{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.876 visninger | Oprettet:

Ville du flytte “hjem”? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo overtaget mit barndomshjem som sommerhus, og er i huset så meget som jeg kan. Jeg ELSKER det sted smiley Det er uden tvivl den dejligste plet i verden, og så snart jeg kører over dæmningen til øen, falder min puls og jeg er helt i zen.

Når jeg er hjemme i Århus, savner jeg min ø. Som sådan en konstant, lille knude i maven. Værst er det lige når jeg kommer hjem dernede fra, hvor jeg virkelig synes at det trækker i mig for at tage derned igen.

Og så begynder jeg at lege med tanken om at flytte derned. Bare for at være hjemme smiley

Ville du gøre det? Hvorfor (ikke)?

Jeg gør det i øvrigt ikke, men tanken er der i døgndrift, de første par dage efter jeg kommer hjem dernede fra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du flytte “hjem”?
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #3   9. okt 2020 Måske ... jeg har ikke sådan et rigtigt “barndomshjem”, da mine forældre altid har boet til leje, og vi flyttede et par gange i min barndom, men jeg har det lidt sådan med mine bedsteforældres hus i udkanten en lille landsby i Midtjylland.

    Jeg flyttede fra Midtjylland til Nordsjælland for snart 24 år siden, og i mange år havde jeg det skønt, når jeg kørte hjem fra en tur til Jylland, men det har ændret sig voldsomt de seneste år, og nu er jeg langt om længe nået til den konklusion, at Jylland er “hjem” for mig.

    Mine bedsteforældres er revet for flere år siden, men jeg har fundet det helt perfekte sted. Det bliver godt nok Nordjylland i stedet for Midtjylland, men det er helt fint; jeg har fundet den helt perfekte grund med den helt perfekte beliggenhed og det helt perfekte hus, så jeg sidder her og snøfter ved tanken om, at jeg forhåbentlig snart kan flytte hjem smiley

    Hvis det føles rigtigt, og økonomien kan hænge sammen, så gør det! Livet er for kort til at være et sted, fordi man skal og ikke fordi man vil det.


  • #4   10. okt 2020 Jeg ville elske at overtage mine forældres hus! Det er mit lille fristed. Elsker den lille by, naturen og områderne omkring smiley

    Og i forhold til min angst ville det klart være en fordel at flytte et sted hen jeg i forvejen kender og er tryg ved smiley

    Hvis det føles så rigtigt og har så god effekt på dig, så ville jeg gøre det. Hvorfor ikke bare springe ud i det? smiley


  • #9   10. okt 2020 Jeg kunne såmænd nok godt finde et arbejde, som er fuldstændig det samme som jeg laver i dag. Og jeg elsker mit arbejde!

    Men mine venner, min hundetræning og mit netværk er her i Århus. Jeg har selvfølgelig nogle gamle barndomsvenner på Als, og min bror og hans familie.

    Marley, det er Kegnæs på Als. Som teknisk set egentlig ikke er en ø, men en halvø på en halvø smiley


  • #10   10. okt 2020 Jeg ville elske at bo, i det område vi boede i som barn.
    Det hjem jeg husker bedst, er et lejet hobby landbrug.
    - man må desværre ikke have dyr der længere, så det er ikke en mulighed.
    Vi tager tit til min fødeby og går ture med hundene. Det giver en særlig ro.

    Hvis min kæreste går med til det, når vi engang skal købe hus, vil jeg aller helst hjem igen ??
    - men jeg er også opvokset i en lille by, tæt på Frederikshavn, hvor jeg bor nu, og har hele mit netværk her.


  • #11   10. okt 2020 Nej jeg ville hade det. Men det har med min barndom at gøre og er ikke som sådan husets skyld smiley
    Hvis jeg havde gode minder om et barndomshjem kunne jeg godt have fundet på det, når min tid i tjenestebolig var forbi.


  • #12   10. okt 2020 Jeg ville elske at have kunnet købe mit barndomshjem som sommerhus, men jeg ville ikke bo der permanent. Det er simpelthen for langt ude på landet, og jeg ville have minimum 60 km til et arbejde og 10 km til indkøb. Jeg er heller ikke vild nok med at skovle sne til at tage 800 m grusvej inden arbejde. Men som sommerhus ville være fantastisk!

  • #13   10. okt 2020 Jeg ville elske at bo i mit barndomshjem, men det gør dem der bor der nu også smiley
    Byen er kun 1½ km fra hvor jeg bor nu, og de er nærmest vokset sammen af bebyggelse, men de 2 byer bliver aldrig det samme.
    I byen jeg bor i nu, har jeg nok været i 15 år, men det bliver kun en by for mig.
    Desværre er der ikke mange udlejningsboliger hvor jeg gerne vil bo, og dem der er, er privatudlejning, og der må sjældent være hund smiley


  • #14   10. okt 2020 Jeg vil ikke flytte “hjem“ derfor sættes barndomshuset også til salg om lidt.
    Men hvis jeg havde det som dig, ville jeg virkelig overveje det en ekstra gang. Man lever kun en gang så det er sgu med at nyde det.
    Venner og netværk kan jo bo overalt og mon ikke der er noget godt hundetræning et sted i Sønderjylland smiley


  • #15   10. okt 2020 Jeg voksede op i Nordsjælland men flyttede til Falster for 36 år siden, og senere videre til Lolland og føler mig hjemme her.

    Det var et dejligt sted, jeg boede som barn, tæt på skov, men med en lille have og naboer lige op af, det ville ikke passe til mit nuværende liv. Jeg er glad for at bo ude i det åbne land.

    Hvis jeg havde råd til at skaffe mig et sted på landet i Nordsjælland, ville jeg overveje det. Der er mange dejlige steder deroppe og jeg ville komme tættere på familien og nogle af vennerne. Men jeg har jo også venner hernede, så det er nok meget godt, at jeg ikke står med valgmuligheden.


  • #16   10. okt 2020 Jeg har ikke noget barndomshjem.. Jeg (mine forældre) flyttede 14 gange fra jeg var 0-16år så har ikke noget forhold til nogle steder desværre..

  • #18   10. okt 2020 Jeg bor meget tæt på, hvor jeg er født og opvokset. Men jeg ville ikke ønske at bo i selve mit barndomshjem.
    Til gengæld kan jeg godt drømme om at overtage "slægtsgården" langt ude på landet i Jylland efter min farbror.
    Selvom jeg kun har boet der meget kortvarigt som lille pige smiley


  • #19   10. okt 2020 Jeg er opvokset i lille Rødby på Lolland, men flyttede til Nordsjælland for 10 år siden, det gjorde min tvilling søster også, da vi begge startede uddannelse, jeg har boet i Fredensborg i 6 år og i Tikøb lige ved siden af Fredensborg i 4 år, min søster har boet i Fredensborg i de 10 år, vi elsker Nordsjælland så højt og kommer aldrig hjem til Lolland at bo igen, trods familien bor dernede.

  • #20   10. okt 2020 Havde jeg råd, så købte jeg min fars hus/nedlagte landsted som er til salg lige nu. Jeg har kun boet der fra jeg var 1 år til 5 år, så det er ikke fordi jeg har særlig tilknytning dertil. Men jeg elsker placeringen (på landet uden at være på landet), at der følger lidt jord med samt en bygning/stald som helt klart skulle laves til træningsrum.
    Men jeg har ik lige 3 millioner.

    Jeg syntes at det er ekstrem vigtig at man bor et sted, hvor man trives og har det godt, det er trods alt der man bruger det meste af ens tid. Jeg kigger efter hus og har gjort det i et par år, men økonomien og jeg er ikke enig i, hvor jeg skal bo. Men jeg har besluttet ikke at gå på kompromis med beliggenhed(grønne områder, skov, ik for langt væk fra en bestemt by pga. arbejde mv.), så derfor må jeg vente og blive hvor jeg er, indtil det kan lade sig gøre.


  • #21   10. okt 2020 Nej... jeg er vild med huset, det er en gammel muremestervilla med en kæmpe have og jeg har mange gode minder derfra. Men hvis mine forældre ikke er der længere -så er der ikke længere den store tilknytning til en by godt 350km fra mit netværk, liv og arbejde.

    Havde jeg ikke haft en kæreste med hele hans netværk og familie her i København -eller hvis han bare så meget som overvejede at forlade Sjælland -så kunne jeg godt slå mig ned i Jylland på sigt.
    Men som det ser ud nu, så bliver det nok på sigt et hus i Nordsjælland eller evt. Midtsjælland alt efter mit arbejdsliv


  • #22   10. okt 2020 Nix. Ikke om jeg gad bo på Sjælland igen xD jeg kan meget bedre lide Fyn og midt/Sønderjylland.
    Jeg savner da mine forældre og min bror men jeg synes simpelthen folk er meget flinkere her og på Fyn ??


  • #23   10. okt 2020 Anya, Fyn er noget helt særligt, Danmarks navle smiley

  • #24   10. okt 2020 Ja, og det ender det nok også med en dag. Dog ikke fordi at jeg har en "kærlighed" til huset.

    Den dag min mor eller far dør, der køber jeg huset, for at bo sammen den "sidste" til han/hendes dages ende. Det vil jeg have det ret godt med. Mine forældre har altid været mine helte på godt og ondt. smiley

    Det passer nok også med, at jeg om cirka 5-10 år går på pension og forlader DK... smiley


  • #25   10. okt 2020 Havde jeg råd, flyttede jeg tilbage til mit barndomshus. Min far bor der stadig, og jeg elsker at være der .. ikke så meget pga huset, men pga det ligger i Virum og jeg bare syntes at det var det fedeste sted at vokse op. Rideturene i Jægersborg Hegn, Dyrehaven, Rude Skov - de der store skove man finde deroppe - strandvejen med tilhørende strande fra Skodsborg og nordpå. Tårbæk Havn, Rungsted Havn, stranden ved Vedbæk .. LOVE IT !!!!

    Men det har jeg squtte råd til .. med mindre jeg finder en rig sugardaddy, og jeg er i grunden så glad for ham min kæreste og iøvrigt bor jeg sådan ret fedt med egen træningsbane med 6 skjul, lys og hele _isset i baghaven, skoven på den anden side af vejen, som går hele vejen ned til Fjorden, som kan nås på cykel med hundene på 5-8 minutter .. og ROEN !!! - som man ikke får i mit gamle hood.

    For mit vedkommende tror jeg altså også, at det har noget at gøre med minderne .. jeg mener, vejret, dengang jeg var barn, var ALTID godt .. eller ..


  • #26   10. okt 2020 Jeg elskede mit barndomshjem og da min mor og hendes mand for nogle få år tilbage satte det til salg, der var det bestemt noget trist og underligt.

    Jeg har dog ikke et ønske om at flytte tilbage til netop dét hus. Både størrelsen, men også at mine ønsker til hus ville være noget andet nu.
    Men jeg ville gerne tilbage til byen, hvor min mor og hendes mand stadig bor og det samme gør min søster og hendes familie. Det er dog ikke sikkert at jeg nogensinde kommer det, for jeg har også andre steder jeg kunne tænke mig at prøve og bo.


  • #27   10. okt 2020 Jeg har det ikke sådan med mit barndoms hjem men har det sådan med mit gamle hus. Når jeg kommer derop kommer pulsen lige 6 gear ned og jeg får ro i hovedet. Jeg har ikke råd til at have et sommerhus deroppe men en dag.. Jeg ville give min højre arm for at bo der igen.

    profilbillede
  • #28   10. okt 2020 Ja, er mit svar. Det ville jeg smiley

  • #29   10. okt 2020 Jeg bor i huset ved siden af mit barndomshjem. Mine forældre flyttede på plejehjem sidste år og kun min mor er levende endnu. Jeg ville aldrig bo i mine forældres hus., Det er ALT for stort og dyrt (100 år gammel patriciervilla, uisoleret og med stråtag)

    Men ødegården i Sverige er noget HELT andet. Der har jeg tilbragt ½ delen af min barndom.

    Desværre var pengene der ikke til at overtage, så min bror købte det af mine forældre for en del år siden. Min svigerinde har så besluttet at HVIS vi vil derop, så er vi velkomne, men KUN når de er der. Og det orker jeg ganske enkelt ikke. Jeg ved at de nerveender, som normalt faldt helt til ro, når jeg steg ud af bilen deroppe, de ville stritte indtil jeg kom hjem igen.

    Noget helt andet er at, for MIG, er der ikke mere ødegård tilbage. alt er malet hvidt og lokum i laden (med udsigt ud over marker og skov) er erstattet af toilet og bidet i det gamle lille køkken. Opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretumbler har afløst hyggen med at stå ude i skovkanten med opvaskebalje og vaskebalje. Det hvide Ikeakøkken har afløst træpaneler og rødternet dug på langbordet i det store køkken. Mad laves på elkomfur i modsætning til at jeg elsker at lave mad på brændekomfuret.

    Så det er år siden at jeg har været deroppe. Men jeg SAVNER det og kunne snildt bosætte mig i skoven.

    Om ikke så mange år går vi begge på pension. Enten bliver vi boende her eller også flytter vi til Lolland/Falster eller Odsherred.


  • #30   10. okt 2020 Nope - af en eller anden har jeg aldrig følt mig hjemme i Ringsted. Til gengæld så fik jeg en virkelig stærk følelse af at ‘være kommet hjem’ da vi flyttede til Stevns for 2 år siden. Hele min mors slægt stammer fra Stevns og har været her i nogle hundrede år. Selv har jeg aldrig kommet ret meget herude i min barndom da mine bedsteforældre flyttede til Køge som unge inden de fik børn. Min fars slægt er fra Køge. Så det var Køge vi kom i i min barndom. Stevns så vi kun på nogle søndagsture. Så jeg kendte det ikke særlig godt og derfor synes jeg at det er lidt sært at jeg følte så stærk at var kommet hjem da jeg landede herude på ‘Stevns åbne vidder’ for 2 år siden. Jeg flytter ikke herfra igen smiley

  • #31   10. okt 2020 Martine, det er også et lækkert område. Jeg voksede op i Nærum og har gået og reddet i de samme store skove, og har masser af gode minder derfra.

    Men begge mine forældre er døde, og jeg kender ingen i Nærum mere, så selve byen, som jo også har ændret sig siden, trækker ikke så meget, men skovene og mange af de grønne områder, det var lækkert.

    Heldigvis er der mange andre dejlige steder, også dejlig natur hernede på trods af, at Lolland-Falster lidt bliver set ned på.


  • #32   10. okt 2020 Så længe mine forældre ikke bor der, ville jeg godt, hvis jeg havde et barndomshjem

  • #33   10. okt 2020 Jeg er født og opvokset i Ringsted og jeg flyttede på et tidspunkt til Bjæverskov og boede 2-3 år. Men jeg skulle hjem igen og købte derfor hus i Ringsted. Det er her jeg hører til, og min familie også bor.
    Mine forældre bor i mit barndomshjem, men jeg har intet ønske om at overtage lige præcis DET hus. Selvfølgelig betyder det meget for mig, har jo aldrig i mine 33 år prøvet andet end at mine forældre bor der, men jeg har jo mit eget hus og det er her jeg hører hjemme.


  • #34   10. okt 2020 Nej - jeg er født og opvokset i Odense. Mine forældre bor stadig i mit barndomshjem - men ville aldrig nogensinde bo i Odense igen- og heller ikke i det hus. Til gengæld har vi sommerhus, der er nedarvet gennem generationer og som jeg aldrig ville gå af med - men kun som sommerhus

  • #35   11. okt 2020 Nej tak. Mit barndomshjem var et røvsygt, kedeligt, 70’er parcelhus (undskyld til jer der elsker parcelhuse smiley ). Hverken huset, eller den lille provinsby er noget for mig.

    Men hvis jeg havde det som dig, A med..... så ville jeg helt klart flytte “hjem”.
    Ved ikke hvor gammel du er ? Men måske du “bare” er blevet gammel nok, til at trænge til fred og ro ?
    Sådan fik jeg det, da jeg blev 30, hvor jeg flyttede fra København til et hus, langt ude på landet.


  • #36   12. okt 2020 Ja, jeg kunne godt flytte hjem igen.

  • #37   12. okt 2020 Det ville være en drøm at flytte hjem igen smiley men så skal jeg tjene mange flere penge smiley kommer fra Hørsholm aka. verdens-navle smiley smiley

  • #38   12. okt 2020 Ann-Marie, jeg er helt sikkert "gammel nok" til at jeg vil have fred og ro smiley Og her hvor jeg bor, er der også bare marker.

    Det bliver ikke lige nu, at jeg flytter derned. Men jeg erkender at tanken er meget tættere på, og jeg kan ikke afvise at det kommer til at ske engang i fremtiden.

    Jeg leger dog lidt med tanken om at blive udlånt til en stillin dernede, som har virkelig, virkelig meget brug for en der kan det jeg kan. Og vi er ikke særlig mange af min slags. Men så bliver det kun omkring 9-12 måneder.


  • #39   12. okt 2020 jeg ville elske at have et sted hvor pulsen kommer ned, og roen falder over en ... er helt misundelig .. mit barndomshjem er i Aarhus så der bliver det selvsagt ikke, og skulle jeg bo sådan et sted nu så ville det kun være hvis mine børn og børnebørn på en eller anden måde kom med til området ----

    Men netop her på det sidste, efter vi har kigget lidt efter sommerhus, så har jeg det sådan at var jeg ung/yngre i dag, og skulle starte familie så blev det ude hvor naturen er tæt på, og der er højt til himlen ... der hvor der er rigtigt mørkt om natten ....



  • #40   12. okt 2020 Mit barndomshjem er en leje-lejlighed, og min mor har ikke boet der siden jeg var 12, så nej smiley
    Jeg kunne dog sagtens se mig selv bo i en lejlighed samme sted ( langkærparken i Tilst) , hvis det altså var tilladt at have hund.

    Jeg bor dog i Tilst igen og har boet her i snart 4 år, og er SÅ glad for at være tilbage i byen, det ER altså bare her jeg føler mig hjemme, og jeg elsker at vi bor med marker i baghaven , og så har by på den anden side. Min mor og yngste lillebror bor i det hus min lillebror er opvokset i her i byen, men det skal snart sættes til salg, men min mor bliver i byen bare i en lejlighed. Min mormor bor også her i byen.
    Min mor har boet i byen næsten hele hendes liv, de flyttede hertil da hun var 8, og så har kun lige været væk i 5 år eller sådan noget da hun var helt ung, ellers har hun boet i byen hele tiden, min mormor har også boet her det meste af tiden siden, andre fra familien har også boet her, så ja det er vidst bare stedet for min mors side af familien smiley


  • #41   12. okt 2020 Hanne, der er virkelig mørkt, når det er mørkt dernede smiley Jeg elsker at sidde i haven i mørke, og bare lytte til havet, som er mindre end 100 meter væk smiley

  • #42   12. okt 2020 Jeg er opvokset i Ringsted, og skal jeg bo i DK, så bliver jeg i Ringsted, fordi min familie er her. Min mor ejer stadig mit barndomshjem, men det vil jeg ikke bo i - ganske enkelt fordi, det ligger midt i byen, og jeg elsker at bo på landet smiley

    Jeg vil til gengæld frygteligt gerne tilbage til England - Jeg er vokset op halvdelen af tiden i Gloucestershire, og det er mit "hjem". Det er der jeg hører hjemme smiley


  • #43   12. okt 2020 Her er det, mit lille hus (i den røde ring) - pyh, det er godt jeg tager derned igen om et par dage smiley

    profilbillede
  • #44   12. okt 2020 Er det midt på en campingplads?

  • #45   12. okt 2020 Ja, der er campingplads rundt om. Af samme grund er det klart federe dernede om vinteren.

    Der er 4 af husene (plus mit) som er helårshuse. Resten er sommerhuse smiley


  • #46   13. okt 2020 For mig er det også umuligt at flytte hjem til barndomshjem smiley

    Jeg har boet både i Rusland og DK men kun de første 2-3 år af mit liv i Rusland og resten i DK.
    Men er opvokset i Sønderjylland primært.
    Haderslev, Vojens, Sønderborg og Hørup.

    Kegnæs er en halv ø på en ø, da Als jo egentlig er naturligt en ø med broer til. Men tror dæmningen til Kegnæs er naturlig eller delvis?

    Men ja har boet det meste af mit liv i Hørup, så kender Als ud og ind.
    Mine forældre bor der stadig og pt. bor jeg i Grindsted pga. uddannelse i Billund.
    Har før det boet i Hvide Sande i 2 år, så dvs. at jeg flyttede fra Als i 2017.
    For mig er alt bare for velkendt og jeg er typen der elsker at se og opleve nyt og et hjem for mig kan derfor være mange steder hvor jeg føler mig tryg.
    Men det er nok fordi jeg har flyttet meget rundt i min barndom.
    Nu har jeg en kæreste der bor på Sydfyn. Så nu kan det være jeg flytter til Sydfyn i fremtiden efter endt uddannelse.
    Flyttede også til Hvide Sande i sin tid pga. eks.

    Men Als er et dejligt sted, men har bare ikke sted jeg bare vil bo. Jeg elsker også at møde nye mennesker konstant og på Als kender jeg bare alt og alle xD

    Så ja jeg elsker at besøge de gamle og ellers mange af mine venner dernede men tvivler på jeg flytter tilbage nogensinde.

    Jeg er bare lidt af en rastløs type, så udlandet kalder også på mig på en eller anden måde smiley


  • #47   13. okt 2020 Jeg ville elske at flytte hjem igen. Men der ville skulle ændres meget. Der ville skulle sorteres en del hektar jord fra, samt at begge kvægstalde skulle nedlægges.
    Min far er deltidslandmand og har slagtekvæg. Jeg selv er kontorelev, og min kæreste er rustfri smed. Vi er de eneste i min tætte familie, som ikke er landmænd. Vi har kun behov for små 2 hektar jord til mine ponyer og så en god stald.

    Men stuehuset, og omgivelserne, og roen. Jeg ville flytte derhjem uden så meget som at overveje det smiley


  • #48   13. okt 2020 Altså A, var det mig, var jeg flyttet med det samme. Sikke et sted smiley

  • #50   13. okt 2020 A
    Lige nu hvor jeg høre nabobarnet græd ( Vi er hver i sær indenfor ), så flyttede jeg i dit hus med det samme smiley

    Nicole, du må have ramt plet med dit nye sted smiley
    Jeg er skrevet op til boliger 6,5 km fra hvor jeg bor. Det er ikke langt, men det er en by der aldrig har sagt mig noget. Men jeg smiler når jeg kommer der til. Ikke byen, men boligerne smiley Men sådan har jeg det nu også med min fødeby 1 km herfra. Der sænker mine skuldre sig


  • #51   13. okt 2020 @Nicole; ja, man kan godt undre sig over hvad det er der give en følelse af 'hjem' eller at 'hører til'. Jeg har i mit liv taget turen Køge, Haslev, Ringsted, København, Vetterslev (lidt syd for Ringsted og tæt på det sted jeg altid har regnet for mit barndomshjem), Køge, Stevns (eller rettere en mark uden for Endeslev. Faktisk på den forkerte side af Tryggevældeåen og derfor nok mere Vallø end Stevns). Jeg elsker det herude. Her hører jeg til. Jeg elsker mørket, udsigten over de åbne marker, fraværet af menneskelig støj og blæsten. Eller som i morges at gå ned på vores høj og så bare stå og se på tågen, der lå over et fuldstædingt tyst og stille landskab, der langsomt blev lysere.
    Alle andre steder jeg har boet har jeg hele tiden haft sådan en 'det er bare midlertidigt' fornemmelse.


  • #52   13. okt 2020 Min gamle mor var forøvrigt meget ked af at vi flyttede herud i starten. Nu vil hun også flytte herud smiley Så hun er begyndt at lægge an til at sælge huset og finde et lille bitte hus i Hårlev som er 10 mins. kørsel fra os.

  • #53   13. okt 2020 Jeg er opvokset omkring Køge og Herfølge. Og har boet i Køge, Herfølge, Ølby og Herfølge igen. Herfølge er hjem for mig, selvom vi først flyttede dertil, da jeg var 10.

    Nu bor jeg lidt udenfor Ringsted (jeg flyttede hjem til min kæreste i 2014), men jeg længes efter Herfølge..


  • #54   13. okt 2020 Altså ikke for at påvirke dig men....

    Den ø jeg kan ej glemme,
    jeg stedse skuer den,
    thi der, der har jeg hjemme,
    did går min længsel hen.
    Jeg elsker den så såre,
    var verden mig tilfals,
    og frit jeg måtte kåre,
    jeg valgte mig et Als.


    Jeg elsker Als... det er et af de smukkeste steder i DK og kunne vi få job...så havde jeg ikke noget mod at bo der smiley


  • #55   13. okt 2020 Ah det ser virkelig hyggeligt ud A smiley

  • #56   13. okt 2020 A Bom #41 og 43 ... lyder bare, og ser mega dejligt ud ...

  • #57   13. okt 2020 Obster, Kegnæs har sin egen sang smiley

    Jeg ved en plet ved Slesvigs strand
    vel er det kun et lille land
    men dog har jeg det kær.
    Thi der, der er mit kære hjem
    og hvor jeg går i verden frem
    jeg aldrig dig forglemme kan
    du lille Kegnæs land.


    https://kegnaes-sydals.dk/kegnaes/kegnaes-nationalsang/


  • #58   13. okt 2020 Du skal da hjem smiley

  • #59   15. okt 2020 Hvis du fjernede campingpladsen, så flyttede jeg med smiley smiley

    Ville elske at bo tæt (tættere) på vandet.


  • #60   15. okt 2020 Campingpladsen er ikke så slem smiley

    De er søde til at sætte de gamle og rolige på pladsen op mod vores have, og langt de fleste er tyskere, og tyskere er ret velopdragne. I mine unge dage var det fedt, for der var en lind strøm af sprøde, tyske, unge mænd smiley Der er nogle rigtig gode surfsteder dernede, og der har altid været mange af dem - det var bestemt ikke værst smiley

    Jeg er vokset op med turister om sommeren, og de er bare en naturlig del af det. Mange af dem har jeg kendt hele livet, og de hører til dernede smiley


  • #61   15. okt 2020 Jeg har én nabo, og det er mere end rigeligt for mig smiley Så jeg tror, at en campingplads rundt om hele min grund, ville være lige i overkanten smiley

    Men beliggenheden, så tæt på vandet, er helt klart en formildende omstændighed smiley

    Spændt på at høre, om du flytter derned.....snart ? smiley


Kommentér på:
Ville du flytte “hjem”?

Annonce