{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krænkelseskultur på speed
  • #2   21. okt 2020 Jeg har også lidt svært ved at se det sjove... Hvordan kan det være at det skal latterliggøres ,at kvinder generelt ,gerne vil slippe for at blive gramset på af chefer/kolleger/andre uønskede?

• #3   21. okt 2020 Hvad synes du den siger noget om? Altså, hvad er pointen?

• #4   21. okt 2020 Jeg synes det var det fedeste at Sofie væltede salen med et vigtigt emne. Men jeg synes det er stukket af. Til en vis grænse kan jeg godt forstå at det er individet der afgøre om det er krænkende. Men med den indgangsvinkel det tager nu, så kan alt flirt være krænkende.

Kvinder har også et ansvar for at sige når grænsen overskrides. Ikke bare lege med, og trække krænke kortet 10 år efter.
    At true med karrier etc er selvfølgelig en helt anden snak.

• #5   21. okt 2020 Men med den indgangsvinkel det tager nu, så kan alt flirt være krænkende.

Ja, hvis man er dum nok til ikke at kunne kommunikere ved tale smiley

Og den dér med, hvis man har været med på den også trækker kortet bagefter, 'amen hvad fanden bilder du dig ind?! smiley

Det har sgu nok heller ikke været sjovt dengang, men grundet uligevægt på magtbalancen har man ikke turde at "sige fra" (hvor herre til hest lige at give offeret skylden her), eller kroppen har frosset. smiley

• #7   21. okt 2020 Hvorfor fortsætter i Morten Østergårds tråd i den her?
    Jeg er ret sikker på, at Momse ikke speciel har tænkt på krænkelser af den art, men af krænkelser generelt, og jeg er fuldkommen enig med Momse.

I dag er der jo efterhånden ikke en eneste ting uden at der er nogen der føler sig krænket.
    Det er ved at køre alt for langt ud.

Pipi Langstrømpe måtte skrives om, sange måtte skrives om, lakridser og is måtte have andre navne mm.
    Og det sidste er, at Disney måtte skrive advarsler på deres tegnefilm om at der kan forekomme racistisk indhold i dem.

Jo, krænkelseskulturen er stukket fuldkommen af.
    Efterhånden er det blevet sådan, at man skal overveje hvert eneste ord man siger og overveje enhver bevægelse, for der kunne jo være nogen der blev krænket.

• #8   21. okt 2020 Folk må føle sig krænket lige så meget de vil. Det er de i deres gode ret til.

Det er bare ikke sikkert de er blevet det! Det glemmer mange lige at tilføje.

En kendt Feminstgruppe skev dette om mænd i dag.

Det blev jeg kænket over:

"Det er mænd (ikke alle mænd) der i stort omfang dræber og tæver deres kvindelige partnere, mænd der voldtager og udfører massedrab fordi de engang er blevet afvist."

Det er sygt at se hvad feminist grupper nu åbenlyst kan skrive om mænd. Bare fordi de har en pik!

Forestil jer hvis jeg skrev følende et sted:

"Det er Muslimer (ikke alle Muslimer) der i stort omfang dræber og tæver hvide kvinder, Muslimer der voldtager og udfører massedrab fordi de engang er blevet afvist!"

Altså selv Rasmus Palludan havde nok sagt, at nu skulle jeg til at passe på. smiley

I øvrigt, så fører det kvindelige køn i Danmark når det kommer til masse mord, hvis nogen er interesseret i fakta. De fører endda stort også på antal mord!

Men feminister går ikke op i detaljer. De ønsker favorisering over mænd. For mænd er svin!

• #9   21. okt 2020 Hvad laver du i en kendt feministgruppe, Martin? smiley

• #14   21. okt 2020 @Rikke,
    Holder øje med der bevæger sig rundt om i Danmark.

Man bliver klogest og mest vidende om hvad der rører sig i syge organisationer ved at melde sig ind.

• #20   21. okt 2020 Jeg ville aldrig anbefale en chef at rode rundt i sin egen andedam!

Det tror jeg egentligt, at 99 procent af alle ledere er enig med mig i.

Jeg tror dog altid at det vil ske. Hjerter er lidt ligeglade med alle de regler.

• #21   21. okt 2020 #3

Jeg mener hvad jeg skriver...... Nu kan du jo bare se reaktionen her.

Jeg har ikke givet udtryk for at jeg henviser til kaosset i politiske partier.

Mit indlæg et generelt. Alle bliver krænket over alt og intet.

Og det er det den lille vittighedstegning viser.

• #23   21. okt 2020 @Emma med hund.
    I dag skal en chef undertrykke det.

I dag ville jeg endda som chef, og en kvindelig medarbejder lagde an på mig, så vil jeg nok anmelde det til min chef.

For da der lige pt., ikke er krav om beviser, så er det livsfarligt hvis det mindste bliver misforstået. Endsige medarbejderen ville hævne sig.

Better safe than sorry vil jeg anbefale! Specielt i disse feminist tider.

Om et par år, når tingene ligesom har fundet et nyt leje, så går det nok det hele igen. Med reel ligestilling og respekt uanset køn. Det håber og tror jeg på.

Det er er bare oppe i gear pt....

• #25   21. okt 2020 Hvad så hvis chefen er en kvinde? Må hun så ikke forelske sig i en ansat? Er det det samme?
    Hvis man forelsker sig som ansat i samme firma, skal den ene så sige sit job op?
    Jeg kommer i utrolig mange firmaer hvor folk bliver kærester eller sågar ægtepar. Helt uden at nogen føler sig krænket.
    Verden er ikke sort og hvid.

• #26   22. okt 2020 Jeg mener at have læst, at nogle arbejdspladser (i USA) har det skrevet i deres regler, at dater man en kollega, så skal man give besked til HR-afdelingen, for at undgå evt. beskyldninger om misbrug af asymmetrisk magtforhold.
    Og dating internt i firmaet og især i ulige magtforhold frarådes, nogle steder har det været forbudt, og den ene part kunne enten bede om forflyttelse, eller sige op.

Jeg ved ikke hvordan det foregår herhjemme. Rigtig mange læger og sygeplejersker etc. finder sammen. Det gør mange, der dele samme passion i livet vel, og disse er ofte samlet på en arbejdsplads, hvor de tilbringer meget af deres liv. Så det giver jo mening, at de finder sammen. Samtidig ville jeg nødigt arbejde på en afdeling hvor chefen kommer sammen med en af de ansatte i afdelingen. Det ville ikke fungere. Det oplever jeg så heller ikke sker. Så plejer den ene, at flytte til en anden afdeling.

• #28   22. okt 2020 Der siges meget om dem, der nu står frem med gamle sager.
    Man overvejer slet ikke 2 ting. Tidligere var det end ikke en refleksion at man kunne handle på det - det var bare sådan det var.
    Og vi kan jo se, at dem, der gik til deres chef med det, fik 0 ud af det - eller blev selv flyttet fra sin arbejdsplads. Den langfingrede blev end ikke afkrævet en undskyldning og informationen blev aldrig givet videre opad i systemet.

Og så undrer folk sig over, at nogle står frem nu, hvor vinduet endelig er åbent?

Vi har brug for de historier. Ikke for at straffe med tilbagevirkende kraft, men for at dokumentere en rådden og sexistisk kultur.
    Vi har IKKE brug for navne..

• #31   22. okt 2020 CH - Din sidste del af dit indslag er så vigtig! Det er så unfair at trække det op af hatten og gå efter manden. Medmindre! - at der tale om grov magtmisbrug/krænkelse. Og det naturligvis der filmen knækker helt for mig. Ellers er jeg fuldstændig enig, og jeg synes det har været et ordentlig opvågnings loss i bollerne på Danmark!

• #32   22. okt 2020 Hvordan forholder man sig professionelt til en forelskelse?
    Det sker da konstant at folk danner par på samme arbejdsplads eller sågar ægtefolk der bliver ansat i samme firma. Det er absolut intet problem og da ikke noget som politikere eller andre skal blande sig i.
    At der nogle steder er særlig personalepolitik gør ikke at det skal være sådan overalt.
    Det ville da ikke virke på nogen måde og en masse forhold ville blot foregå i smug.
    Pointen er at forholdet skal være ok fra begge parter.
    Der skal ikke tillades chefer der misbruger deres position til at krænke eller tryne ansatte.
    Der skal være mere respekt for andres personlige rum. Og det gælder også måden man tiltaler andre.

• #33   22. okt 2020 En del herinde nærmest idealiserer slutty adfærd, når det gælder 15årige piger. Men når Frank eller Morten lægger en hånd på låret af en voksen kvinde, så er det så forfærdeligt.

• #34   22. okt 2020 Endnu en feminist viser hvor alt overskyggende ligegyldigt at fakta er.

Mænd skal bare ned med nakken! smiley

https://www.bt.dk/politik/har-kvinder-det-lettere-her-jeg-tror-du-regner-forkert

• #35   22. okt 2020 Søren: Nu nøjes de jo så ikke med det.

MØ måtte stoppes af andre, når han ikke accepterede et nej. Han flåede i kvindernes (unge praktikanter etc.) undertøj, igennem det tøj, de havde over ... det er noget mere, end en hånd på et lår. Han skulle være stoppet dengang det "bare" var en hånd på et lår ... at negligere det, er farligt.

Vi har alle RET til, at bestemme, hvem der rører ved vores kroppe (vi burde have det, kulturen i dag er ikke enig).
    Giver vi samtykke ... så er der ikke tale om en krænkelse. Heller ikke selv om DU skulle føle dig krænket, på en af vedkommendens vegne.

Derimod ER der tale om en krænkelse, hvis en person rører ved en andens krop, uden der er givet samtykke. Også selv om det "bare" skulle være en hånd på et lår, som så siden viser sig, at være en syg adfærd, der eskalerer derudad, fordi det IKKE dengang blev stoppet (han lærte intet, da der ingen sanktioner var ... og han lærte intet 2. gang, 3. gang, 4. gang (det er dem han selv har indrømmet) ... og så alle de gange, hvor kvinden ikke har turdet, at stå frem ... og hvem har stoppet ham ... når han ikke accepteret deres nej ...)

Det handler ikke om at idyllisere slutty adfærd, uanset hvem der opfører sig slutty. Det handler om, at respektere, at hvert enkelt menneske har retten til, autonomi, over deres egne kroppe.
    Det havde pigerne ... det betyder ikke, at Kofod og ham den anden, ikke kunne have handlet anderledes. Men de har IKKE krænket de her piger, deri ligger forskellen. De har IKKE begået overgreb, hvilket en krænkelse er.

Og udelukkende den der bliver krænket, kan definere, hvad en krænkelse er (det lærer man som noget af det første, hvis man går i terapi for seksuelle krænkelser). For sjovt nok, mener krænkeren ofte ikke, at denne har gjort noget forkert ...

• #37   22. okt 2020 Slutty adfærd er vel pr definition det, MØ og FJ har udøvet... og nej, der idealiseres bestemt ikke.
    15 årige aktive sexliv idealiseret bestemt ikke alene fordi, man erkender virkeligheden.
    Og så er en 15 årig dælme ikke en slut fordi hun er seksuelt aktiv - uanset partneres alder!!!

• #38   22. okt 2020 Sluty adfærd er det ikke at at man knalder med en masse? Hvornår har man knaldet det? Jeg prøver at finde ud af om jeg er en slut? smiley

Reelt synes jeg det er et lidt 5 år udtryk, da ingen aner hvad det betyder. Er det ikke sådan noget børn siger til hinanden?

• #39   22. okt 2020 Mon ikke du selv havde været seksuelt aktiv som 15 årig, hvis du havde fået chancen, Søren?

• #40   22. okt 2020 Så hvis man ikke spreder ben som 15 årig, er man en, de andre ikke gider..... smiley

• #41   22. okt 2020 Hej mit navn er Dorte; jeg er en slut!

Jeg var seksuelt aktiv da jeg var 15. Min kæreste var jævnaldrende med mig, og vi var begge helt enige om hvad der skulle ske...

• #42   22. okt 2020 Rikke, hvis det er mig du mener, så nej, det er ikke det jeg skriver. Overhovedet.
    Jeg skriver et provokerende modsvar til hentydningen om, at man er slutty, hvis man er seksuelt aktiv som 15 årig.

• #43   22. okt 2020 Jeg tror egentlig godt, at I ved, hvad jeg mener. At nogle af jer så er selverklærede billige, det er ikke mit problem.
    Selvfølgelig kan man da dyrke sex som 15årig, men det behøver ikke nødvendigvis at være med en 34årig.

• #44   22. okt 2020 Næ, for min skyld kan folk da være sammen med hvem de har lyst til, så længe det ikke skader andre.
    Det gør ikke folk til sluts eller billige.

Og nej, jeg tror faktisk, at jeg var lidt for hurtig til at fortolke og svare på din kommentar, så det beklager jeg smiley

• #45   22. okt 2020 Tror så det er her, hvor min generation vanligt vis ville holde kæft.

Men det vil jeg så ikke gøre - for føj for helvede en kommentar Søren!
    Sexisme, slutshaming, you name it...

• #46   22. okt 2020 Og kom nu, sig så, jeg er sart, så har vi hele paletten. Gør lidt nar...

• #47   22. okt 2020 #43 .. netop, det behøver ikke, men det sker, nok ikke ofte, men det sker og både hvor det er overgreb og hvor der er samtykke ... uanset bør den ældste være sig sit ansvar bevidst og stoppe det ... ,men stadig er det hvis der er samtykke og gensidig lyst ikke tale om andet end dårlig dømmekraft ...

Kommentér på:
Krænkelseskultur på speed

Annonce