1.449 visninger
|
Oprettet:
Krænkelseskultur på speed {{forumTopicSubject}}
Man kan snart ikke slå en prut i modvind uden der er 150 der bliver krænket.
Flg. er lånt af Spasmagerne. Dk på Facebook, men det siger stort set alt.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
Kvinder har også et ansvar for at sige når grænsen overskrides. Ikke bare lege med, og trække krænke kortet 10 år efter.
At true med karrier etc er selvfølgelig en helt anden snak.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 373
Ja, hvis man er dum nok til ikke at kunne kommunikere ved tale
Og den dér med, hvis man har været med på den også trækker kortet bagefter, 'amen hvad fanden bilder du dig ind?!
Det har sgu nok heller ikke været sjovt dengang, men grundet uligevægt på magtbalancen har man ikke turde at "sige fra" (hvor herre til hest lige at give offeret skylden her), eller kroppen har frosset.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Jeg er ret sikker på, at Momse ikke speciel har tænkt på krænkelser af den art, men af krænkelser generelt, og jeg er fuldkommen enig med Momse.
I dag er der jo efterhånden ikke en eneste ting uden at der er nogen der føler sig krænket.
Det er ved at køre alt for langt ud.
Pipi Langstrømpe måtte skrives om, sange måtte skrives om, lakridser og is måtte have andre navne mm.
Og det sidste er, at Disney måtte skrive advarsler på deres tegnefilm om at der kan forekomme racistisk indhold i dem.
Jo, krænkelseskulturen er stukket fuldkommen af.
Efterhånden er det blevet sådan, at man skal overveje hvert eneste ord man siger og overveje enhver bevægelse, for der kunne jo være nogen der blev krænket.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Det er bare ikke sikkert de er blevet det! Det glemmer mange lige at tilføje.
En kendt Feminstgruppe skev dette om mænd i dag.
Det blev jeg kænket over:
"Det er mænd (ikke alle mænd) der i stort omfang dræber og tæver deres kvindelige partnere, mænd der voldtager og udfører massedrab fordi de engang er blevet afvist."
Det er sygt at se hvad feminist grupper nu åbenlyst kan skrive om mænd. Bare fordi de har en pik!
Forestil jer hvis jeg skrev følende et sted:
"Det er Muslimer (ikke alle Muslimer) der i stort omfang dræber og tæver hvide kvinder, Muslimer der voldtager og udfører massedrab fordi de engang er blevet afvist!"
Altså selv Rasmus Palludan havde nok sagt, at nu skulle jeg til at passe på.
I øvrigt, så fører det kvindelige køn i Danmark når det kommer til masse mord, hvis nogen er interesseret i fakta. De fører endda stort også på antal mord!
Men feminister går ikke op i detaljer. De ønsker favorisering over mænd. For mænd er svin!
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.542
mar 2017
Holder øje med der bevæger sig rundt om i Danmark.
Man bliver klogest og mest vidende om hvad der rører sig i syge organisationer ved at melde sig ind.
mar 2017
Det tror jeg egentligt, at 99 procent af alle ledere er enig med mig i.
Jeg tror dog altid at det vil ske. Hjerter er lidt ligeglade med alle de regler.
jan 2020
Følger: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 11
Jeg mener hvad jeg skriver...... Nu kan du jo bare se reaktionen her.
Jeg har ikke givet udtryk for at jeg henviser til kaosset i politiske partier.
Mit indlæg et generelt. Alle bliver krænket over alt og intet.
Og det er det den lille vittighedstegning viser.
mar 2017
I dag skal en chef undertrykke det.
I dag ville jeg endda som chef, og en kvindelig medarbejder lagde an på mig, så vil jeg nok anmelde det til min chef.
For da der lige pt., ikke er krav om beviser, så er det livsfarligt hvis det mindste bliver misforstået. Endsige medarbejderen ville hævne sig.
Better safe than sorry vil jeg anbefale! Specielt i disse feminist tider.
Om et par år, når tingene ligesom har fundet et nyt leje, så går det nok det hele igen. Med reel ligestilling og respekt uanset køn. Det håber og tror jeg på.
Det er er bare oppe i gear pt....
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.653
Hvis man forelsker sig som ansat i samme firma, skal den ene så sige sit job op?
Jeg kommer i utrolig mange firmaer hvor folk bliver kærester eller sågar ægtepar. Helt uden at nogen føler sig krænket.
Verden er ikke sort og hvid.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Og dating internt i firmaet og især i ulige magtforhold frarådes, nogle steder har det været forbudt, og den ene part kunne enten bede om forflyttelse, eller sige op.
Jeg ved ikke hvordan det foregår herhjemme. Rigtig mange læger og sygeplejersker etc. finder sammen. Det gør mange, der dele samme passion i livet vel, og disse er ofte samlet på en arbejdsplads, hvor de tilbringer meget af deres liv. Så det giver jo mening, at de finder sammen. Samtidig ville jeg nødigt arbejde på en afdeling hvor chefen kommer sammen med en af de ansatte i afdelingen. Det ville ikke fungere. Det oplever jeg så heller ikke sker. Så plejer den ene, at flytte til en anden afdeling.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Man overvejer slet ikke 2 ting. Tidligere var det end ikke en refleksion at man kunne handle på det - det var bare sådan det var.
Og vi kan jo se, at dem, der gik til deres chef med det, fik 0 ud af det - eller blev selv flyttet fra sin arbejdsplads. Den langfingrede blev end ikke afkrævet en undskyldning og informationen blev aldrig givet videre opad i systemet.
Og så undrer folk sig over, at nogle står frem nu, hvor vinduet endelig er åbent?
Vi har brug for de historier. Ikke for at straffe med tilbagevirkende kraft, men for at dokumentere en rådden og sexistisk kultur.
Vi har IKKE brug for navne..
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.653
Det sker da konstant at folk danner par på samme arbejdsplads eller sågar ægtefolk der bliver ansat i samme firma. Det er absolut intet problem og da ikke noget som politikere eller andre skal blande sig i.
At der nogle steder er særlig personalepolitik gør ikke at det skal være sådan overalt.
Det ville da ikke virke på nogen måde og en masse forhold ville blot foregå i smug.
Pointen er at forholdet skal være ok fra begge parter.
Der skal ikke tillades chefer der misbruger deres position til at krænke eller tryne ansatte.
Der skal være mere respekt for andres personlige rum. Og det gælder også måden man tiltaler andre.
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
mar 2017
Mænd skal bare ned med nakken!
https://www.bt.dk/politik/har-kvinder-det-lettere-her-jeg-tror-du-regner-forkert
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
MØ måtte stoppes af andre, når han ikke accepterede et nej. Han flåede i kvindernes (unge praktikanter etc.) undertøj, igennem det tøj, de havde over ... det er noget mere, end en hånd på et lår. Han skulle være stoppet dengang det "bare" var en hånd på et lår ... at negligere det, er farligt.
Vi har alle RET til, at bestemme, hvem der rører ved vores kroppe (vi burde have det, kulturen i dag er ikke enig).
Giver vi samtykke ... så er der ikke tale om en krænkelse. Heller ikke selv om DU skulle føle dig krænket, på en af vedkommendens vegne.
Derimod ER der tale om en krænkelse, hvis en person rører ved en andens krop, uden der er givet samtykke. Også selv om det "bare" skulle være en hånd på et lår, som så siden viser sig, at være en syg adfærd, der eskalerer derudad, fordi det IKKE dengang blev stoppet (han lærte intet, da der ingen sanktioner var ... og han lærte intet 2. gang, 3. gang, 4. gang (det er dem han selv har indrømmet) ... og så alle de gange, hvor kvinden ikke har turdet, at stå frem ... og hvem har stoppet ham ... når han ikke accepteret deres nej ...)
Det handler ikke om at idyllisere slutty adfærd, uanset hvem der opfører sig slutty. Det handler om, at respektere, at hvert enkelt menneske har retten til, autonomi, over deres egne kroppe.
Det havde pigerne ... det betyder ikke, at Kofod og ham den anden, ikke kunne have handlet anderledes. Men de har IKKE krænket de her piger, deri ligger forskellen. De har IKKE begået overgreb, hvilket en krænkelse er.
Og udelukkende den der bliver krænket, kan definere, hvad en krænkelse er (det lærer man som noget af det første, hvis man går i terapi for seksuelle krænkelser). For sjovt nok, mener krænkeren ofte ikke, at denne har gjort noget forkert ...
aug 2006
15 årige aktive sexliv idealiseret bestemt ikke alene fordi, man erkender virkeligheden.
Og så er en 15 årig dælme ikke en slut fordi hun er seksuelt aktiv - uanset partneres alder!!!
mar 2017
Reelt synes jeg det er et lidt 5 år udtryk, da ingen aner hvad det betyder. Er det ikke sådan noget børn siger til hinanden?
aug 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 85
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.542
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 748
Jeg var seksuelt aktiv da jeg var 15. Min kæreste var jævnaldrende med mig, og vi var begge helt enige om hvad der skulle ske...
aug 2019
Jeg skriver et provokerende modsvar til hentydningen om, at man er slutty, hvis man er seksuelt aktiv som 15 årig.
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
Selvfølgelig kan man da dyrke sex som 15årig, men det behøver ikke nødvendigvis at være med en 34årig.
aug 2019
Det gør ikke folk til sluts eller billige.
Og nej, jeg tror faktisk, at jeg var lidt for hurtig til at fortolke og svare på din kommentar, så det beklager jeg
aug 2006
Men det vil jeg så ikke gøre - for føj for helvede en kommentar Søren!
Sexisme, slutshaming, you name it...
aug 2006
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.399
Krænkelseskultur på speed