10.121 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
408 Svar

Online Tilmeldt:
14. maj 2008 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
#fasteddy
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.585
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.325
maj 2008
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 529
https://dbrs.dk/artikel/borgmester-forventer-hundredvis-af-tabte-arbejdspladser-efter-regeringens-minknedslagtning-det-er-tragisk
Det står nederst i artiklen.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.529
Man ja, trist for alle de mennesker der nu mister deres livsværk og skal lave deres liv helt grundlæggende om; at være minkavler er en livsstil og for mange af dem formegentlig hele deres identitet. Men som en af dem selv sagde så må folkesundheden nødvendigvis vægte højere.
maj 2008
Er det lyset, eller har præsidenten ikke helt så præsidentagtig en farve som Conor? Han har dog det helt rigtige balladefjæs
feb 2013
feb 2013
maj 2008
maj 2008
https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1172569-de_smaa_gale_sataner
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.901
feb 2013
feb 2011
okt 2005
Nu får jeg ingen fysisk kontakt med dem frem til d 3 december. Puha det bliver, undskyld sproget, røv hårdt
maj 2009
Jeg tror, at det varer rigtig mange år før vi får styr på det.
Og når der så endeligt er kommet styr på det dukker der ve noget nyt op.
feb 2013
Det er en smule skræmmende som smitten bare stiger og stiger rundt i landene omkring os. Min mands søster bor i USA og ville gerne have været hjem til min svigerfars begravelse; men nej, det kan ikke lade sig gøre.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Der er ingen chance for hun har corona, det er vintersæson nu og en million andre grunde til at børn hoster, og det ikke første gang jeg hørerom børn der ikke må tilses af læger fordi de hoster en smule -. -'
aug 2006
Problemet er den lange ventetid på test og på resultat. Det kan kun gå for langsomt med lyntest!
Selvfølgelig er der en risiko for at din datter er smittet, Anya. Den risiko er hos hver og en af os.
feb 2011
i dag talte jeg med en, hendes niece med mand havde været til en fødseldag med 12 mennesker, ingen havde symptomer, men en havde alligevel smitten med, alle 12 er smittede, niecen, manden og 2 børn og niecen forældre .. niecen er midt i 30´erne og er indlagt .... så ja møg er det, men forsigtighed er desværre et nødvendigt unde ...
jun 2012
Og nej det er hul i hovedet at børn skal igennem det overgreb hver gang inden de skal til læge. Især nu her. Så undlader jeg hellere lægen end at give min datter mere angst for læger.
feb 2011
så er der sådan en i børnehaven, en vikar fx så kan børnehaven jo af gode grunde ikke melde ud før nogen får symptomer og testes positive ... ligeledes kan der i de får andre man ser, sser jo også måske få andre osv ... så uanset hvor forsigtig man er, med mindre man er 100% isoleret og får alt bragt til døren, og det desinficeres så kan ingen være 100% sikre ...
aug 2006
Der er ingen, der har kontakt med andre mennesker, der er uden smitterisiko. Og hvad institutioner for børn angår, er det ovenikøbet en række forhold, der gør smitte mere sandsynlig.
Det lykkelige er, at mindre børn kun har få af de receptorer virus har brug for, for at formere sig, derfor bliver børn sjældent syge og hvis de gør, bliver de mindre syge.
Men de kan stadig være raske smittebærere og det kan personalet også være.
Og smitten skal IKKE ind i lægehuset.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.812
Jeg er sikker på at børn overlever en vatpind!
Min søn overlevede hjertestop, stop af vejrtrækning, 7 dage på intensiv, efterfølgende ødelagt immunsystem, og var syg hver 2 dag i snit fra han var 6 måneder og til han var 6 år.
Yngel er noget though noget! Det er forældre der er nogen pyldre pjat!
jun 2012
Hav en god aften, jeg vinger af. Det der talen ned til andre fordi man ikke er enig magter jeg ikke. Jeg varetager min datters bedste og det ved jeg heldigvis bedst
Jeg er i øvrigt i risiko grundet mit BMI og min graviditet, så mon ikke jeg ville blive relativt syg hvis jeg fik det. Det siger de "kloge" jo. Så endnu engang jo jeg er sikker på hun ikke har det, men fedt at HG eksperterne ved bedre igen.
aug 2006
Og hverken overvægt eller graviditet betyder at man med sikkerhed får symptomer og heller ikke kraftige symptomer.
Overvægt giver øget risiko for et svært forløb - det garanterer ikke et svært forløb.
feb 2011
mar 2017
Jeg er ikke nedladende, du har bare lært af feminsterne, at hvis en mand siger noget en kvinde ikke er enige i. Så er han det!
Eller chauvinist. Det svinger lidt hvad kvinder fortrækker at sige.
Mit indlæg, er ret direkte og uden nedladende ord. Læs det engang til.
feb 2011
okt 2005
Trods forklaringer og alle bedste forsøg på at forberede hende, så er hun så vanvittig bange. Nogle kan vi forklare hende, at de ikke gør ondt, men hun kan på ingen måder overbevises. Så selv om hun er vildt hardcore med ting som grim medicin, så ændre det ikke, at hun er så angst.
Så desværre er det indimellem er overgreb, selvom vi alm ikke tænker sådan.
Selvfølgelig skal det gøres, men det ændre ikke barnets følelse
mar 2017
Men det er mere synd at andre skal dø, hvis man undlod at teste. Videre, debatten er slut!
Testede eller gjorde man ikke mange ting imod børns vilje ville de dø. Sådan er det. Det gælder også mange andre ting.
Lær hellere ungen at kunne håndtere tingene, for det kan man også.
Ja, det er ikke alle forældre der ved hvordan man gør det, men alle forældre kan få hjælp til at lære det. Spørg på kommunen eller din læge.
Med Corona kom der noget nyt til DK. Nu er der ikke tålmodighed til at høre på hver enkelt persons problemer.
Nu handler det om, at x ting skal gøres ellers slår det andre mennesker ihjel. Der er ikke plads til Curling forældre lige nu. DK har en fucking led satan af en muteret Corona.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Han ( eller jeg ) kunne bestemt ikke lide at jeg skulle stikke ham hver morgen ( Insulin ) men det blev han ligesom nødt til .
Jeg måtte holde ham i spænd mellem mine ben for at forhindre ham i at sprælle sig løs.
Han fik en småkage når han var blevet stukket og så var det glemt.
Nu er han voksen ( 49 År ) ..... Og da jeg fik Lilly- Mops og min søn så at hun fik en " kage " , når hun havde tisset udenfor .... sagde han ...... " NÅ nå ... jeg blev altså behandlet som en hund , da jeg var barn " .
okt 2005
Men jeg skriver bare, at der er altså børn der er angste for læger, hospitaler, og alt hvad der sker der.
Tro mig hendes mor og papfar har gjort så meget for at arbejde med hendes frygt.
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.547
Vi har alle ofret noget i denne tid. Vi er både ramt økonomisk og eftersom stort set alt familie bor i Sverige, har vi ikke set dem siden februar. På petitessesiden måtte vi aflyse en tur til USA. Vi har det jo godt her i min husstand. Vi er ikke ramt af ensomhed, psykiske problemer, vi får mad på bordet hver dag, og vi er omgivet af natur vi kan bevæge os ud i. Jeg besluttede mig fra starten af denne virus for, at hvis jeg slap igennem uden at blive ramt af Corona, ville det være succeskriteriet for mig pga. mine i forvejen irriterende lunger. Jeg tager ansvar for mig selv og mine handlinger, men jeg er afhængig af andre menneskers handlinger.
maj 2008
okt 2005
aug 2006
Og lige nu er befolkningen delt i to hvad angår tillid/mistillid og alle argumenter tager udgangspunkt i det.
Sandheden? Tja... den forekommer ikke at være så vigtig pt.
okt 2005
aug 2006
feb 2011
Jeg må også sige at en vatpind i halsen på hvem som helst er lidt at byde ind med, i modsætning til fx minkfarmere der mister ALT, begge dele er for at mindske smitte, men den ene gene er nu vist en del højere end den anden, og så er der alle spektrer der i mellem, men isolation, ensomhed, angst osv ...
jeg kan heller ikke helt gennemskue det med hvorfor Ålborg gik fri, naivt måske tror jeg ikke det har med vælgerkreds at gøre ... men måske de kommer til at fortryde, tænker når nu de alligevel gjorde noget så drastisk, hvorfor så ikke være Better Safe than Sorry og trække stregen længere nede ... måske det er for dyrt, men det kan vel ende med at blive endnu dyrere
maj 2008
feb 2011
vi talte om i går på arbejde, dækker administration for 2 skoler og 10 institutioner, at kommer der ikke ro på, så ville det være smart at komme med en tidlig juleferie, lukke så meget som muligt fra omkring 15. december, en del har alligevel planlagt fri fra jul og til 2. januar, og sende alle hjem til hjemmearbejde der kan evt også fjerneundervise fra der midt december, når først vi kommer ind i januar går der længe indend er igen kommer en mulighed for at have så lang en nedlukning hvor nogle af dagene er "gratis" grundet helligdage..
aug 2006
feb 2013
Så længe det er så uklart præcist hvorfor nogle kan være smittede uden at opdage det mens andre havner i respirator så er vi altså nødt til at acceptere at det hele er lidt bøvlet og at vores hverdag er vendt på hovedet. Det kan jo lige så godt være mig som dig der bliver alvorligt syg af corona og som kommer til at døje med senfølger, der gør at man fx ikke kommer til at kunne passe sit arbejde og leve en normal hverdag.
Vi kan jo fx vælge at se det her som en generalprøve; det er ikke sikkert at den næste pandemi er lige så 'mild'. På et eller andet tidspunkt bliver verden ramt af en pandemi med et eller andet som er langt mere smitsomt og langt mere dødeligt. Vi mennesker presser naturen mere og mere og rykker nærmere og nærmere på nogen af de virkelig 'sjove' bugs i fx asien og sydamerika. Sammen med det faktum at vi også flytter os lynhurtigt rundt på kloden gør det at risikoen for at vi får slæbt en virkelig grim virus ind midt i blandt os uden vi når at opdage det før det er eksploderet.
På min tidligere arbejdsplads i Danmarks Fødevare og Veterinærforskning var jeg i en afdeling, der arbejdede tæt sammen med SSI med risikovurderinger for forskellige scenarier med forskellige formerne for udbrud. Vi talte ikke om hvis, men når et eller andet rigtig alvorligt skyller hen over verden.
Pt ser corona jo forholdsvist harmløst ud her i DK, men det er jo ikke helt tilfældet mere i mange af landene lige rundt omkring os. Og hvis alle 'brækker sig over corona' og ikke gider følge anvisningerne så bliver det ganske sikkert også noget mere alvorligt her. Tankevækkende er det jo at det pt er børn og unge der ligger højt på listen over positive tests. Nej, de bliver ikke selv alvorligt syge - normalt da. Men det bliver deres mormor måske eller deres pædagog.
Og ja, for rigtig mange børn er det her sikkert rigtig skræmmende og uhyggeligt. Men altså så må forældrene hjælpe dem igennem det. I min barndom var vi bange for at der kom atomkrig. TV-avisen kunne være temmelig uhyggelig at se; der var meget krig. Så måtte mor og far forklare os at der også var gode ting i verden og at det sikkert ikke ville ske selvom det nogen gange lød somom Sovetunionen og USA nærmest var kommet i krig.
feb 2013
feb 2011
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
feb 2013
Min svigerfars begravelse i næste uge kommer til at foregå i stilhed, da vi jo ikke kan løbe risikoen ved at samle en større flok gamle med diverse kroniske sygdomme og blande dem med 3 efterskoleelever. Sidstnævnte har jo måttet krybe til korset og erkende at de ikke heeelt kunne lade være med at snige sig ud af deres huse og have social omgang med nogen fra de andre 'familie-grupper' .......
maj 2009
Fuldkommen enig med Rikke, det er lige sådan jeg har det.
Utrolig at der er så mange mennesker der ikke ejer samfundssind og så mange der brokker sig over at deres "frihed" bliver taget fra dem, kun fordi man ber dem om at tage lidt hensyn til andre mennesker og tage et mundbind på.
Somme tider, og efterhånden oftere og oftere strejfer tanken mig at de der brokkehoveder kunne have godt af det, hvis de selv blev ramt rimelig hårdt, for så kom der nok andre boller på suppen.
Jeg er også enig med Mette og tror på, at regeringen gør det bedste efter de oplysninger de har til rådighed.
Det er syg at tro, at myndighederne kun gør visse ting på grund af deres valgkredse og for at vise deres magt.
Der er da en fuldkommen tåbelig indstilling at tro, at regeringen tager de tiltag som bringer Danmark på fallittens rand kun for at vise deres magt.
Uanset hvem der havde siddet i regeringen lige nu, havde situationen nok ikke været meget anderledes, for kan kun eksperimentere med, hvordan vi bedst forebygger, da vi ikke kender virus og hvordan det udvikler sig.
maj 2009
Her i landet har vi hellere ikke haft den samme eksplosion af smittede som i mange andre lande.
At det ikke er gået helt så galt her hjemme skyldes nok også at vores myndigheder har været ude med restriktioner i god tid frem for at lade stå til.
Belgien var et af de lande der ikke lavede særlige restriktioner, nu er deres hospitaler overfyldte og de har måttet lave nød lazaretter på sportspladser.
I Tyskland har de siden i går forhøjet bøderne for grove overtrædelser af restriktionerne til 25.000 euro. bøder af den størrelse får vel folk til at tænke sig lidt mere om.
mar 2017
Det sker bare ikke. Forsøger man at gå ind uden bliver der råbt af en. Det accepteres bare ikke.
Så gerne at DK gjorde tilsvarende. Dem der af x grund ikke kan tåle at gå med maske, må så bestille på nettet.
Lige nu drejer det sig om at tage hensyn også til raske mennesker, og ikke kun dem med diverse issues.
maj 2009
Jeg har rigtig svært ved at tro på det, men tror at det er en dårlig undskyldning og bare for at være på tværs.
Måske et mundbind kan genere, men så et det jo visir
Jeg har store problemer med luftvejene og kan ikke få vejret. Bare det at tage strømper på gør mig forpustet, da jeg var til 400 m sweiss prøve med Gaddafi var de bange for at jeg skulle stritte om i skoven, sådan som jeg pustede og hev efter vejret.
Jeg er ret hårdt ramt af vejrtrækningsproblemer, men jeg kan nu sagtens have et mundbind på uden at det gør vejrtrækningen mere besværligt så jeg stritter om. Med et visir er der slet ikke noget at mærke.
maj 2009
jan 2019
aug 2006
Jeg har været til læge et par gange med mundbind og det er lykkedes ok. Derfor tænker jeg, at jeg klarer den - men det er ikke noget, jeg vælger. Og jeg vælger heller ikke, hvis det en dag ikke går mere.
Det kan man så tro på eller lade være..
mar 2017
Der er 20 procent af befolkningen i Danmark, der har det svært med masker/visir.
Nogen af principelle grunde (de tror at Corona ikke eksisterer, eller de kan drikke programmeret vand, og derfor ikke behøver at bruge maske eller de har x fysiske eller psykiske problem.
Uanset årsag, så mener jeg at så må de holde sig fra at handle på normal vis.
Igen hensyn til gruppen skal pt veje højere end den enkeltes udfordringer. Der er jo masser af muligheder for folk at handle uden sikkerhedsudstyr.
feb 2011
#55 Anni, ja det er meget kortsigtet tænkt, vores frihed, vores ungdom om det så er 1-2 5 år, hvad er det mod evt slet ikke at få en fremtid fordi man dør, eller en problematisk grundet senfølger, eller evt en viden om man var der der var skyld i at et nært familiemedlem fik smitten og det var et svært forløb...
For mig er der en forskel på dem der ikke kan følge anbefalingerne og dem der ikke vil ... de der ikke kan er jeg, naivt måske sikker på gøre alt andet de kan for at passe på sig selv og andre ...
jan 2019
maj 2009
Mine gør ikke, hellere ikke min tandlæge og de mange hundrede kirugers briller.
Tandlægen og kirugen kan jo ikke arbejde, hvis deres briller dugger.
Som sagt, så dugger mine ikke, hvis masken sidder ordentligt og hvis det er ordentlige mundbind man har købt.
Den første pakke jeg købte røg ud, da brillerne duggede. Det gjorde de, fordi "bøjlen" over næsen var af plastik som selv retter sig ud igen.
Efter at jeg kø te med "metal bøjle" og efter at jeg fandt ud af at sætte masken rigtig har jeg ingen problemer med dug.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
Jeg bruger type 2R mundbind eller hvad de hedder, altså dem der beskytter mest, de har metalbøjle, og mit mundbind sidder som det skal under hagen og trykket godt om næsen.
Min moster bruger samme type, og efter hun er begyndt at "krydse" elastikkerne dugger hendes briller ikke mere , men hendes briller har netop behandling som de fleste i dag vist har, jeg er bare en nærrigrøv der har købt briller på udsalg i Louis Nielsen til 200 ,- og dermed ikke gider bruge penge på diverse glasbehandlinger .
Da jeg sad ved hudlægen i dag , var der en ældre dame overfor mig der sad og løftede ud i mundbindet ved hagen med en finger, så rørte hun lidt ved telefonen med fingeren, så tilbage og løfte mundbindet ud , og sådan fortsatte hun . Det er da bla netop sådan man får spredt smitte til både sig selv og andre , forstår simpelthen ikke det kan være så svært for så mange at bruge dem korrekt, ligesom alle dem der ikke dækker næsen , ikke bøjer den der bøjle ind, lader det hænge på hagen, vender det forkert osv.
okt 2005
Har forsøgt at forklare min mor i dag, at vi skal tænke over, ikke at handle hele tiden pga det høje smittetryk. Ja ja får jeg bare at vide.
For F***** det er svært og op af bakke
jun 2007
aug 2013
Det kan da godt være ansigtsform har noget at sige. Jeg synes f.eks også de dugger mere hvis man trækker vejret gennem munden, end hvis man gør det gennem næsen.
Jeg tager oftest bare mine briller af, og går så halvbind rundt .
mar 2017
Men guderne skal vide at mine briller dugger. Jeg vælger ligesom Rikke at se mine omgivelser sådan sløret når jeg handler.
Skal jeg så finde en bestemt vare, så stiller jeg der hvor jeg ved at den burde være, holder vejret og tager brillerne på.
Ps: Så en kirurg vise at hun ligesom tapede toppen af masken på huden. Det løste problemet fuldstændigt forklarede hun. Men så stort et problem er det ikke for mig at gå uden briller.
aug 2013
okt 2005
aug 2013
Men hun fortalte også at når pensionisterne mødes nede i sognegården, ja så holder de da ikke afstand mere og de har jo ikke mundbind på , og at mange af dem har det sådan at dør de ja så dør de . Tror desværre en del ældre ikke tager det seriøst, og synes det er noget pjat og måske også fordi det kræver nye rutiner mm, og de ikke bare kan gøre som de plejer.
Jeg synes i hvert fald det er mest helt unge eller de ældre jeg oplever brokke sig, mene det er noget pjat osv. Heldigvis tager mange i de grupper det jo også seriøst .
okt 2005
aug 2013
aug 2006
Jeg lukker ikke helt til ved næsen med fuldt overlæg. Det er et kompromis for overhovedet at kunne have skidtet på.
jun 2007
jun 2007
mar 2017
Du er altså en Karen! Det er så sjovt!
Der er ingen der brokker sig over, at have briller eller at de dugger.
VI taler bare om hvad vi kan gøre.
At brokke sig ville være at påberåbe sig retten til at gå uden maske, for at undgå dug,
Jeg har endda flere gange understreget, at er man så handicappet eller ideologisk i mod (eller beskyttet af magisk vand også kaldet hømopati). Så må man finde en anden løsning end at handle offentligt.
Men alt det sagt. Jeg bliver stadig irriteret når mine briller dugger, så jeg tager dem af..
mar 2017
Jeg synes nemlig, at det er enormt vigtigt lige nu, at få styr på dette emne!
Jeg har arbejdet hjemmefra i mere end 7 år, og min arbejdsgiver (det dumme svin) har aldrig givet mig et hæve/sænke bord.
Så jeg er faktisk nødt til at tage min bærbar, og gå (ja, altså bruge benene????????? Til at gå ud i køkkenet og stille mig i vindueskarmen, for at stå op og arbejde.
Uha, hvor er bare glad for, at alle os som lider under det faktum, at vi skal arbejde hjemmefra nu får hjælp til at forhindre vi bliver invalide! For hjemmearbejde er bare super ubehageligt, og vildt farligt!
https://www.bt.dk/samfund/ikke-laengere-force-majeure-nu-skal-der-styr-paa-arbejdsmiljoeet-hjemme
jul 2007
Ellers læg dig på maven på gulvet sammen med din bærbare , så er I lige høje .
mar 2017
Tak for input!
I øvrigt vildt hvis det her er sandt!
https://www.bt.dk/politik/henrik-qvortrup-om-mis-information-om-mutation-vi-har-faaet-spundet-en-historie
I så fald tror jeg at vi er mange der smutter fra Mette til næste valg, og næste Minister hedder Søren til fornavn!
Husk det nu, i så det først på HG:
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.470
maj 2009
Godt fordi virus er væk, men frygtelig for alle de mennesker/mink der så har mistet deres eksistens på et forkert grundlag.
Og hvis det skulle vise sig at være sandt, så er Mette og socialdemokratiet færdig, for det vil vælgerne ikke glemme.
aug 2006
Jeg håber sådan - for alles skyld - at der er rigtig god grund til at gøre, som man har gjort.
Og med min fornuft forstår jeg udmærket, at man er tvunget til at reagere på den mindste sandsynlighed for, at det kan løbe løbsk. Og at man sikkert var endt der med minkene under alle omstændigheder, bare et spørgsmål om tid.
Men det føles slet ikke rart, der er noget, der bider i min mavefornemmelse....
Nogen, der genkender det?
aug 2006
aug 2006
De pelser lige nu og det betyder heldigvis for dem, at der er lidt mening med aflivningerne.
Men det er sgu svært ikke lige at få en klump i halsen ved tanken om, at de nu må lukke alt ned helt ufrivilligt. De er lige kommet på benene igen efter de måtte slå alt ned på grund af sygdom for nogle år siden...
Det er barske løjer...
feb 2011
men smitten blandt mink er jo ikke stoppet, om det så er covid eller kluster ... så¨slår man dem ikke ned risikerer man vel en 3. mutation, så uanset om kluster er uddød er der vel en fornuft trods alt ...er mutations udvikling i specielt mink en kendt risiko så ved man jo ikke hvor farlig næste mutation kan blive ... læste der var fundet andre mutationer ved Esbjerg og Vejle, men dem var man ikke bekymrede for ifht kommende vaccine ...
aug 2006
Men jeg tror også, der bliver en masse problemer med det politisk set. Og vi har slet ikke brug for politisk uro og øget mistillid.
mar 2017
De blå vil bruge det som leflen for Enhedslisten og beviset for socialismens ligegyldighed overfor individet.
Enhedslisten har jo længe gerne ville lukke Mink produktion ned. Samme parti og samtlige der stemmer på de ekstremister, har bare aldrig selv prøvet at tjene penge. Så er det nok også nemmere at ødelægge andres liv uden dårlig samvittighed. Man kan jo bare få penge af staten ikke sandt.
Uanset, så kan Qvortrup jo ikke bestemme hvad Regeringen gør. Så Mette må hellere have nogen gode videnskabelige årsager til denne beslutning! For den er langt den dyreste hun nogensinde har truffet. Både på kort og lang sigt.
Plus, nu ligger mink produktioner jo meget tit i mindre tæt beboede områder. Det er for visse områder en katastrofe det her.
Så alt andet lige, skal der være beviser for, at der er større risiko for at virus muterer i en mink end i et menneske. Ellers giver det jo ikke mening. Virus muterer jo hele tiden af hvad jeg ved. Det er vist nok derfor de er så sejlivede de små usynlige ting.
mar 2017
aug 2006
Jeg er mere urolig for, at det viser sig at DERES vurdering er overilet...
Jeg håber virkelig man finder noget, der understøtter vurderingen - udover WHO og ECDC's tilslutning.
Og det er en lidt grotesk ting at håbe på,xda alt vil være bedre, hvis den Cluster 5 er pist borte.
Men folk kan ikke styre usikkerheden... halvdelen skriger at der handles for sent, halvdelen siger, der handles for tidligt og syvtusind sære konspiratoriske tanker opstår - godt hjulpet på vej af oppositionspolitikere, der ser sit snit til at positionere sig.
Alt for mange hopper lige i og de destabiliserer - vi har brug for det modsatte.
feb 2011
mar 2017
Jeg ser ingen destabilisering i, at udfordre en regerings egenrådige beslutnings om at gøre tusindvis af mennesker arbejdsløse.
Jeg stemte for Socialdemokratiet, i det håb om, at det kunne samle DK hen over midten.
Som jeg ser det, så kører regeringen lige nu en vi ved alt, og vi deler ingen information med andre. Mink beslutningen skulle hun have haft opbakning til fra flere.
Det er det mest vilde en regering nogensinde har truffet af et valg i nyere tid. Havde det ikke været en anelse mere klogt lige at få opbakning bare fra konservative eller venstre?
Spørgsmålet er retorisk, da jeg synes det skriger så meget til himlen!
jun 2007
mar 2017
Du kunne have sagt den lå på Skagen. Jeg har nada ide.
jun 2007
maj 2009
Forhåbentlig varer de gode resultater ved.
https://www.msn.com/da-dk/sundhed/sundhed/potentiel-coronavaccine-viser-lovende-resultater/ar-BB1aPHXZ?ocid=msedgdhp
feb 2013
feb 2011
https://www.bt.dk/nyheder/mulig-bombe-under-lovende-corona-vaccine
maj 2009
Det er godt nok en bombe, det må de kunne lave bedre.
Der er da ikke hverken læger, sygehuse eller apoteker der har sådanne frysere.
maj 2009
https://nyhed24.dk/nyhed/statens-serum-institut-smitten-vil-falde-de-naeste-14-dage/?fbclid=IwAR0Mv8RSNldMx3GFDpL-wjiwl-Ku7qHXjMQyegVYYr7a019zIV1tfojY58k
feb 2011
nej, så sent som i går, eller forgårs var en overskrift "professor bekymret, tiltagende det ikke ud til at virke" ... mens andre samme dag kan sige "det ser bedre ud" osv ... de er jo ikke enige ... men det såkaldte kontakttal er vist faldet under 1 så måske deraf troen på smitten falder
sep 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
mar 2017
Det er altså en mindre udfordring.
Et problem lige nu og her? Ja-
Men det er en mindre udfordring.
maj 2009
https://www.msn.com/da-dk/sundhed/sundhed/ssi-klar-til-at-teste-dansk-coronavaccine-i-mennesker/ar-BB1aU3JB?ocid=msedgdhp
mar 2017
https://rokokoposten.dk/2020/11/09/corona-er-muteret-blandt-socialdemokrater/
feb 2011
og ja jeg er bevidst om at eksperterne er uenige, det gør det da bestemt ikke nemmere, men stadig hvis ikke man tager den Better Safe than Sorry, hvem vil så stå til ansvar ...
mar 2017
mar 2017
feb 2011
det er så spild af tid det der sker nu.. og imens står der et forvirret erhverv og mennsker bliver syge og dør ...
maj 2009
Jeg mener at alle partier burde arbejde sammen om sådan noget alvorligt som covid.
Jeg tror ikke, at det er godt at gå enegang som vores regering gør.
dec 2012
aug 2006
feb 2011
jul 2007
Så må Jakob hjem og låne rene underbukser hos " Far Uffe " ...
feb 2011
maj 2009
aug 2006
maj 2009
Og alle de andre virus sygdomme vi endnu ikke kender til og har.
Det mest sikre er vist at vi alle tager et reb og hænger os selv, for vi ved jo ikke hvad der kommer og det er alt for farligt at leve...........
aug 2006
maj 2008
feb 2011
feb 2011
denne er kopieret ... efter sigende skulle "hun" være datter fra en mink farm og ikke en aktivist som det er blevet insinueret ... jeg ved det har bare læst den på fb :
"Sanne Nørregård
Jeg voksede op på en minkfarm. Som helt lille pige der altid fulgte min far i hans arbejde. Jeg stod tit i mine røde træsko og kiggede på dyrene der løb frem og tilbage i deres små bure. Allerede der undrede jeg mig over hvorfor de små søde dyr ikke måtte lukkes ud. Jeg så når de sloges - bed i hinanden - kradsede øjnene ud - og så efterfølgende min far behandle deres sår med et antibiotika pulver - der sjældent hjalp - tit var sårene store og uhelbredelige. Jeg har set mink der gnavede i deres poter i stress og afmagt. Ved pelsning blev de i mine første leveår aflivet med en sprøjte med gift. Senere brugte man metoden at gasse dem i en kasse der var lavet til til at sætte på fodermaskinen. Hvorefter de kom direkte i en stor tumbler inden de skulle flåes. Jeg har set nogle hændelser, at maskinen var færdig, og når de døde kroppe blev taget ud var der stadig en levende mink iblandt. På varme sommerdage var temperaturen i minkhallerne ulidelig varm, alt stod stille. Jeg fik lov til at gå rundt med en haveslange og nedkøle dyrene. At se dyrene stå på bagbenene i burene med hovedet i salighed over at mærke de kølige stråler beviste netop at disse dyr er skabt til at være ved vand. Minkfoderet var fiskeaffald der blev lagt i en klat ovenpå burene. Man så store fiskeben der stak ud. Ofte kom disse ben galt i halsen på minken og hvis far ikke fik benet vristet fri led minken en smertefuld død ved kvælning. Naboen havde ikke kun mink - men også ræve. Store flotte dyr der løb aggressivt frem og tilbage i deres små bure. Man aflæste tydeligt deres vrede - frustration og håbløshed i øjnene. Deres eneste aktivitet var at de kunne være “ heldige “ at fange en gråspurv - som sad på trådene og spiste af deres mad - med snuden eller poterne og efterfølgende få den maltrakteret. Jeg respekterede min hårdt arbejdende far - såvel som de andre pelsavlere - der havde et hårdt slid fra morgen til aften ugens 7 dage. Men jeg respekterede aldrig - og det kommer jeg aldrig til, at dette horrible erhverv bestående af grusom dyremishandling skulle gøres til deres levevej. Jeg har aldrig forstået - og kommer aldrig til at forstå - hvorfor nogle mennesker har behov for at vise at de har penge og velstand ved at hænge 30 - 40 døde dyr i en pelskåbe på deres krop. Hvorfor skulle disse dyr lide så meget for det ? I andre lande som : England, Østrig, Norge, Belgien, Luxembourg, Serbien, Schweiz, Polen, Makedonien, Tjekkiet er pelsavl blevet forbudt - eller under udfasning. Lad de mink der endnu ånder i Danmark komme herfra på en værdig måde - med en humanitær aflivning - hvor deres sidste åndedrag er endt INDEN afbrændingen. Og lad dette erhverv være et slukket og lukket kapitel i Danmarks historie."
maj 2008
Og Isabelle, mht folkesundheden så har eksperterne vist også udtrykt forskellige holdninger. Ikke alle var skræmte af en cluster, der var uddød, da den blev italesat af regering og medier.
Det er farligt at spise røde bøffer, køre bil, trække været i storbyer og meget mere. De skider jeg på. Jeg vil leve. Ellers kunne man sgu lige så godt dø.
#gourmandoglivsnyder
feb 2011
Det er mega problematisk at eksperterne ikke er enige, det gør det jo ikke nemmere for dem der skal beslutte ... men stadig må man, netop fordi man ikke aner hvordan det kan udvikle sig, være på den sikre side og gå med dem der mener der er en, omend lille så dog en risiko for der kan komme en mutation fra mink der starter det hele forfra ...
En del af de risici du nævner går enten kun ud over en selv, eller er ikke nogle der skaber pludselige store skare af syge der ligger hospitalsvæsenet ned .. derfor kan det ikke sammenlignes ...
tror såmænd også mange stater ville gøre tingene anderledes hvis det var noget stille og roligt a la influenza, men problemet er den voldsomme vækst der kan komme på kort tid i smittede med behov for indlæggelse osv ..
feb 2011
maj 2009
Hvorfor ventede man et par måneder ?
I den tid kunne man jo have prøvet at få deres aflivninger lovliggjort.
Hvorfor har man kun haft aflivninger i hovedet ? Hvorfor har man ikke prøvet at se på andre muligheder ?
Da man startede de ulovlige aflivninger vidste regeringen jo godt, at cluster 5 var uddø, de vidste at der var en virkende næsevaccine til fritter, og de vidste, at serums institut allerede havde en cluster 5 vaccine.
Hvorfor holdt man disse ting hemmelig for offentligheden ?
I den tid kunne man jo have prøvet at vaccinere minkene med den næsevaccination der virker på fritter ?
Man kunne også have vaccineret dem med cluster 5 vaccinen ?
feb 2011
men dette illustrerer vist meget godt hvorfor det er så helvedes vigtigt at begrænse omfanget af smitten så længe der er risiko for mange skal indlægges ... mange smittede, mange indlagte og mange smittede blandt de der skal passe andre (på sygehuse, plejehjem, i hjemmeplejen, skole og daginsitutioner), det vil give et uoverskueligt kaos, og så mister mange flere vist meget mere ..
https://hsfo.dk/artikel/fra-seks-til-22-smittetilf%C3%A6lde-sygehuset-tilkalder-hj%C3%A6lp-udefra-efter-omfangsrigt-coronaudbrud?rss
aug 2006
Vurderingen må gå på om det faktum står mål med truslen.
Og i mine øjne gør den - det er bare at skue til andre lande, der ikke har kunnet handle så resolut som DK har kunnet, netop på grund af denne undtagelsessituation i folketinget.
Anni - da Cluster 5 i petrisskålen viste egenskaber, som potentielt kunne være problematisk, ændrede sundhedsmyndighederne deres risikovurdering.
FØR denne, var der ikke sundhedsfaglig grund til at trykke på knappen, det var der efter.
Skulle man ignorere den advarsel? Sende den igennem høringer i folketinget og tre behandlinger inden vedtagelse?
Gået på klingen tegner der sig STADIG et flertal for at slå de danske mink ned..
Vi skal bare lige vente på at de alle får sagt deres mening...
Alt imens breder smitten sig hos minkene og zoonoser opstår..
feb 2011
mar 2017
Alle brød loven for at beskytte mennesker.
Antallet af mennesker er i denne forbindelse irrelevant.
Loven er lige for alle. Det er den også når man bryder den. Altså normalt!
maj 2009
Men må man læsse sin hund i bilen og køre langt ud på nogle marker eller privat skov og lufte den ?
De steder kan man jo ikke smitte nogen.
aug 2006
Får du motorstop, punkterer, kører galt, bliver stoppet af politiet, bliver vidne til et eller andet - og så videre - så starter man smittekæder.
aug 2006
Du skal blive hjemme, selvisolation, karantæne...
Men du må godt tage hjemmefra.
Ikke noget under, at der er godt med smitte derude, når ret klare retningslinjer fortolkes efter behov.
maj 2009
CH, det kan jo også ske på vej til testcenteret eller på vej til hospitalet.
Og man starter jo ikke smittekæder ved at holde afstand, så man kan jo rulle vinduet ned og sige til betjenten at vedkommende skal holde afstand.
Er der nogen der har et link til om det er lovligt eller ej ?
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
aug 2006
Her i en pjecerne fra SST..
https://www.sst.dk/da/Udgivelser/2020/Isolation-ved-paavist-COVID-19
aug 2006
https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Test/SST-informerer-Symptomer-090720.ashx?la=da&hash=B409FD341FC2AD1A8923EE768ED2536668A99199
mar 2017
Du ved godt, at der kører kæmpe kampagner omkring barnebrude?
Det er jo noget man ønsker afskaffet på verdensplan. Pigerne bestemmer jo ikke selv i praksis i mange tilfælde.
Men ja, er man SF’er, Enhedslisten og nu også Socialdemokratiet, så er der åbenbart forskel på, hvornår man bryder loven.
På mig virker det skørt, at man tror at personlige holdninger vejer over loven.
jun 2017
dec 2012
feb 2011
https://twitter.com/drp3/status/1327203405815799809?s=20&fbclid=IwAR3OmlY5Dm4LF0Znea6i_oTRtifWJJiDHr6dhQ7vospntSZF8-wx1IbKBwY
maj 2009
Det staerede i nat, 39,6 i feber, hele kroppen gør så ondt at jeg nærmest kravler på alle 4 hvis jeg skal på toilettet, og mit hoved er ved at sprænges.
Jeg har i forvejen sågodt som ingen lunger, men dette her gør det ikke bedre, jeg sidder og gisper som en fisk på land.
Jeg skiftevis ligger på sofaen med to dyner og hundefryser, eller ude i haven på solsengen for at blive kølet ned.
Og lige for tidenhader jeg Gaddafi, han er en pestilens fordi han ikke har været ud
Jeg kan først testes på mandag.....
jun 2017
okt 2005
maj 2009
feb 2011
har du nogen der kan komme med drikkevarer osv, altså stille det udenfor døren ...
ved du hvor du kan være blevet smittet
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
mar 2017
Ike at kunne trække vejret er vildt.
Bliver du i tvivl om du skal ringe, så er du ikke tvivl....
Vi lever kun en gang, og det skal da helst være længst muligt..
God bedring!
aug 2006
God bedring - og pas på dig selv, hellere lægekontakt en gang for meget end for lidt!
dec 2012
De to gange -hvor jeg har søgt læge er jeg i begge tilfælde blevet indlagt med det samme og har fået adrenalin. Og haft mindst en uge på lungemedicinsk (med iltmaske i flere dage)
Man skal IKKE sidde og gispe som en guldfisk. Du SKAL tage kontakt til en læge mens man stadig kan...
Jeg har prøvet at være så skidt det ikke længere kunne lade sig gøre... det har ikke været corona, men lungebetændelser -men det er jo ligegyldigt, man skal ikke tage let på åndedrætsbesvær.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.762
Ring til lægevagten og hvis det bliver værre så 112.
God bedring.
jun 2007
maj 2009
Feberen er steget til 40,2
Lige nu gør kroppen ikke helt så ondt men jeg har også fyldt mig med tabletter.
Og så kan i godt begynde at grine, jeg opdagede at jeg er kommet til at spise Gaddafis smertestillende tabletter i stedet for mine egne.
Jeg er begyndt at få en masse slim så jeg kan ikke ligge ned.
Men jeg har jo min grimme "sygestol" den er pragtfuld hvis man er syg.
maj 2009
jun 2017
Smager deres bedre af kylling?
Det er en meget høj feber. Får du vand nok?
aug 2006
maj 2009
Lægevagten gør ikke noget, så længe man kan klare sig selv. De vil helst være fri for at se en, og kommer kun med gode råd om hvad man kan gøre for at sænke Feberen.
maj 2008
God bedring! Et opdatering ville være rart. Allerhelst en god én.
jun 2007
Håber du har fået noget god søvn.
maj 2009
Feberen er faldet til 39,2 og det er blevet lidt lettere at trække vejret.
jun 2007
jun 2017
aug 2006
Jeg skal ikke sige mig fri for at være en kende bekymret
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.468
Rigtig god bedring, Anni
okt 2005
aug 2006
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-11-14-ostrig-indforer-udgangsforbud-hele-dognet-enhver-kontakt-er-en-for-mange
maj 2009
Feberen kører op og ned mellem 38,5 og 40, jeg hoster så jeg kaster op, skiftevis fryser og ryster som espeløv og sveder så man kan spejle æg på mig og benene er meget vakkelvorne og kan næsten ikke bære mig.
maj 2008
Du skal aldrig blande bjørnebryg og kirsebærvin
maj 2009
Hun siger, at der er fyldt op og at de er ved at oprette en ny afdeling
jun 2017
Håber at du snart får det lidt bedre og du har en, der kan komme og tage lidt energi af Gaddafi.
maj 2009
Og helt ærligt, så gider jeg hellere ikke se nogen.
Jeg vil bare rulle mig sammen i min stol og have ondt af mig selv.
Så er der jo Gaddafi, som virkelig gør sig umage for at gøre det hele endnu mere surt for mig.
Hvis ikke det er bedre i morgen prøver jeg at finde en pension til ham.
jun 2017
feb 2011
@CH 207 ... læste en der mente at var DK virkelig smarte så lukkede vi ned fra december og hen over julen, og opfordrede folk til så lidt social kontakt som mulig ... synes det kunne være være en god ide at lave en "marts" fra 15. dec til 2. januar, er sikker på det kunne give et ordentligt skub i den rigtige retning ... det er skræmmende når smittesporingen begynder at være så man ikke ved hvor den kommer fra ... så hellere stoppe op i tide ...
jun 2007
maj 2009
Jeg har så fået kvalme, men det kan måske skyldes, at jeg kun har fået et par sure vindruer siden torsdag middag.
Jeg har stadig lidt feber, men jeg er træt, og selv om jeg kigger længselsfuld ud på det gode vejr, og selv om jeg måtte, så tror jeg ikke engang, at jeg har kræfter til at gå en tur.
Og tak til alle jer der har vist bekymring og ønsket god bedring
maj 2008
maj 2008
jul 2007
feb 2011
aug 2006
De dur ikke som beskyttelse. Det er umuligt at finde en læge, der ikke fraråder at bruge dem.
Åbner man munden er der intet, der dækker næsen og en del af munden.
mar 2017
Hvad kostede de?
Hvad er årsagen til, at du ikke bare købte fullface?
aug 2006
mar 2017
Nå, hvis der begynder at blive solgt mange af dem, så kan det være jeg også prøver det af.
Jeg er dog ikke sikker på, at det er lovligt i Tyskland. Der ser jeg dem nemlig ikke.
jul 2007
https://www.homecare.dk/shop/producere-i-eu-679p.html
aug 2006
aug 2006
Rent lægefagligt giver hagevisiret ingen som helst form for mening.
Det er godkendt af sundhedsstyrelsen.
Men min personlige holdning (og holdningen hos mange tror jeg) er at det er ualmindeligt elendigt. Det vil ikke give dig en tilnærmelsesvis ordentlig beskyttelse. Brug langt hellere et hel-ansigtsdækkende visir, eller i bedste scenarie. Brug et mundbind. Det ved man hvor man har. Der er ingen skadelige effekter af mundbind, og de er langt bedre end de øvrige løsninger.
Der er naturligvis nogle ganske få der har problemer med mundbind enten svært lungesyge eller psykisk men fraset de meget få mennesker der er tale om, så kan alle tåle mundbind.
Mvh Morten, læge. ]
dec 2012
De er ikke godkendt til smitte beskyttelse, de er godkendt til at beskytte mod at indånde store fede kemikaliedråber når du gør rent.
Du bliver lige så smittet og smitter lige så meget som hvis du slet ikke bærer det....
Ufatteligt man vil være så asocial -så kan man sgu lige så godt stå ved det og lade være med at bære et....
Og ja de gælder under transport... ligesom Adidas stofmundbind som også skal reklamere med de ingen virkning har...
maj 2009
Det er i mine øjne svineri
mar 2017
aug 2006
dec 2012
dec 2012
SÅ hvem ved måske mest om at beskytte sig bedst? og andre...
aug 2006
Men det er så klart sin sag - nu ved du i det mindste at du udsætter både andre og dig selv, når du bruger det...
dec 2012
Du vælger at smitte andre... fair nok, men så smid det fjollede lille bevist ubrugelige aggregat og stå ved det
jun 2007
Jeg lagde mærke til at alle bare disse små plastikvisirer. Jeg lagde også mærke til at på den ene mandlige ekspedient, der dækkede den kun lige det nederste af næsetippen.
dec 2012
Men vælger man disse fordi man blot vil undgå det samme ubehag som alle andre oplever -så gør det mig meget vred på de udsatte OG dem som rent faktisk oplever øget ubehags vegne....
Og de er ikke godkendte til beskyttelse, jeg har rent faktisk tjekket deres CE godkendelse.
Men de må godt bruges i følge "Bekendtgørelse om krav om mundbind m.v. i kollektiv trafik m.v. i forbindelse med håndtering af covid-19" Men det er der andre ikke beskyttende masker der også er....
aug 2006
Det betyder ikke, at den yder beskyttelse.
Hagevisiret beskytter ikke, det kræver bare at se på det, så er man klar over det.
Hvis det ikke er ligegyldighed, der motiverer, er der stort set kun uvidenhed tilbage.
Og spørger man en hvilken som helst læge (Vibeke Manniche undtaget), så ryster de på hovedet...
maj 2008
aug 2006
dec 2012
I foråret var vores lagre af værnemidler helt i bund, selv sundhedsvæsnet kunne ikke skaffe nok og offentligheden (og medarbejdere) stjal fra hospitalerne....
Folk hamstrede i stor grad totalt ubrugelige ting...
maj 2008
maj 2009
Det viste sig at mundbind havde en beskyttelse på 66 %
maj 2009
Det samme vil jeg anbefale dem der bruger mundvisir, da de jo sider helt forkert så evt smitte ryger ud af dem
https://www.tv2nord.dk/amp/115081
feb 2011
på min søns arbejde har de haft nogle problemer med værnemidler til mund/næse ... og undersøgt forskelligt, de der hagedimser beskytter ikke hverken en selv eller andre ... og har også set dem spurgt til på forskellige fora hvor læger/eksperter florerer, de er alle enige om de ikke du´r .....
jul 2007
mar 2017
Bare at man prøver at finde så nem en løsning som mulig.
Jeg tror at jeg prøver sådan en helmaske, når jeg har fået brugt mine 200 masker.
jul 2007
mar 2017
Hvis det forhindrer min briller i at dugge, så går jeg gerne med en sådan!
Jeg skal bare kunne handle ind, så vi kan få lidt mad.
maj 2009
Jeg kan se det for mig når Martin træder ind i forretningen
Folk står stille og glor med åben mund som man så desværre ikke kan se på grund af mundbind.
aug 2006
aug 2006
Helt uden man selv skal gøre noget
maj 2009
maj 2009
mar 2017
Dette skulle forhindre at glassene dugger.
PLus, man kommer til at se lidt gangster ud.
mar 2017
https://www.ft.dk/ripdf/samling/20201/lovforslag/l102/20201_l102_som_fremsat.pdf
“Tvungen arbejdsgiver forlangt Corona test”.
Spændende.
Det skal nok give ballade.
jul 2007
Men bare brillerne ikke dugger ... såååå ...
jul 2007
maj 2008
#haderkommunismeogfascisme
maj 2008
Du mener i de socialdemokratiske omegnskommuner? Er du da rigtig klog - det kommer ikke til at ske
mar 2017
Det minder lidt om sikkehedsbriller nytårsaften. Muligvis så dugger det ikke.
jul 2007
Eller er der et visir , der kan sættes på egne briller ??
mar 2017
Som jeg opfatter det kan det begge dele.
Altså endten sættes på egen brille eller tilhørende plasitik stel.
Der er jo også folk der ikke kan lide at have noget på hovedet. De færreste har dog svært ved at bære et par solbriller (eller jo, det er der sikkert nu pga Corona, men normalt).
maj 2009
Jeg har solbriller til at sætte over mine briller og de dugger, så tror ikke, at det er anderledes med btillevisir.
mar 2017
Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor det skulle dugge? Der er jo ret god luftgennemstømning ser det ud til.
Men jeg ved det ikke!
maj 2009
maj 2008
maj 2009
Jeg er dog ret forundret over testcenteret.
Der er to indgange, en for dem med symptomer og en for dem uden symptomer.
I indgangen for dem med symptomer var vi to personer.
I indgangen for dem uden symptomer var der lang kø ?
Hvorfor vil man testes hvis ikke man har symptomer ? Det er godt nok at spilde vores resurser.
Hvis ikke der var så mange uden symptomer der ville testes, så kunne jeg måske allerede have fået en tid sidste torsdag eller fredag da jeg blev syg.
Jeg synes også, at mit forløb har været sær.
I to døgn var jeg så syg at jeg overvejede læge, det tredje døgn gik det meget bedre og nu er jeg faktisk rimelig frisk ud over at kroppen føles lidt "slatten", at jeg har meget slim i lungerne og at alt hvad jeg spiser og drikker smager af terpentin.
jun 2007
Jeg tror det er derfor der er så mange uden symptomer der testes.
Godt at høre at det går den rigtige vej med dig. Men det lyder godt nok som et underligt forløb. Spænende hvad testen siger.
aug 2006
Men der er også nogle virksomheder, der ugentligt forlanger negativ test og DET er hul i hovedet.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 296
maj 2009
maj 2009
Det er jo lige om lidt. Håber at han har ret
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/boris-johnson-tror-pa-vaccinedistribution-inden-jul
mar 2017
Jo, men det er ikke situationer jeg er i så tit.
At gå fra bilen og ind at handle er vist det vildeste.
Almindelig duggen er hvad jeg vil kalde det du nævner. Jeg vil bare gerne kunne se hvad jeg køber.
@Søren.
Det er der jo ved alle ansigtsvisit Jeg ved ikke hvor meget dårligere de er end maske. Men bliver den type meget populær og de ikke er gode nok, mon ikke at Regeringen forbyder dem.
De har jo før vist de ikke er bange for at stoppe ting.
aug 2006
Det ser ud til at de skæver til de nordiske naboer.
jul 2007
feb 2011
trist
maj 2008
jul 2007
De arbejder på hospital ... ældrecenter... plejehjem ... og som distributør hos Fakta ----> så bla. du kan få noget at spise. .... o.s.v.
Så dit gode råd kan du godt stoppe op i ----> hvor du vil .
feb 2011
feb 2011
kan ikke huske om det var Østrigs leder, eller en anden leder der forleden udtalte i takt med man lukker ned at det eneste der har vist sig virksom er nedlukning af så meget som muligt ... og er vi så tæt på vaccine som det indikeres så er det da tude tosset ikke at stå sammen og få smitten banket ned som det lykkedes i foråret ... at det gøres hist og pist. eller af enkelte men ikke af alle, det batter ikke ...
maj 2009
Jeg håber at jeg ikke får ret, men tror det desværre ikke.
jul 2007
De kan ikke være det bekendt og de skulle skamme sig ........ men det er de vel for selvoptaget til .... ( lige som Trump ) ----> mig ... mig ... mig først.
aug 2006
maj 2008
feb 2011
jun 2017
MEN! Efteråret her viser jo tydeligt at svenskerne brager igennem med både smittetal og dødstal! Det var jo nu de skulle sejre og vise at vi fik samme dødstal på 12 mdr, de tog bare deres i starten.
Det var jeg ret overbevist om, men sådan ser virkeligheden jo slet ikke ud nu. Desværre for svenskerne.
Tak for at Helle er statsminister! Det har hun og gør hun virkelig godt for vores alles interesser.
maj 2008
aug 2006
Det har været voldsomt dyrt for dem også.
Tror det var undrer 5% der var til forskel.
maj 2009
Martin, du behøver selvfølgelig ikke svare, for det vedkommer jo ikke mig, men hvor i Tyskland bor du?
feb 2011
nu i Østrig, fx frem til 6. december må man nærmest ikke forlade sit hjem. er det virkelig det vi ønsker frem for hjemmearbejde og hjemmeundervisning og så en lidt længere juleferie...
jun 2017
Men deres intention var jo at spare millioner, og forvente at se slap igennem efteråret og vinteren betydeligt bedre end os andre, så på et års overblik havde de jo håbet vi lå lige
feb 2011
mar 2017
Jeg bor i Schleswig Holstein.
Her er reglerne ikke så skrappe endnu af hvad jeg ved. Dog var jeg i Nieboll forleden, og i centrum her gik alle med maske og cyklede med maske på også udenfor-
Det så lidt sjovt ud.
Før nogen undrer sig over, at reglerne kan være forskellige i Tyskland, så er det fordi, at det bestemmer Merkel ikke. Det har delstaterne fuldstændigt selv ret til at bestemme. Så kan hun hoppe og danse som hun vil.
Fordelen ved det system er, at så kan Merkel ikke bare udføre ting som hun ikke må. Det kunne DK måske bruge en lille smule af, må læringen af da være af alt det her.
maj 2009
Som barn kom jeg meget i Saustrup, en hyggelig lille landsby i nærheden af Schleswig.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Indlægges man akut, uanset årsag, så bliver man hastetestet, før egentlig udredning/behandling går i gang (selvf. kan akut livsreddende behandling ikke vente, men alt andet venter, til der foreligger negativ test).
maj 2009
maj 2009
Gad vide, hvad det er jeg har været så syg af, for aldrig har jeg da haft det så elendig og haft så højt feber som i de 3 dage.
Måske er det
Måske er det klogest hvis jeg for mine omgivelsers skyld holder mig her hjemme et par dage mere, selv om Gaddafi bestemt ikke er enig.
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.547
Jeg melder mig gerne som lufter, hvis nogen i min landsdel mangler corona-hundelufter.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 400
maj 2009
aug 2006
Synes det lyder relevant - der ER jo en fejlmargin på 5-10% procent.
jun 2017
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Der er sikkert andre ordninger vi ikke kender til, fordi de ikke bliver informeret ordentligt ud
jun 2007
jun 2007
Kan det være reaktion på influenzavaccinen?
feb 2011
John #326 ikke behageligt når man er blevet 60 ...
hvis nogen stadig mener der er overreaktion at aflive minkene, så tænker jeg 200 smittede der pelser dem bør ændre den opfattelse .. hørte i nyhederne at der er tale om lettiske ansatte der er kommet med en negativ test og som nu er smittede, angiveligt ved at pelse ikke smittede mink .... så enten er der smittede mink, eller er der nogle der er smittede uden det har vist sig i tests ... og ja så er der jo begyndt at gå rygter om at folk købe falske negative tests .... grotesk
maj 2009
Det jeg har haft er ikke en reaktion af vaccinen. Vaccinen gør en ikke så syg, og jeg blev vaccineret en af de første dage i oktober og så lang tid efter reagerer man ikke på vaccinen.
På en måde er jeg glad for at det ikke var corona, på den anden side ville det da have været rart, hvid det var, for så havde jeg jo antistoffer i mig og var lidt mere beskyttet.
feb 2011
mar 2017
De kan ikke blive enige, og Merkel har nu været ude og bede om, at folk kun mødes med meget få og bruge maske også udenfor så vidt muligt. Hvor jeg er går folk nu med maske både inde og ude generelt i centrum.
Jeg er ikke helt sikker på, om det er påbudt eller frivilligt. Men man gør jo hvad andre gør ret hurtigt.
mar 2017
Vi har 32 nye smittede per 100.000 indbyggere inden for syv dage.
Men altså, der bliver også råbt hvis man ikke overholder reglerne.
maj 2008
maj 2009
Jeg har nu en rimelig tiltro til at de hjælper, for udåndingsluften der jo indeholder smittede dråbepartikler bliver reduceret og kan ikke flyve helt så langt gennem luften som hvis ikke man har mundbind på.
Her er, hvad man hidtil er kommet frem til.
De danske forskeres udgangspunkt for studiet er, at mundbind kan mindske smittespredningen. Det bygger de blandt andet på et tidligere japansk spørgeskemastudie, som viste, at mundbind reducerede skolebørns risiko for at få influenza med cirka 15 procent. Den i forbindelse med studiet forekomne coronavirus antages primært at komme ind via munden gennem dråbesmitte, hvorfra den spredes til luftvejene og til mave-tarm-kanalen. Virus kan overføres via fysisk kontakt og via kontaktflader, hvis en person efter berøring fører hånden med virus op til munden. Et studie blandt lægestuderende har tidligere vist, at de berørte deres ansigt gennemsnitligt 23 gange pr. time, og at de i 44 procent af tilfældene endda berørte deres slimhinder.[2] Danske eksperter siger at mundbind er til engangsbrug, og bør bortskaffes efter brug,[3] og ikke renses til genbrug.[4]
En undersøgelse af 172 studier i 16 forskellige lande af mundbinds mulige effekt viser, at mundbind kan beskytte mod coronavirus med op til 80 procent. Undersøgelsen blev på opfordring fra WHO udført af den canadiske forsker og professor, Holger Schünemann, fra Department of Medicine ved McMaster University. ”Systematiske oversigter over brug af mundbind viser en forholdsvis risikoreduktion for infektion på mellem 6 procent og 80 procent for COVID-19, SARS og MERS.” Det store spænd tilskrives blandt andet forskellige diagnostiske metoder, smittetryk og masketyper. Undersøgelsens konklusion påpeger, at jo mere smitte, jo større beskyttelse.[5]
maj 2009
mar 2017
Den er faktisk faldende lige pt. Der har lige været en bølge i mange af de store delstater.-
I det område hvor jeg bor, som har ligget lavest hele tiden, ja, der det så stigende lige nu. Derfor de øgede maske krav nu.
Fra FLA.DE
Smitten er igen på retur i Tyskland
18.11.2020 07:42
Berlin. De lokale sundhedsmyndigheder har i løbet af et døgn indberettet 17.561 nye tilfælde af coronavirus i Tyskland. Det oplyser Robert Koch Instituttet onsdag morgen.
Antallet af nye smittede er dermed faldet med omtrent 1000 sammenlignet med foregående onsdag, hvor der blev opdaget 18.487 tilfælde. Også mandag og tirsdag lå smittetallene under niveauet i den foregående uge.
feb 2011
Martin, synes ellers de sagde for få dage siden at smitten steg i Tyskland ...
Altså Mogens Jensen .... tror I virkelig på, efter en Inger sag, at vidste han det var ulovligt så ville han have sagt afliv alle mink ... jeg tror nu at havde han vidst det så ville det have lydt "alle mink på smittede farme og i den km afstand loven siger, og lige så snart det er clearet så er det alle mink også udenfor de zoner" ...
aug 2006
Hvorfor skulle de gøre det for selv at gå ud få dage efter og sige, at der ikke var hjemmel?
Måden han panisk ringede rundt til ordførerne for at få opbakning til en ny l8v bekræfter, at han var helt på bagkant af situationen.
Til gengæld lyder det til at embedsværket i flere ministerier virkelig har trådt ved siden af.
feb 2011
mar 2017
Det syntes jeg også jeg har hørt.
Desværre er danske medier bare dårlige til Tyskland. De fleste forstår ikke rigtigt landet.
Måske har det hørt at det stigende grundet Slesvig Holsten.
Man skal huske, at bare den lille stump af Tyskland (1 af 16), er trods alt 3,6 millioner mennesker. Samlet er det over 82 mill mennesker.
Det har nogen svært ved at forstå. Jeg har godt nok fået mange aha oplevelser de sidste par måneder. Gode som dårlige.
jul 2007
feb 2011
desuden er der noget med at den danske undersøgelse blev lavet på et tidspunkt hvor smitten var forholdsvis lav, derfor havde de svært ved at få den publiceret i anerkendte lægelige tidsskrifter .. man mener simpelthen ikke at den er lavet grundigt og dækkende nok ,
maj 2009
.En undersøgelse af 172 studier i 16 forskellige lande af mundbinds mulige effekt viser, at mundbind kan beskytte mod coronavirus med op til 80 procent. Undersøgelsen blev på opfordring fra WHO udført af den canadiske forsker og professor, Holger Schünemann, fra Department of Medicine ved McMaster University. ”Systematiske oversigter over brug af mundbind viser en forholdsvis risikoreduktion for infektion på mellem 6 procent og 80 procent for COVID-19, SARS og MERS.” Det store spænd tilskrives blandt andet forskellige diagnostiske metoder, smittetryk og masketyper. Undersøgelsens konklusion påpeger, at jo mere smitte, jo større beskyttelse.[5]
aug 2013
jul 2011
aug 2006
feb 2011
@ Zoe, jamen så er det op i test køen, til test på dag 4 ...
jul 2011
maj 2009
jun 2017
jul 2011
Der bliver desværre ikke tid til hygge eller kagebagning i de her dage
Og så krydser jeg ellers fingre for, at vores tests er negative, så vi ikke behøver at isolere os fra far og de to lillesøstre længere
maj 2009
Den er også negativ, så Gaddafi bliver glad når han nu får lov til at komme ud.
Men gad vide, hvad det er jeg har haft, for jeg har aldrig før været så dårligt, det var meget værre end mandeinfluenza.
jul 2007
Godt du er rask igen .
maj 2009
Men pyt, det er overstået
maj 2009
https://steigan.no/2020/10/who-bekrefter-ved-et-uhell-at-covid-ikke-er-mer-farlig-enn-influensa/?fbclid=IwAR2zEjqKOmjMm01PhJFFbT9NOXjCnRL0pBW9nLuO2Rxhis-6_9wVvxdPvIY
feb 2011
maj 2009
Så er det, jeg må spørge: Har vi set kolonner af lastbiler køre influenzadøde væk i hundredevis?
Har vi oplevet totale nedsmeltninger af hospitaler i den vestlige verden p.gr.af influenza?
Ja det har vi Isabelle, det så vi dengang influenzaen kom og stadig var ny.
jul 2007
maj 2009
Det var vist fra 1918 til 1920, hvilket Isabelle og de fleste jo godt ved.
jul 2007
feb 2011
feb 2011
Med giver straks, jeg har INTET forstand på håndbold .. men som jeg kan læse sker det over 3 uger, der er vist 16 hold og diverse hjælpere omkring dette, samt de der skal få det til at glide ... altså lavt sat er der så 20 personer pr hold i gang, = mlm 3000-3500 mennesker ... hvis bare 10% af disse smittes, og igen 10% af dem bliver behandlingskrævende, hvor skal de så behandles hvis det sker i starten af turneringen, skal de på danske hospitaler, og igen bare 10% af dem skal have intensiv pleje ...
sker de sidst på og nogle når at rejse hjem og tager smitten med, er det ikke et enormt ansvar ifht de tager hjem til lande hvor hospitalerne måske allerede er svært under pres ...Vil Håndboldforeningen virkelig tage det ansvar, jeg forstår godt at regeringen efter den sidste tids ballade tøver, eller ihvertfald tager dens tid til at gennemtænke ...
jeg synes det er dybt uansvarligt at afvikle den slags lige nu ...
maj 2009
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/europ%C3%A6isk-l%C3%A6gemiddelagentur-tror-p%C3%A5-vaccine-omkring-nyt%C3%A5r/ar-BB1bhwt0?ocid=msedgdhp
feb 2011
corona 14