{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.670 visninger | Oprettet:

Miniature gravhund, hjælp? {{forumTopicSubject}}

Kære alle hundeelskere

Jeg har brug for jeres hjælp!
Jeg har haft hund hele mit liv hos mine forældre, nu har jeg boet ude i 5 år og min kæreste og jeg har et brændende ønske om at få os en lille hund.

Vi har fuldstændig forelsket os i en miniature gravhund, langhåret og i beige/creme. Jeg kan slet ikke snuse mig frem til en kennel/avler i Danmark der har den race. Vi har ikke travlt og venter gerne på den rette lille hund, vi gad godt at blive skrevet på diverse ventelister.

Er der nogen der har nogle gode råd eller kender en god kennel?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miniature gravhund, hjælp?
  • #2   21. okt 2021 Du skal være obs på, at gravhunde stambogsføres efter den størrelse som moren har og at det ikke er ualmindeligt at krydse miniaturer og dværge, det er helt legalt, men du kan med fordel lede efter dværggravhunde også og spørge ind til forældrenes størrelse.

    Når det er sagt findes der ting, som er langt vigtigere end farven, forældrene skal være rygfotograferede med god status og de skal være øjenlyst, vær også obs på temperamentet. Det er et par år siden min sidste langhårede dværggravhund blev aflivet, men mens jeg var aktiv i racen, så jeg en del usikre hunde.

    Jeg har havde langhårede dværge-/miniaturer i mere end 30 år og i de år tror jeg højst jeg har set 5 af de lyse herhjemme og når jeg kigger stambogsføringerne igennem for de sidste fem år er der ingen registrerede, så jeg tror du skal kigge mod udlandet.

    Her skal du finde en erfaren opdrætter i racen, som kan hjælpe dig, så du ikke havner i kløerne på en hvalpefabrik.
    Kig altid efter hunde med DKK-stamtavle (under FCI) og hav i baghovedet, at opdrættere, der prioriterer avl på specifikke farver højt, ofte går på kompromis med andr ting.

    Min sidste langhårede dværg, ikke creme, men med det mest fantastiske sind.


    profilbillede
  • #3   21. okt 2021 Hvor meget aktivitet har en langhåret gravhund egentlig brug for? Jeg synes mest jeg ser dem i følgeskab med ældre damer, men gravhunde slår mig ikke som værende "sofapuder".

  • #4   21. okt 2021 Anne Julie F - Mere end en whippet smiley eller rettere en anden form for aktivering.

    Masser af næsearbejde og selvfølgelig fysisk aktivitet for at holde kroppen i topform, med den bygning en gravhund har er det særdeles vigtigt, at hunden ikke bliver overvægtig og at den motioneres så den får en stærk muskulatur.

    Jeg kunne mærke på mine gravhunde, at hvis de ikke fik nok mental stimulering, begyndte de at "underholde" sig selv med at gø.


Kommentér på:
Miniature gravhund, hjælp?

Annonce