{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

Godt nytår {{forumTopicSubject}}

Så er nedtællingen igang smiley

Jeg håber I alle får en dejlig aften og kommer sikkert ind i det nye år smiley

Her står den på lækker mad til både mig og hundene, lys og musik i alle rum og nedrullede gardiner. Mon ikke der ryger et par sjusser ned sidst på aftenen smiley

Hvad byder jeres aften på? Jeg er helt sikker på at alle får en mere spændende aften end mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt nytår
  • #1   31. dec 2021 Vores aften er både spændende, hyggeligt og festlig smiley 11 hunde i pensionen, vores egne 6 hunde, en stegt kylling med sovs og kartofler og musik, Adaptil, mørklægningsgardiner og masser af hygge;) jo det skal nok blive godt

  • #2   31. dec 2021 Mig og katten holder en stille og rolig nytår, bare os 2, så ingen alkohol og ingen unødig larm indenfor her hos mig smiley

  • #3   31. dec 2021 Haha, Frk Jensen, din aften er endnu mere kedelig end min smiley

  • #4   31. dec 2021 Hehe jeg keder mig nu ikke, og drikker i forvejen ikke smiley

  • #5   31. dec 2021 Jeg er hos min mor med Iroh. Vi skal have lakseroulade til aftensmad og og frugtsalat til dessert. Iroh er desværre småsløj så det bliver muligvis en lidt lang aften for ham, men vi skal bare være indenfor med musik og nedrullede gardiner smiley

  • #6   31. dec 2021 Godt nytår smiley
    Jeg er sammen med nogle venner. Vi skal bare spise god mad og hygge smiley


  • #7   31. dec 2021 Spise og sove. smiley

    Ej sidder og forsøger at holde hunden lidt i ro. I formiddags smed en bette møgunge en stryger efter ham, så han er helt oppe at køre. smiley

    Godt nytår til jer alle.


  • #9   31. dec 2021 Jeg har arbejdet 7:30-15:30 så mine forældre ville gerne lufte hund for mig smiley

    Så fandt vi ud af at de lige så godt kunne holde nytår hos mig. Så jeg har endda fået gæster smiley smiley
    De har hentet mad fra en kro, jeg har fået mad fra et sushi-sted. Der er chips, vin, cola, after eight og Gin hass-dessertkager. Og nedrullede gardiner.
    Det bliver en hyggelig aften smiley


    profilbillede
  • #11   31. dec 2021 Isabelle du får lige et knus herfra

  • #13   31. dec 2021 Jeg ved ikke hvordan Simba (kat) vil reagere når klokken bliver 12, det er vores første nytår sammen..

    Han var ikke vild med at de i nabohuset fyrede romerlys af over mod plænen mellem de 2 blokke jeg bor i, så skyndte han sig under sengen.

    Så tænker jeg nok finder ham der.


  • #14   31. dec 2021 Min kæreste har efterladt 2 Hello Fresh retter, jeg lavede den ene idag.

    laks, jasminris, noget karry halløj, gulerødder og nogen jeg ikke kan huske navnet på, men ligner agurker


    profilbillede
  • #15   31. dec 2021 Isabelle, jeg er VILD med dine rustikke kransekager, som jeg troede var pølsehorn smiley

    For 5 år siden, gik jeg på juleferie og HADEDE mit liv. Jeg brugte HELE ferien på alt andet end at hygge og sove. Jeg gjorde rent, luftede hunde, gjorde rent, trænede hunde, gjorde rent, luftede hunde og gjorde rent igen smiley Seriøst, jeg dampede alle vægge, gulve og fodlister, skurede alle fliser, afkalkede hele badeværelset og vaskede lofterne smiley

    Lige på den anden side af nytår, tog min daværende mand til Dubai for at køre ræs, og jeg følte fred. Da vidste jeg, at vi var slut. Da jeg flyttede nogle måneder senere, var min hjerne og krop helt stresset. Heldigvis havde vi usandsynlig travlt på arbejde, så jeg kunne begrave mig i arbejde og ikke tænke over hvad jeg stod midt i.

    Da jeg dukkede frem af tågerne i påskeferie, var jeg SÅ lettet smiley Det var som om jeg havde levet i en tåge i mange, mange måneder, og endelig kunne jeg trække vejret. Jeg var landet i et ok lille hus i en lorteflække langt ude på landet. Jeg havde langt til alt, undtagen arbejde. Og det var ok. For jeg kunne trække vejret.

    Siden har livet taget nogle lidt for spændende sving, men det hele går alligevel. Min eks og jeg har jo ikke børn, men hundene er lidt vores fællesbørn. Og selvom der var lidt knaster i starten, så har vi en fint forhold i dag. Han er jo stadig ham, jeg engang elskede højt, og jeg er virkelig glad for, at vi er kommet så fint igennem.

    Så hæng i! Det hele har det med at løse sig, og selvom det er VIRKELIG hårdt lige nu, så kan du snart se tilbage på det som et bump på vejen smiley


  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.483
    #16   31. dec 2021 Rigtigt godt Nytår til jer alle sammen, smiley

  • #17   31. dec 2021 Vi sidder alene med hunde og unger. Ærligt så nyder jeg det i fulde drag. Vi har hilst på Dronningen, og efter ønske fra yngste sønnen, nydt engang fondue.
    Nu er det ved at være tid til lidt dessert. Jeg har lavet en kladdkage med kaffe, og dertil skal vi have lidt bær og is. Ingen dikkedarer dér.
    Bagefter er det som altid tid til lidt pakkeleg. Åndssvage små pakker, men det er nu altid hyggeligt. Ellers er det bare benene op og strikkepindene frem. Jeg elsker at jeg ikke skal standses ud, men bare kan være mig selv i behageligt tøj. Hundene er delt. Sealyerne næser intet, og det er der ingen af dem der nogensinde har gjort i de knapt 20 år vi har haft racen. Airedalene er lidt mere OBS. Gør lidt af dét de kan se og halen lidt nede, men ingen decideret stress eller angst. Jeg har dog givet dem en dosis Kalm Aid for at tage toppen. Måtte lige læse på ingrediens listen og det er såmen grøn te og B-vitaminer haha. Nå det ser alligevel ud til er gøre dem lidt lade. Ellers er der taget nogle gode onseknæ op til dem til senere, når skyderiet bliver mere intesivt. Kaniner og kat har lys, nedrullede gardiner og dansemusik. Hønsene er gået ind under deres 3 haner.


  • #18   31. dec 2021 Godt nytår smiley

    Jeg er hos min far, sammen med Tucker selvfølgelig. Vi har bestilt 4 retters menu ude som vi skal hygge os med. Tucker her fået andelår smiley
    Så en stille aften med god mad, brætspil og musik i baggrunden til Tucker smiley


  • #19   31. dec 2021 Vi har over middag gået en lang tur med hundene (og svigermor) og jeg har slappet i eftermiddag.

    Vi spiser altid tidligt (til dronningens nytårstale), da jeg efterfølgende går til og fra hestene og holder øje med at der er ro.
    Nu har manden lige serveret mig en kaffe latte, som jeg vil nyde med en snorkende Håkon på lårene.
    Kl 23.30/45 går jeg ud til hestene, hvor jeg serverer dem lidt ekstra lækker mad kl 24 og så er jeg ude hos dem til bulder og brag er overstået. Nogle gange er det kl 02, nogle har det først været ved 04-tiden.
    I mellemtiden er min mand inde hos hundene og giver dem lidt ekstra godbidder, når det går løs med fyrværkeri.
    Dernæst går vi en kort tissetur med hundene, bare rundt om hestefolden, inden vi går til køjs.
    Sådan har det foregået de sidste mange år, så det er helt og aldeles "same procedure as last year". smiley

    Godt nytår til jer alle. smiley


  • #20   31. dec 2021 Her har vi været ude og træne hundene, de har fået ben indpakket i ribbensteg og nu er vi lige færdige med at spise. Vores gæster måtte gå i karantæne så vi er kun os nu men det er også så fint. Omlidt står den på matador og guf smiley

    K blev superviseret under tilblivelsen af mad.


    profilbillede
  • #21   31. dec 2021 Vi er corona-nærkontakter. Så vi er bare ungerne, min mand og jeg. Vi er altid hjemme nytår - pga. dyrene. Så meget stille og roligt. Men toppede så lige i år med, at min ene hest lagde sig ovenpå mig i går, fordi hun gled, så jeg brækkede anklen. Så er oveni rimeligt stationær smiley

    profilbillede
  • #22   31. dec 2021 Godt nytår herfra.

    P.t. hygger vi med Big Bang Theory og Sheldon Coopers særlige humor smiley
    Begge hunde tager den med ro. Gamle Liva var ikke god til nytår og jeg havde lidt mistænkt, at Teslas usikkerhed var et spejl af Liva og ikke reel adfærd ...
    Indtil videre passer min mistanke - Tesla er lige så rolig som Maggie (som altid har været kold i r..... nytårsaften).


  • #23   31. dec 2021 Jeg er sammen med min kæreste og hans venner - det er mega hyggeligt. Vi får dejlig mad og gode drinks smiley og de har også en sød hund Marley er blevet venner med

    profilbillede
  • #24   31. dec 2021 Åh nej, Hjemmegående, hvor uheldigt smiley God bedring smiley

    Jeg har spist, set Dronningens nytårstale, spist is og stenet serier. Hundene har fået første runde ben, da ungerne har gang i nogle små batterier og heksehyl, og alle dyrene blev lidt forskrækkede.

    Hundene gumler nu, og katten ligger her hos mig og bliver nusset. Jeg sidder i nattøj, og håber bare på at de næste 4 timer går lidt hurtigt smiley


  • #26   31. dec 2021 Vi stod tidligt op i campingvognen i morges og kørte hjem for at deltage i en årlig tradition med et nytårs løb, der afsluttes med sandwich og bobler.

    Fik gået en dejlig tur med hundene i skoven og så har de sovet nogle timer alene hjemme mens jeg har spist mig meget tyk i raclette hos min bedste veninde.

    Hun havde overraskende købt mig en fødselsdagsgave. Det er så fjollet, for fødselsdag betyder ingenting, men hun er den eneste i mange år, der køber mig gaver. Jeg elsker hende højt for det.

    Hundene og jeg er nu trygt tilbage i campingvognen. Vi er vildt mange vogne med gæster i. Det kommer bag på mig.

    Abby har gået lidt rundt, og har ind i mellem stået og kigget ud med en hale, der bare hang ned. Hun er hverken angst eller stresset, men hun er lidt forbeholden overfor al den larm.
    Hun er gået ind i seng og sover trygt.

    Ziva er lykkelig for nytår. Ekstra løbetur, ekstra gåtur, ekstra godbidder, ekstra opmærksomhed og altid tilladelse til at sove i sengen hele dagen. Hun tager gerne den lille bitte gene der er i larmen, for alle de andre fordele.
    Hende kan i få et stemningsbillede af - hun ligger og varmer mig mens vi venter på at vognen bliver varm. Jeg er ofte lidt misundelig på hendes praktiske underuld


    profilbillede
  • #27   31. dec 2021 Her går det godt. Vi spiller Exploding Kittens og hunden har lagt sig ind i buret, mens hun indimellem brummer lidt af alt det postyr udenfor smiley

    profilbillede
  • #28   31. dec 2021 Jeg har skruet lidt højere op for tv'et og vi ser cirkus revyen, som larmer en del..

    Der har været 2-3 kanonslag af en art, hvor lyden runger igennem blokkene.. Der hopper selv jeg i sofaen.

    Simba har fået ekstra vådfoder og ligger nu og holder øje med alt ting oppe på det tidligere hamster bur


    profilbillede
  • #29   31. dec 2021 Vi er taget på landet i år.

    Baby har været ved at slå sig selv ihjel. Han fik et stykke kød og var ved at kløjes - han skulle lige sikre dig der ikke var andre der tog det.

    Vi har en stille og rolig aften. Når skyderiet stopper, køre vi hjem og sover i vores egen seng smiley


    profilbillede
  • #32   31. dec 2021 Helt usædvanligt har hankattene reageret på fyrværkeri i år, så min mand har lukket dem inde lidt over middagstid. Den ældste er til nytår hos venner, og den yngste sidder og chatter med venner og kæresten.

  • #33   31. dec 2021 Piskatten viser sin totale overlegenhed smiley Hundene stresser en lille smule af og til, at katten ser sit snit til at drille dem. Enten ligger hun på en stol og dasker ud efter dem, og ellers går hun hen og smyger sig op ad dem, når de spiser ben.

    Hun er ikke super begejstret, når der bliver skudt af, men hun virker til at være fint tilfreds, bare hun er i nærheden af mig eller hundene smiley


  • #34   1. jan 2022 Balder er så dopet, at der nok går noget tid, inden han kan gå nogen steder. Han ligger helt død under sofabordet.

  • #35   1. jan 2022 Hvad har han fået, Susanne?

  • #36   1. jan 2022 Tucker gør det rigtig godt her mens det brager løs smiley

    profilbillede
  • #37   1. jan 2022 A, stesolid og calmivet.

    Det er svært, da det er første gang, at han er på det. Næste år skal han nok have lidt mindre.


  • #38   1. jan 2022 Har I prøvet Sileo? Jeg synes det er vældig effektivt, og sløver ikke.

  • #39   1. jan 2022 Godt nytår allesammen.

    Jeg har været på arbejde. Var hjemme lidt før 23.30. Hundene var en tur i haven. Jeg går ikke tur nytårs aften. De har fået to lange ture i skov og på engen inden jeg skulle på arbejde. Manden og jeg sidder og hygger, vi har fået et par laksemadder og lidt øl og rødvin. Hundene tager alt skyderiet helt cool. Jeg var spændt på hvordan Walther ville tage det, efter han blev forskrækket af et kanonslag der blev skudt af, lige ved siden af os, da vi sidst i november gik en aftentur. Heldigvis har han taget det over alt forventning. Vi har leget med et af hans tøjdyr, som vi altid gør, når jeg har haft aftenvagt. Nu ligger hundene og sover


  • #40   1. jan 2022 Ja, han fik Sileo sidste år, men da var de langt fra færdig med at skyde af klokken 02., så da begyndte han at stresse helt vildt. Vi havde kun til en sidste portion klokken 23.

  • #41   1. jan 2022 Ja, det kan jeg godt se. Og det er jo noget af en udskrivning. Omvendt skulle Bella egentlig have 2 tuber, og det fik jeg forrige år. Men jeg brugte kun en, og den anden havde fin holdbarhed, så den brugte jeg sidste år.

    Har du undersøgt den injektion, de kan få? Jeg kan ikke huske så meget om den, men jeg ved at nogle af de større hospitaler bruger den. Det er da værd at undersøge. Hvis det er, tror jeg godt at jeg kan grave navnet frem på produktet (i morgen, når jeg er frisk i hovedet) smiley


  • #42   1. jan 2022 Nej, jeg kender ikke så meget til det endnu, da han er den første, der har reageret så kraftigt på fyrværkeri.

    Han har ligget og råsovet til midnat og er ved at kvikke lidt op nu. Så vi kan forhåbentlig gå en kort tissetur om en time og daffe i seng.

    Vi har masser af piller tilbage, hvis det er.


  • #43   1. jan 2022 Godt nytår! smiley
    Vi spiste god mad, og så spillede vi et Escape Room spil. Det gik okay, men var vist lidt for svært smiley
    Var nede med Iroh kl 21, og der resulterede i numse vask nr 3 i dag... Kl 00:45 var vi nede igen, fordi Iroh virkelig skulle af med noget.
    Han har simpelthen definitionen af racerrøv. Det kan ikke anbefales, slet ikke til nytår..
    Nu er han faldet til ro, og vi går i seng. Så må han sige til når han vil ud igen smiley

    Han har dog taget larmen rimelig pænt. Gøet lidt, men stoppet når jeg bad ham om det, og slappet mest af hvis han kunne sidde op af en af os, så det har vi selvfølgelig bare gjort smiley


  • #44   1. jan 2022 Sally har holdt lidt for meget fest… til sidst faldt hun ned fra sofaen…

    Spøg til side så har vi med 3 nye hunde været lidt spændt og forberedt på hvordan de ville reagere.

    Betty og Umami er total ligeglade.
    Sally råber røv. Hun tror bragene er folk der banker på. Belastende Men hellere det end en hund der er bange.

    Godt nytår


    profilbillede
  • #45   1. jan 2022 Jeg har holdt nytår med min far - god mad og filmhygge. Hundene er heldigvis helt cool med fyrværkeriet. Til gengæld kom vi så hjem til dør og postkasse smadret til i barberskum... synes ikke lige det var rengøring der stod øverst på min liste af ting jeg havde lyst til midt om natten smiley

  • #46   1. jan 2022 Godt nytår smiley

    Vi har fejret dagen med to timers hundeleg, gæster og spil.
    Hundene kunne ikke være mere ligeglade med fyrværkeriet, så det er skønt.


  • #47   1. jan 2022 Vi har bare været os fire herhjemme…Mini, far, Svende og jeg samt lidt god mad og en helvedes masse godbidder smiley

    Mini har underholdt Svende og hjulpet med at give godbidder, indtil hun gik i seng omkring kl 20:30 smiley Herefter måtte jeg have tjansen smiley

    Svende er på Sileo og fik første dosis kl 17. Her var nærmest ingen fyrværkeri før omkring kl 18-18:30, så vi trak den lidt.

    Aftenen har været så vellykket for Svende, der reagerede langt mindre end sidste år…men nu har han også snart en del års “træning” i nytår på Sileo smiley smiley

    Nu snorker de alle tre her ved min side smiley

    Rigtig godt nytår til jer alle…både de to- og firebenede smiley


    profilbillede
  • #48   1. jan 2022 Så kom vi igennem fyrværkeriet.
    Jeg ude hos hestene, der var sande supermuler. Så seje!
    Nogen er vist kommet til at lære dem, at fyrværkeri tæt på er lig med godbidder, så min nat gik med at uddele æbler og gulerødder til hest og ponyer.
    Min mand var inde med hundene, der hver fik en licki mat et par minutter i midnat.
    De to har intet sagt overhovedet og én bjæffede lidt af et enkelt batteri der blev affyret tæt på.
    Nu har vi lige været på kort nat-tissetur og vil så småt finde os til rette under dynerne.
    Håber jeres nytårsaften og nat er forløbet lige så fredeligt som her.


  • #49   1. jan 2022 Min himmel var nærmest sort. Jeg er kørt alt for langt væk. Øv.

    Hvis ikke jeg var stået op i et forsøg på at finde lidt fyrværkeri at kigge på, havde Ziva aldrig opdaget det var nytår. Løftede lige hovedet og gik så efter mig, og sov så igen.

    Tror også vi var hjulpet af vejret. Forstår ikke om tåge også er lydisolerede, for forstår slet ikke at jeg ikke kunne se og høre de nærmeste byer.

    Jeg er nu frisk og vågen - begge hunde sover begge meget tungt. Selveste energibombe Ziva, synes bestemt ikke vi har sovet nok endnu


  • #50   1. jan 2022 Hvad skrev i på jeres Facebook væg igår?

    i får lige min:

    "Godt nytår.

    Året har budt på op og nedture.

    Jeg har mistet min morfar til kræft.

    Katja havde Corona (ikke være end en forkølelse)

    Jeg har fået konstateret betændelse i nervebanerne, som de egentlig mistænker for at være Charcot-Marie-Tooth sygdom. Det nye år kommer forhåbentligt med flere svar.

    Kasper (hamster) gik bort, mæt af dage 3 år gammel.

    Jeg blev uventet katteejer til dejlige Simba

    Jeg har fået 3 stk vandrende pinde, og de trives så meget at de er begyndt at masseproducere æg (abe der holder sig for øjnene smiley)

    Katja har fået hendes HPV-vacciner

    Jeg var for første gang i LEGO House smiley

    Jeg både fik og mistede Bebob (hamster) så nu holder jeg pause med at have hamster.

    Jeg var så heldig at have Susanne Utoft s chinchillaer på pasning, hvor den ene fik en unge mens den var her smiley

    Har haft Brownie (kanin) på laaaang sommerferie smiley

    Katja startede som skolepatrulje (det lidt de nåede inden hjemmeskole)

    Jeg fik mødt min yndlings perlebogsforfatter Krea By Anja Takacs

    Jeg fandt ud af at jeg havde en morbror mere smiley

    Mig og Simba slutter året af sammen, stille og roligt :D"


  • #51   1. jan 2022 Sam var så sej, det lød som en ren borgerkrig inde hos vores far i Skovlunde og der var mange ulovlige kanonslag der blev fyret af, Sam ville ud 3 gange imens vi var i de 7 timer, så det kom han altså, bare lige korte tisseture, men han er så ligeglad med himlen der åbner sig med kæmpe brag og lys, jeg elsker det temperament!
    Havde jeg den mindste smule utrygge hund, havde vi aldrig holdt nytår andet end derhjemme på landet, dog var der rigtig meget fyrværkeri i Tikøb i år, og det stoppede først kl 04, så søster og jeg er lidt trætte idag smiley


  • #52   1. jan 2022 Susanne, Baby får meprobamat og det har vi haft enormt meget glæde af de sidste par år.
    Baby er til stede hele aftenen, kan spise, drikke og gå - dog med en lille smule slingren.

    Næste år skal vi være i byen igen - så vi skal prøve sileo som forebyggende.


  • #54   1. jan 2022 Marley klarede det så fint! Den anden hund var komplet ligeglad så det smittede heldigvis.

    Jeg var så stangvissen så det er hvad min (altid fuldkommen ædru) kæreste sagde smiley han tog teten med ham


  • #56   1. jan 2022 Vi har liget været 8, 5 km i skoven med hest og hund, der kom nogle kæmpe kanonslag, ved højlys dag, det havde vi godt nok ikke regnet med, Sam var ligeglad, og Kenny (hesten) tog det heldigvis også rigtig flot smiley

  • #59   1. jan 2022 Vores nytår gik så roligt. Vi er i sommerhus for andet år i træk, og der er næsten ingen, der fyrer af, så der var god ro på hundene. Vi havde lavet lækker menu med appetizers, 3 retter og guf, så der manglede ikke noget. Vi fik spillet lidt, snakket en masse og bare taget det helt roligt - lige som planlagt!

  • #60   1. jan 2022 Det eneste, der ikke gik som planlagt, var mit nytårsfoto af den lille trio smiley

    profilbillede
  • #61   1. jan 2022 Haha, vi tracker altid ruterne smiley

  • #63   1. jan 2022 Karen (min såkaldte 'gårdkat' jeg fik herinde) illustrerer meget godt vores aften. Dette billede er fra kl 22.45

    profilbillede
  • #64   1. jan 2022 Og dette billede er fra 01.37 smiley

    profilbillede
  • #65   1. jan 2022 Krøllet, Balder kunne godt gå, men han slingrende som en fuld hund. smiley Klokken 24.00 snorksov han, og klokken 05.30 var han på tissetur uden slinger.

    Han har dog gøet nogle gange i dag efter det dumme fyrværkeri. smiley


  • #66   1. jan 2022 Min aften blev brugt på Skejby sygehus med min kæreste der er indlagt pga. Corona.
    Men så har man da ikke tømmermænd idag smiley
    Godt nytår allesammen


  • #67   1. jan 2022 Vi havde en dejlig stille og rolig aften. Vi var blot mine forældre, min moster og min yngste datter smiley
    Den ældste kom lidt senere med mand og børn og overraskede os og blev et par timer.

    Albert har aldrig været ligeglad med fyrværkeri, men i år var han bange når han skulle luftes. Kunne ikke helt undgå et lille brag på turerne og så blev han utryg smiley
    Den gamle dreng smiley



  • #68   1. jan 2022 Åh det var da trist Steffen. Håber der snart er bedring for jer

  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.483
    #70   1. jan 2022 smiley

  • #71   1. jan 2022 Jo tak det går heldigvis godt fremad.
    Hun røg på intensiv 2 juledag, men er kommet på et "almindelig" sengeafsnit. Og det går fint fremad dag for dag smiley


  • #72   1. jan 2022 Puha en omgang smiley

  • #73   1. jan 2022 Ja det må du nok sige, vi blev begge testet positiv ugen inden jul. Den 22/23 begynder hun at have svært ved at trække vejret ordentligt, vi har fat i vagtlægen men de ville ikke se hende når hun var smittet. Da jeg vågner den 25 har hun helt blå læber osv. Vagtlægen ville stadig ikke se hende. Det skulle bare slåes ned med håndkøbsmedicin, den 26 ender jeg med at må ringe 112. Da redderne kommer har hun en iltmætning på 42%
    Jeg kender tilfældigvis den ene redder, han har aldrig set så slemt et tilfælde.
    Hun ryger på intensiv og får hjælp til vejrtrækning af respirator igennem en maske, hun accepteret den heldigvis så godt at de ikke behøvede at intubere hende. Der lå hun så til den 30.
    Så det har været en hård jul og nytår. Nu må det egentlig godt bare blive hverdag igen smiley


  • #75   1. jan 2022 Hvor er det trist at hun ikke kunne få noget hjælp smiley det har ikke været sjovt at se på.

    Må jeg spørge om hun havde noget underliggende sygdom, som de snakker om bliver ramt hårdest?


  • #77   1. jan 2022 Det kommer der også en sag ud af når hun er hjemme og på benene igen isabelle.

    Hun fejler ingenting normalt.
    Sund og rask 33 årig.


  • #78   1. jan 2022 Isabelle - det er et presset sundhedsvæsen.. og det kan ikke bare tilskrives corona, det har jo været sådan længe, at man kan vente længe på behandling af endda ret alvorlig sygdom og at nogen indlagte patienter udskrives til eger hjem, selvom de stadig er meget dårlige og der ikke er tilstrækkelig støtte i hjemmet osv.
    Og corona forværrer jo så blot en I forvejen ringe situation


  • #80   1. jan 2022 Hun er desværre ikke vaccineret, vi hører begge til de sløve padder der ikke har fået gjort det. Vi er hverken antavaxxer eller noget som helst, vi har bare kommet fra det. Og når vi så er blevet mindet om det har der været så lang ventetid. Men det kunne sikkert have hjulpet hende med forløbet.
    Hun er dyrlæge og det er også på job hun er blevet smittet, af en kunde der var inde til vaccination af en hund. Så de var ikke sammen i særlig langtid og de har ikke stået tæt.
    Heldigvis gjorde kunden opmærksom på det så snart han/hun vidste det, så hun var hjemme i karantæne. Og tester først positiv på 6 dagen


  • #81   1. jan 2022 Michelle, uanset hvor presset vi er i den branche, så tilser man borgere hvis de er cyanotiske. Corona eller ej.

  • #82   1. jan 2022 @Michelle ja det er måske meget rigtigt, men på alle andre områder bruger man gerne et forsigtigheds princip omkring corona,
    Det kunne også være en ide når folk der har fået en lunge sygdom fortæller at man ikke kan trække vejret ordentligt og har blå læber osv.
    Det er fuldstændig tilfældigt at jeg ikke har skulle bruge juledagene på at forklare mine to børn at deres mor aldrig kommer hjem mere.
    Alle læger på intensiv er enige om at hun var så tæt på at stoppe med at trække vejret som man næsten kan være.
    Var det sket om natten imens jeg havde sovet havde det ikke været noget kønt jeg var vågnet til.


  • #83   1. jan 2022 Wow, Steffen, sikke en omgang smiley Dejligt at hun er ovre det værste!

  • #84   1. jan 2022 Åh hvor er det skræmmende Steffen smiley Godt det går fremad nu!

    Hvad får sundhedsvæsenet ud af dette? Jeg tror ærlig talt, at man hopper alt det "indledende" over, og ringer 112 fra start. Så får beredskabet endnu mere travlt.


  • #85   1. jan 2022 Altså hvis man nu havde set hende første gang vi ringer kunne man i første omgang ihvertfald have sparet en ambulance og en lægeambulance. Om hun kunne have sprunget de 4 dage på intensiv over er jo ikke til at sige, men det kunne jo godt være hvis man var kommet tidligere igang med behandlingen.
    Men ja det går heldigvis rigtig godt fremad nu, men jeg kan heller ikke huske at jeg nogensinde har været så skræmt


  • #87   1. jan 2022 Ironisk nok sagde den sidste vagtlæge at de kun så coronasmittet hvis de frygtede at de skulle i respirator, og det var hun for ung til.. klip til under 24 timer senere hvor hun er koblet til respirator.
    Det er mig ubegribeligt at man turde tage sådan en vurdering i telefonen når man får at vide at hun ikke trække vejret ordentligt og har blå læber og ikke kan gå 5 meter fra wc til sengen uden at være ved at besvime osv.


  • #88   1. jan 2022 Jeg siger på ingen måde det er ok ikke at se så dårlige patienter, blot at det sker, når det hele skal gå så stærkt, inkl visitationen af de opkald der kommer i lægevagten - jeg hår ikke ud fra, at den der har visiteret, har været bevidst om hvor dårlig patienten var og så har tænkt, at det har vi ikke lige tid til, jeg går næsten ud fra, der er tale om, at man virkeligt har fejlvurderet situationen. Og nej, det burde ikke ske, men det gør det, når det skal gå så hurtigt og det ikke nødvendigvis er de mest erfarne man får i røret (det kan det være, men er det ikke nødvendigvis).
    Det burde helt sikkert være fanget, det er jeg slet ikke uenig i... jeg gav blot mit bud på, hvorfor det alligevel ikke blev det.


  • #89   3. jan 2022 @Steffen: Fy for en virkelig grim oplevelse. Håber din kæreste kommer sig hurtigt.

    Og ellers Godt nytår allesammen. Vi havde en rolig aften. Vi bor heldigvis med langt til naboer og der blev ikke fyret ret meget af i den nærliggende landsby; det lader til at alle opfordringerne på landsbyens facebookside om at respektere afstanden på 200 m til stråtage blev taget til efterretning af de fleste. Sidste nytår var det nemlig et problem og der gik ild i et stråtag.
    Var spændt på hvad Penny ville sige til det; hun var komplet ligeglad. Clinton flintrede rundt og gøede af det fyværkeri han kunne se og hører da hundene var ude at nattisse kl 00.30. Vi havde et vennepar og deres 14-årige søn ovre til en hyggelig nytårsaften med god mad (tunmouse, grillet rådyrkølle med brunede kartofler og salat, chocolademouse). Efter maden spillede vi alle 5 brætspil (Ticket to ride) til midnat hvor vi skålede godt nytår, besluttede at vi vist var for trætte til yderligere løjer, hævede taflet og vennerne kørte hjem (de bor lige om hjørnet). Tiden går så stærkt; det er sikkert sidste år at vennernes knægt gider fejre nytår med os.


Kommentér på:
Godt nytår

Annonce