{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.604 visninger | Oprettet:

Godt nytår {{forumTopicSubject}}

Godt nytår til jer alle smiley

Hvad byder dagen på for jer? Har I sjove traditioner, som kan gennemføres, eller må I springe ting over, fordi corona driller?

Vi smutter på tur langs stranden om et øjeblik, og så skal der lægges spor. Forhåbentlig har jeg så et par glade og trætte hunde, som runder eftermiddagen af med endnu en strandtur. I aften skal jeg stene serier, imens hundene forsøger at gøre kål på hver sit kalveknæ smiley

Grundet corona går egnens børn ikke fra dør til dør i år. Normalt går børn, som endnu ikke er konfirmeret, fra dør til dør, og synger et vers af “Vær velkommen”, og får en pose snoller. De unge og voksne plejer at udklædt gå fra dør til dør på Helligetrokongers aften, og får en skænk ved hvert hus, hvor beboerne så skal gætte, hvem der er bag udklædningen smiley Det er også aflyst i år smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt nytår
  • #2   31. dec 2020 Sikke nogle hyggelige traditioner. smiley

    Normalt gemmer vi os i en svensk skov ved Nytår, men i år er det af indlysende grunde ikke muligt. smiley Så vi har lejet et sommerhus, der efter sigende skulle være så godt som krudtfrit, hvilket det indtil i går aftes har levet op til. Der er vist kommet nogle unge mennesker til et par huse væk, og de begyndte at skyde af i går, så vi er spændte på i aften. Bliver det for slemt, smider vi Anton ud i bilen og kører en tur omkring midnat - så er han da væk fra det værste. smiley

    Vi har ingen traditioner, andet end at vi forkæler os selv og bestiller mad udefra, sådan 5-6 retter, der bare skal lunes og anrettes er godt. smiley

    Så vi skal hente maden, gå en lang tur i Hindsgavl dyrehave i eftermiddag og bagefter skal vi på playdate med Antons bedste ven, Buller, som sammen med sin ejer, også har gemt sig i eget sommerhus ved stranden. smiley

    Got nytår til alle. smiley


  • #3   31. dec 2020 Rigtig godt nytår herfra og tak for alt i 2020

    Jeg skal sidde med mine forældre og min moster. Min ex kæreste og papfar plejer også at være her.
    Men ex'en skal arbejde i år og min papfar mistede vi i juli smiley
    Så det bliver helt anderledes, og hård i år. Men vi skal have noget godt og spise, og så tror jeg de bliver plaseret i sofaen med en sjov dansk film på Netflix


  • #4   31. dec 2020 Næ jeg skal traditionen tro stå ude ved hestene og være sikker på, at ingen bliver bange til midnat smiley

    Alle kattene er lukket inde i huset - så jeg er sikker på ingen bliver bange og kommer til skade udenfor. Og Poulsen skal have et stort ben til midnat.

    Vi plejer at have et vennepar ovre - men corona eller ej ville jeg helst bare være os selv i år smiley


  • #5   31. dec 2020 Planen er at få kørt Nones godt træt her i dagtimerne. Vi skal ud at lægge spor, på 10 km trail løb, og så gå sporet. Jeg ved ikke om han lige skal have lov at strække ordentlig ud i den indhegnede hundeskov, det kommer nok an på hvor mange mennesker der er i eftermiddag.
    Jeg håber han bliver så træt at han bare kan ligge og hygge med hans store ben, som vi fik ved slagteren igår.

    Ellers skal jeg bare have god mad og stene TV smiley



  • #6   31. dec 2020 Godt nytår til hele HG smiley

    Jeg har lige været i gang med at lave lakridsis. Mig og Umi sidder i sommerhuset og skal have et stille og roligt nytår med mine forældre. Om lidt skal vi beslutte hvor eftermiddagsturen går hen, vi skal have købt et lækkert råt ben, og senere putter jeg nok en masse klatter vådfoder ud i haven. Ja vi ville da gerne gå et lille spor hvis vi kunne finde ud af det, meeen.... smiley

    Og så skal vi bare spise god takeaway og forhåbentlig ikke høre alt for meget til en masse brag smiley


  • #7   31. dec 2020 Godt nytår til alle. smiley

    Som hver torsdag går vi spor kl 11.
    Kl 14 mødes Gaddafi med sin Lagotto ven. Der er virkelig fart på når de to mødes, de leger fangelege og de render og render og render og de kan blive ved. smiley
    Gaddafi er ikke så begejstret for rå ben, så han får en kæmpe pandelap i stedet for.
    I aften skal vi have sønderjysk grønlangkål og bagefter skal jeg bare ligge på sofaen og se lidt tv eller læse. Gaddafi tilbringer nok en del af hans tid i vinduet og ser på fyrværkeri.


  • #8   31. dec 2020 Jeg skal med teemo ud til hundeleg her i formiddag, så han er kørt lidt træt, det er selvfølgelig med corona afstand til hinanden og med Maks 10 deltagere.
    Det er Teemos første nytår, indtil videre har han taget bragende rigtig pænt, men jeg kommer nok til at have meget fokus på ham i aften.

    I eftermiddag kører vi over til min mor, hvor vi bliver og spiser, hygger med spil og bare er sammen, hun er en af de få jeg ser, så hun behøver heldigvis ikke sidde alene.
    Vi kører hjem ved 22 tiden regner jeg med, så vi ikke skal ud og kører lige omkring midnat og så hundene kan være hjemme når det rigtigt går løs (selvom de nu også er helt trygge og glade hjemme hos min mor)
    Jeg blev forlovet den 1 januar kl 00:01 for 3 år siden så traditionen tro skal jeg drikke en breezer med min forlovede imens vi står og ser fyrværkeri fra vinduet, forhåbentlig med 3 trætte hunde der bare sover fra det hele, jeg har dog foder aktiviteter klar til dem i tilfælde af at teemo ikke synes det der nytår er så fedt, de andre er heldigvis helt ligeglade med lidt brag, Lucky præstere gerne hvert år at ville ud og tisse lige når det er på sit højeste, på trods af at jeg altid lufter dem lige inden ??


  • #11   31. dec 2020 Godt nytår smiley

    Vi skal mødes med nogle hundevenner på stranden om en halv times tid, som vi gør hvert år smiley

    Og så smutter vi i campinghytte med hundene, for at komme lidt væk fra det værste krudt-larm, som vi også plejer hvert år. De går altid helt amok hjemme i vores by! Næste år bor vi i vores nye hjem, som forhåbentligt ligger i rimelig fred og ro fra nytårskrudt smiley Så der skal vi skabe nye traditioner smiley Derfor er dette nytår også lidt specielt for os, fordi det er sidste gang vi er nødt til at "flygte ud af byen" med hundene for at få fred og ro.


  • #12   31. dec 2020 Tak i lige måde smiley

  • #13   31. dec 2020 Sam og jeg stod op kl 9 og tog så ud og handle det sidste vi mangler.

    Nu har jeg lavet is og er igang med tunmouse, så skal jeg lige nå og spise noget morgenmad inden vi tager en god lang tur i skoven, hvor vi også skal træne genstands søg smiley

    Søster er på arbejde idag og skal lige nå hesten også, så hun er nok først hjemme igen kl. 17-18 smiley


  • #14   31. dec 2020 Vi skal bare være os 3 hjemme, så hyggeligt, Sam sover nok som altid når det går løs kl. 24 smiley

  • #15   31. dec 2020 Vi har lige været halvanden time i skoven med hundene. Nu er jeg på vej op til Ivar og Søster og gøre dem klar til nytår.
    Når jeg kommer hjem, skal jeg have en lur.
    Aftensmad bliver når vi er sultne. Ikke noget fancy, for jeg går til og fra hestene ca hver halve time efter kl 18.
    De går i løsdrift hjemme, så jeg kan ikke lukke dem ind i en stald.
    Jeg går ud til dem ca 23.30. Lidt i midnat får de lidt lækker mad, i håbet om at det er mere spændende end fyrværkeri. Jeg bliver ude hos hestene til fyrværkeriet er overstået et sted mellem 2 og 4.
    Manden bliver inde hos hundene.
    Så vores nytår bliver lige som det plejer. smiley

    Godt nytår til alle jer herinde. smiley smiley


  • #16   31. dec 2020 Godt nytår, allesammen smiley

    Vi holder nytårsaften, stille og roligt, sammen med vores søn og med Paw, som er skrækslagen for fyrværkeri smiley Så vi får det stille og hyggeligt, med god mad.


  • #17   31. dec 2020 Godt nytår!

    Jeg plejer at tage på en lang tur et sted med Tucker i løbet af dagen, så han er godt træt til aftenen. Må sige vejret virkelig ødelægger lysten til det i dag, så det bliver nok bare en lang tur her omkring byen - med ud skal vi.
    Senere tager vi så op til min far, hvor vi bare holder en stille nytårsaften med god mad og brætspil, sådan har vi gjort de sidste par år.

    Så coronaen ødelægger intet her - det er vejret der er mest træls i dag smiley


  • #19   31. dec 2020 Vi hygger med gåtur - den bliver ikke så lang i år da jeg er halt og vi skal ud i flere hold med gæstehundene.
    Så har vi taget kødben op ( en af gæstehundene må dog undvære efter tandoperation i går).
    Søgning af foderet græs og små træning.
    Så sætter vi film og musik på og spiser god mad selv også i løbet af aftenen. Og venter på kl. bliver 12.
    Der skydes nok af 30 min. Her. Så går vi ud og tisser af ( hundene) og går seng.

    Godt nytår til hele hg.


    profilbillede
  • #20   31. dec 2020 Godt nytår.
    Vi skal være sammen med min gode veninde og hendes ældste søn og ikke mindst hundene, der i år tæller 5 whippets.

    Vi har holdt nytår sammen, hvert eneste år, de sidste 30 år. Antallet af personer har været skiftende, Nogle år har alle vore unger været med, gamle forældre har også deltaget. Nogle år har den ene eller anden været på arbejde og er stødt til selskabet senere på aftenen.

    Altid, stille rolige, men meget hyggelige aftener, hvor tid og overskud hos de enkelte har været afgørende for, hvor meget, der er blevet gjort ud af mad mv.
    Så i aften er ikke så meget anderledes end den plejer smiley


  • #23   31. dec 2020 Godt Nytår til jer alle ...

    vi skal spise med det ene hold venner vi udover familien, har set gennem corona perioden... I år har vi bestilt mad ude fra, normalt deles vi om at lave den, men har i flere år talt om at prøve at få udefra, så i år var det oplagt at prøve det for at støtte lidt op omkring de lokale restauranter ..

    Det har gedignt tisset ned her hele formiddagen, så pt ligger skotterne og trykker sig i sofaen af skræk for "hun" skulle få idéen om udendørs aktiviteter smiley


  • #25   31. dec 2020 Et fantastisk dejligt billede, af de 3 skønne piger, Isabelle smiley

  • #26   31. dec 2020 Godt nytår smiley
    Nytårsaften er en dag jeg sagtens kunne springe over.
    Vi skal hjem til mine forældre og spise lidt godt mad smiley
    Det er mega gråt og vådt her, så vi gemmer vores lange skovtur til imorgen tidlig, mens alle stadig sover smiley


  • #27   31. dec 2020 Isabelle smiley

    Genboerne har lige været her for at ønske godt nytår. De går under navnet “psykerne” - hun er psykolog, han er psykiater. Og de har diagnostiseret mig med en alvorlig gang vovsefreni, fordi jeg erklærede, at hundene og jeg skal dele 2 ribeyes i aften smiley

    Sporene er lagt, så nu skal jeg lige udholde Bellas konstante piveri, indtil vi kan komme op og gå sporene smiley Jeg elsker schæfere, men deres lyd kunne jeg godt være foruden smiley


  • #29   31. dec 2020 Vi fik 7 gode km. i skoven, samt trænet genstands søg og kropskontrol i skoven, nu sover Sam Zzzzzz..

    I aften træner vi nosework smiley


  • #30   31. dec 2020 Regnen skiftede form inden vi skulle ud, så vores lange tur blev i sådan et vejr - til stor glæde for Tucker smiley

    profilbillede
  • #31   31. dec 2020 Vi skal fejre nytår som vi plejer, pensionen er fyldt med hundenog der er nogle ekstra indehunde smiley det betyder at vi holder nytår hver for sig min mand og jeg, en i pensionen og en inde, vi lufter under dronningens nytårstale og så igen omkring kl 2 hvor der normalt er ved at være stille;) vi kan nu ikke høre meget her hos os, alt plejer at gå stille og roligt, jeg har en flæskesteg og en dyreryg klar til ovnen, så er der mad til et par dage.
    Rigtig godt nytår til alle.


  • #32   31. dec 2020 Godt nytår

    Jeg har løbet 5 km men manden har gået op til målstregen og set mig komme i mål sammen med hundene, der begge heppede. Det er første 5 km siden skaden i august. smiley kom i mål på 34 min og 22 sekunder og jeg er meget tilfreds. smiley

    Så har vi gået halvøen Ydernæs rundt på en lille 10 km. Denne er i store dele fredet og de andre dele består kun af industri - primært affaldsplads og noget rensningsanlæg. Der er fyldt med rådyr og harer! Alle dyrene har som udgangspunkt fred hele døgnet og lever lykkeligt og sørger for en masse unger.

    Der dufter så lækkert, at den rute giver garanti for bevidstløs hunde smiley

    Flutes står og hæver så nu vil jeg gå i bad og så skal hundene og jeg træne lidt lydighed for at være helt sikre på at der ikke er to vågne hjerneceller i aften.

    Vi skal spise middag med nogle vennepar og hundene og jeg skal være alene hjemme i aften og jeg skal gennemskue hvordan jeg får lov at se fyrværkeri uden Abby kan se noget smiley



  • #33   31. dec 2020 Vi har spist brunch med farmor, farfar og mormor (som er i vores corona-bobbel) og gået en dejlig lang tur med en masse dyrefærd til Svende smiley

    Nu sover Mini ENDELIG eftermiddagslur, Svende og jeg deler sofa og der er forholdsvis ro på smiley

    I aften skal vi bare være os tre og Svende smiley Han skal snart have første dosis Sileo. Hans kødben til kl 18 ligger klar i køleren og godbidderne står klar i skåle rundt omkring...lige klar til at kaste i munden på ham smiley Nytår er ikke hans favorit aften, så den skal bare overstås så roligt som muligt smiley

    Vi skal have tapas...nemt, enkelt og Mini venligt smiley

    Rigtig godt nytår til jer alle smiley


  • #34   31. dec 2020 Sporene er lagt, så nu skal jeg lige udholde Bellas konstante piveri, indtil vi kan komme op og gå sporene smiley Jeg elsker schæfere, men deres lyd kunne jeg godt være foruden

    Det er en af grundene til at jeg aldrig fik en Schæfer.
    Og hvad har jeg nu ? En Fox der piver så enhver Schæfer bliver misundelig smiley
    Gad vide hvor han har det fra, han har aldrig været sammen med Schæfere. smiley


  • #35   31. dec 2020 Godt nytår! Vi var til nytårs træning i klubben i formiddags, og så gik vi bagefter et spor med vores spormakker smiley

    Vi skal have lækker mad i aften som vi plejer, og så får Lobo en kong eller to med frossent dåsefoder.
    Og hvis nogen fyrer fyrværkeri af herude, så går vi måske ud og kigger lidt på det smiley


  • #37   31. dec 2020 Jeg er SÅ MISUNDELIG på jer der har sne!! smiley åh hvor ville Umi bare nyde at opleve sin første sne.

    I stedet fik vi en god tur i skoven, og hvor andre kan tage smukke og fantastiske billeder af deres hunde, opfører min unghund sig som en fucking nytårsraket på speed. Glædeligt nytår smiley


    profilbillede
  • #38   31. dec 2020 Hahahaha flot billede! Og her gik jeg troede, at det kun var mig, der ikke kan lave flotte photo shoots efter Abby kom til smiley

  • #39   31. dec 2020 Jeg følger så mange der har vildt flotte profiler på Instagram! og så ender jeg med sådan noget lort her. Hahaha. Jeg føler din kamp smiley

  • #42   31. dec 2020 Godt nytår til jer alle.

    Her har de skudt af, som gjalt det livet siden i går.
    Så Balder har kun hurtig gjort sig ren og fundet vejen hjem i en fart.
    Nu venter vi på, at klokken er nok til, at han kan få sin første Sileo.

    Da hensynet til Balder vejer mest, er vi bare hjemme og fejrer nytår.
    Ældstesønnen og hans venner har valgt at droppe en fest, så vi er os 4 herhjemme.
    Vi vil nyde lidt god mad og lidt tv senere. smiley


  • #43   31. dec 2020

    profilbillede
  • #44   31. dec 2020 Fünke, jeg tænker at Umi og Gaddafi skal lave hvalpe smiley Zåååååå zøde, og hurtigere end vinden smiley

  • #46   31. dec 2020 Det skal vi nemlig A, og du får to af hvalpene smiley
    Og godt det ikke er mig der har tæven og skal have hvalpene boende. smiley


  • #47   31. dec 2020 Jeg tager gerne en Umi/Gadaffi hvalp smiley
    Her har vi været på årets sidste skovtur og en tur i hundesvømmehallen. Hestene er sat på stald og tager det heldigvis pænt selvom der skydes vildt af lige nu. smiley
    Har lige hørt dronningen og så skal vi snart spise. Så tager ungerne over til deres venner. Så et meget roligt nytår.
    Elsker dog mit nytårs outfit smiley en hoddie og løbebukser

    Rigtig godt nytår til hele HG


  • #48   31. dec 2020 Jeg er vild med Gadaffi, og jeg er vild med Umi, og jeg ville elske at se dem sammen - ikke mindst fordi jeg tror, at de ville løbe hinanden trætte (i løbet af 25-26 timer smiley ), men et mix imellem de to..... smiley

    Jeg troede faktisk aldrig at jeg ville møde en hund, hurtigere end Gadaffi. Og så mødte jeg Umi smiley De to kører på raketbrændstof smiley


  • #49   31. dec 2020 Anni, du ved hvad jeg mener, når jeg siger at de begge er “rubbich” smiley

  • #50   31. dec 2020 Hahaha jeg tror jeg ville sælge Umi så smiley smiley men hey, schipperrier.. foxerke.. der er mange muligheder for money-making i det her smiley

  • #51   31. dec 2020 AG: mit nytårsoutfit er... skiundertøj... og det er dét. Men okay det er jo både sort og stramt så øhhh det er vel i nytårsånden smiley

  • #52   31. dec 2020 Godt nytår til jer alle!

    Vi holder det stille og roligt i år - men det havde vi også gjort selvom corona ikke havde været der smiley


    profilbillede
  • #53   31. dec 2020 A, det er endnu aldrig lykkedes mig at køre Gaddafi træt.
    Han har været med på jagt to gang, hvor han løb og rejste vildt fra ca kl halv ti til lidt over fire kun afbrudt af en times frokost.
    Jeg regnede med at han ville vælte omkring når vi om hjem, men nej, et par timer senere krævede han at vi skulle lege træklege.

    Jeg tror, at Umi og Gaddafi ligner hinanden meget af sind, så det ville slet ikke være så dum hvis de blev parret, der behøver man vist ikke spekulere på, hvordan hvalpene falder ud.


  • #54   31. dec 2020 Godt nytår smiley
    Vi har været en tur i skoven, spist dejlig mad og sidder nu og hygger ved PC`en.
    Vi er kun os to gamle og tosserne smiley De har gøet lidt, da naboen fyrede af lige inde ved siden af (tror naboerne har glemt afstanden til stråtag), men ellers sover de bare smiley

    #32: Det er bare et FEDT sted smiley


  • #55   31. dec 2020 Haha åhhh Umi og Gaddafi, de lyder som crazy fantastiske hunde!

    Det minder mig om Sam som hvalp og unghund (1-3 år), damn...
    Hold kæft hvor vi gik, og gik så han kunne løbe... Og afsted til træning og kurser så mange som muligt der var råd til... Og skulle man lave noget i hjemmet der ikke involverede ham, skulle han sættes igang med forskellig underholdning, ellers skulle han da nok selv finde på noget smiley
    Og lege aftaler..
    Vi samles tit sammen med andre Ridgebacks venner, som så kunne lege 3 timer i streg, det gjorde vi også med hans søskende, alle dem der boede på Sjælland, samles sammen til vild hunde leg der fortsatte i timer, hold nu op hvor de bare synes det er fedt!

    Vi mødtes også med andre hunde venner, men efter en halv time, var de færdige, og der var Sam jo først lige begyndt.. Så vi har virkelig erfaret at lige børn leger bedst, Sam har næsten kun faste Ridgeback venner nu, på nær en staff og husky smiley

    Nu er Sam snart 4, og der er kommet en noget anden ro på ham nu, nøj hvor er det rart ikke at have en crazy forstyrret ung hanhund mere, men heldigvis stadig med samme tænding!!

    Men det er nu rart med en sluk knap også smiley


  • #56   31. dec 2020 Godt nytår smiley
    Den eneste tradition her er at vi går en god tur med hundene om formiddagen.

    I Rødekro er der overraskende meget fyrværkeri. Så jeg er spændt på om datteren får sovet før engang i nat o.O

    Hundene er heldigvis pisse ligeglade med fyrværkeriet smiley


    profilbillede
  • #57   31. dec 2020 Hallo djævleyngel Henning vil altså også lave hvalpe , skal vi så bare skamavle på Umi?

    Anni skal ikke være i nærheden, for så stjæler hun ham bare !! Haha.

    Vi har ikke lavet en dyt i dag udover de normale gåture. Så har vi spist forret og hovedret , og nu er min mand og Henning skredet i seng, Ozzy sover ved siden af mig, og jeg sidder og føler mig pænt gammel , gnaven og træt, haha.


  • #58   31. dec 2020 Altså yorkierne er også med et umi-mix. smiley

  • #59   31. dec 2020 Mathilde, ih hvor jeg kender det, Gaddafi er lige som Sam.
    Jeg har efterhånden svært ved at give ham det han har behov for, jeg lider virkelig for at opfylde hans behov.
    Nu er han 2 1/2 og jeg håber, at han snart få mere ro på, akkurat som Sam.



  • #60   31. dec 2020 Jeg har fundet ud af at jeg har en hund der forvandler sig til et hysterisk gø-monster når vi er indenfor og hun hører fyrværkeriet (udenfor siger hun ikke noget til det, sjovt nok). Heldigvis har jeg ikke en hund der er bange, hun tæver bamsen og stjæler brænde som normalt.

    Men jeg skal da lige love for at hun er gået kold nu smiley Det er også sengetid for små unghunde. Hun ligger og er helt færdig i armene på min far. Kan knap lige åbne øjnene når der lyder skud.
    Hold op, hvor er det en lettelse med en hund der bare takker af når det er sengetid.


    profilbillede
  • #61   31. dec 2020 Anya, her er der også helt vildt, det startede allerede ved 4 tiden.
    Der er mere larm - også af de ulovlige - end der plejer at være.


  • #62   31. dec 2020 Rikke, jeps vi skamavler Umi.
    Gaddafi kommer på i første løbetid, og Henning burde være klar til næste.

    Bare fortæl når Henning er alene hjemme, så henter jeg ham. ??


  • #63   31. dec 2020 Ihh hvor Umi glæder sig til at få hvalpe. Hun har jo altid ønsket sig at blive mor smiley smiley

  • #64   31. dec 2020 Funke, du bør da også glæde dig, for er du ikke under uddannelse hvor pengene er små?
    Det supplerer jo godt op på SU'en når du sælger Skipper Foxer til 18. 000 kr. smiley
    Og den første hvalp er allerede afsat til AG smiley


  • #65   31. dec 2020 Ihh hvor Umi glæder sig til at få hvalpe. Hun har jo altid ønsket sig at blive mor

    smiley smiley smiley


  • #66   31. dec 2020 Og så er de første to hunde allerede forsvundet her i byen smiley
    Det er da utroligt at folk ikke kan passe på deres dyr.
    smiley
    Om eftermiddagen juleaften forsvandt der to Chi, 7 km uden for byen, den ene er kommet hjem, for to dage sidenden anden er set i midtbyen flere gange.
    Arme lille dyr der nu har rendt rundt i en hel uge og så nytårsaften.
    Dagen efter de forsvandt foreslog jeg at sætte fælder op, det ville de ikke. smiley


  • #67   31. dec 2020 Åhh nej stakkels hunde!

  • #68   31. dec 2020 Her løb to Samojeder væk i går. To forskellige steder i byen. Begge med snoren på.
    Den ene kom selv hjem i nat. Den anden er lige fundet i total panik.
    Heldigvis begge ok.
    Det er jo måske svært at holde en stor hund der pludselig går i panik smiley Og man ved jo aldrig hvor og hvornår der fyres af


  • #71   31. dec 2020 Her i byen er der også 2 hunde væk indtil nu her til aften smiley

  • #72   31. dec 2020 Anni : Ahahaha, Henning har faktisk ikke været alene hjemme endnu, vi kan ikke lukke hundene hver for sig , og ham har været alt for vild til vi har ville risikere noget mellem ham og Ozzy .

    Så hvis du har tålmodighed sker det nok i det nye år .


  • #73   31. dec 2020 De to Chi'er der forsvandt var på julebesøg fra København og havde ikke snor på.
    De blev bange for en stor løs hund og løb i hver deres retning.
    Total uansvarligt at have dem til at gå løs

    Jeg læste at den ene der forsvandt i eftermiddag - en lille Yorkie - havde de taget med til et fyrværkeri arrangement, hvor den blev bange og stak af. Hvad det fyrværkeri arrangement indebærer ved jeg ikke.
    Men mon ikke der er blevet fyret af. I mine øjne fuldkommen tåbeligt at slæbe en hund med til sådan noget.


  • #74   31. dec 2020 Vi kom hjem for en halv times tid siden, der er ikke nær så meget fyrværkeri som det plejer synes jeg ikke. Jeg så næsten ikke noget undervejs hjem selvom kl var nær 23. Der har været noget imens vi var hos min mor, men kun almindelige raketter og den slags.
    Teemo tager det heldigvis fint, han er fuldstændig ligeglad med det ligesom de to andre. Han har sovet i løbet af aftenen, men ellers vil han bare lege og have tyggeben så præcis som han plejer at være smiley


  • #75   31. dec 2020 Åh Anni jeg læste godt om de to chier, er den sidste ikke kommet hjem endnu? smiley

    Folk tænker sig bare slet ikke om. Mine er bedøvende ligeglade med fyrværkeri, men de har alle 3 halsbånd på også indenfor i dag, og snor på i haven, selvom den er hegnet så godt ind at de ikke burde kunne komme ud, men better safe than sorry, hvis nu..


  • #76   31. dec 2020 My Only, den ene fik de fat på for to dage siden, den anden er set flere gange i midtbyen også i dag.
    Men den er så bange, at den flygter panisk når nogen prøver at tage kontakt, og efter i dag bliver den vel endnu mere bange.
    Jeg fatter ikke, at de ikke har sat fælder op for at fange den.

    Gaddafi er også bedøvende ligeglad, men han kommer hellere ikke ud uden snor, og så er det med kvælerhalsbånd.


  • #77   31. dec 2020 Nej fælder må da være vejen frem, det skulle de da bare have været i gang med for længst. Stakkels lille hund at rende alene rundt i midtbyen i dag, den må da være ved at dø af skræk smiley

  • #78   31. dec 2020 Jeg foreslog fælder dagen efter at de forsvandt, men det ville de ikke, hvilket er uforståelig for mig

  • #79   31. dec 2020 Sileo hjælper forbløffende godt hos Balder, han har slappet af her i aften, så det er skønt. smiley

  • #80   1. jan 2021 AG, med al respekt, så har jeg en hund som er cirka dobbelt så stor som en samojede, og som kan gå temmelig meget i panik. Og ja, hun er stærk som en okse, men enten er jeg overmenneske, og ellers er de ejere bare ikke kompetente, hvis de ikke kan holde en samojede.

    Jeg fatter ikke alle de hunde der bliver væk i disse dage. Jeg forstår med min bedste vilje ikke, at folk er SÅ dumme. Ja, enkelte smutter fordi snoren knækker eller der sker noget andet uforudset, men jeg vil gætte på at 99% smutter fordi folk ikke tænker sig om smiley


  • #81   1. jan 2021 Hov, og så blev det midnat - godt nytår smiley

  • #83   1. jan 2021 Gaddafi ønsker alle et godt og lykkebringende 2021 smiley
    Her står han og beundrer alle de flotte raketter. smiley


    profilbillede
  • #84   1. jan 2021 Godt nytår smiley

    Jeg forstår det heller ikke A, på trods af at jeg har hunde der er fuldstændig ligeglade (de står alle med lickimats i skrivende stund og ænser ikke at der bliver skudt af) så tager jeg nine forholdsregler, for det er et split sekund der skal til.

    Hvordan ser det ud med fyrværkeri hos jer? Her bliver da skudt af, men jeg synes slet ikke det er på niveau med hvad det plejer. Nu kan vi heller ikke se så langt i år pga tåge, men generelt synes jeg ikke der er ligeså meget og heller ikke så meget larm. Hvilket kun er dejligt, for vi kan nyde det der er fra vinduet og for dyrenes skyld vil jeg gerne have mindre larm smiley


  • #85   1. jan 2021 Her er vejret klart og tørt. Og der skydes lystigt af...nogenlunde på niveau med de seneste år smiley

    Mini har sovet igennem det hele...og vågnede så, da Svende gøede en sidste gang, da vi gik ind i soveværelset for at gå i seng smiley Typisk!

    Han har ellers klaret aftenen super på Sileo, et lammeben og en hulans masse godbidder smiley

    Nu er det hele stilnet af, Svende er lusket i stuen og Mini får lige en flaske til at falde i søvn på...forhåbentligt smiley


  • #86   1. jan 2021 Der har været ret meget fyrværkeri her. Og alt, alt for tæt på stråtagene smiley Det er stilnet af nu, så om lidt smutter jeg med hundene i haven, og tjekker at nabohusene er ok.

    Hundene har gumlet lam, kalveknæ og nu oksehalsben. Så jeg tænker at der skal skides af inden sengetid smiley


  • #87   1. jan 2021 Nå, meget fulde genboer kom og ville ønske godt nytår. Og det var jo for så vidt pænt af dem, men jeg havde fortalt dem (eller, den ædru og fornuftige frue i huset), at fordøren er låst, og at jeg er barrikaderet med hundene.

    Så to fulde mandfolk med partybriller, parykker og håndbajere. Og en semidopet Bella, som har været en smule oppe at køre. Jeg tænkte at det kunne ende lidt for interessant, så jeg låste døren, inden de kunne nå ind smiley

    Jeg går over og vækker dem kl tidligt i morgen og hævner mig smiley


  • #88   1. jan 2021 Her har der periodevis været en del, men det er så stilnet af i løbet af en times tid efter midnat. Et af nabohusene havde købt PÆNT mange store batterier, men det er jo risikoen når andre sommerhuse i området er udlejning. Du ved aldrig hvem der kommer og fester.

    Så det kan veksle rigtig meget i graden. Umi fik et godt ribben og så tog hun ikke notits af noget. Hun småsov faktisk før midnat og jeg overvejede om hun bare skulle have lov at ligge dér, men det var godt hun fik noget alligevel for er du gal der kom pludselig brag fra alle sider af huset.

    Nu er første nytår overstået og dejligst af alt VELoverstået smiley


  • #89   1. jan 2021 A det lyder ikke fedt, håber alt er ok smiley

    Her var da batterier og raketter men slet ikke overdrevet, og der var helt ro kl 1, hvis ikke før. Nu venter jeg bare på at teemo gider blive træt igen. Han mente åbenbart at der skulle være fest nu, så han render insisterende rundt med hans legetøj for at vi skal lege smiley


  • #90   1. jan 2021 Her er blevet fyret en del af i år, men det er gået over al forventning med Tucker!
    De sidste 2 år har han fået Sileo (2 doser i løbet af hele døgnet første år, sidste år kun 1), men i år valgte jeg faktisk at lade være, fordi behovet sidste år var så lille.
    Han har enkelte gange de sidste dage sagt vov (han skælder mere ud end han er utryg), men i dag har han været SÅ god. Da vi ramte midnat og det gik løs, gøede han én gang og så lå han egentlig bare og gloede. Meget stolt hundemor her smiley

    Nu jeg lige sidder og skriver det her, er han gået ind i sengen. Der lyder så et højt brag og i steder for at gø - løber han ind til mig og afventer godbid, for sådan har vi gjort de sidste dage smiley Dygtig Tucker smiley


  • #91   1. jan 2021 Dejligt at høre, at flere af jer har haft et godt nytår smiley

    Her tog vi også en rolig nat og Umi vækkede mig kl. 7, så jeg satte mig op... og lagde hånden direkte i Umis opkast.
    Så det var en dejlig nytårsgave her på nytårsdagen!

    Ej, det er nok fordi hun fik råt og så gik vi direkte i seng, så hun er undskyldt smiley


  • #92   1. jan 2021 Her kunne vi godt mærke at de i mange år så søde små børn på vejen er ved at være halvstore smiley , der blev fyret væsentligt mere af end i mange mange år, og fra midt eftermiddag til kl 2 i nat .... Tror Ipsen blev stresset af det, for hun kastede så op ved 8 tiden, og nu har vi så lige taget årets første lange gåtur ...

  • #93   1. jan 2021 Jeg tror at Gaddafi har sneget sig ud og er gået til fest efter jeg gik i seng i går. smiley
    Det kan man da virkelig kalde "morgengrim"


    profilbillede
  • #94   1. jan 2021 Jeg forstår simpelhen ikke hvad der er galt med folk i den lille forstad jeg bor i. smiley smiley
    Kl 8 i dag kørte jeg i gennem Århus midtby for at hente min søn i Risskov og tog Ringvejen tilbage igen. Der var stille og meget lidt fyrværkeri affald.
    Det der var stod mest i bunker ved siden af vejen/cykelstien.
    Jeg var virkelig overrasket!
    Hvordan kan en storby holde det så pænt.
    Mens i vores lille by lignede der var udbrudt krig smiley Store batterier står overalt på veje og fortorve. Så jeg måtte stoppe bilen og gå ud og stille noget af det ind til siden for at kunne køre på vejen. Lange raket pinde og masser af affald fra fyrværkeri er drysset ud over det hele.
    Jeg ved erfaringsmæssigt at meget af det aldrig bliver fjernet og bare får lov til at splatte ud af regn og biler der kører igennem det.
    Sørgeligt syn!


  • #96   1. jan 2021 Her går det pisse godt smiley

    Bella satte i spurt efter nogle måger på stranden, og trådte forkert i noget tang. Hun skreg og ville ikke støtte på højre forben smiley Vi gik stille hjem. Hun støtter på benet, men er voldsomt halt. Jeg har givet hende ekstra smertestillende, og har puttet hende. Jeg må røre og bøje alle steder, og hun er hverken hævet eller varm. Nu må jeg lige se om nogle timer, og hvis det bliver ved, må vi ind omkring dyrehospitalet.

    Dorit har rullet sig i noget på stranden. Jeg kunne kun se tang, men ud fra hvordan hun stinker, er det lort smiley Der er ikke noget at se på hende, men holdt kæft, hvor hun stinker!! Jeg har forsøgt at vaske hende med vådservietter, men jeg tvivler på at det er nok smiley Godt jeg har hundeshampoo i sommerhuset smiley


  • #97   1. jan 2021 @ AG ... jeg tror folk har opholdt sig mere ude lokalt der hvor de bor ...og de har ikke været til større fester tættere på og i byen ... herude hvor jeg bor er der bestemt mere rod på veje og vænger end der plejer, så måske derfor ser byen pænere ud i år ... tror ikke det er normalt.

    Åh, A håber ikke der er sket noget med Bella der ikke kan klares med omsorg og hvile ...


  • #98   1. jan 2021 AG, i byerne kommer der jo nogen og rydder op tidligt om morgenen, så derfor ser det pænt ud.

  • #100   1. jan 2021 Åh nej hvor surt, god bedring til Bella! Og stinke-dimsen... klamhed er jo sundhed...

  • #101   1. jan 2021 Pt halter hun næsten ikke, så jeg er sgu i tvivl. Enhver anden hund havde jeg ikke gjort mere ved, men hende her siger jo ikke rigtigt av, så hun kan teknisk set have virkelig ondt, men viser det bare ikke. Åh, det er sgu frustrerende smiley

  • #103   1. jan 2021 God bedring A


  • #105   1. jan 2021 Hanne : I den her ende af byen gik de også helt amok igår, meget mere end de plejer. Snakkede med min mor som bor i samme kvarter som dig, og hold nu kæft nogen brag der kom . Min mormor bor i ertebjerg, og hun synes også det larmede meget mere end det plejer. Men så vidt jeg ved har de også solgt mere fyrværkeri i år end de plejer.

    AG : Udover der bliver rydet op inde i midtbyen, så tror jeg altså også at politiets ytringer om ekstra kontrol osv har haft en effekt. Flere steder i midtbyen satte de jo overvågning op igår, så de netop kunne holde øje uden at skulle være åpå stedet hele tiden. Og mon ikke de generelt har været meget til stedet rundt omkirng indenfor ringgaden igår?


  • #107   1. jan 2021 Vi kørte til det lokale dyrehospital, og jeg kom ind med en fuldstændigt rentgående hund smiley Men så snart hun faldt ned, haltede hun igen. Dyrlægen, som i øvrigt er uddannet kiropraktor af flotte Jacob, mente at kunne udelukke et brud, når hun nu trods alt kunne gå så fint. Men hun var MEGET øm i “håndleddet”.

    Hun fik et skud metadon, og jeg fik en recept med på tramadol til den næste uge. Ture i snor, så langt som hun nu kan, uden at halte. Og hvis det stadig driller om en uge, må hun have taget billeder.

    Hun er knokkelskæv, og vil kun spise vådfoder med ske smiley Men hun slapper af, og har ikke ondt, og så er alt godt smiley


  • #109   1. jan 2021 Åh stakkels lille Bella, god bedring til hende smiley

    Her er der røget 2 postkasser ved naboopgangen.


  • #110   1. jan 2021 God bedring med Bella. smiley


    Her er der blevet skudt ekstremt meget af men færre steder. Og de sidste par dage har det stort set været non-stop.


  • #111   1. jan 2021 Må man gerne have sådan en lille bitte djævel på skulderen, som synes det er lidt hyggeligt at Bella er skæv? For i dag vil hun bare putte og nusse, og det gider hun ellers normalt ikke, men i dag har vi godt nok fået krammet smiley



  • #112   2. jan 2021 God bedring med Bella, håber at benet bliver i orden igen snart smiley

  • #113   2. jan 2021 håber en uge i hvile heler Bella´s fod ..

Kommentér på:
Godt nytår

Annonce