Flækket negl på langs? Flækket negl på langs?
Hej!
Min hund har her til aften formået at flække sin ene negl på langs, jeg vedhæfter lige et billede.. Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Det bløder ikke, og jeg må godt røre ved hans pote, men jeg fornemmer at han har ondt??
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 55
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.726
Det svarer lidt til at din tånegl knækker hele vejen op og så sidder og flapper. Det gør rigtig, rigtig ondt, og skal fikses.
God bedring med vovse
dec 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.726
En lille fif til når pulpen tørrer op og der kommer skorpe på (det kan i øvrigt være en lang proces). Min tidligere hun flækkede negle ret mange gange, og jeg fik eksperimenteret mig frem til en ret god løsning.
Find en øko biavler (eller en som dyrker honning med skovbier) og bed om at købe en plade bivoks. Det skal være en plade med fin struktur - mærk på den, og tjek om den bliver lidt blød, når du varmer den mellem to fingre.
Tag et lille stykke bivoks, læg det i en skål og varm det nogle sekunder i mikroen. Det smelter ved ret lave temperaturer, så hold øje og mærk på det. Det opfører sig ret meget som stearin, så ved du hvad du skal mærke efter. Når det er så blødt at det kan nærmest stryges ud på en overflade (det er lige før det bliver flydende), formes det omkring pulpen/stumpen i et tyndt lag.
Med lidt snilde kan man få formet voksen, så det ligger som en blød “negl” rundt om pulpen. Og med lidt træning, kan man få den lagt, så den kan holde i en uge eller to, og både kan holde til løb og svømmeture
Flækket negl på langs?