{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Efter sterilisering {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en dejlig hvid schæfer tæve på lidt over 1,5 år. Hun skal steriliseres på torsdag - ikke med kikkert. smiley

Jeg har aldrig fået steriliseret en tæve før, så er meget nervøs og usikker omkring det hele. Jeg har fået af vide at hun skal holdes i ro i 10 dage, hvilket self betyder ingen lege aftaler. smiley

Daisy er vant til at gå 6-10 km hver dag, men i de 10 dage, hvor meget må hun ca gå hver dag? Hvad kan jeg forvente omkring hendes humør de dage og vil hun have mange smerter? Noget jeg skal være obs på? smiley

I må meget gerne fortælle om jeres oplevelser efter sterilisering. smiley

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter sterilisering
  • #1   21. feb 2022 tænker de første dage er korte ture ..

    men ellers reagerer hunde forskelligt.. jeg fik 2 steriliseret med ½ års mellemrum ca .. Nova skulle jeg hente ekstra smertedækning til, hun ville nærmest ikke gå, tror det gik mere end en uge før vi gik en normal tur. .. nu er de jo ret lave (skotter) men det var som om hun slet ikke kunne holde til noget rørte sig under hendes mave, de fik begge en body på så de var lidt beskytt.ede.. Ipsen var stort set sig selv da narkosen var ude af kroppen, klar på det meste.

    Men vær obs på ordentlig smertedækning, specielt når det er op til en weekend


  • #2   21. feb 2022 Nu er det mange år siden, at jeg har fået en tæve steriliseret.
    Men korte gåture i snor de første 3-4 dage. Derefter kan du sagtens gå længere ture igen i snor/flexline, hvis din hund vil, så længe den ikke springer vildt omkring.

    Det er MEGET vigtigt at hun ikke slikker sig i sår efterfølgende, da det er den største årsag til at operationssår springer op igen hos hunde.


  • #3   21. feb 2022 Det med ro skal tages alvorligt. Hunden er skåret i og syet både indvendigt og udvendigt, og de sår kan springe op. Så ro er meget, meget vigtigt. Hunden skal have smertestillende, så den er komfortabel, men ikke så den ikke kan mærke noget - hvis den mærker ubehaget, vil det være nemmere for den at holde sig i ro.

    Det er vinter, og du risikerer salt på vejene, så sørg for at have noget, der kan dække såret, når I går tur. Jeg brugte en lang, pink tanktop på min schæfer smiley

    Jeg tog selv stingene på min. Fordi jeg syntes det var mere rart for hende hjemme, i stedet for at blive tvunget i dæk og om på siden ved dyrlægen. Hvis du overvejer det, så tal med dyrlægen om det smiley

    Og hvis hun ikke har været i narkose før, så vær forberedt på at hun både kan være utæt, være pylret og have kvalme. Hav noget lækkert hjemme, så hun kan spise noget letfordøjeligt i små portioner - det kan hjælpe på kvalmen.

    Pøj pøj med det hele smiley


  • #4   22. feb 2022 Anne med Tykke og Kampkatten - Tusind tak, virkede det godt med tanktoppen? Havde tænkt lidt at købe en body dragt hos dyrelægen. smiley

    Er det svært at tage stingene ud selv? Må indrømme at jeg ville være meget bekymret for at gøre noget forkert, men kan godt se hvad du mener med at det er meget mere komfortable for hunden smiley


  • #5   22. feb 2022 Bodyen dækker jo også for bagenden, så det bliver svært for hunden at komme af med noget smiley Man kan selvfølgelig knappe den op, men den bliver også våd og beskidt af ture, så du skal i givet fald have et par stykker at vælge imellem.

    Tanktoppen fungerede glimrende, men du kan jo nøjes med at bruge en, hvor du klipper det øverste af, så der bare sidder et stykke stof rundt om maven, som lige akkurat dækker såret. Og så må du lige rette på det under turen, så det bliver siddende.

    Jeg blev grundigt instrueret af dyrlægen, og det var slet ikke noget problem. Jeg kogte pincet og saks (sådan én sysaks med en meget spids spids), og så blødte jeg lige trådene op med en klud vredet op i lunken vand. Og så er det noget med at finde knuden på stinget, holde med pincetten og klippe så tæt på huden længst væk fra knuden. Vi holdt nogle pauser undervejs, og det gik helt smertefrit for både vovse og mig.

    Det er muligt at de i dag er gået over til at sy med selvopløselige sting, og så er du jo ovre dét problem smiley


  • #6   22. feb 2022 Anne med Tykke og Kampkatten - Tak for svar, jeg vil prøve med en tanktop inden jeg køber en body.
    Dyrlægen har ikke sagt noget om at stingene skulle ud, så kan godt tænkes at det er de sting du taler om smiley


  • #7   22. feb 2022 Bodyen er jo god indenfor, men til ture ville jeg vælge noget andet smiley

Kommentér på:
Efter sterilisering

Annonce