{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Hvad skete der mon? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Dette emne tager jeg op, fordi jeg på en eller anden måde har brug for at komme videre, samtidig med jeg har en stor undren der gør, at jeg ikke kommer videre.

Sagen er den, at jeg for et par år siden havde en rigtig sød veninde. Vi skrev og sås sammen, og alt var fint.

Så skriver jeg en dag til hende på facebook og hun svarer ikke. Jeg tænker hun har travlt og lader det ligge. En måned senere skriver jeg til hende igen, og får heller intet svar der. Kan dog se hun er aktiv og snakker med andre (hvilket er helt ok)

Det skal lige siges, at hun ikke har set min besked, men det plejede hun ellers at gøre.

Så tænker jeg ved mig selv, at der måske er sket noget der gør, at hun bare ikke vender tilbage.

Til sidst får jeg nok og tænker: "Hvis hun ikke vil mig, så kan hun rende mig". Det gør ondt på mig, idet jeg trykker på "Slet som ven"-knappen, men jeg tænker stadig. at hun bare ikke gider mig.

Dagen efter opdager jeg, at hun har blokeret mig på diverse medier og det har jeg været lige siden. Hun havde ovenikøbet blokeret nogle af mine venner!


Jeg tænker her i dag, nogle år efter: Hvad har jeg dog gjort galt og hvorfor kunne hun ikke fortælle mig det?

Jeg har virkelig støttet hende i rigtig mange situationer, og så er det takken jeg får. Har oftest haft drømme om, at vi snakker ud om tingene, men virkeligheden er en helt anden smiley

Syntes hun var virkelig sød og sjov, men jeg kan desværre ikke slippe tanken om, hvorfor hun gjorde som hun gjorde, og derfor har jeg svært ved at komme videre.


Hvis I har nogle kloge råd, så tager jeg imod dem med kyshånd. Jeg vil så gerne bare komme videre.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skete der mon?
  • #1   15. maj 2022 Det kan være hun er blevet skuffet over du slettede hende?

  • #2   15. maj 2022 #1 Ja, det har jeg også tænkt på, men forstår bare ikke hvorfor hun ikke svarede mig eller bare fortalte, hvis jeg havde gjort noget galt. Jeg står helt uvidende den dag i dag. Hvis hun blev skuffet, ville jeg da ønske hun sagde det. Jeg blev ligeså skuffet over at hun ligesom ignorerede mig.

  • #4   15. maj 2022 #3 Ja, det vil jeg også mene. Har bare slet ikke forstået, hvad f*nden der er sket. Har virkelig været der for hende (var næsten ved at blive uvenner med en anden veninde pga. hende) smiley Har endda taget med hende til et sted, fordi hun ville finde ud af, om den uddannelse nu var noget for hende. Jeg har virkelig støttet hende.

  • #6   15. maj 2022 #5 Det er virkelig træls, når ens veninder bare forsvinder, uden et ord.

    Det skal siges, hun var en del år yngre end jeg og havde lige fundet en kæreste, men hvis det var på grund af den nye kæreste, at hun ikke havde tid til mig mere, så burde hun da sige det, i stedet for at ignorere smiley


  • #7   15. maj 2022 Er det nemmeste ikke at ringe til hende og spørge?

  • #8   15. maj 2022 #7 Desværre har jeg ikke længere hendes nummer og da det er et par år siden, kan det være hun har fået nyt.

  • #9   15. maj 2022 Søg efter hendes nummer, find hende på nye sociale medier, what ever.

    Der kan være mange grunde til at man glider fra hinanden, eller at man i en periode har lidt pause fra én i sin venskabskreds. At du valgte at slette hende, var nok en slags overkill, og hun agerede lige så tosset ved at blokere dig.

    Find hende, spørg og få det ud af verden smiley


  • #10   15. maj 2022 Jeg har netop prøvet at søge efter hendes nummer, men intet resultat. Jeg vil også ønske jeg kunne finde hende andetsteds, men kan desværre ikke huske hvor hun bor længere.

    Måske var det lidt for meget at slette hende, men ventede i lang tid på svar og fik intet, så tænker bare, hun ikke gider mig mere, men forstår bare ikke, at hun ikke bare skrev / sagde det, i stedet for det andet.



  • #11   15. maj 2022 Jeg er nok bare for gammel til at forstå det med drama på sociale medier smiley

    Men det er som sagt meget normalt, at der er mennesker man er tætte med, og som man så lige pludselig ikke er tætte med. Helt uden nogen grund. Og jeg er næsten sikker på, at hvis ikke du havde slettet hende, var hun vendt tilbage en dag, måske efter nogle måneder, måske år. Sådan går det tit smiley

    Jeg har en rigtig god veninde, som jeg har kendt siden vi var et par små ponypiger tilbage i start 90’erne. Vi blev tætte gennem årene, og endte begge med at flytte fra Sønderjylland til Århus, uafhængigt af hinanden. Og pludselig så vi ikke hinanden. Hun fik en kæreste og et barn, og jeg var stadig bare ung og fjollet. Jeg tror der gik omkring 5 år, og pludselig genoptog vi kontakten, og alt var som før i tiden.

    Men ud over hende, har jeg ikke særlig mange venner, som har holdt ved siden jeg var helt ung. Fordi de og jeg har udviklet os forskelligt. Og det er helt naturligt og helt ok. For jeg har mange andre skønne, dejlige venner i dag, som jeg har fælles interesser med, som jeg har fælles værdier med eller som jeg bare elsker for deres skæve og dejlige personligheder smiley

    Hvis du har brug for at få en afslutning på det, så støv hende op. Verden er så lille, at du unægteligt må kende nogen, der kender hende. Eller kan finde hende på LinkedIn, Instagram eller hvor man nu findes i dag. Men gør klart for dig selv, hvad din agenda er. Er det at genoptage kontakten, eller ønsker du bare den afslutning? Og er du klar på at tage de eventuelle slag, det kan give?


  • #12   15. maj 2022 #11 Tak for din fine beskrivelse smiley Jeg ønsker faktisk bare, at få en orden og om ikke andet, en god afslutning på vores venskab. Skulle hun være interesseret i at genoptage venskabet, er jeg klar på det og skal nok, i fremtiden, være mere obs på ikke at slette hende som det første smiley LinkedIn er en god idé, og der har jeg fundet hende, så mon det ikke bare er at komme i gang med, at formulere en besked til hende og høre.

    Såfremt hun blokerer mig der, så er svaret vidst givet.


  • #13   15. maj 2022 Det er jo kun hende der kan svare på, hvad du evt har gjort. Om det var fordi du slettede hende.

    Men hvis du kun har kontaktet hende igennem messenger på Facebook dengang, vil jeg altså lige nævne, at hun måske aldrig fik beskederne og derfor ikke svarede. Jeg har oplevet noget lign. Flere gange. Hvor jeg skrev til nogen og så kom der ikke svar, beskederne stod som sendt/modtaget, men de blev aldrig åbnet.
    Efter noget tid, hvor jeg havde gået med den der øv følelse og følt at jeg blev aktivt fravalgt, skrev jeg andre steder (det var ikke mennesker jeg var tæt på ude i det virkelige liv, så det var den primære kontakt der var over messenger) og fandt så ud af, at de aldrig havde fået beskederne.
    I hvert fald en af dem, fik dem pludselig flere måneder efter, fordi der havde været kuk i hendes opdateringer og den derfor ikke havde fungeret optimalt.

    Så måske det I virkeligheden var en stor misforståelse. Man kan da håbe. Selvom det da selvfølgelig så er trist, at i har mistet flere års venskab på det.

    Jeg har i hvert fald lært ikke at stole 100% på de sociale medier, når det kommer til at folk faktisk får de beskeder jeg sender, hvis de ikke reagere, eller som minimum står som åbnet. Så hvis jeg ikke får svar indenfor en uges tid eller hvor lang tid jeg nu lige synes der plejer at gå fra pågældende person, så prøver jeg af en anden vej.


  • #14   15. maj 2022 #13 Tusind tak for din besked. Det kan der jo være noget om, men forstår dog ikke hun har blokeret mig (og nogle af mine venner) , men måske var det fordi jeg handlede overilet. Jeg ved det faktisk ikke.

    Jeg har i hvert fald kontaktet hende på linkedin, og så må vi se om det giver et resultat.

    Puha, jeg er nervøs, men samtidig også fattet. Håber bare det hele er en misforståelse.


    Tusind tak for jeres svar, alle sammen smiley Jeg må bare håbe på det bedste og som sagt, skriver hun ikke tilbage / blokerer mig, så er svaret ligesom givet.


  • #15   16. maj 2022 Jeg har filter på Messenger, jeg ser kun beskeder fra udvalgte, alle andre beskeder ser jeg, hvis jeg husker at tjekke, der kan gå mange mdr., inden jeg ser de beskeder, og jeg åbner de færreste.
    Man kan ikke bruge Messenger til seriøs kontakt i mine øjne. Det er alt for sårbart.

    Tag kontakt til en fælles bekendt og bed denne række ud. Hvis ikke hun vender tilbage, så luk den der.


  • #16   16. maj 2022 #15 Jeg har vidst også filter på min og har tjekket mine mapper igennem rimelig tit, og der er ikke noget der.

    Tja, jeg ved ikke hvem vi har af fælles bekendte, da hun har blokeret nogle af dem vi begge var / er venner med, men jeg må prøve at finde ud af det.

    Tak for svar smiley


  • #18   18. maj 2022 #17 Du er heldig du fik kontakt til din veninde igen. Det synes jeg er rigtig dejligt for dig smiley

    Tror dog ikke jeg er så heldig, men tiden må vise om jeg tager fejl. Har i hvert fald skrevet til hende på linkedin og så må vi se, om det fører nogen steder hen. Hvis ikke, må jeg jo bare komme videre og tænke mit, selvom jeg ikke bryder mig om uvisheden.

    Jeg spørger tit mig selv: "Hvorfor?", men en dag må jeg også bare give slip og så nyde de venskaber jeg har nu smiley

    Tak for dit svar smiley



Kommentér på:
Hvad skete der mon?

Annonce