1.662 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

2023 ! 2023 !

med baggrund i tråden Løs Snak kom jeg til at tænke på hvad man kan ønske og håbe for 2023 .. måske på det personlige plan , men også for samfund og verden .

Jeg er overrasket over (naivt måske) men at jeg i en alder af 62 skal opleve en fattigdom i DK som nu her, selv folk i arbejde må skralde for at få tingene til at hænge sammen, eller spare på julen for deres børn til et niveau der imo er trist .. ja der er børn i krig og sult, men hold nu sammenligningerne til det der kan sammenlignes .

Jeg ønsker tingene retter sig økonomisk for de trængte i 2023 ..
Jeg håber krigen i Ukraine stopper.
Jeg håber at kvinderne i Iran og Afghanistan kommer ud af mændenes/religionens fangenskab. Igen at der er steder i verden i 2023 der undertrykker et køn i en sådan grad er mig ufatteligt ..

Jeg håber at vækst, vækst, vækst og pengenes magt en tid kunne finde et leje hvor der er plads til at mennesker finder fodfæste og ro, så også vores børn og unge kan få mere ro ind i deres liv.
Det er som om den ene del af menneskeheden jager guld og penge, mens den anden kæmper for at holde sig over vande .
Hvad skal de forholdsvis få med så forholdsvis meget ..

Jeg håber på en mere lige verden . En verden med mere respekt for mennesket ..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2023 !
  • #2   22. dec 2022 Mit håb for 2023: At de små briser, der så småt begynder at blæse rundt omkring om at vi er nødt til at give naturen plads og droppe vores evendelig jagt på vækst og materiel rigdom tager lidt mere fart og bliver til vinde.

• #3   22. dec 2022 Jeg vel være selvisk og ønske at min mor bliver rask. At hun ikke mere skal have de kæmpe starter hun har haft det sidste års tid. At lægerne finder ud af hvad det er der skylder det. Og at min ejen øjensmerter godt må tage og skride så jeg kan overleve at spise aftensmad unden at have solbriller på og få noget medicin der virker… at min far kan få sit firma til at køre lidt bedre og lade vær med at drikke så meget, og være så pisse sur. At min søster ikke mere har knæsmarter… til al held har vi stadig den her lille bolb smiley

profilbillede
  • #4   22. dec 2022 @ John ... det siger jeg heller ikke .. der er oftest flere grunde til diverse ulykkelige situationer, MEN alligevel er der kommet en gruppe med i denne omgang man ikke troede skulle blive så pressede ...

• #6   22. dec 2022 Jeg ønsker mig, at min lillesøster kan få lov til at beholde den lille smule førlighed hun har tilbage vil vare mange år.

Og så ville jeg ønske, at al krig på den her klode vil stoppe, og at der ikke mere vil være noget der hedder hungersnød.

Og at man ikke opfører flere "national parker" og sløjfer dem der er, så det dyrplageri der er i dem kan stoppe.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #7   22. dec 2022 More human being, less human doing.

Det er mit personlige ønske.

• #9   22. dec 2022 Jeg håber alle priser enten falder, eller folk får flere penge..

Og så håber jeg min datters konfi går gnidningsfrit.

Jeg håber også at blive klogere på mine gener.

Samt at det hjælper at få c-cap

• #10   22. dec 2022 Uha der er mange ting. Meget er allerede nævnt. Men helt personligt på egen bane, så ønsker jeg at vores yngste søn på 12 år, der er ved at trappe ud af sin epilepsimedicin, vil forblive epilepsifri efter endt udtrapning om 1,5 måned.

• #11   22. dec 2022 Helt personligt håber jeg, at der snart kommer noget afklaring karrieremæssigt og lidt fremgang, tror jeg...
    Jeg skulle være færdiguddannet lærer til sommer, men det kommer ikke til at ske. Blev syg for 2½ år siden, måtte give op for 1½ år siden på at prøve at hutle mig igennem studiet til trods. Det er anden uddannelse, har allerede én, hvor jobs åbenbart bare ikke er en realitet.
    Jeg har skulle kæmpe med læger, psykolog og psykiater i de dér 2½ år på afklaring og diagnose med absolut intet resultat, så jeg håber at det går hurtigt her efter nytår, men har efterhånden nul tiltro til det.

Og ellers er jeg enig med jer andre. Vil gerne have al den krig og lidelse ud af verden, og have at der kom mere fokus på naturen.

• #12   23. dec 2022 Jeg håber bare på et bedre personligt år i 2023 . Mit 2022 har været fyldt med alt for meget sygdom hos både mig selv og familie , og værst af alt min mosters selvmord i juli , det mest frygtelige jeg nogensinde har oplevet.

Så ja jeg håber på et bedre 2023 for hele min familie, glæder mig til min ene bror kommer hjem fra Japan, og håber den anden bror får en fantastisk oplevelse i Japan når han til feb. rejser afsted for at køre på et cykelhold i Japan. Jeg har lovet min mor at jeg ingen planer har i Japan, haha.

• #14   23. dec 2022 2023, jeg ønsker mig fred i verden, et år med mindre smerter og glade, rolige dage med hundehvalpe, gode hvalpekøbere og sol;)

• #15   23. dec 2022 @6 og 8: Desværre ser det ud somom der bliver optrappet med naturnationalparker. Trods at det forekommer at være totalt tåbeligt det man har gang i. Men det ser sikkert fint ud fra skrivebordet i københavnstrup smiley
    Jeg håber at alle jer der har alle mulige udfordringer at slås med får det bedre/finder løsninger i 2023 smiley
    MIt helt personlige 2023-ønske er at vores projekt 'herefordkøer på matriklen' bliver godt smiley

• #16   23. dec 2022 På det overordnede plan kunne jeg godt tænke mig, at vi mennesker stoppede med, at destruerer vores levested.

På det personlige plan håber jeg at min kæreste får afsluttet sin uddannelse og finder et job han bliver glad for, og at gigten i hans hænder ikke bliver værre.

Desuden ville jeg gerne flytte sammen med min kæreste ,men det kræver at hans tilbageværende hund dør, og det vil være trist, selv om Conrad er på vej til 15 år.

Og så håber jeg at Hera bliver ved med at være sund og rask. Det samme gælder i øvrigt min familie og venner. smiley

profilbillede
  • #17   23. dec 2022 Jeg synes lige i skulle se kæleræven Conrad. smiley

• #18   23. dec 2022 Vedrørende de der naturnationalparker. De må være forkert udtænkt, da det da ikke kan være dyreplageri at lade naturen gå sin gang.

• #19   23. dec 2022 Søren, naturen kan jo ikke gå sin gang når den er hegnet ind, så det er jo ganske logisk, at de er udtænkt forkert.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #20   23. dec 2022 Det kan ikke lade sig gøre at lave dyreparker i DK, hvor naturen 100% "går sin gang". Dertil er arealerne alt for små, og der mangler store rovdyr, som Vi nok aldrig får tilstrækkelig "plads til". Hvis man prøvede, ville det hele ende i tilgroet krat, hvilket ikke ligefrem gavner biodiversiteten. Det dyreplageri der hentydes til, er jo heller ikke de vilde dyr, men de tamdyr der er sat ud for at forhindre tilgroning.

M.h.t. mine ønsker for det nye år, er de meget lig det der allerede er fremsat.
    Vi er på det personlige plan ret priviligerede (ikke rige men rimelig uberørte af de aktuelle problemer), og kan være godt tilfredse hvis helbreddet ikke spænder ben, ønskerne går mest på at alle de der lider nød i vores samfund, får bedre forhold fremover.

• #21   23. dec 2022 Vilde heste bevæger sig ca 28.3 km om dagen. Det kræver alligevel en del plads, og hvor mange kvadratkilometer er de der "naturnationalparker"?

• #22   23. dec 2022 Det åndsvage ved det, er at man jo godt kunne have en god effekt af afgræsning af naturområder kombineret med dyrevelfærd, som f.eks. fodring efter behov om vinteren, dagligt tilsyn, accept af at det er tamdyr bag hegn, man benytter, osv.

Men hele projekt rewilding, hvor kreaturer, heste/ponyer m.m. udelukkende benyttes som et redskab, man ikke behøver at tage hensyn til, og hvor målet øjensynligt helliger midlet, hører ingen steder hjemme. Tanken om, at man bare kan kalde dyrene vilde, så behøver man ikke tage hensyn til dyrevelfærd er grotesk. Dyrene i diverse zoologiske haver og dyreparker er også vilde, jeg kan da lige se for mig et ramaskrig, hvis dyrene i f.eks. Knuthenborg fik lov at sulte ihjel, fordi det kunne de også risikerer i naturen.

Jeg var en af dem, der som udgangspunkt godt kunne se en win-win situation, men så begyndte de grimme historier og dukke op, og efter at have hørt flere af de involverede biologers følelseskolde og ligeglade udtalelser, så har jeg godt nok skiftet holdning. Sådan kan man også ændre tilhængere til modstandere.

Jeg kan forstå, at situationen bl.a. fritagelse for dyreværnsloven skal tages op til politisk revurdering, og jeg håber virkelig, der kommer andre boller på suppen.

Derudover håber jeg, at krigen i Ukraine snart er slut og uden nogen form for sejr til Rusland. Jeg ønsker selvfølgelig også fred alle andre steder, og bedre forhold for kvinder f.eks. i Afghanistan. Desværre er jeg ikke så optimistisk med de ønsker.

For mig selv om min nærmeste omgangskreds ønsker jeg en reduktion af priserne specielt for strøm og varme, men ellers at tingene bare fortsætter så positive, som de er i øjeblikket.

• #23   23. dec 2022 Trine - er ked af at høre om din far. Husk hans misbrug har absolut intet at gøre med dig. Lov mig at du siger højt til dig selv, at du er fantastisk selvom han er sur, fuld og har det hårdt.
    Pas på dig selv. Få hjælp og husk du kan ikke redde ham. Han skal selv en dag ønske at forandre hans situation.

Hvis du har brug for hjælp, eller brug for at forstå dig selv bedre vil jeg anbefale dig at følge med i Tuba's arbejde.

Vid inderst i dit hjerte at du ikke er alene.

For 2023 håber jeg at flere venner og særligt forældre ved hvor effektivt alkohol opløser både venskaber og familiære bånd, og vil gøre deres ypperste for at passe bedre på sig selv og deres nærmeste.

• #24   23. dec 2022 Tak Ziva & Abby. Det var gået lidt i sig selv da han mistet kørekort, men nu er det vist på vej den anden vej igen, og så at folk fra min hf klasse gerne vil have mig med til hyggedrik, fordi det er ååååå så sjovt. Men alt bliver bedre, det gør det altid!

• #25   23. dec 2022 Og nogle gange bliver det værre først.
    Men hans misbrug har absolut intet med dig at gøre og du kan hverken gøre fra eller til.

Der kommer muligvis en dag hvor det bliver sjovere at tage part i, men jeg har heller aldrig rigtig lært at nyde alkohol og slet ikke berusede menneskes selskab.

• #26   23. dec 2022 @ Trine .. forstår dig, jeg er også vokset op med et hjem med en del alkohol i perioder, min far havde nogle år hvor han drak for meget, det var heldigvis kortvarigt, men til gengæld blev min storebror alkoholiker og ødelagde både besøg i hjemmet (han boede hjemme ved mine forældre til min mor kom på plejehjem (min far var da død)) og diverse familiefester med råb og dårlig opførsel .. jeg havde nogle år hvor jeg var nok som andre unge, men de senere år er det som om det hele kommer tilbage og jeg kan simpelthen ikke holde berusede/fulde folk ud .. bliver fysisk dårlig og lukker psykisk ned, så man skal ikke undervurdere hvad det gør ved en .. Pas på dig selv ..

• #27   23. dec 2022 #19
    Det er jo det, jeg skriver. Så må man fjerne hegnet. Det må kunne lade sig gøre. Det kan det i andre lande, eller hvad! Vi vil så gerne så mange ting - det skal bare helst ikke være lige her og lige nu. Senere, som også kunne være dansk politiks mellemnavn.

• #28   23. dec 2022 men de ligger vel ikke op til det skal være U-indhegnede områder, trods dårlige erfaringer fra fx Mols Bjerge med dyr der var stærkt afmagrede ..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #30   23. dec 2022 Er det ikke bare en undskyldning for at forsætte med at ødelægge naturen?. Ikke at skulle stoppe med den fantastiske vækst.

Vil I noget, der ligner natur,kan i finde den her og her. Natur skal være alle steder. Jeg ville være glad for et landskab en hare kan stortrives i. Vådområder til storken osv.

Men det er nok for enkelt.

• #32   24. dec 2022 #28, Hanne, hvis man vinterfodre ved behov, behøver hegn jo ikke være et problem.

• #33   24. dec 2022 #29 ""Men der er en udbredt misforståelse af, at der ikke vil blive holdt øje med dyrene, mener Bengt Holst, der har været med i en ekspertgruppe, der er kommet med anbefalinger til de nye naturnationalparker.

»Der er nogle, der har sagt, at når dyrene kommer ud i naturnationalparkerne, skal de leve deres eget liv på naturens præmisser og leve og dø, alt efter hvad naturen gør ved dem. Det er noget forfærdeligt sludder. Bliver det sådan, at der ikke er mad nok til dyrene på grund af en hård vinter eller en for stor bestand, så må man vælge enten at tage nogle dyr ud eller tilskudsfodre dem. Det fremgår helt klart af forvaltningsplanerne for naturnationalparkerne«, siger Bengt Holst."

Hvis det er sådan, det kommer til at foregå fremover, så fint. Jeg synes bare, der har været rigeligt med billede dokumentation på, at det ikke alle steder er sådan, det har foregået indtil nu.

Og det er jo heller ikke sådan, det har lydt fra diverse biologer. Jeg husker stadig en udsendelse med en tilsynsførende fra en naturpark - og jeg husker desværre ikke hvilken eller navnet på vedkommende, jeg kom ind midt i udsendelsen - men hun forsøgte at berolige med, at kreaturerne ikke ville få lov at dø af sult, nej, hvis det var tydeligt, at et eller flere af dyrene var så afkræftede, at de ikke ville kunne overleve, så ville de blive skudt. Meget beroligende eller noget. Hvor længe mon en ko sulter for at nå det niveau.

• #34   24. dec 2022 @ Lene N ... nej men det gjorde man så ikke i Mols Bjerge, ihvertfald ikke den gang det hele blev bragt op ... survival of the fittest med uden at dyrene kunne udvide det område de kunne søge føde på ..

det er måske min manglende evne, men jeg har svært ved at se dyr der i årtier har været husdyr skal kunne sættes fri og det uden indhegning, jeg er i mod indhegning men har svært ved at forudsige hvor heste og kvæg tilsidst ville bevæge sig specielt i perioder med mangel på føde .. vil de søge på gårde og dermed komme i karambilage med gårdens dyr, komme ud i trafikken i deres søgen, ende i beboelseskvarterer ?
    her hvor jeg bor tæt på skov og alligevel i et parcelshuskvarter der ser vi af og til både ræve og rådyr på stierne ..

Det er måske mig, men jeg har svært ved at forestille mig det ..

• #36   24. dec 2022 Det er jo ikke kun manglende føde/fodring. Det er også manglende pleje på hove/klove.
    I de såkaldte nationalparker er der ingen steder deres hove/klove kan slides naturlig, hvilket indebærer flækkede og lange hove/klove, som er meget smertefuld for dyrene.

• #37   24. dec 2022 Hanne, det er jeg klar over, og det er jo også den holdning, jeg brokker mig over.

Jeg ser bare ikke hegnet i sig selv som problemet, men holdningen, at de der ikke kan klare den på det begrænsede område, må gå til. Ellers som forbedring, da der var protester over dyr, der døde af sult, at så skulle de skydes, når de havde sultet så længe, at de ikke havde en chance for at overleve.

Jeg tror ikke på ideen med at lade heste, kreaturer og hvad man nu ellers kan finde på at bruge som græssere strejfe frit omkring i Danmark.

Så for mig er løsningen, hvis man vil have afgræsning, hegn men med fodring efter behov, og så stop al den idioti med, at det er vilde dyr.

• #38   24. dec 2022 Anni, klart alt nødvendig pleje af f.eks hove, klove eller andet skal som en selvfølge gøres.

• #39   24. dec 2022 Hvad enten det er naturnationalparker eller andet, så kalder f.eks. Mols Lab det rewilding, og det er det koncept, der efter min mening er misforstået.

• #40   25. dec 2022 Rent personligt for 2023 satser jeg på at det skal blive mere succesfuldt end 2022, der både har givet mig en fyring, salg af min hest og et par psykisk belastningsreaktioner grundet arbejde og mange andre bekymringer - jeg har specielt i år været for god til at køre på 110% hele tiden uden at mærke kroppens advarselstegn smiley

Men i 2023 skal jeg giftes, jeg håber også det bliver året hvor jeg køber mig en ny hest og at jeg får et job hvor jeg føler mig mere på rette hylde. 2023 er jeg nødt til at gøre til et godt år for mig. smiley

• #41   26. dec 2022 Jeg har en masse håb for mange mennesker og at en krig snart vil få sin ende.
    Jeg selv står og skal for et rehabiliteringsteam i februar eller marts, og starte hos en dygtig psykolog der skal hjælpe med at få en masse dumme ender på plads.

Jeg ved at 2023 bliver et hårdt år, men kan det bare lidt blive bedre, så ville det være skønt smiley

• #42   26. dec 2022 lad os håbe at både personlige ønsker, og håb for verden får gang på jord ..

keg sad lige nu og så nyheder, man mener en båd med 180 rohingyaer har drevet rundt længe og de alle er døde .. i den forbindelse viste man billeder fra lejre, jeg fik det sådan at måske verdens 1000 (eller andet tal) rigeste mennesker og mest magtfulde mennesker skulle spærres inde som når man vælger paven, og så skulle de ikke ud før de fandt en måde at gøre verden til et bedre sted, og et mere lige sted..

• #43   26. dec 2022 Hvorfor mener du, at det kun er vredens 1000 rigeste der skal gøre verden til et bedre sted ?
    Det er da noget af det mest uretfærdige jeg har hørt længe.
    Så mordere, tyvknægte, voldsmænd mm skal bare fortsætte, for det er ikke deres skyld, men de 1000 rigestes skyld at de huserer rundt og gør fortræd.
    Og i øvrigt gør de 1000 rigeste jo allerede verden til et bedre sted. De sørger for arbejde, , som betyder flere skattepenge, hvilket gør verden til et bedre sted.
    Sørgeligt, at man altid klandrer de rige for at de er rig, og at det er uretfærdig.
    I stedet burde man lige sætte sig ned og tænke over, hvordan de rige er blevet rig, og at de faktisk har et større ansvar for at verdenen ikke krakelerer.

• #45   26. dec 2022 jeg skrev de rigeste og mest magftulde .. og at gøre verden til et bedre sted indebærer da også at finde ud af hvad der skal stilles op med dem der ikke opfører sig ordentligt .. der er vel ingen ide i at sætte voldsmænd og tyve til at finde ud af det ..
    Og nu er det altså ikke alle rige der har slidt og slæbt for deres penge fra bunden af .. uanset hvad så er det penge og magt (på den positive måde) der har midlerne til at sætte ændringer i gang ... det ville da være helt super hvis det kunne være i et sammenspil med ide-rige og empatiske folk fra alverdens organisationer ...

• #46   26. dec 2022 Hmmm .. og hvordan skulle 1000 rige mennesker kunne rette op på .... ( ca. 8 milliarder mennesker på Jorden ( onde som gode ) hvoraf 4 milliarder sulter ) ....og at de vil få det bedre. ?

Ikke en gang Paven ( som er i direkte kontakt med de højere magter ) ... kan åbenbart gøre noget ved det. .... selvom han har prøvet i mange år . smiley

• #47   26. dec 2022 lad nu være at hænge jer i et tal ... det er konceptet

• #48   26. dec 2022 Hanne dit concept går stadig ikke op, uanset om man sætter tal på eller ej.
    Og du har selvfølgelig ret. Ikke alle rige gsr selv tjent deres penge.
    Nogle har arvet dem.
    Men om de har arvet eller selv tjent dem gør ikke den store forskel, da de alle står for en stor del af vores arbejdspladser.

• #49   26. dec 2022 Hungersnøden kan de hellere ikke gøre så meget ved, da en stor del af hungersnøden består af overbefolkningen

• #50   26. dec 2022 John, det vil jeg glæde mig til, så vil jeg arbejde igen selv om jeg er folkepensionist smiley

• #52   26. dec 2022 Det er da ikke verdens rigeste og mest magtfulde mennesker der skal gøre verden til et bedre sted; Det er dig og mig smiley Det er måske en kliche men det handler om de valg vi træffer i vores helt almindelig hverdag. Jeg ville nødig skulle leve i en verden hvor man satte Elon Musk og diverse oliesheiker til at bestemme hvad det er bedst for vores klode og os der bebor den smiley

• #53   26. dec 2022 Jeg ved ikke, om jeg forstår Mette korrekt, men de rigeste skal have mindre magt og kun én stemme, ligesom du og jeg har.
    https://www.youtube.com/watch?v=JeR_DgPJRrI

• #54   26. dec 2022 @ Mette ja da enig det skal komme fra dig og mig ... men der er nu nogle gange det giver noget hvis nogen tog teten og den overordnede planlægning og fik lidt hands on ihft at planlægge, udføre og følge op ... og at det er world wide .. det du og jeg gør smitter ikke pr automatik ud i verden ,,,

• #56   28. dec 2022 Jeg har et lille sideønske ift 2023. Den gode ting, som det er at hjælpe fattige mennesker, kommer mere og mere til at ligne det at være veganer. Det helt store problem er at undlade at fortælle andre om det. Aviserne er fyldte med historier om "bedsteborgere", som har åbnet deres kopidesignmøblerede hjem for udvalgte fattige her i julen. Godt nok, men behøver vi andre at skulle se på deres selvtilfredse fjæs?
    Giv og ti om det! Gud har bemærket jer.

• #57   28. dec 2022 jeg kan godt forstå din pointe, Søren ... men der er også noget om at ting kan spredes som ringe i vandet ... så når nogle giver og det "eksponeres" så kan det måske have en sådan effekt .. og så tror jeg såmænd at de fleste giver i "stilhed" ...
    Uanset at jeg fx er anti-bloggere-influencere og kendis diverse ... så kan man fx heller ikke afvise at hvis de gør noget godt og står frem, så kan det få nogle af deres "følgere" til at gøre det samme ... du ved Lemming-effekten ... smagløst ja, men hvis det virker til gvan for der trænger så tænker jeg målet helliger midlet ...

• #58   28. dec 2022 Mit ønske for 2022, blev ikke en realitet, så måske 2023 bliver året smiley ?

Håber inderligt at kunne gøre denne lille bandit til storesøster smiley

profilbillede
  • #59   8. jan 2023 Uhh der er mange gode ting i støbeskeen i 23,
    Til maj overtager vi den klinik min kæreste arbejder på. Det bliver meget spændende,

Vi får forhåbentlig snart solgt vores hus og fundet den perfekte ejendom til at danne ramme om vores liv de næste mange år. Det bliver dejligt at kunne få alle heste hjem under vores eget tag.

Til sommer starter min Datter i skole, selvom jeg nu synes at hun kun lige er blevet født:D

Udover det er der 100 års jubilæum i Le Mans, og mange gode stunder til diverse biltræf rundt om i landet..
    Det kan kun blive godt:D:D

Kommentér på:
2023 !

Annonce