{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Pomeranian pels filtre {{forumTopicSubject}}

Et spørgsmål til pomeranian folket! Eller andre hvis hunde har en tæt underuld...

Min ene pomeranian har så kraftig og tæt en underuld at han filtre konstant. Jeg børster og børster men han filtre virkelig hurtigt til igen. Det er aldrig et problem med den anden pomeranian vi har.
Har I gode fif til evt produkter eller noget andet man kan gøre?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pomeranian pels filtre
  • #1   30. jan 2023 allerførst, går du på udstilling med ham? så duer mit forslag ikke.
    Ellers klip ham ned og red ham grundigt hver dag til det voser helt ud igen det har jeg gjort nole gange i Kewins levetid ( han er nu 13 år gammel)
    jeg (vi) har haft mange pomeranians i tidens løb men kun hans pels har drillet.


    profilbillede
  • #2   30. jan 2023 Jeg ville bruge en Twin king 2 in 1 til at komme i bund med. Jeg bruger den selv på min rumænske hyrdehund i fæld, da den tager underulden men den skærer ikke i pelsen.

  • #3   30. jan 2023 Cookie: Tak! Vil nemlig helst undgå at klippe ham. Ved du hvor sådan en sag købes? Syntes kun jeg kan finde udenlandske sider..

  • #4   30. jan 2023 Blow, vask og Blow og brug så en ordentlig karte som fx Chris Christensen BIG G eller BIG K.
    Pelsen bliver kedelig af klip synes jeg .


  • #5   30. jan 2023 Rødtop: går ikke på udstilling. Han er udelukkende familie hund. Jeg vil helst undgå at klippe ham.
    Men tak for svar! smiley


  • #6   30. jan 2023 https://groomerdk.store/Twin-King-2in1-c35312357

    Jeg købte min på denne side.. Jeg tror ikke den fåes andre steder i DK.


  • #7   30. jan 2023 Hele pointen med twin-king er jo at den skærer pelsen, i stedet for at trække filtre ud (når den støder på sammenfiltret pels).

    Et glimrende alternativ er i øvrigt denne https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundepleje_klippemaskine/boerster_trimmere/strigler/181878 eller https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundepleje_klippemaskine/boerster_trimmere/kamme/1407966?zootopia_rec=true&cn=initial&si=21&pn=web_pdp&pr=container_1&strategy=51920183&rk=1-2&slot=1&pi=1407966&rri=032e0ec1-c4db-4e65-b442-d7039612a3f5

    Er hunden neutraliseret? Det kan jo gøre lidt ved pelsen smiley


  • #8   30. jan 2023 Anne nej det er ikke en filterknuser. Lige netop Twinking er helt ufattelig god. Jeg bruger den på trimmehunde hver dag. Ligeledes på retrievere osv. Mange lignende (fx coatking) skærer. Twinking trækker ulden ud og sidder der løse dækhår, så ryger de med ud. Det er med rod. Så det er ikke noget dårligt bud.

  • #9   30. jan 2023 Husk at redde i bund med kam og ikke kun med karte hver dag. Karte derefter kam og evt derefter en meget fin kam, så pelsen er helt reddet i bund.

  • #10   30. jan 2023 Anne: Twin King skærer ikke. Det er ikke knive der på den. Dem du linker til skærer hårene af. Twin king trækker nemlig hårene ud som Louise skriver.
    Den er nok den bedste investering jeg har gjort i forhold til Cookies pels i fæld, netop fordi den ikke skærer i pelsen, som vil give huller og grim pels når den igen vokser ud.


  • #11   30. jan 2023 Anne: han er ikke neutraliseret, men har bare altid haft en meget kraftig pels smiley syntes den er blevet tættere med årene.
    Og tak for links smiley


  • #12   30. jan 2023 I anbefaler ikke at TS bruger en kam, der trækker pelsen ud, når hunden er filtret, vel? smiley

  • #13   30. jan 2023 Jeg har sådan en twin King og den er vildt skarp inde under de krumme tænder.
    Det er rigtig at den er bedre end mange af de billige modeller, og laver et pænt resultat, men at sige den ikke skærer er altså forkert.
    Hvis den bare trækker pelsen ud, kunne man jo ligeså godt bruge en kam, det er jo netop fordi den skærer det, som ikke lader sig hive ud forsigtigt, at den er mere effektiv og mildere end at stå og trække i filter med en kam.
    Men den er ikke filterknuserskarp. Hvis det er en rigtig knude kan man ikke redde den ud med sådan en, det ville jeg klart mene er vildt synd.
    Personligt klipper jeg knuderne ud. Gider simpelthen ikke bøvle med dem mere og er man bare lidt effektiv med en saks kan man klippe de fleste knuder ud så det ikke kan ses.


  • #14   30. jan 2023 Anne nej en hund skal være gennembørstet med karte, derefter redes den med kam og til sidst Twinking.

  • #15   30. jan 2023 Altså, jeg har den fra Trixie, og den trækker pelsen ud. Den er skarp, men slet, slet ikke så skarp som filterknuseren. Så jeg forstår stadig ikke hvad den Twinking kan, som de billige ikke kan. Jeg ville kunne forstå hvis den var en super effektivt filterknuser, og dermed kunne bruges på en filtret hund. Men hvis man alligevel skal alt muligt inden man kan bruge den, kan man da lige så godt bruge den billige.

    Som AS sætter jeg også bare en skrap saks ned i de svære filterknuder, og “skærer” den ud, uden at klippe den af. Skal jeg fjerne underuld, bruger jeg den fra Trixie, som er absolut det mest effektive jeg nogensinde har prøvet. På den langhårede børster jeg efter med en almindelig menneske hårbørste, og på den korthårede med en karte. BTW også den billigste karte, som fulgte med et trimmesæt jeg engang købte i Lidl (og som er 100 gange bedre end den fra KW).


  • #16   31. jan 2023 Jeg børster ikke igennem før jeg bruger Twin King. Jeg har også en af de billige og det er langt fra det samme som en Twin King. Den tager underuld og intet andet på min. Den river det af fra bunden.
    Jeg har netop købt den for at lette arbejdet med en langhåret hund i fæld.
    Den billige fra Trixie skærer huller i dækpelsen hvilket er totalt no go for mig, selvom han ikke udstilles.


  • #17   31. jan 2023 Den billige fra Trixie skærer huller i dækpelsen

    Hvordan skærer den huller? Jeg forstår ikke?


  • #18   31. jan 2023 Det er en kniv. De er skarpe de blade der sidder på det er vel ikke så svært at forstå.

  • #19   31. jan 2023 Så du mener, at der er områder på hunden, hvor den simpelthen ikke har nogen dækpels, hvis man bruger den billige? Må jeg spørge hvordan du er nået frem til det? For efter at have brugt den på 3 egne hunde (2 langhårede, 1 korthåret), har ingen af den “huller i pelsen”. Veninden som også har brugt den på 3 hunde (alle langhårede) oplever det heller ikke.

    Så jeg forsøger og forstå hvad du mener - hvad DU har oplevet, som andre tilsyneladende ikke oplever.


  • #20   31. jan 2023 Du tolker bare som det passer dig. Det er en kniv og den skærer i pelsen, simple as that. Det oplever jeg ikke med Twin King men du ved jo som altid bedst.
    Så hyg dig med det.


  • #21   31. jan 2023 Haha, du bliver altid så spids, når nogen er uenig. Jeg er slet og ret nysgerrig på den reelle forskel. Jeg har ikke prøvet en Twinking. Og jeg gætter på, at du ikke har prøvet den fra Trixie. Så teknisk set kan ingen af os sige en skid om den af dem, som vi ikke har prøvet.

    Men er det forkert hvad AS skriver, at Twinking er meget skarp? Og hvis den er skarp, skærer den så ikke?


  • #22   31. jan 2023 Jeg har en fra Trixie, eller rettere min mor har, og den skærer hårene på bukserne af, den nøjes ikke med at tage ulden. Det ses jo ret tydeligt når der er sorte hår imellem, på en hund med grå underuld.
    Derfor valgte jeg at købe en der ikke skærer. Twin king skærer ikke i Cookies pels. Der er detren uld der ryger af.
    Så er den ged vist barberet.

    Og så skal vi vist næppe snakke om hvem der bliver spids og til tider pænt modbydelig når man ikke er enig.


  • #23   31. jan 2023 Jeg har altid opfattet det sådan at de dyre er skarpere end de billige, hvilket resulterer i at de (edit for at undgå misforståelser: dyre) laver et naturligt cut hvor der er brug for det ift små filter. De billige er ikke skarpe og rykker af den årsag netop pelsen af ved rod fordi de ikke bare skærer pelsen over.

    Det sagt så er jeg helt bevist om at opdrættere og trimmere går meget op i at de her redskaber ikke skærer, men det er jo bare fordi man på et tidspunkt er blevet "bange" for det at pelsen bliver skåret. Det er det samme med trimmeknive, der har jeg også altid fået at vide at man ikke må skære pelsen, men det er jo 1:1 det sådan en kniv gør. Så er det vigtigt hvordan man gør, så det ser pænt ud, men skærer gør den jo.
    (Og fordi man er så bange for om de her redskaber skærer eller ej, så består en stor del af firmaernes promotion i at understrege at netop deres produkt ikke skærer...)


  • #24   31. jan 2023 As det er jo netop ikke en filterknuser. Er der filter sidder twin king fast.
    Jeg kan ikke bruge den på cookies ryg for her er hårene længere og mere stridere, den er ikke til at få igennem. Jeg ved ikke hvad det er for en Twin King du så har. For min kan ikke skære hårene af.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #25   31. jan 2023 AS : Der er altså noget, du har fået galt i halsen med trimning og trimmekniv, håber Louise kommer på banen og forklarer det fagligt korrekt smiley



  • #26   31. jan 2023 AS og det er lidt søgt din tese omkring at de billige skulle være bedre og ikke skære. Jeg er helt sikker på at de opdrættere og udstillere af langhårshunde er pænt vidende omkring hvad man skal bruge der netop ikke skærer pelsen. Det er ejere af pelshunde jeg har hørt om det. Og der var det altså klart den blå dims der blev foreslået plus karte. Jeg springer karten over og brugte kun TK da han skiftede fra hvalp- til voksenpels.
    Har du den samme eller en af dem med metalskaft..?


  • #27   31. jan 2023 Jeg erkender, at Trixie er lidt “hård” ved hunden, fordi den netop trækker meget i ulden. Men det kommer an på hvor meget man vinkler den ned i pelsen - jo større vinkel mellem skaft og pels, des mindre modstand.

    Men den tager ulden, og ingen dækpels. Jeg købte den i håbet om at den faktisk kunne tage dækpelsen, fordi Bella ikke fældede den. Men det kunne den ikke - den kunne tilgengæld fjerne al Dorits underuld på ganske kort tid. I december. Og kostede mig dermed et dækken, så hun ikke skulle rende rundt i bar røv smiley

    Jeg forstår nok stadig ikke forskellen på de to. Og ellers er det bare to vidt forskellige børster. Dunno smiley


  • #28   31. jan 2023 Cookie, jeg siger netop IKKE at de billige er bedre, hvis du lige tjekker mine indlæg igen. Ligesom at jeg også tidligere HAR understreget at det IKKE er en filterknuser.
    Jeg kender ikke noget til opdrættere af langhårshunde, jeg har kun erfaring med trimmehunde og kun talt med dværgschnauzeropdrættere angående trimmeredskaber.

    Ved ikke hvorfor du læser en helt masse ukorrekt ud af mine indlæg..


  • #29   31. jan 2023 AS du skriver:
    Jeg har altid opfattet det sådan at de dyre er skarpere end de billige, hvilket resulterer i at de laver et naturligt cut hvor der er brug for ift små filter. De billige er ikke skarpe og rykker af den årsag netop pelsen af ved rod fordi de ikke bare skærer pelsen over.

    Deraf forvirringen. Men det er måske ikke Twin King du taler om her, som jo er dyrere.


  • #30   31. jan 2023 CM, min hund er 10år om 1,5 mdr, og jeg har brugt trimmeknive siden jeg fik hende, været på adskillige kurser i at trimme og observeret trim af egen og andre hunde. Tro mig, jeg ved godt hvad jeg taler om smiley
    Og det vil helt klart ikke undre mig, hvis Louise skriver at trimmeknive ikke skærer i pelsen, som jeg skriver, er det min opfattelse at det er den gængse holdning blandt fagfolk og opdrættere.

    Men hvis det reelt er sandt, hvorfor laver man så trimmeknive så vanvittig skarpe? Hvorfor sender man sine trimmeknive til slibning, når de bliver sløve? Hvorfor er det vigtigt at en trimmekniv er skarp, for at fungere godt, hvis den ikke skal skære?


  • #31   31. jan 2023 Hov, så først det spg nu, som jeg skriver længere oppe har jeg vældig fin og dyr "rive" med gummihåndtag. Jeg har dog købt min ved en dværgschnauzeropdrætter/trimmer, og den virker fuldstændig som den skal og er vældigt skarp;)

  • #32   31. jan 2023 Altså Cookie... hvis vi går ud fra din logik skriver jeg i det indlæg at de billige både skærer og rykker, det giver jo ikke mening smiley
    Jeg er helt enig i at mit brug af pronominer istedet for at præcisere gør læsningen sværere, derfor har jeg også redigeret det oprindelige indlæg nu:)


  • #33   1. feb 2023 AS: min logik..? Ej.. smiley
    Det er dit eget skriv og opfattelse at de dyre er skarpere og skærer og de billige rykker pelsen af da de ikke er skarpe. Det har du altså selv skrevet i #23. Så at putte den på mig er altså temmelig mærkværdig.
    Jeg undrer mig så over hvordan du kan konstatere at en Twin King er skarp hvis ikke du har en.
    Men du mener så at det er bedre at de er vildt skarpe så de skærer pelsen af, eller er det igen forbeholdt trimmekniv som jo altså ikke er en TK. Det er jo lidt underligt at opdrættere af langhårshunde jo ikke vil have noget skarpt men gerne noget der tager underulden.


  • #34   1. feb 2023 Cookie, nu starter du jo selv med at misforstå og tro at jeg skriver det modsatte, det er det jeg kommenterer på. Det er fint hvis du ikke kan forstå at det giver mening for mig at en dyr skarp model skærer og ikke rykker, og en billig ikke skarp model rykker i pelsen. Men den slags mundhuggeri gider jeg ærlig talt ikke deltage i. Det er efter min mening en af HGs absolut dårligste kvaliteter at brugerne kører den der retorik.

    Anyway, da jeg oprindeligt skrev, var jeg overbevist om at jeg har en Twin King, da den ligner den jeg har. Nej, den er ikke købt på den hjemmeside (som jeg btw aldrig ville købe fra, den har næsten alle tegn på at være et scam, men fint hvis andre har oplevet at den ikke er). Den er købt ved en som jeg stoler på og som anbefalede den. Og geg har ærligt ikke gidet at tjekke i kassen med trimmeting, det er simpelthen ikke så vigtigt for mig.

    Har du tænkt dig at svare på mine spørgsmål forresten? Eller laver du en typisk HG og forholder dig kun til de ting, hvor du er rimelig sikker på at du kan få mig til at fremstå som idiot? smiley


  • #35   1. feb 2023 Ift. at du igen bringer opdrættere af langshårdshunde ind: som jeg sagde før, jeg forholder mig ikke til hvad opdrættere af langshårshunde har brug for. Jeg har selv en trimmehund og forholder mig til det trimmeværktøj jeg kender.
    Men ja, det er da langt at foretrække at de her redskaber er skarpe og relativt nænsomt kan skære pelsen igennem, når man trækker den igennem en tyk pels med underuld. Ellers kunne man jo ligeså godt bruge en fintandet kam, hvilket jeg også tidligere har skrevet, så ikke noget nyt der heller...


  • #36   1. feb 2023 Altså, når underulden skal ud, så skal det ikke skæres, så kunne man jo lige så godt klippe kræet! Underuld skal trækkes ud! Så man bør afgjort IKKE bruge noget skarpt;) en god karte eller en fintandet kam, start bagfra og tag et lille område af gangen smiley vask og blow hunden førts;)

  • #37   1. feb 2023 Hvilke spørgsmål..?
    Jeg aner intet om trimmeknive hvis det er det spørgsmål drejer sig om.
    Den side er langt fra et scam som er pænt nemt at se da både navne på de 2 danske opdrættere osv står under about.
    Der sælges jo også kopier af TK.
    Men du kan jo tro hvad du vil om at det er sådan en du sikkert har og at den er skarp osv.
    Det er for mig totalt ligegyldigt.
    Jeg er ude af denne tråd alligevel efter at have givet mit besyv med og det er endt i ævl og kævl. Man kan bruge den eller lade være. Simple as that.


  • #38   1. feb 2023 Det'fint, Cookie smiley

  • #39   2. feb 2023 Jeg har helt droppet karten og bruger kun en svinehårsbørste med nylonpigge - og en stålkam til at løsne de ekstra tætte steder.
    Deler pelsen i sektioner og børster med børsten i en vinkel ned ad.


  • #40   2. feb 2023 Ok der er vældig meget forskel på hvad forskellige pelse tåler. Langhårspelse og korthprspemse tager i skade af at blive "skåret" som ruhårspelse gør. TK skærer ikke i dækhårene, den trækker ulden ud og evt løse dækhår. Teixi og andre trækker ulden ud men den skærer også i dækpelsen. Selvfølgelig ikke så der kommer huller men studerer man det der ænder på bordet/gulvet, så vil man se overskprede hår. Selvfølgelig kan der skæres hårsteå over med TK, men det er ingenting i forhold til de andre af samme type. Man kan evt vikle elastikker omkring tænderne, så er de mere skånsomme.
    Trimmeknive skærer af h..... til, når de er nye. Alle kan stå med en trimmekniv og få masser af pels af. Det har jeg set som instruktør på mange kurser. Folk er lykkelige. Problemet er at man Ikke må skære med en trimmekniv. Tror man at man skal skære med en trimmekniv, så har man opfattet det hele forkert. Kunsten er at bruge en kniv korrekt. En trimmepels fældes ikke som fx hos en Labrador. Hårsækkene afstøder ikke hårstråene, men løser dem. De er døde og skal ud. Dem trækker man ud vha. fingre, trimmesten eller knive. Knivene bruge til at få et fast greb om hårstråene og ikke til at skære dem over. De skal ud med rod. Lidt simpelthen forklaret skal der trækkes et hårstrå før der kommer et nyt. Skærer (eller klipper) man pelsen, så kommer det døde pels ikke ud, og der kommer intet nyt. Ulden tager over og pelsen bliver lidt mat og bliver blødere. Skærer man i en pels der fælder, så vil det skårede pels bare falde af ved fældning og nyt fint pels komme ud. Derfor ser I ingen huller.


    profilbillede
  • #41   2. feb 2023 Saga til venstre er klippet og hendes datter Ella er trimmet. Klippede trimmepels bliver ofte mere bølgede/krøllede, da den bløde uld tager over.

    profilbillede
  • #42   3. feb 2023 Jeg børstede Ellie med trixi’en i går. Der var måske 5 hårstrå fra dækpels. Og 1 liter uld smiley

    Louise, har du selv prøvet den, siden du ved hvad der ender på trimmebordet? Det er jo svært at diskutere faktum, hvis man ikke har selv har erfaring smiley


  • #43   3. feb 2023 Anne ja det har og ligeså flere andre. Det gjorde jeg inden jeg fandt TK.
    Den fungerer slet ikke i mit daglige arbejde. Den ødelægger pelsen i længden. Igen der er forskel på pels typer og graden af skade der kan ske.


  • #44   3. feb 2023 Ok, jamen så er det jo sådan det er. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet, at en hundefrisør ville bruge det billige grej fra zooplus, men der tager jeg åbenbart fejl smiley Men dejligt at du brugte den så længe, at du konstaterede at den ødelagde pelsen. Hvad sagde hundenes ejere, når de hentede deres hunde igen? De betalte vel næppe?

    *fisker efter om det nu er heeeeeeelt rigtigt, at den er prøvet*


  • #45   3. feb 2023 hvad med en blower?
    har ikke selv brugt den men kan se folk med spidser ofte sværger til metoden


  • #46   4. feb 2023 Anne hvem siger at det dyre udstyr altid er det bedste? I øvrigt er TK absolut ikke dyr.

    Kunne det tænkes at jeg prøver værktøj på egne hunde først?
    Kunne det tænkes at jeg stoppede, når jeg registrerede at den ødelagde pelsen, og ikke blindt bare ordner en hel hund, og først bagefter tænker hmmm?
    Min opfattelse er, at den skærer i pelsen, og det er absolut no go i en trimmepels. Jeg gentager at i en pels der er selvfældende vil det ikke give varige skader.


Kommentér på:
Pomeranian pels filtre

Annonce