{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

Politik --tak.. {{forumTopicSubject}}

jeg undskylder på forhånd, jeg kan ikke følge med og finde sammenhæng så rodet bliver mine tanker..

men hvad fanden er det for et folketing vi har valgt denne gang ...
hold kæft hvor er der bare nogle mennesker der ikke burde være i politik. om man er enige eller ej er ikke det det drejer sig om, men der bør vel være en form "stil/føling med egne tidligere gerninger/integritet) , jeg mulig det er mig den er gal med, men det forventer jeg sgu ..

Lars Boje, Mette Thiesen, teater Jon og en anden fra moderaterne, et soc dem der absolut ikke er værdi til at hedde et arbejderparti.

Ham der partisurfere som nu er tilbage i venstre (kan ikke på siddende røv huske hvad han hedder) .. at en LLR der har haft så mange sager der har stillet spørgsmålstegn ved hans moral grænser, ja selvfølgelig kan det egentlig ikke undre der så er endt nogle af samme støbning i hans parti ..
Men Morten Messer må sidde stille og glæde sig, det han ikke kan opnå selv kan så ende med at komme til ham alligevel fordi der er nogen der er værre ...

Jeg ved godt at der altid har været farverige politikkere, men alligevel synes jeg da trods alt en gang de virkede mere seriøse omkring deres arbejde ... det farverige var oftere på det mere private plan ..

Kan I andre følge med ... og er jeg den eneste der ville ønske der var kortere tid til næste valg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politik --tak..
  • #2   10. mar 2023 enig, det er sådan flere steder ... i min naivitet havde jeg håbet vi i DK var klogere smiley

    men stadig, hvem kan vide i en valgkamp at folk siver ud af deres partier efter de er valgt, eller at de vedtager noget der ikke har været nævnt med et eneste ord som en risiko i valgkampen ... og det kan så undre mig med Jon at alle de ting ikke kommer på bordet INDEN et valg ...


  • #3   10. mar 2023 Hvis man har ændret holdning, så er det bedre at skifte parti, fremfor at ændre partiets holdning få måneder efter et valg. Ingen af de såkaldte regeringspartier havde indgreb i den "danske model" som et valgemne.

  • #4   10. mar 2023 jo jo ... men de senere år er der godt nok en del, ikke mindst i kommunalpolitik der så ændrer holdning kort efter et valg ... men har vel en form for forpligtigelse til at have gjort sine holdninger ret godt op inden man stiller sig frem og bliver valgt ... ofte er holdningen jo i tråd med det parti man stiller op for og det er så det vælgerne X´er ved ... ændrer man så holdning så bør X´et imo blive i partiet, ellers kan man jo aldrig stole på hvad men stemmer på .. eller jo der er vel nogle der stemmer mere på personen end på holdninger, men det er helt sort for mig .. jeg skal da være noget enig i det vedkommende står for ..

    nej ingen sagde de ville undsige den danske model .. shame on them ... og så bagefter sige "vi har fået et folkeligt mandat til at danne regering" jo jo men man skal da så også fortælle hvad man vil INDEN man får det mandat, er med på man ikke kan fortælle ALT, men noget er så indgribende at man nok godt ved om det er vigtigt for folk at vide eller ej .. har har det været vigtigt at skjule det ...
    Jeg er nysgerrig på hvor bededagens død er født (hos hvem) og ligeledes om aflivningen først kom på tale efter valget, eller den har været en hemmelig plan inden -....

    tænker om foregående generationer har haft det lige så svært med deres tids nyere politikkere ... jeg får knopper af Troels Lund, Stephanie, og ikke mindst Sofie Løhde .. ja det var så bare det parti ..


  • #5   10. mar 2023 Du glemmer lige den mest magtsyge hykler af dem alle, nemlig "lev med det" AKA Makrellen. Selv lille Lars tænker wauw, hun er god. Han vedkender sig trods alt at ville stjæle fra de svageste.

  • #6   10. mar 2023 nej hende glemmer jeg heller ikke ... hun tegner ligesom "et soc.dem der ikke er værdige til at kalde sig et arbejder parti" ... som jeg skrev i oplægget ...

    men man er da på herrens mark, eller jeg er ihvertfald, for for mig er der så kun SF tilbage, men for år tilbage var der jo også en strøm derfra der gik til Soc.Dem da de der så de kunne få bedre "ben" ... så dem kan man heller ikke stole på ..


  • #7   10. mar 2023 nå nu døde Morten Messersch´s drøm nok lidt ... Pernille vil være homecoming queen .. det skal nok for en tid give en medvind ... hun har nok ikke fået de jobtilbud hun havde håbet på, eller nowet ...

  • #9   10. mar 2023 Og på det grønne område står det sort til... (pun intended)

  • #11   10. mar 2023 Ahmen, efterhånden kan jeg ikke tage dansk politik og politikere alvorlig.


    Jeg fatter slet ikke, at NB satte Lars Bøje på formandstaburetten.
    Allerede inden formandsvalg var der modstand mod ham, samt medlemsflugt fordi han skulle være formand.
    Lige så snart jeg hørt at Pernille trak sig, sagde jeg, at NB ville få store problemer.

    Jeg undrer mig også over Pape. Efter valgnederlaget har der godt nok æret stille om ham.

    Det jeg er mest spændt på er, hvordan det næste valg bliver. Måske får jeg lovtil at opleve det.


  • #12   10. mar 2023 @ Anni .. synes generelt mange af oppositionspartierne er ret stille.. tror de resignerer at de jo alligevel ikke kan noget som helst andet end at vente på splittelse i regeringen, eller næste valg ..

    @ John .. det er vel lidt søgt at side det er vores egen dumhed, der er de der er stillet op, og så dem der stemmer .. hvordan de så gebærder sig efter, og specielt når de ikke fortæller om deres planer, så kan vi jo reelt ikke vide hvordan det ender ..
    en Pernille kunne måske have været trådt af inden valg fremfor at tage stemmerne og så smutte .. osv ...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #14   10. mar 2023 Måske er det bare mig. Skatter og afgifter til befolkningen. Men når det er en selv?.

    Så finder man alle hullerne for at undgå beskatning. Det gælder dem alle sammen. Sikken en moral.


  • #16   11. mar 2023 # 15
    Det er rigtig at de ikke er bedre end alle andre mennesker. Men nu er det jo ikke alle andre mennesker der er i vores regering. Og når man er medlem af regeringen bør man foregå med et godt eksempel


  • #18   11. mar 2023 enig Anni ... ikke bare når man er i regering for det kan man teoretisk altid ende med at være når man melder sig som folketingskandidat ... så jeg forventer at man så at sige holder sin sti ren og har et ordentligt moralsk kompas ..
    og ja de er måske som resten af befolkningen, men jeg synes godt nok der er som om politik har tiltrukket nogle der ser nemme løsninger til indtægt og goder de senere år .. det er min helt egen ikke evidensbaserede holdning ..


  • #19   22. aug 2023 Nå ja, kedelig kan man vel ikke sige det er i dag .. eller i går ...

    Barfoed til Løkke, og til lykke til Troels, mon Elle holder denne gang ,,,, og mon ikke Pelle bliver en god ting for Enhedslisten ...


  • #23   22. aug 2023 man har vel lov at blive klogere ... finde ud af der er en anden vej ..
    der sidder vidst andre der har haft sager, eller har sager på vej ...

    har han udvist dårlig dømme kraft JA, som så mange andre unge idealister ... det sidste den artikel nævner er 1999, da er han 23-24 år gammel ... ja der er ting der skal følge en hele livet, selvom de er begået som unge, og så er der ting man må kunne videre på trods af når straffen er taget , og hans valgbarhed har vel været oppe at vende efter gældende regler ..

    jeg ved ikke om jeg kunne stemme så rødt, men jeg er blå-træt ... så SF bliver det som minimum ...


  • #28   23. aug 2023 Har højrefløjen nu også det John?

  • #32   23. aug 2023 jeg kunne godt lide Ellemann da han som sådan startede med at komme i fokus, og som jeg husker det, så tror jeg egentlig ikke dengang han virkelig gerne ville være partileder, men har blev presset/fristet/overtalt og endte nok med at tro på at kunne være partiets redning ... han havde dengang og i starten nogle udtalelser der var empatiske kan jeg huske jeg tænkte , men jeg tror simpelthen jobbet har gjort noget ved ham .. måske med tiden han kan finde tilbage til den han var en gang ...

  • #33   5. sep 2023 så hvad med Pape ... jeg tænkte dengang Weiss sagen kom frem at det var da rart at partiformanden tog medarbejderne seriøst .. men:

    A) det undrer mig det er tidligere medarbejdere , hvad med de nuværende ?

    smiley Hvorfor står de medarbejdere ikke frem og støtter Pape hvis det er korrekt hun er = dårligt arbejdsmiljø ?

    C) Hvad nu hvis han havde holdt hånden over hende og det så viste sig at sagen var virkelig alvorlig, så havde det jo også været forkert !


  • #34   23. sep 2023 brækker mig over at høre Nicolaj Wammen stå og sige fra et eller andet møde, til det at de socialdemokratiske borgmestre protesterer mod flere skattelettelser mens de sidder og prioriterer budgetter der skal forringe velfærden mindst muligt ... "jamen de skattelettelser vi har givet kommer jo også de der har mindst til gode, en enlig forsørger for fx 5000 kr mere om ÅRET " det er for helvede MINDRE end 100 kr om ugen ... det rækker jo som en skrædder i helvede ...

  • #36   23. sep 2023 Enig ... men nedsæt kun momsen på fornuftige fødevarer .. ikke chips, slik og den slags...

  • #39   24. sep 2023 sært o mine notifikationer kan jeg se der er en kommentar fra Martine der begynder med "jeg elsker det er ok at kalde ...." , men jeg kan ikke se kommentaren herinde smiley smiley

  • #41   24. sep 2023 Det var mig - men jeg fortrød halvvejs og slettede derfor smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #42   24. sep 2023 En helligdag bliver fjernet. Danskerne skal ikke tro de kan gå ned i arbejdstid. Heller ikke om man selv betaler for det.

    Hvis det er ens holding må man selv gå forest. Men hvad sker der. 5 fridage mere får de næste år.


  • #43   24. sep 2023 vejen til de bedste arbejdsforhold på det danske arbejdsmarked, både under arbejds, sygdom, barsel, pension osv osv .. er at gøre hvad man kan for at få en plads i det danske folketing ...

    gå foran, sætte det gode eksempel det er ikke ordsprog de kender derinde ...

    det er til at brække sig over ... hvornår kommer det visionære, energiske menneske der sættes sig for med alle midler at få lavet det så folketingets vilkår IKKE skal besluttes at folketingets medlemmer ...



  • #44   27. okt 2023 tror I Troel LP er den rigtige leder for Venstre, altså hvis man ønsker at genrejse Venstre ..

    jeg synes han er noget så utiltalende, og jeg med Helle T´s ord Uhæderlig, en mand der i den grad bærer amerikanske tilstande til en valgkamp .. løgn og sladder, og lækkede personlige oplysninger...


  • #45   27. okt 2023 For min skyld må partiet Venstre gerne blive så lille et parti, at de ingen reel magt har. Jeg mener nemlig at ,de er alt for for styret af landbrugslobbyen, og det går ikke. Særligt ikke hvis vi gerne vil have mere biodiversitet og liv i havene igen.

  • #46   27. okt 2023 @ Anne Julie, det er jeg som sådan ikke uenig i, MEN jeg tror så det vil være Alex Vanop der løber med de fleste stemmer, og han er ved gud noget af det mest uempatiske , egoistiske, menneske a la de der har skal endnu mere have, og de der ikke har skal da ikke hjælpes på nogen måde ..

  • #47   27. okt 2023 Danmark er et landbrugsland. Det er der vist nogle der glemmer. Det bliver ikke bedre miljø af at vi importerer frugt, kød, korn og eksotiske grønsager.

  • #48   27. okt 2023 Ja, Danmark er et landbrugsland. Det ændre bare ikke på at der pt bliver udledt så meget gylle at vores farvande lider ganske meget under det, og vi er jo også en fiskerination.

    Måden vi driver landbrug på er i øvrigt heller ikke bæredygtigt for landbruget selv, ikke på den lange bane i hvert fald.


  • #51   27. okt 2023 Der bliver vi så aldrig enige. Det er alt andet lige bedre med lokalt producerede fødevarer end import af selv samme. Man glemmer væsentlige ting i ligningen.
    Men nogle har en tyrkertro på at køer prutter = verdens undergang. Prøv bare at tage et lille kig på flyradar og se “himlen” være gul, og sig så at det er køernes skyld bla.


  • #53   27. okt 2023 #50:Det er jeg enig med dig i. smiley

  • #54   27. okt 2023 Præcis Indica.
    Marker der dyrkes optager såmænd også co2.
    Men det er som at tale for døve ører.


  • #55   27. okt 2023 #51: Enig, men pt bliver der produceret mere mad til dyr end til mennesker.

  • #57   27. okt 2023 Nu kan man jo godt være fra landet og have arbejdet med landbrug, selv om man nu bor i byen, ik. smiley

  • #58   27. okt 2023 det ene behov for omtanke og handling udelukker jo ikke det andet ..

    vi skal købe meget mere indenlandsk for at mindske CO2, MEN det skal produceres på en måde så vores vandmiljø kan genoprettes ... der har jo været flere indslag for nylig med folk der har undersøgt havemiljø flere steder hvor de knapt har set fisk, det problem rettes ikke op af vi undlader importerede varer ..
    så der skal importeres meget mindre, men landbruget skal udlede mindre kvælstof ...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #60   27. okt 2023 Jeg læste at flere kommuner ikke overholder reglerne for spildevand. Ikke har gjort det i mange år Hvad skal man så med regler?.

    Man vil tage 4000kr fra unge som er syge. Som om de ikke har problemer nok i forvejen. Det skulle motivere dem til at arbejde.

    De rige derimod,skal have skattelettelser. Det skal motivere dem til at arbejde mere. Sådan er der forskel på folk.


  • #61   27. okt 2023 ja der er meget galt med de politiske prioriteringer ... region midt har haft kæmpeproblemer på sygehusene, ventelisterne vokser og nu indføres ansættelsesstop da der ikke er flere penge .. Men skattelettelser skal der være penge til, fremfor at sende dem ud til regioner og kommuner som skærer og skærer .. og de penge statens kassen, åbenbart bugner af, kommer altså fra vores alles skatte- g afgiftspenge, men der der får tilbage er de rige, mens mange andre må opleve forringelser ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 11 Svar: 1.483
    #62   28. okt 2023 Når man har en borgerlig regering, må man forvente skattelettelser. Det har været Venstres ønske i årevis og Løkke fornægter ikke sin politiske baggrund - og Mette og vennerne i S har glemt alt om socialdemokratisk politik smiley

    Jeg har selvfølgelig fluks skrevet under, John smiley


  • #63   11. jan nå ikke alle er enige med Pernille, men (det kan da være mig) jeg fatter ikke en Martin Henriksen kan se sig som redningsmand ... altså jeg har det fint med så splittet som mulig en blå blok, men forstår da Pernilles tanke om færre partier giver større mulighed for at de kan blive enige om noget ...

    og så, jamen USA, jeg er i stadig større chok over at så stort et land ikke kan finde 2 egnede kandidater ... og i chok over der er så mange rent ud sagt uintelligente amerikanere at de ikke kan se hvad en Trump ved magten vil gøre ved landets anseelse i verden ..


  • #64   11. jan Hanne, jeg mener nu hellere ikke, at vi her hjemme har to egnede kandidater. Vi har ikke engang en.

  • #65   11. jan @ Anni ... nej det er jeg enig i, men nu har ledelsen i DK ikke så stor indflydelse på magtbalancen i verden .. så derfor synes jeg det er træls at se de 2 derovre ... at en Putiin, et Nordkorea eller et Kina eller den arabiske verden kan få mere spillerum i verden synes jeg ikke er så fedt og det får de uanset om det er en svækket gamling , eller en vanvittig mand der kommer til magten derovre ..

  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 134
    #66   11. jan Jeg er for første gang partiløs - jeg har helt enkelt ingen at stemme på til folketingsvalg.
    Og ham jeg gerne vil sætte en personlig stemme på stiller ikke op i min valgkreds, så jeg er lidt på herrens mark.

    Til kommunalvalg er der en kandidat jeg tænker at jeg ender med at stemme på - det er ikke fordi jeg sympatisere med hans parti, men han er en dygtig politiker og et godt menneske (virker det til).

    Men det føles sgu lidt underligt ikke at have lyst til at stemme på et parti, det har jeg ikke prøvet før.


  • #67   11. jan Jeg forstår godt det m at stemme på en person, men jeg tænker altid at uanset så er det jo partiets politik de skal føre ihvertfald i landspolitik .. så jeg stemmer oftest parti til Folketinget .. Kommunalt er jeg mere tilbøjelig til at sætte x ved en person

Kommentér på:
Politik --tak..

Annonce