{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 8
  • #2   13. mar 2023 Har vi fået løst alle problemerne? Jeg har et pseudoproblem - Conor vil ikke gerne ud, når der er regnvejr, og det passer mig egentlig fint.
    Jeg vil gerne have en ny espressomaskine, gerne fuldautomatisk. Del gerne jeres erfaringer og kom med forslag til mærke og model.


  • #3   13. mar 2023 #2 ..... Måske løser dette dit første problem ....... smiley smiley smiley smiley smiley

    Vedr: espressomaskinen ---..> har jeg ikke en sk** forstand på , der må andre komme på banen. ......,...... smiley


    profilbillede
  • #4   13. mar 2023 Vi har haft en Simens EQ et eller andet i nogen år, den er mega god og nem at betjene, når den dør bliver det helt sikkert Simens igen ... er der nogen i husstanden, eller dem der kommer ofte der er til kaffe med mælk ville jeg gå efter en hvor man kan stille slangen ned i mælkekarton ... vi har tidligere haft en med en mælkebeholder, det betød der ofte stor en slat mælk i køleskabet og blev træls og endte med at blive smidt ud ..
    Nu kan slangen bare stikkes ned i karton og så suges den mængde mælk der skal bruges til den kaffe man har valgt ..

    tror vores næste bliver noget a la :

    https://www.rigtigkaffe.dk/fuldautomatiske-espressomaskiner/10468-siemens-te657313rw-eq6-s700-espressomaskine.html

    Kan se der er kommet nogle med kandefunktion, det kunne jeg godt overveje til næste gang, det er nogle gange hvis man er mange træls at rende frem og tilbage og lave kopper, folk får ikke rigtig kaffe på samme tid ... jeg har af og til stået og lavet flere kopper og så hældt på termokande ..

    God kaffe får man ved Hedekaffe/Kaffehjørnet i Ulfborg , de sælger også maskiner


  • #6   13. mar 2023 Holy shit. smiley
    Jeg har vist gabt over mere end jeg kan klare. smiley
    Jeg er jo i Odense for at skifte kanyle hver 4 uge.
    De fleste gange tager det kun 5-10 minutter, og det er som regel en sygeplejerske der skifter den.
    Det er kun hvis der er problemer at der er en læge.

    Jeg er lidt træt af at jeg skal til Odense, så spurgte ind til, om jeg ikke kan få den skiftet i Kolding.
    Det kunne jeg ikke, da der ikke er en næse-øre-hals afdeling i Kolding og der derfor hellere ikke er fagsygeplejesker, og at forsikringen ikke dækker hvis der skulle ske noget. smiley
    Spurgte så om jeg ikke selv kunne skifte den.
    Det konfererede en 6-7 læger om og blev enig om at det kunne jeg godt. smiley
    Jeg troede ikke at de gik med til det. Fik vist mere sagt det for at være på tværs. smiley
    Og shit, tror ikke at jeg kan gøre det, er lige ved at kaste op når jeg tænker på det. Har hellere ikke set hullet i halsen og får brækfornemmelse når jeg tænker på det. smiley
    Det er aftalt, at jeg selv skal skifte den næste gang i Odense, og hvis det går godt, så får jeg kanyler med hjem. smiley

    Jeg får det helt dårlig bare ved tanken, men jeg vil hellere ikke miste ansigt smiley
    Jeg bliver nok nød til at dope mig godt med stesolid inden jeg tager til Odense næste gang. smiley

    Også noget positivt fra endoskopien i dag.
    Ingen tegn på kræft, ingen granulat og ingen cyster i hals og luftrør. smiley


  • #7   13. mar 2023 @ Anni ... fedt fedt ...

    Kunne det ikke være en mulighed at der var en dygtig øre-næse-hals læge i Kolding der kunne gøre det ?


  • #8   13. mar 2023 Hanne, jeg går til en god hals-øre-næse læge i Kolding med mine ører.
    Det mente de i Odense hellere ikke var løsningen.


  • #9   13. mar 2023 @ Anni ... hvis du íkke er tryg ved det selv så kan du da spørge ved ønh lægen ..

  • #10   13. mar 2023 Hanne, det har noget at gøre med forsikring, hvis der går noget galt.
    Det er kun i Odense de må skifte den
    Jeg kan selv få lov til at skifte den, men så skal jeg skrive under på at det er på eget ansvar.


  • #11   13. mar 2023 @ puha ... tør du så tage det ansvar, hvad skal du gøre hvis du står i det og det driller/ikke fungerer ... smiley smiley

  • #13   13. mar 2023 Ha ha Hanne.
    Der sker ikke noget ved det, hvis det driller. Ikke andet end at jeg må en tur på skadestuen eller suse til Odense.
    Jej kan jo ikke blive hvalt smiley

    Nu må jeg se, om jeg kan overvinde mig selv, eller om jeg skal bide tænderne sammen og indrømme at jeg har gabt over for meget. smiley


  • #14   13. mar 2023 Siemens maskinen er ikke et skrummel, vi har haft en Nespresso med mælkebeholder den var ikke meget mindre , og vi fik ikke returneret kapslerne ... så fandt vi ud af at Peter Larsen havde lavet nogle kapsler af andet materiale der skulle kunne bruges, men de virkede ikke hver gang så det blev for træls ...

  • #15   13. mar 2023 Gode nyheder, Anni smiley Altså bortset fra din hjerneblødning med den tube smiley Som Isabelle holder jeg på, at du skal fortælle dem om dine forbehold, og at du måske var lige frisk nok. Måske kan de tage dig i oplæring, så du lærer det lidt langsomt, og bliver mere tryg ved tanken.

  • #16   13. mar 2023 #6
    Når du kan få lov til at prøve under opsyn, så er det da en god mulighed for at se om det går smiley

    Jeg kom selv til at fjerne mit ene dræn efter en operation (det hang fast i en stol, og da vacumet røg, hev jeg det selv ud).
    Da det andet dræn skulle fjernes nogle dage senere, følte jeg, at de overdrev helt vildt, der blev sprittet, klippet sting og slangen blev trukket laaangsomt ud.
    De tre sygeplejersker, der deltog, kunne ikke forstå, at jeg bare selv havde fjernet det første dræn smiley :-) smiley
    Nå, men jeg giver også mig selv akupunktur, så det er nok bare mig, der er galt afmarcheret:-)


  • #17   13. mar 2023 Jeg LOVER at det her bare er en lynhurtig bøvs! Men jeg er så frustreret, at jeg har lyst til at tude smiley

    Knæet har haft nogle gode dage, så da vi trænede i skoven i går, lavede jeg lidt mere, end ellers ville. Alt var fint. I går. Så blev det i dag, og mit knæ gør vanvittig ondt. Tog på job, fik mere og mere ondt, og over middag var knæet ved at hæve mere, end der var plads til i bukserne.

    Nu jeg var i så strålende humør, ringede jeg til AES, som har meddelt mig, at min afgørelse om varigt mén er udsat til december, fordi jeg fik en blokade i januar smiley De kunne så fortælle mig, og for hver blokade, bliver afgørelsen udskudt 10 måneder. Jamen SUPER! Jeg spurgte om det ville gøre en forskel hvis jeg fik min læge til at beskrive, at blokaden virkede i 3-4 uger? Det kunne det nok, men afgørelsen ville alligevel blive udsat igen, hvis jeg får en ny blokade.

    Jamen, skønno, jeg bestiller da en tid hos min læge, som så kan skrive ned, at jeg siger, at blokaden kun har kortvarig effekt. Hvilket jo teknisk set kunne være løgn, men såmænd er rigtigt nok. Og så kan jeg håbe, at AES afgør min mengrad hurtigere end december, for jeg kan først få en blokade når mengraden er afgjort.

    Nu jeg havde AES i røret, kunne jeg lige høre om den skinne jeg har søgt om. Som ansvarsforsikringen umiddelbart synes AES skal tage stilling til. AES kunne fortælle, at det rigtigt nok er ansvarsforsikringen der skal betale den, men siger de nej, kan jeg bede AES tage stilling til, om ansvarsforsikring tager fejl. Sagsbehandlingstiden er, tadaaaaa, ET ÅR!!

    Så…. I de næste 9 måneder skal jeg i værste fald klare mig med panodil, ibumetin og raseri. Og så kan jeg, hvis alt går til held, få en pose penge og en blokade.

    Så gider I ikke krydse fingre for at ansvarsforsikring (som jeg har rykket for svar i dag) siger go til min flotte, fancy og meget dyre skinne, så jeg i det mindste kan gå og se lidt bionic ud, imens jeg venter på at få afgjort min sag smiley


  • #18   13. mar 2023 Anne, du er sgu da også et sølle skravl. Jeg håber snart, at du får styr på det knæ, for det er bare ikke rart, når ting hæver i en sådan grad, at der ikke er plads i bukserne.

  • #19   13. mar 2023 Jeg vidste at du ville kommentere på den del smiley

  • #21   13. mar 2023 I aim to please smiley

  • #22   13. mar 2023 Kæresten er glad for sin Philips espresso maskine... jeg ved ikke en skid, jeg kan ikke lide kaffe smiley

  • #23   13. mar 2023 Jeg har haft Siemens, men ville gerne have mælkedrikkene lidt varmere. Derfor købte jeg en Nivona, og den kunne virkelig leve op til kravene, men gik i stykker efter et års tid og leverandøren kunne ikke skaffe reservedele og gav mig pengene igen. Fint nok, men ingen kaffe. Nu bor den billigste Melitta her - på tålt ophold. Erfaringer med Jura søges - nej Anne, det er ikke dit studie, der spørges ind til. En anden gang, måske.

  • #24   13. mar 2023 @ Anne ... har du prøvet akupunktur som smertebehandling .. det kunne jo være hvis det virker for dig at du kunne undvære blokader og dermed ikke udskyde afgørelsen ...

  • #25   13. mar 2023 Det er totalt sort, Isabelle. Og den søde sagsbehandler fra AES fik mere og mere lys stemme, og da jeg takkede hende for hendes tid, beklagede hun at hun ikke kunne hjælpe. Jeg takkede alligevel, og sagde at både hun og jeg jo forvalter regler, som vi kan synes er fjollede, men at det jo ikke ændrer på reglerne.

    Nu har jeg taget noget smertestillende med trekanter på, og er meget mildere stemt smiley


  • #26   13. mar 2023 #23 ... det kan jeg godt sætte mig ind i, synes heller ikke de forprogrammerede mælkedrikke er varme nok ... jeg har så fundet ud af at laver jeg mælken først og så espresso, eller en sort kaffe oven i så er den en del varmere ..

  • #27   13. mar 2023 Et langt bøvs fra mig. Det r godt nok op af bakke ind imellem. For det første så ville min sagsbehandler i jobcenter sende min sag til førtidspensionsnævnet, hun mente den var helt oplagt efter at onkolog, samt egen læge har skrevet at jeg er uhelbredelig og livstruende alvorligt syg med dårlig prognose. Sagen er så blevet afvist af jobcenterets læge der siger, hun er ikke terminal og kommer ud af døren hver dag, så basis for at arbejde. Så nu skal sagen til rehabnævnet. Her skulle så udfyldes et spørgeskema med ? om hvad jeg selv mente der skal til for kunne fokuserer på at komme tilbage til arbejde og om jeg har overvejet et uddannelses forløb. Og et cv havde de også brug for. Det er helt hen i vejret. Har nu koplet kræftens bekæmpelse på, for mener det ervhelt uacceptabelt at sende sådan et skema til kræftpatienter.
    Efterfølgende er jeg blevet scannet, medicin virker ikke og der er nu meget vækst. Der er ved at være tomt på behandlingshylden. Er nu valgt ud til et hårdt forsøg tceller terapi. Kun fordi jeg er i noglelunde kondition. Så operation på mandag, så ventetid i 4/5 uger. Dernæst Indlæggelse og isolation i 3 uger hvor alt slåes ned af 7 dages meget skrap kemo kur. Når imunsystem er helt væk så sættes de dyrkede tceller i kroppen. Så har brug for masser af krydsede fingre den næste tid.
    Ved ikke lige hvordan de vil putte arbejdsevne vurdering ind i den kontekst.
    Så fik min lillebror hjerblødning i tirsdag. Heldigvis kommer han godt igennem. Og må tage det som en advarsel på et stresset job.
    Men med hundene går det godt. Victor 15 år og Sofus 7 md .


    profilbillede
  • #28   13. mar 2023 Et af de sprøgsmål jeg skulle svarer på

    profilbillede
  • #29   13. mar 2023 Et mere

    profilbillede
  • #30   13. mar 2023 @Tine ..man kan på alle måder kun være tom for ord ... både over dig situation og ikke mindst over systemet ...
    Endnu et af de eksempler som politikker efter politikker siger ikke skal ske, at lovene ikke er lavet som de administreres ..

    Forsiden af Ekstra Bladet, men det orker man vel næppe i din situation ..

    Du får alle de bedste ønsker om at kommende behandling er vendepunktet og vejen frem for dig ...


  • #31   13. mar 2023 #27

    Kære Tine
    Her krydser vi ALT for dig.

    Det er bare ikke i orden, at man skal kæmpe mod både sygdom, uholdbare regler og bureaukrater, der åbenbart er både er blinde og døve.


  • #32   13. mar 2023 Øv Anne, det er godt nok nederen at du skal gå så længe.
    De burde have fortalt dig, at der går så lang tid efter en blokade.
    Kan du ikke få noget stærkere smertestillende hos lægen?
    Og har du undersøgt med privathospital?
    Og tag billeder af dit hævede knæ.

    Det er godt at have beviser.
    Den skinne du skal have er godt nok dyr. Det er svineri at sådan noget skal koste så meget. Og hvis man køber hjælpemidler inden de er bevilliget, så får man for det for det meste ikke refunderet.


    Lise Lotte, jeg behøver ikke at træne.
    Jeg tager inderkanylen ud flere gange daglig og desværre også om natten. Yderkanylen skiftes på samme måde.
    Det er lige som at have to par underbukser på, og det yderste par skifter jeg selv hele tiden. Det inderste par er når hele tuben skal skifte


  • #33   13. mar 2023 Øv Tine, det er så frygtelig som jobcenteret behandler syge mennesker på, og de ved jo altid bedre end lægerne.
    Håber, at den nye regering gør alvor af det og lukker jobsentrene.
    Den måde syge bliver behandlet på gør en jo bare mere syg.
    Jeg er taknemlig for at jeg var folkepensionist da min elendighed startede.
    Hvis jeg skulle have været igennem det de byder dig, så var jeg hoppet i havnen.

    Jeg håber, at t-celle behandlingen virker.,synes bare at de burde have prøvet med t-celle for lang tid siden.

    Sender mange varme tanker. smiley


  • #34   13. mar 2023 Øv altså, jeg er ved at komme op i det røde felt.
    Nu er en af hundefrisørene Kolding begyndt at farve hundene.
    Hun forsvarer det med, at det ikke er på grund af penge, men at det er fordi kun det bedste er godt nok til de små hunde babyer.
    Samt at der jo ikke er noget forkert i det, da det er det samme som når mennesker farver hår.
    Jeg har endnu Ikke oplevet en hund gå til frisøren og ber om at blive farvet.
    Det værste er, at de fleste synes at det er helt ok. smiley

    Så i løbet af den nærmeste tid løber der nok en del stribede, prikkede, hunde i alverdens farver rundt i Kolding.
    Og trenden vokser garanteret hurtig.

    Egentlig utrolig at det har taget så lang tid inden de skøre amerikanere er blevet efterlignet.


  • #35   14. mar 2023 Vi har også en Siemens espresso.
    Den er med dampfunktion, så vi selv damper/skummer mælk til f.eks. latte i en af de der metalkander.
    Det er godt varmt.

    Vores er fra efterår/vinter 2015 (eller måske start 2016) og efter mange mange tusinde kopper kaffe, er den ved at være pensionsmoden. smiley
    Jeg ved bare ikke hvad jeg vil have i stedet.

    Jeg vil ikke have en af dem hvor jeg trykker på en knap for f.eks. latte/cappuccino og den selv tager mælk fra karton. Vi kender flere der har den type maskine og jeg synes ikke det bliver godt.
    En flad fornemmelse.



  • #36   14. mar 2023 Tine, hvor er det forfærdeligt smiley Krydser og håber for dig smiley

  • #39   14. mar 2023 Der er desværre personer, der er alvorligt ramt af sygdom, som ville ønske, at de var raske. Omvendt er der også folk, der har lidt småudfordringer, men som til gengæld dyrker disse i et ganske betragteligt omfang.
    Ikke 15 min. fame, men flere års shame smiley


  • #40   14. mar 2023 Ej, Tine, for pokker da også smiley kæmpe krammer herfra! Fandme ikke fair, at du ikke kan få fred for det skide jobcenter. smiley

    Anne - også en krammer til dig! 9-10 måneder er alt for længe at gå, med en kropsdel der ikke virker. Man bliver bims i hovedet af det.. smiley


  • #42   14. mar 2023 selvfølgelig kommer I ALLE til at grille på stranden til sommer, og forhåbentligt da på vej mod helbredelse for begge ...

    men nogen gange er det sgu op af bakke med det der håb ...


  • #44   14. mar 2023 #43

    Stort tillykke med dit nye hjem smiley

    Krydser ALT for din svigersøn.

    Selvfølgelig skal I alle grille til sommer, ligesom alle os andre smiley


  • #45   14. mar 2023 Tine tusinde knus og tanker

  • #46   15. mar 2023 Man fristes lidt til at spørge hvilken del af; "uhelbredelig og livstruende alvorligt syg med dårlig prognose" det er jobcentret ikke forstår. Det forekommer ret bizart at man bruger en hulans masse resourcer på at skulle hive Tine gennem møllen.
    Tine jeg ønsker dig alt det bedste smiley
    Og Isabelle også cyberkram til dig smiley
    Min lillesøster har i mange år været alt for meget syg og har kæmpet for at klare familie, job osv. Ingen har kunnet finde ud af hvad det egentlig er hun fejler. For 1 års tid siden blev hun fyret pga for høj sygefravær (hun var hospitalsfysiker - arbejdede med strålekanonerne på et stort sygehus). Så nu er hun også igang med at komme igennem møllen med jobprøvninger og fanden og hans pumpestok. Hun har for nyligt fået to diagnoser. Hun siger at det var en lettelse endelig at få et navn på det, men samtidig også rigtig trælst for det er ikke noget der nogensinde går væk igen. Begge diagnoser udelukker næsten at hun nogensinde kommer til at bestride et arbejder igen. Og hun vil sikkert bare blive fyret pga højt sygefravær igen og igen. Oveni skal man så slås med at blive mistænkt for at være doven og ikke gide arbejde; det er jo lidt det der ligger i luften med den måde man behandler folk på. Vi taler et menneske, der har taget en lang og nørdet universitetsuddannelse, og haft et godt og velbetalt job som hun holdt meget af.
    Jeg priser mig lykkelig for at jeg ikke lider af andet end hvad der kommer med alderen. Åreknuder,lidt slidtage og den slags. Og så lige pt et forvredet knæ som stadig bliver ømt i brug. Det 2 mdr siden den lille Penny pludselig og ud af den blå luft hoppede skarpt til venstre mens jeg stod stille og fokuserede på noget andet. Resultat: overkroppen fulgte med hunden og fødderne blev stående. SMÆLD sagde det i knæet og strømmen af bandeord fik Penny til at se meget betuttet ud. Lægen sagde 'ja, det er jo en typisk skade vi ser når folk har været på skiferie'. Så måtte jeg fortælle at jeg sådan set bare havde været til hundetræning smiley


  • #47   15. mar 2023 Isabelle, hvad blev diagnosen på din svigersøn? smiley

  • #49   15. mar 2023 Puha - krydser fingre for at det går godt. Og at han på sigt kan blive helbredt. Det kan man jo trods alt godt. Min svigermor var igennem et ret voldsomt forløb for snart 15 år siden med kræft både i underliv og brystkræft. Hun regnes for helbredt og bliver da godt nok tjekket en gang om året (tror jeg det er). Men igen tegn på at noget er vendt tilbage endnu.

  • #50   15. mar 2023 xxx Isabelle til din svigersøn, og ja bare jer ..

    Det der med kroniske lidelser der ikke kan ses er bare svært .. når man lever med kroniske smerter og virkning af kronisk sygdom og ikke mindst ofte bivirkninger af nødvendig medicin så er det træls at blive mødt af attituden "hvorfor tager hun sig ikke bare sammen"
    HVIS nogen tror at man ikke MEGET hellere ville være totalt fit, bestride 37 timers job, bage til familien, gøre hytten ren og løbe et halv maraton,, ordne haven og hjælpe alle steder man kan så er de bare for dumme .. HVEM fanden vil ikke helst være 100% funktionsdygtig ...

    De svære og livstruende sygdomme er helt forfærdelige det kan ingen jo andet end mene !!!!!!
    at leve med kronisk begrænsende sygdom er stærkt livskvalitetsmæssigt nedsættende og tror mange (mig selv inkl) har spurgt sig i sorte perioder om det er det værd ..


  • #51   15. mar 2023 Hold da op, hvor er de hårdt ramt, Isabelle smiley Jeg håber operationen går godt smiley

  • #52   15. mar 2023 @50: Ja, når man lider af noget ingen kan se så med det blotte øje så bliver man mødt af 'skal hun da ikke bare tage sig sammen'. Jeg tror langt hellere min søster ville være i stand til at passe sit job og få sin gode løn, være der for sin famile, nusse rundt i sin have eller ride en tur på sin hest end udsigten til at skulle leve på en lille pension og have en stærkt begrænset hverdag.

  • #53   15. mar 2023 @ Mette ... nemlig, jeg har så i mange år været så privilegeret at have fleksjob på gammel ordning så vi har ikke før sidste år været hårdt ramt på økonomien.. men sidste år tvang omstændigheder mig til at skifte til fleks på ny ordning og lang færre timer, og omgodt et år hedder det fleksydelse = efterløn for fleksjobbere så bliver det virkelig mærkbart ..

  • #54   15. mar 2023 Hanne, det er ikke sjovt at gå fra arbejdsliv til folkepension.
    Jeg blev godt nok fattig, men på en eller anden måde så går det alligevel.

    Jeg ville ønske, at jeg kunne arbejde lidt ved siden af, men det kan jeg desværre ikke. Ikke kun for at supplere folkepensionen, men også fordi jeg gerne vil arbejde og savner det.


  • #55   15. mar 2023 Shit, nu er det også begyndt at regne ind.
    Så det er slalom omkring spande og skåle. I min stue. smiley
    Synes godt nok at det er ved at være træls. Lige så snart man har ordnet noget, så kommer det næste. smiley
    Min opsparing har godt nok ikke godt af der.


  • #56   15. mar 2023 det lyder slemt Anni smiley ... vand ind er bare ikke sjovt ... der er jo ofte en årsag der koster penge ar udbedre .. håber din forsikring evt dækker hvis det er ...

  • #57   15. mar 2023 Jeg får også tics hver gang det regner, for vores ene staldlænge er piv utæt i taget, og det er i så dårlig stand, at taget nærmest er begyndt at smuldre. Det skal virkelig skiftes, men det er fandeme mange penge at smide på noget, man ikke får glæde af som sådan.

  • #59   15. mar 2023 #58

    Det var da en fantastisk nyhed smiley


  • #60   15. mar 2023 sidder sgu både med klump i halsen og tårer i øjnene ... for fanden Isabelle sikke en oplivende melding ...

  • #61   15. mar 2023 Dejlige nyheder, Isabelle smiley

  • #62   15. mar 2023 Ellie er en idiot smiley

    Hun har et release-ord på legetøj, “yes”, og må først tage legetøjet på release. Hver aften kommer hun med et stykke legetøj og lægger det i min hånd. Står og stirrer intenst. Jeg siger alt muligt tosset - tis, mus, sovs, pølse, tag osv., og når jeg endelig siger “yes” hopper hun frem og tager begejstret legetøjet. Tumler rundt i nogle sekunder med det, og lægger det så i min hånd, hvorefter vi starter forfra smiley smiley


  • #63   15. mar 2023 Rikke, kan godt forstå at du får tics når det regner. Men godt at det ikke er stuehuset.
    Når nu det er stalden, kan i så ikke få lagt sådan nogle bølgeblik plader over taget?
    Det er ikke så dyrt.
    Jeg fik lagt sådan noget på mit udhus og garagen for nogle år sidenog det ser slet ikke så dum ud

    Mit tag er også ældgammel og trænger til at blive skiftet.
    Jeg fik "lappet" mit tag for 3 - 4 år siden.
    Men jeg får ikke nyt tag, det er pivedyrt, og jeg har ikke nogen som helst der kan arve.


  • #64   15. mar 2023 Anni - Taget på dén staldlænge er så skrøbeligt, at man ikke kan lægge noget over. Sidste år fløj der nogle plader af, som så skulle erstattes, og håndværkeren sagde, at det var i så elendig stand, at hånden gik igennem, da han lagde lidt vægt på. Så det er desværre en udskiftning smiley

  • #66   16. mar 2023 Fru Christensen - årh ja, dét kender jeg! heldigvis stoppede vedkommende af sig selv, så vi andre slap for at stoppe. Det har virkelig lettet på teamet, og det er skøøønt! smiley

  • #67   16. mar 2023 jeg havde haft den bedste arbejdsplads inkl kollegaer og ledere i 15 år, alle var glade, så kom lederen fra helvede og ødelagde alt på 2½ år , inkl flere af mine kollegaer og mig, gik der til hun endelig blev fjernet .. men sikke omkostninger det fik, og ja én person kan ødelægge det for mange ...

  • #68   16. mar 2023 Hov! Ville redigere emnet i 7’eren, og kom til at slette den:/

    Er der noget med at Big Admin kan genoplive den? Eller skal den bare dø i stilhed?


  • #69   16. mar 2023 Lad den bare dø;)

  • #70   16. mar 2023 Lad os lige holde et minuts stilhed for alle de guldkorn, som nu permanent er tabt for vores efterkommere smiley

  • #71   16. mar 2023 Den var jo også for tidligt født den stakkels tråd smiley

  • #72   16. mar 2023 øv...

  • #74   16. mar 2023 RIP ... stakkels 7'er ..... hvilke uundværlige billeder og oplysninger kan vi mon så forvente der nu dukker op her i 8'eren ? .... smiley -------> vi venter i spænding. smiley smiley

  • #75   16. mar 2023 RIP for tidligt født 7’er smiley

  • #76   16. mar 2023 Snart er det eneste lyspunkt at dyrke sex i vindueskarmen og drikke espresso - gerne samtidigt.

  • #77   16. mar 2023 Søren - og med publikum på. Helst børn..

  • #78   16. mar 2023 #76 ..... bare et enkelt spørgsmål .......... Er det ikke ret vanskeligt at dyrke sex i en vindueskarm , hvis den kun er 22 cm. dyb ? smiley ...... og der også skal være plads til både potteplanter og kaffekoppen ?

  • #79   16. mar 2023 Nittib, har du lige målt din vindueskarm? smiley

    Jeg ved tilfældigvis at Søren har et par esser i ærmet. Jeg vil ikke afsløre andet end sliplet-stegepande smiley


  • #80   16. mar 2023 #79 .... naturligvis ..... Jeg vil da gerne vide -----> hvordan ??? .... smiley smiley smiley

  • #81   16. mar 2023 Ikke mere slip-let. Man bør ikke bevidst påføre sin partner skade - med mindre andet er aftalt (citrrron). Slip-let indeholder de skadelige pfas'er. Nu er det kulstofstål, der også er mere goddaw i.

  • #82   16. mar 2023 @ Nittib, de moderne vindueskarme er jo nærmest sidde/sofa pladser ...

  • #83   16. mar 2023 #82 ...... Shit .... så må jeg jo flytte. .... smiley smiley smiley

  • #86   16. mar 2023 Av av av!!! Jeg har SÅ ondt i skuldrene smiley Af at have armene oppe over hovedet smiley

    Min lille hvalp, som ikke er en hvalp mere, men en knap 10 måneder gammel rædsel, har gået sit længste spor, og det tilmed i rigelig megen vind og første gang med 10 meter line (i stedet for de sædvanlige 5 meter) smiley Hun havde overskud hele sporet rundt, men jeg kan godt afsløre, at hun lige nu ligger og tager en skraber smiley

    Og mine pølsefingre ramte forkert - hun sprang selvfølgelig ikke en genstand over smiley


    profilbillede
  • #87   16. mar 2023 @ isabelle .. ja det er helt rædselsfuldt, jeg ved godt der er flere der har startet krige, og sikkert flere der ville gøre det samme ... men hvor er det egentligt helt surrealistisk med tanke på vi alle "bare" er mennesker der så er nogen der kommer i en position hvor de kan beslutte at et lands folk/andre mennesker skal sendes ud som decideret kanonføde for en persons ambition, og manglende indsigt i at det kan være ok at sige, det her går ikke lad os trække os hjem inden det koster en hel generations unge mænd ..

    Kim il fører sig godt nok også frem i tiden ..


  • #88   16. mar 2023 Anne, alle hundeejere burde have biler med soltag så der er plads til armene. smiley
    Tillykke med det fine spor.

    Den bedste oplevelse jeg nogensinde har haft, var min første sweiss prøve med Taliban.


  • #89   16. mar 2023 Tak Anni smiley

    Jeg gik i dag og tænkte, at med hende her er jeg helt sikker på altid at komme sporet rundt. Men Bella blev jeg altid usikker når hun blev usikker, og så prøvede jeg at styre hende og så gik det helt i ged smiley Det var først i A-klassen at jeg lærte at stole på, at hun nok skulle få mig rundt. Og dén tro har jeg allerede til Ellie, og det er bare så dejligt smiley


  • #90   16. mar 2023 .. og så fandt Rappenskralden også frem til denne her tråd - dejligt smiley

    Jeg er ganske enkelt blæst bagover efter at have læst den igennem. Fuck, I er nogle stærke, seje mennesker allesammen. I sætter min egen tilværelse lidt i relief, tak for det smiley

    Herfra er der (som sædvanlig) nyt om hunden. Story of my life smiley

    Jeg fik denne her besked idag, efter at jeg har smidt mit lydighedsprogram fra IGP1 prøven ind på Facebook.
    Så bliver man altså bare GLAD og STOLT !!!


  • #91   16. mar 2023 Hov .. det kom ikke med før, så her er det jeg fik tilsendt på min MSN smiley

    profilbillede
  • #93   16. mar 2023 John - jeg er te-drikker primært smiley

  • #94   16. mar 2023 John, det er både espresso maskiner OG sex smiley

  • #95   16. mar 2023 Martine, endnu engang tillykke.
    Kan godt forstå at du er glad og stolt smiley
    Hvornår skal du til næste prøve?


  • #96   16. mar 2023 John - jeg er te-drikker primært

    Te? TE???? smiley


  • #97   16. mar 2023 ..Jeg drikker altså heller ikke kaffe.. smiley

  • #98   16. mar 2023 #95

    Tusind tak - regner med i April, men nu ser jeg lige.

    Han skal bare have en bestået 2´er prøve inden VM-udtagelsen i Juni smiley


  • #99   16. mar 2023 Jeg drikker lidt kaffe på job .. ikke meget og kun yderst sjældent herhjemme.
    Begyndte først med kaffe for et par år siden. Alle ævler løs om HVOR fantastisk det er, og så tænkte jeg, at jeg inden jeg døde hellere måtte se om det var så fantastisk smiley


  • #100   16. mar 2023 Jeg drikker aaaaaalt for meget kaffe, og nu har vi fået sådan noget hokuspokus-te på job. Og prøvede det den anden dag. Alt muligt frugtagtigt, ginsing og halløj. Det smagte egentlig helt ok (selvom jeg aldrig vil sige det højt) smiley

    Men kaffe smiley Åh, sådan en GOD kaffe er det bedste smiley Den nye fra Cirkel (Irma), den lyserøde er sååååå lækker smiley


  • #101   16. mar 2023 Jeg er nu hellere ikke vild med kaffe. Skaljeg drikke det, så skal der godt med mælk i.
    Men kan godt lide cappuccino - den bliver rigtig god hvis man hælder et lille skvat amaretto i.
    Drikker også mest te.


  • #102   16. mar 2023 jeg drikker både kaffe og the, i perioder mest det ene, i andre mest det andet ... til gengæld har jeg ingen brede vindueskarme ...

  • #103   17. mar 2023 Jeg kan ikke drikke kaffe...
    (Eller øl, vin og de fleste former for spiritus)
    Jeg tror ikke mine smagsløg er blevet voksne.. smiley smiley

    Men koffein skal man åbenbart have med alderen... så te og pepsi max smiley


  • #104   17. mar 2023 Jeg er "kommet til" at melde Nimbus til hans første agility-stævne. Godt nok bare et Blåbærstævne, men alligevel.
    Det er såååå mange år siden, jeg sidst har konkurreret i agility smiley


  • #105   17. mar 2023 Altså hvad er der med de der 'blåbær' ? Jeg kender det som et velsmagende bær, men nu kan man så åbenbart gå til blåbær smiley
    Jeg er ikke specielt vild med varme drikke. Jeg drikker ikke kaffe; har aldrig lært at bryde mig om smagen. Drikker en smule te med mælk (en kop til morgen og det er så sådan ca det). En god sort te fra min lokale te-pusher. Evt. med lidt orange eller jasmin. Urtete eller frugtte smager absolut rædsomt. På min arbejdsplads gør de et meget stort nummer ud af kaffen, som kan fås i 117 forskellige varianter fra nogle meget fancy maskiner. Og folk er pjattede med det. Det eneste te man kan få er breve indeholdende 'gulvopfej' tilsat ginseng, lakrids eller sære urter. Og det vand maskinerne kan levere til te er halvlunkent. Så jeg medbringer altid cola (zero) hjemmefra smiley Jeg tror også jeg har barnlige smagsløg smiley


  • #107   17. mar 2023 Jeg ved faktisk ikke, hvor "Blåbær"-betegnelsen stammer fra. Men det er bare et udtryk for en uofficiel begynder-klasse, hvor unge hunde kan komme ud og få lidt stævneerfaring. smiley

  • #108   17. mar 2023 Orv ja Isabelle. Den ville da VIRKELIG ikke gå!!

  • #109   17. mar 2023 Der er vist ret meget af det vi så/læste som børn der ikke ville gå idag smiley
    @Karina - jeg har set det flere steder og undre mig over hvorfor det hedder blåbær smiley


  • #110   17. mar 2023 Isabelle, lige så snart der er nogen som bliver forarget, så bliver de garanteret forbudt eller skrevet om.
    Du må passe på de bøger, de bliver måske penge værd som "originale". smiley
    Der er lige før at vores fortid helst skal udslettes total. smiley

    Jeg kom i facebook fængsel i en uge, fordi jeg havde lagt et link til lille Bo's Jeg har set en rigtig negerman.
    Det mest forbløffende var, at det var halvandet år siden jeg lagde linket. smiley



  • #113   17. mar 2023 Ha ha Isabelle, det må blive dit nye job.
    Det kan klares hjemmefra og du an bedre holde til det end dit nuværende job. smiley


  • #114   17. mar 2023 Det var egentlig ret utroligt hvad man udsatte os der var små poder i '70-erne for smiley

  • #118   17. mar 2023 Jeg har simpelthen haft noget så naturstridigt som en relativt kvik fasan-kok, boende på matriklen her de seneste uger.

    I modsætning til sine artsfæller brillierer den ved, at den ikke løber, larmer, flakser osv., men istedet bevæger sig roligt og værdigt omkring. Selv når hundene nærmer sig, så flygter den ikke i panik (hvilket formentlig ville resultere i, at den flaksede ind i hegnet og mistede livet) I stedet går den helt cool og stille ud igennem rionettet.

    Jeg er imponeret. Og overrasket smiley


  • #119   17. mar 2023 Karina, det er nok en der er vokset op i fangenskab og har været vant til hunde.

  • #120   17. mar 2023 Hvorfor kan man ikke slå notifikationer fra på egne tråde? Overvejer at “komme til” at slette 6’eren også smiley

  • #121   17. mar 2023 Du behøver ikke at "komme til". Slet den og lad jammerkommoderne oprette deres egen tråd.

  • #122   17. mar 2023 Mine forældre er på weekendophold. Vi agerer som hotel for Skrumle imens.. Tror han er fint tilfreds med "hotellet" her smiley

    profilbillede
  • #123   17. mar 2023 Jeg har omdøbt den. Så er der også plads til at drøfte sit sexliv i den, hvis man ikke var helt færdig med det smiley

  • #124   17. mar 2023 Vi er cirka den sidste kommune i landet, som kur sorterer pap og restaffald. Men det er slut nu. For 2 uger siden blev der sat et mærkat på pap/emballage-skraldespanden om, at vi ikke må bruge den mere, og at der ville komme en ny i løbet af et par dage. Den er så bare ikke kommet smiley

    Så mit pap og plastik har hobet sig op på gæsteværelset de sidste 2 uger. Og i morgen kommer en veninde på besøg. Så nu har jeg brudt skralde-loven, og har fyldt den “gamle” skraldespand med pap og plastik…

    Slå mig med en kulstofpande og sig jeg er slem smiley


  • #125   17. mar 2023 Anne - fy! skam dig smiley
    ...men.. altså.. findes der mennesker, der overholder den skraldelov, sådan til punkt og prikke?


  • #126   17. mar 2023 Enig med Søren i # 121

  • #127   17. mar 2023 #125

    Jeg gør UDEN pis smiley

    For mig er der gået sport i det og det er det, der får mig til at overholde deres regler smiley


  • #128   17. mar 2023 Martine - BUT HOW?!
    Jeg vil gerne gøre det. Men der sker godt nok tit smuttere .. Og jeg er ikke så vild med, at stå på hovedet i skraldespanden, så..det gør jeg ikke. smiley


  • #129   17. mar 2023 Jeg har det som Martine. Det er helt vildt, at vi har så meget plast/mademballage.
    Men jeg er spændt på, om vi kan holde stanken ud, når det bliver varmt, for selvom man skraber fx yoghurtkartonerne rene, så vil der altid sidde lidt tilbage.


  • #130   17. mar 2023 #124

    Hvorfor har du ikke bare smidt det i et par store plastsække, så ville det være nemt, at vippe skraldet i den rigtige spand - når den dukker op:-) smiley


  • #131   17. mar 2023 #128

    Mange ture til skraldespanden - som står oppe ved vejen, som der ca er 75 meter op til smiley


  • #132   17. mar 2023 Jeg har stadig Johannes Møllehaves "Hvor kommer jeg fra?" den er også ret grafisk. Jeg er nok blevet mere påvirket af "Vi voksne kan også være bange" og alt den anden socialrealisme min pædagogforældre gik ind for i 80-90'erne.

    Som da jeg en aften ved sengetid spurgte min mor om man ikke var tryg i sin seng og hun i en eller anden form for hjerneblødning får svaret "Altså der kan falde et fly ned gennem taget"..... godnat og sov godt smiley smiley

    Derudover er jeg så træt af den der med at børn får påduttet seksualiteter... børn der har en større forståelse for voksenseksualitet er blevet påvirket af noget meget mere alvorligt smiley end mænd i dametøj eller omvendt... GISP Motor Mille i Kedeldragt!!! smiley
    De ser noget sjovt og uskyldigt... dem der gør det forkert er de voksne... Lad dog børnene more sig og være BØRN!



    profilbillede
  • #134   17. mar 2023 #133

    Godt du snart flytter smiley


  • #137   17. mar 2023 Isabelle har du opsagt kineserhuset?


  • #138   17. mar 2023 #133

    Hvordan kan man fravælge affaldssortering?


  • #140   17. mar 2023 #139

    Det må være en særordning for kinesere smiley


  • #141   17. mar 2023 Nogen på facebook vil gerne videreformidle deres 11 måneder gamle blanding af en fransk bulldog og en shiba inu
    De har ikke ressourcerne til at opfylde dens behov... den har stress og separationsangst... nå ja, og allergi....

    Hvis man da bare på en eller anden måde kunne have forudset den ville komme til at kræve noget ekstra af en ejer... smiley


  • #142   17. mar 2023 Ej hvad var deres reaktion Isabelle?
    Jeg synes det er så fantastisk at de ikke kan behandle dig som skidt mere smiley


  • #144   18. mar 2023 Isabelle, jeg er ved at dø af nysgerrighed - vil du linke til udlejningsannoncen på kinesershuset?

  • #146   18. mar 2023 Ha, ha, ha, ved sgu ikke, om det er den danske eller den engelske tekst, der er sjovest smiley

  • #147   18. mar 2023 17.500 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #149   18. mar 2023 Haha, Isabelle, elsker beskrivelsen smiley

  • #150   18. mar 2023 Jeg er vild med at sexlegetøjstråden er blevet slået ihjel af en yndig schæfer med en sort p*k i kæften smiley

  • #151   18. mar 2023 Åh jeg håber ikke der bliver held med at få det lejet ud igen.

    Er godt nok glad for at bo i Jylland. Jeg ville jo kun have råd til at bo i en skotøjsæske smiley


  • #152   18. mar 2023 Hold da kæft en pris for at leje, vi har en ejendom vi lejer ud, 4000 pr måned, incl stald, lade og 1/2 hektar jord smiley og rigtig mange syntes det er dyrt.

  • #154   18. mar 2023 Hold da op Isabelle, har du virkelig betalt så mange penge for at sidde og fryse ?
    Det er dog total syge priser i har på djævleøen, hvordan får i råd til?
    Jeg kan kun anbefale at flytte over til os. Her får du halveret huslejen.


  • #155   18. mar 2023 Det er godt nok også nogle hampre priser... jeg er glad for de boliger jeg har haft også inde i KBH slet ikke har været nær det.
    Tror også nu vi betaler omkring en 3del for at købe vores hus, det er dog noget længere ude... og uden andre udgifter end lånene smiley


  • #157   18. mar 2023 Kattetråden røg i svinget. Skal vi holde et minuts stilhed?

  • #158   18. mar 2023 Idag var en SUPER dag !!!

    En god ven har for 14 dage siden købt en mallehvalp til IGP træning. Hun havde bedt kæresten min om at starte den op i gr C - fordi han uden pis er DKs bedste til den metode, hun godt ville have den indlært efter.
    Idag kom hun så forbi med hvalpen og HOLD nu op en reaktion der kom fra den. Det kunne ikke have været bedre !

    Jeg bliver både glad og en hel masse stolt over, at kæresten er så imponerende god til at lave gr C hunde smiley

    - og også, at nogle folk HELDIGVIS kører udenlands, når der skal shoppes malle smiley


  • #159   18. mar 2023 #Skrumle ... det er smiley smiley da det fedeste navn ..

    Kattetråden ? var det den jeg ellers lige havde spurgt kattedamerne om noget i ?
    kan sgu snart ikke holde styr på diverse tråde, løs snak version 1-10 eller , sex snak, præmatur, diverse osv .. kan jeg få en støttepædagog


  • #160   18. mar 2023 Det er bare ikke ok at tråde skal slettes for at slippe for at de bliver brugt på den måde, jeg fatter ikke at man ikke bare opretter sin egen tråd! Det er sku lidt træls at man ikke kan gå tilbage og se hvad der er skrevet i februar, bare fordi nogle ikke vil lave deres egen tråd..

  • #162   18. mar 2023 #160 ... var egentlig smart hvis man kunne lukke en tråd .. slut prut der kan ikke skrives mere, men det bliver stående ..så behøvede man ikke slette ..

  • #163   18. mar 2023 bare fordi nogle ikke vil lave deres egen tråd


    ...... eller deltage i de tråde vi andre er med i.


  • #164   18. mar 2023 Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, at Susanne og frk. Jensen ikke må skrive om katte i en tråd om alt mellem himmel og jord. Vi andre har jo også skrevet om alt muligt forskelligt. Så må de, der ikke gider læse om katte vel selv lave indlæg, de synes er interessante, så indlæggene om katte "drukner".

    Jeg forstår så heller ikke helt, hvorfor nogle bliver i en tråd og laver indlæg, der ikke er ønskede.


  • #165   18. mar 2023 Jeg har ikke noget imod at der også er kattesnak.
    Men det er da skide irriterende.
    At to personer Ikke gider at deltage i de tråde der fortsætter, men absolut kun vil deltage i ældgamle og frygtelige lange tråde.

    Jeg synes at det er godt at trådene er slettet, men synes lang fra, at to mennesker fremtvinger det.
    Vil de ikke deltage i de tråde som er aktuelt lige nu, så kunne zeyto mennesker la e deres egen tråd.


  • #166   18. mar 2023 @ Skrighunden ... jeg har det helt som dig ... så snart ordet kat stod, så sprang jeg bare over ...det generede mig ikke, MEN om jeg fatter man ikke hellere vil skrive om katte med nogle med samme interesse når nu der angiveligt er et Kattegalleri ..
    Det flest andre skifter så lidt mellem det de skriver om, det er knapt så ensformigt pånær lige det med sygdomme som jo så også endte i egen tråd


  • #167   18. mar 2023 Anni, det forstår jeg godt, men det står dig jo frit for at afmelde notifikationer på lige den tråd?

  • #168   18. mar 2023 Hanne, det er der sikkert kogle gode grunde til, og lige frk. Jensen og Susanne HAR jo en fælles interesse i katte - ligesom flere andre herinde, der så bare ikke deltager i snakken.

  • #169   18. mar 2023 Selv om katteopslag ikke irriterer mig, så kan ikke forstå at man ikke laver et katteopslag.

  • #170   18. mar 2023 Altså, det jeg ikke fatter er at man ikke laver sit eget opslag! At der skrives om katte er helt ok for mig, men da ikke at man hiver en gammel tråd frem så trådstarter til sidst bliver nødt til at slette tråden for at slippe for notifikationer. Som trådstarter kan man, mig bekendt, ikke slette notifikationer, jeg kan i alt fald ikke finde ud af det;)

  • #171   18. mar 2023 Vil lige brokke mig...
    men så tidligere i dag, at den syge kone vi har i byen, der absolut skal rende rundt med sin store aggressive hanhund uden snor på for at gå og skabe sig sammen med den, har fået sig en hundehvalp. Dejligt!!

    Ærgrer mig hver dag over, at jeg ikke filmede det den dag den hund endnu en gang hoppede på Norbert, så jeg havde haft noget konkret at anmelde hende med. Havde telefonen i hånden, men troede lidt naivt at det var da ikke noget man lod hunden gøre flere gange. Ved ikke hvor meget man ellers kan gøre, når man ikke kender navn eller adresse på vedkommende. Men hvor gør det mig dog vred at se, at hun har fået flere.


  • #172   18. mar 2023 Jeg er fucking træt af at få notifikationer om de skide katte smiley



  • #173   18. mar 2023 Hanne - Skrumle hedder slet ikke Skrumle. Han hedder egentlig Chivas - men da han var unghund og kroppen ikke passede sammen, var han en fyr med lille hoved, mega lange stænger og kæmpe poter, som ikke havde styr på stængerne. Deraf fik han navnet Skrumle af os. Han reagerer endda på det smiley
    Mine forældre kalder ham Sippe, eller Sippie.
    ..Når han er rigtig træls, og vi har ham, hedder han "Fede skrummel abe". smiley


  • #174   18. mar 2023 @ And .... som man siger "Kært barn har mange navne" ..

    har overvejet at den skotte jeg jo ikke skal have næste gang smiley skal hedde Shorty .. men Slrumle er bestemt også en mulighed smiley


  • #175   18. mar 2023 Anne, hvis du downloader appen, kan du slå notifikationer fra for egne tråde også - det kan jeg i hvert fald se er en mulighed på min egen nyligt oprettede tråd

  • #176   18. mar 2023 Der er åbenbart nogle mennesker der ikke har skam i livet og åbenbart kun lever for at provokere og være negativt. smiley
    Nu var der ikke flere tråde provokatørenkunne ødelægge, så langt om længe blev der oprettet en egen tråd.
    Men der skulle det simpelthen også provokere ved at kalde tråden det samme som en anden igangværende tråd.

    Når der skal samles penge ind til dyrlægen, så er vi gode nok, men straks efter så skal der provokere, føj, slukke et dårligt menneske du er.

    Er der ikke et eller andet medat man kan stemme et medlem ud afforum.


  • #177   18. mar 2023 Anni: Hun har været kylet ud mange gange igennem årene, og er vidst også selv skredet indimellem. Intet har ændret sig på den front i 15 år.
    En dyb næsten endeløs jammerdal.
    Det nemmeste er at lære, at ignorere hende.
    Desværre kan man herinde ikke blokere, så man helt slipper for nogen.
    Så enten må man ignorere, eller man må holde en pause.


  • #179   18. mar 2023 Det er rigtig John, men de blev da modtaget.
    Man kunne have sagt nej tak.
    Jeg ville ikke modtage så meget som en krone fra de mennesker ieg ikke kan glide
    Og dem som jeg modtog fra ville da ikke gå og provokere bagexter


  • #180   18. mar 2023 Sanne, jeg har forhørt mig lidt gos nogle kattdopdrættere jeg stadig har forbindelse med og nogle på kattegalleriet.
    Det var virkelig ikke opløftende ting jeg fik at vide.

    Jeg kan så ikke forstå, at man kan komme ind igen når man har været kylet ud.


  • #181   18. mar 2023 Altså, godt nok synes jeg det katteævl er belastende (når det er mig, der skal trækkes med notifikationer), men der er ingen grund til at svine en til, som ikke kan forsvare sig smiley

    Apropos katte, har jeg besøg af en veninde, hvis kollega ville have en somali. Så hun googlede “somali kitten”. Og det var ikke dén slags hun havde forestillet sig smiley


  • #182   19. mar 2023 Enig med Anne. Hvis Susanne ikke har mulighed for at deltage i denne tråd, er det dårlig stil at svine hende til, eller tale "bag hendes ryg".

  • #183   19. mar 2023 Hun kan nu godt deltage i tråden, hun kan bare fjerne Søren fra sit filter;)
    Men bortset fra det så er jeg helt ligeglad med tråde om katte eller hvad det nu skal være, når bare man ikke hiver andres gamle tråde frem smiley og da slet ikke når man direkte gør det for at provokere.


  • #185   19. mar 2023 Bodil, men jeg tænker, at der er en grund til, at Susanne har Søren på filter og at hun ikke skal presses til at fjerne dette filter, ligesom en TS ikke skal presses til at slette en tråd, fordi nogle ikke respekterer emnet?

  • #187   19. mar 2023 Enig, Isabelle.

  • #188   19. mar 2023 Jeg har besøg af en veninde, og i aften skal vi til tv-2 koncert smiley

    Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft en søndag, hvor jeg ikke skulle stå tidligt op og afsted til hundetræning. Det er helt sært at sidde i nattøj endnu og drikke kaffe smiley


  • #190   19. mar 2023 Jeg vil langt hellere høre om katte end om nye fantasifulde metoder til at lokke penge ud af fælleskassen.
    Den "Flammen", som ligger i Aalborg, steger sgu kødet i smadder. Synd for udvalget er godt. Håber I er mere heldige i halvtyskland.


  • #191   19. mar 2023 Jeg er - for anden uge i træk - på vej til Jylland .. denne gang til generalforsamling i SBH.

    Jeg VED at der intet kommer ud af min deltagelse ... jeg ved, at der er for mange, der ikke deler min opfattelse om, at når vi taler udtagelser til VM, så skal disse foregå så tæt på hvad hundeførerne kan forvente dernede .. jeg ved, at kun en lille håndfuld deler min opfattelse af, at vi til udtagelser naturligvis bør benytte dommere, der har overblik og ihvertfald KENDER sporten nok til at kunne dømme så det er de rigtige, der kommer afsted .. og alligevel nægter jeg at vælte kongen, men bliver stædigt ved og ved med at forsøge, at få dem til at ændre udtagelserne .. bare en lille smule .. suk ..

    Men heldigvis følges jeg med en god "hundeveninde" - og vi kommer forbi ihvertfald en McD og de har jo de her fælt gode colaer smiley


  • #192   19. mar 2023 Hvorfor sletter man så den tråd man har oprettet og henter endnu en gammel tråd frem? Jeg forstår det godt nok ikke, det kan da kun være for at provokere

  • #193   19. mar 2023 nej Bodil det tror jeg altså ikke det kun kan være derfor ..

  • #194   19. mar 2023 Hanne, hvorfor så ?????

    Jeg har ikke nogen som helst på filter, Susanne skriver i den, og som hun mange gange gør. slettede hun sine indlæg.
    Derefter prøver hun at trække debatten over i pb ved at skrive privat til mig. smiley


    men der er ingen grund til at svine en til, som ikke kan forsvare sig smiley

    Hvem er det som ikke kan forsvare sig ?
    Alle herinde kan forsvare sig.
    Man kan enten lave sin egen tråd, eller hive en gammel tråd frem, hvilket jo går forrygende i forvejen, eller man kan kortvarigt fjerne filteret på Søren, skrive det man vil for derefter at aktivere filteret igen. smiley


    Og som jeg kan se, så fortsætter provokationerne i dag. smiley


  • #195   19. mar 2023 Hvis man opretter en tråd ... og ingen svarer eller skriver i den .... så kan det jo være , at ingen har lyst til at skrive noget / svare . ........ eller at TS selv har sat alle andre HG'ere på filter . smiley smiley

  • #197   19. mar 2023 Anni, tak. Jeg har kun set det sidste klip, hvor den ene hund står overfor den flok ulve. Det viser at det ikke er agressive hunde, men alligevel lidt krystere nu hvor de stikker af.
    Har set en ung Bucovina skræmme en (sikkert) ung bjørn op af en skrænt nede i en lille by. Uden agression, men bare presse bjørnen, selv da den laver udfald.
    De er ganske effektive og hvor ville jeg ønske at der var flere med livestock herhjemme der ville se fidusen i at have dem gående i ulveland. Der er ikke angrebet får i de indhegninger der har været hund på.
    Jeg drømmer om at lave et kuld om nogle år.


  • #198   19. mar 2023 @ anni .. jeg synes ikke det er passende at komme med min personlige analyse af en person herinde, men jeg tror ikke der sidder en glad person og siger "hø hø ha ha" når en "provokation" lykkes ..

  • #199   19. mar 2023 Hvis man ville have den godhed at diskutere kattefolket og dets særheder andetsteds, så ville jeg blive glad.

  • #202   19. mar 2023 #196 og #197

    Jeg har også kun set den sidste del af videoen, hvor maremmaerne tydeligt er underlegne overfor ulvene. Og det er vel ikke så underligt, der er ikke den store størrelsesforskel på ulve og maremmaer, og så er 2 mod 8 ikke noget godt udgangspunkt. Specielt ikke, hvis ulvene allerede har etableret sig på stedet.

    Jeg har også set videoer af både maremma, pyreneer og eller anden vogterhund fjerne en bjørn eller andet rovdyr, men rovdyr i flok vil nemt have en fordel, og det er altså op til vogterhundenes ejere at sørge for at, der er hunde nok til at klare opgaven på det pågældende sted.

    I slutningen af sidste år var der et rædselsfuldt opslag på fb af en ung pyreneer, der havde været alene om at forsvare sine får mod 11 coyoter. Den dræbte de 8 og var heldig selv at overleve. Den var i en forfærdelig stand, da ejeren fandt den efterfølgende. Det er usædvanligt, at så mange coyoter er i flok, men ejeren havde set flokken i dagen op til natten, hvor det skete. Ejeren kunne måske nok ikke have forudset, at der ville komme en så stor flok, men det er altså ikke sådan, det skal være. Selv om vogterhunde er store, stærke og med masser af forsvarsvilje, så er de trods alt ikke uovervindelige. En hund mere havde gjort en kæmpe forskel i sådan en situation.

    https://www.facebook.com/search/top?q=8%20coyotes

    Jeg kunne ikke åbne selve artiklen nu, da jeg fandt den igen, men har læst den eller en anden om sagen tidligere. Måske I kan.


  • #203   19. mar 2023 Fuldstændig enig, Lene. 8 ulve er sgu også lidt voldsomt til 2 hunde.
    For mig er det rart at se at der ikke er agression i hundene, som er det første folk tænker på når man snakker vogtende hunde. De bakker bare ikke, men gør hvad der skal til.
    Selvfølgelig vil det udvikle sig, hvis ulvene går på fårene eller hundene, men ulve er også trods alt kloge nok til at vide at det ikke er godt at blive skadet.
    Interessant artikel. Men håber da han er kommet ud på arbejde igen. Men at der er flere om jobbet.


  • #204   19. mar 2023 Præcis Cookie. Der er mange, der tænker frådende uhyrer om vogterhunde, men meningen er jo, at de skal udvise præcis den aggression, der skal til for at holde rovdyr væk, men heller ikke mere end det.

    Rigtig mange vogterhunde lever et langt liv som effektive vogtere uden nogen sinde at komme i direkte kamp, fordi rovdyrene jo heller ikke er interesseret i at blive skadet, hvis der kan findes føde uden den risiko.


  • #205   19. mar 2023 Vild video med de to maremmaer smiley

    i artiklen står der dog at ulvene vogtede et nedlagt bytte som maremmaerne prøvede at stjæle. Så her har rollerne været byttet rundt på en måde. Det kan jo godt tænkes at maremmaerne havde vist mere aggressiv adfærd hvis det var dem som skulle beskytte noget.


  • #206   19. mar 2023 En god vagthund skal holde skidtet fra huset/fårene, men for alt i verden ikke forfølge tyveknægtene/ulvene. For hvem skal så passe på i mens?

  • #207   19. mar 2023 NHG: er det flokken der er ulv i, så ryger de på hvis det ikke er nok med pres. De er fabelagtige til det job. Også til at lære flokken at respektere deres hvalpe osv. Men netop agressive frådende uhyrer er de så langt fra. Der vil jeg sige at her fører terriere og rottweilere klart an.

    Fuldstændig enig, Søren.


  • #208   19. mar 2023 Jeg mente bare at jeg tror at de ville have været mere vogtende (jeg ved godt jeg skrev aggressive) hvis ulvene kom udefra for at stjæle et får smiley I videoen er det hundene som ville spise ulvenes nedlagte bytte og derfor er det ulvene som her har noget at tabe og må skræmme hundene væk.

  • #209   19. mar 2023 er vogtende og hyrdende de samme racer ?

    for med de hyrdende har jeg ikke tænkt aggression, har en sjov fortælling om en familie der med en hyrdehund fik skottehvalp, og nu er skotten jo ret selvstændig, mens den hyrdende gerne ville at skotten rettede ind, det gik slet ikke og de måtte af med skotten igen


  • #210   19. mar 2023 Hanne, nej det er ikke samme racer.
    De vogte de passer kun på, så der ikke sker noget med e t. fårene
    De hyrdende driver/hyrder zyrene


  • #211   19. mar 2023 Onde tunger påstår jeg ikke kan håndtere at tjene voksenpenge... smiley smiley

    Kæresten bliver begejstret for "lille" pigens nye udstyr smiley


    profilbillede
  • #212   19. mar 2023 Inklusionen har sejret helt af helvede til ... hvor er det trist at høre om, og opleve den tidligere så gode danske folkeskoles deroute ...
    man svigter sgu både de såkaldt svage, samt de stærke elever ...


  • #214   19. mar 2023 det er ihvertfald trist at høre alle de fortællinger, samt når man har sin gang i institutioner og på skoler og nu har barnebarn i folkeskolen at se det forfald og de problemer, det er da ikke mere end 15 år siden ca mit sidste barn gik ud, hvor er meget blevet skidt siden da ..

  • #215   19. mar 2023 206, Søren, det er ikke så ualmindeligt, at hvis der er 2 eller flere vogterhunde ved angreb, at de splitter op, så en bliver hos fårene/geder eller hvad de nu vogter, og en eller flere jager rovdyrene længere væk.
    Er der kun en vogterhund eller stort rovdyrpres, så bliver hundene selvfølgelig ved flokken.


  • #216   19. mar 2023 Opbevaring af slik i børnefamilien smiley

    profilbillede
  • #217   20. mar 2023 I går var Cujo og jeg i Kolding og løbe på motocrossbanen.
    Hold nu kaje, det var hårdt - for mig. smiley

    Banen var med ankeldybe huller, tung, våd og mudret.
    Min lille raket havde dog ingen problemer, han er så lille at han ikke sank i.
    Vi fik en okay, men ikke prangende, tid, da det i går handlede om at komme i mål uden skader.
    Der var en del der var i gruset og nogle flere gange; det blev jeg heldigvis forskånet for.

    Cujo fik mange kommentarer med på vejen og var atter en gang dagens mindste hund.

    Det var igen et fantastisk løb derovre. smiley


    profilbillede
  • #218   20. mar 2023 Fredag smiley

    Sidder og drikker morgenkaffe (det blev lidt sent i går med koncerten), og så går strømmen. Kan se i den lokale fb at den er gået i hele området. De fleste steder er den kommet tilbage, men ikke her. Det var sgu heldigt at jeg nåede at lave kaffe inden smiley Veninden sover endnu, så ingen kaffe til syvsovere smiley


  • #220   20. mar 2023 God bedring, Vilma smiley

  • #222   20. mar 2023 Livet som dyreejer er skisme hårdt ind i mellem.

    I dag har vi aflivet Ivars bedste ven / søster, da hun var begyndt at bryde igennem hegnet flere gange på kort tid. Hun var potentielt livsfarlig, så for alles sikkerheds skyld valgte vi at lægge hende ned.

    Selvom det var det rigtige at gøre, gør det stadig ondt at sige farvel. smiley

    (Ny makker af anden race er på vej til Ivar.)


    profilbillede
  • #223   20. mar 2023 Vi gider ikke læse fra kattedamer eller om sygdomme, men haps der skal lige smides en sviner i tråd der slet ikke handler om nogen af delene smiley



  • #224   20. mar 2023 Du trænger vist til at få en hund igen eller bare en hobby.

  • #225   20. mar 2023 Og du trænger til at få et liv Søren!
    Du må godt, men andre må ikke.


  • #226   20. mar 2023 Den kommentar var sgu under bæltestedet, Søren. smiley

    Alle har lov til en mening herinde, uden at andre skal blive perfide og personlige.


  • #228   20. mar 2023 Mom, jeg vil ikke gå ind i hele Susanne-gaten igen, det er spildt energi.

    Men når vi nu kender baggrunden for, at du ikke har hund (Albert) mere og ikke får det igen, må det være en slag i fjæset med sådan en kommentar, der er helt unødvendig. smiley


  • #229   20. mar 2023 Han har slået hårde omkring Albert tidligere.

    Men jeg orker ikke at jeg ikke kan læse med i andre tråde, uden han skal provokere der igen, når nu der var sat en stopper for Susanne.
    Jeg synes det er så ondskabsfuldt.

    Jeg er meget på hg for jeg har ikke nogen hund jeg kan bruge tiden på. Det har andre.


  • #231   20. mar 2023 Hvad har jeg nu sagt om albert?

    Isabelle
    Hvis man i denne tråd kommenterer på ting fra andre tråde, så har man for god tid. Jeg ved ikke en gang om kommentaren er til mig, men jeg har startet denne her tråd og interesserer mig lidt for emner her i.


  • #232   20. mar 2023 Jeg kan godt følge dig.

    Jeg mistede Anton i sommers og har heller ikke umiddelbart udsigt til en anden hund, eget valg, men tvunget af omstændighederne, og det skal folk dælme ikke "udnytte" med latterlige og sårende kommentarer.


  • #233   20. mar 2023 Jeg kan ikke huske i hvilken tråd søren, men du kommenterede omkring min sorg til Albert. Der pointerede jeg bla, at du ikke skulle fortælle mig hvad jeg skulle føle.

    Og jeg hvad jeg hiver frem fra andre tråde! Er det ikke det du gør hele tiden. Tråden handler om omplacering hunde og alligevel kan du få presset en bemærkning omkring Susanne.



  • #235   20. mar 2023 Stop nu dig selv!
    Hvis jeg siger noget om døde hunde, så er for at forsøge at opmuntre - altså at livet går videre. Folk må sørge lige så længe, de vil for min skyld. Det tror jeg også, at langt de fleste har forstået.
    Jeg har også mistet hunde. Fem i alt.


  • #236   20. mar 2023 Hvorfor skal jeg stoppe?
    Hvorfor skal der være plads til dine udtalelser men ikke andres?

    Jeg orker ikke dine provokationer mere, og nej jeg forlader ikke et site der har min interesse. Jeg er her ikke for at sidde og pege på alle andre, men vil stadig gerne følge med i ting omkring hunde, og heppe på dem der har det svært, som man efterhånden har " kendt" gennem længere tid


  • #237   20. mar 2023 Du stopper helt af dig selv, når back-up'en forsvinder. Lige nu er der medvind, sådan umiddelbart.

  • #238   20. mar 2023 Søren, når nogen har mistet, hvad enten det er dyr eller mennesker (og nej, jeg sidestiller ikke de to ting), så skal man kende personen virkelig godt for at komme med opmuntring, det kan virkelig nemt misforståes.

    Herinde fornemmer jeg ikke, at os, der har mistet deler for at få at vide, at livet går videre m.v, men for at få forståelse og sympati.


  • #240   20. mar 2023 Skrigebasse
    Jeg er enig med dig. Men staffs påstand er også lidt diffus.
    "Jeg kan ikke huske i hvilken tråd søren, men du kommenterede omkring min sorg til Albert. Der pointerede jeg bla, at du ikke skulle fortælle mig hvad jeg skulle føle."


  • #241   20. mar 2023 " Du stopper helt af dig selv, når back-up'en forsvinder. Lige nu er der medvind, sådan umiddelbart. "

    Jeg behøver ikke opbakning Søren. Jeg siger fra, og det har jeg gjort før.
    Der blev jeg jo bla anbefalet at ignorer dig og det har lykkes fint. Men jeg orker ikke at åbne tråde og se, at du igen hiver andre frem.


  • #242   20. mar 2023 eg er enig med dig. Men staffs påstand er også lidt diffus.
    "Jeg kan ikke huske i hvilken tråd søren, men du kommenterede omkring min sorg til Albert. Der pointerede jeg bla, at du ikke skulle fortælle mig hvad jeg skulle føle."

    Nej Søren for både du og jeg deltager i mange tråde.


  • #243   20. mar 2023 Jeg kan nu godt huske de kommentarer, Søren, som Staff Mom nævner, jeg deltog selv i den tråd omkring Anton.

    Det er helt sikkert muligt, at du forsøger at opmuntre, det kan ofte bare virke usympatisk og faktisk en smule nedladende, dét handler nok om både modtageren og afsenderen.

    Men din første kommentar i denne tråd, som er den jeg reagerer på, har intet med opmuntring at gøre, det er bare en virkelig led kommentar, når du nu kender baggrunden for, at Staff Mom ingen hund har.


  • #244   20. mar 2023 Så er den tumor fjernet som skal basis for en hær af tceller, dyrket i laboratoriet de næste 4ugers tid. Krydser for at der er succes med dyrkning og oplæring af celler til at angribe den rigtige fjende. Behøver ikke at følge med i Ukraine konflikt, har min egen interne konflikt. smiley
    Blev koblet til drop før operation. Blev lige lidt i tvivl om de nu også havde helt styr på det. smiley smiley

    Gik så fint, så fik lov at komme hjem her til aften. Nu er kunsten at fortælle Sofus at unghunde zoomies ikke skal forgår ovenpå mig.


    profilbillede
  • #245   20. mar 2023 Vi har nogle venner, der for tre år siden mistede en søn på 17år. Ikke en ulykke, ikke langvarig sygdom, men en pludselig opstået hjertefejl. Han gik i klasse med min søn, og de var bedste venner, så jeg behøver ikke undervisning i, hvad sorg er.

  • #246   20. mar 2023 Tine H , masser af tanker, knus og kram

  • #247   20. mar 2023 Pøj pøj Tine. Det må føles som en lang ventetid

    Søren Jeg har ingen planer om at oplære dig i sorg, for den føles forskelligt for alle, men ens er, at man ikke kan fortælle andre hvad de skal føle.
    Min sorg er lige så rigtig som din feks


  • #248   20. mar 2023 Søren, selvfølgelig gør du ikke dét, hvilket andre herinde heller ikke gør. Hverken dét eller opmuntring.

  • #249   20. mar 2023 Jeg bør ikke fortælle jer, hvad I skal gøre - fortæller I mig.
    Spændende!


  • #250   20. mar 2023 Det var alligevel et twist, Søren - spændende. smiley

  • #251   20. mar 2023 Kæresten min er i Jylland og jobbe .. skulle have været retur idag, men må blive til imorgen, ELSKER ELSKER at være alene hjemme .. musik, en "bette juleøl", hygge med MIG SELV I MIT EGET SELSKAB ..

    .. og så har jeg en #¤%### aftenvagt smiley smiley smiley

    smiley smiley


  • #252   20. mar 2023 Jeg var på loppemarked i går. Der var ikke noget særligt, men jeg fandt et stykke keramik, som min far lavede sidst i 70'erne. Den kostede kun 10 kroner, for sælgeren genkendte ikke at det var bornholmsk keramik fra et af de mest kendte værksteder på øen. Så jeg følte mig lidt som en vinder lige dér......der skal ikke meget til at begejstre mig pt smiley

  • #254   20. mar 2023 @ Tine ... står T-celler for Tines kanp-celler smiley .. under alle omstændigheder så hepper vi

  • #255   20. mar 2023 Tine, jeg håber du sparker din egen røv med de celler smiley

    Søren, du ér lidt et røvhul af og til. En Holly-light. Mest når John er med til at opmuntre dig. Jeg tror egentlig ikke at du vil virke ondskabsfuld, det kommer bare af og til sådan ud smiley Tro mig, jeg kender det first hand - jeg er tit et røvhul (både bevidst og ubevidst).



  • #256   20. mar 2023 Min veninde har lige ringet. Ellie har virkelig kastet sin kærlighed på hende, og var MEGET ked af det, da jeg kom hjem efter at have sat veninden på toget. Ellie har så lagt en gave i venindens taske smiley En lille tøjhus, som Ellie har stjålet fra katten og lagt i venindens taske smiley



  • #257   20. mar 2023 Anne
    Jeg fornemmer, at du projicerer. Desuden er mine holdninger vel ligeså legitime som andres.
    I øvrigt finder jeg mig i gang på gang og ved navns nævnelse at blive motivanalyseret af tilfældige nærværende eksperter. Ikke alene finder jeg mig i det, men det glæder mig også at kunne være behjælpelig med ulønnet at afvikle diverse terapeutiske forløb. smiley smiley


  • #258   20. mar 2023 alles holdninger er vel lige legitime, det handler vel mere om at have føling med måden og timingen ...

    nu summer jeg og det er IKKE møntet på nogen !!!!!!!

    men sker det egentlig særlig tit/om nogensinde på HG at man siger "ej fck der var jeg sgu lidt for hurtigt på aftrækkeren, undskyld" (bandeord understreger ligesom tanken smiley smiley )


  • #259   20. mar 2023 Det går satme godt i dag… Fredag=fridag, tøjhus=tøjmus smiley

  • #260   20. mar 2023 Her er lige en tragisk historie fra den virkelige verden. #nondisney
    https://www.dr.dk/nyheder/seneste/6-aarig-dreng-doed-efter-bid-af-slaedehunde-i-groenland
    Skulle de hunde ikke indhegnes - eller burde de ikke?


  • #262   20. mar 2023 Selvfølgelig har du ikke det John.

    Og igen så sidder jeg ikke her for rygklap. Jeg sidder jo ikke og skriver sammen med nogen om, hvad jeg gør her på hg.
    Jeg reagere på det jeg læser herinde, uanset om det handler om hunde eller mennesker.


  • #263   20. mar 2023 hg igen igen ..

    "hankøn" der er overordnet ofte enige er bodies
    "hunkøn" der er det samme er rygklappere ...

    de definationer har eksisteret i alle de år jeg har været på hg ... somethings never change ..


  • #264   20. mar 2023 Et barn er dræbt af hunde, men det er vigtigere at fortsætte ligegyldighederne, selv om det kræver lidt digtning og fri fortolkning at holde skruen i vandet.

  • #265   20. mar 2023 der er uendelig mange ting i verden der er vigtigere end hg ... måske man bare ikke orker dem lige nu ... sådan er der så meget ...

  • #266   20. mar 2023 Det var trods alt hunderelateret, hvis den slags da stadig er comme il faut.

  • #268   20. mar 2023 Tager du vagten, John? Jeg skal lige ud i den store farlige verden.

  • #269   20. mar 2023 måske der burde være et Løs Snak Galleri ... og en skarp opdeling ... ej undskyld er sgu noget træt og hovedpine præget i aften hvis man må forklare det her selvom det måske hører mere til i Sygejournalen ...

  • #273   21. mar 2023 Læringspark
    Sansehave
    Oplevelses-rute
    Jungle-sti

    Natur må under ingen omstændigheder bare være natur... smiley


  • #274   21. mar 2023 ikke meget naturlig natur, det er designet, overgennemtænkt og planlagt .. der skulle nødigt overlades noget til fantasien ...

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #277   21. mar 2023 Så er jeg ikke helt alene. Vi snakker om at naturen skal passes på.

    Men det vi har ødelægger vi. Der snart ikke en skov, hvor der ikke er en MTB spor,legeplads,hundeskov osv.

    Naturen bliver =aktivitet. Hvorfor. Ikke noget der ligefrem gavner de ramte områder. Der bliver langt imellem steder hvor man kan komme for at bare være.


  • #278   21. mar 2023 Nogle dage er fuld af dårlig energi. I dag er en af dem.

    Startede morgenen med, at min søn på 2,5 absolut ikke ville i vuggestue, men hellere blive hjemme (desværre ikke en mulighed). Så brugte 20 min ekstra på at aflevere en storgrædende og hylende Carl. Tudetur nummer 1 i bilen på vej derfra.

    Her efter frokost ringer dyrlægen så for at fortælle , at den ene af knuderne, Berta fik fjernet sidste uge, er en ondartet kræftknude grad 2 ud af 3. Tudetur nummer 2 i dag (og så endda på arbejdspladsen)

    Giv mig lidt god karma, tak.



  • #279   21. mar 2023 Derfor er jeg vanvittigt glad for at bo, hvor jeg gør nu.
    Alle naturområder i miles omkreds er ejet af de store godser, som IKKE anlægger hverken MTB-spor, ridestier, Sheltere, bålpladser eller andet.
    Og det betyder, at man faktisk kan få lov at gå lange lange ture, i helt naturlig natur smiley


  • #281   21. mar 2023 skærm kram Ida ...

    ja eller bare tage unger med i skoven og lade dem finde på og finde ud af ...


  • #282   21. mar 2023 Åh Ida, kram til dig smiley

  • #284   21. mar 2023 Ham den lange er en af Englands bedste komikere. Han var en af idémændene til den rigtige "The office". Han kan tilsyneladende også spille stærke karakterroller. Stephen Merchant er navnet.

  • #286   21. mar 2023 Ida, sender masser af god karma smiley

  • #288   21. mar 2023 Tak for alle jeres kram og god karma smiley

  • #289   23. mar 2023 Sikke en dejlig tur i skovens dybe, stille ro smiley bare mig og mopserne med forårsglad fuglekvidder i baggrunden.

    Jeg satte alle mine forstyrrende tanker om job, Bertas knude og hverdagstravlhed på pause og lod mig selv være til stede lige der i den skønne skov


    profilbillede
  • #290   23. mar 2023 Foråret er på vej - jeg elsker denne tid, hvor tingene spirer

    profilbillede
  • #291   23. mar 2023 Jeg trænede idag UDEN giraftrusser, ekstra inderundertrøje og handsker … forår smiley

  • #292   23. mar 2023 Jeg kørte ned på “mine” marker, og gik et spor i det skønne vejr smiley Nede i bunden af markerne ligger noget mose, så jeg havde forventet mega meget mudder på markerne. Men de var helt fine og tørre. Bagefter tullede vi rundt på markerne, gik ned på engen ved mosen og kiggede på gæs og bambier og sluttede oppe i hallen med at lede efter mus.

    Mine hunde ELSKER at gå tur, men der er ikke noget der slår en eftermiddag på markerne og et smut i halmhallerne bagefter smiley

    I weekenden skal mig og Ellie ud og hilse på hendes far og farens menneske. Det glæder jeg mig så meget til. Er vejret godt, kommer Dorit med, og så napper vi en tur på stranden ved Grenå bagefter smiley


  • #293   23. mar 2023 Jeg er så imponeret over hvad sådan en hundesnude kan smiley Knap 10 måneder, og sååååå sej til spor smiley Genstandene var en blanding af DcH-genstande og mønter (PH), og der var ingen tøven overhovedet. Dorit gik bag os i behørig afstand, og nappede de pølsestykker Ellie sprang over smiley

    profilbillede
  • #294   23. mar 2023 Ligger og kigger på forskelligt outdoor tøj, og kommer ind på Eventyrsports hjemmeside. Går ind i kategorien "Dame" og så.... Undskyld, men hvad for noget voks?? Hvad i alverden er det? smiley

    profilbillede
  • #295   24. mar 2023 Astrid, jeg tror Søren og John er rette til at svare på dét spørgsmål smiley

    profilbillede
  • #296   24. mar 2023 Anne: Haha ja måske! smiley Anede ikke at det var en ting! smiley Men oh well, man skal lære noget nyt hver dag smiley

  • #297   24. mar 2023 Min venindes ex-svigermor er klunkevoks-massør for dét mærke smiley

  • #299   24. mar 2023 Rikke: Og hvad præcis laver man som klunkevoks massør? ???? smiley

  • #300   24. mar 2023 Altså....jeg har ikke spurgt, men tænker ikke klunkeomsorg kan gøres på så mange forskellige måder smiley
    Til gengæld er det dyr omgang omsorg for klunker....1.025 kr. for 1 times klunkemassage! smiley




  • #301   24. mar 2023 Seriøst? Er det virkelig et erhverv? smiley smiley smiley smiley

  • #302   24. mar 2023 Yes yes.....hun tilbyder skam også tantramassage af kvinders yoni smiley



  • #303   24. mar 2023 klunkeomsorg

    smiley smiley smiley smiley smiley


  • #304   24. mar 2023 Jeg kan se, at jeg har taget den forkerte uddannelse, hvis en klunkemassør kan holde den timeløn smiley

    Synes måske at klunker er lidt ulækre, men man kan vænne sig til meget smiley


  • #306   24. mar 2023 Hvis de er barberede minder de om en hårløs Kat ??

    Åh nej, altså smiley smiley smiley



  • #310   24. mar 2023 jeg brækker mig over Joachim B O, hvordan er det lige den mand er gået fra ulidelig politiker til politisk "vi skal høre ham om alt" lige så ulidelig ..

  • #312   24. mar 2023 Eksmænd er den bedste slags mænd smiley

  • #313   24. mar 2023 Når man skal have passet sine hunde, så er det en uvurderlig støtte til det man selv skal at vide ens hunde har det godt

  • #314   24. mar 2023 Ellie har fundet sin stemme. Som er kraftigt inspireret af noget slædehund smiley Og hun er meget, meget glad for at bruge den smiley

    Hun sang en lang sang for min veninde her den anden dag, og veninden var helt smadret over det. Veninden fortalte, at det virkede præcis som da hendes børn var babyer, og fandt deres “lyd”, og bare fyrede den af smiley



  • #317   25. mar 2023 #315 .. det er SÅ råddent ... men det er bankpakkerne om igen, de fik hjælp og årene efter var der fede lønstigninger og bonusser på direktionsgangene, og priserne for bankens produkter bare stiger og stiger ... og tager de nogensinde og siger når der er modgang i samfundet "ok så skalerer vi også ned på fx fortjeneste og udbytter" nix det skal stige år efter år ..
    Dagligvarebranchen som tjente FEDT under corona, alt andet skulle lukke så deres omsætning steg på alle varegrupper, men NU nix det tager ikke deres del af inflationen og siger så tærer vi lidt på det vi tjente mere dengang NIX det hele sendes videre til forbrugeren ...
    Jeg er sgu ikke kommunist, men det der er kapitalisme i den grimmeste ´form ...
    Og firmaer det fik støtte under corona, når firmaer er i krise skal vi (skatteborgere ) da forstå at der skal bruges skattepenge på dem og ikke på fx sunhed og uddannelse, men når så de tjener kassen skal der sa ikke gå penge den anden vej, hvordan kan vi da overhovede få den ide ..vi må forstå så skal de polstre sig og belønne ...
    Der er ikke samfundssind begge veje ...


  • #319   25. mar 2023 #316

    Det er ikke helt korrekt.

    De vi have skraldemænd til at arbejde indenfor en tidsramme de sætter.

    Hvilket betyder at skraldemænd vil skulle holde i myldretid og spærre for trafik når de skal tømme, og da skraldemænd får trusler selv når de holder udenfor myldretiden, så vil de ikke det.

    Indenfor de seneste år er der flere skraldemænd der er stoppet fordi de dagligt bliver mødt af trusler og tilråb, og bliver spyttet på og smidt ting efter, så synes jeg egentlig godt jeg kan forstå dem.

    Ligenu har de en strækning de skal tømme, ofte starter de tidligere end de er skemalagt til, for at de kan være af vejen når morgen trafikken bliver tættest, så går de jo bare tidligere hjem, når de er tidligere færdig.

    Og det vil ny arbejdsgiver have sat en stopper for, de skal pinedød køre strækningerne på de klokkeslæt de får foreskrevet.


  • #320   25. mar 2023 jo jo og tillader vi os at sige fx udbytte skat, miljøafgifter, osv så må vi forstå at de danske virksomheder er bebyrdede med skatter og afgifter til op over, og det går ud over konkurrenceevnen, så kan de jo være de flytter ..

    jeg er også MEGET frustreret over den vej samfundet går .. og en ting jeg slet ikke orker er privatisering i den godes navn ,... det skaber kun forskel .. og ikke mindst udnyttelse af vores skattekroner ...som vi har skrevet om herinde før den samme behandling/operation koster ikke det samme i det off, i det private hvis det off betaler og hvis forsikring betaler ...



  • #322   25. mar 2023 Jeg er så priviligeret, at en af dem jeg træner med, havde sørget for at vi kunne træne i en hal i dag smiley Lækkert at få hjælp fra spejlene, og mega lækkert at komme hjem med 2 helt rene hunde smiley

    Og så var det fedt at INGEN af hundene på de 2 hold reagerede på at være i en hal, i stedet for under åben himmel.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #323   25. mar 2023 Er med på at Løkke er skyld i meget. Men det er nu ikke kun ham som har haft magten. Andre har vil også en del af ansvaret.

    Og det er jo ikke kun en som har snydt sig til noget eller set stort på loven. Det er ikke den enkelte der er problemet.

    Det er hele systemet. En overklasse som ikke er i lighed for loven med os andre. Som har helt andre spilleregler. Hvordan kan man have det i et demokrati.


  • #324   25. mar 2023 enig Max ... mange politikkere har røvet menigmand de seneste 25-30 år ... men lige det med sygehusene der lagde LLR en stor del af grundstenen

  • #326   26. mar 2023 Isabelle, at vores sundhedsvæsen er som det er i dag er også socialdemokraternes skyld, for mig bekendt, så her hverken Løkke eller Fogh haft 90 mandater.
    Og at det går så godt med kræften i dag (bortset fra den skandale i Århus) Kan vi også takke Løkke og de andre 80 andre politikere for, for det var dem, der indførte kræftpakkerne.
    Jeg personlig, som har været i systemet i to år ,am ikke sige noget som helst dårligt om vores sundhedsvæsen, jeg kan kun rose det.


    Var begrundelserne for prisstigningerne én stor løgn?

    Ja, det tror jeg, samtlige prisstigninger giver man jo krigen i Ukraine skylden for, om det er rigtig eller ej.
    Jeg tror hellere ikke at priserne kommer ned igen når nu de har været oppe, så bliver de vel der hvor de er nu.


  • #327   26. mar 2023 @ Anni ... den skandale Aarhus, har så også fundet sted både i Odense og på Riget .. ganske som med amputationerne ,..

    Min datter har en veninde der er på Mave-Tarm i Aarhus .. min datter er selv på karkirurgisk (dem med amputationerne.
    jeg spurgte hende i går hvordan det kan være at en læge ikke bare går direkte til pressen når de får en instruks fra deres ledelse de VED er ulovlig .. og som jo dybest set strider mod deres lægeløfte .. som hun sagde mange af de læger der er nede i systemet er jo yngre læger og de har set omkostningerne .. der er også blandt læger en del stresssygemeldte, og så fortalte hun at det for en af de læger der stod frem omkring amputationerne har haft store personlige konsekvenser, vedkommende er fuldtids sygemeldt nu, der skal et stort overskud til at sætte sig op mod systemet ... og man skal huske at mange af de sager der når pressen, dem har der været RÅBT om til regionerne i årevis inden ...

    Det er jo så dejligt med kræftpakkerne, det kan INGEN jo være uenige om, men der kommer bare ikke flere penge, så når fx karkirurgien blev pålagt optimering så skulle pengene bare tages et andet sted fra, og når nu den her sag med tarmkræften skal rettes op, ja så skal de penge også bare tages et sted fra, og sådan ruller det bare rundt i sundhedsvæsenet lige nu, hvor opgraderingen et sted skaber grobund for den næste skandalen indenfor et andet område ...

    Men ja, skulle vi nu ikke hjælpe alle de mennesker med at betale der energiregninger og give infaltionshjælp for så at læse om kæmpe bonusser og rekordomsætningsår her og der, så kunne der måske blive flere penge til sundhedsvæsenet ...


  • #329   26. mar 2023 Når nu det hele er Løkkes skyld og det er den rene elendighed, hvorfor har Mette så ikke ændret noget som helst ????
    Nå nej, hun har jo stadig travlt med minksagerne og fritager alt og alle for et ansvar i minksagen


  • #331   26. mar 2023 som du jo selv påpeger Anni skal man altid kunne tælle til 90 ... noget er ændret .. andre ting har mange ikke kunnet ændre da man fx har været afhængige af radikale som jo er mere blå end røde ...
    Pt har Mette jo så desværre skiftet modefarve, så nu er det blå med blå på ... og en glad Løkke ...


  • #333   26. mar 2023 YES YES YES !!!

    Den sch-hund, hvis ejer henvendte sig til min kæreste for et års tid siden, fordi han havde MASSIVE problemer med hunden i forsvarsarbejdet, har stillet til udtagelsen i denne weekend.

    Nej, han blev ikke udtaget - hunden for gammel og vægrede sig for springet og det var dyrt - men det, som var problemet og som kæresten min skulle forsøge at fikse, var edderdylme fikset !!

    Hunden forlod figuranten i skærmen INDEN udkald ... det koster så jorden ryster og de kunne bare ikke finde ud af hvordan de skulle få den til at lade være.
    Men men .. det kunne kæresten min smiley
    Hunden kom først ud af den skærm på 2. kommando og var i det hele taget slet ikke i tvivl om, at den IKKE skulle forlade nogen figurant nogen steder, hele programmet igennem !!!

    Kæft, han var GLAD - og rosen til min kæreste ville ingen ende tage.

    Og jeg er GIGA GLAD også ... på hundeførerens vegne, som ENDELIG fik stillet sin hund UDEN at den bare skred fra figuranten, det er simpelthen SÅ godt smiley
    Jeg har respekt for hundeføreren, som tog et valg og holdt fast i det - selv da min kæreste var skadet i 4 måneder, og alle kom med tilbud om at hf da bare lige kunne komme forbi og bide på ... nej, han holdt fast i beslutningen og ventede til Brian var klar igen - respekt - og så glæder det mig endnu mere, at hf fik resultat for sin beslutning.

    Og så bliver jeg stolt af min kæreste - stor, tyk, storrygende .. men han kan edderdylme finde ud af at læse en hund og give den det rette modspil og alt den selvtillid og tro på sig selv, der skal til smiley

    Sorry, fortsæt jeres politikdiskussion .. jeg er bare GLAD OG STOLT midt i det hele.

    ... finder selv ud smiley


  • #336   26. mar 2023 Martine, en langhåret?

    Hjemme fra en tur til Grenå for at se udtagelse og hilse på Ellie far og menneske. Og opdrætter smiley Ellie var ude og hilse på, og hyggede sig vældigt med at hilse på alle. Hver gang de skød, hoppede hun af glæde, for man skal jo lege når nogen skyder smiley Selskabet fejlede ingenting, men hold nu kæft, hvor var det koldt smiley

    Vi kørte på stranden og gik en tur, og idiot-unghunden hoppede i bølgen blå og havde på ingen måde forventet at det var SÅ dybt og at der var SÅ store bølger smiley

    Nu forsøger mig og Dorit at få varmen under et tæppe i sofaen, og Ellie holder vagt ved fordøren (med stængerne i vejret, godt nok, men alligevel) smiley



  • #337   26. mar 2023 Martine, måske hunden der nægtede at springe skulle en tur til kiropraktor.
    Min den ene, var hellere ikke meget for at springe.
    Efter et besøg hos kiropraktor var problemet løst


  • #339   26. mar 2023 Anni -

    Han er en gammel slidt herre - 9 år - og er skam blevet undersøgt på kryds og tværs, været til kiropraktor osv .. Det er (heldigvis) meget udbredt at man passer på sine konkurrencehunde idag. Det var det bestemt ikke, da jeg startede for mange år siden.

    Han kan bare ikke som han kunne engang smiley


  • #340   26. mar 2023 Jep John enig ... i dag gik jeg tur i "vores" skov sammen med Philip på 15 måneder som stormer rundt. Vi holdt pause ved et områder med shelters og det var da lige med nød og næppe jeg undgik han trådte i en menneske LORT smiley ... jo jo der var da også tørret røv for der lå papir ..

  • #341   26. mar 2023 Hanne, lort og toiletpapir forsvinder trods alt hurtigt. Jeg så at 4.klassen på den lokale skole havde gået 1 km op igennem “byen”, og på den tur frem og tilbage, havde de samlet 12.5 kg affald smiley

  • #344   26. mar 2023 @ anne, det gør det måske nok, men dette var altså ikke sådan lidt afsides .. det var lige bag shelteret hvor man kunne gå, hvilket vi også gjorde.... man kunne da som minimum gå lidt væk så det ikke lige er der hvor andre kommer ..

  • #345   26. mar 2023 Hov så ik din kommentar før nu - Sorry Anne.
    Ja, den langhårede.


  • #346   27. mar 2023 Martine, jeg nåede at se deres B og C. Hundeføreren virkede super rar. Jeg så godt han stod og talte i telefon og lignede en glad julegris - det har sikkert været da han snakkede med B smiley

  • #350   27. mar 2023 #349

    Med Tjab gik der et par timer med AD - billedet blev taget kl. 9 og om eftermiddagen var resultatet fra DKK der .. HD gik der lidt længere, 2 dage smiley


  • #352   27. mar 2023 Nå. Jeg har haft en super god første uge på mit nye arbejde, og glæder mig over at jeg allerede får opgaver jeg kan få lov til at arbejde med på egen hånd. smiley

    Meen så har jeg også lige noget brok - en eller anden lille snotunge har stjålet mit headset til 1100 kr nede i vores lille bitte lokale fitness.

    Generelt er jeg træt af alting der handler om økonomi for tiden, og kan, allerede nu, se at næste måned den bliver meget stram. Ø V.


  • #353   27. mar 2023 Jeg har været til træning. Det gik super smiley

    På trods af at der var 4 trænere til 10 hunde, fik jeg i et ubemærket øjeblik taget solidt fat i hende, og fik fortalt, at hendes tænder er forbehold bolden, ikke min arm. Lille lort!


    profilbillede
  • #355   28. mar 2023 Åh, Isabelle, hvor bliver det godt for dig at flytte til Mælkevejen smiley

  • #357   28. mar 2023 Har holdt oplæg for en flok kolleger i et varmt lokale. Kører ærmerne op på min sweater, og en kollega rækker hånden op. "Anne, hvad i alverden er der sket med dine arme?" smiley Og når man arbejder inden for et felt, hvor partnervold er mere reglen end undtagelsen, så er de lidt døve overfor "jeg gik ind i en dør" eller "jeg faldt ned af en trappe". Men da jeg sagde, at min sindssyge hund havde bidt mig, var de helt i chok smiley

  • #359   29. mar 2023 Knus til dig og din familie Isabelle

  • #360   29. mar 2023 alle positive tanker Isabelle ...

    Svigersønnen, går jeg ud fra ?
    Ikke for at kloge mig, men der er jo efterhånden en del uhelbredelige sygdomme man dør med og ikke af ..
    Men hvad er fremtids udsigten, mener med gener, symptomer osv ...


  • #362   29. mar 2023 Kære Isabelle , I er jo bare nødt til at hjælpe hinanden, den ene dag kan den ene lidt, den anden dag den anden .. sammen går det ...
    Og så er der røv dage hvor ingen orker noget, så må det tage den tid det tager ...


  • #363   29. mar 2023 Åh, Isabelle, hvor er det brutalt og uretfærdigt smiley Tanker til jer alle smiley

  • #364   29. mar 2023 Der kan ske SÅ meget udvikling på behandlingsområdet på 10-15 år, så bevar håbet smiley

  • #366   29. mar 2023 Nix - som min gode gamle tysklærer altid sagde:
    Der er tre former for løgn
    Hvid løgn
    Sort løgn
    Og statistik...

    Så ingen grund til at hænge sig i, hvad statistikken måske siger smiley


  • #367   29. mar 2023 Rigtig mange tanker til dig og din familie, Isabelle. Godt, at I har hinanden og passer på hinanden smiley

  • #368   29. mar 2023 Jeg var ved at få mig en ny firbenet ven med hjem i dag. Ifm. Arbejde skulle jeg aflevere nogle magasiner og skulle forbi en gård. Og her blev jeg mødt velkommen af den mest kælne kat, jeg nogensinde har mødt. Den spandt straks den så mig, vimsede rundt om benene, hoppede op af mig og masserede poterne i mit ben og ikke mindst hoppede den ind i bilen, da jeg skulle køre.

    Jeg har altid holdt på at være et hundemenneske, men katte sniger ind på mig (næsten bogstavelig talt)


    profilbillede
  • #369   29. mar 2023 Håber solen snart skinner på dig og din familie Isabelle.
    Det er da ikke fair, at I skal gå så meget igennem.

    Gode tanker sendes i jeres retning.


  • #370   29. mar 2023 @ Ida K ... den er da også for lækker ... jeg har det ligesådan, en kat der vil kontakt og er kælen kan jeg heller ikke stå for ...

  • #371   29. mar 2023 Vi har været til rally i dag. Første gang siden engang i efteråret...
    Jeg er simpelthen flyvende over, hvor dygtig Iroh var! Mere fokus, mere attitude, mere kontakt! Juhuuu smiley
    Og nåå ja, så besluttede jeg forleden dag at forsøge at træne op til den der DKK Sirius Rally Begynder Stjerne. Vi kommer nok aldrig til rigtige konkurrencer, men så laver vi det her smiley Det er første gang jeg har et egentligt mål at træne efter, så det bliver lidt sjovt smiley


  • #372   30. mar 2023 For en uges tid siden var det et opslag i den lokale gruppe, med et par billeder af bagenden af en kat. Der blev spurgt til hvis kat det mon var. Flere taggede mig, og en nabo skrev, at det også kunne være hendes. Naboens og min ligner hinanden fuldstændig, og jeg skal se dem forfra, for at kunne se forskel.

    Jeg skrev en pb til damen om, at det sagtens kunne være min, og at hvis det var fordi katten kom i deres have, kunne de prøve at larme, eller jeg ville komme forbi med noget gå-væk-kat. Så skrev naboen, at det var fordi katten lå i deres barnevogn, og at barnevognen nu havde fået skjolder, og de kunne ikke gå væk smiley Jeg tænkte, at det er sært, at vand kan ødelægge en barnevogn- burde sådan en ikke kunne holde til at et barn tisser lidt uden for bilen?

    Anyways, jeg skrev, at hun måtte sige til, når hun fik et bedre kig på katten - min blev iført rødt halsbånd og har et meget tydeligt hak i det ene øre.

    I går skrev hun så, at nu havde katten været i deres skraldespand, og jeg skrev, at så var det med stor sandsynlighed ikke min - hun nedværdiger sig ikke til skraldespande. Den næsten identiske, er tidligere herreløs, og han er ikke så fin på den.

    Sent i går aftes sendte hun så et billede, og det er ikke min piskat smiley

    Nej nej, katte skal ikke rende ind til andre, og det tror jeg heller ikke hun gør (eller jo, hun æder i genboens lade, men det er genboen ok med), men jeg er sgu da glad for at jeg slipper for at betale for rens af nogens meget sarte barnevogn smiley


  • #374   30. mar 2023 Kender I det, når man faktisk har lovet sig selv, at trappe bare liiiiidddtt ned på hundetræningen (dvs. holdtræning til hver hund én gang om ugen + evt. kurser og stævner) Og man så liiiiiggggeeee får tilbudt noget ekstra, så man istedet (igen) er oppe på fem gange træning om ugen, og stadig klar til at hoppe på "mix-holdet", hvis det omsider bliver udbudt igen?

    Jeg har NUL rygrad på det punkt. Synes ellers den fungerer fint på alle andre områder smiley


  • #376   30. mar 2023 Mon ikke de skjolder kommer fra en strintende kat?
    GODT, at det ikke var DIN søde kat, Anne


    Nej, de er fra en dyngvåd kat, der har taget en lur i barnevognen smiley Men heldigvis ikke min dyngvåde kat smiley

    Fru Christensen, det er satme hardcore smiley Den stakkels tysker må tænke, at du er den sejeste kvinde i verden!


  • #377   30. mar 2023 Kæft jeg havde kvalt den kat, der havde lagt sig i mine ting smiley

    Du er godt nok sej fru Christensen - er helt på linie med Anne der smiley


  • #378   30. mar 2023 Har iøvrigt lige lagt et spor - og jeg synes det regner mere og mere smiley

    Hader at gå spor i regn - er i det hele taget meget lidt fan af regn og mudder smiley


  • #380   30. mar 2023 jep helt dags silende regne ser det ud til ... jeg er SÅ doven .. gider kun at sidde i stolen, spille spil, se tv og drikke kaffe, one of those days ..
    havde mit ca ½ årlige møde med min chef forleden , vi sidder ikke samme sted så mødes sjældent ..
    Han spurgte ind til mine planer ifht st stoppe med at arbejde, og vi talte om det, han sagde han også ser frem til at stoppe men godt kunne frygte han blev lidt hygge lad .. jeg sagde så at jeg har vedtaget at ingen skal bestemme hvordan mit otium skal være .. har oplevet de der "ej man skal da op om morgenen og udrette noget" ej man skal da også ... osv
    NIX hvis jeg vil sove længe, have dage i min stol og ikke lave en skid så skal ingen pege fingre af det ... og ja måske man går i stå, men hvis man har det godt med det så skal andre ikke være forargede ... måske jeg kommer til at kede mig lidt, det håber jeg da egentlig for så kan jeg måske lette mig, men jeg frygter det ikke, der er så meget man kan hvis man GIDER ..

    Han havde jo lovet mig mit job frem til sommer 24, men måtte sidste år grundet dårlig økonomi sige at det kunne være det kun blev til sommer 23 ... nu er det heldigvis rettet op, og han sagde endda at de ikke smed mig ud så jeg kunne selv styre det og han ikke mente jeg skulle stoppe næste sommer hvis jeg ikke ville .. så vi blev enige om at tale sammen sidste på året ... men jeg tror nu jeg stopper ...


  • #381   30. mar 2023 Jeg elsker min lille kvikke pige smiley

    Hun har været super nem i håndtering, og derfor har jeg slækket på det de sidste måneder. Men dét, kombineret med hendes idiot-alder, har gjort at hun er totalt hysterisk ved håndtering smiley

    Nu er situationen den, at hun har en skæv tand, og den skal selvfølgelig rettes. Og det er jo fint nok at JEG kan se den skæve tand, men jeg ville jo egentlig gerne, at dyrlægen kan se den (uden hun skal bedøves). Så jeg er gået igang med at træne tandvisning. Vi er på 3. dag i træningen, og hun finder sig nu i at lægge hagen på min ene hånd, imens jeg med den anden hånd kan undersøge hele munden - både åben og lukket.

    Hvis det kokser ved dyrlægen, kan jeg altid få hende til alt med omvendt lokning med bold smiley


  • #383   31. mar 2023 Er topstolt af Nimbus. Han kan godt være en lille smule sensitiv, og bryder sig fx. ikke rigtigt om, at andre hunde gøer for meget (slet ikke, hvis han ikke kender dem)

    I går var vi til agility et nyt sted. Dvs. nye omgivelser, nye forhindringer, nye mennesker, nye hunde, helt anderledes lys og lyd OG en enkelt hund, der var meget gøende.

    Han reagerede kun kortvarigt, når hunden gøede tæt bag ham, og kun i begyndelsen. Derudover arbejdede han bare som en lille stjerne. Men han var godt nok træt til sidst smiley


  • #384   31. mar 2023 #383

    Fedt !


  • #385   31. mar 2023 Nu skulle det prøves ..

    profilbillede
  • #387   31. mar 2023 335 for 10 kg til imorgen.
    Ellers er det 399 smiley


  • #389   31. mar 2023 Jeg fik en pose insektfoder sidste år til mine pindsvin sidste sommer, og det blev spist med velbehag.
    Det er ret kræsne pindsvin jeg har, Lidls billige kattefoder gider de ikke spise


Kommentér på:
Løs snak 8

Annonce