{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Løs snak 8
  • #1   13. mar Mange tak smiley

• #2   13. mar Har vi fået løst alle problemerne? Jeg har et pseudoproblem - Conor vil ikke gerne ud, når der er regnvejr, og det passer mig egentlig fint.
    Jeg vil gerne have en ny espressomaskine, gerne fuldautomatisk. Del gerne jeres erfaringer og kom med forslag til mærke og model.

• #3   13. mar #2 ..... Måske løser dette dit første problem ....... smiley smiley smiley smiley smiley

Vedr: espressomaskinen ---..> har jeg ikke en sk** forstand på , der må andre komme på banen. ......,...... smiley

profilbillede
  • #4   13. mar Vi har haft en Simens EQ et eller andet i nogen år, den er mega god og nem at betjene, når den dør bliver det helt sikkert Simens igen ... er der nogen i husstanden, eller dem der kommer ofte der er til kaffe med mælk ville jeg gå efter en hvor man kan stille slangen ned i mælkekarton ... vi har tidligere haft en med en mælkebeholder, det betød der ofte stor en slat mælk i køleskabet og blev træls og endte med at blive smidt ud ..
    Nu kan slangen bare stikkes ned i karton og så suges den mængde mælk der skal bruges til den kaffe man har valgt ..

tror vores næste bliver noget a la :

https://www.rigtigkaffe.dk/fuldautomatiske-espressomaskiner/10468-siemens-te657313rw-eq6-s700-espressomaskine.html

Kan se der er kommet nogle med kandefunktion, det kunne jeg godt overveje til næste gang, det er nogle gange hvis man er mange træls at rende frem og tilbage og lave kopper, folk får ikke rigtig kaffe på samme tid ... jeg har af og til stået og lavet flere kopper og så hældt på termokande ..

God kaffe får man ved Hedekaffe/Kaffehjørnet i Ulfborg , de sælger også maskiner

• #5   13. mar jeg drikker kun sort kaffe

• #6   13. mar Holy shit. smiley
    Jeg har vist gabt over mere end jeg kan klare. smiley
    Jeg er jo i Odense for at skifte kanyle hver 4 uge.
    De fleste gange tager det kun 5-10 minutter, og det er som regel en sygeplejerske der skifter den.
    Det er kun hvis der er problemer at der er en læge.

Jeg er lidt træt af at jeg skal til Odense, så spurgte ind til, om jeg ikke kan få den skiftet i Kolding.
    Det kunne jeg ikke, da der ikke er en næse-øre-hals afdeling i Kolding og der derfor hellere ikke er fagsygeplejesker, og at forsikringen ikke dækker hvis der skulle ske noget. smiley
    Spurgte så om jeg ikke selv kunne skifte den.
    Det konfererede en 6-7 læger om og blev enig om at det kunne jeg godt. smiley
    Jeg troede ikke at de gik med til det. Fik vist mere sagt det for at være på tværs. smiley
    Og shit, tror ikke at jeg kan gøre det, er lige ved at kaste op når jeg tænker på det. Har hellere ikke set hullet i halsen og får brækfornemmelse når jeg tænker på det. smiley
    Det er aftalt, at jeg selv skal skifte den næste gang i Odense, og hvis det går godt, så får jeg kanyler med hjem. smiley

Jeg får det helt dårlig bare ved tanken, men jeg vil hellere ikke miste ansigt smiley
    Jeg bliver nok nød til at dope mig godt med stesolid inden jeg tager til Odense næste gang. smiley

Også noget positivt fra endoskopien i dag.
    Ingen tegn på kræft, ingen granulat og ingen cyster i hals og luftrør. smiley

• #7   13. mar @ Anni ... fedt fedt ...

Kunne det ikke være en mulighed at der var en dygtig øre-næse-hals læge i Kolding der kunne gøre det ?

• #8   13. mar Hanne, jeg går til en god hals-øre-næse læge i Kolding med mine ører.
    Det mente de i Odense hellere ikke var løsningen.

• #9   13. mar @ Anni ... hvis du íkke er tryg ved det selv så kan du da spørge ved ønh lægen ..

• #10   13. mar Hanne, det har noget at gøre med forsikring, hvis der går noget galt.
    Det er kun i Odense de må skifte den
    Jeg kan selv få lov til at skifte den, men så skal jeg skrive under på at det er på eget ansvar.

• #11   13. mar @ puha ... tør du så tage det ansvar, hvad skal du gøre hvis du står i det og det driller/ikke fungerer ... smiley smiley

• #12   13. mar Jeg bøjer mig i støvet (når det holder op med at regne), hvis du selv tør gøre det, Anni smiley
    Dog vil jeg sige, at du IKKE taber ansigt, hvis du siger til lægerne, at ved nærmere eftertanke har du ikke lyst til selv at gøre det.

Mht. espressomaskine: Min exmand og jeg havde et stort skrummel, som lavede super lækker kaffe. Jeg gad ikke have sådan en kæmpemaskine, så da jeg læste, at Nespresso genanvender kapslerne (man skal så bare lige gemme dem og aflevere dem hos en forhandler), købte jeg mig en lille Nespresso Vertuo til 899 kr. Da der var kampagnetilbud, fik jeg kapsler for 500 kr med i købet.
    Minusset er, at man er nødt til at købe de dyre kapsler.

• #13   13. mar Ha ha Hanne.
    Der sker ikke noget ved det, hvis det driller. Ikke andet end at jeg må en tur på skadestuen eller suse til Odense.
    Jej kan jo ikke blive hvalt smiley

Nu må jeg se, om jeg kan overvinde mig selv, eller om jeg skal bide tænderne sammen og indrømme at jeg har gabt over for meget. smiley

• #14   13. mar Siemens maskinen er ikke et skrummel, vi har haft en Nespresso med mælkebeholder den var ikke meget mindre , og vi fik ikke returneret kapslerne ... så fandt vi ud af at Peter Larsen havde lavet nogle kapsler af andet materiale der skulle kunne bruges, men de virkede ikke hver gang så det blev for træls ...

• #15   13. mar Gode nyheder, Anni smiley Altså bortset fra din hjerneblødning med den tube smiley Som Isabelle holder jeg på, at du skal fortælle dem om dine forbehold, og at du måske var lige frisk nok. Måske kan de tage dig i oplæring, så du lærer det lidt langsomt, og bliver mere tryg ved tanken.

• #16   13. mar #6
    Når du kan få lov til at prøve under opsyn, så er det da en god mulighed for at se om det går smiley

Jeg kom selv til at fjerne mit ene dræn efter en operation (det hang fast i en stol, og da vacumet røg, hev jeg det selv ud).
    Da det andet dræn skulle fjernes nogle dage senere, følte jeg, at de overdrev helt vildt, der blev sprittet, klippet sting og slangen blev trukket laaangsomt ud.
    De tre sygeplejersker, der deltog, kunne ikke forstå, at jeg bare selv havde fjernet det første dræn smiley :-) smiley
    Nå, men jeg giver også mig selv akupunktur, så det er nok bare mig, der er galt afmarcheret:-)

• #17   13. mar Jeg LOVER at det her bare er en lynhurtig bøvs! Men jeg er så frustreret, at jeg har lyst til at tude smiley

Knæet har haft nogle gode dage, så da vi trænede i skoven i går, lavede jeg lidt mere, end ellers ville. Alt var fint. I går. Så blev det i dag, og mit knæ gør vanvittig ondt. Tog på job, fik mere og mere ondt, og over middag var knæet ved at hæve mere, end der var plads til i bukserne.

Nu jeg var i så strålende humør, ringede jeg til AES, som har meddelt mig, at min afgørelse om varigt mén er udsat til december, fordi jeg fik en blokade i januar smiley De kunne så fortælle mig, og for hver blokade, bliver afgørelsen udskudt 10 måneder. Jamen SUPER! Jeg spurgte om det ville gøre en forskel hvis jeg fik min læge til at beskrive, at blokaden virkede i 3-4 uger? Det kunne det nok, men afgørelsen ville alligevel blive udsat igen, hvis jeg får en ny blokade.

Jamen, skønno, jeg bestiller da en tid hos min læge, som så kan skrive ned, at jeg siger, at blokaden kun har kortvarig effekt. Hvilket jo teknisk set kunne være løgn, men såmænd er rigtigt nok. Og så kan jeg håbe, at AES afgør min mengrad hurtigere end december, for jeg kan først få en blokade når mengraden er afgjort.

Nu jeg havde AES i røret, kunne jeg lige høre om den skinne jeg har søgt om. Som ansvarsforsikringen umiddelbart synes AES skal tage stilling til. AES kunne fortælle, at det rigtigt nok er ansvarsforsikringen der skal betale den, men siger de nej, kan jeg bede AES tage stilling til, om ansvarsforsikring tager fejl. Sagsbehandlingstiden er, tadaaaaa, ET ÅR!!

Så…. I de næste 9 måneder skal jeg i værste fald klare mig med panodil, ibumetin og raseri. Og så kan jeg, hvis alt går til held, få en pose penge og en blokade.

Så gider I ikke krydse fingre for at ansvarsforsikring (som jeg har rykket for svar i dag) siger go til min flotte, fancy og meget dyre skinne, så jeg i det mindste kan gå og se lidt bionic ud, imens jeg venter på at få afgjort min sag smiley

• #18   13. mar Anne, du er sgu da også et sølle skravl. Jeg håber snart, at du får styr på det knæ, for det er bare ikke rart, når ting hæver i en sådan grad, at der ikke er plads i bukserne.

• #19   13. mar Jeg vidste at du ville kommentere på den del smiley

• #20   13. mar Det lyder rædselsfuldt belastende - og dertil besynderligt, at en blokade udskyder afgørelsen. Blokaden er jo ikke helbredende smiley

• #21   13. mar I aim to please smiley

• #22   13. mar Kæresten er glad for sin Philips espresso maskine... jeg ved ikke en skid, jeg kan ikke lide kaffe smiley

• #23   13. mar Jeg har haft Siemens, men ville gerne have mælkedrikkene lidt varmere. Derfor købte jeg en Nivona, og den kunne virkelig leve op til kravene, men gik i stykker efter et års tid og leverandøren kunne ikke skaffe reservedele og gav mig pengene igen. Fint nok, men ingen kaffe. Nu bor den billigste Melitta her - på tålt ophold. Erfaringer med Jura søges - nej Anne, det er ikke dit studie, der spørges ind til. En anden gang, måske.

• #24   13. mar @ Anne ... har du prøvet akupunktur som smertebehandling .. det kunne jo være hvis det virker for dig at du kunne undvære blokader og dermed ikke udskyde afgørelsen ...

• #25   13. mar Det er totalt sort, Isabelle. Og den søde sagsbehandler fra AES fik mere og mere lys stemme, og da jeg takkede hende for hendes tid, beklagede hun at hun ikke kunne hjælpe. Jeg takkede alligevel, og sagde at både hun og jeg jo forvalter regler, som vi kan synes er fjollede, men at det jo ikke ændrer på reglerne.

Nu har jeg taget noget smertestillende med trekanter på, og er meget mildere stemt smiley

• #26   13. mar #23 ... det kan jeg godt sætte mig ind i, synes heller ikke de forprogrammerede mælkedrikke er varme nok ... jeg har så fundet ud af at laver jeg mælken først og så espresso, eller en sort kaffe oven i så er den en del varmere ..

• #27   13. mar Et langt bøvs fra mig. Det r godt nok op af bakke ind imellem. For det første så ville min sagsbehandler i jobcenter sende min sag til førtidspensionsnævnet, hun mente den var helt oplagt efter at onkolog, samt egen læge har skrevet at jeg er uhelbredelig og livstruende alvorligt syg med dårlig prognose. Sagen er så blevet afvist af jobcenterets læge der siger, hun er ikke terminal og kommer ud af døren hver dag, så basis for at arbejde. Så nu skal sagen til rehabnævnet. Her skulle så udfyldes et spørgeskema med ? om hvad jeg selv mente der skal til for kunne fokuserer på at komme tilbage til arbejde og om jeg har overvejet et uddannelses forløb. Og et cv havde de også brug for. Det er helt hen i vejret. Har nu koplet kræftens bekæmpelse på, for mener det ervhelt uacceptabelt at sende sådan et skema til kræftpatienter.
    Efterfølgende er jeg blevet scannet, medicin virker ikke og der er nu meget vækst. Der er ved at være tomt på behandlingshylden. Er nu valgt ud til et hårdt forsøg tceller terapi. Kun fordi jeg er i noglelunde kondition. Så operation på mandag, så ventetid i 4/5 uger. Dernæst Indlæggelse og isolation i 3 uger hvor alt slåes ned af 7 dages meget skrap kemo kur. Når imunsystem er helt væk så sættes de dyrkede tceller i kroppen. Så har brug for masser af krydsede fingre den næste tid.
    Ved ikke lige hvordan de vil putte arbejdsevne vurdering ind i den kontekst.
    Så fik min lillebror hjerblødning i tirsdag. Heldigvis kommer han godt igennem. Og må tage det som en advarsel på et stresset job.
    Men med hundene går det godt. Victor 15 år og Sofus 7 md .

profilbillede
  • #28   13. mar Et af de sprøgsmål jeg skulle svarer på

profilbillede
  • #29   13. mar Et mere

profilbillede
  • #30   13. mar @Tine ..man kan på alle måder kun være tom for ord ... både over dig situation og ikke mindst over systemet ...
    Endnu et af de eksempler som politikker efter politikker siger ikke skal ske, at lovene ikke er lavet som de administreres ..

Forsiden af Ekstra Bladet, men det orker man vel næppe i din situation ..

Du får alle de bedste ønsker om at kommende behandling er vendepunktet og vejen frem for dig ...

• #31   13. mar #27

Kære Tine
    Her krydser vi ALT for dig.

Det er bare ikke i orden, at man skal kæmpe mod både sygdom, uholdbare regler og bureaukrater, der åbenbart er både er blinde og døve.

• #32   13. mar Øv Anne, det er godt nok nederen at du skal gå så længe.
    De burde have fortalt dig, at der går så lang tid efter en blokade.
    Kan du ikke få noget stærkere smertestillende hos lægen?
    Og har du undersøgt med privathospital?
    Og tag billeder af dit hævede knæ.

Det er godt at have beviser.
    Den skinne du skal have er godt nok dyr. Det er svineri at sådan noget skal koste så meget. Og hvis man køber hjælpemidler inden de er bevilliget, så får man for det for det meste ikke refunderet.

Lise Lotte, jeg behøver ikke at træne.
    Jeg tager inderkanylen ud flere gange daglig og desværre også om natten. Yderkanylen skiftes på samme måde.
    Det er lige som at have to par underbukser på, og det yderste par skifter jeg selv hele tiden. Det inderste par er når hele tuben skal skifte

• #33   13. mar Øv Tine, det er så frygtelig som jobcenteret behandler syge mennesker på, og de ved jo altid bedre end lægerne.
    Håber, at den nye regering gør alvor af det og lukker jobsentrene.
    Den måde syge bliver behandlet på gør en jo bare mere syg.
    Jeg er taknemlig for at jeg var folkepensionist da min elendighed startede.
    Hvis jeg skulle have været igennem det de byder dig, så var jeg hoppet i havnen.

Jeg håber, at t-celle behandlingen virker.,synes bare at de burde have prøvet med t-celle for lang tid siden.

Sender mange varme tanker. smiley

• #34   13. mar Øv altså, jeg er ved at komme op i det røde felt.
    Nu er en af hundefrisørene Kolding begyndt at farve hundene.
    Hun forsvarer det med, at det ikke er på grund af penge, men at det er fordi kun det bedste er godt nok til de små hunde babyer.
    Samt at der jo ikke er noget forkert i det, da det er det samme som når mennesker farver hår.
    Jeg har endnu Ikke oplevet en hund gå til frisøren og ber om at blive farvet.
    Det værste er, at de fleste synes at det er helt ok. smiley

Så i løbet af den nærmeste tid løber der nok en del stribede, prikkede, hunde i alverdens farver rundt i Kolding.
    Og trenden vokser garanteret hurtig.

Egentlig utrolig at det har taget så lang tid inden de skøre amerikanere er blevet efterlignet.

• #35   14. mar Vi har også en Siemens espresso.
    Den er med dampfunktion, så vi selv damper/skummer mælk til f.eks. latte i en af de der metalkander.
    Det er godt varmt.

Vores er fra efterår/vinter 2015 (eller måske start 2016) og efter mange mange tusinde kopper kaffe, er den ved at være pensionsmoden. smiley
    Jeg ved bare ikke hvad jeg vil have i stedet.

Jeg vil ikke have en af dem hvor jeg trykker på en knap for f.eks. latte/cappuccino og den selv tager mælk fra karton. Vi kender flere der har den type maskine og jeg synes ikke det bliver godt.
    En flad fornemmelse.

• #36   14. mar Tine, hvor er det forfærdeligt smiley Krydser og håber for dig smiley

• #37   14. mar Det er så ufattelig ondt, Tine. Hvordan KAN man behandle et menneske så uempatisk og ignorant?

Jeg håber inderligt, at T-celle-behandlingen virker - og undrer mig som Anni over, at lægerne ikke har prøvet denne før nu.

• #38   14. mar Some things in life are bad
    They can really make you mad
    Other things just make you swear and curse
    When you're chewing on life's gristle
    Don't grumble, give a whistle
    And this'll help things turn out for the best
    And
    Always look on the bright side of life
    Always look on the light side of life

• #39   14. mar Der er desværre personer, der er alvorligt ramt af sygdom, som ville ønske, at de var raske. Omvendt er der også folk, der har lidt småudfordringer, men som til gengæld dyrker disse i et ganske betragteligt omfang.
    Ikke 15 min. fame, men flere års shame smiley

• #40   14. mar Ej, Tine, for pokker da også smiley kæmpe krammer herfra! Fandme ikke fair, at du ikke kan få fred for det skide jobcenter. smiley

Anne - også en krammer til dig! 9-10 måneder er alt for længe at gå, med en kropsdel der ikke virker. Man bliver bims i hovedet af det.. smiley

• #41   14. mar "Always look on the bright side of life"

Hun var et par måneder henne i sin graviditet, da hun fik konstateret leukæmi.
    Et halvt års tid senere opdagede lægerne en tumor på kærestens hjerne.

"Always look on the ligt side of life."

Deres datter blev forældreløs som tre-årig.

Min datter tænker på sin veninde og hendes kæreste. De ventede deres første barn sammen. Det er 12 år siden. I morgen skal min svigersøn opereres.
    Jeg må blankt erkende, at mit ellers lyse sind er lidt mørkt lige nu, men jeg prøver at holde modet oppe - og fortrænger angsten i vid udstrækning.
    Min datter og jeg taler om, at vi skal grille på Hornbæk strand til sommer smiley
    Den lyse side af livet kommer til at fylde igen - lige straks!!!!

• #42   14. mar selvfølgelig kommer I ALLE til at grille på stranden til sommer, og forhåbentligt da på vej mod helbredelse for begge ...

men nogen gange er det sgu op af bakke med det der håb ...

• #43   14. mar Min nye udlejer er entreprenør og har en bogholder - der lige ringede til mig for at spørge, hvad jeg selv synes, jeg skal betale i a conto for varme, el og vand smiley Lys i mørke.

• #44   14. mar #43

Stort tillykke med dit nye hjem smiley

Krydser ALT for din svigersøn.

Selvfølgelig skal I alle grille til sommer, ligesom alle os andre smiley

• #45   14. mar Tine tusinde knus og tanker

• #46   15. mar Man fristes lidt til at spørge hvilken del af; "uhelbredelig og livstruende alvorligt syg med dårlig prognose" det er jobcentret ikke forstår. Det forekommer ret bizart at man bruger en hulans masse resourcer på at skulle hive Tine gennem møllen.
    Tine jeg ønsker dig alt det bedste smiley
    Og Isabelle også cyberkram til dig smiley
    Min lillesøster har i mange år været alt for meget syg og har kæmpet for at klare familie, job osv. Ingen har kunnet finde ud af hvad det egentlig er hun fejler. For 1 års tid siden blev hun fyret pga for høj sygefravær (hun var hospitalsfysiker - arbejdede med strålekanonerne på et stort sygehus). Så nu er hun også igang med at komme igennem møllen med jobprøvninger og fanden og hans pumpestok. Hun har for nyligt fået to diagnoser. Hun siger at det var en lettelse endelig at få et navn på det, men samtidig også rigtig trælst for det er ikke noget der nogensinde går væk igen. Begge diagnoser udelukker næsten at hun nogensinde kommer til at bestride et arbejder igen. Og hun vil sikkert bare blive fyret pga højt sygefravær igen og igen. Oveni skal man så slås med at blive mistænkt for at være doven og ikke gide arbejde; det er jo lidt det der ligger i luften med den måde man behandler folk på. Vi taler et menneske, der har taget en lang og nørdet universitetsuddannelse, og haft et godt og velbetalt job som hun holdt meget af.
    Jeg priser mig lykkelig for at jeg ikke lider af andet end hvad der kommer med alderen. Åreknuder,lidt slidtage og den slags. Og så lige pt et forvredet knæ som stadig bliver ømt i brug. Det 2 mdr siden den lille Penny pludselig og ud af den blå luft hoppede skarpt til venstre mens jeg stod stille og fokuserede på noget andet. Resultat: overkroppen fulgte med hunden og fødderne blev stående. SMÆLD sagde det i knæet og strømmen af bandeord fik Penny til at se meget betuttet ud. Lægen sagde 'ja, det er jo en typisk skade vi ser når folk har været på skiferie'. Så måtte jeg fortælle at jeg sådan set bare havde været til hundetræning smiley

• #47   15. mar Isabelle, hvad blev diagnosen på din svigersøn? smiley

• #48   15. mar Kræft.
    Han er under kniven nu.

• #49   15. mar Puha - krydser fingre for at det går godt. Og at han på sigt kan blive helbredt. Det kan man jo trods alt godt. Min svigermor var igennem et ret voldsomt forløb for snart 15 år siden med kræft både i underliv og brystkræft. Hun regnes for helbredt og bliver da godt nok tjekket en gang om året (tror jeg det er). Men igen tegn på at noget er vendt tilbage endnu.

• #50   15. mar xxx Isabelle til din svigersøn, og ja bare jer ..

Det der med kroniske lidelser der ikke kan ses er bare svært .. når man lever med kroniske smerter og virkning af kronisk sygdom og ikke mindst ofte bivirkninger af nødvendig medicin så er det træls at blive mødt af attituden "hvorfor tager hun sig ikke bare sammen"
    HVIS nogen tror at man ikke MEGET hellere ville være totalt fit, bestride 37 timers job, bage til familien, gøre hytten ren og løbe et halv maraton,, ordne haven og hjælpe alle steder man kan så er de bare for dumme .. HVEM fanden vil ikke helst være 100% funktionsdygtig ...

De svære og livstruende sygdomme er helt forfærdelige det kan ingen jo andet end mene !!!!!!
    at leve med kronisk begrænsende sygdom er stærkt livskvalitetsmæssigt nedsættende og tror mange (mig selv inkl) har spurgt sig i sorte perioder om det er det værd ..

• #51   15. mar Hold da op, hvor er de hårdt ramt, Isabelle smiley Jeg håber operationen går godt smiley

• #52   15. mar @50: Ja, når man lider af noget ingen kan se så med det blotte øje så bliver man mødt af 'skal hun da ikke bare tage sig sammen'. Jeg tror langt hellere min søster ville være i stand til at passe sit job og få sin gode løn, være der for sin famile, nusse rundt i sin have eller ride en tur på sin hest end udsigten til at skulle leve på en lille pension og have en stærkt begrænset hverdag.

• #53   15. mar @ Mette ... nemlig, jeg har så i mange år været så privilegeret at have fleksjob på gammel ordning så vi har ikke før sidste år været hårdt ramt på økonomien.. men sidste år tvang omstændigheder mig til at skifte til fleks på ny ordning og lang færre timer, og omgodt et år hedder det fleksydelse = efterløn for fleksjobbere så bliver det virkelig mærkbart ..

• #54   15. mar Hanne, det er ikke sjovt at gå fra arbejdsliv til folkepension.
    Jeg blev godt nok fattig, men på en eller anden måde så går det alligevel.

Jeg ville ønske, at jeg kunne arbejde lidt ved siden af, men det kan jeg desværre ikke. Ikke kun for at supplere folkepensionen, men også fordi jeg gerne vil arbejde og savner det.

• #55   15. mar Shit, nu er det også begyndt at regne ind.
    Så det er slalom omkring spande og skåle. I min stue. smiley
    Synes godt nok at det er ved at være træls. Lige så snart man har ordnet noget, så kommer det næste. smiley
    Min opsparing har godt nok ikke godt af der.

• #56   15. mar det lyder slemt Anni smiley ... vand ind er bare ikke sjovt ... der er jo ofte en årsag der koster penge ar udbedre .. håber din forsikring evt dækker hvis det er ...

• #57   15. mar Jeg får også tics hver gang det regner, for vores ene staldlænge er piv utæt i taget, og det er i så dårlig stand, at taget nærmest er begyndt at smuldre. Det skal virkelig skiftes, men det er fandeme mange penge at smide på noget, man ikke får glæde af som sådan.

• #58   15. mar Det er en god dag smiley
    Operationen gik godt - og min seje svigersøn var vågen og i kontakt med en neuropsykolog hele vejen igennem. Det var ikke så behageligt med de stød, han skulle have - og da de fik placeret noget hjerneplade (??) lidt forkert. Men såvidt min datter forstår det, fik lægerne fjernet, hvad de kunne se, hvilket de, før operationen, ikke var sikre på at kunne, hvis min svigersøns syn skulle bevares.
    Vi er ufattelig glade - og jeg har, for at kunne gøre NOGET - lavet mad til nogle dage til familien.
    Nu er min datter på vej hjem - og skal hente de to store børn i fritidsklubben og tage på café og hygge med dem, inden de kører hjem til yngstebarnet, som bliver passet af morfar. De store har brug for sådan noget lige nu - men hvor faen Cecilie får kræfterne fra, aner jeg ikke smiley
    Jeg glæder mig til at passe den yngste i morgen - og til at se min datter og give hende verdens største kram smiley

• #59   15. mar #58

Det var da en fantastisk nyhed smiley

• #60   15. mar sidder sgu både med klump i halsen og tårer i øjnene ... for fanden Isabelle sikke en oplivende melding ...

• #61   15. mar Dejlige nyheder, Isabelle smiley

• #62   15. mar Ellie er en idiot smiley

Hun har et release-ord på legetøj, “yes”, og må først tage legetøjet på release. Hver aften kommer hun med et stykke legetøj og lægger det i min hånd. Står og stirrer intenst. Jeg siger alt muligt tosset - tis, mus, sovs, pølse, tag osv., og når jeg endelig siger “yes” hopper hun frem og tager begejstret legetøjet. Tumler rundt i nogle sekunder med det, og lægger det så i min hånd, hvorefter vi starter forfra smiley smiley

• #63   15. mar Rikke, kan godt forstå at du får tics når det regner. Men godt at det ikke er stuehuset.
    Når nu det er stalden, kan i så ikke få lagt sådan nogle bølgeblik plader over taget?
    Det er ikke så dyrt.
    Jeg fik lagt sådan noget på mit udhus og garagen for nogle år sidenog det ser slet ikke så dum ud

Mit tag er også ældgammel og trænger til at blive skiftet.
    Jeg fik "lappet" mit tag for 3 - 4 år siden.
    Men jeg får ikke nyt tag, det er pivedyrt, og jeg har ikke nogen som helst der kan arve.

• #64   15. mar Anni - Taget på dén staldlænge er så skrøbeligt, at man ikke kan lægge noget over. Sidste år fløj der nogle plader af, som så skulle erstattes, og håndværkeren sagde, at det var i så elendig stand, at hånden gik igennem, da han lagde lidt vægt på. Så det er desværre en udskiftning smiley

• #65   16. mar Arghhh kender i det, at et ellers rigtigt godt arbejde kan ødelægges af en elendig kollega? smiley Normalt ville jeg ikke lade det gå mig på, men når én person kan sabotere arbejdsglæden for mange, pisser det mig af smiley

• #66   16. mar Fru Christensen - årh ja, dét kender jeg! heldigvis stoppede vedkommende af sig selv, så vi andre slap for at stoppe. Det har virkelig lettet på teamet, og det er skøøønt! smiley

• #67   16. mar jeg havde haft den bedste arbejdsplads inkl kollegaer og ledere i 15 år, alle var glade, så kom lederen fra helvede og ødelagde alt på 2½ år , inkl flere af mine kollegaer og mig, gik der til hun endelig blev fjernet .. men sikke omkostninger det fik, og ja én person kan ødelægge det for mange ...

• #68   16. mar Hov! Ville redigere emnet i 7’eren, og kom til at slette den:/

Er der noget med at Big Admin kan genoplive den? Eller skal den bare dø i stilhed?

• #69   16. mar Lad den bare dø;)

• #70   16. mar Lad os lige holde et minuts stilhed for alle de guldkorn, som nu permanent er tabt for vores efterkommere smiley

• #71   16. mar Den var jo også for tidligt født den stakkels tråd smiley

• #72   16. mar øv...

• #73   16. mar jeg kan ikke få mine tanker væk fra den espressomaskine

• #74   16. mar RIP ... stakkels 7'er ..... hvilke uundværlige billeder og oplysninger kan vi mon så forvente der nu dukker op her i 8'eren ? .... smiley -------> vi venter i spænding. smiley smiley

• #75   16. mar RIP for tidligt født 7’er smiley

• #76   16. mar Snart er det eneste lyspunkt at dyrke sex i vindueskarmen og drikke espresso - gerne samtidigt.

• #77   16. mar Søren - og med publikum på. Helst børn..

• #78   16. mar #76 ..... bare et enkelt spørgsmål .......... Er det ikke ret vanskeligt at dyrke sex i en vindueskarm , hvis den kun er 22 cm. dyb ? smiley ...... og der også skal være plads til både potteplanter og kaffekoppen ?

• #79   16. mar Nittib, har du lige målt din vindueskarm? smiley

Jeg ved tilfældigvis at Søren har et par esser i ærmet. Jeg vil ikke afsløre andet end sliplet-stegepande smiley

• #80   16. mar #79 .... naturligvis ..... Jeg vil da gerne vide -----> hvordan ??? .... smiley smiley smiley

• #81   16. mar Ikke mere slip-let. Man bør ikke bevidst påføre sin partner skade - med mindre andet er aftalt (citrrron). Slip-let indeholder de skadelige pfas'er. Nu er det kulstofstål, der også er mere goddaw i.

• #82   16. mar @ Nittib, de moderne vindueskarme er jo nærmest sidde/sofa pladser ...

• #83   16. mar #82 ...... Shit .... så må jeg jo flytte. .... smiley smiley smiley

• #84   16. mar "Tilfangetagen russisk officers dagbog viser, hvor galt det går i øst

Overlevelsesprocenten for soldater, der sendes frem mod ukrainske stillinger, er ifølge tal fra en dagbog nede på 13 procent." (Politiken i dag)

Jeg gribes et øjeblik af en følelse, der kunne minde om skadefryd. Tag DEN Putin!!! Men det er jo mennesker - de døde og de efterladte. Hvor er det rædselsfuldt og meningsløst.

• #85   16. mar Hvis man ikke kan komme op i sengen, kan man vel heller ikke komme op i vindueskarmen.
    Men hvad har det med espressomaskinen at gøre.
    Det er da helt sort ??

• #86   16. mar Av av av!!! Jeg har SÅ ondt i skuldrene smiley Af at have armene oppe over hovedet smiley

Min lille hvalp, som ikke er en hvalp mere, men en knap 10 måneder gammel rædsel, har gået sit længste spor, og det tilmed i rigelig megen vind og første gang med 10 meter line (i stedet for de sædvanlige 5 meter) smiley Hun havde overskud hele sporet rundt, men jeg kan godt afsløre, at hun lige nu ligger og tager en skraber smiley

Og mine pølsefingre ramte forkert - hun sprang selvfølgelig ikke en genstand over smiley

profilbillede
  • #87   16. mar @ isabelle .. ja det er helt rædselsfuldt, jeg ved godt der er flere der har startet krige, og sikkert flere der ville gøre det samme ... men hvor er det egentligt helt surrealistisk med tanke på vi alle "bare" er mennesker der så er nogen der kommer i en position hvor de kan beslutte at et lands folk/andre mennesker skal sendes ud som decideret kanonføde for en persons ambition, og manglende indsigt i at det kan være ok at sige, det her går ikke lad os trække os hjem inden det koster en hel generations unge mænd ..

Kim il fører sig godt nok også frem i tiden ..

• #88   16. mar Anne, alle hundeejere burde have biler med soltag så der er plads til armene. smiley
    Tillykke med det fine spor.

Den bedste oplevelse jeg nogensinde har haft, var min første sweiss prøve med Taliban.

• #89   16. mar Tak Anni smiley

Jeg gik i dag og tænkte, at med hende her er jeg helt sikker på altid at komme sporet rundt. Men Bella blev jeg altid usikker når hun blev usikker, og så prøvede jeg at styre hende og så gik det helt i ged smiley Det var først i A-klassen at jeg lærte at stole på, at hun nok skulle få mig rundt. Og dén tro har jeg allerede til Ellie, og det er bare så dejligt smiley

• #90   16. mar .. og så fandt Rappenskralden også frem til denne her tråd - dejligt smiley

Jeg er ganske enkelt blæst bagover efter at have læst den igennem. Fuck, I er nogle stærke, seje mennesker allesammen. I sætter min egen tilværelse lidt i relief, tak for det smiley

Herfra er der (som sædvanlig) nyt om hunden. Story of my life smiley

Jeg fik denne her besked idag, efter at jeg har smidt mit lydighedsprogram fra IGP1 prøven ind på Facebook.
    Så bliver man altså bare GLAD og STOLT !!!

• #91   16. mar Hov .. det kom ikke med før, så her er det jeg fik tilsendt på min MSN smiley

profilbillede
  • #92   16. mar seriøst Martine vi snakker Espresso maskiner. smiley

• #93   16. mar John - jeg er te-drikker primært smiley

• #94   16. mar John, det er både espresso maskiner OG sex smiley

• #95   16. mar Martine, endnu engang tillykke.
    Kan godt forstå at du er glad og stolt smiley
    Hvornår skal du til næste prøve?

• #96   16. mar John - jeg er te-drikker primært

Te? TE???? smiley

• #97   16. mar ..Jeg drikker altså heller ikke kaffe.. smiley

• #98   16. mar #95

Tusind tak - regner med i April, men nu ser jeg lige.

Han skal bare have en bestået 2´er prøve inden VM-udtagelsen i Juni smiley

• #99   16. mar Jeg drikker lidt kaffe på job .. ikke meget og kun yderst sjældent herhjemme.
    Begyndte først med kaffe for et par år siden. Alle ævler løs om HVOR fantastisk det er, og så tænkte jeg, at jeg inden jeg døde hellere måtte se om det var så fantastisk smiley

• #100   16. mar Jeg drikker aaaaaalt for meget kaffe, og nu har vi fået sådan noget hokuspokus-te på job. Og prøvede det den anden dag. Alt muligt frugtagtigt, ginsing og halløj. Det smagte egentlig helt ok (selvom jeg aldrig vil sige det højt) smiley

Men kaffe smiley Åh, sådan en GOD kaffe er det bedste smiley Den nye fra Cirkel (Irma), den lyserøde er sååååå lækker smiley

• #101   16. mar Jeg er nu hellere ikke vild med kaffe. Skaljeg drikke det, så skal der godt med mælk i.
    Men kan godt lide cappuccino - den bliver rigtig god hvis man hælder et lille skvat amaretto i.
    Drikker også mest te.

• #102   16. mar jeg drikker både kaffe og the, i perioder mest det ene, i andre mest det andet ... til gengæld har jeg ingen brede vindueskarme ...

• #103   17. mar Jeg kan ikke drikke kaffe...
    (Eller øl, vin og de fleste former for spiritus)
    Jeg tror ikke mine smagsløg er blevet voksne.. smiley smiley

Men koffein skal man åbenbart have med alderen... så te og pepsi max smiley

• #104   17. mar Jeg er "kommet til" at melde Nimbus til hans første agility-stævne. Godt nok bare et Blåbærstævne, men alligevel.
    Det er såååå mange år siden, jeg sidst har konkurreret i agility smiley

• #105   17. mar Altså hvad er der med de der 'blåbær' ? Jeg kender det som et velsmagende bær, men nu kan man så åbenbart gå til blåbær smiley
    Jeg er ikke specielt vild med varme drikke. Jeg drikker ikke kaffe; har aldrig lært at bryde mig om smagen. Drikker en smule te med mælk (en kop til morgen og det er så sådan ca det). En god sort te fra min lokale te-pusher. Evt. med lidt orange eller jasmin. Urtete eller frugtte smager absolut rædsomt. På min arbejdsplads gør de et meget stort nummer ud af kaffen, som kan fås i 117 forskellige varianter fra nogle meget fancy maskiner. Og folk er pjattede med det. Det eneste te man kan få er breve indeholdende 'gulvopfej' tilsat ginseng, lakrids eller sære urter. Og det vand maskinerne kan levere til te er halvlunkent. Så jeg medbringer altid cola (zero) hjemmefra smiley Jeg tror også jeg har barnlige smagsløg smiley

• #106   17. mar Jeg købte et par gaaaamle (1973) børnebøger til børnebørnene i Netto: Totte og Lotte-bøger.

Totte og Malene hedder den ene - og DEN var næppe gået i dag:

"Totte har en tissemand til at tisse med og Malene har en tissekone til at tisse med.
    Totte og Malene er forskellige, for når Totte bliver stor, skal han være en far. Og når Malene bliver stor, skal hun være en mor" smiley smiley

• #107   17. mar Jeg ved faktisk ikke, hvor "Blåbær"-betegnelsen stammer fra. Men det er bare et udtryk for en uofficiel begynder-klasse, hvor unge hunde kan komme ud og få lidt stævneerfaring. smiley

• #108   17. mar Orv ja Isabelle. Den ville da VIRKELIG ikke gå!!

• #109   17. mar Der er vist ret meget af det vi så/læste som børn der ikke ville gå idag smiley
    @Karina - jeg har set det flere steder og undre mig over hvorfor det hedder blåbær smiley

• #110   17. mar Isabelle, lige så snart der er nogen som bliver forarget, så bliver de garanteret forbudt eller skrevet om.
    Du må passe på de bøger, de bliver måske penge værd som "originale". smiley
    Der er lige før at vores fortid helst skal udslettes total. smiley

Jeg kom i facebook fængsel i en uge, fordi jeg havde lagt et link til lille Bo's Jeg har set en rigtig negerman.
    Det mest forbløffende var, at det var halvandet år siden jeg lagde linket. smiley

• #111   17. mar Jeg overvejer, om jeg skal censurere nogle af de gamle børnesange, Maise elsker at høre, når vi kører bil. Der er fx en skipper, der banker sin kone - og så er der ham, der ønsker sig en datter, der skal sy og strikke og en søn, der skal gå i skole. Det er sgu da helt talebansk smiley smiley

• #112   17. mar Omskrevet Totte-bog:

"Totte har en tissemand til at tisse med, men det kan godt være, at han ikke vil have sådan en, og så får han den bare syet om til en tissekone.
    Malene har en tissekone til at tisse med, men det kan godt være, at hun hellere vil have en tissemand, og det kan hun heldigvis godt få hos "Tissemænd i alle størrelser.dk" (som bogen er sponsoreret af).
    Det kan også være, at Totte og Malene slet ikke vil have noget. Det fortæller vi om i næste bog"

• #113   17. mar Ha ha Isabelle, det må blive dit nye job.
    Det kan klares hjemmefra og du an bedre holde til det end dit nuværende job. smiley

• #114   17. mar Det var egentlig ret utroligt hvad man udsatte os der var små poder i '70-erne for smiley

• #115   17. mar Ja - tænk også på en sang som "Vi voksne kan også være bange - og synge lange lange bange sange". DET er da virkelig noget, der kan gøre ethvert barn tryg og godt tilpas smiley smiley

• #116   17. mar drag show for børn er det det nye.?
    jeg er ikke forarget men mine børn er jo også voksne smiley

• #117   17. mar Jeg tror, mine børnebørn ville blive godt underholdt af dragdamemændene smiley

Jeg synes, det er dejligt at høre mine ældste børnebørn tale helt dagligdags om homoseksualitet - fx i forbindelse med snak om forelskelse. At de så får lidt
    farver på hanner, der har det sjovt med udklædning som hunner, tager de næppe
    skade af smiley

• #118   17. mar Jeg har simpelthen haft noget så naturstridigt som en relativt kvik fasan-kok, boende på matriklen her de seneste uger.

I modsætning til sine artsfæller brillierer den ved, at den ikke løber, larmer, flakser osv., men istedet bevæger sig roligt og værdigt omkring. Selv når hundene nærmer sig, så flygter den ikke i panik (hvilket formentlig ville resultere i, at den flaksede ind i hegnet og mistede livet) I stedet går den helt cool og stille ud igennem rionettet.

Jeg er imponeret. Og overrasket smiley

• #119   17. mar Karina, det er nok en der er vokset op i fangenskab og har været vant til hunde.

• #120   17. mar Hvorfor kan man ikke slå notifikationer fra på egne tråde? Overvejer at “komme til” at slette 6’eren også smiley

• #121   17. mar Du behøver ikke at "komme til". Slet den og lad jammerkommoderne oprette deres egen tråd.

• #122   17. mar Mine forældre er på weekendophold. Vi agerer som hotel for Skrumle imens.. Tror han er fint tilfreds med "hotellet" her smiley

profilbillede
  • #123   17. mar Jeg har omdøbt den. Så er der også plads til at drøfte sit sexliv i den, hvis man ikke var helt færdig med det smiley

• #124   17. mar Vi er cirka den sidste kommune i landet, som kur sorterer pap og restaffald. Men det er slut nu. For 2 uger siden blev der sat et mærkat på pap/emballage-skraldespanden om, at vi ikke må bruge den mere, og at der ville komme en ny i løbet af et par dage. Den er så bare ikke kommet smiley

Så mit pap og plastik har hobet sig op på gæsteværelset de sidste 2 uger. Og i morgen kommer en veninde på besøg. Så nu har jeg brudt skralde-loven, og har fyldt den “gamle” skraldespand med pap og plastik…

Slå mig med en kulstofpande og sig jeg er slem smiley

• #125   17. mar Anne - fy! skam dig smiley
    ...men.. altså.. findes der mennesker, der overholder den skraldelov, sådan til punkt og prikke?

• #126   17. mar Enig med Søren i # 121

• #127   17. mar #125

Jeg gør UDEN pis smiley

For mig er der gået sport i det og det er det, der får mig til at overholde deres regler smiley

• #128   17. mar Martine - BUT HOW?!
    Jeg vil gerne gøre det. Men der sker godt nok tit smuttere .. Og jeg er ikke så vild med, at stå på hovedet i skraldespanden, så..det gør jeg ikke. smiley

• #129   17. mar Jeg har det som Martine. Det er helt vildt, at vi har så meget plast/mademballage.
    Men jeg er spændt på, om vi kan holde stanken ud, når det bliver varmt, for selvom man skraber fx yoghurtkartonerne rene, så vil der altid sidde lidt tilbage.

• #130   17. mar #124

Hvorfor har du ikke bare smidt det i et par store plastsække, så ville det være nemt, at vippe skraldet i den rigtige spand - når den dukker op:-) smiley

• #131   17. mar #128

Mange ture til skraldespanden - som står oppe ved vejen, som der ca er 75 meter op til smiley

• #132   17. mar Jeg har stadig Johannes Møllehaves "Hvor kommer jeg fra?" den er også ret grafisk. Jeg er nok blevet mere påvirket af "Vi voksne kan også være bange" og alt den anden socialrealisme min pædagogforældre gik ind for i 80-90'erne.

Som da jeg en aften ved sengetid spurgte min mor om man ikke var tryg i sin seng og hun i en eller anden form for hjerneblødning får svaret "Altså der kan falde et fly ned gennem taget"..... godnat og sov godt smiley smiley

Derudover er jeg så træt af den der med at børn får påduttet seksualiteter... børn der har en større forståelse for voksenseksualitet er blevet påvirket af noget meget mere alvorligt smiley end mænd i dametøj eller omvendt... GISP Motor Mille i Kedeldragt!!! smiley
    De ser noget sjovt og uskyldigt... dem der gør det forkert er de voksne... Lad dog børnene more sig og være BØRN!

profilbillede
  • #133   17. mar Kineserne har fravalgt affaldssortering, her hvor jeg bor, så jeg har EN skraldespand smiley Dette indebærer, at jeg skal køre mit sorterede affald på genbrugspladsen, for jeg kan simpelthen ikke have, at alt bare smides i samme skraldespand.

• #134   17. mar #133

Godt du snart flytter smiley

• #135   17. mar JA! og jeg blev så glad, da jeg så fire (sorterings)skraldespande på Mælkevejen smiley

• #136   17. mar vi har tre spande opdelt i 6 rum det fungerer ganske fint bortset fra de står ude ved vejen men pyt det giver motion.
    I køkkenet har vi ligeledes 6 små spande indbygget i et køkkenskab.
    det er utroligt hvad to mennesker kan samle sammen at skrald.

• #137   17. mar Isabelle har du opsagt kineserhuset?

• #138   17. mar #133

Hvordan kan man fravælge affaldssortering?

• #139   17. mar Ja, Staff - pr. 1.5. og jeg flytter 14.4. smiley

Det vidste jeg heller ikke, at man kunne, Lise-Lotte. Men her i kommunen kan man åbenbart smiley

• #140   17. mar #139

Det må være en særordning for kinesere smiley

• #141   17. mar Nogen på facebook vil gerne videreformidle deres 11 måneder gamle blanding af en fransk bulldog og en shiba inu
    De har ikke ressourcerne til at opfylde dens behov... den har stress og separationsangst... nå ja, og allergi....

Hvis man da bare på en eller anden måde kunne have forudset den ville komme til at kræve noget ekstra af en ejer... smiley

• #142   17. mar Ej hvad var deres reaktion Isabelle?
    Jeg synes det er så fantastisk at de ikke kan behandle dig som skidt mere smiley

• #143   18. mar Ingen reaktion, Staff. Konen har helt sikkert været forberedt, fordi jeg jo ikke just har lovprist hendes hus - eller hende smiley
    Kort tid efter var huset sat til leje på Boligportalen - med overtagelse 1. maj. Jeg er spændt på, om jeg bliver bedt om at fremvise huset - nok ikke, for tænk hvis jeg følte for at give et par gode råd til en potentiel lejer - som fx at holde sig langt væk smiley

• #144   18. mar Isabelle, jeg er ved at dø af nysgerrighed - vil du linke til udlejningsannoncen på kinesershuset?

• #145   18. mar Selvfølgelig - og så fik jeg lige læst beskrivelsen. Det er lige til sprogtråden smiley

https://www.boligportal.dk/huse/farum/137m2-5-vaer-id-5335262

Billederne må være fra tidligere salgsannonce.

• #146   18. mar Ha, ha, ha, ved sgu ikke, om det er den danske eller den engelske tekst, der er sjovest smiley

• #147   18. mar 17.500 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #148   18. mar Jeg havde ikke læst den engelske tekst - fx (her oversat):

"Solvangskolen er langt væk, og det gør Marie Kruses Skole heller ikke"

smiley smiley smiley

København må bruges i 30 minutter. Det er godt nok ikke ret lang tid smiley

• #149   18. mar Haha, Isabelle, elsker beskrivelsen smiley

• #150   18. mar Jeg er vild med at sexlegetøjstråden er blevet slået ihjel af en yndig schæfer med en sort p*k i kæften smiley

• #151   18. mar Åh jeg håber ikke der bliver held med at få det lejet ud igen.

Er godt nok glad for at bo i Jylland. Jeg ville jo kun have råd til at bo i en skotøjsæske smiley

• #152   18. mar Hold da kæft en pris for at leje, vi har en ejendom vi lejer ud, 4000 pr måned, incl stald, lade og 1/2 hektar jord smiley og rigtig mange syntes det er dyrt.

• #153   18. mar #145
    Syge priser smiley

• #154   18. mar Hold da op Isabelle, har du virkelig betalt så mange penge for at sidde og fryse ?
    Det er dog total syge priser i har på djævleøen, hvordan får i råd til?
    Jeg kan kun anbefale at flytte over til os. Her får du halveret huslejen.

• #155   18. mar Det er godt nok også nogle hampre priser... jeg er glad for de boliger jeg har haft også inde i KBH slet ikke har været nær det.
    Tror også nu vi betaler omkring en 3del for at købe vores hus, det er dog noget længere ude... og uden andre udgifter end lånene smiley

• #156   18. mar Jeg har ikke betalt 17.500 smiley Men ja, priserne er tårnhøje. Jeg ville sidde langt billigere i et hus, men som snarlig pensionist kan jeg ikke låne en øre smiley

Vi fik en portion penge ud af huset, vi solgte - dem bruger jeg af, indtil jeg flytter til et sted, jeg har råd til. Men min husleje på Mælkevejen er lavere, og jeg kan få boligstøtte som folkepensionist.

• #157   18. mar Kattetråden røg i svinget. Skal vi holde et minuts stilhed?

• #158   18. mar Idag var en SUPER dag !!!

En god ven har for 14 dage siden købt en mallehvalp til IGP træning. Hun havde bedt kæresten min om at starte den op i gr C - fordi han uden pis er DKs bedste til den metode, hun godt ville have den indlært efter.
    Idag kom hun så forbi med hvalpen og HOLD nu op en reaktion der kom fra den. Det kunne ikke have været bedre !

Jeg bliver både glad og en hel masse stolt over, at kæresten er så imponerende god til at lave gr C hunde smiley

- og også, at nogle folk HELDIGVIS kører udenlands, når der skal shoppes malle smiley

• #159   18. mar #Skrumle ... det er smiley smiley da det fedeste navn ..

Kattetråden ? var det den jeg ellers lige havde spurgt kattedamerne om noget i ?
    kan sgu snart ikke holde styr på diverse tråde, løs snak version 1-10 eller , sex snak, præmatur, diverse osv .. kan jeg få en støttepædagog

• #160   18. mar Det er bare ikke ok at tråde skal slettes for at slippe for at de bliver brugt på den måde, jeg fatter ikke at man ikke bare opretter sin egen tråd! Det er sku lidt træls at man ikke kan gå tilbage og se hvad der er skrevet i februar, bare fordi nogle ikke vil lave deres egen tråd..

• #161   18. mar DEJLIGT at lytte til din glæde, Martine smiley

• #162   18. mar #160 ... var egentlig smart hvis man kunne lukke en tråd .. slut prut der kan ikke skrives mere, men det bliver stående ..så behøvede man ikke slette ..

• #163   18. mar bare fordi nogle ikke vil lave deres egen tråd

...... eller deltage i de tråde vi andre er med i.

• #164   18. mar Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, at Susanne og frk. Jensen ikke må skrive om katte i en tråd om alt mellem himmel og jord. Vi andre har jo også skrevet om alt muligt forskelligt. Så må de, der ikke gider læse om katte vel selv lave indlæg, de synes er interessante, så indlæggene om katte "drukner".

Jeg forstår så heller ikke helt, hvorfor nogle bliver i en tråd og laver indlæg, der ikke er ønskede.

• #165   18. mar Jeg har ikke noget imod at der også er kattesnak.
    Men det er da skide irriterende.
    At to personer Ikke gider at deltage i de tråde der fortsætter, men absolut kun vil deltage i ældgamle og frygtelige lange tråde.

Jeg synes at det er godt at trådene er slettet, men synes lang fra, at to mennesker fremtvinger det.
    Vil de ikke deltage i de tråde som er aktuelt lige nu, så kunne zeyto mennesker la e deres egen tråd.

• #166   18. mar @ Skrighunden ... jeg har det helt som dig ... så snart ordet kat stod, så sprang jeg bare over ...det generede mig ikke, MEN om jeg fatter man ikke hellere vil skrive om katte med nogle med samme interesse når nu der angiveligt er et Kattegalleri ..
    Det flest andre skifter så lidt mellem det de skriver om, det er knapt så ensformigt pånær lige det med sygdomme som jo så også endte i egen tråd

• #167   18. mar Anni, det forstår jeg godt, men det står dig jo frit for at afmelde notifikationer på lige den tråd?

• #168   18. mar Hanne, det er der sikkert kogle gode grunde til, og lige frk. Jensen og Susanne HAR jo en fælles interesse i katte - ligesom flere andre herinde, der så bare ikke deltager i snakken.

• #169   18. mar Selv om katteopslag ikke irriterer mig, så kan ikke forstå at man ikke laver et katteopslag.

• #170   18. mar Altså, det jeg ikke fatter er at man ikke laver sit eget opslag! At der skrives om katte er helt ok for mig, men da ikke at man hiver en gammel tråd frem så trådstarter til sidst bliver nødt til at slette tråden for at slippe for notifikationer. Som trådstarter kan man, mig bekendt, ikke slette notifikationer, jeg kan i alt fald ikke finde ud af det;)

• #171   18. mar Vil lige brokke mig...
    men så tidligere i dag, at den syge kone vi har i byen, der absolut skal rende rundt med sin store aggressive hanhund uden snor på for at gå og skabe sig sammen med den, har fået sig en hundehvalp. Dejligt!!

Ærgrer mig hver dag over, at jeg ikke filmede det den dag den hund endnu en gang hoppede på Norbert, så jeg havde haft noget konkret at anmelde hende med. Havde telefonen i hånden, men troede lidt naivt at det var da ikke noget man lod hunden gøre flere gange. Ved ikke hvor meget man ellers kan gøre, når man ikke kender navn eller adresse på vedkommende. Men hvor gør det mig dog vred at se, at hun har fået flere.

• #172   18. mar Jeg er fucking træt af at få notifikationer om de skide katte smiley

• #173   18. mar Hanne - Skrumle hedder slet ikke Skrumle. Han hedder egentlig Chivas - men da han var unghund og kroppen ikke passede sammen, var han en fyr med lille hoved, mega lange stænger og kæmpe poter, som ikke havde styr på stængerne. Deraf fik han navnet Skrumle af os. Han reagerer endda på det smiley
    Mine forældre kalder ham Sippe, eller Sippie.
    ..Når han er rigtig træls, og vi har ham, hedder han "Fede skrummel abe". smiley

• #174   18. mar @ And .... som man siger "Kært barn har mange navne" ..

har overvejet at den skotte jeg jo ikke skal have næste gang smiley skal hedde Shorty .. men Slrumle er bestemt også en mulighed smiley

• #175   18. mar Anne, hvis du downloader appen, kan du slå notifikationer fra for egne tråde også - det kan jeg i hvert fald se er en mulighed på min egen nyligt oprettede tråd

• #176   18. mar Der er åbenbart nogle mennesker der ikke har skam i livet og åbenbart kun lever for at provokere og være negativt. smiley
    Nu var der ikke flere tråde provokatørenkunne ødelægge, så langt om længe blev der oprettet en egen tråd.
    Men der skulle det simpelthen også provokere ved at kalde tråden det samme som en anden igangværende tråd.

Når der skal samles penge ind til dyrlægen, så er vi gode nok, men straks efter så skal der provokere, føj, slukke et dårligt menneske du er.

Er der ikke et eller andet medat man kan stemme et medlem ud afforum.

• #177   18. mar Anni: Hun har været kylet ud mange gange igennem årene, og er vidst også selv skredet indimellem. Intet har ændret sig på den front i 15 år.
    En dyb næsten endeløs jammerdal.
    Det nemmeste er at lære, at ignorere hende.
    Desværre kan man herinde ikke blokere, så man helt slipper for nogen.
    Så enten må man ignorere, eller man må holde en pause.

• #178   18. mar nu er hun nok uskyldig i indsamlingen.
    En anden fik den geniale ide smiley

• #179   18. mar Det er rigtig John, men de blev da modtaget.
    Man kunne have sagt nej tak.
    Jeg ville ikke modtage så meget som en krone fra de mennesker ieg ikke kan glide
    Og dem som jeg modtog fra ville da ikke gå og provokere bagexter

• #180   18. mar Sanne, jeg har forhørt mig lidt gos nogle kattdopdrættere jeg stadig har forbindelse med og nogle på kattegalleriet.
    Det var virkelig ikke opløftende ting jeg fik at vide.

Jeg kan så ikke forstå, at man kan komme ind igen når man har været kylet ud.

• #181   18. mar Altså, godt nok synes jeg det katteævl er belastende (når det er mig, der skal trækkes med notifikationer), men der er ingen grund til at svine en til, som ikke kan forsvare sig smiley

Apropos katte, har jeg besøg af en veninde, hvis kollega ville have en somali. Så hun googlede “somali kitten”. Og det var ikke dén slags hun havde forestillet sig smiley