5.831 visninger
|
Oprettet:

14. maj 2008 Følger: 1 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 104 Svar: 7.493
Løs snak 8 {{forumTopicSubject}}
Hermed en mk VIII til erstatning for den lidt sløve 7'er.
Tillykke til Martine AKA Rappenskralden. Og Isabelle.
dec 2014
Følger: 8 Følgere: 362 Hunde: 5 Emner: 572 Svar: 27.121
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 104 Svar: 7.493
Jeg vil gerne have en ny espressomaskine, gerne fuldautomatisk. Del gerne jeres erfaringer og kom med forslag til mærke og model.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 11.074
Vedr: espressomaskinen ---..> har jeg ikke en sk** forstand på , der må andre komme på banen. ......,......
feb 2011
Følger: 32 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 904 Svar: 16.418
Nu kan slangen bare stikkes ned i karton og så suges den mængde mælk der skal bruges til den kaffe man har valgt ..
tror vores næste bliver noget a la :
https://www.rigtigkaffe.dk/fuldautomatiske-espressomaskiner/10468-siemens-te657313rw-eq6-s700-espressomaskine.html
Kan se der er kommet nogle med kandefunktion, det kunne jeg godt overveje til næste gang, det er nogle gange hvis man er mange træls at rende frem og tilbage og lave kopper, folk får ikke rigtig kaffe på samme tid ... jeg har af og til stået og lavet flere kopper og så hældt på termokande ..
God kaffe får man ved Hedekaffe/Kaffehjørnet i Ulfborg , de sælger også maskiner
aug 2010
Følgere: 224 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 5.660
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 26 Annoncer: 16 Emner: 177 Svar: 9.328
Jeg har vist gabt over mere end jeg kan klare.
Jeg er jo i Odense for at skifte kanyle hver 4 uge.
De fleste gange tager det kun 5-10 minutter, og det er som regel en sygeplejerske der skifter den.
Det er kun hvis der er problemer at der er en læge.
Jeg er lidt træt af at jeg skal til Odense, så spurgte ind til, om jeg ikke kan få den skiftet i Kolding.
Det kunne jeg ikke, da der ikke er en næse-øre-hals afdeling i Kolding og der derfor hellere ikke er fagsygeplejesker, og at forsikringen ikke dækker hvis der skulle ske noget.
Spurgte så om jeg ikke selv kunne skifte den.
Det konfererede en 6-7 læger om og blev enig om at det kunne jeg godt.
Jeg troede ikke at de gik med til det. Fik vist mere sagt det for at være på tværs.
Og shit, tror ikke at jeg kan gøre det, er lige ved at kaste op når jeg tænker på det. Har hellere ikke set hullet i halsen og får brækfornemmelse når jeg tænker på det.
Det er aftalt, at jeg selv skal skifte den næste gang i Odense, og hvis det går godt, så får jeg kanyler med hjem.
Jeg får det helt dårlig bare ved tanken, men jeg vil hellere ikke miste ansigt
Jeg bliver nok nød til at dope mig godt med stesolid inden jeg tager til Odense næste gang.
Også noget positivt fra endoskopien i dag.
Ingen tegn på kræft, ingen granulat og ingen cyster i hals og luftrør.
feb 2011
Kunne det ikke være en mulighed at der var en dygtig øre-næse-hals læge i Kolding der kunne gøre det ?
maj 2009
Det mente de i Odense hellere ikke var løsningen.
feb 2011
maj 2009
Det er kun i Odense de må skifte den
Jeg kan selv få lov til at skifte den, men så skal jeg skrive under på at det er på eget ansvar.
feb 2011
dec 2014
Dog vil jeg sige, at du IKKE taber ansigt, hvis du siger til lægerne, at ved nærmere eftertanke har du ikke lyst til selv at gøre det.
Mht. espressomaskine: Min exmand og jeg havde et stort skrummel, som lavede super lækker kaffe. Jeg gad ikke have sådan en kæmpemaskine, så da jeg læste, at Nespresso genanvender kapslerne (man skal så bare lige gemme dem og aflevere dem hos en forhandler), købte jeg mig en lille Nespresso Vertuo til 899 kr. Da der var kampagnetilbud, fik jeg kapsler for 500 kr med i købet.
Minusset er, at man er nødt til at købe de dyre kapsler.
maj 2009
Der sker ikke noget ved det, hvis det driller. Ikke andet end at jeg må en tur på skadestuen eller suse til Odense.
Jej kan jo ikke blive hvalt
Nu må jeg se, om jeg kan overvinde mig selv, eller om jeg skal bide tænderne sammen og indrømme at jeg har gabt over for meget.
feb 2011
sep 2017
Følgere: 464 Emner: 183 Svar: 8.631
jul 2009
Følger: 19 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 2.558
Når du kan få lov til at prøve under opsyn, så er det da en god mulighed for at se om det går
Jeg kom selv til at fjerne mit ene dræn efter en operation (det hang fast i en stol, og da vacumet røg, hev jeg det selv ud).
Da det andet dræn skulle fjernes nogle dage senere, følte jeg, at de overdrev helt vildt, der blev sprittet, klippet sting og slangen blev trukket laaangsomt ud.
De tre sygeplejersker, der deltog, kunne ikke forstå, at jeg bare selv havde fjernet det første dræn
Nå, men jeg giver også mig selv akupunktur, så det er nok bare mig, der er galt afmarcheret:-)
sep 2017
Knæet har haft nogle gode dage, så da vi trænede i skoven i går, lavede jeg lidt mere, end ellers ville. Alt var fint. I går. Så blev det i dag, og mit knæ gør vanvittig ondt. Tog på job, fik mere og mere ondt, og over middag var knæet ved at hæve mere, end der var plads til i bukserne.
Nu jeg var i så strålende humør, ringede jeg til AES, som har meddelt mig, at min afgørelse om varigt mén er udsat til december, fordi jeg fik en blokade i januar
Jamen, skønno, jeg bestiller da en tid hos min læge, som så kan skrive ned, at jeg siger, at blokaden kun har kortvarig effekt. Hvilket jo teknisk set kunne være løgn, men såmænd er rigtigt nok. Og så kan jeg håbe, at AES afgør min mengrad hurtigere end december, for jeg kan først få en blokade når mengraden er afgjort.
Nu jeg havde AES i røret, kunne jeg lige høre om den skinne jeg har søgt om. Som ansvarsforsikringen umiddelbart synes AES skal tage stilling til. AES kunne fortælle, at det rigtigt nok er ansvarsforsikringen der skal betale den, men siger de nej, kan jeg bede AES tage stilling til, om ansvarsforsikring tager fejl. Sagsbehandlingstiden er, tadaaaaa, ET ÅR!!
Så…. I de næste 9 måneder skal jeg i værste fald klare mig med panodil, ibumetin og raseri. Og så kan jeg, hvis alt går til held, få en pose penge og en blokade.
Så gider I ikke krydse fingre for at ansvarsforsikring (som jeg har rykket for svar i dag) siger go til min flotte, fancy og meget dyre skinne, så jeg i det mindste kan gå og se lidt bionic ud, imens jeg venter på at få afgjort min sag
maj 2008
sep 2017
dec 2014
maj 2008
dec 2012
Følger: 37 Følgere: 264 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 3.119
maj 2008
feb 2011
sep 2017
Nu har jeg taget noget smertestillende med trekanter på, og er meget mildere stemt
feb 2011
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.286
Efterfølgende er jeg blevet scannet, medicin virker ikke og der er nu meget vækst. Der er ved at være tomt på behandlingshylden. Er nu valgt ud til et hårdt forsøg tceller terapi. Kun fordi jeg er i noglelunde kondition. Så operation på mandag, så ventetid i 4/5 uger. Dernæst Indlæggelse og isolation i 3 uger hvor alt slåes ned af 7 dages meget skrap kemo kur. Når imunsystem er helt væk så sættes de dyrkede tceller i kroppen. Så har brug for masser af krydsede fingre den næste tid.
Ved ikke lige hvordan de vil putte arbejdsevne vurdering ind i den kontekst.
Så fik min lillebror hjerblødning i tirsdag. Heldigvis kommer han godt igennem. Og må tage det som en advarsel på et stresset job.
Men med hundene går det godt. Victor 15 år og Sofus 7 md .
dec 2011
dec 2011
feb 2011
Endnu et af de eksempler som politikker efter politikker siger ikke skal ske, at lovene ikke er lavet som de administreres ..
Forsiden af Ekstra Bladet, men det orker man vel næppe i din situation ..
Du får alle de bedste ønsker om at kommende behandling er vendepunktet og vejen frem for dig ...
jul 2009
Kære Tine
Her krydser vi ALT for dig.
Det er bare ikke i orden, at man skal kæmpe mod både sygdom, uholdbare regler og bureaukrater, der åbenbart er både er blinde og døve.
maj 2009
De burde have fortalt dig, at der går så lang tid efter en blokade.
Kan du ikke få noget stærkere smertestillende hos lægen?
Og har du undersøgt med privathospital?
Og tag billeder af dit hævede knæ.
Det er godt at have beviser.
Den skinne du skal have er godt nok dyr. Det er svineri at sådan noget skal koste så meget. Og hvis man køber hjælpemidler inden de er bevilliget, så får man for det for det meste ikke refunderet.
Lise Lotte, jeg behøver ikke at træne.
Jeg tager inderkanylen ud flere gange daglig og desværre også om natten. Yderkanylen skiftes på samme måde.
Det er lige som at have to par underbukser på, og det yderste par skifter jeg selv hele tiden. Det inderste par er når hele tuben skal skifte
maj 2009
Håber, at den nye regering gør alvor af det og lukker jobsentrene.
Den måde syge bliver behandlet på gør en jo bare mere syg.
Jeg er taknemlig for at jeg var folkepensionist da min elendighed startede.
Hvis jeg skulle have været igennem det de byder dig, så var jeg hoppet i havnen.
Jeg håber, at t-celle behandlingen virker.,synes bare at de burde have prøvet med t-celle for lang tid siden.
Sender mange varme tanker.
maj 2009
Nu er en af hundefrisørene Kolding begyndt at farve hundene.
Hun forsvarer det med, at det ikke er på grund af penge, men at det er fordi kun det bedste er godt nok til de små hunde babyer.
Samt at der jo ikke er noget forkert i det, da det er det samme som når mennesker farver hår.
Jeg har endnu Ikke oplevet en hund gå til frisøren og ber om at blive farvet.
Det værste er, at de fleste synes at det er helt ok.
Så i løbet af den nærmeste tid løber der nok en del stribede, prikkede, hunde i alverdens farver rundt i Kolding.
Og trenden vokser garanteret hurtig.
Egentlig utrolig at det har taget så lang tid inden de skøre amerikanere er blevet efterlignet.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 439 Hunde: 4 Annoncer: 3 Emner: 204 Svar: 2.499
Den er med dampfunktion, så vi selv damper/skummer mælk til f.eks. latte i en af de der metalkander.
Det er godt varmt.
Vores er fra efterår/vinter 2015 (eller måske start 2016) og efter mange mange tusinde kopper kaffe, er den ved at være pensionsmoden.
Jeg ved bare ikke hvad jeg vil have i stedet.
Jeg vil ikke have en af dem hvor jeg trykker på en knap for f.eks. latte/cappuccino og den selv tager mælk fra karton. Vi kender flere der har den type maskine og jeg synes ikke det bliver godt.
En flad fornemmelse.
sep 2017
dec 2014
Jeg håber inderligt, at T-celle-behandlingen virker - og undrer mig som Anni over, at lægerne ikke har prøvet denne før nu.
aug 2010
They can really make you mad
Other things just make you swear and curse
When you're chewing on life's gristle
Don't grumble, give a whistle
And this'll help things turn out for the best
And
Always look on the bright side of life
Always look on the light side of life
maj 2008
Ikke 15 min. fame, men flere års shame
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.174
Anne - også en krammer til dig! 9-10 måneder er alt for længe at gå, med en kropsdel der ikke virker. Man bliver bims i hovedet af det..
dec 2014
Hun var et par måneder henne i sin graviditet, da hun fik konstateret leukæmi.
Et halvt års tid senere opdagede lægerne en tumor på kærestens hjerne.
"Always look on the ligt side of life."
Deres datter blev forældreløs som tre-årig.
Min datter tænker på sin veninde og hendes kæreste. De ventede deres første barn sammen. Det er 12 år siden. I morgen skal min svigersøn opereres.
Jeg må blankt erkende, at mit ellers lyse sind er lidt mørkt lige nu, men jeg prøver at holde modet oppe - og fortrænger angsten i vid udstrækning.
Min datter og jeg taler om, at vi skal grille på Hornbæk strand til sommer
Den lyse side af livet kommer til at fylde igen - lige straks!!!!
feb 2011
men nogen gange er det sgu op af bakke med det der håb ...
dec 2014
jul 2009
Stort tillykke med dit nye hjem
Krydser ALT for din svigersøn.
Selvfølgelig skal I alle grille til sommer, ligesom alle os andre
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 29 Svar: 1.781
feb 2013
Følger: 7 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 7.047
Tine jeg ønsker dig alt det bedste
Og Isabelle også cyberkram til dig
Min lillesøster har i mange år været alt for meget syg og har kæmpet for at klare familie, job osv. Ingen har kunnet finde ud af hvad det egentlig er hun fejler. For 1 års tid siden blev hun fyret pga for høj sygefravær (hun var hospitalsfysiker - arbejdede med strålekanonerne på et stort sygehus). Så nu er hun også igang med at komme igennem møllen med jobprøvninger og fanden og hans pumpestok. Hun har for nyligt fået to diagnoser. Hun siger at det var en lettelse endelig at få et navn på det, men samtidig også rigtig trælst for det er ikke noget der nogensinde går væk igen. Begge diagnoser udelukker næsten at hun nogensinde kommer til at bestride et arbejder igen. Og hun vil sikkert bare blive fyret pga højt sygefravær igen og igen. Oveni skal man så slås med at blive mistænkt for at være doven og ikke gide arbejde; det er jo lidt det der ligger i luften med den måde man behandler folk på. Vi taler et menneske, der har taget en lang og nørdet universitetsuddannelse, og haft et godt og velbetalt job som hun holdt meget af.
Jeg priser mig lykkelig for at jeg ikke lider af andet end hvad der kommer med alderen. Åreknuder,lidt slidtage og den slags. Og så lige pt et forvredet knæ som stadig bliver ømt i brug. Det 2 mdr siden den lille Penny pludselig og ud af den blå luft hoppede skarpt til venstre mens jeg stod stille og fokuserede på noget andet. Resultat: overkroppen fulgte med hunden og fødderne blev stående. SMÆLD sagde det i knæet og strømmen af bandeord fik Penny til at se meget betuttet ud. Lægen sagde 'ja, det er jo en typisk skade vi ser når folk har været på skiferie'. Så måtte jeg fortælle at jeg sådan set bare havde været til hundetræning
sep 2017
dec 2014
Han er under kniven nu.
feb 2013
feb 2011
Det der med kroniske lidelser der ikke kan ses er bare svært .. når man lever med kroniske smerter og virkning af kronisk sygdom og ikke mindst ofte bivirkninger af nødvendig medicin så er det træls at blive mødt af attituden "hvorfor tager hun sig ikke bare sammen"
HVIS nogen tror at man ikke MEGET hellere ville være totalt fit, bestride 37 timers job, bage til familien, gøre hytten ren og løbe et halv maraton,, ordne haven og hjælpe alle steder man kan så er de bare for dumme .. HVEM fanden vil ikke helst være 100% funktionsdygtig ...
De svære og livstruende sygdomme er helt forfærdelige det kan ingen jo andet end mene !!!!!!
at leve med kronisk begrænsende sygdom er stærkt livskvalitetsmæssigt nedsættende og tror mange (mig selv inkl) har spurgt sig i sorte perioder om det er det værd ..
sep 2017
feb 2013
feb 2011
maj 2009
Jeg blev godt nok fattig, men på en eller anden måde så går det alligevel.
Jeg ville ønske, at jeg kunne arbejde lidt ved siden af, men det kan jeg desværre ikke. Ikke kun for at supplere folkepensionen, men også fordi jeg gerne vil arbejde og savner det.
maj 2009
Så det er slalom omkring spande og skåle. I min stue.
Synes godt nok at det er ved at være træls. Lige så snart man har ordnet noget, så kommer det næste.
Min opsparing har godt nok ikke godt af der.
feb 2011
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 1.425
dec 2014
Operationen gik godt - og min seje svigersøn var vågen og i kontakt med en neuropsykolog hele vejen igennem. Det var ikke så behageligt med de stød, han skulle have - og da de fik placeret noget hjerneplade (??) lidt forkert. Men såvidt min datter forstår det, fik lægerne fjernet, hvad de kunne se, hvilket de, før operationen, ikke var sikre på at kunne, hvis min svigersøns syn skulle bevares.
Vi er ufattelig glade - og jeg har, for at kunne gøre NOGET - lavet mad til nogle dage til familien.
Nu er min datter på vej hjem - og skal hente de to store børn i fritidsklubben og tage på café og hygge med dem, inden de kører hjem til yngstebarnet, som bliver passet af morfar. De store har brug for sådan noget lige nu - men hvor faen Cecilie får kræfterne fra, aner jeg ikke
Jeg glæder mig til at passe den yngste i morgen - og til at se min datter og give hende verdens største kram
jul 2009
Det var da en fantastisk nyhed
feb 2011
sep 2017
sep 2017
Hun har et release-ord på legetøj, “yes”, og må først tage legetøjet på release. Hver aften kommer hun med et stykke legetøj og lægger det i min hånd. Står og stirrer intenst. Jeg siger alt muligt tosset - tis, mus, sovs, pølse, tag osv., og når jeg endelig siger “yes” hopper hun frem og tager begejstret legetøjet. Tumler rundt i nogle sekunder med det, og lægger det så i min hånd, hvorefter vi starter forfra
maj 2009
Når nu det er stalden, kan i så ikke få lagt sådan nogle bølgeblik plader over taget?
Det er ikke så dyrt.
Jeg fik lagt sådan noget på mit udhus og garagen for nogle år sidenog det ser slet ikke så dum ud
Mit tag er også ældgammel og trænger til at blive skiftet.
Jeg fik "lappet" mit tag for 3 - 4 år siden.
Men jeg får ikke nyt tag, det er pivedyrt, og jeg har ikke nogen som helst der kan arve.
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 1.425
feb 2016
Følger: 17 Følgere: 54 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 322
jul 2008
feb 2011
sep 2017
Er der noget med at Big Admin kan genoplive den? Eller skal den bare dø i stilhed?
jan 2019
maj 2008
jan 2019
feb 2011
aug 2010
jul 2007
sep 2017
maj 2008
jul 2008
jul 2007
sep 2017
Jeg ved tilfældigvis at Søren har et par esser i ærmet. Jeg vil ikke afsløre andet end sliplet-stegepande
jul 2007
maj 2008
feb 2011
jul 2007
dec 2014
Overlevelsesprocenten for soldater, der sendes frem mod ukrainske stillinger, er ifølge tal fra en dagbog nede på 13 procent." (Politiken i dag)
Jeg gribes et øjeblik af en følelse, der kunne minde om skadefryd. Tag DEN Putin!!! Men det er jo mennesker - de døde og de efterladte. Hvor er det rædselsfuldt og meningsløst.
aug 2010
Men hvad har det med espressomaskinen at gøre.
Det er da helt sort ??
sep 2017
Min lille hvalp, som ikke er en hvalp mere, men en knap 10 måneder gammel rædsel, har gået sit længste spor, og det tilmed i rigelig megen vind og første gang med 10 meter line (i stedet for de sædvanlige 5 meter)
Og mine pølsefingre ramte forkert - hun sprang selvfølgelig ikke en genstand over
feb 2011
Kim il fører sig godt nok også frem i tiden ..
maj 2009
Tillykke med det fine spor.
Den bedste oplevelse jeg nogensinde har haft, var min første sweiss prøve med Taliban.
sep 2017
Jeg gik i dag og tænkte, at med hende her er jeg helt sikker på altid at komme sporet rundt. Men Bella blev jeg altid usikker når hun blev usikker, og så prøvede jeg at styre hende og så gik det helt i ged
jan 2006
Følgere: 45 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 324 Svar: 13.463
Jeg er ganske enkelt blæst bagover efter at have læst den igennem. Fuck, I er nogle stærke, seje mennesker allesammen. I sætter min egen tilværelse lidt i relief, tak for det
Herfra er der (som sædvanlig) nyt om hunden. Story of my life
Jeg fik denne her besked idag, efter at jeg har smidt mit lydighedsprogram fra IGP1 prøven ind på Facebook.
Så bliver man altså bare GLAD og STOLT !!!
jan 2006
aug 2010
jan 2006
maj 2009
maj 2009
Kan godt forstå at du er glad og stolt
Hvornår skal du til næste prøve?
sep 2017
Te? TE????
jul 2008
jan 2006
Tusind tak - regner med i April, men nu ser jeg lige.
Han skal bare have en bestået 2´er prøve inden VM-udtagelsen i Juni
jan 2006
Begyndte først med kaffe for et par år siden. Alle ævler løs om HVOR fantastisk det er, og så tænkte jeg, at jeg inden jeg døde hellere måtte se om det var så fantastisk
sep 2017
Men kaffe
maj 2009
Men kan godt lide cappuccino - den bliver rigtig god hvis man hælder et lille skvat amaretto i.
Drikker også mest te.
feb 2011
dec 2012
(Eller øl, vin og de fleste former for spiritus)
Jeg tror ikke mine smagsløg er blevet voksne..
Men koffein skal man åbenbart have med alderen... så te og pepsi max
aug 2007
Følger: 45 Følgere: 49 Hunde: 8 Annoncer: 1 Emner: 483 Svar: 11.900
Det er såååå mange år siden, jeg sidst har konkurreret i agility
feb 2013
Jeg er ikke specielt vild med varme drikke. Jeg drikker ikke kaffe; har aldrig lært at bryde mig om smagen. Drikker en smule te med mælk (en kop til morgen og det er så sådan ca det). En god sort te fra min lokale te-pusher. Evt. med lidt orange eller jasmin. Urtete eller frugtte smager absolut rædsomt. På min arbejdsplads gør de et meget stort nummer ud af kaffen, som kan fås i 117 forskellige varianter fra nogle meget fancy maskiner. Og folk er pjattede med det. Det eneste te man kan få er breve indeholdende 'gulvopfej' tilsat ginseng, lakrids eller sære urter. Og det vand maskinerne kan levere til te er halvlunkent. Så jeg medbringer altid cola (zero) hjemmefra
dec 2014
Totte og Malene hedder den ene - og DEN var næppe gået i dag:
"Totte har en tissemand til at tisse med og Malene har en tissekone til at tisse med.
Totte og Malene er forskellige, for når Totte bliver stor, skal han være en far. Og når Malene bliver stor, skal hun være en mor"
aug 2007
aug 2007
feb 2013
@Karina - jeg har set det flere steder og undre mig over hvorfor det hedder blåbær
maj 2009
Du må passe på de bøger, de bliver måske penge værd som "originale".
Der er lige før at vores fortid helst skal udslettes total.
Jeg kom i facebook fængsel i en uge, fordi jeg havde lagt et link til lille Bo's Jeg har set en rigtig negerman.
Det mest forbløffende var, at det var halvandet år siden jeg lagde linket.
dec 2014
dec 2014
"Totte har en tissemand til at tisse med, men det kan godt være, at han ikke vil have sådan en, og så får han den bare syet om til en tissekone.
Malene har en tissekone til at tisse med, men det kan godt være, at hun hellere vil have en tissemand, og det kan hun heldigvis godt få hos "Tissemænd i alle størrelser.dk" (som bogen er sponsoreret af).
Det kan også være, at Totte og Malene slet ikke vil have noget. Det fortæller vi om i næste bog"
maj 2009
Det kan klares hjemmefra og du an bedre holde til det end dit nuværende job.
feb 2013
dec 2014
aug 2010
jeg er ikke forarget men mine børn er jo også voksne
dec 2014
Jeg synes, det er dejligt at høre mine ældste børnebørn tale helt dagligdags om homoseksualitet - fx i forbindelse med snak om forelskelse. At de så får lidt
farver på hanner, der har det sjovt med udklædning som hunner, tager de næppe
skade af
aug 2007
I modsætning til sine artsfæller brillierer den ved, at den ikke løber, larmer, flakser osv., men istedet bevæger sig roligt og værdigt omkring. Selv når hundene nærmer sig, så flygter den ikke i panik (hvilket formentlig ville resultere i, at den flaksede ind i hegnet og mistede livet) I stedet går den helt cool og stille ud igennem rionettet.
Jeg er imponeret. Og overrasket
maj 2009
sep 2017
maj 2008
jul 2008
sep 2017
sep 2017
Så mit pap og plastik har hobet sig op på gæsteværelset de sidste 2 uger. Og i morgen kommer en veninde på besøg. Så nu har jeg brudt skralde-loven, og har fyldt den “gamle” skraldespand med pap og plastik…
Slå mig med en kulstofpande og sig jeg er slem
jul 2008
...men.. altså.. findes der mennesker, der overholder den skraldelov, sådan til punkt og prikke?
maj 2009
jan 2006
Jeg gør UDEN pis
For mig er der gået sport i det og det er det, der får mig til at overholde deres regler
jul 2008
Jeg vil gerne gøre det. Men der sker godt nok tit smuttere .. Og jeg er ikke så vild med, at stå på hovedet i skraldespanden, så..det gør jeg ikke.
jul 2009
Men jeg er spændt på, om vi kan holde stanken ud, når det bliver varmt, for selvom man skraber fx yoghurtkartonerne rene, så vil der altid sidde lidt tilbage.
jul 2009
Hvorfor har du ikke bare smidt det i et par store plastsække, så ville det være nemt, at vippe skraldet i den rigtige spand - når den dukker op:-)
jan 2006
Mange ture til skraldespanden - som står oppe ved vejen, som der ca er 75 meter op til
dec 2012
Som da jeg en aften ved sengetid spurgte min mor om man ikke var tryg i sin seng og hun i en eller anden form for hjerneblødning får svaret "Altså der kan falde et fly ned gennem taget"..... godnat og sov godt
Derudover er jeg så træt af den der med at børn får påduttet seksualiteter... børn der har en større forståelse for voksenseksualitet er blevet påvirket af noget meget mere alvorligt
De ser noget sjovt og uskyldigt... dem der gør det forkert er de voksne... Lad dog børnene more sig og være BØRN!
dec 2014
jan 2006
Godt du snart flytter
dec 2014
aug 2010
I køkkenet har vi ligeledes 6 små spande indbygget i et køkkenskab.
det er utroligt hvad to mennesker kan samle sammen at skrald.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 207 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 5.395
jul 2009
Hvordan kan man fravælge affaldssortering?
dec 2014
Det vidste jeg heller ikke, at man kunne, Lise-Lotte. Men her i kommunen kan man åbenbart
jul 2009
Det må være en særordning for kinesere
dec 2012
De har ikke ressourcerne til at opfylde dens behov... den har stress og separationsangst... nå ja, og allergi....
Hvis man da bare på en eller anden måde kunne have forudset den ville komme til at kræve noget ekstra af en ejer...
okt 2005
Jeg synes det er så fantastisk at de ikke kan behandle dig som skidt mere
dec 2014
Kort tid efter var huset sat til leje på Boligportalen - med overtagelse 1. maj. Jeg er spændt på, om jeg bliver bedt om at fremvise huset - nok ikke, for tænk hvis jeg følte for at give et par gode råd til en potentiel lejer - som fx at holde sig langt væk
sep 2017
dec 2014
https://www.boligportal.dk/huse/farum/137m2-5-vaer-id-5335262
Billederne må være fra tidligere salgsannonce.
jul 2009
jan 2006
dec 2014
"Solvangskolen er langt væk, og det gør Marie Kruses Skole heller ikke"
København må bruges i 30 minutter. Det er godt nok ikke ret lang tid
sep 2017
sep 2017
okt 2005
Er godt nok glad for at bo i Jylland. Jeg ville jo kun have råd til at bo i en skotøjsæske
jan 2019
aug 2010
Syge priser
maj 2009
Det er dog total syge priser i har på djævleøen, hvordan får i råd til?
Jeg kan kun anbefale at flytte over til os. Her får du halveret huslejen.
dec 2012
Tror også nu vi betaler omkring en 3del for at købe vores hus, det er dog noget længere ude... og uden andre udgifter end lånene
dec 2014
Vi fik en portion penge ud af huset, vi solgte - dem bruger jeg af, indtil jeg flytter til et sted, jeg har råd til. Men min husleje på Mælkevejen er lavere, og jeg kan få boligstøtte som folkepensionist.
sep 2017
jan 2006
En god ven har for 14 dage siden købt en mallehvalp til IGP træning. Hun havde bedt kæresten min om at starte den op i gr C - fordi han uden pis er DKs bedste til den metode, hun godt ville have den indlært efter.
Idag kom hun så forbi med hvalpen og HOLD nu op en reaktion der kom fra den. Det kunne ikke have været bedre !
Jeg bliver både glad og en hel masse stolt over, at kæresten er så imponerende god til at lave gr C hunde
- og også, at nogle folk HELDIGVIS kører udenlands, når der skal shoppes malle
feb 2011
Kattetråden ? var det den jeg ellers lige havde spurgt kattedamerne om noget i ?
kan sgu snart ikke holde styr på diverse tråde, løs snak version 1-10 eller , sex snak, præmatur, diverse osv .. kan jeg få en støttepædagog
jan 2019
dec 2014
feb 2011
maj 2009
...... eller deltage i de tråde vi andre er med i.
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.155
Jeg forstår så heller ikke helt, hvorfor nogle bliver i en tråd og laver indlæg, der ikke er ønskede.
maj 2009
Men det er da skide irriterende.
At to personer Ikke gider at deltage i de tråde der fortsætter, men absolut kun vil deltage i ældgamle og frygtelige lange tråde.
Jeg synes at det er godt at trådene er slettet, men synes lang fra, at to mennesker fremtvinger det.
Vil de ikke deltage i de tråde som er aktuelt lige nu, så kunne zeyto mennesker la e deres egen tråd.
feb 2011
Det flest andre skifter så lidt mellem det de skriver om, det er knapt så ensformigt pånær lige det med sygdomme som jo så også endte i egen tråd
feb 2018
feb 2018
maj 2009
jan 2019
dec 2021
Følger: 10 Følgere: 2 Hunde: 1 Annoncer: 1 Svar: 29
men så tidligere i dag, at den syge kone vi har i byen, der absolut skal rende rundt med sin store aggressive hanhund uden snor på for at gå og skabe sig sammen med den, har fået sig en hundehvalp. Dejligt!!
Ærgrer mig hver dag over, at jeg ikke filmede det den dag den hund endnu en gang hoppede på Norbert, så jeg havde haft noget konkret at anmelde hende med. Havde telefonen i hånden, men troede lidt naivt at det var da ikke noget man lod hunden gøre flere gange. Ved ikke hvor meget man ellers kan gøre, når man ikke kender navn eller adresse på vedkommende. Men hvor gør det mig dog vred at se, at hun har fået flere.
sep 2017
jul 2008
Mine forældre kalder ham Sippe, eller Sippie.
..Når han er rigtig træls, og vi har ham, hedder han "Fede skrummel abe".
feb 2011
har overvejet at den skotte jeg jo ikke skal have næste gang
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1235 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 3.220
maj 2009
Nu var der ikke flere tråde provokatørenkunne ødelægge, så langt om længe blev der oprettet en egen tråd.
Men der skulle det simpelthen også provokere ved at kalde tråden det samme som en anden igangværende tråd.
Når der skal samles penge ind til dyrlægen, så er vi gode nok, men straks efter så skal der provokere, føj, slukke et dårligt menneske du er.
Er der ikke et eller andet medat man kan stemme et medlem ud afforum.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 67 Hunde: 2 Emner: 239 Svar: 15.380
En dyb næsten endeløs jammerdal.
Det nemmeste er at lære, at ignorere hende.
Desværre kan man herinde ikke blokere, så man helt slipper for nogen.
Så enten må man ignorere, eller man må holde en pause.
aug 2010
En anden fik den geniale ide
maj 2009
Man kunne have sagt nej tak.
Jeg ville ikke modtage så meget som en krone fra de mennesker ieg ikke kan glide
Og dem som jeg modtog fra ville da ikke gå og provokere bagexter
maj 2009
Det var virkelig ikke opløftende ting jeg fik at vide.
Jeg kan så ikke forstå, at man kan komme ind igen når man har været kylet ud.
sep 2017
Apropos katte, har jeg besøg af en veninde, hvis kollega ville have en somali. Så hun googlede “somali kitten”. Og det var ikke dén slags hun havde forestillet sig
feb 2018