{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 8
  • #391   31. mar 2023 Jeg har endelig opgraderet mig til Netflix. Hvad skal jeg se?

    Kastanjemanden selvfølgelig, men hvad ellers. Elsker alt med læger, brand, politi. Komedier, krimier. Hader sci-fi og fantasy.


  • #392   31. mar 2023 Jeg har dem alle, så er i tvivl om hvilke der er på Netflix, men tjek lige om broen er der.

    Har lige i dag set sæson afslutning på shadow and bones. Hvor er den fantastisk!
    Den er verdens eneste eksempel på en filmatisering kan være bedre end det skriftlige produkt


  • #394   1. apr 2023 Isabelle, dine forslag er tilføjet smiley

    Ziva, Broen så jeg på DR, og den anden falder vist i kategorien over ting jeg hader smiley


  • #396   1. apr 2023 Haha, den lyder tilpas skør smiley

    Jeg er jo så langt bagud, at jeg hverken har set Breaking Bad eller House of Cards, så det er da godt jeg har ferie de næste 10 dage smiley


  • #398   1. apr 2023 Jeg kommer aldrig til at se Tiger King. Det er slet ikke noget for mig at man behandler dyr på den måde smiley

    Anne - Afterlife .. SE DEN !!!

    Ingen strømere, ingen brande, ingen slagsmål .. men .. seriøst SE DEN !!!!!

    ... bare se den ...

    ik ....


  • #399   1. apr 2023 Ellie ér altså ret sej smiley Hun har lige rundet 10 måneder, og har 3 hjerneceller, hvoraf den ene er permanent på ferie.

    På morgenturen gik jeg med min e-cigaret i hånden, og Ellie hoppede rundt (som hun gør). Hun kom til at puffe til e-cigaretten, og uden jeg opdagede det, røg toppen af den af. Det er den del hvor væsken er, og den sidder fast på resten af e-cigaretten med små magneter.

    Da jeg opdagede det, gik jeg de knap 100 meter tilbage, og begyndte at søge. Jeg gav også Ellie en seek-kommando, som er den vil bruger, når vi leger med påvisning af små genstande hjemme i stuen. Det er dét der en dag skal blive til hendes gerningsstedssøg, men det er ikke trænet ude og på ingen måde generaliseret.

    Jeg ledte og så ud af øjenkrogen at Ellie sad på numsen omkring 30 meter fremme. Gik op til hende og hun lagde sig og påviste min tabte dims med snuden smiley

    Søde, lille, kvikke hund smiley


  • #400   1. apr 2023 Martine, den er sat på listen. Starter med Kastanjemanden i dag, og så må Afterlife være næste - det bliver vel en gang i løbet af aftenen, at jeg når til den smiley

  • #404   1. apr 2023 Hvor er hun DYGTIG, den smukke Ellie

    Dét er hun smiley Jeg bliver gang på gang imponeret over, hvad sådan nogle hunde kan. Hvor meget man kan putte ind i hovedet på dem, og som de så bare lige fixer. Hunde der kan opspore cancer, hunde der hjælper med at finde truede tudser, hunde der hjælper handicappede, politihunde smiley

    Og Ellie er jo bare en baby endnu. Jeg glæder mig til at se hvad vi ender med at få ud af vores liv sammen smiley Den største forhindring for hende er, at hun har mig som hundefører smiley


  • #408   1. apr 2023 Hahahahaha, Isabelle smiley

  • #410   1. apr 2023 Isabelle, en lagde den her op i går. Den kan du bruge som dit forsvar smiley

    profilbillede
  • #413   1. apr 2023 Nooooooo smiley Så det er RIGTIGT? smiley

  • #415   1. apr 2023 Har du set Shtizel, Martine?

    Nope - Netflix?


  • #417   1. apr 2023 Kan den hedde noget andet? Ingenting på min Netflix hedder Shtizel (jeg har også prøvet at bytte lidt rundt på bogstaver, men det hjalp ikke).

    Hvad kan den? Hilsen Netflix-junkien smiley


  • #420   2. apr 2023 Det var satme dårlig timing. Var nødt til at gå i seng 10 minutter inde i sidste afsnit i Kastanjemanden. Resten må vente til jeg er hjemme i eftermiddag smiley

    Martine, kan du finde den serie, Isabelle foreslår?


  • #421   2. apr 2023 #420

    Nope …



  • #423   2. apr 2023 Det gør de desværre ind i mellem, og nogle gange fjerner de også sæsoner. Nogle gange manglede noget af Bones og nu mangler de vist alle. smiley

  • #425   2. apr 2023 Jeg er stadig høj (altså i overført betydning..) ovenpå Tobias Rahim-koncerten i går aftes i Royal Arena. Min stemme er helt hæs efter at have skrålet med på flere hits.

    Elsker bare sådanne koncertoplevelser!


  • #426   2. apr 2023 Helt smadret efter en laaaaaang dag. Kørte hjemmefra 8.30, og trænede rundering og bid indtil middag. Så videre ud til konkurrence, hvor en masse af mine søde og dygtige hundeførere stillede op.

    Og nu er jeg landet hjemme i sofaen med 2 trætte hunde, og er ved at tygge os igennem en pose ostepops smiley


  • #427   3. apr 2023 Endelig!
    Vi har i månedsvis forsøgt at fange en kæmpe stor rotte. Rottemanden har været her et utal af gange, men den er for klog til både fælder og gift (ja, gift er altså noget pis, men det duer ikke med rotter i huset). Giften er intakt, så den har ikke spist det.
    Før i tiden havde jeg en lynhurtig Petit, der nakkede alt, der bevægede sig. Milas var skarpest til at snuse dem op, og min Petit nakkede dem så på 2 sekunder - det var et glimrende samarbejde. Nu har Milas så 2 halvringe rottehunde til hjælp, så han tog sagen i egen hånd, og fangede den kæmpe store rotte selv.
    Milas er Pekingeser og han bliver 12 år meget snart. Han er ikke lige det klassiske eksempel på en rottehund, men han har altid kunnet smiley


  • #428   3. apr 2023 Jeg var på Stacy´s for første gang igår. Den burger jeg fik var fin, fritterne ganske fornuftige, colaen kold .. men deres MILKSHAKE !!!!
    Kæft, den var god !!!!!

    Ikke sidste gang jeg skal derned smiley


  • #429   3. apr 2023 Jeg var på tur med 5 andre fra stalden I går. 8 kilometer blev det til - pony var træt, men syntes det var FEDT! Han var yngste og mindst erfarne på turen - dog den der var mest modig og opførte sig pænest. Skønneste lille fyr smiley

  • #431   3. apr 2023 Har været ved dyrlæge med hundepigerne, og Ellie var verdensmester i at vise bisserne smiley Hun var egentlig også verdensmester i alt det andet, og synes det fedeste er at være på bordet smiley

    Og når man har været ved dyrlæge, skal man en tur til stranden smiley Ferie, solskin, blå himmel og et par glade og fjollede hunde kan altså noget smiley


    profilbillede
  • #432   3. apr 2023 TILLYKKE Isabelle smiley

  • #437   4. apr 2023 Jeg er gået i gang med forårsrengøring. Inspireret af min mekanikers værksted, som jeg i går kunne konstatere er mere rent end mit hjem smiley Hvad der føles som et halvt år med regn og mudder, har sat sine spor. Og når man lider af en grad af rengøringsvanvid, er det virkelig, virkelig svært smiley



  • #438   4. apr 2023 Martine (og I andre, der ser Netflix)
    I MÅ se miniserien "Pretend it's a city", som Scorsese har lavet med og om Fran Lebowitz. Det er det eneste, jeg nogensinde er blevet så overrasket, underholdt og udfordret af, at jeg ligefrem var nødt til at anbefale den på FB, da jeg havde set den smiley

    Men ellers er der et utal af fede serier. Fra White Collar, Suits, Designated Survivor til hospitalsserierne Good Doctor og New Amsterdam. Og så er jeg også enig med de andre om, at After Life er ubetinget seværdig.

    Og HVIS du skal bevæge dig lidt ud af din comfortzone smiley smiley smiley smiley så prøv at give Lucifer en chance. smiley


  • #441   5. apr 2023 Jeg er igang med After Life, og elsker den. Den er lidt tung at komme igang med, men når først han folder sig ud, er den virkelig god smiley Elsker mest dér hvor han truer den rødhårede dreng med at komme med en hammer smiley

  • #442   5. apr 2023 Jeg skal i blodbanken i dag, og har kun et par gamle blå mærker på armene. For første gang nogensinde, hang Ellie ikke i min arm til træning i mandags (måske hjalp det, at jeg havde temmelig godt fat i hende i sidste uge). Så for første gang siden jeg fik hende, skal jeg ikke forklare, hvad det dog er der er sket, siden min arm ligner noget der har været igennem en kødhakker smiley

  • #443   5. apr 2023

    profilbillede
  • #444   5. apr 2023 Elsker simpelthen at være i min mors sommerhus og i omgivelserne omkring det.

    profilbillede
  • #445   5. apr 2023 Det ser også dejligt ud, Ida smiley

  • #446   5. apr 2023 Jeg har været i et dilemma i noget tid, som virkelig har været en hjernevrider.

    Jeg ELSKER mit arbejde, men 1 time ud om morgenen og 2 timers transport hjem, dræner mig virkelig.
    Så jeg har været i tvivl om hvorvidt jeg skulle søge noget andet, for hvad vægter højest af de to - glæden ved arbejdet eller at være træt aftransporten?

    Sidste fredag sendte jeg så 6 ansøgninger afsted; 1 via jobopslag og 5 uopfordret.
    Så kunne jeg i hvert fald se om det kastede noget af sig.
    Det gav så 3 tilbudte stillinger og yderligere 3 tilbud om samtaler, som jeg dog takkede nej til, da jeg var blevet tilbudt 2 stillinger som virkelig var topprioritet.

    Nu har jeg endelig valgt og jeg går fra 3 timers transport dagligt til 10 minutter på cykel hver vej.

    Jeg har fået forelagt et skema, som det kan se ud (og det er et lækkert skema!!), de vil give mig et ekstra løntrin "bare fordi", jeg vil fortsat have mulighed for at have elever og så er der kommet ny ledelse så de er ved at opbygge en ny kultur på stedet, hvilket jeg vil være med til og så er det TÆT på hjem.

    Jeg kender stedet en smule, både som pårørende og som vikar udefra og det har vitterlig potentiale til at blive godt.

    Jeg begynder i hvert fald at glæde mig. smiley


  • #448   5. apr 2023 det var da det fedeste Yorkie ... det er dejligt når livets rammer falder på plads og det fungerer, håber deet vil ske for alle snarest ...

  • #449   5. apr 2023 Tillykke Louise, det er så befriende, når man kan slippe for noget så drænende som spildtid. Jeg håber det bliver alt det du drømmer om smiley

    Har fået gjort køkken rent. Eller det vil sige, at jeg stadig mangler den del af køkkenet, hvor komfuret står. Resten er skuret fra gulv til loft, og er så rent, at jeg får det helt dårligt over, hvor beskidt det var før smiley Men jeg er løbet tør for klude (jeg har virkelig mange klude smiley ), så det må vente.

    Så nu er jeg nødt til at holde pause, og gå en tur med hundene i solskin smiley


    profilbillede
  • #450   5. apr 2023 Jeg fik endelig taget mig sammen til at få sat gang i waterwalkeren igen efter et par måneders pause, så nu er 3 hunde waterwalket - pensionshunden slap med skrækken i dag, for vandet var simpelthen blevet for koldt.
    Nå, men omtalte pensionshund får behandlinger her, fordi han er en gammel slidt mand med gigt i hele kroppen. Jeg scroller igennem min maskines programmer, og hvad ser jeg? Jeg har et face lift program!! smiley Om 14 dage er jeg komplet rynkefri smiley Jeg har ledt efter programmet, der tager grå hår, men jeg tror de må have glemt det smiley


    profilbillede
  • #451   5. apr 2023 Jeg glattere rynker ud Indefra. Når jeg ser en rynke, så spiser jeg bare lidt flere kager og is, og vupti, så er rynkerne væk smiley
    De grå hår fjernede jeg med kemoterapi.
    Jeg kom af med mit leverpostej farvet hår, blev mere mørkhåret, og halvdelen af mine grå hår forsvandt. Behøver heller ikke at gå til frisør og blive permanentet, for fik også krøller af kemoen. smiley


  • #453   5. apr 2023 Anni, en af damerne i hundeklubben, havde sådan lidt tjavset mørkt hår med grå stænk. Så fik hun kemo, og fik det smukkeste stålgrå, krøllede hår bagefter smiley Der skal altså være bare en eller anden form for fordel ved at gå igennem det lort smiley

  • #454   5. apr 2023 Kørte ned på “min” mark og gik et spor med lillen. Et slags A-spor, knap 600 meter, 2 knæk og en spids. Det hele lå på skrå, og jeg kan konstatere, at det er ret så svært for den lille bandit at gå på skrå i sidevind. Det er også fair nok smiley

    Bagefter gik vi en tur på markerne og kiggede lidt på alt det vildt, der bor nede i mosen. Og sluttede af med at gå på rottejagt i hallen. Dorit nakkede en klam, fed rotte, og det var en værre cirkus at de ikke måtte få den med hjem i bilen smiley

    Nu venindehygge, mad og måske en lille sjus smiley


  • #455   5. apr 2023 Jeg havde lovet hundene, at vi skulle på tur til fem nye steder her i påskeferien. Og vi nåede den femte allerede i dag..
    Jeg overvejer dog, om det er lidt snyd, når det kun var Lufkaz, der var med på den tredie tur i mandags? smiley
    Så jeg må nok hellere planlægge en ny tur igen i morgen smiley

    Et lille foto fra dagens udflugt


    profilbillede
  • #456   5. apr 2023 #438

    Den er skrevet på listen nu - tak for anbefalingen smiley


  • #457   6. apr 2023 Dagens rengøring er nødt til at blive afløst af en dag på sofaen - har raget endnu en forkølelse til mig. Og når det nu ér ferie, og jeg er en slags syg, så kan jeg jo ikke andet end at ligge på sofaen smiley

    Jeg er sikker på at Dorit synes det er verdens bedste ide smiley


  • #458   6. apr 2023 Sjovt du siger det Anne... jeg kom til samme konklusion... jeg nøs en enkelt gang i nat.. og jeg må hellere være på den sikre side... smiley

  • #459   6. apr 2023 Haha, der er heller ingen grund til at risikere noget smiley

    Jeg har en lymfekirtel i dobbelthagen, som hæver når jeg er syg, og får mig til at ligne en kalkun smiley Den er stor og flot i dag, så endnu en grund til bare at blive hjemme smiley


  • #460   6. apr 2023 Man skal jo lytte til sin krop...og din råber jo!

    Jeg tror også bare det bliver en plej sjælen dag... med lang skovtur og sofahygge... måske slik.. åh ja... slik! smiley smiley


  • #461   6. apr 2023 Jeg havde taget nogle forårsgrene med på arbejde i morges og op ad formiddagen satte jeg et par beboere (og en kollega) i gang med at lave pynt imens vi hørte musik og fik vendt hele verden.
    Det var simpelthen så fornøjeligt. smiley smiley


    profilbillede
  • #465   6. apr 2023 Gamle koner smiley

    Jeg har lavet min livret i dag. Den onepot buffalo kylling, som jeg fik tilpasset for nogle uger siden. Jeg HÅBER den smagte lige så godt som den plejer, men jeg har nul smagssans, så det eneste jeg er sikker på, er at der var nok chili i smiley

    I morgen er der den årlige 7-kamp i klubben. Alle mod alle, uanset hvilken klasse de hører til. Det plejer at være virkelig hyggeligt og sjovt, ikke mindst fordi det næsten altid er en fra de små klasser, der render med sejren. Men for første gang i 12 år er jeg der ikke, hverken som deltager eller heppekor, fordi en flok ondsindede baktusser har besat mit immunforsvar smiley Til gengæld får de dejligt vejr, og jeg er sikker på at de får en skøn dag smiley


  • #467   6. apr 2023 Ellie er ikke gammel nok til at stille op. Eller, teknisk set skal de vist være 10 måneder, og det er hun lige netop, men vi er ikke begyndt at øve spring endnu, ikke sådan rigtigt. Og så er der for mange øvelser som hun kun kan i elementer, men ikke sat sammen i færdige øvelser. Hun kommer til at stille til klubmesterskab i september, hvis hun er klar. Og det er jeg sikker på hun er smiley

    Livret:

    One Pot Buffalo Chicken
     
    1 kg kylling i stykker
    1 spsk sød paprika
    1 tsk hvidløgspulver
    1 tsk cayennepeber
    1 tsk peber
    1 tsk salt

    Brun kylling i en gryde med krydderierne (skal nok brunes ad 2 omgange)

    Tag kyllingen op af gryden, og hæld fedtstof i ved behov. Tilsæt et finhakket løg og 2 fed presset hvidløg og brun af. Tilsæt 4 dl kyllingebullion (halvanden terning) og 3 dl langkornede/vilde ris*. Tilsæt en sjat chilisauce, 1 tsk honning/sukker, 1 tsk salt og rør rundt. Kog risene i omkring 12-15 minutter. Hæld 1,5-2 dl passata/flået tomat i og rør rundt. Tilsæt evt. en lille sjat fløde. Smag til med salt, sukker og chili.

    Læg kyllingen oven på risblandingen, låg på gryden op bag i ovnen i 35-40 min ved 180 grader.

    Tag ud af ovnen, drys retten med cheddar og giv det evt. en tur under grillen. Server med salat.

    *Risblanding der købes i Rema, Brugsen m.m.


  • #468   6. apr 2023 Ok vi endte med at blive invaderet af svigerfamilien, som inkluderer min svigerinde, svoger, nevø 18 og nevø 11 samt deres store blandingshund -til en laaaaang tur i skoven og så hjem i det absolut ikke rengjorte hjem, men med tre skovvandrende hunde var det også hip som hap med det smiley smiley smiley Så det var godt vi lod være smiley

    De endte med at efterlade den yngste, til Maggies store glæde... hun har puttet med, over og under ham hele aftenen. Det er måske en selvfølge for andre? men Minion er ikke opvokset med børn og selvom han tydeligvis er interesseret så er de også nogle lidt skræmmende størrelser som kun er acceptable når de sidder stille og nusser. Og selvom denne nevø mestrer den disciplin...så skal man altså helst ikke putte sig op af ham..

    Den sidste time har storepigen møvlet og møflet sig ned under knægtens hoved og lagt sig til at snorke mens han så film, med hovedet på hendes hoved.... til begges store glæde tror jeg. Nu er han lagt i seng og hun ligger oppe foran døren til gæsteværelset. smiley


  • #469   6. apr 2023 er lige kommet hjem efter sommerhustur til Nørlev/Skallerup fra i fredags .. ok vejr med Vesterhavs blæst nogle dage, til i dag SNE ,,
    Dag 1-2 var vi 4 voksne, 2 børn (3 og 6) brødre med deres kontroverser, dag 3-4 var vi 6 voksne nu 3 børn, de 2 plus ham på 15 måneder, dag 5-6 var vi 5 voksne og ham den bette .. da de kørte i går var jeg færdig, og gik i seng og sov næsten 12 timer ..

    jeg her så også for TREJDE ferie u træk været syg ... snottet og hoste ... er fandme træt af det ...
    nu håber jeg på nogle rolige dage ...


  • #470   7. apr 2023 Puha, har lige haft en virkelig grim oplevelse. smiley
    Over stuegulvet med kurs mod mig kom den største ederkop jeg nogensinde har set.
    Jeg synes at de er så uhyggelig at jeg får både hjertebanken og kvalme bare af at se på dem smiley
    Den var så stor at jeg kunne høre den trampe over gulvet
    Min støvsuger er til reperation, så kunne ikke suge den op smiley
    I mangel af bedre, så fik den en tur med kosten. smiley
    Kosten er smidt ud og kommer aldrig mere ind smiley
    H is der er nogen der mangler en kost hvor der hænger et edderkopperlig på, så sig til smiley


  • #472   7. apr 2023 Åh nej, Anni, er det allerede dén tid på året smiley Jeg KAN ikke de kæmpeedderkopper smiley Jeg havde gjort præcis det samme som dig, inkl. smidt kosten ud smiley

    Jeg plejer at have spraydåser med insektgift placeret strategisk over hele huset, men det er hundrede år siden jeg har været i Tyskland, så jeg er løbet tør smiley


  • #473   7. apr 2023 Jeg børstede halvanden hund og en kat i går. Med den børste, som jeg er blevet læst og påskrevet om, at den altså SKÆRER pelsen, og derfor er forfærdelig at bruge. Den halve hund, er fordi jeg kun fik børstet Ellies venstre side.

    Ingen af dyrene ser ud til at have fået skåret pelsen. Til gengæld har jeg børstet en mængde pels svarende til en bærepose af. Det tog vel omkring 20 minutter. Nu kommer børsten med i lommen på tur, så jeg kan få børstet Ellies højre side også smiley


  • #475   7. apr 2023 Tudser er jo også pisse hurtige, og når at gemme sig under sofaer, kravle op ad vægge og…. Hov, nej vent smiley

    Du skal aldrig tage til Christiansø, hvis du er bange for tudser smiley


  • #476   7. apr 2023 Generelt er jeg ikke bange for edderkopper, men når det er sådan nogle store bæster, som man kan høre marchere afsted, så får de en med fluesmækkeren/kosten eller lignende.

    Da Bonnie og Sissi var hvalpe, var de meget interesserede i et eller andet ude i gangen.
    Da jeg gik ud for at se, hvad det var, var jeg ved at knække sammen af grin.
    Ude i gangen stod 2 små malteserhvalpe og prøvede at slå en ret stor edderkop ihjel.
    Det foregik ved at hvalpene stod og daskede efter edderkoppen med poterne.
    Det var totalt komisk, og da de ikke havde power nok i poterne, måtte jeg hjælpe med at give edderkoppen et dask smiley :-)
    Hvalpene var dog ikke helt tilfredse med at jeg fik deres legetøj til at ligge stille smiley


  • #477   7. apr 2023 Min tidligere hund, Bella, var så i sync med mig, at hun også var bange for edderkopper smiley Dorit har forsøgt sig med dem, men bliver lidt “yrrrrrk” når de er for store, og ikke dør med det samme. Ellie og katten giver derimod fuld skrue, og synes det er en fest at lege med dem. Katten er en idiot, og lader dem altid slippe, men Ellie kommer altid til at hoppe på dem så de dør.



  • #479   7. apr 2023 Familien (min far med kæreste plus min bror med kone) var til påskefrokost igår.
    Kæresten min er genial til at lave mad, så det var rigtigt godt.

    Min far er hundemand - med stort S for schæferhund, intet andet dur i hans øjne smiley - og han forstår stadig ikke helt, hvordan jeg kunne skifte dem ud med mallerne.

    Moon kom ind mens vi spiste og hvor var det fantastisk at se min far, som lyste helt op og meldte sig mere eller mindre totalt ud af selskabet, for nu var der jo en hund smiley
    Moon er verdens sødeste hund og elskede nærmest min far fra starten. Fandt sig i at min far holdt ham tilbage (ikke hårdt eller noget), når han ville gå, fandt sig i at blive krammet, kælet, nusset …
    Det var noget der passede Moon, som er ret pågående og aldrig helt bliver træt af at blive kælet og at lege.
    Min far var en tur i haven med Moon, der blev smidt med bold, der blev gemt bold, som Moon skulle finde … jamen altså smiley

    Da min far - som jo er en gammel mand på 90 - blev træt og lagde sig over på sofaen for at tage en lur, kom Moon efter et kvarters tid og vækkede ham, for Moon var ikke færdig med at blive kælet for og leget med.
    Og den gamle var bare “jaja, nu skal jeg nok rejse mig” … ikke noget “gå nu væk …”

    Der var et par ting jeg kom til at tænke på, da jeg så de to sammen.

    Hvor er det synd, at ikke flere med hund laver dem til besøgshunde hos olderne på plejehjemmene.
    Hvor er det dumt, at så mange ignoranter vedbliver at tro, at forsvarsarbejde gør hundene aggressive. Moon har stort set hver gang han har stillet i konkurrence, lavet bedste gr C og fik pokalen til det tyske mesterskab, som “figuranternes favorit” (i korte træk, den hund, som imponerer figuranterne mest, ikke nødvendigvis den, der laver flest points) … og så ser man Moon der. Med en mand, som han aldrig har set før og bare falder i hak med fra starten smiley

    Jeg bliver så glad og rigtigt meget stolt af at Moon er så sund i hovedet - og at både ham og min far fik alletiders eftermiddag sammen smiley


    profilbillede
  • #481   7. apr 2023 Martine, dejlig historie med de 2 gamle smiley

    Der er jo desværre flere krav, som besøgshunde (igennem Trygfonden) skal opfylde, og en af dem er, at de ikke må fodres med råt. Det udelukker desværre rigtig, rigtig mange hunde.

    Dorit eeeeeeelsker at være med på plejehjemmet hos mine forældre, og skal ind til ALLE som har åben dør. OG hun får småkager ved …. ALLE smiley

    Ellie kunne godt blive en, der også kan komme med, når hun får lidt mere ro. Hun vil så gerne alle, og hun er ekstremt kælen og kærlig. Men som det er lige nu, er hun nok en anelse for livlig smiley


  • #482   7. apr 2023 Min far elsker også hunde - lige bortset fra mine. Så er de for sure, så er de for glade. Det er sgu nok bare mig, han ikke gider smiley Min mor har til gengæld altid holdt af mine hunde - selv Chili, som hun en gang har kigget dybt i øjnene og sagt: "Gud, hvor er du dog egentlig grim".
    PS! Tilføjelse til regel: Sandheden skal du høre fra børn og fulde folk - og gamle koner smiley


  • #483   7. apr 2023 pas nu på Søren, den kan give bagslag smiley smiley smiley "og gamle koner "

  • #484   7. apr 2023 Du mener, at jeg skal passe på de giftige kællinger, der huserer herinde. Haha, de kan bare slå sig løs. Jeg har brede skuldre.

  • #487   7. apr 2023 Jeg blev også afvist med vores Cane Corso, Deva - som ville ha været genial, men desværre fik lidt råt og lidt ben ind imellem.

    Ærgerligt at der er den restriktion.


  • #490   7. apr 2023 Hvis bare besøgshunde ikke rendte rundt og sked på plejehjemmene…. smiley

  • #492   7. apr 2023 Jeg havde også ofte mine hunde med på plejehjem på besøg hos først min far og senere min mor, og det vakte altid glæde ikke bare hos mine egne forældre men også hos mange af de andre beboere.

    Så jeg overvejede også muligheden for at en eller flere kunne være besøgshunde, men ud over problemet med råt kød og kødben, så skulle de også være nyvaskede før hver besøg, og det blev simpelthen for meget og for besværgeligt. Og det er lidt ærgerligt, for jeg har faktisk tiden til nu.


  • #493   7. apr 2023 ja det vil så udelukke en skotte og andre med den type pels, for de skal helst vasket så sjældent som overhovedet muligt, dybest set aldrig ...

  • #494   7. apr 2023 Det sjove er, at der, så vidt jeg ved, ikke er nogen regler for at man tager sin hund med på besøg på plejehjemmet, men hvis det er en besøgshund, så er der pludselig op til flere ting, som man skal overholde smiley

  • #495   7. apr 2023 Når det er besøgshunde, så står Trygfonden inde for det, når man selv besøger en pårørende eller ven/bekendt på plejehjem er det som privatperson. Det er formentlig forskellen.

    Men ja, jeg er da heller aldrig blevet mødt med en besked om, at jeg ikke må lade dem hilse på de andre beboere. Så muligvis det er Trygfonden og ikke nødvendigvis plejehjemmene, der ønsker det sådan.


  • #496   7. apr 2023 Burde man egentlig slå græs her i påsken? Min nabo har smidt kunstgødning på sin mark, og noget af det er selvfølgelig røget ind i haven, så nu gror lortet jo smiley

  • #497   7. apr 2023 Anne - vi har slået græs! Men også kun fordi det så mega dumt ud, at det nogen steder var en halv meter højt og andre steder kun lige 10-15 cm.. smiley

  • #498   7. apr 2023 Hmmm jeg stod med samme overvejelse i dag.
    Ville egentlig sætte nogle springstøtter op, så jeg kunne træne fremadsendelse med JohnJohn, men blev enig med mig selv om, at det nok var en god idé lige at få slået græsset INDEN jeg begyndte at hive agility-redskaberne ud fra vinterhi..
    Og grundet påskefrokost kunne jeg ikke nå begge dele - hvilket selvfølgelig resulterede i, at jeg ikke fik gjort hverken det ene eller det andet, men istedet gik en ekstra lang tur i skoven. smiley


  • #499   8. apr 2023 Vi har sat Günther Grass til... aka robotplæneklipperen. Minion ignorerer den med ophøjet foragt. Maggie forsøger desperat at tilbyde den sin bold... smiley

    Det er svært at finde en egnet legemakker til et styk voldsom men glad tromle..


  • #500   8. apr 2023 And, jeg har virkelig meget mos i plænen, så det ser også sådan lidt tjavset og sølle ud, der hvor græsset er højt.

    Jeg burde nok også skifte olie på plæneklipperen. Hvis jeg husker ret, gjorde jeg det ikke sidste år. Og det er vist meget fy-fy smiley


  • #501   8. apr 2023 Faktisk vil det være rigtig dumt at slå græs tidligt, græsset sætter rødder ned samtidig med at det vokser op, dvs hvis du klipper nu så bliver rødderne hvor de er og græsset vil meget hurtigere lide under tørkeperioder, jo længere du venter, jo længere rødder og jo pænere plæne i tørke smiley

  • #502   8. apr 2023 Her er anbefalingerne om hvornår græsset skal slås første gang efter vinteren.

    Græsset skal være begyndt at gro, før du bruger plæneklipperen, og det gør det, når jordtemperaturen er 7-8 grader. Græsset skal samtidig være 6-8 cm højt - en tommelfingerregel siger, at du kan stille en tændstikæske på højkant, og hvis græsset når over den, kan du slå græsset.


  • #503   8. apr 2023 Bodil, det er jo fint hvis man er typen der GERNE vil have en fin plæne. Hvis nu man er typen, der hellere vil have mos end græs, så er det vel ligegyldigt?

    I øvrigt, når jeg har græs, der har sneget sig ind i mine bede, er det nærmest umuligt at slippe af med. Selv mælkebøtter er nemmere at slippe af med. Så sært at græs beskrives så “sart” smiley


  • #504   8. apr 2023 Dette med at hvis man klipper græs for tidligt, så visner det hurtigere når det er tørke, tror jeg ikke rigtig på.
    Mine naboer til venstre side går vild meget op i deres have. Man finder ikke et eneste ukrudt strå i deres have, og de klipper deres græsplæne meget tidlig,
    Deres græsplæne er altid mere grøn end min, også hvis det er tørke, og de vander ikke.

    Den der med at græsset sætter rødder når det vokser op har jeg også svært ved at tro på.
    Græsset mister da ikke sine rødder om efteråret, de går bare i dvale og når jordens temperatur er omkring 7 grader, så vågner de og fortsætter deres liv.


  • #506   8. apr 2023 Endelig en god undskyldning for ikke at bøvle med græsslåning endnu, ingen griber den! Ja jeg gør da, men jeg er nok også den klogeste smiley

  • #507   8. apr 2023 her trækkes det så længe som overhovedet muligt ,... ikke en yndlingsbeskæftigelse ..

  • #509   8. apr 2023 Isabelle, hvordan går det med svigersønnen ?

    og hvornår skal du have indskud/depositum tilbage, er så spændt på om du får det du selv mener er det rigtige ..


  • #510   8. apr 2023 Jeg har gang i en konspirationsteori. Min kittemittemøgkat er langhåret, og får sådan noget hairball-foder. Hun startede med Purina One fra den tyske zooplus, men så var det i restordre i 100 år. I mellemtiden købte jeg Royal Canin, og det elsker hun. Men det koster jo en f*ing formue smiley Jeg tænkte at jeg ville prøve med et foder fra Select Gold, og det endte jeg med at bruge som godbidder til hundene smiley

    Nu havde zooplus så Purina på lager igen, og bestilte 6 poser. Men da varerne blev afsendt, var det uden kattemad, som, tadaaaaaaa, var i restordre.

    Påske og er ved at løbe tør for mad, så blev desperat. Bestilte så Gemon Hairball hos LH-foder (som leverer lynhurtigt). Restordre smiley

    Kørte i Maxizoo for at kapitulere og købe RC. I en feberredning fik jeg købt en pose Arion i stedet. Som kittemittemøgkat spiser, omend hun rynker lidt på næsen.

    Jeg er ikke sikker på om det er RC eller kittemittemøgkat, der står bag det her plot med, at det kun er RC der dur smiley

    Ja, og sådan får jeg så tiden til at gå imens jeg er syg smiley


  • #511   8. apr 2023 Vores somkungårudeogiøvrigtikkeerretkælneellernoget .. får også RC smiley



  • #512   8. apr 2023 Vores får iams fra zooplus, det fungerer fint og de vil gerne have det;) prisen er en helt anden en RC (vi fodrer på 15-20 katte, så det skal være til at overkomme økonomisk)

    profilbillede
  • #513   8. apr 2023 Nu bliver Søren snart mopset smiley der er gået kat i tråden;)

  • #514   8. apr 2023 Jeg elsker katte og har intet imod at høre lidt om dem, men deciderede kattetråde bør kun befinde sig på de dertil indrettede fora.

  • #515   8. apr 2023 Hun fik bare Iams tidligere, og lignede noget der var løgn. Det kan godt være at jeg kapitulerer og sætter luksuskatten på RC. Hvis hun sultestrejker, altså smiley

    Martine, Hairball-varianten koster omkring 100 kr/kg smiley


  • #516   8. apr 2023 Da jeg kørte ned i klubben i dag, holdt jeg i 100 år ved et lyskryds. En dame kom gående med 2 westier, som sprang rundt, logrede så halerne var ved at falde af og hoppede op i luften og kiggede ind i alle biler. Damen der gik med dem, lignede en sol, og man kunne bare se at hun elskede det smiley Jeg sad og smilede af hundene, og fik øjenkontakt med damen. Og så strålede hun endnu mere smiley

    Jeg elsker når man kan se på folk, at de elsker deres fjollede hunde smiley


  • #517   8. apr 2023 Martine, Hairball-varianten koster omkring 100 kr/kg

    smiley smiley

    Det er Revisoren, der betaler foder til kattene - tror de får Outdoor eller den for steriliserede smiley


  • #518   8. apr 2023 Anne - elsker seriøst øgenavnet kittemittemøgkat! det klinger virkelig godt. smiley

    Martine - er det så også Revisorens katte? smiley


  • #519   8. apr 2023 Martine - er det så også Revisorens katte?

    Jep, det var ham, der hentede dem da vi skulle ha dem smiley


  • #520   8. apr 2023 And, hun kaldes også piskatten, og når hun er international, hedder hun shittykitty smiley

  • #522   9. apr 2023 Isabelle, hvis du eller familien har brug for at besøge svigersønnen i Århus, har jeg et ekstra værelse I kan låne. Man skal bare kunne leve med 2 hunde og en kat - som alle er utroligt insisterende. Jeg bor omkring 15 minutter fra Skejby.

  • #524   9. apr 2023 Jeg bagte boller i morges. Sådan nogle jeg har bagt hundredvis af gange. Det sker at jeg prøver lidt nyt (pikant, ikke Søren). I dag tænkte jeg, at jeg ville drysse bollerne med chiafrø. Glimrende ide! Bortset fra, at det nok havde været smart at trykke dem fast, eller i det mindste have givet dem noget at hæfte sig på. For nu er der chai i hele køkkenet, og ikke mange tilbage på bollerne smiley

  • #526   9. apr 2023 Jeanette, tillykke med den
    Men du slipper ikke så nemt.
    Du kan ikke lave sådan et opslag uden at fortælle hvad det er for en, samt at lægge billeder


  • #528   9. apr 2023 Jeanette, han er 7 måneder!! Vil du ikke sende mig en pb med dit telefonnummer - jeg ved at opdrætter virkelig gerne vil i kontakt med ny ejer smiley

    Det er pemmeren, ikke?


  • #530   9. apr 2023 Jeanette
    Du hænger dig virkelig i detaljer smiley


  • #531   9. apr 2023 Skal du ikke have en pemmer også så smiley

    Stakkels, stakkels Joey, som er helt uønsket smiley


  • #532   9. apr 2023 åh, det er da ikke til at holde ud at høre ... 13 måneder 3. hjem ... 7 måneder og uønsket ... for helvede ... i mit næste liv vil jeg have et landsted og utallige hunde ...

  • #533   9. apr 2023 Ej den pembroke har også flere hjem bag sig smiley

  • #534   9. apr 2023 Hvor ser i den henne?

  • #535   9. apr 2023 Bodil, på dba smiley 7 måneder og skal videre til sit 3. hjem smiley Men nuværende ejer vil have fuld hvalpepris for ham smiley

    https://www.dba.dk/welsh-corgi-pembroke-hund-7/id-1100681929/?fbclid=IwAR3C6Wc8SdL2AfRa9wX5TrQUc8c2LtFDzkQxyfoWYrFAKLKCn5lGNyVkj1E


  • #536   9. apr 2023 ahhh men ... jeg er sgu lidt tom for ord .. hvor længe kan man have haft ham "tiden ikke er til ham " --- ja der kan komme uforudsete hændelser, men om tiden er til hund kan man vel tænke igennem ...

  • #537   9. apr 2023 Anne har opdrætter mulighed for at tage ham tilbage?

  • #538   9. apr 2023 Nuværende ejer vil ikke tale med opdrætter smiley

  • #539   9. apr 2023 Hvor er det trist smiley

  • #540   9. apr 2023 men hvis opdrætter evt vil tage hunden tilbage, kunne det så ske via en mellemperson

  • #541   9. apr 2023 Hanne, det arbejder vi på.

  • #543   9. apr 2023 Tillykke med ham, Jeanette smiley Jeg er sikker på at han får det dejligt hos dig. Jeg glæder mig til at høre om jeres liv sammen smiley

  • #546   10. apr 2023 Er han fra Faarup?

  • #549   10. apr 2023 @ Frk jensen, og på diverse andre fora med hunde ... dyreværnet, nyt.hunde.hjem (instagram), der er også mange hvalpe

    mon ikke området kunne bruge noget avls- og import regulering/styring, med kompetente hundefolk i spidsen ...

    Hver eneste dag året rundt aflives ca 175 hunde i DK :
    Knap 30% aflives pga. alderdom
    21,4% aflives pga. adfærdsproblemer
    11,6% aflives pga. kræftsygdomme
    6,8% aflives pga. led– og muskelsygdomme
    4,4% aflives pga. hjerte/lungesygdomme
    4,0% aflives pga. lever/nyresygdomme.

    Næsten hver 4. aflivning er ikke sygdom/alder, det er fandme mange .. men hvad sker der så mon med andre overskudshunde, hvalpe , det skulle man næsten tro der er smiley smiley


  • #550   10. apr 2023 Jeg har forsøgt at være i haven…. Måtte opgive at luge, fordi jeg er så forkølet, at jeg var ved at blive kvalt i klamhed.

    Har så klippet lidt højde på hækken, og min lille “hjælper” sørgede for at give mig lidt ekstra spænding i livet. Hun vil nemlig rætti gerne bide i klingen på hækklipperen smiley

    Fik liv i plæneklipperen, og skal have taget første runde her efter frokost. Og min lille hjælper skal have en lur, og måske falde nok ned til at hun kan fortælle mig om hun har slået sig, efter at hun tog den i fuld smadder skråt ind over et højbed, og efterlod en kæmpe tot pels på beslaget på højbedet. Nå ja, har også banket beslag på højbede flade. Uden at banke mig selv over fingrene smiley



  • #551   10. apr 2023 I dag havde jeg planlagt at nå en hel masse! Jeg skulle både nå i haven, potte tomater om, finde krukker og havebænke frem osv...
    I nat brød Kennelhoste ud i fuld flor hos Zucana, så vi fik ikke sovet så meget som 10 minutter. Hun hoster slim op hvert 5. minut, så jeg kan ikke rigtigt lave andet end at holde øje med hende. Nu kan vi så vente i spænding om resten af flokken også får en omgang, Det gør de jo nok smiley


  • #553   10. apr 2023 Rikke, øv god bedring med hundene .. håber de andre slipper..

    Sådan et har jeg aldrig set Isabelle ..

    vi (dvs manden) har bygget ny carport, den gamle røg ned i efteråret af skræk for den klaskede sammen over bilen ... en masse træ skulle så ryddes væk, vi bor i rækkehus så det foregik gennem huset og om til et skur i haven = gennemtræk og en knust rude i terrassedør smiley .. håber forsikringen dækker noget .. ruden var 2-lags og det er heldigvis kun den inderste der er knust så vi kan holde vinden ud ..


  • #554   10. apr 2023 Min bedre halvdel ville være rigtig sød i fredags og vaske tøj. det er IKKE tit det sker - så fedt, at han gør det på eget initiativ! ... Desværre gik der noget galt.. Så.. 4 af mine bukser er krympet... en blazer er krympet.. 3 oversize strikbluser ligner hans datters.. og hans kommentar; "ej skat, du må ha' lagt dig lidt ud så. Jeg gjorde alt rigtigt!" ... Meget modig fyr.... som skylder mig en shoppetur!! Jeg har fandme ik lagt mig ud på en uge - og slet ikke på det niveau >:(

  • #556   10. apr 2023 Isabelle- Rigtig mange! Og han får stadig nogen med på vejen, når han lige kommer forbi mig. smiley

  • #558   10. apr 2023 .... det var alligevel et lige dele optimistisk og desperat træk at tro jeg kunne nå alt det oprydning, sortering og rengøring jeg har syltet de her (alt for) få fridage smiley smiley

    profilbillede
  • #559   10. apr 2023 John - det tror jeg ikke - han går og piver over, at han skal sponsorere nyt tøj.. smiley

  • #560   10. apr 2023 Efter havearbejdet kørte jeg ned på “min” mark og lagde et lille spor. Mest fordi vi gik spor i går, som gik lidt i ged, og det kan jeg slet ikke have. Men nogen var en lille stjerne i dag smiley

    Bagefter gik vi tur på markerne. Ellie tossede rundt og rundt, Dorit rullede sig, de fangede mus, gravede huller i mosen, fandt resterne af en myrdet fugl og løb lidt mere. Gik op i halmhallerne og fangede flere mus, rullede i halm, kravlede på halmballer og rullede i indtørret rævelort. Sluttede af med en spurter igennem en mudderpøl.

    Spørger man hundene, var det verdens bedste aften smiley


    profilbillede
  • #561   10. apr 2023 Og sådan her ser man ud, når man er en helt lykkelig Duddihund smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Løs snak 8

Annonce