{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Kaotisk weekend {{forumTopicSubject}}

Sidste weekend skulle jeg til kobberbryllup hos min bror og svigerinde.
Alt var planlagt, der var bagt kage til 80 personer, min svoger var kommet for at være hos min demente mand, og jeg skulle bare nyde weekenden smiley

Planen var, at køre lørdag til middag. Men først ville vores ene søn komme forbi til morgenmad. Inden jeg skulle hente ham, ringede vores anden søn og spurgte, om han, kæresten og vores 2 børnebørn måtte kigge forbi igen.
De havde godt nok været på besøg fredag eftermiddag, men Theo på 2 år er helt fjollet med både egne og andres onkler, så jeg sagde selvfølgelig, at de bare kunne komme smiley
Vi fik spist morgenmad og hygget.

Hundene blev luftet og lukket ind, inden jeg kørte vores ældste søn hjem.

Så skulle jeg ellers bare blive klar og pakke kagerne i bilen.

Da hundene skulle luftes, inden jeg kørte, lå Bonnie i kurven og var død. Søde, sjove, dejlige Bonnie blev over 16 år.
Nu er Emmily så enehund, og det går faktisk bedre end forventet.

På tirsdag flytter min mand på plejehjem. Det bliver meget mærkeligt, men jeg tror på, at det bliver godt for os begge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaotisk weekend
  • #1   17. mar 2023 En masse varme tanker herfra. smiley

  • #3   17. mar 2023 Stort kram ??

  • #4   17. mar 2023 #2

    Helt forberedt var jeg ikke, for Bonzo var frisk og glad lørdag morgen/formiddag.
    Hun døde mens jeg kørte min søn hjem, og jeg var kun væk i knap 1/2 time.
    Hun lagde sig bare til at sove, og glemte at vågne igen.
    Det er jo fantastisk, når det går sådan.

    Ja, det skal nok blive godt at få manden på plejehjem.
    Lige nu dribler jeg rundt mellem at flytte adresse, bestille navnemærker, diverse kontakt til Udbetaling Danmark osv. smiley


  • #6   17. mar 2023 Phewww en week-end du har haft smiley Stort cyberkram til dig smiley Håber der kommer ro på nu smiley

  • #7   17. mar 2023 Tak for jeres varme tanker og krammere smiley

    Selvfølgelig savner jeg Bonzo, men når en hund er 16 år, så ved man jo også godt, at dagen, hvor man skal sige farvel, rykker nærmere hver eneste dag.
    Jeg var faktisk mest bekymret for Emmily, da hun jo er vokset op i en flok, men hun klarer det faktisk fint.

    Med hensyn til manden, så har jeg jo også længe været klar over, hvilken vej det gik.
    At vi så var så heldige at få en plads på et af de to foretrukne plejehjem, er jo næsten som at vinde i lotto smiley
    Det bliver mærkeligt, men på sigt forventer jeg, at det bliver godt for os begge to smiley


  • #8   17. mar 2023 Men ellers skete der ikke noget?
    Nej ok, det var vel også rigeligt.


  • #9   17. mar 2023 #8
    Jo Søren, vi havde en fantastisk fest, med god mad og god underholdning.
    Festen sluttede først kl 4 søndag morgen:-)


  • #10   17. mar 2023 Ja, livet går videre. Jeg har mistet en hund på 4 år og én på 11 år. Der er en verden til forskel på følelsen. Når en hund er 16 år, så skal man til at forvente en afslutning. Det ved vi jo, selv om vi aldrig helt bliver klar.

  • #11   17. mar 2023 Hold da op en weekend.
    Sørgeligt at din hun døde, men 15 år er en flot alder for en hund, og sikke en god død hun fik. Lægge sig ned og ikke vågne igen, bedre kan det ikke blive.

    Tillykke med at i fik plejehjemsplads der hvor i helst ville være.
    Det bliver nok mærkelig både at manden og hunden ikke er der mere.
    Men det bliver også godt, du får en frihed som du ikke har haft i en del år.
    Du får lige et kram og held og lykke med dit nye liv.

    Er det nu der kommer en portugiser ?


  • #13   17. mar 2023 Ja Isabelle, en med krøller. smiley

  • #14   17. mar 2023 Hold da op!

    Og ja, det bliver godt for jer begge at din mand kommer på plejehjem, selv om det nok kræver lidt tilvænning for jer begge.
    Er det en demensenhed han skal på? smiley


  • #15   17. mar 2023 Tror lige, at jeg venter lidt med en portugiser, skal lige have styr på mit "nye" liv først smiley
    Det gælder både ny hund og ny mand smiley

    Min mand kommer på en "leve- boenhed", det er ikke en decideret demensenhed.
    Jeg har valgt dette, fordi min mands demens primært sidder på kadaveret.
    Selvfølgelig vrøvler han ind imellem, men det værste er, at han ikke er så bevægelig, og at han "fryser". Men han har jo også både parkinson og lewy body demens.


  • #16   17. mar 2023 *kram*

  • #17   17. mar 2023 Hold da op for en begivenhedsrig weekend. Jeg sender dig mange tanker og et virtuelt kram!

  • #18   17. mar 2023 sørgelig er død altid, men sikke en fredelig måde, jeg håber at livet bliver lettere for dig når din mand kommer på plejehjem ..

  • #19   17. mar 2023 Åh Lise-Lotte, masser af kram og tanker til dig smiley

    Husk at det er okay at være lettet over, at manden flytter, og at du kan få lidt frihed tilbage.



  • #20   18. mar 2023 Godt skrevet Anne, det er nemlig i den grad ok ..

    jeg har en veninde hvis mand er begyndende dement, hendes liv er så begrænset efterhånden, og det har ærlig talt fået mig til at tænke på at man har jo altså kun et liv, har man ikke også ret til at passe på sig selv ..


  • #21   18. mar 2023 Sikke en weekend, du har været igennem. Jeg håber, at denne bliver mere rolig smiley

  • #22   18. mar 2023 #21

    Rolig weekend, njaa
    Jeg sad i min gode stol, og troede, at jeg skulle lade op til i morgen, hvor vores to sønner skulle komme og hjælpe med at flytte nogle møbler ud på plejecenteret.
    Men pludselig stod de i døren, og så var det i dag, vi skulle flytte smiley
    Det var jeg så ikke helt klar til, men vi fik alligevel kørt det meste ud på plejecentret smiley

    Så slapper vi af i morgen, på mandag er min mand i dagtilbud for sidste gang, så der skal han have kage med.

    På tirsdag overtager vi lejligheden på plejecenteret, og min mand flytter derud.

    På onsdag starter mit nye liv, jeg gætter på, at jeg får influenza, corona, pest og colera, men om 14 dage håber jeg, at jeg kan gå igang med at få ryddet op og smidt ud, det har haltet lidt de sidste 4-5 år.
    smiley :-) smiley


  • #23   18. mar 2023 Hold da op, Lise-Lotte !!

    Bedste tanker til dig og at det hele kommer til at gå som det skal smiley


  • #24   21. mar 2023 Så blev det tirsdag, og jeg er lige kommet hjem, efter at have været på plejecenteret næsten hele dagen.
    Det var ikke ligefrem begejstring der prægede dagen.
    Min mand startede dagen med at fortælle mig, at han ikke ville på Plejecenter.
    Det kom han så alligevel.

    Nu sidder jeg i min gode stol, med en varmepude i ryggen, og maven fuld af æblekage og cremefraiche:-)

    I nat skal jeg bare ligge i min seng og sove, jeg skal ikke op og hjælpe min mand med at komme på toilettet, og hvad han ellers kan finde på smiley

    Det bliver godt nok mærkeligt.


  • #25   21. mar 2023 helt sikkert Lise-Lotte du kan sagtens rende ind i en reaktion der udmunder sig i sygdom ovenpå års stress .. har selv prøvet det, og jeg anede ikke det kunne komme på den måde før jeg fik det forklaret ...
    Så tag det roligt, forkæl dig selv alt du kan, og lad være at forvente for meget for hurtigt.. smiley

    DETTE ER DEN FØRSTE DAG I RESTEN AF DIG LIV ... du fortjener æblekagen og den gode søvn, men måske din underbevidsthed lige skal vænne sig til at du ikke skal op ... smiley
    Dejligt I endelig er nået så langt, manden vænner sig nok til det hele med tiden ..


  • #27   21. mar 2023 Jeg har lige talt med dem på plejehjemmet, og synes at det går fint.
    Min mand har spist aftensmad, fået kaffe og dessert.
    Desuden har de brugt masser af tid på at snakke med ham.
    Min ældste søn og jeg kørte hjem omkring kl 16, og efterfølgende kiggede vores yngste søn, svigerdatter og de to små banditter forbi, hvilket farfar blev meget glad for smiley
    Men det er sgu underligt, og jeg kan godt forstå, hvis min mand føler sig "kasseret".


  • #28   21. mar 2023 tror de tanker du gør dig er helt naturlige, men er du sikker på han føler sig kasseret, nu er han et sted hvor der er udhvilede folk døgnet rundt, og når du kommer så kan I koncentrere jer om at hygge, der er sørget for mad, rengøring og vask .. I kan nu begge bare være ...uden al det praktiske ..

Kommentér på:
Kaotisk weekend

Annonce