{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Hvad hulen laver man med en 11 årig? {{forumTopicSubject}}

Jeg har inviteret min lillesøster på weekend.. Og tja, må ærligt indrømme at vi ikke har det bedste bånd, og jeg derved ikke har inviteret hende på besøg..

I mine øjne er hun stadig den lille snotforkælet møjunge, der aldrig hørte efter hvad jeg sagde når jeg passede hende, hvilket (selvfølgelig) endte i store skænderier, som sluttede af med en MEGET gal mor der kom hjem til 2 piger der forlængst skulle ha været i seng..

MEN, nu er min søster så 11, og meget mere moden (håber jeg) har hvertfald hørt hun allerede går med make-up (Ja jeg sagde også til min mor at det måtte jeg da ikke i hendes alder, og fik spå at vide hun faktisk var den sidste af pigerne i klassen der var begyndt på det)

Hun har mobilos og færdes på internettet.. begge ting jeg heller ikke gjorde i hendes alder (Jo måske internet, men ikke i så stort omfang, og mobil var bandlyst i til børn i den alder mente min mor :S)

Anyways, jeg aner mildest talt ikke hvad jeg skal lave med hende :S Jeg har ikke penge til bif og resturant, og noget i den dur, så det er udelukket..

Ligenu har jeg 2 ting i tankerne: gå ned i byen og kigge (håber hun er kommer over "må jeg få" alderen) og så se film..

Og så de små ting som hun var glad for at hjælpe mig med sidst, nemlig vaske op, og evt støvsuge..

Men det kan vi jo ikke få en hel weekend til at gå med..

Har brug for lidt hjælp til hvad man kan lave som ikke kræver en masse penge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad hulen laver man med en 11 årig?
  • #1   4. okt 2007 Hvorfor får du ikke din mor eller far til at give en skilling til en biograftur og lidt mad?
    Eller måske til at leje en bunke film og 20 kilo popcorn?

I kan da hygge med dyrene, tage i skoven og samle ting og sager som I så laver noget kreativt ud af, I kan spille spil på bræt eller på nettet...

Mulighederne er uendelige

• #2   4. okt 2007 Hvad med at spille nogen spil? det er lidt svært formig, for min lillesøster og jeg har det bedste bånd.. hun er også 11.. så vi har altid noget at snakke om.. og nu får jeg jo snart hund.. som absolut er en god redning i pinlige tavse situationer smiley

• #3   4. okt 2007 Hva med at leje dvd film, bage, spille kort/spil

• #4   4. okt 2007 Tror de færreste 11årige i dagens danmark vil i skoven og samle ting.. desværre smiley

• #5   4. okt 2007 I kan da bage nogle lækre kager og leje en film eller 2.........spille nogle spil.........lave noget god mad........kigge butikker........tjaaaa.........ordne hår og negle og den slags..........lige noget for en pige på den alder

• #6   4. okt 2007 ja bage.. det kan altid tage lang tid smiley

• #7   4. okt 2007 Vil da også sige, at dine forældre kunne godt give hende en skilling med........så i har lidt at hygge for :o)

• #8   4. okt 2007 * Miss Fich * - fordi jeg er 21 og er ikke fra en familie der bare giver penge ud til alt muligt.. (Lige fra jeg har været 18 har jeg selv måtte betale alt)

Film og popcorn er der masser af herhjemme *g* kæresten er film fanatikker smiley

Skoven .. øh, ved ikke hvor den nærmeste hunde fri skov er *rødmer* (hun er ikke så vild med hunde) Meeen vi kunne tage volden eller stranden istedet, så bliver jeg også luftet imens *g* Det lød faktisk som en glimrende idé smiley

Sara W - Hmm jeg tror godt jeg kan grave et kort spil frem et sted.. Der er lidt flytterod så spillene er gemt væk i flyttekasser *g* Ja hund har jeg jo desværre ikke mere smiley Men har da min kat, og kærestens kat *g* Så vi kunne også tage min kat med ned i gården i sele smiley

Heidi - nu med rygmærke ;0) - dvd'er er der nok af, og jeg er ikke den store bage-natiker *g* men kort kunne godt være en ide smiley

Jeg takker for jeres idéer jeg vil drøfte dem lidt med hende i morgen når hun kommer smiley

Hun plejer godt at ville med ud, bare storesøster af med (af en eller anden grund kan hun helt vildt godt lide mig, selvom jeg aldrig har rigtigt brudt mig om hende, men det kan da værer det vender, det gjorde det ved min stedsøster, hende havde jeg det på samme måde ved, og vi svinger fint sammen smiley men hun er så også omkring de 14-15 år nu, så vi er lidt tættere i aldren)

• #9   4. okt 2007 Jeg kender nu godt 11 årige der godt vil det, når bare det har et formål *ss*

Men at bage er en rigtig god idé og ikke lige det dyreste.
    Nogle gode boller, en lækker kage og så en kop barm kakao og et spil... så er den ene eftermiddag i hvertfald gået.

• #10   4. okt 2007 Smilende Susie .....en rigtig hund har 4 poter ;o) C - Jeg tror faktisk ikke jeg har noget til at ordne negle med andet end en negle klipper.. må ærlig indrømme jeg er den mere drenget pige smiley

Jeg tror desværre ikke min mor vil give mig penge..

Min far vil slet ikke, da min søster ikke er hans *g*

Min far og mor bor ikke smamen (dog stadig i samme by) så min mor bor med min stedfar (som er min lillesøsters far) og derhjemme er det min mor der har bukserne med pengepungen i på smiley

• #11   4. okt 2007 * Miss Fich * - Jeg har fået forbud mod at forkæle hende alt for meget, da hun er på slankekur (hun har fået sin fars former *g*)

• #12   4. okt 2007 I kunne også tage på biblioteket og låne et par bøger...evt. om hvordan man lægger en flot make-up og sætter hårdet. Så kan I få weekenden til at gå med at sætte hår og "male" hinanden....? (måske farve hår?)

• #13   4. okt 2007 disney film disney film og disney film sir jeg bare ..er 28år og jeg elsker dem.

• #14   4. okt 2007
    hårdet......hold da helt kæft det går godt for lille Lise idag.....hmmmmm................håret selvfølgelig.....

• #15   4. okt 2007 Lise Ø - farve hår tør jeg ikke gøre på hende, jeg skal have kæresten til at hjælpe bare ved mig, og tror ikke min mor bliver så glad for mig så :S

men ja bibloteket, det var også en ide, så kan vi smutte i dyrehandleren samtidigt og glukke på små dyr *g* (dyrehandleren ligger lige overfor biblo)

Leduce V - jeg elsker også disney, det gør min kæreste desværre ikke *g* meeen tror jeg har en masse børnevenlige film, hvilket jeg også tror kæresten har smiley

• #16   4. okt 2007 Ja, et mini py-party, med ansigtsmasker osv (også selv om du ikke er en tøse-tøs) farve hår, tegne tatoveringer osv.

• #17   4. okt 2007 * Miss Fich * - æyder som en udemærket ide, og min kæreste har nat arbejde hele weekenden (elelr fra 15- 24) så vi har jo rigtigt hele aftenen for os selv (og kattene, men det er højst sandsynlig kun min kat der vil snakke, min kærestes er gammel og sær *g*)

• #18   4. okt 2007 Man kan bruge frugtfarve, det vaskes nemt ud, eller creppapir gnedet ind i vådt hår... (stort hit blandt de freaky på min gamle efterskole... i '93)

• #19   4. okt 2007 * Miss Fich *
    - hehe jeg tør nu ikke alligevel, min mor river da hovedet af mig :S

Jeg kunne også være fræk og give hende den sorte hårfarve jeg har liggende i *g* Så tror jeg jeg ved hvem der ikke får julegaver i år *g*

• #20   4. okt 2007 Du kan bruge hårfarven som afprening...

mor, vi har simpelthen ikke noget at lave fordi der er lavvande i pengekassen, så derfor farver vi hår...

*LooooL*

• #21   4. okt 2007 *g* god ide smiley

• #22   4. okt 2007 Jeg ville gøre det.... (men det er jo så bare mig *gg*)

• #23   4. okt 2007 Hvis hun er 11 år lidt af en popdulle, så kan I da lave skæge ansigtsmasker ud af f.eks. avocado, banan og andre "fede" frugter/grøntsager.

Det er både sjovt, men også "fornuftigt".

Dog kan man ikke lave det hele weekenden (i så fald kan jeg ikke garanterer for resultatet), men det er da meget sjovt.

• #24   4. okt 2007 hva med madsby parken hvis vejret byder på det??
    elsker at gå at kigge på dyrene smiley hvis de da stadig har alle de forskellige dyr.. har ikk været der siden jeg flyttede fra fredericia

• #25   4. okt 2007 ss pak en kurv, tag afsted til et eller andet skov eller strand det er ligemeget SS stik hende en breezer og sig det er jeres hemmelighed.. Husk tæppe hunde med videre SS pak pizza eller lignende i kurven og inddrag hendes mobil så hun ikke sidder og sms´er hele tiden. Husk at picniccen kun max skal vare 2 timer, for længere holder hun ikke til (måske) SS husk chips og cola SS håber I finder sammen, det har jeg gjort med en lillesøster som er 12 år yngre end jeg SS

• #26   4. okt 2007 Charlotte & Christian * - Er der nogen steder man kan læse hvordan man laver sådan en maske?

de tre tosser $ laver hundebog$ . - guud havde helt glemt vi havde Madsby Parken (jDet beviser vel bare hvor meget Fredericianer jeg er *g*)

jan. B
    - Jeg har hverken symaskine elelr stof der ikke allerede bruges til det det skal bruges til smiley Sidst jeg havde min lillesøster på besøg havde hun ikke noget imod de ting jeg foreslog hende (der havde jeg så også pony, så der var det jo spændende at hjælpe med at strigle og trække min lille pony)

anna Z
    - naah jeg vil nu ikke være den der lærer hende at drikke smiley Jeg er vokset op med en far der tog mig og min storebro med på kro hver 2. weekend (vi fik kun cola, mens min far fik øl) Så jeg ved hvordan fulde mennesker bliver, og må indrømme jeg ikke syntes det er de fedeste mennesker i verden (også en af grundende til ejg aldrig går i byen)

Men igen tak for alle rådene smiley

• #27   4. okt 2007 sorry det vidste jeg ikke, men så giv hende coca cola istedet SS ikke den billige fra nettoe S

• #28   4. okt 2007 anna Z
    - min mor snakkede om hun selv tog noget light cola med (sådan noget jux drikker vi jo ikke herhjemme *g*)

• #29   4. okt 2007 hehe der kommer vist heller ikk så mange mere.. men sidst jeg var der havde de vaskebjørne og kænguruer (staves) meget spændende
    selvom jeg altid får det dårligt over de sidder i de bure hehe men elskede at komme der nede

• #30   4. okt 2007 de tre tosser $ laver hundebog$ . - Tror mest når der er byfest (drukfest) af en art og kræmmermarked der er nogen der smiley

• #31   4. okt 2007 iiuuuwewwww light? det virker fordummende på børn, det har statistikker vist SS ellers køb miranda eller nicoline det er næsten øko SS
    addd light pfeeeewwwwtttt

• #32   4. okt 2007 ja nemlig.. men ellers er det meget hyggeligt sys jeg.. og der er jo oz altid stranden.. min lillebror elskede når vi tog derned og lavede konkurrance om hvem der fandt flest sten med hul igennem.. vinderen fik så lov til at vælge alt hva vi skulle lave resten af dagen

• #33   4. okt 2007 anna Z - tror ikke det kan gøre skade på hende *g*

de tre tosser $ laver hundebog$ . - det æyder hvertfald hyggeligt, og min søster elsker stranden smiley

• #34   4. okt 2007 SS stil nogle krav eller udfordringer S hvis du vil have chips og cola skal du finde en sten der betegner dine følelser for ex. dig, eller mor og far SS ved godt det lyder totaaaalt terapeutisk men det var det jeg brugte til min lillesøster og det virkede SS der er 12 års forskel og vi har det fedeste forhol idag, det havde vi ikke for 6 år siden SS

• #35   4. okt 2007 gør min lillebror oz smiley og så det bare frem med kamera og tage nogen hygge billeder så i kan huske jeres fede weekend sammen

• #36   4. okt 2007 anna Z - *g* lyder som når jeg har min 2 årige nevø med ude smiley

de tre tosser $ laver hundebog$ . - Uh kamera, i'm there smiley

• #37   4. okt 2007 jow men det virker gg for de unge idag har ikke den kendskab SS og har ikke prøvet det før SS sådn er nutidens samfund - alt flyver forbi dem SS

• #38   4. okt 2007 Hvad med at spørge hende selv om hun har nogle forslag eller ting som hun kunne tænke sig;-) det kunne jo være at hun blev glad for at du spurgte hende selv til råds?? at du ikke længere så hende som den lille irreterende søster. Du kunne jo blive positiv overrasket;;--))

• #39   4. okt 2007 anna Z - *g*

Grethe M
    - Problemet er at jeg tror det er hendes 1. gang i byen, så jeg har sikkert 2 valg muligheder: "Det ved jeg ikke" eller "Det må du bestemme" *g*

• #40   4. okt 2007 Nogle gange kan man også godt hygge sig uden at skulle lave noget. Det kan være at tingene kommer helt af sig selv, hvis du ikke allerede har fordomme omkring, hvordan denne week-end vil gå. Håber at I alle dog får en god week-end trods alt

• #41   4. okt 2007 Grethe M - tak smiley

Kommentér på:
Hvad hulen laver man med en 11 årig?

Annonce