{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.878 visninger | Oprettet:

Sygejournalen 4 {{forumTopicSubject}}

I går var jeg igen igen i Odense.
Min hals bliver ikke bedre. Sammen smerter, kvælningsforsøg og masser af slim, og hullet i halsen vil ikke lukke sig. smiley

Men nu er de endelig gået med til at sy hullet. Det bliver dejligt smiley
Men det er total til grin. Og jeg måber stadig over, hvordan det skal foregå. smiley

Jeg bliver indkaldt af kirugerne, som skal afgøre om hullet skal syes. Lægerne, som har fulgt mig gennem små 3 år har åbenbart ikke noget at sige. Jeg skal hellere ikke forvente, at de syer hullet den dag jeg er blevet indkaldt til kirugerne, men vil få en ny tid til syningen når de har en operationsstue fri. smiley
Hullet er 3-4 millimeter og kræver måske 2-3 sting, som nok vil tage 5 minutter at sy.
Jeg synes at hele den der fremgangsmåde er total til grin og resursespild, speciel når jeg tænker tilbage, hvor de den ene gang opererede mig nede i halsen i undersøgelsesrummet, så burde det også lade sig gøre at give mig de to - tre sting der. smiley

I dag har jeg fået indkaldelsen til tjek hos kirugerne, den 5 marts.
Hvor bliver det spændende, om de også har en operationsstue klar til den tid eller om jeg derefter igen skal vente et par måneder. smiley


Godt nytår til jer alle sammen. smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygejournalen 4
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #1   30. dec 2023 Grotesk historie, Anni smiley
    Jeg håber saftsuseme, at de kan tage sig sammen og sy hullet den 5. marts!!!

    Jeg kommer til at tænke på min mor, der havde kræft i den ene nyre og i tarmen. Jeg kørte hende til undersøgelse efter undersøgelse efter undersøgelse. ENDELIG oprandt dagen, hvor vi skulle have besked om operationsdato.
    Vi mødte op på Hillerød sygehus. I dagens store anledning var min søster også med denne gang. Vi gik glade ind til lægen - som sad og bladrede i min mors journal. Et par alarmlamper blinkede i mit hoved.
    "Ved du, at du har kræft?" spurgte han så min mor - på den der måde, man taler til små børn.
    "Øh ja," svarede min mor.
    "Hvorfor tror du, vi er kommet i dag?" spurgte jeg roligt.
    "Nåh ja. Men nu skal I ned til en lungelæge, som skal vurdere, om din mor kan opereres," sagde lægen så...............

    HVAD? Hun havde været igennen "100" undersøgelser, havde fået besked på, at man ville operere - og nu havde de f...... at give os en dato!!!!!!
    Jeg fik et veritabelt raserianfald.

    Vi gik derfra med en dato - og jeg fik et kram af lægen smiley smiley


  • #2   30. dec 2023 Somme tider kan man undre sig.
    Jeg har ellers ikke haft nogen som helst grund til at klage eller undre mig igennem hele mit forløb.
    Men at bruge så mange resurser på 2-3 sting for at lukke et hil i halsen er godt nok total overflødig.
    Og når de bruger så mange resurser på sådan noget pjatværk, så undrer det mig ikke, at der er så lange ventetider på undersøgelser.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #3   30. dec 2023 Er der er særlig risiko forbundet med at lukke hullet, Anni?

  • #4   30. dec 2023 så se dette:


    profilbillede
  • #5   30. dec 2023 og min datters kommentar, hun er jo læge på karkirugisk afd på AUH, en afdeling de ellers havde lovet skulle (ligesom mange andre) have flere ressourcer tilført efter amputationsskandalen ... :
    "Vanvid! Det råber på inkompetence og rådden prioritering…
    Alt imens spares lægebiler og snart vagtlæge ordning væk på Djursland. AUH er (igen igen) gået ind i en massiv sparerunde og blot på min lille afdeling, er vi efterhånden knap nok til stede da hospitalet skal spare på løn-ressourcer …
    Jeg har lyst til at sige: det bliver ikke ved med at gå… - men det er for sent"


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #6   30. dec 2023 Det er simpelthen så råddent, Hanne smiley

  • #7   30. dec 2023 Isabelle, nej, der er ingen risiko.
    Men selv om det havde været, så er det da fuldkommen tåbelige at der skal både en kirurg og operationsstue til for at lægge to tre sting.
    Dem kunne lægen lave lige så godt i undersøgelsesrummet mens jeg var til kontrol.


  • #8   30. dec 2023 Min søn har fået en tid til den 10. Gad vide om han også skal opereres den dag.

  • #9   30. dec 2023 Nå ja, glemte lige, at jeg har en infektion nederst i halsen, som nok er den der laver alt det slin.
    Men den vil de ikke gøre noget ved, fordi jeg har været på antibiotika for 4 uger siden.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #10   30. dec 2023 Så må vi da virkelig håbe, at infektionen ikke breder sig OG går over af sig selv, Anni.

  • #11   30. dec 2023 @ Anni ... ved godt det er irriterende ... meeen nu skriver jeg det alligevel ..

    Jeg har de sidste gange folk har haft luftvejsinfektioner, men hoste og slim ,eller tør hoste, lige meget bare luftvejsinfektion taget A.Vogels Bronchoforte, samt Enchinea dråber .. mine 2 yngste børnebørn og manden samt en af vores venner som jeg alle har set en del har hostet med megen slim længe, jeg er ikke smittet (endnu i hvertfald) og plejer at tage i mod alt..
    Jeg pladrer bare nok 20 dråber af hver i et glas vand eller saftevand 2-4 gange om dagen ..I dag har jeg tvunget det i manden og seriøst selv jeg er overrasket over hosteudviklingen fra i morges til nu ... virkelig meget mindre ..

    https://ugleapotek.dk/produkt/a-vogel-bronchoforce/?gclid=EAIaIQobChMI4ojvhN-3gwMVd4poCR2Ozgf0EAQYASABEgJyKPD_BwE



  • #12   30. dec 2023 Hanne, tak for rådet, det er ikke,fordi jeg hoster meget, men det vil jeg bestemt prøve, ville elske, hvis det kunne tage noget af slimen.
    Kan det købes i Matas ?


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #13   30. dec 2023 Anni :

    Vi har været ude at køre scooter i dag smiley
    Luka var os forleden dag.
    Men i dag var begge ( hver for sig )

    Har købt sådan et beslag som skal sættes på scooteren så der skal vi lige ha lavet her på tirsdag naboen og jeg.
    Den der er på billeder passer ikke helt.
    Men så har jeg købt et andet hvor vi bare lige skal bore 2 huller og svejse et beslag i enden smiley
    Men blev i rigtig godt humør for hundene er så søde til at løbe ved sidden af. Så det hele skal nok gå med det nye knæ smiley


    profilbillede
  • #14   30. dec 2023 Mike,det lyder godt. Det skal nok gå godt. smiley

  • #15   30. dec 2023 @Anni, ja det burde det kunne, måske ikke alle har det hjemme, men jeg har købt det der

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #16   30. dec 2023 Anni :
    Men hvor har du ret i det er koldt at køre smiley
    Havde bilen til stå i tomgang og varme op til 23 grader i 15 min før vi kørte videre til byen smiley
    Det var lækkert at komme i en varm bil smiley

    Ja er så glad for jeg fik den ide’ at købe en scooter. Men ideen kom sig af der køre en ældre dame rundt i Hobro med hendes smukke hvide elegante konge puddel ved sidden af hendes scooter med cykel beslag smiley


  • #17   30. dec 2023 Mikes, havde du ikke købt en kørepose ,
    300 kr hos Harald Nyborg, så er det ikke så kold.


  • #18   30. dec 2023 Jeg har en kørepose I overskud. smiley

  • #19   30. dec 2023 Jeg er ret sikker på,.at jeg er autist, selvom.jeg ingen diagnose har. Jeg tænker meget forskelligt fra gennemsnittet.

    Heldigvis har jeg et kæmpe lager piller, når jeg bliver træt af at være anderledes. smiley


  • #20   30. dec 2023 God bedring med halsen Anni. smiley

  • #21   31. dec 2023 Tak i ligemåde

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #22   31. dec 2023 Anni :

    Nej det har jeg ikke.
    Men skal ha købt en

    Er det en du vil sælge Susanne ?


  • #23   31. dec 2023 Koster 300 kr hos Harald Nyborg

  • #24   31. dec 2023 Jeg kan desværre ikke være i min, men den bliver nok for dyr at sende.

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #25   31. dec 2023 Ja du har nok ret Susanne. smiley
    Anni det var Fordi Susanne skrev hun havde en i overskud for at hjælpe lidt økonomisk.


  • #26   12. jan Sønnen skal nu scannes. Forhåbentlig er det ikke ondartet.

  • #27   13. jan jeg hader min fibromyalgi, ekstra meget om vinteren .. en ting er jeg har så mange smerter i overarme og albuer, ben og fødder, men når så jeg oveni bliver stresset, og det gør jeg åbenbart mega hurtigt, så får jeg nærmest smerte-attack der sidder i hele kroppen .. det med Oda indtog er åbenbart en udfordring for min latterlige krop .. først bekymringerne om hendes reaktion på børn, som jo helt og holdent er gjort til skamme af hende, og så nu det med hendes halten og poter, noget jeg tænker Øh det ordner jeg da bare, og gjorde en gang, men det giver mig ekstra smerter og en ubeskrivelig træthed .. det er en sær blanding af en krop der har smerter og samtidig er lammet af træthed ..

    jeg er SÅ træt af det .. at være gammel inden man er 64 ... det er RØV ...


  • #28   13. jan Uha Hanne, det kan jeg genkende. Min krop er bare heller ikke glad for stress i hovedet. Det sætter hele mit system i gang på en vildt negativ måde smiley

  • #29   13. jan Og at være en overtænker hjælper heller ikke smiley

  • #30   13. jan nej du har så fuldstændig ret ... hovedet kører på højtryk med hvad kan jeg gøre, hvad skal jeg købe, hvordan griber jeg det an, hvordan ender det, hvornår ender det, og imens går kroppen ned .. man har brug for lige det modsatte, at hovedet lukker ned og handler pr automatik og kroppen og energien kører på højtryk ...

  • #31   13. jan Nemlig. Finder du den knap der kan dysse tankerne ned, så giv endelig lyd.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #32   13. jan Det gør mig frygtelig ondt, Hanne. Det må være hæsligt at være så smerteplaget smiley

  • #33   16. jan Den 25. skal sønnen scannes, og den 02. får han svar på skanningen.

  • #34   16. jan Susanne, krydser alt hvad krydses kan for gode resultater.

  • #35   16. jan Mange tak. Jeg er ret nervøs med tanke på, hvor travlt de pludselig har.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #36   17. jan Jeg håber meget for din søn og familien, at det er noget ufarligt, Susanne.

    I nat gav min seng sig pludseligt til at SEJLE rundt i soveværelset - som et skib på oprørt hav smiley Det var godt nok ubehageligt. I morges tog sengen lige en lille sejltur igen. Jamen jamen så HAR en veninde nok ret i, at mit bøvl med helbreddet de seneste 9-10 dage har handlet om balancenerven. I går stod jeg i Helsingør midtby og var pludselig ved at vælte, fordi jeg var svimmel. En kvinde kiggede undrende på mig a la "er du beRUset, dame?" smiley
    Nå men pyt - det går over af sig selv i løbet af nogle uger smiley


  • #37   17. jan Lyder ret ubehageligt Isabelle.
    Jeg synes ikke at du skal køre bil når du har det sådan.
    God bedring.


  • #38   17. jan Tak Isabelle. God bedring.

  • #39   17. jan Isabel jeg har også været svimmel/ snurren i hovedet de sidste 6 mdr. Lægen sagde, en virus på balancenerven.
    Jeg opsøgte øre-næse-hals læge, for man kan få behandling i den helt tidlige fase.
    Men jeg har været forbi 2 gange nu og blive tjekket for flere ting, og det er ingen af delene.

    Min læge vil bare skubbe det under en anden diagnose jeg har fået, men det tror jeg ikke selv på.
    Så nu har jeg skiftet læge, og skal have mit første besøg d 26.


  • #40   17. jan føj det lyder træls .. der er jo noget med Øresten I skal være opmærksomme på ..



  • #41   17. jan Det er jeg i hvertfald tjekket for, og menieres. Ingen af delene.

    Jeg har været på en kombi medicin i nogle år for mit stofskifte og skulle stoppe det hele. Det synes jeg hjalp rigtig godt. Men nu er skidtet tilbage igen.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #42   17. jan Hvor ubehageligt, Staff. Jeg håber, du kan få en diagnose hos din nye læge.

    Tak Anni og Susanne - og jeg bliver hjemme, bortset fra ikke vildt lange skovture med hundene - og skoven kan jeg GÅ til smiley


  • #43   17. jan Ja meget Isabel smiley håber dit snart forsvinder.

    Jeg røg i kræftpakke og fik en scanning af hovedet. Der fandt de heldigvis ikke alvorlig sygdom. Så jeg håber og få hjælp af den nye læge


  • #44   17. jan @ Staff ... var du på kombi for stofskifte ? hvilken ? og hvorfor skulle du stoppe ? det lyder vildt ..

    jeg er selv på euthyrox, Lio og mistænker lidt Lio for min Tinnitus ..


  • #45   17. jan Jeg har graves, for højt stofskifte.
    Fik så overdosis af Thycapzol så det blev for lavt og så hev de det op igen med euthyrox. Prøvede at skifte til tirosint også.

    Jeg sagde ja til radioaktivt jod, så skulle stoppe alt medicin.

    Jeg har også vild tinitus og slemt når jeg svimler samtidig.


  • #46   17. jan ok jeg har Hashimoto som jo så med årene har givet for lavt stofskifte ..

    hold kæft hvor jeg af og til drømmer om at droppe AL medicin .. lykkelige de der kan nøjes med en vitaminpille og lidt D vitamin ..

    Jeg har dog i dag oplevet en forbedring i mine ben og fodsmerter, nu xxx jeg så for at det er fordi de bliver bedre og ikke bare er en i dag ting ...
    Hvad det skyldes ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke hvorfor jeg har så ondt i mine fødder/tæer ... kan være en Hortons knude der klemmer på nerver ..
    Men uanset så har jeg en tid troet at jeg egentlig havde kronisk inflammation i kroppen og blev anbefalet fiskeolie omega 3 specielt, har spist længe uden effekt, så googlede jeg mine prikkende, stikkende smerter og fik det ud af det at det måske er nervesmerter og læste at Alfa Liponsyre kan have en effekt, det har jeg spist vel en 10 dages tid, og så gik jeg en tur på 1 time i formiddag, da jeg kom hjem tog jeg nogle panodiler og sov 2½ time på sofaen, da jeg vågnede var et eller andet forandret i mine smerter i lænd, ben og fødder .. ikke meget men nok til jeg tænkte over det ...
    Man håber sådan hver gang at det er noget der varer ved ...

    så gik jeg 5 kvarter i skoven med sneploven Oda .. god for krop og sjæl ..
    Nu svier mine tæer lidt igen, men store vinterstøvler er også en udfordring, glæder mig til jeg kan få mine sketchers sko med blød sål på igen ...


  • #47   17. jan Jeg får også Euthyrox og Liothyronin. Men jeg føler mig ikke velbehandlet, selvom lægen siger, at det er fiiiint.

  • #48   17. jan @ Susanne, jeg tror meget få stofskifte patienter føler sig velbehandlede .. også fordi stofskiftet også er afhængig af så mange andre ting og naturligt har hyppige udsving alt efter hvad man spiser, hvordan man sover, hvor meget man rører sig osv, og man kan ikke regulerer stodskiftemedicin ind så hurtigt .. fx kan man nemmere tage insulin ifht føde og motion, men det kan man ikke med de ting vi får for stofskiftet..
    Desuden har medicinen trælse bivirkninger, og lægerne synes ikke at vide så meget om stofskifte .. når jeg er til kontrol så er det altid min sukkersyge de taler om, det andet synes at være mindre vigtigt og jeg har det lige omvendt, stofskiftet har indvirkning på så mange ting og dermed ens velbefindende .. det anerkendes ligesom bare ikke


  • #49   17. jan Hanne, er du blevet tjekket for nervebetændelse i ben og fødder ?


  • #50   17. jan Jeg har indtryk af, at det netop er stofskiftet, der er skyld i, at jeg i perioder sover så dårligt, og at jeg altid føler mig træt, uanset hvor meget jeg sover. smiley

  • #51   17. jan Hanne mine smerter er væsentligt aftaget efter jeg er stoppet med alt medicinen

    Jeg har faktisk talt med min Endo læge i dag, og vi har besluttet at holde den kørende uden medicin i 6 mdr, og så holde fast i mine faste blodprøver 1 gang om måneden.

    Dog svimler jeg som sagt igen, så den vender jeg med egen læge


  • #52   17. jan @ Anni, nej har ikke fået taget mig sammen til at tage til læge, der er så lang ventetid i vores lægehus og specielt til hende jeg vil ind til .. men tanken har i den grad strejfet mig, har også sådan nogle sviende smerter i underbenet som skinnebensbetændelse, det sidder bare ude på siden af benet i sener og ikke foran ..

    men kan man gøre noget ved nervebetændelse ?


  • #53   17. jan Hanne, nej, ikke andet end at behandle smerterne.
    Mit var virkelig slemt et års tid.
    Det er så blevet noget bedre det sidste års tid.


  • #54   17. jan hvordan, med hvad behandler man smerterne ? er der noget effektivt ?

    har bestilt lægetid, kunne først få en 8. februar ved hende jeg gerne vil ind til ...


  • #55   17. jan Som Anni skriver, så kunne det godt være nervebetændelse.

    Behandling virker for nogle, jeg prøvet alle former for medicin, uden nogen som helst virkning.
    Lige nu får jeg en plasterbehandling (qutenza-behandling) som tager toppen, men langt fra alle smerter.
    Akupunktur hjælper også, så jeg sætter selv nåle i, når det driller rigtig meget. Når det fx starter en fredag eftermiddag, kan jeg ikke vente til mandag, så derfor gør jeg det selv.


  • #56   17. jan det var også mine tanker om nervebetændelse der gjorde jeg googlede ..

    har hørt om aku kan hjælpe, tror jeg må prøve .. skal bare lige finde en dygtig i Aarhus, jeg kender 2 men de er gode til andre ting ..


  • #57   17. jan Hanne, jeg fik Garbaratio, men stoppede ret hurtig med dem. Vil helst spise så lidt medicin som muligt.

  • #58   17. jan er heller ikke interesseret i mere medicin .. lyder som noget a la Gabatin som jeg ved mange fibro patienter har prøvet og er stoppet med igen grundet hurtigt vægt øgning hvilket vores led og muskler bestemt ikke har brug for ..

  • #59   18. jan Ja, det er det samme som Gabatin, som jeg også fik. Jeg havde så ikke nogen bivirkninger

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #60   18. jan Der er 7 uger til jeg ska ha nyt knæ nu….
    Det bliver rart at komme af med alt det smertestillende jeg skal ta for at passe job
    Men det bliver også træls at være væk fra job i 8-12 uger.
    Det er længe at være væk og hvad nu hvis man ikke komme på niveau igen og de andre overhaler en.


  • #61   18. jan Pøj pøj Mikes, det skal nok gå godt.

  • #62   18. jan Jeg får gabapentin dagligt og har ikke oplevet vægtøgning.. heldigvis. Det hjælper på mine smerter og min, undskyld mig, pisse irriterende uro i kroppen smiley

  • #63   22. jan i nat vågende jeg med ondt i halsen, udover ondt i specielt mine ben, har det som om jeg ikke kan stå på dem, og når jeg så også bare næsten ligger hele dagen og ikke får spist så skaber mit sukker sig jo og jeg har en underkrop som en overkogt spaghetti .. manden arbejder aften nat, så jeg skal jo ud med Oda både morgen og aften, fatter ikke hvordan man overkommer at have dyr alene ... og i morgen skal jeg afsted til dyrlæge hendes poter skal findes ud af .. smiley
    er bone-tired ...


  • #64   25. jan I dag blev den yngste dreng så scannet med kontrastvæske. Nu kan vi kun vente.

    Og sender mine bedste ønsker til Isabelle og hendes datter. Livet er ikke altid fair.


  • #65   25. jan hvad har jeg misset med Isabelle .. pøj pøj til sønnen

  • #66   25. jan Pøj pøj med din søn Susanne
    Jeg håber alt er som det skal være


  • #67   25. jan Pøj, pøj Susanne

  • #68   25. jan Det har jeg også Hanne

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #69   25. jan Tak Susanne - og jeg håber det bedste for din søn.

    Det lyder forfærdelig træls, Hanne smiley

    Min datter har nogle symptomer, der kunne tyde på, at leukæmien er tilbage. Men, fortalte hun i dag, hendes seneste blodprøvetal er fine, så jeg er ikke så bange som jeg var i går smiley
    På onsdag kommer der svar på seneste knoglemarvsprøve. Hun bliver testet hver anden måned.


  • #70   25. jan Der er ikke noget at sige til, at du er i alarmberedskab Isabelle
    Frygten må sidde lige under huden, med den omgang i har været igennem


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #71   25. jan Det gør den, Staff. Jeg kan skubbe den fra mig indimellem, men sådan tryg og bare glad kan jeg ikke være.
    "Hvorfor er dine øjne så røde, mormor?" spurgte et af børnebørnene i dag. Jeg svarede noget med forkølelse og virus.


  • #72   25. jan Frygten for tilbagefald sidder i en i årevis.
    Nok mere når man testes så ofte, hvilket de selvfølgelig ikke gør for at stresse men for at hjælpe.
    Mange tanker til jer Isabelle. Hæslig sygdom!


  • #73   25. jan Åh shit Isabelle, det gør mig ondt.
    Jeg håber, at de tager fejl, og at resultaterne i morgen vil give grund til glæde.

    Hvad med svigersønnen, går det godt med ham ?


  • #74   25. jan Puha, avs i hjertet med de små børnebørn smiley

    Hvor ville jeg dog ønske, at man kunne gøre noget for dig. Angsten/frygten vil nok altid sidde og lure smiley


  • #75   25. jan Mange tak. Jeg håber bare, at de kan hjælpe ham.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #76   25. jan "Hvad med svigersønnen, går det godt med ham ?"

    Ja - og nej, ikke helt godt.


  • #77   25. jan Isabelle, det er så uretfærdig så hård din datters familie er ramt. Det er der ingen der har fortjent.


  • #78   25. jan åh øv Isabelle, men tænker når nu de sidste blodprøver er fine så kan de symptomer vel skyldes andre ikke så slemme ting .. håber knoglemarvprøven bekræfter hvad blodprøverne viser, nemlig ro på ..
    Øv med svigersønnen, jeg troede ikke alt var godt, men jeg troede at deres sygdomme var i ro pt ..
    Klart at skrækken og bekymringerne sidder lige under huden, når først man har været langt ude med det de ting gør ved ens nervesystem så er vejen til reaktionerne kortere for hver gang den mindste tvivl om alt nu er ok dukker op ...

    jeg håber virkelig I snart får en lang periode med fred og med tid til at opbygge krop og sjæl ..


  • #79   25. jan Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om det der med symptomer.
    Jeg har nu været kræft fri i to år og knap 6 måneder, hvor jeg er blevet tjekket hver fjerde uge.
    I den tid har jeg flere gange haft symptomer på at kræften var der igen, men der har ikke været noget, selv om symptomerne har været der.

    Lige for tiden har jeg igen symptomer, som startede midt i november, og de er der endnu.
    Det er så første gang de har varet så længe.
    Den her gang går der 8 uger før jeg skal tjekkes igen, det bliver den 5 marts, og jeg vil tro, at der hellere ikke er noget at komme efter den gang på trods af symptomerne.
    Gad vide om symptomerne kan være psykisk, selv om man ikke går og tænker og er bange for tilbagefald




  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #80   26. jan "Gad vide om symptomerne kan være psykisk, selv om man ikke går og tænker og er bange for tilbagefald"

    Det tror jeg på, at de kan - og min datter forklarer sine blå mærker med, at familien lige er flyttet og har slæbt rundt på flyttekasser. Den voldsomme træthed kan sagtens også skyldes flytningen.

    Er der ikke noget med, at efter to år uden aktive kræftceller, er risikoen for tilbagefald væsentlig lavere, Anni? Jeg synes, min datter har nævnt noget med to år, men ved ikke, om det gælder alle kræftformer.


  • #81   26. jan Jeg ved det ikke Isabelle.
    Jeg fik at vide, at de første 5 år var kritiske.
    Men mon ikke chancen bliver bedre for hvert år ?


  • #82   26. jan jeg tror også sagtens det kan være psykisk .. eller tænker også hvad er det for symptomer, mange symptomer kan jo være af forskellige årssager, men når man har prøvet at de var kræft så er det vel klart det er det første der falder en ind..

    egentlig det samme som mit facetleds syndrom i sommer, det virkede som en BP i hjertet, så det var da ikke alene min første tanke men også lægens ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #83   27. jan De fem år kan jeg huske, fra da min søster havde brystkræft. Når DE var gået, var der rigtig gode chancer for, at kræften ikke vendte tilbage.

  • #84   29. jan nogen herinde der ved noget om vanddrivende (naturmiddel) kan give mavesmerter ?

    jeg prøvede i løbet af 23 Hydrolet for at få vand ud af ben og fødder, kan jo nu ikke huske hvornår, men havde henover sommeren flere kolik agtige mavesmerter ...

    nu har mine fødder jo drillet flere måneder og så kom jeg til at tænke på at prøve Hydrolet igen da jeg kunne se og føle de var fulde af vand ...
    Tog dem i går morges, og synes fødderne var bedre, men i aftes fik jeg så sådan en omgang kolik smerter igen ... ville I ikke tro at hvis det var pillerne så kom smerterne i løbet af et par timer og ikke 8 timer efter ?


  • #85   2. feb Sønnen har åbenbart en cyste I næsen, som de ikke vil gøre noget ved. Faktisk virkede han temmelig ligeglad med hans hoste og smerter.

    Men i det mindste er det ikke kræft. Det er rart at vide.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #86   2. feb Dejligt, at det ikke er kræft, Susanne - men det lyder da temmelig ubehageligt at have en cyste i næsen smiley

  • #87   2. feb Det må være ubehagelig med en cyste i næsen.
    Det må være den der giver hoste og smerter, hvilket jo også er ubehagelig og generer.
    Kan ikke forstå, at de ikke vil gøre noget ved cyster.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #88   2. feb Jeg er så småt begyndt at tælle ned til det nye knæ. Før var der 3 måneder til…. Nu er der pludseligt kun 5 uger til smiley

    Jeg savner allerede mit arbejde og så træt af hvis jeg kommer bagud end de andre.
    At være væk fra sit job i 8-12 er længe når man er glad for det smiley


  • #89   2. feb De 5 uger går hurtig Mike, og vupti, pludselig er der også gået de 12 uger.
    Og vær glad for, at det er den skønne årstid du skal være sygemeldt


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #90   3. feb Anni :
    Ja det går rigtig stærkt.
    Ja det er en god årstid smiley
    Og må glæde mig til at når jeg vender tilbage til job så klar igen smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #91   3. feb Oh har en dejlig nyheder…. Har talt med min chef idag og vi finder kontor arbejde til mig så jeg hurtigere kan komme i gang efter operation… han kender mig og ved godt jeg ikke kan være hjemme i 8-12 uger smiley
    Så vi skal ha et møde lige omkring 1 marts om
    Der er også fundet en afløser til mit job når jeg går af… så kan jeg supporte min makker og afløser når jeg er der..
    Da den ene er ny og den anden er i gang med come back efter hjerneblødning smiley

    Glæder mig mere og mere til nyt knæ jo mere der kommer styr på


  • #92   3. feb dejligt Mike´s mor ... jeg var også glad for at have lidt arbejder efter min By Pass, men regn nu med du også får brug for tid til lige at komme dig og komme ovenpå ... nu ved jeg ikke hvor meget smertedækning man får brug for med et nyt knæ, men noget får du helt sikkert og det har også en effekt på ens overskud ...
    Foregår det i narkose ? (måske dumt ? men ved et ikke)

    2 ting jeg gerne ville have haft styr på inden men hvor man først fik info efter ... at spise proteiner skulle fremme helingsprocesser så jeg ville gerne have haft optimeret mit protein indtag fra et par uger inden og ikke først efter ...
    OG det at smertedækning (morfin) samt at man ikke kan røre sig så godt kan gøre maven går i stå, og det gør fandme ondt skulle jeg hilse at sige, så at have hjemme noget der afhjælper så man kan holde maven i gange ... her Movicol (eller lignende) til at tage 1-2 gange dagligt samt Toilax til at tage til natten ..


  • #93   3. feb Jeg er led og ked af at være gigtpatient efterhånden.

    Jeg har nu været på binyrebarkhormon rundt regnet siden september. Min krop gør ondt, men endnu værre så er min psyke efterhånden kørt helt tynd. Jeg har taget 10 kg på (og de sidder desværre ikke pænt..), jeg er søvnløs, og jeg har de vildeste humørsvingninger.

    Man er langt om længe kommet frem til at mine smerter skyldes gigtaktivitet, og derfor skal jeg skifte medicinpræparat. Det i sig selv er angstfremkaldende nok.

    Så nu kommer det til at være en kombi af nyt gigtmedicin og binyrebarkhormon de næste 8 uger. Jeg har svært ved at overskue lige nu hvordan jeg skal komme igennem det med en krop der gør ondt og et sind der gør lige så ondt., mens vi afventer om vi har fundet noget medicin som jeg kan tåle, og som tager smerterne. smiley


  • #94   3. feb øv hvor jeg forstår dig ... de sidste 2 vintre er mine smerter også gået amok ... har fibromyalgi, slidgigt i et knæ og nogle tæer, men derudover tror jeg at jeg har fået enten nervesmerter, eller et eller andet der er aktivt i mit bindevæv eller led ...

    jeg har dog fået en lille, mikro, men alt tæller lettelse i mine tåsmerter efter jeg er begyndt på noget der hedder Alfa Liponsyre tabletter, har taget dem 2-3 uger, startede med dobb dosis den første uge ellers nu 1 tabl morgen og aften ..
    men om det kan hjælpe andre ved jeg ikke ..

    håber du snart får hjælp, og at foråret og sommer snart kommer, det plejer for s smertepatienter at være en bedre årstid


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #95   4. feb Åh Liva, hvor er det urimeligt, at et ungt menneske skal være så smerteplaget. Selvfølgelig påvirkes dit humør voldsomt. Jeg håber meget, du får hjælp også til den side af din sygdom - og får al den støtte, du har brug for smiley

  • #96   5. feb Åååh Liva jeg kan så meget følge dig...
    Jeg har været smertepatient siden 2019 hvor noget er gået helt galt, og jeg fik ikke mindre end 4 operationer på under 2 år..

    Jeg har nu kronisk migræne og trigeminusneuralgi (smerter i ansigts nerven) og intet virker for mig smiley migrænen kan til dels kontrolleres! Men smerterne er så invaliderende...
    Jeg er lige startet på ny medicin igen igen igen.... Ønsket om virkning er stor!! Men håbet er meget lille efterhånden.
    Jeg er træt og svimmel og kan nærmest ikke engang overskue at passe hundene.. Heldigt det er 2 voksne hunde, der ikke giver meget væsen af sig, de dage hvor jeg bare ikke er til noget....

    Kæmpe kram fra en fælles smertepatient! Jeg håber der snart er noget der virker optimalt for dig smiley


  • #97   5. feb Liva og Krøllet, føler med jer, og håber at der hurtig findes en løsning så i bliver mindre smerteplaget.

    Krøllet, har du prøvet akupunktur ?
    Min søster havde gode erfaringer med akupunktur, som reducerede hendes migræne en del


  • #98   5. feb Jaa Anni har desværre prøvet næsten alt alternativ behandling man kan tænke sig smiley
    Med mine smerter er jeg selv sagt på kontanthjælp. Og siden der ikke er noget der virker, har jeg nok afskrevet alternativ behandling som en mulighed.. Det er penge ud af vinduet, som jeg ikke har for mange af i forvejen smiley


  • #99   5. feb jeg har haft en lille effekt på nervesmerter med Alfa Liponsyre ... tog dobbeltsosis 1 uge og nu 1 morgen og en aften .. synes det har taget toppen og mine stikkende smerter i tæerne .. der står dette hos Radiodoktoren,
    "Homøopati med det homøopatiske lægemiddel Lymphomyosot. To tyske undersøgelser har vist en klar virkning af Lymphomyosot, især i kombination med alfa-liponsyre (hvor alfa-liponsyre alene ikke havde nogen særlig virkning)."
    Men som sagt synes jeg Alfa Lipon har gjort noget ... jeg hr endnu ikke prøvet det andet men vil prøve at få fat på det og se om det kan blive endnu bedre ,,

    ved ikke om du kan bruge det til noget .. jeg ved desværre alt foe godt man kører træt.. her er hele skriften fra Radiodoktoren;
    http://dk4doktoren.dk/2018/10/12/neuropati-nervebetaendelse-rad-og-kosttilskud


  • #100   5. feb Tak Anni det vil jeg helt klart kigge på smiley

  • #101   5. feb Nu må det ikke udvikle sig til en konkurrence, hvor man "battler" for at overgå hinanden i symptomer og dårligdomme.
    Hvor må det være op ad bakke at berette om ens lidelser blot for høre andre fortælle om, hvor meget værre netop de har det.
    Unge mennesker skal ikke leve i konstante smerter - gamle må leve med den øgede statistiske risiko for det selvsamme.
    Mine børn har ikke smerter, mine forældre har - selv kan jeg godt mærke, hvilken vej det går smiley


  • #102   5. feb Du er altid så sympatisk søren smiley
    Det er absolut ikke en konkurrence om at overgå hinanden, men mere et ønske om at finde nogen, man kan relatere til og dele sine problemer med.


  • #103   5. feb Det er kommentarer som din der gør, at det stadig er et tabu for unge mennesker at dele deres problemer, i den her sammenhæng, kronisk sygdom.

  • #104   6. feb Krøllet kærlighed, man behøver skam ikke at være ung, for at det er tabu, især med de usynlige sygdomme og kroniske smerter.

    Jeg er 51 år og stadig er det svært i nogle kredse... smiley


  • #105   6. feb Nej det har du helt ret i skrighunden! Nu var det bare de unge der blev nævnt. smiley

    Det er så hammer svært at snakke om, så når der endelig bliver delt, er det mindste man kan gøre da, at vise en smule respekt....


  • #106   6. feb Hvor er det er det typisk, at ens indlæg bliver misforstået. Det overrasker jo ikke det mindste.
    Mig, mig, mig . . . . . .


  • #107   6. feb Jamen gider du så uddybe søren? For vi er tydeligvis flere der er gået fejl i byen, med det indlæg smiley

  • #108   6. feb Søren tror det handler om at man som syg, er mega sårbar.

    Man har måske kæmpet med behandling, læger, samfundet og ikke mindst kæmpet/kæmper for at få det bedre.

    Jeg ved fra mig selv, at jeg er på overarbejde i mit alarmberedskab og helt ærligt så er min tro på de bedste intentioner fra andre, forsvundet en del i processen.


  • #109   6. feb Nå, men hør så. Jeg læser om Liva, som i en ganske ung alder slås med gigt, og hun får al min sympati. Det må være frygteligt at blive ramt i en så ung alder. Nu vil jeg ikke nævne flere navne, men straks har nogen prøvet langt værre ting - som om, det skulle være en trøst for Liva.
    Hvis jeg har slået min storetå, så vil jeg have at vide, at det er synd for mig - ikke at en anden har slået begge sine store tæer.


  • #110   6. feb Jeg forstår det du skriver Søren

    Jeg læser det blot på en anden måde. Jeg læser at hun bliver hørt i sit skriv, og andre skriver at hun ikke er alene.

    Jeg ved ikke hvordan Liva læser det smiley


  • #111   6. feb Det er i hvert fald ment som staffmom skriver det smiley

  • #112   6. feb Krøllet
    I min bog er du én af de unge, som det er særligt synd for. Men du ser måske dig selv som gammel?


  • #113   6. feb Jeg beklager søren hvis jeg har misforstået dit opslag helt. Men når du starter opslaget med at snakke om, at vi skal passe på ikke at konkurrere på dårligdom, syntes jeg det bliver lidt dobbelt tydigt, hvis intentionen ikke er, at nedgøre de indlæg der netop er kommet.

  • #114   6. feb måske du læser det forkert Søren ... ingen konkurrerer det er bare rart at dele med nogen der forstår, der er så mange steder man "slår" sig som kroniker uanset hvad årssagen er.. jeg tror vi smertepatienter er helt klar over at vi ikke er ude på at have det værre end de andre, men at ,am ved at fortælle netop sender signalet til andre om at de er forstået og at det er synd og røv ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #115   6. feb Tråden/emnet "Sygejournalen" blev faktisk oprindelig lavet for, at HG'ere skulle have mulighed for at læsse af om deres/vores sygdomme uden at belaste andre tråde med sygdomshistorier. Det virker lidt meget forkert at KLANDRE nogen for at bruge tråden, som den er tiltænkt, Søren.

  • #116   6. feb ....... og fortsættelsen af Isabelles # 115

    .... og fordi Søren mente, at der var for meget sygdom i trådene om løs snak......


  • #117   6. feb Det der undrer mig mest er ...... Hvorfor går Søren overhovedet ind i " Sygejournalen - tråden " , når det generer ham at høre/læse om sygdom. ? ..... når han ikke kan/vil hjælpe , men kun brokke sig over hvad andre skriver. smiley

  • #118   6. feb Så meget for ytringsfrihed.
    Fordi jeg synes, at alt for meget handler om at overgå hinanden i skavanker, så må jeg ikke have en holdning til det. Er det korrekt forstået?
    HG er ved at udvikle sig til et sted, hvor løgnehistorier er i højeste kurs - ikke mindst "løs snak" føljetonen.


  • #119   6. feb #118... Søren . ..... Der er skam også meget , hvor jeg tænker ... nå ... nå ... er der mon ikke også lidt " fri fantasi " i det .
    Så trykker jeg på min Pyt-Knap ...og kommer videre .... ( det gælder i mange tråde )
    For det KUNNE jo være det var rigtigt , det der bliver skrevet ....Ikke ? smiley


  • #120   6. feb Søren, nu er det dig der læser det som at overgå hinanden, de/vi der lever i det til dagligt forstår helt sikkert hinanden på en helt anden måde ..

    Hvorfor mener du der er løgn historier, hvad ved du om det folk gennemlever ..


  • #121   6. feb men man må jo også forstå at har man en vis alder så skal man bare klappe kaje, gad vide hvornår de yngre smertepatienter bliver for gamle til at må skrive om deres udfordringer, er det man er 28, 35. 42, 55 eller hvornår er man mon for gammel til at må deltage i "samtaler" der drejer sig om sygdom, dagligdagene med disse, dele erfaringer og oplevelser, dele en evt viden om ting der måske kan lette hverdagen for andre ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #122   6. feb "Så meget for ytringsfrihed."

    Ingen forbyder dig da at skrive/have holdninger, Søren. Nogen undrer sig bare over dit skriv - i denne tråd "Sygejournalen".
    Hvis du en dag synes, der skrives for meget om hunde her på Hundegalleriet, vil du garanteret også få et par undrende kommentarer. Men skriv det bare. Ordet er frit og holdningerne ligeså smiley

    PS. Men at være nedladende overfor mennesker, der kæmper med smerter og sygdom er, uanset ytringsfrihed, hverken empatisk eller kønt smiley


  • #123   6. feb Selvfølgelig må man skrive om sygdom i den her tråd, men sjældent får nogle en chance for opmærksomhed før, de bliver "overgået" af andre. Faktisk ofte den samme. Et navn burde ikke være nødvendigt.

  • #124   6. feb Som du måske kan læse af kommentarerne er du den der ligger "overgå" ind i det der skrives ..

  • #125   6. feb men som andre skriver så blev disse tråde lavet for ikke at genere de de følte emnet ellers fyldte for meget i generelle tråde ... men eftersom man så heller ikke her kan være med uden man åbenbart genere nogen så skal jeg da overveje min deltagelse fremover ... jeg er nemlig ikke i tvivl om hvem du endnu en gang griber muligheden for at være på nakken af ...


  • #126   7. feb Hanne, du skal ikke holde op med at deltage! Det her er en tråd til sygdomme, vil man ikke læse om sygdomme må man lade være med at deltage!

  • #127   7. feb tak Bodil, synes bare det er ubehageligt at man sidder og skriver i en tråd der faktisk er oprettet for at tage hensyn til andre, om ret personlige ting og erfaringer og så sidder der nogen og læser med som tilsyneladende bare venter på at hakke en ned .. det er ikke lige hvad man har brug for i en "snak" om netop sygdomme hvor vi alle har vores udfordringer i forvejen ...

  • #129   7. feb
    Hvor er det skønt, endelig lader det til, at hullet i halsen er vokset ordentlig til. smiley
    Jeg har nu igennem en hel uge været i bad hver dag, hvor jeg bare kunne sidde og lade det varme vand risle ned over mig. smiley
    Det er en anden følelse end da hullet var der og jeg måtte sidde krummet sammen og passe på.
    Nu føler jeg mig meget renere. smiley

    At hullet er vokset til har også indflydelse på min hoste, som er blevet lidt mindre. smiley
    Dette skyldes ene og alene at jeg simpelthen ikke tør at hoste af skræk for at hullet springer op igen smiley


  • #130   7. feb fedt hvor er det dejligt Anni, så skidt med at vandregningen stiger, det er da det hele værd .. hvor jeg under dig det af hele mit hjerte .. endelig lidt velvære og det af en ting så mange andre tager for givet ...

  • #131   8. feb jeg bliver paranoid .... nu har mine fødder specielt drillet hele efteråret .. en slags hælspore på venstre ... mega ondt i tæerne på højre .. ondt i huden ... den sidste tid med prikken, stikken og varme .. den prikken/stikken er så også andre steder i kroppen nu, meget i ansigtet ..
    Forleden var jeg til fodpleje med sukkersygen, han var heller ikke tilfreds og begyndte tale om blodforsyningen ... men men det der er, er at jeg for nogle uger siden jo begyndte at tage det der Alfa Lipon syre da jeg kunne læse der ikke rigtig er gode ting til nervebetændelse ... læste samtidig at tyske undersøgelser viste at noget homøopatisk der hedder Lymphomyosot (agtigt) sammen med skulle virke bedre ..
    Jeg fandt at Alfa L tog toppen, forleden bestilte jeg det andet som er noget man tager i dråber, har taget det i 2 dage, og jeg synes det her hjulpet meget ... derudover har jeg fået nogle indlæg til forfodsforfald ...
    De ting har gjort en forskel, og selvfølge er det i dag jeg endelig skal til læge ... har krabbet rundt i måneder og nu synes jeg der sker noget ... føler det lidt som når man tog et febersyg barn til lægen og barnet fes rundt ..
    Jeg ville ellers bede om henvisning til enten nervebane udredning og/eller Led og Bindevæv for om der er mere/andet gidt der rører sig ..
    Kan så også stadig mærke de prik/stik men bare i mindre grad ..
    Er rundforvirret over mine symptomer ..


  • #132   8. feb Det der prikken og stikken kunne måske være nervebetændelse ?

    Jeg kan så ikke forstå, at du fylder dig med alverdens hømopatisk medicin.
    Det er ikke ufarlig, og speciel sammen med receptpligtig medicin kan det blandt andet nedsætte virkningen af det receptpligtig medicin og forværre sygdom.
    Hver gang du læser om noget nyt homøopatisk, så prøver du det. Flere gange skriver du at det virker og har effekt, men alligevel, så stopper du med det og prøver noget nyt du har læst om.
    Hvorfor ikke blive ved med at tage det der virker frem for at blive ved med at eksperimentere ?
    Og tal for guds skyld med lægen hver eneste gang inden du tager nyt medicin for at høre om det er foreneligt med det receptpligtig medicin du får.
    Men god bedring, håber at du hurtig får det bedre.


  • #133   8. feb smiley smiley smiley smiley smiley
    Øv øv øv, og igen er hullet i halsen sprunget op efter et kvælningsanfald. smiley


  • #134   8. feb det der mod nervebetændelse har jeg nu ikke prøvet før ... men du har ret jeg prøver en del, det meste tager jeg nu en tid ... men jeg har SÅ dårlig erfaring med "rigtig" medicin og dets bivirkninger ... og det jeg kan læse andre smertepatienter får/prøver hjælper ikke mange, og de det hjælper stopper også tit efter en tid da det fx ofte giver vægtøgning ..

    det er nu heller ikke mest homøopatiske ting jeg tager .. mest kosttilskud som fiskeolie, magnesium o.lign ..


  • #135   8. feb Øv Anni. smiley

  • #136   8. feb Hømopatisk medicin har nu også bivirkninger, og hvis ikke det er forenelig med det receptpligtig medicin, kan det endnu nemmere give bivirkninger.
    Og ved du, at du har nervebetændelse ? Er du undersøgt for det og har fået en diagnose ?
    Hvis ikke, så synes jeg at det er fuldkommen tåbelig at fylde sig med medicin mod det.

    Kontakt en læge, som også gør i hømopati for at se, om alt det hømopatiske du spiser er forenelig med dit receptpligtig medicin, for det kan nemt ske, at nogle af dine dårligdomme er bivirkninger af alt det hømopatiske du spiser.


  • #137   8. feb jeg har læst ind i det der jeg prøver og der er ingen kendte problemer, selv gravide kan tage det ..... og nej ved ikke om det er nervebetændelse, skal jo til læge i dag .. jeg tror mere på det er fibromyalgien som også har den slags smerter da nerverne om man kan sige bliver "forvirrede" ... og jeg håber det relaterer sig til fibro og ikke til diabetes ...



  • #138   8. feb men ja jeg er en utålmodig sjæl, og jeg har altid været sådan at jeg forsøger at handle fremfor at vente .... mener så ikke jeg har stoppet med noget der har virket, jeg har af og til holdt pause netop for at se om opfattelsen af at noget virker har været rigtig da man jo ved psyken også kan bilde en noget ind ...

  • #139   8. feb Jeg har selv fået konstateret nervebetændelse for en del år siden.
    Jeg har været igennem alle de former for medicin, som gives mod nervebetændelse, uden nogen som helst virkning.
    Jeg har deltaget i diverse medicin-forsøg på OUH, også uden virkning.

    De sidste par år har jeg fået plasterbehandling (qutenza-behandling). Denne behandling bliver man først tilbudt, hvis alt anden er afprøvet.
    Det tager toppen, men jeg har stadig store gener.

    Mine tæer og fødder kramper, jeg får kramper i læggene, i lårene osv.
    Det kribler og krabler. Huden er meget følsom. Når det er mørkt/halvmørkt, så vakler jeg rundt, som en fordrukken sut.
    Det må være lige til Jack ass, når jeg fodrer høns på Sias første tissetur.om morgenen.

    Hvis jeg fx bliver stukket af et insekt et eller andet sted på benet, så begynder det at klø og gøre ondt, og min hun bliver totalt følsom - det går ondt, hvis mit tøj støder mod benet, det gør ondt, når der kommer vand på, det gør ondt, når der kommer varm eller kold luft.

    Som Anni skriver, så få dog konstateret, hvad du fejler, inden du fylder dig med alt muligt.
    Hverken naturmedicin eller kosttilskud er fredags slik, det er for øvrigt heller ikke gratis.


  • #140   8. feb Øv hvor er det dog træls med hullet i halsen.
    Håber det snart gror ordentligt sammen smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #141   8. feb Liva
    Du må gerne skrive til mig. Jeg har også leddegigt og fik det omkring da jeg var 30 år.
    Jeg var også meget plaget af det indtil vi fandt den rigtig medicin.
    I dag har jeg det faktisk rigtig godt.
    Jeg har sjældent ondt i leddegigten.
    Mit knæ som skal skiftes er slidegigt.
    Men du kan altid sende en pb , hvis du vil skrive med en i samme båd smiley


  • #142   8. feb nej det er absolut ikke gratis , men hverlen Alfa Lipon eller den anden er dyre produkter.. det er de utallige massager jeg har fået heller ikke ... men netop som jeg læste så er der faktisk ikke megen hjælp at hente til netop nervebetændelse, og derfor da der gik 3 uger fra jeg bestilte lægetid til jeg kunne få en så googlede jeg alternativer ... og ja som sagt så synes jeg det har en effekt, og igen må man bare sige at i DK er man ikke altid så meget med som i udlandet, det kan både nyrepatienter, ME patienter og i mange år også Fibro patienter tale med om ... fx LDN som smertestillende var kendt og anerkendt i mange år i udlandet mens lægerne herhjemme vendte det hvide ud af øjnene, nu er det meget normalt brugt blandt fibro behandling, nogle har en enorm gavn af det, andre ikke ..

    og så er der forøvrigt en tidligere praktiserende læge der har skrevet om de ting og skrevet om undersøgelser fra fx Tyskland der har vist effekt ..
    Igen som med den gængse medicin, så er der noget der hjælper nogen, andet andre og nogen finder desværre ikke det der kan lindre ..


  • #143   8. feb Det er flere år siden, at jeg læste den artikel, som du henviser til.
    Det er korrekt, at der i artiklen anbefales Alfa Liponsyre, men det er jo sammen med mange andre midler.

    Hvorfor skulle den ene læges udsagn være mere rigtigt, end det som de specialister, der arbejder med lige præcis denne sygdom siger.

    Man skal ikke stole blindt på, hvad andre siger, men sommetider har specialisterne ret.


  • #144   8. feb jeg har læst ind i det der jeg prøver og der er ingen kendte problemer, selv gravide kan tage det ..
    At selv gravide kan tage det, er da ingen garanti for at det ikke nedsætter virkningen af det receptpligtig medicin, eller giver bivirkninger sammen med det receptpligtig....

    så er der forøvrigt en tidligere praktiserende læge der har skrevet om de ting

    Ja ja, jeg kan også finde artikler, hvor læger anbefaler urteblanding mod kræft mm.
    Min egen praktiserende læge var så "dygtig" at han lod mig gå med symptomer på kræft og bildte mig ind at det var koldt.
    Så hvor ved du fra, at den der ene læge ved langt mere end alle specialisterne der arbejder med det til hverdag.
    Lise Lotte har ret når hun skriver: man skal ikke stole blindt på, hvad andre siger, men sommetider har specialisterne ret





  • #145   8. feb En af nine følgesygdomme af kræften er også nervebetændelse.
    Jeg har det fra knæene og ud til tæerne.
    Til at begynde med fik jeg tabletter jeg skulle tage tre gange om dagen. De tog lige toppen af smerterne. Efter et lille halvt års tid smed jeg tabletterne og holdt smerterne ud, for jeg syntes at jeg fik så rigeligt med medicin.
    Jeg er så så heldig, at min nervebetændelse er blevet lidt bedre, og smerter kan man til en vis grad godt vænne sig til.
    Her kæmper ryggen, ben og fødder samt halsen hver dag om, hvem der skal have flest smerter den dag smiley


  • #146   8. feb da jeg bestilte lægetid var det grundet smerter i fødderne, før jeg fik de stikkende, prikkende, så i dag blev det til at jeg skal have en udredning med blodpr og røntgen mht til gidt, derefter reumatolog og så fys for om de kan afhjælpe hælsmerter .. jeg fortalte hvad jeg tog og det var der intet problem i ..

    man er bare forskellige, og så længe der er noget der kan afprøves som kan mindske smerter og ubehag så vil jeg prøve det, om det så er medicin, kosttilskud eller naturmedicin ..
    jeg ville aldrig "hoppe" på naturmedicin vedrørende kræft, det er jo en helt anden alvorlig sag end smerter ..

    manden der har udviklet fx HEEL produkterne er faktisk netop både læge og homøopat

    #133 ... for hulen da også Anni, hvor er det træls, håber da det snart lukker sig ordentligt ... ..


  • #147   8. feb Hanne, forstår ikke, hvorfor de ikke tjekker om det er nervebetændelse du har.
    Nervebetændelse kan jo ikke ses på røntgen


  • #148   8. feb nej men som jeg siger vores lægehus er så "træls" jeg havde ikke bestilt tid på den baggrund og så er der ikke megen tid til andet, jeg nævnte ordet nervebetændelse men synes ikke rigtig hun reagerede på det ... andet end hun sagde at mine generelle smerter også kunne give de gener ..og min fibro .. men nu ser jeg lige an hvordan jeg synes de næste dage bliver og så må jeg så bestille en tid til de smerter der ... nævnte ellers at de både var i fødder, ben , arme og ansigt...

  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 134
    #149   14. feb Jeg må en tur forbi min kiropraktor smiley

    Jeg rejste mig fra sofaen og lagde godt mærke til at det gjorde noget mere ondt i hoften/bækkenet end normalt (det sidder ca. 1 cm skævt, så det driller altid lidt). Jeg kunne dog komme igang og kom ud på badeværelset for at tørre vasken af, og så blev jeg ramt af stærke smerter i det ene ben. Jeg kan slet ikke støtte på det smiley
    Så nu ligger jeg på sofaen og forsøger at ligge så det ikke gør ondt.

    Så jeg håber at kiropraktoren kan fortælle mig om det er ryg, bækken eller ben der driller.
    Jeg orker bare ikke lige at være skadet lige nu, jeg har simpelthen ikke tid til det smiley


  • #150   14. feb øv Indica træls .. har du overvejet Osteopat, jeg var ved kiropraktor med mit facetledssyndrom, og han tog også det værste men det blev først rigtig godt da jeg kom til Osteopat ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #151   14. feb Din stakkel, Indica smiley
    Jeg håber, en af behandlerne kan finde årsag OG en behandling.


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 134
    #152   14. feb Tak smiley

    Jeg tænker at min styrkeløfttræning er vejen frem, det er så desværre også det jeg ikke kan med de smerter smiley

    Jeg har tid hos en osteopat på tirsdag (egentlig var årsagen en anden, men nu tænker jeg at snakke med hende om de skævheder jeg render rundt med), kiropraktoren tænker jeg skal tage et røngtenbillede for at se om der er sket noget i bækkenet.

    Det går bedre nu, men jeg ligger stadig på sofaen, for der kommer periodevise smerter i ankel, knæ og hofte.

    Det var heldigt at min mor kunne komme og lufte Linus her til eftermiddag, så kan han fint nøjes med en kort aftentur, og så håber jeg at det er endnu bedre i morgen.


  • #153   19. feb Lidt positivt herfra;) jeg har de sidste10 år haft store problemer med min mave, senfølger efter kræftbehandling, jeg har ikke kunnet spise almindeligt mad men har hovedsagelig levet af frusubin som er en fuldgyldigt flydende erstatning for mad.
    Sidste år fik jeg så tilbudt et forløb hos klinik for senfølger efter kræft i Sønderborg, et nyt tilbud man har opstartet, jeg har været igennem en del undersøgelser og er nu opstartet i behandling med Creon, jeg tager to kapsler ved hvert måltid og det har betydet at jeg nu kan spise stort set normalt, det eneste jeg stadig ikke tåler er mad med et fiberindhold over 3 g pr 100 g, dvs brød, grønsager m.m, samt mad med syre, dvs frugt m.m
    Men tænk at kunne spise næsten helt almindeligt;)
    Det er så dejligt;)


  • #154   19. feb Hvor lyder det skønt Bodil smiley
    Mit barnebarn får også creoner og troede faktisk kun det var cf patienter der fik det. Så blev jeg så klogere smiley


  • #155   19. feb Hvor er det skønt Bodil.
    Jeg glæder mig på dine vegne.
    Men sørgeligt, at der skulle gå 10 år inden der blev gjort noget ved dine selvfølgelige.

    Hvad er det der gør at du ikke kan spise grønt ?
    Og kan du hellere ikke drikke frugtsaft ?


  • #156   19. feb Jeg ved ikke hvorfor, jeg er ikke færdig med undersøgelser endnu, men måske er det arvæv i tyndtarmen som giver smerter ved fiber og frugtsyre, ingen kan helt forklare det.
    Min bugspytkirtel virker ikke optimalt og jeg har arvæv på tarme og mavesæk, muligvis også i leveren, jeg skal til skanning på torsdag igen;) men som det er nu, kan jeg sagtens leve med det smiley
    Og ja det gælder også juice m.m


  • #157   19. feb Pøj pøj med skanningen på torsdag.
    Håber, at de kan gøre endnu mere for dig.


  • #158   19. feb pøj pøj ... sådan noget arvæv kan faktisk give større udfordringer end man lige tænker over ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #159   19. feb Hvor DEJLIGT at høre, Bodil. Det glæder mig meget for dig smiley

  • #160   20. feb Jeg har nu søgt erstatning for mine komplikationer efter mine smerter... Håber virkelig der kommer et lille plaster på såret den vej!

    Er der nogen her der har søgt erstatning?


  • #161   20. feb Min nuværende læge mente, at jeg skulle søge erstatning, fordi min forhenværende læge lod mig gå i to år med symptomer på kræft uden at reagere på det, og i stedet for bildte mig ind at jeg havde kol.

    Jeg har så ikke søgt erstatning, for lægen gik på pension og jeg orkede/orker det ikke, da det kan tage mega lang tid og energi, og den energi har jeg ikke. En eventuel erstatning ville jo hellere ikke give mig mit liv igen.
    Men, var lægen ikke stoppet med at praktisere, så havde jeg meldt det og søgt erstatning, fordi sådan noget ikke skulle gentage sig.

    Håber, at du får medhold og dit lille plaster på såret


  • #162   20. feb Det forstår jeg godt Anni. Det er blandt andet også det der har afholdt mig fra at søge tidligere.
    Men nu har jeg et bagland der har hjulpet og fået sat gang i processen smiley

    Nej helt rigtig, man får ikke sit liv tilbage.. Men for mig ville det ændre en hel del i min hverdag! Så krydser virkelig. Nu må vi se smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #163   28. feb Jeg har været til sidste samtale i dag på sygehuset. I morgen er der 2 uger til operation smiley

    Jeg fik en god behandling både hos sygeplejske , blod prøve tagning og narkoselægen.
    Men må ha været mere nervøs end jeg selv viste for narkoselægen snakkede længe med mig og var lige ved at lade mig overtale til rygmarvs bedøvelse.
    Men han sagde jeg skulle ha den bedste oplevelse og føle mig tryg så han valgte fuld narkose for mig.
    Det er jeg glad for nu.
    Det var også det jeg helst ville smiley


  • #164   28. feb Håber det bedste for dig med den operation, og dejligt med en narkoselæge der kunne fange hvad du nok var mest til

  • #165   28. feb Mikes, godt at høre.
    Kan godt forstå at du helst vil i fuld narkose.
    Jeg skulle hellere ikke nyde noget af at ligge og kunne opleve det hele.
    Det bliver dejlig at få det overstået og endnu bedre når det er helet op og du kan slippe for smerternen


  • #166   29. feb Jeg er en gang blevet opereret med lokalbedøvelse, så nu insisterer jeg på fuld narkose.

    Held og lykke med operationen. smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #167   29. feb Tak for jeres forståelse alle 3 smiley
    Og ja det var faktisk rart at han var så venlig og tænkte på den bedste oplevelse for mig.
    Ja glæder mig så meget til at alt bliver godt igen.
    Og i dag om 14 dage er det.
    Marko og Luka flytter op til en i byen som kan ha dem begge 2.
    Så bliver de afleveret om onsdagen før jeg kører på job og de kommer hjem om fredagen.
    Det lyder til jeg kommer hjem samme dag jeg er opereret. Men er jeg utryg ved det må jeg gerne blive derinde natten over.
    Men det ved jeg ikke lige helt om jeg vil.


  • #168   29. feb Jeg havde 2 overnatninger, jeg blev dog også først opereret om eftermiddagen.
    Jeg var i rygmarvsbedøvelse, så var først oppe på stuen rigtig sent da man skulle kunne bevæge sine ben først smiley

    Men jeg bliver ret påvirket af smertestillende, så jeg sejlede rundt smiley og da jeg bor alene var det bedst lige med en overnatning mere. Det havde jeg det helt fint med smiley


  • #169   29. feb Mike's, godt at du har fundet nogen til hundene. Sker der et eller andet, så gælder mit tilbud stadig

  • #170   29. feb dejligt at det bliver lige som du helst vil ... og overvej om ikke den overnatning er det værd at du lige får tid til at mærke efter ....

    jeg har fået 2 kejsersnit i rygmarvsbedøvelse og ja så er man jo heller ikke i narkose når man får Stents i hjertet, der er det kun lysken der er bedøvet, det har jeg prøvet 3 gange .. lyder sygt men jeg foretrækker det helt klart, det er slet ikke så svært at komme over en operation når hovedet så at sige ikke har været lukket ned, og så bliver jeg af nogle narkoser hundesyg og kaster op 1 døgn efter ... det var de så heldigvis søde til at tage hensyn til de gange jeg skulle i narkose omkring min By Pass og efterfølgende 3 skift af vacuum sug som alle skulle være i narkose, de gav mig noget andet end de mest brugte ..

    Pøj pøj ...


  • #171   3. mar Omgangssyge er noget, som fanden har opfundet i vrede.

    Jeg startede med kraftige mavesmerter fredag aften. Kastede op, og sov nærmest ikke hele natten. Tidligt lørdag morgen fik jeg så også kraftig diarré.
    Er glad for, at mine hunde er så gode til bare at blive sendt i haven, for jeg kunne ikke engang gå med ud i går.
    Heldigvis er jeg bare noget slap i betrækket i dag, så jeg håber da, at vi kan komme lidt ud sammen.

    Min søde opdrætter tilbød at komme og tage Sia med på tur. Det afslog jeg dog, da jeg ikke vil risikere at smitte andre.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #172   3. mar Stakkels dig, Lise-Lotte smiley
    God bedring. Jeg håber, det stads er væk i løbet af i dag og SENEST i morgen! smiley


  • #173   3. mar God bedring Lise Lotte. smiley

  • #174   3. mar Tak Isabel og Anni.

    Det har været en hård omgang, men da begge ender kan holde tæt, har jeg ordnet og sprittet badeværelset, vasket sengetøj, håndklæder og undertøj.

    Nu sidder jeg og slapper af med tonic, dog uden gin. Tænk, det er det eneste jeg kan få ned smiley

    Hundene ligger i køkkenet med lammeben, så der er helt ro på smiley


  • #175   3. mar ÅH god bedring Lise-Lotte, godt det lyder til det værste er ovre nu, men det tager sgu lidt tid at få kræfterne tilbage ...

  • #176   5. mar Er i Odense i dag.
    Halsen er undersøgt, og jeg skal indlægges og opereres igen igen den 21. smiley
    Nu sidder jeg og venter på samtalen med narkoselægen.
    Jeg kom kl 9, nu er kl halv tolv og jeg venter stadig.
    Ih guder, hvor er jeg træt af at vente...... smiley


  • #177   5. mar At vente er dødens pølse.
    Hvad skal du opereres for denne gang?


  • #178   5. mar I halsen for selskaber efter strålerne og hullet efter tuben

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #179   5. mar Din stakkel, Anni smiley
    Jeg håber, din ventetid er ovre nu eller meget meget snart.


  • #180   5. mar Åh øv Anni, ikke man har den store tiltro men man kan da håbe at den operation så kan mindske generne fra skaderne og evt gøre at hullet kan lukke sig og forblive lukket .. håber snart ventetiden er ovre, og godt operationen trods alt ikke ligger laaangt ude i fremtiden så du forhåbentlig med en vellykket operation kommer til at nyde foråret og sommeren, kan virkelig godt unde dig at du med kommende årstid får bygget noget overskud op..

  • #181   5. mar Ti minutter i tolv kom jeg ind til narkoselægen. Det tog 5 minutter. smiley
    Bestilte transport hjem, og fik at vide, at jeg blev hentet kl 13, så endnu en times ventetid.
    Besluttede mig for at slå ventetiden ihjel i kaffeteriaet, for de plejer at have god mad.
    Og selvfølgelig er det lige netop i dag de har lasagne eller rødbedetærte, hvilket jeg ikke gider. smiley
    Men ok, jeg var sulten og tog engang lasagne, og jeg må sige, at det var den ringeste lasagne jeg nogensinde har fået. smiley
    Og en 2 dl mælk til 18 kr. smiley
    Det er godt nok ikke min dag i dag. smiley
    Håber at hjemturen går godt, og når jeg kommer hjem vil jeg bare rulle mig sammen på sofaen og have ondt af mig selv. smiley


  • #183   5. mar Det lyder som en træls dag. Stort kram. smiley

  • #184   5. mar Håber, at du er ved at nærme dig sofaen Anni.

    Krydser alt for den 21., nu må det godt snart gå den rigtige vej smiley


  • #185   5. mar Er blevet kørt rundt I Odense I 50 minutter og er igen endt på sygehuset.
    Det er lige før jeg begynder at tude af frustration.


  • #186   5. mar what at du er kørt rundt er vel fordi andre skulle hjem, men hvorfor fanden er du endt tilbage på sygehuset smiley ..

    håber godt nok snart du kommer hjem og kan strege dagen som LorteDag som nogle jo desværre af og til er, og så vågne op i morgen til en bedre dag ..


  • #187   5. mar Endte på sygehuset igen fordi de fandt ud af at vi skulle have flere med fra sygehuset.
    Er lige kommet hjem.
    Har siddet i den Flex fra kl 13, så det blev to timer og tre kvarter, normalt tager det tre kvarter at komme hjem smiley
    Nu tager jeg en kop kakao, to af de stærke smertestillende, ruller mig sammen på sofaen og dyrker min selvmedlidehed smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #188   5. mar Den er vist 100% berettiget, Anni smiley smiley

  • #189   5. mar sender dig lige lidt udefrakommende medlidenhed så du ikke skal nøjes med den du selv producerer smiley smiley

  • #190   5. mar Tusind tak Hanne smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #191   5. mar Held og Lykke med operationen Anni den 21 smiley
    Håber alt går godt for dig ! smiley
    Er det fkex taxi ? Eller Falck sygetransport ? Som køre sådan rundt med deres kunder smiley


  • #192   5. mar Tak Mike, det er jo din tur først. smiley

  • #193   5. mar Mens min mand blev kørt med flex, var jeg ved at blive sindssyg.

    Mange af chaufførerne kan ikke finde ud af at få de passagerer med, som de skal hente.

    På OUH har jeg utallige gange set chauffører komme ind, og mumle et navn, med næsen nede i telefonen. De fleste passagerer er ældre og/eller syge, og de kan ikke høre, at det er dem, der bliver kaldt på.
    Typisk forsvinder chaufføren så igen, uden at få passagererne med.

    Jeg har et par gange prøvet, at blive ringet op af en chauffør, som skulle hente min mand på OUH,
    men ikke kunne finde ham.
    Det viste sig hver gang, at chaufføren nærmest stod på min mands fødder.


  • #194   5. mar Efter min fantastiske syge-weekend, har jeg i dag kunnet spise lidt, og jeg har også fået lidt mere væske indenbords.
    Det resulterede i, at jeg smed min stakkels hundehvalp I bilen og kørte ud i en grusgrav, hvor vi gik 3 km i løs flexline.
    Behøver jeg at sige, at Sia var ovenud begejstret smiley


  • #195   5. mar Jeg er ellers godt tilfreds med Flex, som regel er der ikke problemer og det er som regel hellere ikke enorm lange ventetider.
    Sådan noget som i dag har jeg ikke været udsat for i de tre år jeg har kørt med dem.


  • #196   5. mar Dejlig at du er blevet frisk igen. smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #197   6. mar Ja der er en lille uge til nu.
    I går var jeg til krykke træning på sygehuset.
    Sad ved sidden af den sødeste ældre mand. Og vi fik da lige snakket lidt om nyt knæ smiley
    Han havde fået skiftet det andet for 9 år sidden.
    Men han tog det helt cool smiley
    Men der var rigtig mange ældre mennesker og tænkte på hver gang den app nævnt.
    Rigtig meget info ja stort alt info vedr operation køre over appen ;-(


  • #198   6. mar pøj pøj med dit knæ.
    Man kan nu også få imfo på papir, som bliver printet ud til dem der ikke er så gode til det med appen, ellers så kan de vel få hjælp af familie/venner, hjemmeplejen


  • #199   6. mar Mikes mor
    På hvilket sygehus skal du opereres?


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #200   6. mar Randers sygehus

  • #201   6. mar Okay smiley
    Jeg havde slet ingen oplæring eller møder i noget som helst. Mødte bare op til operation smiley
    Jeg ved at farsø sygehus også har en hel dag med informationer.



  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #202   6. mar Jeg har været meget tilfreds med mit forløb op til operationen.
    Synes de forsøger at forberede en så godt som muligt smiley
    Men kan da godt mærke jeg ikke sover så godt om natten jo tættere vi kommer på smiley


  • #203   6. mar Det kan jeg godt forstå. Jeg krydser for et rigtig godt forløb, og at du får en rigtig god genoptræning smiley


  • #204   7. mar Min ældste søn er syg og har svært at trække vejret/komme af med luften igen. Jeg kørte ham til lægen, hvor en sygeplejerske testede ham negativ for covid og konstaterede forhøjet infektionstal.

    Lægens bud var en astmaspray og panodil. smiley


  • #205   7. mar træls, der er jo også andre vira i omløb ... I må jo holde øje med ham .. god bedring

  • #206   7. mar God bedring med ham.

  • #207   7. mar Jeg fik også astmaspray først på året, da jeg havde vejrtrækningsproblemer, og det hjalp.

    God bedring med sønnen.


  • #208   7. mar Jeg fik også astmaspray - tre forskellige slags, det hjalp ikke på mig..

  • #209   8. mar Mange tak Anni og Hanne.

    Hun bliver ved med, at han har astma, hvilket han ikke har. Astmaspray hjælper ikke på det. Han virker mere til at have lungebetændelse. Astma giver næppe heller feber.

    Hanne, han bor ikke hjemme, så det at holde øje med ham er svært.


  • #210   8. mar Kan han ikke være hjemme hos jer mens han har det så dårlig så i kan holde øje med ham ?
    Og overvej lige at opsøge en anden læge.


  • #211   8. mar Anni, det har jeg tilbudt ham, men han vil hellere hjem til sig selv. Jeg har også tilbudt ham at køre til vagtlægen. Men han sover stort set hele tiden, så det er lidt op ad bakke. Min SMS fra klokken 20.00 er ubesvaret, så han har nok sovet, siden han kom hjem klokken 15.00

  • #212   8. mar tænker da snart i må henvises til noget øvreluftsvejs medicinsk afd ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #213   8. mar Jeg stemmer i med Hanne. Din søn skal til en specialist.
    Som astmatiker vil jeg lige indskyde, at der er flere forskellige typer astmaspray. Måske har han fået en forkert, siden den ikke hjælper?
    Jeg havde en forkert i nogle år. Det var HELT fantastisk, da en lungespecialist gav mig en rigtig OG nogle piller (hhv Trelegy og Montelukast).


  • #214   8. mar Isabelle, når han nu ikke har astma, er det ikke særlig nødvendigt med en inhalator. smiley

    Han har feber, hoster, og kan knap trække vejret. Så sådan lige en god omgang sygdom. Vi må bare håbe, at han snart er rask igen.


  • #215   8. mar Susanne, det lyder nu som en lungebetændelse.
    Jeg ville opsøge en anden læge


  • #216   8. mar Det skrev jeg også i går Anni, men han har endnu ikke villet til vagtlæge.

  • #217   8. mar Når ikke han vil det, så har han nok ikke så store problemer med at trække vejret.
    Jeg kan garantere for, at han nok skal komme af sted når først han virkelig får problemer.
    Der er intet så modbydeligt som ikke at kunne få vejret og lige ved at blive kvalt.
    Hilsen en, som også nægtede, og tre gange måtte hentes i en ambulance med udrykning.
    Tredje gang nægtede jeg ikke mere og fik tuben

    Men ønsk ham god bedring


  • #218   8. mar Anni, som jeg gættede i går, så sov han, fra han kom hjem fra lægen og indtil i morges.

  • #219   8. mar Det er også det bedste man kan gøre når man er dårlig

  • #220   8. mar Vi ringede ned på apoteket. Der ligger faktisk penicillin til ham, så han skal nok få det bedre snart. smiley

  • #221   11. mar Hvordan går det med sønnen Susanne ?

  • #222   11. mar I dag er det 3 år siden vi startede med at gøre klar til min kræftbehandling, blandt andet ved at lave masken til strålebehandlinger.




    profilbillede
  • #223   12. mar Anni, sidst han skrev, havde han det lidt bedre. Men han skriver ikke ret ofte. smiley

  • #224   12. mar Hvor ser den voldsom ud Anni smiley
    Var det ikke en meget svær og hård tid?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #225   12. mar Hvor længe skulle du have den "brynje" på, Anni? Det må have været ret ubehageligt.

  • #226   12. mar Den skulle jeg have på hver gang jeg fik stråler som varer Ca 5 minutter. smiley

    Da den var færdig og vi skulle prøve den på for at finde ud af hvor strålerne skulle ramme, gik jeg fuldstændig i panik, for den blev spændt fast til bordet jeg lå på så jeg ikke kunne rykke mig så meget som et par millimeter, og de havde ikke fortalt mig at jeg blev spændt fast. smiley
    De første to gange jeg fik stråler fik jeg først stesolid
    Efterhånden var det faktisk ret behagelig at ligge med den.
    Det var som at ligge med en ansigtsmaske, der manglede kun agurkeskiverne til øjnene. smiley

    +/- skal passe med røde lys streger som kommer fra strålekanonen, så strålerne rammer rigtig og samme sted hver gang.

    Jeg synes nu ikke, at det var så hårdt. Jeg var faktisk heldig, for jeg fik ikke bivirkninger af kemoen Og havde det ikke været for de infektioner jeg fik undervejs, hvor jeg var tæt på at dø af den ene, så havde det ikke været slem. Til gengæld har jeg så raget alverdens senfølger til mig.
    De værste dage var onsdage, hvor jeg også skulle have kemo, og hvor der skal gå 3 timer mellem kemo og strålerne, samt fredagene, hvor jeg fik stråler 2 gange med mindst 5 timer mellemrum.

    Sidste dag med strålerne var strålerummet pyntet op med flag og sygeplejerskerne stod og vinkede med flag. smiley
    De var bare alle sammen så søde smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #227   12. mar Det er FANTASTISK, hvad mennesker kan klare smiley
    Når jeg hører om alt det, du har været igennem, Anni - og når jeg hører om min svigersøns strålebehandling, tænker jeg, at det havde jeg ALDRIG klaret smiley smiley Men hvad er alternativet?

    Hvor hjertevarmende og rørende med de sygeplejersker smiley

    Mennesker er noget rakkerpak - og mennesker er helt fantastisk omsorgsfulde og søde.
    Sikken noget rod smiley


  • #228   12. mar Selvfølgelig havde du klaret det.


  • #229   12. mar Man ved ikke hvor stærk man er, før det at være stærk, er den eneste mulighed man har!

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #230   12. mar Det er VIRKELIG godt formuleret, Bodil. Det burde skrives kunstnerisk til udprintning - for ja, du og Anni har jo så evigt ret. Det ved jeg jo faktisk af erfaring fra datter og co.
    Men jeg synes STADIG, at du - og alle der kæmper sig igennem disse rå forløb - er ret seje, Anni smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #231   13. mar Synes os du er mega sej Anni alt det har gået i gennem smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #232   14. mar Så har jeg fået nyt knæ smiley
    Jeg skal sove herinde i nat. smiley


    profilbillede
  • #233   14. mar Mike's du ser frisk ud. smiley
    Håber ikke at det har været alt for slem, og at du hurtig er på to ben igen. smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #234   14. mar Anni
    Jeg er så glad for at være her har 2 gode værelses kammerater.
    Vi hygger og ser film hver for sig.
    Har fået så meget smertestillende og mofin. Både i piller og sprøjter. Og 2 forskellige præparater.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #235   15. mar Tillykke med dit nye knæ, Mikes. Jeg håber, det går nemt på alle mulige måder. Du ser dejlig frisk ud smiley

  • #236   15. mar Tillykke med.dit nye knæ. Jeg håber, at du snart er smertefri og godt gående. smiley

  • #237   15. mar Tillykke med dit nye knæ. Nu skal de næste uger bare overstås, og så håber ieg at du får det godt med det nye smiley

  • #238   15. mar Hvordan har du det Mikes ?
    Håber at du er ok og at du ikke har for mange smerter.


  • #239   15. mar dejligt det er overstået .. nyd rusen smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #240   16. mar Undskyld jeg ikke har svaret.
    Har min far boende og hold op hvor har jeg da bare ondt.
    Det ben føles jo som det er blevet mishandlet.
    Håber det hjælper i dag med smertestillende jeg har fået.

    Men håber det hele bliver bedre og nemmere når hævelsen fortager sign:-)

    Hvor lang tid går der før hævelsen er væk ?

    Må man ligge på sidden ?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #241   16. mar Din stakkel, Mikes.
    Jeg synes, du straks skal ringe til sygehuset og spørge.
    Forhåbentlig har du nok af smertestillende.
    Jeg ringer også gerne og spørger en tidligere kollega til hendes erfaringer med nyt knæ. Hun fik et for nogle år siden.


  • #242   16. mar Får du ikke en masse smertestillende?
    Jeg fik det længe. Både depot og alm.
    Det går noget tid før hævelsen foretager sig. Jeg lå indimellem med en ispose på og så ellers benet i vejret, også om natten. Derfor lå jeg på ryggen i vildt lang tid.



  • #243   16. mar Jeg kan kun tilslutte mig Terrier Mom, ispose på. Da jeg blev opereret i både min fod og min skulder var det alfa og omega for at få hævelsen ned. God bedring.

  • #244   16. mar Kan godt forstå at du har ondt, desværre er det jo sådan, at man aldrig kan smertedækkes 100 %. smiley
    Håber at du heler på rekordtid og at smerterne hurtig aftager.

    Godt at din far er flyttet ind hos dig, det er en god løsning, selv om jeg allerede havde set mig suse rundt på el-scooteren ifølge med en stor lækker Dobber. smiley

    God bedring


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #245   16. mar Tak for jeres beroligende ord.
    Det hjælper.

    Jeg har besluttet at vi sender den hund med mest krudt i bagen i pension.
    Så beholder jeg den gamle rolige hjemme ( ved godt han kun er 4 år, men opfører sig som en på 8 år)



  • #246   16. mar åh øv Mikes, håber det snart går bedre ...
    Har du fået smertestillende med hjem og hvad ... da jeg blev By Pass opereret fik jeg jo med hjem til at tage hver 4 eller 6 time, men det gjorde at mine smerter kun lige var væk en tid efter pillen og så tog de til og det svingende enormt ... til jeg så tog fat i min læge og istedet fik depotmedicin ..


  • #247   16. mar Enig med Hanne. Det er vildt vigtigt at man får depotmedicin.
    Jeg fik så også Panodil, ibumetin og oxynorm ved siden af depotmedicinen.

    Min ex har lige fået opereret en sene over knæet der var rykket over, og ham havde de glemt at starte op på depotmedicin. Da hans lokalbedøvelse der blev lagt under operationen forsvandt, var der ikke noget som tog over for smerterne. Han kunne ikke være nogen steder smiley
    Men så tager det længere tid at få det startet op og til at der kommer en effekt af det


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #248   16. mar Jeg får også depot medicin og må ta 4 piller morfin om dagen

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #249   16. mar Jer der har fået er nyt knæ.
    Hvad jeres ben også meget hævet bagefter ? smiley


  • #250   16. mar Ja det er ret hævet. Derfor ispose og op i vejret med det

  • #251   16. mar Eller nu skriver du ben. Mener du hele benet?
    Jeg synes kun jeg var hævet i og lige omkring knæet


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #252   16. mar #251

    Ja et stykke op af låret og ned af skinne benet

    Fik du et helt nyt knæ eller et halvt nyt knæ ?


  • #253   16. mar Jeg fik et halvt.
    Jeg kan godt ligge et billede op af knæet, men ved ikke om folk har lyst til at se det.

    Har du benet op og med ispose på?


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #254   16. mar Ja det har jeg. Det er rart for benet smiley
    Det kan være det er derfor mit ben er mere medtaget fordi det er hele knæet som er skiftet. Men synes egentlig det går bedre i dag end i nat.
    Håber jeg kan sove lidt bedre i nat.
    Men det strammer i benet. Men det er nok hævelsen og operations såret.


  • #255   16. mar Jeg synes det var hårdt i noget tid, også med smerter.
    Jeg ser på ingen måder frem til at den skal skiftes og håber den holder i MANGE år smiley



  • #256   16. mar Min mand fik at vide, at smerterne typisk er efter årepressen, man får på ved operationen. Hævelsen kan nemt vare 1 år. Ved ham var smerterne værst den første uge-14 dage. god bedring. Det bliver rigtig godt fremover. smiley

  • #257   19. mar jeg fik lidt en depressiv hammer i aftes ...
    Jeg har sgu haft mange drømme om livet efter arbejde, men en efter en er de lukket ned grundet de begrænsninger mit helbred giver, både rent praktisk, hvad jeg kan holde til og hvor jeg egentlig tør fx rejse hen ..
    Noget af det sidste jeg så har tænkt "når bare jeg kan komme hjem og gå med Oda, tage mig den tid det tager at få kroppen i gang, og så gå gode ture i skoven heromkring, nyde roen, fuglene, rådyr osv"
    Men jeg har længe vidst jeg har slidgigt, i hænder, knæ, fødder tæer og nok også i lænd/hofte .. I går var jeg ved reumatolog, som hun sagde det gode er du ikke har leddegigt, det trælse er at slidgigt kan man ikke gøre noget ved ..
    Efter min gå tur med Oda i går eftermiddag kunne jeg næsten ikke holde ud at komme op på mine fødder resten af dagen, det er som at gå på brækkede knogler, og min knæ gjorde så ondt ..
    Så fik bare det der "slag" ok kan jeg snart heller ikke holde ud at gå, det eneste motion jeg virkelig holder af, ender jeg i kørestol ... jeg kan ikke det med mine børnebørn jeg gerne vil ... jeg bliver for fanden kun 64 lige om lidt ... fik det bare "sort", hvad skal men så, er det så ikke bare lige meget


  • #258   19. mar Hanne - giv dig selv lov til at være sur, øv, vred og virkelig hade din situation. Det må man altså godt. Det er på ingen måde sjovt, at få den hammer i hovedet. Kæmpe krammer herfra smiley

  • #259   19. mar Velkommen i klubben Hanne.
    Vi er en del som har det på samme måde.

    Jeg havde også lagt planer for mit pensionist liv, hvilket så hellere ikke blev til noget, fordi jeg i stedet for endte ud som et sølle smerteplaget ynkeligt skravl, som ikke engang er i stand til at have en hund.
    Jeg sidder faktisk her uden livskvalitet og er misundelig på min søster som fik fred i januar.

    Jeg forstår dig godt Hanne, og jeg synes, at man sommetider skal have lov til at jamre og have ondt af sig selv, det hjælper sommetider lidt.

    Jeg kan ikke gå ret langt ikke engang fra den ene ende af Bilka og tilbage igen.
    Gå problemet har jeg løst ved at købe en el-scooter, så kan jeg komme ud, handle ind og enda komme i de skove med nogenlunde ordentlige stier. Om sommeren tager jeg mad og drikke med, og kører sommetider ture på omkring 20 - 30 kilometer.
    Kan på det varmeste anbefale sådan en scooter.
    Måske skulle du overveje sådan en Hanne. Oda får hurtig lært at løbe ved sådan den eller sidde i en kurv eller nede ved benene. Skulle det blive aktuel med sådan en, så vælg en med 4 hjul og en, som er bygget til ture i naturen.
    For mig er min scooter mere frihed end min bil.
    Ønsker, at du snart får lidt mere glæde i dit liv Hanne. smiley


  • #260   19. mar Tak ..

    Tak Anni, ja det kan jo være det skal være sådan en med tiden, endnu går jeg det jeg kan, alle de der behandlere siger jo man skal holde sig i gang så længe man kan . Nu afventer jeg en røntgen af de ting i ryg, lænd der ikke er belyst .. har bestilt et bedre knæbind på nettet og så må jeg se hvad der sker ..
    Jeg kan ikke sige jeg ikke har livskvalitet, jeg elsker det sted jeg bor, jeg er så glad for Oda og jeg elsker mine børn og ikke mindst mine børnebørn, som også er glade for mig så vidt jeg kan føle ... så det er jo en ambivalent ting, jeg har gode ting i livet, men en del af kontakten med de ting konfrontere også det jeg ikke kan .. Sidst jeg løftede Philip fx endte det med jeg måtte til behandling fordi mine facetled i ryggen låste ... jeg mener for helvede fordi jeg løfter et barn på 2 år smiley smiley ..
    Jeg ved også noget der hjælper, ja bevægelse til en vis grad, men massage og osteopati behandling, men det koster jo kassen og der er ingen tilskud, man kan godt få henvisning til fx fys men det er til øvelser, ikke til massage ... der er tilskud til helbredende behandlinger men ikke til lindrende, og vi kronikere ved jo man kan ikke helbredes ...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #261   19. mar Åh, hvor gør det mig ondt ondt ondt for dig, Hanne (og dig Anni også). Det er så urimeligt at skulle leve med mange smerter - og så ondt at have haft en masse små fremtidslys - der så bliver slukket ét efter ét.
    "I dag" må du bande og svovle og græde og brokke dig - få det ud, så du er klar til at lade glæden fylde det meste smiley


  • #262   19. mar Anni - du må også gerne være sur på tilværelsen. Jeg synes dog, at du er en fandens sej kvinde og et forbillede for mange. Den måde du har dealet med sygdom, stadig formået at være der for din søster, lyttet til folk her, og generelt dit livssyn i mens - det har virkelig være tankevækkende, en øjenåbner og inspirerende at følge her på sidelinjen. Det synes jeg egentlig du skal vide.


    Hanne - det med behandlinger, det kender jeg. Jeg punger også ud til osteopat hver måned og kiropraktor hver 3. Måned. Kiropraktoren kan jeg få dækket af sundhedsforsikring, osteopaten kan jeg ikke.. og det er den der er dyrest. Jeg forstår godt, at nogen mennesker vælger det fra, simpelthen på grund af prisen.. smiley


  • #263   19. mar mange ting kan man slet ikke forestille sig ikke at kunne, men må jo så lære det når man kommer dertil, det er måske egentlig ofte den psykiske konfrontation der er den sværeste ..
    Men jeg kan slet slet ikke forestille mig ikke at kunne tage min hund og gå ud i skoven ... og ja det kan du ikke Anni, og så er det man skammer sig og tænker man skal lære at sætte pris på det man stadig kan ..
    Jeg siger også til dem omkring mig, vær taknemmelig for at stå ud af sengen og ikke mærke smerter for hver dag I kan ...
    Noget andet der for mig er svært er, ja som Walter sagde en dag da han så et eller andet med en der gik stift "sådan går mormor" ... men det kan godt være de kan se mine bevægelser har ændret sig, men de kan ikke se/føle/forstå hvor meget det dræner med smerter, og de vil virkelig gerne forstå og tage hensyn, men de lever også stadig i dengang jeg kunne meget mere, og så uden at tænke over det spørger de om det ene og det andet, vil du, kan du osv .. og jeg har svært ved at sige nej, og jeg er også træt af at forklare for folk hvorfor man er som man er ..


  • #264   19. mar And, tak for de pæne ord. smiley
    Men jeg er nu ikke så sej.
    Jeg har haft et godt godt liv, hvor jeg har kunnet leve og nyde min ungdom, og det tror jeg betyder meget for at jeg ikke behøver at sidde og have så frygtelig ondt af mig selv i dag.
    Jeg tror også, at min til tider groteske og sorte humor samt ironi/selvironi er med til at jeg ikke synker helt ned i et dyb hul.
    Og på tros af alt, så synes jeg ikke, at jeg har det så slemt endda. Jeg synes, at alle i unge mennesker, som er plaget af kroniske sygdomme og evige smerter har det meget værre. I har ikke engang fået lov til at leve og nyde livet og får nok hellere ikke lov til det. I har lov til at jamre og klage, men os gamle der har haft et godt liv, vi burde være taknemlig for det og tage os lidt sammen.

    Hanne, har du overvejet sådan et støttebælte eller et korset til ryggen når du går ? Det kan hjælpe mange til at få mindre smerter.
    Jeg har slidgigt i ryggen, samt at min rygrad er skredet på grund af alt det binyrebark jeg blev fodret med mens jeg havde kræft.
    Jeg har fundet ud af, at hvis jeg tager et bælte på og propper en massiv bold/kugle ind under det så det trykker på ryggen der, hvor det gør mest ondt, så tager det en del af smerterne og jeg kan gå/stå længere tid.

    Og dette med at forklare andre, hvorfor man er som man er og forklare hvordan man har det, er jo ikke noget man behøver. Jeg gør det ikke, kun en lille smule her inde, men hellere ikke her deler jeg det hele.
    Det kan sådanset ikke vedkomme andre, hvorfor jeg er som jeg er, og hvordan jeg har det. Jeg får det jo hellere ikke bedre af at forklare, og jeg ønsker ikke medlidenhed.

    Det eneste menneske som har vidst hvordan jeg virkelig har det var min lillesøster, hvor vi engang imellem sad og jamrede over for hinanden og prøvede at overgå hinanden med, hvem der havde det værst af os to.
    Det endte så altid ud med, at vi knækkede sammen af grin. Men engang imellem gjorde det godt at jamre og have selvmedlidenhed.
    Det er godt at hun er død, men gid hvor jeg savner hende.


  • #265   19. mar Nu vil jeg også pippe lidt i denne tråd.

    Jeg skulle klippes i dag, da vi holder mindedag for min mand på søndag.
    Min ryg drillede så meget, at jeg var tæt på at ringe afbud til frisøren. Jeg tog mig dog sammen og kørte ind og blev klippet.
    Det har jeg så haft stor glæde af siden jeg kom hjem omkring kl 13. Det eneste jeg kan, er, at sidde/ligge i min gode stol med en varmepude.
    Indimellem tager jeg min jakke på og tager Sia med I haven, mens jeg koger vand til mere te.

    Min ryg er gået helt i baglås, facetled og bindevæv der driller plus nerver der går i klemme i højre arm og i ryggen. Det hele i en stor pærevælling smiley

    Jeg har afbestilt min tid hos fyssen i morgen og har fået en tid hos kiropraktoren i stedet.
    Nu håber jeg så bare, at vi får lidt styr på det i morgen smiley


  • #266   19. mar Åg Lise Lotte, det gør mig ondt.
    Håber at kiropraktikeren kan hjælpe dig i morgen.
    Sådan nogle rygproblemer kan invalidere rigtig meget.
    Måske et rygbælte/korset kunne hjælpe lidt på din ryg.
    God bedring og ønsker om, at du igen er på dupperne til festen smiley


  • #267   19. mar Tak Anni, det skal nok gå smiley

    Heldigt, at Sia er så dygtig, at hun kun stikker af i hundeskoven smiley
    Lidt tørfoder spredt på græsset, og et stykke tørret kallun, når hun kommer ind, så er hun tilfreds smiley


  • #268   19. mar øv øv Lise-Lotte, det er op af bakke med de facetled ... må sige jeg har en meget større hjælp til dem hos osteopat end hos kiropraktor.. eller dvs det er mest fordi behandlingen hos kiropraktoren så trigger andre ting fordi den er så hård .. og så skal det siges at jeg åbenbart har fundet en stjernedygtig osteopat, som så både er dyr smiley og svær at få tid ved .. han har dog sagt at kommer der et akutanfald som det første jeg havde i august så skal jeg ringe så finder han tid .. har også været hos anden osteo en dag ham her var væk og det var ikke nær så godt ... så det er også et finder DEN der lige kan hjælpe en ..
    Dog har jeg fået et mega hjælpsomt råd når det murer lidt, et hårdt sammenrullet håndklæde, ned på gulvet og lig på det, men kun i det område smerterne, ikke langs hele rygsøjlen ... det har hjulpet mig mange gange til at forlænge inden det bliver nødvendigt med behandling...

    @ Anni ... der er så mange ting jeg er enig med dig i, og ingen kan anfægte det er trist når unge/yngre mennesker er udfordrede ...
    Men jeg ved ikke hvornår man er en af de gamle, der er så gammel at man skal være tilfreds med det man har levet og ikke føle man har mere tilgode ..jeg er der ihvertfald på ingen måde, mit liv med udfordringer startede da jeg var omkring 40 år, og ja så kommer alderen oveni, men jeg synes ikke snart 64 er SÅ gammel ... og jeg er ikke der hvor jeg mentalt ikke synes der er noget tilbage jeg gerne vil opleve, er ikke der hvor jeg synes jeg har oplevet nok .. om ikke andet så vil jeg da gerne nå til at være mormoren til et barnebarns konfirmation, følge dem et stykke vej endnu ..

    Med hensyn til at forklare hvorfor man er som man er, har det intet at gøre med at jeg vil folk skal vide, eller udvise medlidenhed, det er i situationer hvor jeg må sige "det kan jeg ikke" og hvor folk ikke forstår hvorfor jeg føler jeg er nødt til at forklare ... fx er der ikke mange der forstår hvad fx det at skulle deltage i store fester betyder for mig, at jeg simpelthen ikke kan holde til det fordi det koster alt for meget på min energi-konto både op til og efter ... sagt på smerte-sprog, der er en metode der hedder ske-metoder, og for mig ville sådan en begivenhed koste måneders forbrug af skeer, så når jeg inviteres så gider jeg ikke sige Ja Tak for så at opfinde en influenza 2 dage før, det gjorde jeg en gang, men nu fortæller jeg hvorfor jeg må takke nej, det håber jeg så gør at folk forstår at det ikke er fordi jeg ikke vil dem, men at jeg vil dem i mindre sammenhænge ..
    Det har intet med medlidenheds behov at gøre ..


  • #269   19. mar Du kan også gøre det lidt sværere ved at smøre lidt makrel fra tube eller lidt leverpostej rundt omkring i haven - også i højden og lad hende søge efter det. De

  • #270   19. mar Hanne, nu siger jeg jo ikke, at du fisker efter medlidenhed.
    Men hvis man altid kommer med en lang forklaring, så kan det ikke undgås, at der er nogen der får medlidenhed, og JEG ønsker ikke medlidenhed.
    Jeg har nu aldrig gidet at gå til fester, og hvis jeg skulle have deltaget i blandt andet julefrokoster ville det have været en gru for mig.
    Jeg har aldrig følt behov for at forklare, hvorfor jeg ikke deltog, og havde hellere ikke behov for at opfinde en influenza for ikke at deltage.
    Jeg har stolt på, at det blev respekteret uden de store problemer når jeg takkede nej, hvilket det også er blevet hver gang.

    Jeg startede med slidgigt som 30 årige, men havde et godt liv, som jeg er taknemlig for.
    Havde jeg ikke fået lov til at opleve det, så havde det nok været sværere at acceptere at jeg ikke er til noget mere i dag.
    Jeg synes, at det er mere frygtelig, at unge mennesker skal lide hele livet uden at de bliver bedre. Det er sku da værre end en gammel eller halvgammel, so trods alt har haft nogle gode år.
    Der er da også mange ting jeg gerne vil, men som jeg ikke kan. Men så tænker jeg på alle de gode år jeg har haft, dem er jeg taknemlig for og glæder mig over at det først er her på mine gamle dage at jeg ikke har mere livskvalitet tilbage.
    Men sådan er vi nok alle forskellige. Og så tror jeg også, at det er nemmere at affinde sig med det når der ikke er børn og børnebørn


  • #271   19. mar vi har så tidligere haft et ret aktivt socialt liv, og der af deltaget i runde fødselsdage, bryllupper, sølvbryllupper mm, og deraf har jeg følt de senere år at jeg hellere har villet være ærlig end vide at jeg gang på gang skulle opfinde noget .. uden forklaring vil folk jo ende med at tro jeg ikke vil være sammen med dem, og det drejer det sig slet ikke om..

    det er måske nemmere når der ikke er børn, ved det ikke, men det er helt abstrakt for mig når jeg ser på min nære familie at tænke at en dag ser jeg dem ikke mere, at deres verden fortsætter mens jeg ligger 3 alen under jorden som man siger ...


  • #272   19. mar Ha, ha, Anni, Sia har efterhånden beskåret de fleste buske etc., men vi kunne nok finde et par steder til leverpostej og makrel smiley

  • #273   19. mar Jeg har været på udstilling I weekenden. Men ved i hvad? Nu kan jeg mærke, at jeg lever. smiley

    Og hold da op hvor vi hyggede os. smiley


  • #274   20. mar Hvad kan man gøre for at afhjælpe strækmærker? Mine ben er så hævede, at der er kommet mærker. smiley

  • #275   20. mar Susanne, der er vist ikke andet at gøre end at smøre dem med en god creme.

  • #277   20. mar Tak Anni. Det er jo nok ikke sidste gang, at pølserne revner. smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #278   20. mar Så pipper jeg lidt nu smiley
    Nu er det nat nr 3 jeg ikke kan sove pga smerter og ubehag i benet.
    Var ved egen læge mandag. Og han var bange for betændelse og ville give mig penicillin men det må han ikke iflg sygehuset så dem havde jeg kontakt med mandag eftermiddag. Skulle ringe om et par dage hvis jeg stadig havde ondt eller mere ondt.
    Nu har jeg så forstyrret både vagtlægen og senge afsnittet med mit øm tunge hæve varme ben.
    Skal ringe igen kl 8.00 til er nyt nr og ha en en snak med operations lægen.

    Det føles som om der sidder et spændebånd rundt om låret. Og det strammer helt vildt.
    Så nu skal jeg ta noget mere morfin og ha benet op over hjertehøjde og vente på kl bliver 8

    Så er der vidst ikke mere pip herfra smiley

    Udlover jeg synes som syg så bruger man da mange timer af døgnet på at være vågen .


  • #279   20. mar Mikes, er ked af at du har det så slemt.
    Håber ikke, at du skal døje med betændelse og at du hurtig får det bedre.
    Stort kram til dig.


  • #280   20. mar Mike's mor, øv øv.

  • #281   20. mar Fandt lige det her, men du har måske læst det

    Når bedøvelsen virker, lægges en manchet rundt om låret for at lukke for blodtilførslen til benet, således at operationen foregår uden blødning. Dette kan i nogle tilfælde give ømhed i låret, hvilket bedres efter nogle dage.

    Eventuelle gener og komplikationer

    For de fleste opleves den første tid efter operationen som en tid, hvor alt drejer sig om det nye knæ. Mange har i starten problemer med smerter og uro i knæet. Ofte opleves det som et spændebånd, der strammer om knæet og låret. Knæ, underben og fod kan hæve i de første måneder efter operationen.

     

    Det opererede knæ føles i denne tid varmere end det andet. Mange har svært ved at bøje og strække knæet i de første uger på grund af hævelsen. Vi anbefaler derfor jævnligt brug af ispakninger. 



  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #282   20. mar Tak Anni smiley

    Er ved at prøve at komme igennem til hospitalet.




  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #283   20. mar Mom :

    Jeg har kke set det der smiley

    Det giver mening smiley

    Tak fordi du poster det.
    Jeg viste godt der var blevet lukket for blodet under operation.

    Tog 2 morfin piller i morges og så sov jeg 3 timer smiley


  • #284   20. mar Det er ret smertefuldt med de skide knæ.
    Jeg tog stærkt smertestillende længe synes jeg. Jeg kan huske at jeg var på et kursus Ca 1 mdr efter operation, og der måtte jeg også tage noget stærkt.
    Lige så snart mit ben var ned af, gik smerterne helt amok


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #285   20. mar Havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig noget kunne gøre så ondt smiley
    Sygehuset har set billeder af såret og det ser virkelig flot ud. Ingen rødme,ingen væske eller betændelse at se.

    Ja det gør virkelig ondt og er glad for du skriver det for så ved jeg at sådan er det bare og det er naturligt.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #286   20. mar Kan du virkelig ikke få stærkere smertestillende, Mikes?

    Fornylig skulle min svigersøn gennemføre nogle tests for at lægerne kunne se, hvordan han har reageret på stråler og kemo. Der var såvel fysiske som psykiske og kognitive tests.
    Han klarede det ikke bare OK - og ikke bare godt - og ikke bare udmærket. Han klarede det fantastisk og helt ufattelig flot, sagde lægerne smiley smiley smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #287   20. mar De snakker udenom når jeg Beder om noget andet / stærkere morfin :-)har ellers spurgt 2 gange i dag.

    Men prøver igen smiley

    Dejligt med din svigersøn smiley


  • #288   20. mar Min operation i morgen er udsat fordi de har fået så mange nye kræftpatienter ind.

    Ny tid er den 17 maj, men jeg er sat på afbudslisten og de mener at jeg kan komme til noget før.

    Det er så første gang at jeg har fået en af mine tider udsat, og første gang, at der er så lang tid til næste termin.
    Men sørgeligt, at der er kommet så mange nye kræftpatienter til, så jeg venter gerne så de nye får en hurtigere behandling.


  • #289   20. mar Isabelle, lyder godt med svigersønnen.
    Har han været så heldig at han ikke har fået nogle senskader ?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #290   20. mar Bed lægerne om et simpelt ja/nej svar.
    "Jeg har forfærdelige smerter. Kan jeg få noget stærkere/bedre smertedækning?"

    Det er muligt, at du ikke KAN - eller MÅ få noget stærkere, sålænge du ikke er indlagt. Noget gør én jo så bims i hovedet, at man ikke må være alene. Spørg eventuelt til dette.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #291   20. mar "Har han været så heldig at han ikke har fået nogle senskader ?"

    Hmmm. Det ved jeg faktisk ikke. Men desværre kan svulsten ikke fjernes 100% - uden mirakler.


  • #292   20. mar Mikes mor
    Får du slet ingen morfin-præparater mere?

    Jeg fik altså et stykke tid. Jeg havde sådan en stor liste med morfin lign, ibumetin og Panodil.

    Det er voldsomt smertefuldt at få ordnet sådan et knæ og jeg synes mit tog lang tid. Det gjorde det så hellere ikke bedre af, at corona kom og udsatte alt min genoptræning smiley

    Men jeg gik med krykker længe smiley


  • #293   20. mar Staffordshire, hvordan går det så med knæet nu ?

  • #294   20. mar Jeg er sjældent helt smertefri. Men jeg føler ikke at det er selve protesen den er gal med men mere at det sidder i slimsække eller sådan noget.
    Jeg har 3 gange fået lagt en blokade og så har jeg været helt smertefri. Men dem må jeg selvfølgelig ikke blive ved med at få


  • #295   20. mar Øv at du ikke er blevet helt smertefri Staff.

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #296   20. mar Jo jeg tog Morfin i nat.
    Har både morfin , parnodil og noget andet smerte dækkende.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 209
    #297   20. mar Anni :

    Hvordan har du det så med operation er udsat ?


  • #298   20. mar Mikes, det ok.jeg forventer alligevel ikke, at operationen gør det bedre.
    De andre gange de har opereret mig har hellere ikke hjulpet.
    Jeg har gjort op med mig selv, at uanset hvad, så bliver den her gang sidste gang.


  • #299   20. mar øv Mike´s håber godt nok snart det går lidt fremad, men det tager jo nok desværre den tid det tager ... det er nok meget godt man ikke ved hvordan det er før bagefter, for når det så engang bliver godt så glemmer man hvor slemt det var ... kan huske jeg tænkte at jeg ALDRIG ville have By Pass igen hvis det blev aktuelt, men skulle det være så gjorde jeg det jo nok igen ..

    Øv Anni, det ville nu være rart uanset forventninger at få det overstået ..

    @Isabelle, hvor skønt med svigersønnen, håber han får mange gode år og måske med tiden udvikles en metode til at få det hele væk ..


  • #300   20. mar @ Anni, er du nogensinde opereret for slidgigt ?


  • #301   20. mar Hanne, nej, og jeg skal hellere ikke.
    Hvad med dig ?
    Er der andre her inde som er opereret for det ?

    Den sidste "reperation" af mig bliver den i halsen som jeg venter på nu.
    De vil jo også gerne sætte nogle stenes i mig, det har jeg sagt nej til.
    For eftertiden siger jeg kun ja tak, hvis det kan kureres med piller, ellers siger jeg nej tak.
    Og dog, på et eller andet tidspunkt må jeg nok opereres for mit grå stær. Det siger jeg ikke nej til, vil ikke kunne overskue at være blind.


  • #302   20. mar nej det er jeg ikke, men reumatologen sagde at man skulle overveje at operere min ene storetå da den var slemt angrebet, og det er jo netop den fod jeg har stærke tå smerter i, så overvejer om en operation af storetåen kan have en god effekt på de generelle smerter lange de andre tæer ..

    hvad kan man stente ? normalt er stent jo en god ting flere steder i kroppen


Kommentér på:
Sygejournalen 4

Annonce