{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.916 visninger | Oprettet:

Sygejournalen 4 {{forumTopicSubject}}

I går var jeg igen igen i Odense.
Min hals bliver ikke bedre. Sammen smerter, kvælningsforsøg og masser af slim, og hullet i halsen vil ikke lukke sig. smiley

Men nu er de endelig gået med til at sy hullet. Det bliver dejligt smiley
Men det er total til grin. Og jeg måber stadig over, hvordan det skal foregå. smiley

Jeg bliver indkaldt af kirugerne, som skal afgøre om hullet skal syes. Lægerne, som har fulgt mig gennem små 3 år har åbenbart ikke noget at sige. Jeg skal hellere ikke forvente, at de syer hullet den dag jeg er blevet indkaldt til kirugerne, men vil få en ny tid til syningen når de har en operationsstue fri. smiley
Hullet er 3-4 millimeter og kræver måske 2-3 sting, som nok vil tage 5 minutter at sy.
Jeg synes at hele den der fremgangsmåde er total til grin og resursespild, speciel når jeg tænker tilbage, hvor de den ene gang opererede mig nede i halsen i undersøgelsesrummet, så burde det også lade sig gøre at give mig de to - tre sting der. smiley

I dag har jeg fået indkaldelsen til tjek hos kirugerne, den 5 marts.
Hvor bliver det spændende, om de også har en operationsstue klar til den tid eller om jeg derefter igen skal vente et par måneder. smiley


Godt nytår til jer alle sammen. smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygejournalen 4
  • #303   20. mar En stent - eller flere, er da ellers en hurtig og god løsning for de fleste.
    Min man fik indsat flere i hans tid.
    Det gjorde, at han kunne meget mere, uden at miste pusten.
    Og selve indgrebet gik hver gang rigtig nemt. De blev indført gennem lysken.


  • #304   20. mar jeg er også stentet 3 gange i hjertet, gennem lysken, i dag gør man det også via armen ..

    men tænker Anni's har vel noget med halsen at gøre ??


  • #305   20. mar Hanne, nej det har intet at gøre med halsen, men hjertet og årene.

  • #306   20. mar ah, ja så ville jeg ikke betænke mig, har helt klart fået det bedre med luft fx efter de gange jeg prøvede det ..

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #307   21. mar 298

    Det kan jeg godt forstå.
    Du har også været mange operationer igennem ik


  • #308   21. mar @ Mike's hvordan går det i dag ?

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #309   21. mar Det går bedre i dag. Bortset fra et lille uheld.
    Jeg sku ha benet op på et lille bord udenfor og det smuttede ved sidden af og ramte ned i jorden.
    Av for den. smiley
    Det gjorde sgu nas smiley
    Men ellers går det bedre.
    Har lidt udfordringer med ryggen. Den er ikke vant til at ligge så meget smiley
    Men prøver at finde en løsning. For der er ikke plads til at ha ondt begge steder smiley
    Så fryser jeg også lettere. Men bevæger mig jo hellere ikke som før smiley


  • #310   21. mar åh ja det kan være det bliver nødvendigt med noget massage, netop fordi man nok "holder" kroppen anderledes, der skal sjældent meget til før ryg og/eller lænd reagerer ..
    Men dejligt at det lyder til det smertemæssigt er blevet lidt bedre ..


  • #311   22. mar det er sært så glemsom man/jeg er ... i forbindelse med at jeg forbereder mig på at stoppe helt med at arbejde skal jeg finde ud af nogle økonomiske ting, om jeg skal på fleksydelse eller søge seniorpension .. i den forbindelse var jeg ved at se nogle gl. papirer igennem omkring den tid jeg blev tilkendt mit fleksjob ... der faldt jeg over nogle beskrivelser fra hospitalsundersøgelser, fx et sted hvor der står jeg har begyndende slidgigt i ryggen, det er altså 20-25 siden , det havde jeg fuldstændig glemt ...

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #312   22. mar Hanne :

    Det tror jeg er meget normalt.
    Jeg har haft leddegigt de sidste 16 år.
    Jeg fik ikke sagt noget om det til jobsamtalen for 8 år sidden.
    Ikke fordi jeg ville skjule det. Men jeg glemte det.
    Tror det er fordi det var en periode hvor jeg ikke havde ondt så føler man sig jo rask som alle andre smiley


  • #313   22. mar ja det er sikkert normalt, men bliver helt "opgivende" forleden ved reumatologen spurgte hun om den lænd nogensinde var undersøgt ordentlig, "Næh nej " svarede jeg smiley

  • #314   22. mar #311
    Hanne, vær obs på, at det tager ca 6 måneder fra man søger og til man kan få tilkendt seniorpension.
    Du kan ringe til seniorpension og få svar på evt spørgsmål.
    Hvis det ikke er ændret, så se at få søgt, det er ganske få ting, du skal oplyse, for at starte ansøgningen op.


  • #315   22. mar Det der med at glemme, er nok meget normalt, men jeg så tilfældigt i en gammel journal vedr en scanning, at der var "tydelige spor efter fjernelse af galdeblæren".
    Nu er der bare det, at jeg IKKE har fået fjernet galdeblæren smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #317   23. mar Pyha sikke en nat.
    Jeg nåede at ønske mig mit gamle knæ retur og så bare ha fundet et mindre krævende fysisk job end det jeg har.
    For pokker det har gjort ondt smiley
    Men oki det er jo os kun en uge sidden. Det føles bare som måneder når det gør så ondt
    Har lige været på en lille gå tur i haven med min nye ven smiley
    Vi har først mødt hinanden i nat. Men er allerede bedste venner smiley


    profilbillede
  • #318   23. mar @ Lise-Lotte, jeg har sendt ansøgningen, og har fået besked om en samtale start April, der stod de havde 3 mdr til at behandle ansøgningen ...

    ØV Mike's, håber snart det aftager lidt med de gener ... nu ved jeg ikke hvad de siger ved knæ-operationer, men ved By-Pass siger de det først sådan rigtig vender efter 8 uger og det måtte jeg sande var sandt .... selvfølgelig ikke med sammen intensitet i smerter, men det var først der det ikke fyldte hele hovedet hele dage at forholde sig til det var sket .


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #319   24. mar Kender nogen til det med, at maven føles og ser ud som om, man har slugt en fodbold - bogstavelig talt?
    Nu har jeg haft det sådan en uges tid, og det er RET ubehageligt - især når jeg går smiley
    Ja. Jeg ringer til lægen i morgen.


  • #320   24. mar ja, er det den øvre del, som jeg tænker som det man en gang kaldte mellemgulvet, eller den nedre fra omkring navlen ..

    Jeg har døjet med det on and off et par år, gik til læge og fik af vide det var forstoppelse .. af og til er det mest oppustehed og trykken, andre gange har jeg decideret ondt ..

    Jeg har hjælp af 3 ting, når det er meget slemt tager jeg til en dygtig akupunktør, får 1-2 behandlinger og så er det i ro ofte 2-3 måneder, altså med smerter ... ellers bruger jeg DIDA fra Matas .. eller HUSK ... og drikker meget vand spiser små måltider nogle dage, så plejer det at fortage sig til jeg glemmer alle de gode råd igen ..


  • #321   24. mar Sådan har jeg haft det i flere år. Det er forstoppelse.

  • #322   24. mar @ Susanne ... det KAN være forstoppelse, det kan altså også være andre ting ...

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #323   24. mar Det er begge dele, tror jeg, Hanne.
    Stakkels dig, Susanne smiley
    Forstoppelse er det dog næppe, når maven fungerer, nogenlunde som den skal - altså medmindre man kan have forstoppelse samtidig med, at man kommer af med afføring.

    Heldigvis har jeg kun ganske få deciderede smerter, men det er ikke behageligt med sådan en oppustet mave.

    Hvad er DIDA?
    Jeg har læst det om små måltider og masser af vand. Det må jeg tage mig sammen og efterleve bedre, end jeg gør nu. Men jeg vil også gerne lige tjekkes for at udelukke fx kræft i tarm eller æggestokke.


  • #324   24. mar DIDA er et kosttilskud.

    Jeg har det som Hanne beskriver, og sommetider gør det så ondt at jeg næsten ikke kan gå.
    Det er kommet efter kræften


  • #325   24. mar @ Isabelle, man kan godt have afføring selvom der er en forstoppelse et sted i "systemet".

    ved akupunktøren får jeg ja nåle, derudover er der en varmelampe på, og så masserer han let tilsidst. Du kan evt prøve med noget varme på området, et tæppe eller en varmepude ..

    jeg køber DIDA i Matas, men vil sige at efter jeg konsekvent tager 1-2 teskefulde husk opblødt i vand HVER dag, så har jeg ikke haft problemer ..

    https://newnordic.dk/da/didatm-90-tabl


  • #326   24. mar nåe jo og hvis det er sådan her og nu og meget træls så har jeg også i perioder brugt Movicol/GangiDen eller hvad det nu hedder, 1-2 breve dagligt og så evt en pille Toilax til natten ... det var hvad de anbefalede da maven gik helt i stå efter den megen morfin ovenpå operation ..

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #327   24. mar Tak for gode tip.
    Jeg vil købe HUSK i morgen - og bestille DIDA i dag.
    Hvis speciallægerne ikke konstaterer noget unormalt, vil jeg finde en akupunktør.

    Er der ikke noget at gøre, Anni?

    Jeg kan godt gå ture, men ikke så lange, som hundene og jeg gerne ville. Maven er så tung, og benene føles som vatben smiley Det er dog til at leve med i forhold til at have så stærke smerter, at det bliver uudholdeligt at gå smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #328   24. mar Jeg tager Magnesium hver dag nu. Uden disse gik maven nok helt i stå.

  • #329   24. mar Isabelle, jeg mener at det er MagnesiA man skal tage til fordøjelsen, Magnesium tager man til fx uro i benene, muskler og led ... så vidt jeg husker

    åh det der med at benene føles som vatben, det har jeg også meget af i perioder, og oftere og oftere ;(

    Jeg har fået læst og foreskrevet at det er fint med de lange ture MEN det er som sådan form og kondi, man skal som ældre STYRKE træne sine ben ellers kan man ikke blive ved med de lange ture ... man får, iflg fysio og osteopat ikke særlig megen styrke som i kræfter af lange gå ture..
    Det de forklarer er at lange ture er meget af samme bevægelse, mens styrke træning skal være få gange men med stor intensitet, fx for knæ styrke skal man lave squads ..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #330   24. mar Jeg blander dem altid sammen.
    Det ER MagnesiA, jeg tager for fordøjelsen - og så Magnesium for muskelkramper i hænder og fødder smiley



  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #331   24. mar Squads er ANSTRENGENDE, men jeg vil da prøve at komme i gang med at lave en portion hver dag.

    At gå i sand, som jeg gør hver dag, er seriøst anstrengende. Jeg elsker strand og vand - men bryder mig IKKE om at gå i sand. Jeg glæder mig vildt til sommer, så jeg kan gå på bare fødder i vandkanten, hvor sandet er hårdere smiley


  • #332   24. mar har prøvet flere akupunktører gennem årene, er ked af at sige det men de dygtigste har altså været KINESERE smiley smiley smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #333   24. mar Pis! smiley
    smiley


  • #334   24. mar For at holde maven/tarmene i orden skal man spise mælkesyrekapsler.
    Det skal være dem med mindst 7 forskellige stammer, men des flere des bedre.
    At det skal være flere forskellige stammer skyldes at der altid er nogle der dør når man indtager dem.
    Det er ikke nok at spise yogurth mm, da det ikke indeholder nok bakterier og ikke nok forskellige stammer.


  • #335   24. mar jeg har prøvet tror det var Biosym mælkesyrebakterier, synes ikke rigtig det lige gjorde noget for de der "anfald/dage" hvor jeg oplever oppustethed/smerter .... der har HUSK virket bedre for mig ... igen kan der være forskellige grunde til ens gener, og man er forskellige så det er jo ofte med at prøve sig frem og finde det der virker for en ... ofte en lang og træls vej, og kan være dyr i alt det man når at prøve, men man kan også være heldig at finde det i første forsøg ...

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #336   24. mar Hvor køber man den slags, Anni?

    Jeg googlede lige. Dur disse?

    https://duolac.dk/produkter/duolac-mikrobiom-12/


  • #337   24. mar vil lige sige mht til øvelser, jeg fik også nogle hvor man skulle bruge elastik og sidde på en stol ... og en hvor man står med ryggen op af en væg og så går op og ned i knæene, de er vist lidt mere skånsomme, du kan sikkert se dem på nettet ... men jeg valgte squad fordi dem kan man lave alle vegne når man lige komme i tanke om man skal ... forsøger at gøre dem om morgenen når jeg står op, lige inden jeg går i seng og så en gang mist på dagen .. har kun gjort det siden onsdag, men synes det hjælper ..

    @Mht Mælkesyrebakterier så er det ikke en her og nu løsning men noget der for langtidseffekt er godt at tage fast ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #338   24. mar Jeg er SÅ dårlig til rutiner - kan ikke fordrage den slags faktisk. Jeg bliver som et uvornt barn, der stamper i gulvet og siger "jeg GIDER ikke". Piller, øvelser, vand, gulerødder - hvadsomhelst, jeg SKAL gøre/indtage hver dag og gerne på faste tidspunkter får det utilpassede barn op i mig smiley
    Jeg må tale lidt alvorligt med det barn. He he.


  • #339   24. mar Isabelle, man kan godt have forstoppelse og stadig komme af med afføring.
    Jeg har et barnebarn med det problem smiley


  • #340   24. mar Jeg har forstoppelse og kommer af med noget flere gange om ugen. Mængden er bare ikke nok. Så jeg tager jævnligt piller for at kunne komme på toilettet.

    Det er en lettelse at få dårlig mave eller spise chili con carne, for så føler jeg mig ikke som en ballon fyldt med cement. smiley


  • #341   24. mar Isabelle, mælkesyrekapsler købedygtige hos Matas eller på apoteket.

    Hanne, mælkesyrebakterier kan godt være en løsning lige her og nu, afhængig af, hvad der er galt.


    Isabelle jeg har det på samme måde. Jeg er hellere ikke god til sådan noget.
    Selv efter flere år, så kan jeg glemme at tage mine tabletter.
    Jeg har dem til at ligge oven på kaffemaskinen,for så får jeg dem i hånden hver morgen og får spist dem.


  • #342   24. mar @ Isabelle .. jeg har det på nøjagtig samme måde ... Hader "SKAL, BØR, GØR NU" men må også sande at det nok er derfor en del af mine udfordringer vokser sig til deciderede problemer i takt med alder og slidtage .. så jeg er også i gang med at prøve at indøve en rutine med øvelser ... det har jeg været før og der er bare det at kommer der så en tid hvor jeg ikke rigtig mærker generne så glemmer jeg øvelserne smiley .. det er dum-stædigt for jeg har flere gange sandet at fx de øvelser jeg har til ryggen kan styre smerterne lidt ..

  • #343   24. mar Hanne, har du nogle gode rygøvelser (facetled), som du vil dele?

  • #344   24. mar @Lise-Lotte nu ved jeg jo ikke om de sidder samme sted ...
    mine problemer sidder mlm skulderbladene ... og de øvelser jeg har fået er nogle med at sætte et træningselastik på fx et dørhåndtag eller i lignende højde, så skal der være lidt spænding på og så skal man trække lige tilbage 10 x, ud tilsiden tilbage 10x, og nedad mod hoften og tilbage 10x ... altså så man kan mærke at skulderbladene trækkes sammen med lidt modstand på

    og så har jeg fået den med at man skal rulle et håndklæde stramt sammen til en lille pølse og ligge sig på den så den trykker på det område smerter er (ikke langs hele rygsøjlen) men i det område og så lade armene falde ned til siden i takt med man kan slappe af for smerten ...

    ved ikke om det giver mening ..


  • #345   24. mar Det giver god mening Hanne. Det er de samme øvelser, som jeg bruger.
    Håbede lidt, at der måske var noget bedre smiley

    Jeg kan anbefale en lang foam roller. Jeg har selv købt en i Biltema, den er faktisk rigtig god, og koster knap 200 kr.


  • #346   24. mar @ Lise-Lotte, da jeg fik vist håndklæde øvelsen spurgte jeg om ikke det var som en foamrulle, og svaret var a) den var blødere og b) lige til det der ville den være for lang, det måtte specifikt KUN være lige der hvor smerten er ...

  • #347   24. mar Ok, fint med andre input, for hos fyssen bruger vi foam rolleren.

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #348   25. mar Har fået snakket med sygehuset.
    Havde ikke mere morfin

    Det lyder som om de har glemt og give mig 2 slags morfin. En hurtig virkende og en depot morfin.
    For jeg sagde jeg har altså kun en slags.
    Så måske det forklare mine mange smerter
    nu får jeg en depot morfin og en hurtig virkende.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #349   25. mar Jamen for h.................. altså smiley
    Men GODT, at du forhåbentlig nu bliver smertedækket ordentligt smiley


  • #350   25. mar Godt at du fik noget mere smertestillende Mikes.
    Håber at det gør dine dage og nætter noget nemmere. smiley
    Bor din far stadig hos dig eller er du helt alene nu, og hvordan klarer du hundene ?


  • #351   25. mar for hulen, der skal et godt helbred til at være syg ... mener man skal fandme nærmest vide en del selv, jeg fik jo heller ikke depot med dengang, og min læge synes det var helt hen i vejret ..

  • #352   25. mar Ej som jeg har skrevet tidligere, så er det depotmedicin simpelthen så vigtigt!! Godt du fik ringet derind.
    Der går nok lidt tid inden depot virker som den skal, men den kan ikke undværes og skulle have været startet op allerede lige efter operationen smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #353   25. mar Ja er også glad nu.
    Vågner ca hver 1.5-2 time om natten med smerter. Måske der er håb forude nu smiley

    Min far tog hjem sidste søndag.
    Jeg får rigtig god hjælp fra venner og familie. Og nabo..
    Der har været nogen og lufte hundene hver dag. Og i dag har jeg selv været med på scooteren med luka. Hun havde først fået 5 km gå tur og da min veninde så tog 4 km med Marko tog luka og mig med på scooteren.

    Har haft fat i sygehuset igen fordi det lægen har udskrevet var udgået på apotekerne.
    Men nu kommer der styr på det smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #354   27. mar Så er humøret i top smiley
    Fik fjernet clipsene i knæet og det så bare så godt ud smiley
    Det har været en hel lettelse at få dem ud.


    profilbillede
  • #355   27. mar nogen gange skal der ikke så meget til smiley
    dejligt det så godt ud..


  • #356   27. mar Dejlig at høre Mikes.
    Du ser frisk ud. smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #357   27. mar Føler mig også mere frisk smiley

    Det gjorde en lille smule ondt da de sku trækkes ud. Men der var 2 brugere herinde som havde forberedt mig på det smiley

    Ja det er bare sådan små ting som gør at humøret kommer i top.
    Lægen målte mit crp den var på 13 så den er faldet godt sidden sidste mandag hvor den var på 135 smiley
    Han sagde godt nok sådan lidt med et smil “ du er vist ikke så god til at holde dig i ro “ men han kunne se hævelsen var faldet smiley
    Så nu skal jeg mere i gang med mine øvelser og kondi cyklen smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #358   4. apr Om jeg kan li det eller ej.

    Så investere jeg nu altså i en kørepose til scooteren.
    Man bliver jo gennem kold når man køre på den i tiden smiley


  • #359   4. apr Mikes, global opvarmning, det har vi vist ikke mærket ret meget til den seneste tid. De billigste køreposer handles hos Harald Nyborg til 300 kr, og de er lige så gode som de dyre fra blandt andet Lindeberg og handycapforeningerne.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #360   4. apr Ja sender de ?
    Skal ha noget tilsendt da jeg ikke kan komme i Harald Nyborg. Men det kan min kollega måske.

    Kan ikke lige finde på deres hjemmeside. Skriver køre pose.


  • #363   4. apr Åh ja, det er ikke Harald Nyborg der har kørepose men Thansen.
    Undskyld.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #364   4. apr Det er t Hansen smiley
    Men det bestemt ligeså fint smiley

    Den fandt jeg også selv og den ser da fin nok ud smiley

    Tak smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #366   4. apr Så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde noget på Harald Nyborgs hjemmeside smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #367   4. apr Så er den bestilt og bliver hentet om 2 timer. Så får jeg den i eftermiddag smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #368   4. apr Shit den er lækker den kørepose.
    Det er lige før jeg sku ha en til sofaen os når jeg fryser smiley

    Glæder mig til at afprøve den i morgen smiley


  • #369   6. apr jeg har så svært ved at acceptere min fibro ... før i tiden kom det i attacks men der var da ok perioder indimellem hvor jeg kunne være mere fuldgyldigt medlem af husstanden og dens arbejdsopgaver .. har da taget min del af skrabe tapet, male vægge osv ... men nu hænger det hele på manden ... det sidste attack har nærmest varet 1½ år, i går gik jeg en lang tur med Oda, og i dag mente jeg jeg skulle gøre bare lidt rent, og nu har jeg bare ondt som om jeg har influenza .. det er virkelig en mental barrier for mig, min mormor blev dement, men i processen i et klart øjeblik sagde hun at det hårde var at være bevidst om det, accepten .. jeg ved lige hvad hun mener .. jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at være så latterlig "svag" i an alder af 63 år ...

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #370   6. apr Det er simpelthen så urimeligt - og så synd for dig, Hanne smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #371   6. apr Var på job i går for første gang siden den 13 marts smiley
    Vi havde tekniker møde. Jeg var med i 4 timer og havde 4 bodyguards
    Er begyndt at arbejde hjemmefra med bodyguard 2??
    Vi laver forskellige løsninger på papir til firmaet og jeg skriver ind og sender mail.
    det kan man godt gøre fra sofaen. smiley


    Bodyguard 1 hentede og levrede mig ved døren herhjemme og afleverede mig ved døren på job hvor bodyguard 2 stod klar til at ta puden til mit ben. Sad med benet oppe hele køreturen.
    Bodyguard 2 og 3 sad på hver sidde af mig under hele mødet og hentede og hældte kaffe og sørgede for stolen med puden stod rigtig.
    Når vi var ude ved maskinerne gik bodyguard 1 hele tiden ved mig og åbnede døre og tjekkede hvor der var vand/ olie på gulvet. Og bodyguard 4 kørte tekniker stolen hen til mig.

    De sørgede virkelig godt for mig.
    De er også søde at kontakte mig hver dag med arbejdet så jeg ikke glemmer det.
    Da jeg sku hjem fuldte bodyguard 2 mig ud til bilen med min pude.

    Savner virkelig mine maskiner og arbejdet med dem.
    Men nu har jeg mig en masse hjemme opgaver.


  • #372   6. apr Mikes, du lyder som en meget vellidt kollega, og som én der elsker sit job smiley Dejligt at du kan få lov at arbejde på dine præmisser smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #373   6. apr Elsker virkelig mit job smiley
    Savner maskinerne så meget.
    Det var også dejligt at se dem i går.

    Jo tror faktisk du har ret. At jeg er vellidt.

    Bodyguard 2 og mig kan snakke i flere timer i tlf 90% af tiden er det job.
    Så er 10% det er hund, børn , jagt og tinder smiley

    De siger du er rigtig dårlig til at være sygemeldt. Og jeg griner bare smiley

    Er ikke en haj til at skrive i Word. Men jeg vil så gerne bidrage til teamet.
    Så kan de andre bruge tid på at skrue i maskinerne i mens.


  • #374   19. apr Så fik jeg en afbudstid så jeg kan få overstået den operation. smiley
    Det bliver på mandag, hvor jeg skal møde kl 6,30
    smiley
    Jeg bliver hentet af Flex kl 4,40, det er jo midt om natten smiley
    Det bliver en lang nat, for jeg plejer først at gå i seng ved 3 - 4 tiden, kan ikke falde i søvn før. smiley
    Det gode ved at opereres som den første på dagen er, at jeg så ikke skal sulte og tørste i så lang tid. smiley


  • #375   19. apr Hvor lyder det bare dejligt Anni smiley
    Så krydser vi alt for, at de får ordnet det denne gang.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #376   19. apr Pyha Anni.
    Det var først på dagen at blive hentet smiley
    Håber din operation kommer til at gå rigtig godt smiley
    Vi tænker på dig smiley


  • #377   19. apr Anni, jeg krydser fingre for, at alt går som det skal.

  • #378   19. apr Det er sidste gang jeg vil opereres de andre 6 gange har det hellere ikke hjulpet.
    Men hvis ikke det bliver bedre den her gang, så får jeg endelig lukket det hul jeg har i halsen.
    De har lovet, at de vil sy det. smiley


  • #379   19. apr Håber virkelig 7. gang gør den store forskel .. og sig lige de skal brodere pænt ...

  • #380   19. apr er her nogen der har fået lagt en "bøjle" under tå negle fordi de gror indad ..
    når man læser om nedgroede negle står der man skal klippe dem lige, og man skal ikke klippe dem for korte, MEN mine vokser nærmest ikke op over kanten (sandsynligvis grundet stofskiftesygdom), hvis de endelig kommer en my op så flækker de på tværs .. så jeg har problemer med meget irriterede sider på mine storetå negle .. man kan så få lagt en bøjle der løfter, men gør det ikke virkelig ondt ?


  • #381   19. apr min datter har haft bøjle på en tå og det gør slet ikke ondt. smiley

  • #382   20. apr Hanne, det gør overhovedet ikke ondt. Jeg gik engang ind i et bordben, og flækkede tåneglen, så den efterfølgende voksede skævt ud. Så først prøvede vi med en bøjle, og det gjorde slet ikke ondt. Den efterfølgende operation gjorde derimod pisse ondt smiley

  • #383   20. apr ok jeg må prøve ..

    det der er sket er jo at noget negl er groet ned, først på den ene tå nu på begge .. den fodterapeut jeg pt går hos rensede så meget op og det gjorde PISSE ondt .. tror så han har irriteret det, og måske har der været lidt infektion, det var før påske han gjorde det, men jeg har nu stadig ret ondt ...
    må se om ikke jeg kan få en tid andet sted hurtigt ..


  • #384   20. apr God bedring Hanne.

  • #385   20. apr tak ..

  • #386   20. apr Puha jeg synes det er op ad bakke lige nu.

    Efter at jeg første gang gav udtryk for smerter i højre fodled i oktober 2023, har jeg fået prednisolon fast, været igennem et medicin skifte og været en tur i mr scanner. I januar konkluderer man at jeg har lidt seneskedehindebetændelse ved mit operationsar, som nok er kommet grundet overbelastning - og at det derudover må være gigten der er gået amok.

    Siden medicinskift og mr scanner er min ankel nu vokset til dobbelt størrelse, og jeg kan næsten ingenting. 10 mg prednisolon virker ikke, andet end de grimme bivirkninger. Jeg går med krykker for at aflaste, men det hjælper ikke, for kommer Menja til at gå ind i mit ben når jeg sidder ned, sidder jeg også og hyler af smerte. Alligevel fik jeg inden påske at vide at jeg ikke er akut, jeg har for høje forventninger og at jeg jo ikke kan forvente at være smertefri.

    Det har taget mig 2 overlæger og 3 forskellige sygeplejersker på dansk gigthospital før at jeg mødte nogen der tog mig seriøst om smerterne i 2024. Jeg er blevet spist af med at jeg skulle tage noget mere prednisolon og at det nye medicin skulle have tid til at virke.

    I april har reumatologerne kigget på billederne fra mr scanneren igen... Og denne gang er de så kommet frem til at symptomerne IKKE stemmer overens med gigten, og at anbefalingen nu hedder en tur til ortopædisk afdeling. Og det er vel og mærke de samme billeder som de kiggede på i januar.

    De forsøgte så endelig at ligge en blokade d. 10 april - og overlægen der gjorde det pointerede også at den smule seneskedehindebetændelse de kunne se, ikke burde give så voldsomme smerter og så stor hævelse. Blokaden har intet gjort - tværtimod.

    Jeg er så pisse bange for at der er en skade som jeg har forværret fordi jeg "bare" har gået rundt på den. smiley

    At jeg så først fik en tid hos ortopædkirurgisk afdeling d. 12 september, er en anden sag....... Der hjalp det heldigvis at brokke sig, for så fik jeg pludselig en tid i næste uge i stedet på et andet sygehus. smiley


  • #387   20. apr Det lyder godt nok voldsomt, håber virkelig snart de finder frem til årssagen og ikke mindst en behandling...

    det at anklen er vokset, er det bivirkning eller sygdommen, hvad det så end er ? Er det væske der ophober sig ?


  • #388   20. apr Hold da op Liva, man kan kun måbe over det du er udsat for.
    Håber at du får kvalificeret hjælp og at du kommer af med smerterne.


  • #389   20. apr Hanne, vi ved det ikke smiley De gange de har ultralydsscannet mig har de pænt pointeret at "se, der er ikke noget i vejen", så reumatologerne ved ikke hvad hævelsen er, kun at den ikke er normal.
    Mit infektionstal er forhøjet, men slet ikke i en grad der burde give mig de smerter jeg har - så deres nyeste taktik er simpelthen at fastholde at det ikke er gigten der giver mig smerter. De kan kun finde en smule seneskedehindebetændelse.

    Så faktum er at ingen ved noget. smiley

    Smerterne opstod et par uger efter jeg faldt af min pony sidste efterår, men dengang var det "kun" når jeg var meget i gang at jeg synes det gjorde meget ondt - jeg kunne sagtens have en hverdag kørende. Uanset hvem jeg spurgte, så var svaret enten at den var forstuvet, jeg skulle bare give den ro et par uger, eller så var det gigten der var aktiv. Nu er vi snart der hvor jeg overvejer en decideret sygemelding fordi at jeg ikke kan holde ud at være til.


  • #390   20. apr tror det er en god ide at du kommer til ortopæderne ... og så håber jeg det er nogle dygtige af slagsen ... skriv endelig herinde når du ved mere .

  • #391   20. apr Liva - det har nok heller ikke hjulpet, at du hele sidste efterår og noget af vinteren, ikke har gidet tage hensyn, da det kun gjorde lidt ondt, selvom alle bad dig om at tage en slapper..


  • #392   22. apr Mit stofskifte er ikke i orden. Nu skal jeg tage ekstra to gange om ugen, hvem der så end kan huske det.

  • #393   22. apr #392
    Pilleæsker er vejen frem smiley


  • #394   22. apr Dem er jeg uvenner med. smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #395   22. apr Held og Lykke Anni idag smiley

  • #396   22. apr Så er det overstået. smiley
    Og hold da op, hvor har jeg ondt i halsen
    Fik tilbudt morfin, men takkede pænt nej, for plejer at få forstoppelse af morfinen, og af to onder, så er ondt bedre end forstoppelse. smiley

    Lige om lidt er der frokost, det glæder jeg mig til, for er skrup sulten og har ikke fået noget at spise siden kl 20 i går aftes

    Jeg er vist ret sær, for jeg har det rigtig godt med at være indlagt, det er lige før at jeg elsker det.
    De er alle sammen så søde her på F2 og nede i næse øre hals afdelingen.
    Jeg går ud fra, at jeg skal komme en gang mere til kontrol og få taget stingene og at det så er slut. smiley
    Har været her hver 4 uge gennem tre år, og kommer nok til at savne dem. smiley

    Jeg vil gerne sige rigtig mange til alle sammen, tak for de tre år, hvor jeg ikke har noget som helst at klage over, men kun har STOR ros til alle dem jeg har været i kontakt med. smiley smiley

    I eftermiddag kommer Lise Lotte, det glæder jeg mig til. smiley hun er sådan et dejligt menneske som man kun kan holde af. smiley

    Og hvis ikke der sker en katastrofe, så kommer jeg hjem i morgen


  • #397   22. apr Hvordan går det med dit knæ Mikes ?

  • #398   22. apr @Susanne .. jeg har også stofskifte medicin .. og 2 slags og nogle dage skal jeg tage 2.5 mg af den ene andre dage 5 mg, og den anden har været 1½ 4 dage om ugen og 1 de andre, så hvor der er en vilje er der en vej ...Pille æsker eller anden sortering som man nu gider

    @ Anni, godt det er overstået nu håber jeg fandme det hjælper, jeg har nu heller ikke synes det har været slemt at være indlagt, altså udover man måske ikke har det så godt .. det er rart at blive holdt øje med ..
    Jeg har bestemt at skal det ske igen planlagt så begynder jeg på diverse afføringshjælpemidler FØR operationen for JA forstoppelse gør helvedes ondt

    Pøj pøj, du lyder optimistisk, så nyd lige den sidste dag med lidt service, det er dig velundt


  • #399   22. apr Lægen har lige været her.
    De har lavet en større passage gennem halsen og så har jeg fået en ballon i luftrøret da der var en forsnævring og luftrøret somme tider klappede sammen som gav de der modbydelige kvælningsanfald. smiley
    Denne gang tror jeg på at det bliver godt og at jeg kommer til at mærke en forskel. smiley


  • #400   22. apr Åh Anni hvor fedt, ja det lyder da til de har gjort noget ifht de ting du har oplevet på det sidste, og fedt du tror på, det gør jeg også ... man mangler altså en emoji med kryds fingre for ... men vi krydser fingre og poter herfra smiley

  • #401   22. apr Hanne, jeg får 75 microgram Euthyrox og 5 microgram Liothyronin, og 5 mcg Liothyronin til middag, og skal fra nu tage 100 mcg onsdag og søndag foruden min Liothyronin.

  • #402   22. apr Krydser fingre for dig Anni.

  • #403   22. apr @ Susanne, jeg får nu 150 mg euthyrox dagligt, og så hver anden dag er det med 2.5 mg Lio og hver anden dag med 5 mg Lio ...

  • #404   22. apr Det er noget af en dosis Hanne.

    Jeg har så længe haft mistanke om at jeg får for lidt, da jeg har stort set samtlige symptomer på for lavt stofskifte, selvom jeg får medicin og bliver betragtet som "velbehandlet".


  • #405   22. apr #403... Hanne M .... mon ikke du mener du får 150 mikrogram Euthyrox dagligt ..... og ikke 150 mg . ???

  • #406   22. apr tjo ... jeg får 1½ pille af dem der er 100 xxxxx

Kommentér på:
Sygejournalen 4

Annonce