863 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
Laborant Laborant
Hej HG'er
Er der nogen herinde som er laborant? Og hvis ja, er I glade for det?
Jeg overvejer at læse til at blive det. Jeg er netop gået i gang med Kemi C (enkeltfag) og skal også læse matematik C og biologi C.
Jeg arbejder stadig ved siden af og modtager ikke SU, så der kommer til at gå 1.5-2 år før jeg kan søge videre.
Er det derudover et fag som er belastende for hænderne? Jeg har haft seneskedehindebetændelse i begge hænder og min venstrehånd kan ikke helt tåle mit fag mere (musiker og guitarlærer, det er ret slidende for særligt venstrehånd). Jeg er højrehåndet.
0 synes godt om
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 7.571
Jeg kender et par laboranter der også har helt almindelige fuldtidsstillinger; en arbejder for coop på et analyselaboratorium, en arbejder på en fabrik der laver noget råvareplast (hvad det så end er
Der er massere af private virksomheder der har mange laboranter ansat på ikke tidsbegrænsede ansættelser; eurofins, danish agro osv. Det er mest i den offentlige forskningsverden og universitetsmiljøerne at man benytter sig af tidsbegrænsede ansættelser. Jeg blev som videnskabeligt ansat i sektorforskningen også rasende træt af at skulle søge mit eget job med jævne mellemrum og skiftede til medicinalbranchen. Det var ellers spændende at arbejde med spredningsmodeller for smitsomme husdyrsygdomme, men hele tiden at have en tidsbegrænsning hængende over hovedet var ganske enkelt for stressende.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Hvor længe er de tidsbegrænsede ansættelser normalt?
Jeg er allerede kommunaltansat og er ikke begejstret for hvordan det håndteres, så jeg ville nok foretrække private virksomheder hvis jeg som laborant havde mulighed for at vælge.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 7.571
Laborant