{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.392 visninger | Oprettet:

Læsse af tråden ... til lidt af hvert {{forumTopicSubject}}

der af og til eller altid er svært ..

igen i dag var jeg ved at blive kørt ned af en mountainbiker på en sti hvor der ikke må cykles ....
Jeg finder dem overordnet egoistiske i deres brug af skoven .. ved at mange der tidligere gik i Marselisskovene ikke gider mere når det er weekend og cykel vejr ...
Nu spreder de sig så også her omkring True skoven ... der er stier de må bruge, men det er selvfølge ikke nok smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læsse af tråden ... til lidt af hvert
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #1   24. mar Jeg kan blive så rasende på egoistiske cykelryttere - og ekstra på dem, der cykler, hvor de ikke MÅ cykle.
    I hundeskoven ved Bagsværd sø er der en, ser det ud til, skøn lang mountainbikebane med diverse udfordringer. Alligevel fræser en del af bikerne på de små hundestier - og tager såvel dem og de større stier i hæsblæsende fart. Da en gruppe en dag var ved at køre mig og en anden hundelufter ned, råbte jeg efter dem, at de risikerede at ramme en hund med den fart. "Bare ærgerligt!" råbte en af cyklisterne tilbage. Idiot!!!
    Jeg fik seriøst lyst til at spadsere med hundene på mountainbikestierne og kun flytte mig laaaangsomt, hvis der kom en biker smiley smiley
    Men det gjorde og gør jeg selvfølgelig IKKE. De fleste cykelræsere er jo heldigvis søde og hensynsfulde.


  • #2   24. mar Når vi nu lige har gang i cyklisterne, så fatter jeg ikke, hvorfor de har så svært ved at bruge ringeklokken, som så vidt jeg ved er lovpligtig.

  • #3   24. mar Lise-Lotte det er ikke lovpligtigt at bruge den, kun at have den (eller et båthorn)

  • #4   24. mar Lise-Lotte måske lider de af samme bedrag som de der landevejsryttere i KBH der tror de er med i tour de france... "når man cykler hurtigt så kan andre ikke høre ens ringklokke"

    Ok Jonas Vingeskudt, men du kører i KBH, med 5millioner andre og 100 meter hen til næste lyskryds, og med i "feltet" er 5 christianiacykler... get over yourself!! smiley smiley


  • #6   24. mar #3
    Så vidt jeg ved, er det ringeklokken, der er lovpligtig, og den må ikke erstattes af båthorn eller andet.
    Hvis det er lovpligtigt at have en ringeklokke, er det vel også lovpligtigt at bruge den. Det er jo fx en advarsel om, at man kommer bagfra.


  • #7   24. mar Nej, ringeklokken er lidt som bilens horn, der må man jo heller ikke dytte bare fordi man vil overhale smiley

  • #8   24. mar Nej frk Jensen, jeg skriver jo også: advarsel om, at man kommer bagfra.

  • #9   24. mar Nej der er ikke lovkrav om at man skal gøre det .

    Personligt sætter jeg hellere farten ned, da folk kan blive forskrækket og vælte af at man ringer med klokken (og hvis det er en alm cykelsti er der oftes ikke plads til overhaling)


  • #10   24. mar Vil du ikke forklare mig, hvad pointen er med, at ringeklokken er lovpligtig, hvis man ikke skal bruge den?

    Jeg synes, at det er pisse irriterende, når cykler kommer med 100 km/t (overdrivelse fremmer forståelsen) bagfra og ikke bruger klokken.


  • #11   24. mar Det er til hvis noget er ved at gå galt..

    fx hvis en cykel kun kan bremse ved at træde baglæns og kæden ryger og man er på vej ned af bakke..

    Så ringer man så folk kan flytte sig, så man ikke kører ind i dem..

    Ikke fordi man gerne vil forbi en der kører langsommere end en selv


  • #12   24. mar Uha, jeg har mange klager pt. I dag er det tre uger siden min far døde i en alder af kun 61. Og det er 3,5 uge siden, at jeg måtte aflive min labrador Molli. Jeg savner dem begge to meget.
    Jeg har heller ikke kunnet passe hverken mit arbejde eller studiet de sidste par uger. Heldigvis har jeg nogle meget forstående kolleger og undervisere, men da jeg er timelønnet, får jeg ingen løn pt. og må klare mig med SU. Det går ok, men jeg kan da godt mærke, at der mangler et par tusinde i budgettet denne måned.
    Jeg håber, at jeg snart kan sove lidt bedre (jeg sover næsten ikke om natten i øjeblikket), så jeg stille og roligt kan komme i gang med livet igen. Dog uden min far at spørge til råds om livets små og store spørgsmål og uden Molli at putte med, når behovet er der.


  • #13   24. mar åh Ellen det lyder godt nok også som en hård tid ...

  • #14   24. mar Uha da, det er en hård tid for dig.
    Måske bør du få en tid hos lægen, det kan være, at sovepiller i en kort periode, kan hjælpe dig på fode igen.
    Det kan også være, at du er på vej ind i en depression, og jo tidligere du tager fat i det, jo bedre.
    Når det er sagt, så er der jo ikke gået særlig lang tid.

    Ønsker dig alt godt smiley


  • #15   24. mar Jeg sætter stor pris på, når en cyklist bruger ringeklokken til at advare mig om, at der kommer en cykel bagfra, når jeg går på en cykel-/gangsti.

  • #16   24. mar Frk. Jensen, det passer ikke, hvad du skriver. En ringeklokke skal netop bruges ved overhaling af anden cyklist, doe at advare om, at man kommer bagfra.

    https://fyens.dk/odense/vis-hensyn-ring-med-klokken


  • #17   24. mar Er den her tråd lavet i stedet for Løs snak tråden ?

  • #18   24. mar @ Anni ... Nej jeg lavede den for ikke at spamme Løs Snak med mig når jeg er i brokke humør, hvilket desværre pt ikke er sjældent .... og i det hele taget med brok over ting .. det kan være så negativt for nogen mens det for andre er forløsende at få lov at brokke sig....

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #19   25. mar Frk. Jensen har ret. En cykel SKAL have en ringeklokke, men der står intet i færdselsloven om, at den SKAL bruges. Det er hensynsfuldt at gøre det, men lovpligtigt er det ikke.

    "I hensynet og trafiksikkerhedens navn vil vi derfor opfordre cyklisterne til at bruge ringklokken" (fra Skrigehundens link)


  • #20   25. mar Man må ikke dytte, med mindre der er en grund. Man må fx teknisk set ikke dytte til hilsen. Men det er ikke forbehold livsfarlige situationer. Ringklokken er nok cirka det samme, men da en ringklokke ikke larmer så meget som et bilhorn, må det antages at man må bruge ringklokken i situationer der er mindre farlige, fx som varsel om at man kommer kørende bagfra på delt sti.

    Så Frk Jensen, jeg tror din tolkning er lige rigelig stram, som man siger smiley


  • #22   25. mar @Lise-Lotte på ingen måde smiley , men ville du ikke have skrevet det i snik-snak 34 tråden ? denne er jo til brok ... det er det der jo SLET ikke det er så dejligt positivt ..

  • #23   25. mar jeg overvejer at slette tråden igen, kan mærke den måske forvirrer, og det var ikke hensigten

  • #24   25. mar Det er dumt, at slette tråde.

    Du har ret, mit indlæg skulle have været i en anden tråd.

    Tænker, at løsningen er, at oprette en ny "løs snak tråd" smiley


  • #25   25. mar Nu har jeg fjernet min positive kommentar.
    Den er nu placeret i den rette tråd smiley


  • #26   25. mar Så kommer der lidt brok herfra!!
    Både min haveplan og mit 2025-initiativ involvere omlægningen af et bed, der pt. indeholder laurbær-kirsebær til rosenbed. I rosenbedet skal der være én rose for hver af de hunde, jeg har mistet igennem livet, og dem, hvor jeg har urner stående, skal naturligvis sættes ned under deres.

    For flere måneder siden aftalte jeg med en nær veninde, at hun skulle have de kirsebær-laurbær til sin forhave, der står nærmest helt uden nogen beplantning. For nogle uger siden skrev jeg og spurgte, om vi evt. kunne flytte dem i løbet af marts, så jeg kunne komme i gang med det nye projekt i påsken, og det aftalte vi.

    MEEEENNNN her i weekenden skrev hun så, at hun endnu ikke havde fået bestilt de øvrige ting til forhaven, og slet ikke kunne overskue, at vi skulle i gang med det nu, og at hun iøvrigt var kommet i tanke om, at hun hellere ville begynde forfra med små planter.

    ARRRGGGGHHHHH det ER fair nok, at hun ikke har overskud til det, og det har jeg fuld forståelse for, men hold nu op hvor er jeg også irriteret over, at det nu er temmeligt tvivlsomt, om jeg kan få forberedt, og komme i gang her i påsken.

    Min søde søde tømrer kommer i morgen, for at aftale næste projekt derhjemme, så jeg må lige prøve at høre ham, om vi istedet blot kan skære dem helt ned til roden, og så ellers lade dem stå, men jeg kan godt blive i tvivl om, om det så overhovedet bliver muligt at få roserne i jorden pga. det eksisterende rodnet.

    Det rosenbed er blevet SÅ betydningsfuldt for mig, og jeg har brugt meget energi de sidste par måneder, på at udvælge de helt rigtige. Og jeg ved godt, at det er rent symbolsk, men jeg bliver sgu ked af det, hvis det ikke kan lykkes i år!!


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #27   25. mar Ærgerligt, at du bor så langt væk - altså fra Nordsjælland, Karina. Min datter og svigersøn står for at skulle købe kirsebær-laurbærbuske til hæk i deres nye lille have.

  • #28   25. mar Men de her er STORE og gamle Isabel... De kan selvfølgelig klippes ned, men jeg tror ikke de på nogen som helst måde ville kunne blive brugbare til hæk.. De er omkring 2,00m høje, og måske 1,5m i diameter smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #29   25. mar Hold da op nogle kæmper smiley og ja, de ville være for store smiley

  • #31   25. mar Kæft, i dag er jeg træt af enten at sidde og læse, se tv eller køre en tur på scooteren.
    Andet kan jeg jo ikke. smiley
    Jeg ville så gerne gøre noget ved haven, den ligner efterhånden sådan noget jeg kan få braklægningsstøtte for af EU. smiley
    Og nu, hvor det er lyst og solskin, så kan man rigtig se alt støv og skidtet i alle hjørnerne.
    Det ligner efterhånden sådan et rigtig " messi" hjem. smiley
    Ih guder, hvor er jeg træt af det hele i dag og virkelig rastløs. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #33   25. mar Også et kram fra mig - og STOR forståelse i disse dage. Hold op, hvor er det frustrerende ikke at kunne noget i nærheden af det, man gerne vil - og når man prøver, gør det ondt smiley

  • #34   25. mar Jeg er max stresset.. på sådan et punkt, at jeg skal køres helt træt fysisk, for at kunne have røven slået i sofaen.. og det kan min krop på ingen måde holde til.
    Jeg er dog også taknemlig - for min bedre halvdel og mine mennesker i stalden. Hold kæft hvor de "knokler", for at forstå mig og bare være der. Uden dem... så ved jeg sgu ikke lige hvordan jeg skulle få grin, en anelse ro, komme ud med mine frustration.. eller om jeg overhovedet ville få mad..


  • #35   25. mar I får lige alle et cyber kram ... dage er bare røv dage nogen gange ... håber der kommer en stak gode snart til alle ...
    @ Anni, jeg ved det for, men skidt med skidt, men at du ikke bare kan gå i haven når du har lyst og gøre hvad du vil det må virkelig være frustrerende .. kan man ikke få en form for have stol med hjul du evt kan sidde på derude og skubbe dog rundt på en eller anden måde ..


  • #36   25. mar Hanne, jeg har stole og skamler og alverdens ting. Selv om jeg sidder ned kan jeg næsten ikke lave noget, efter tre minutter er jeg total stakåndet. smiley

  • #37   25. mar Apropos brok - hvad blev der er trolden og labradoren? Blev den fornærmet over at blive outet?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #38   26. mar Den VAR nu ellers lidt sjov, den trold smiley

  • #39   26. mar Det sidste jeg så var Kirstens kommentar om skoleferier. Skete der mere? smiley

  • #40   26. mar Hvad er jeg NU gået glip af????

  • #41   26. mar Mee Too hvad har jeg overset ...

  • #42   26. mar Det var et troldebarn, som oprettede en tråd om sin labrador, der aldrig var træt og som gik 7 ture om dagen. Ud over det var den dum og irriterende, og lignende en ged. Og da det så blev bemærket, at troldebarnet var et troldebarn, blev trolden sur og kom med en masse gloser (flot højt lixtal).

  • #43   26. mar Var der ikke noget med, at labben tissede (pissede) inde (eller lige var stoppet med det) i en alder af 1 år.

    Hvordan den kunne nå det, mellem alle turene, er mig en gåde, men det kan selvfølgelig være, at hunden ikke har fået lov til at stå stille på turene smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #44   26. mar Barnets labrador havde også en IQ over 80 - og hun kunne VIRKELIG ikke lide Anne ('s ord om trolderiet) smiley

  • #45   26. mar Ih, det sjove sker da også altid, når jeg ikke er på smiley

  • #46   26. mar påske ferie ...

  • #48   26. mar Med al respekt, Susanne, så er det her ikke stedet at dele sin lyst til ikke at leve. Du skal kontakte egen læge og ytre dine tanker, så du kan blive indlagt i psykiatrisk regi. Selvmordstanker er IKKE normale, og det kræver behandling.

  • #50   26. mar der må være smuttet et indlæg ?

  • #51   26. mar Susanne skrev at hun ikke havde lyst til påskeferie eller noget andet, at hun faktisk ikke har lyst til noget som helst, og overvejer hvor meget smertestillende hun har i huset, og at hun ikke gider længere.

    Jeg håber hun får noget seriøs hjælp!!!!


  • #52   26. mar Hvad sker der i den her tråd ? smiley
    Jeg har hverken set opslag om tissende Labradorer, trolde eller selvmord ?

    Selvmordstanker er nu ikke så ualmindelig, de fleste mennesker har nok strejfet de tanker på et eller andet tidspunkt uden at gøre alvor af det og uden at det kræver indlæggelse


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #53   26. mar Jeg læste ikke Susannes indlæg, men jeg tror og håber, at det "bare" var et udslag af træthed over at skulle kæmpe så meget - ikke et ønske om ikke at være her mere.
    Jeg kender godt det med, at lyst til livet forsvinder, når der bare bliver ved og ved med at komme modgang og sorg og uro og regnskyer ovenpå gråvejrsskyer ovenpå klam kulde ovenpå elendige vejrudsigter smiley smiley smiley smiley smiley
    Så kan man få lyst til et stort og inderligt F....... livet!!!
    Jeg tror på, at det er godt at give sig selv lov til at have den følelse "et øjeblik", inden man igen får et kys på næsen af sin hund, sin kat, sine børn, sin kæreste - eller hvad man nu har smiley
    Skal man skrive om sin afmagtsfølelse og frustration her på HG? Tja, hvis det kan hjælpe én, så hvorfor ikke?
    Som Anne, håber jeg inderligt, at du har hjælp at få, Susanne smiley


  • #54   26. mar man kan tro andre ikke kender det, det kan være utroligt at folk med netværk, børn, børnebørn, kæledyr, venner, job, og hvad ved jeg, også kan synes livet så uretfærdig og modgangen i perioder så stor at man overvejer om det er det værd .. mange kender det er jeg sikker på ...

    Susanne oprettede en tråd om nogen kendte til en god advokat "hendes" område jeg nåede lige at ligge et link og så var tråden slettet ...
    Jeg håber hun får hjælp ..
    Jeg håber hun ringer til nogen ...


  • #55   26. mar Nu citerer jeg “Jeg har ikke lyst til påskeferie, jeg har faktisk ikke lyst til noget som helst længere. Overvejer lidt hvor meget smertestillende jeg har i huset. Jeg gider faktisk ikke mere.”

    Det er for MIG ikke at lufte frustration eller give udtryk for opgivenhed. Det er for mig alvorligt. Og hvis det ikke er så alvorligt, så synes jeg det er en sær, sær måde at udtrykke sig.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #56   26. mar Det lyder alvorligt, Anne smiley

  • #57   26. mar Det er så vidt jeg husker ikke første gang, at Susanne har skrevet sådan eller lignende, og selvom jeg ikke er i tvivl om, at hun ikke har det nemt altid, er jeg ikke sådan super bekymret. Jeg får sikkert hug for at skrive sådan, men det er nok det der med at råbe ulven kommer...

    Nu er det heldigvis slettet igen, men jeg er egentlig mere bekymret for, om hendes (halv)voksne børn en dag skal læse sådanne ting på nettet skrevet af deres mor...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #58   26. mar Uanset hvad er det forfærdeligt trist, at et menneske kan have brug for at skrive sådan - kan have noget bare i nærheden af de følelser smiley

  • #59   26. mar Helt bestemt, Isabelle.

    Jeg har selv for mange år siden været der, heldigvis fik jeg det bedre. Men det er er sort sted at være...


  • #60   27. mar Jeg har de sidste to dage følt mig som en hængt kat - og lignet. Puha jeg skal gå en go lang tur med hunden og barnet og så ligge på langs når barnet sover

    Jeg håber også Susanne får noget hjælp. Det er et mørkt sted at være


  • #61   28. mar har haft en dag i hjemmetøj og ikke været uden for en dør .. har derfor set for mange nyheder, og oveni alt det andet smiley
    Verden af i dag:

    Støren er truet ... Marsvinet i vandet er truet, fiskere mener ikke de har ansvar, eller skal ændre noget ..

    Landbrugets brug af sprøjtegifte har mange konsekvenser, fx en direkte sammenhæng med den hastige voksende Parkinson ... køerne fiser, landbruget er ikke mere for at tage opgaven på sig.

    "Putin" synes at blive stærkere dag for dag ..

    Hverken Israel eller Hamas synes at have øje for de civile !

    Kina har vist en vældig god militær oprustning.

    USA kan vælge mlm en olding og en mand der nærmest er en type der ikke er ord for.

    Lærere i folkeskolens mindste klasser oplever mere vold, og flere konflikter i de mindste klasser end for 5 år siden ... INGEN beslutningstagere forholder sig til Elefanten ved navn Inklusion ... når problemet er i indskolingen så fødes det nok i dagtilbudenes institutioner ...

    folk vil stadig have deres rogn, deres bøffer og deres fly ferier .. det er jo deres/vores tid på jorden ..

    Det mest positive jeg synes at have set i denne uge, og jeg aner ikke hvor gammel de artikler evt var for jeg kan ikke holde ud at læse dem, men har set mere end en artikel om elefanter der er gået til angreb på turister, eller har opført sig truende da de blev brugt i et eller andet show ... men de bliver sikkert straffet hårdt ..


  • #62   4. apr puh har lige kørt fra Nordjylland til Aarhus i ret megen regn, vi valgte at køre en del af vejen på landevej, det var fint, men de sidste 70 km på motorvej var noget af en udfordring ikke mindst fordi der er RET mange af de nyere biler der IKKE har automatisk lys tændt bagpå. og de tænker ikke på at tænde det, når vognbanen er våd og der hele tiden piskes vand op så er sigtbarheden altså ikke normal og det er rart når der er lys både foran og bagpå bilerne

  • #63   5. apr Jeg ved snart ikke om det er nemmere at fjerne sofa fra hundehårene end hundehår fra sofaen smiley

  • #64   5. apr har du prøvet nogle af de der fnugruller

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #65   5. apr Jeg er virkelig træt af at føle det som om jeg har slugt en fodbold - og se ud som om, at jeg har det smiley Når jeg så ovenikøbet og samtidig får fnat, kan jeg godt synes, det er lidt tarveligt. Hvorfra jeg har fået de klamme mider aner jeg ikke. Jeg har kun været tæt på børn og børnebørn, og ingen af dem har skidtet. Æv.

  • #66   5. apr Hanne - ja det er som om hårene borer sig ned og fletter sig ind i den her sofa... jeg er ved at blive vanvittig... smiley og som det er nu er det ikke lige en ny sofa der prioriteres -samtidig er jeg også bange for at læder vil blive ridset/flænset af Maggies kæmpeklør.. smiley

    Isabel det KAN være tekstiler men det mest normale er nu tæt hudkontakt i længere tid smiley


  • #67   5. apr @obster .. vi har læder og så har vi et stræklagen over til hverdag ...
    måske du kan købe et par stræklagner og så skifte mlm dem ..

    @ Isabelle, hvad er det der er med dig ? har du fået prøvet noget mod den oppustethed ? DIDA, Huske eller andre ting mod oppustethed ... må sige jeg prøver mange ting, men lige netop de der mod oppustethed synes jeg faktisk virker ..


  • #68   5. apr jeg forstår snart ikke samfundet ... selv min borgerlige far ville hvirvle rundt i sin urne hvis han som om man så kan sige var voksen i efterkrigstiden, i tiden hvor vi/de byggede samfundet op med viden om at en stærk off sektor med penge nok ville være en fordel for alle, rig som fattig .. at et samfund der sikrede at man kunne passe, og uddanne vores børn og unge fx via en god og sikker folkeskole, et samfund hvor der var behandling og plads til de svage, de syge, de psykisk syge .. at alle kunne bevæge sig sikkert i samfundet hvis det hviler på et off system hvor børn og unge ikke skal løse konflikter i skolerne med vold og knive, hvor psykisk syge ikke skal bo på herberger hvor personalet ikke er uddannet til dem, eller sendes ud på gader og stræder hvor endnu flere risikerer at møde en der af fagpersonale er erklæret farlig, men de har ikke plads til vedkommende ..

    hvad fanden er det vi har fået for de skattelettelser der primært har kommet de i forvejen velhavende tilgode ... et samfund der nærmest ikke har haft større opdeling i a. b, c hold og tabere, et samfund hvor det er mere og mere usikkert at være ung, ikke alene i nattelivet men nu også i stigende grad i hverdagen ...

    jeg er frustreret og skamfuld ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.435
    #69   5. apr Jeg er i dag startet med DIDA og Magnesia. HUSK tilføjes i morgen smiley

    Hvis jeg skulle have fået det via tekstiler - møbler fx - er der flere steder, en fnatmide kan have sat sig på mig. Tæt hudkontakt har jeg kun haft med børn og børnebørn, der ikke er smittede.

    Jeg er meget enig mht. samfundet, Hanne smiley smiley


  • #70   5. apr og hvor er forældrene ... jeg ville være SÅ flov hvis jeg var blevet kontaktet af skolen og et af mine børn havde været decideret voldelig overfor et andet barn, eller overfor en lærer ..
    hvad taler forældre i dag med deres børn om ifht det at gå i skole, omgang med andre børn og respekten for de voksne der ... jeg har altid talt med mine om at de skulle behandle andre som de selv ville behandles, og mht til de voksne har jeg altid fortalt at man skal huske de faktisk er der for børnenes skyld, at lærerne egentlig var nået til det de ville i livet, så nu var det sådan set op til børnene at lære hvad de kunne så de kunne finde deres vej i livet med de færdigheder man også kunne få med sig fra folkeskolen .. og nej det er ikke fordi vi ikke stillede krav til vores børns lærere, men vores børn fik sgu fortalt hjemmefra om hvordan man skulle være i den sammenhæng en folkeskole er ...


  • #71   5. apr Hanne, nogle af vores værste banditter blandt de unge (fra 10 år og op) kommer fra ekstremt veluddannede og ressourcestærke forældre, som seriøst FORVENTER at kommunen fikser alt. For det har forældrene jo ikke tid eller evner til, så vi må give dem en masse hjælp, anbringe eller helst sende dem på en skibsprojekt i Caribien smiley

    De psykisk syge er værre. Psykiatrien rører ikke unge under 18, med mindre de er akut farlige. Og så holder de kun på dem til det akutte er forbi, og de ryger tilbage til forældrene eller på et almindeligt opholdssted. Jeg kan ikke se at det nogensinde kan rette sig, med mindre psykiatrien får et kæmpe økonomisk løft, og bliver prioriteret meget højt. Der er så mange børn og unge, som kunne have gavn af en tidlig indsats i psykiatrien, men alle venter på at de fylder 18 år, og så får de en halvfesen indsats fra et personale der løber alt for stærkt. Vi kan nærmest udrette mirakler inden for det almene sundhedsvæsen, men psykiatrien bliver aldrig prioriteret.


  • #72   5. apr @ Anne, psykiatrien spillede fallit da man indførte distriktspsykiatrien, men det politiske svigt har også medført at meget få, ALT for få på medicinstudiet
    ønsker at gå den vej .. allerede da min datter læste (og hun var færdig på UNI 2012) hed det sig at vil du HURTIGT være overlæge så søg psykiatrien, der er ledige stillinger på alle niveauer, og det er kun blevet værre .. så selv med penge vil de få svært ved at løfte opgaver, der mangler simpelthen ikke kun kvalificeret personale, men personale i det hele taget ...

    jeg er sikker på der er forældre på alle lag i samfundet som enten forventer samfundet påtager sig opgaver der imo er forældres, der er så også forældre der ikke er sig deres opgave bevidst og så er der dem der ikke er opgaven voksen eller har evnerne ..


  • #73   9. apr Teenagepiger høje på hormoner *suk*

  • #74   9. apr Frk Jensen, så hun er tilbage til at være hun? smiley

    Jeg er simpelthen så glad for at være så gammel, at jeg ikke skal bekymre mig om hvilket køn jeg er smiley


  • #75   9. apr Anne - Nej, men hormonerne er ligeglad med hvad barnet tror det er smiley

    Det er den tid på måneden og teenageren er blevet synkron med værelseskammeraten, så lige pt er de (igen igen) blevet uvenner.


  • #76   9. apr Hahaha, det lyder satme festligt smiley

  • #77   9. apr Jeps smiley Jeg er SÅ glad for han snart er færdig dernede. Så meget bøvl smiley

    Han vil gerne tilbage i folkeskolen i 9. klasse, hvilket er fint med mig, så slipper jeg for at skulle finde transport til og fra Als hver 2. weekend smiley


  • #78   11. apr At vågne til lyden af en af kattene kaster op, men ikke ane hvem .

    For at finde opkast i Sønnens seng *bræk*


Kommentér på:
Læsse af tråden ... til lidt af hvert

Annonce