{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Isabelle
Isabelle
Tilmeldt:
14. okt 2023
Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421

Anbefal et teleselskab {{forumTopicSubject}}

Jeg har været OK tilfreds med Telia i flere år - men de er droppet nu. Jeg kunne hverken ringe eller SMS'er fra Skotland - og heller ikke da jeg kom hjem igen. Telia havde ingen ide om hvorfor, så jeg opgav efter at have brugt en ret stor del af dagen i går på at løse problemet (det tager sammenlagt 40 minutter at køre til Teliabutikken. Der var jeg tre gange).
Nu har jeg så Yousee - som HELLER ikke virker. Måske kan det løses. Måske går der bare flere timer, end sælgeren sagde. Men jeg vil gerne være på forkant: Har I nogle anbefalinger af teleselskaber, hvor nettet/telefonien virker stabilt og godt?

PS. Jeg sidder på 20'ende minut i kø hos Yousee. Det er en meget alternativ kø, hvor man går fra at være nummer 6 til at være nummer 8 i køen smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefal et teleselskab
  • #1   18. jul 2024 Jeg har haft telmore i mange år efterhånden - har aldrig problemer med den slags.
    Eneste grund til jeg fra tid til anden overvejer at skifte er, at de simpelthen ikke har en så lille "pakke" som reelt ville passe til mig... jeg får aldrig brugt en brøkdel af det data og andet skrammel der er i deres mindste. Før havde jeg sådan en lille pakke til 59 kr, som de jævnligt forsøgte at opgradere mig fra, men jeg stod imod i mange år (den startede på 39 kr, så med kun 20 kr prisstigning gennem 10 år e.l. er det da ret ok).

    Nu har de dog lukket og slukket min lille pakke og tvunget mig over på noget større, hvor prisen så også er højere - 109 om mdr tror jeg... ikke en formue, men det er jo blevet en principsag nu smiley

    Men service, signal osv har ellers altid fungeret upåklageligt i de 15-20 år jeg har haft dem smiley


  • #2   18. jul 2024 Jeg har også haft telmore i mange år, og det fungere upåklageligt.

  • #3   18. jul 2024 Jeg har haft Telia i virkelig mange år og har altid været meget tilfreds med dem.
    Speciel inden tiden, hvor mobiler var hver mands eje, og hvor der kunne være svært at få forbindelse langt ud på landet hvor jeg arbejdede, der havde Telia den bedste dækning.
    Inden da havde jeg TDC, men det blev så til Telia på grund af dækningen. I dag er det vist ligegyldig hvilket selskab man har, der er god dækning over det hele.

    Min søster havde Yousee og var tilfreds med dem.



  • #4   18. jul 2024 Jeg har Telmore og er yderst tilfreds. Har haft det i 10 år + smiley
    Har kun oplevet problemer én gang og det var i weekenden, hvor vi var i Polen. Der var netværksfejl på udenlandstelefoni, min veninde med et andet selskab havde samme problem.


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 539
    #5   18. jul 2024 3.. 3LikeHome,det virker overalt og der er almindelig takst i 75 lande mener jeg det er.
    Man skal ret eksotiske steder hen hvis ikke det er til hjemmetakst. Primært Afrika.
    Jeg har aldrig været uden net i de mange år vi har haft 3 herhjemme


  • #6   18. jul 2024 Jeg har haft Telmore i rigtig mange år (tror det er omkring 20 år), der har aldrig været problemer.
    Jeg er meget tilfreds.


  • #7   18. jul 2024 Isabelle, er du sikker på det ikke er din tlf der er en fejl på ?
    Jeg har haft Telia, siden de hed noget andet, fra midt i 90´erne, har aldrig problemer, heller ikke i udlandet, USA, Japan og de steder vi har været i Europa ..


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 111 Emner: 1 Svar: 405
    #8   18. jul 2024 Jeg har Telmore og er utrolig glad for dem.
    For 440 kr har jeg fri data og taletid/sms og 4 streaming tjenester.
    Der kan så skifte i mellem deres udvalg.
    Så har jeg 2 data delingskort som sidder i mine routere 2 steder i huset. Så det gør så jeg har internet igennem mit mobil abonnement.
    Jeg er så glad for Telmore smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #9   18. jul 2024 Jeg googlede lige Telmore. Såvidt jeg kan se, har firmaet ingen fysiske butikker. Det er jeg ikke helt glad for - at lave aftalen telefonisk (svært forresten, hvis man ikke HAR en fungerende telefon) og så afvente SIM-kort med posten. Men det giver da stort plus, at I er flere, der har gode og langvarige erfaringer med firmaet.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #10   18. jul 2024 Jeg har to telefoner, Hanne. Den ene er ikke mere end et par måneder gammel - købt i en Teliabutik. Dertil kommer, at Teliabutikken i går også oplevede problemer med mit simkort - og gav mig et nyt - der så heller ikke virker.
    Jeg er hamrende frustreret - har brugt sååååååååå mange timer uden at finde en løsning hos hverken Telia eller Yousee. I morgen må jeg begynde forfra.
    Det mest forbandede er, at man ikke KAN slippe for at have en mobiltelefon. Det er kafkask smiley smiley
    Jeg ville faktisk lidt elske bare at have en fastnettelefon - har ikke behov for at være tilgængelig 24/7 eller kunne få fat på mennesker, mens jeg går i skoven, sidder på en café eller er i Netto smiley


  • #11   18. jul 2024 Jeg har i flere år haft Waoo og det har virket uden problemer smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #13   18. jul 2024 Jeg vil bestemt også helst have en fysisk butik, jeg kan få hjælp fra. Desværre er min erfaring fra de sidste to dage så, at man ikke nødvendigvis KAN få hjælp hos hverken Telia eller Yousee. Hos sidstnævnte fik jeg at vide, at mit telefonnummer ville virke efter klokken 16. Tja. Mit ur siger 18.30, og mit telefonnummer virker stadig ikke.

  • #14   18. jul 2024 Jeg har Cbb

  • #15   18. jul 2024 Telmore, det har jeg altid haft, aldrig bøvl

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #16   18. jul 2024 Jeg er GLAD for, at jeg er pensionist - har tid til at bruge timer på at køre til og fra telebutikker. Tænk, hvis jeg var ung mor med arbejde smiley smiley smiley

    At jeg overhovedet har adgang til mobilen i dag skyldes, at jeg for en sikkerheds skyld har lavet et nyt abonnement. Det koster mig 79 kr om måneden EKSTRA - at der nu kan ringes til mig (på et andet nummer, som ingen kender smiley medmindre jeg sender dem det). Mit gamle og faste nummer dur stadig ikke. Hvis jeg orker, kører jeg igen, igen, igen, igen til Helsingør i morgen med håb om, at Yousee kan få noget til at virke (i andet forsøg via fysisk butik - via telefon (25 minutters ventetid) kunne man ikke gøre noget). Telia kunne ikke. Hvis Yousee heller ikke kan, må jeg jo prøve et andet selskab.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #17   18. jul 2024 - Og noget, der gør mig helt krøllet og træt er, at det, der SKAL virke - MitId (især) og Mobilpay jo heller ikke virker, når telefonen ikke gør.
    Jeg ANER ikke, hvad faen jeg stiller op, hvis jeg ikke får det til at virke. Hvor henvender man sig?
    Det er ikke mobiltelefonbutikkerne, der skal sørge for, at det virker.
    Det er ikke kommunen, der skal sørge for, at det virker.
    Det er ikke banken heller.
    Selv kan jeg ikke sørge for det.
    Hvad i alverden stiller man op?
    - Og hvad stiller man op, hvis man slet ikke HAR en mobiltelefon?

    Jeg vil gerne deltage en bevægelse mod mobiltelefonernes og teknikkens tyrani!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg er glad for min mobil, men jeg synes da godt nok, at den har taget lige lovlig meget styring smiley
    Man identificerer sig med sin mobil (MitId).
    Man har sit kørekort på mobilen.
    Man betaler med sin mobil.
    Man finder vej med sin mobil.
    Man har kontakt med familie og venner via sin mobil.
    Man tager billeder med sin mobil.
    Man overfører penge med sin mobil.
    - og meget meget meget mere.


  • #18   18. jul 2024 Eller man gør som jeg, bruger telefonen til samtaler og sms smiley MitId med kodelæser, kørekort i papir, betaler med kontanter;) det virker rigtig dumt at gøre sig så afhængig af en skide telefon smiley

  • #19   18. jul 2024 Vi har også Telia, der var det bedst når vi var på Omø. Dog har de fået mast nu og der er et par af de andre der har det bedre her over. Men vi skifter til aug til et jeg ikke lige kan huske. Det skulle være billigere, selvom det vi havde var meget billiget da det lå under min far med firma ting.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #20   18. jul 2024 Hvordan får man en "kodelæser" til MitId, og hvordan fungerer sådan en?
    Selv har jeg heldigvis stadig et kørerkort i papir.
    Kontanter - åh, det lyder altså lidt dejligt smiley men selv er jeg endnu ikke kommet til at betale med telefon. Jeg bruger Dankortet.


  • #21   18. jul 2024 men Isabelle, det er netop derfor at jeg spørger om der kan være noget i vejen med selve telefonen ... når den er så ny burde de tilbyde at bytte den, så du egentlig kan starte hel forfra ... for når 2 sim kort og 2 selskaber ikke kan løse det, så tænker jeg det er hard-waren der kan have en fejl ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #22   18. jul 2024 Det giver bestemt mening, Hanne - og Teliabutikken var selv inde på det, men bad mig genstarte den nye telefon først. Inden jeg gjorde det, skulle jeg lige overføre alle mine billeder fra Skotland. Jeg har genstartet, og det har ikke hjulpet.
    Hvis jeg orker, kører jeg igen, igen, igen, igen til Helsingør i morgen og afleverer telefonen - til reparation, hvilket er hvad de tilbyder. Så kan jeg få en lånetelefon.
    Jeg bliver jo desværre nødt til at acceptere deres tilbud om reparation, men jeg ville ønske, jeg kunne slippe for den Googletelefon - ærgrer mig SÅ meget over ikke at have købt en Samsung, som jeg jo aldrig har haft problemer med. Googletelefonen TAGER bedre billeder, men hvad hjælper det, når den ikke kan det væsentligste: Bruges til at ringe til og fra med smiley smiley


  • #23   18. jul 2024 Jeg har det som Bodil. Jeg er hellere ikke så afhængig af mobilen, bruger den til at ringe og sms.
    Man behøver ikke at have kørekort, mitid, betalingskort mm på telefonen.
    Jeg har ikke, og det går helt fint. Jeg bruger så sjælden kontanter, men dankort.

    Og som Hanne spørger, er du helt sikker på, at det er teleudbyderen og din telefon det er galt med ?
    Jeg synes at det lyder derhenad, at det wr fordi du ikke rigtig kan finde ud af at "indstille/programmere" din telefon.

    Kan man ikke selv finde ud af at indstille/programmere sin telefon, må man bede om hjælp. Eventuel af en bekendt eller et familiemedlem, som ved hvordan og hvorledes.
    Kender man ikke nogen, så er der mulighed for at betale for at få hjælp.

    Jeg mener at du engang nævnte at du er medlem af ældresagen. Hvis det er rigtig, så kan du få gratis hjælp der.
    Jeg har fået hjælp hos dem to gange.
    En gang med at gøre min nye tlf køreklar og en gang, hvor jeg havde problemer med min pc.

    Jeg kan på det varmeste anbefale wt medlemskab hos ældresagen. De hjælper også med små reparationer hjemme, og der er mange tilbud, hvor man får rabat hvis man er medlem.
    For nogle år tilbage fik jeg endda rabat på bilen.


  • #24   18. jul 2024 I stedet for at genstarte telefonen kunne du prøve at gå tilbage til fabriksindstillinger og starte helt forfra igen.

    Da jeg købte min nye tlf fik hwg den hellere ikke til at virke. Jeg troede også at der var noget i vejen med den. Men det viste sig, at jeg havde gjort et eller andet forkert da jeg gjorde den køreklar.
    Jeg fik så hjælp hos ældresagen som startede helt forfra og så virkede det.


  • #25   18. jul 2024 Kodelæser får du på borgerservice.

  • #26   18. jul 2024 Vi har begge Oister og har haft det i rigtig mange år. Har ikke problemet med signalet, da vi bor i nærheden af en mast. Har dog lidt udfordringer ved min mor, der bor et stykke ude på landet. Det klares dog ved at bruge hendes wifi.

    Vi har fri tale, 120GB data hjemme og 25GB i EU FOR 119 kr. Vi bruger aldrig al dataen, da vi bruger wifi hjemme. De har en del forskellige abonnementer - lidt for enhver smag smiley

    Mener det er 3s billig-selskab, men er ikke helt sikker.


  • #28   18. jul 2024 Vi har haft Call Me de sidste 15 år uden nogen problemer.
    Udlandsdata og roaming skal være en del af pakken og skal desuden aktiveres for at kunne bruge telefonen i udlandet.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #29   18. jul 2024 "Jeg synes at det lyder derhenad, at det wr fordi du ikke rigtig kan finde ud af at "indstille/programmere" din telefon."

    "I stedet for at genstarte telefonen kunne du prøve at gå tilbage til fabriksindstillinger og starte helt forfra igen. "

    Som skrevet har jeg været flere gange forbi fysiske butikker i går og i dag, Anni. DE har instillet/programeret telefonen. Efterfølgende er jeg gået tilbage til fabriksindstillinger og startet forfra. ("indstillinger - nulstil - gendan/fabriksindstillinger" - lærte jeg i Teliabutikken ved andet besøg). Jeg ville virkelig ønske, at det var mig, der pludselig ikke kan finde ud af at tænde en telefon mere - eller sender dårlige vibrationer der gør, at lige præcis min telefon ikke kan finde noget internet, modsat fx min venindes telefon - og at de skotske søde folk, der prøvede at få min telefon til at virke OGSÅ gjorde noget helt forkert.
    I så fald havde jeg ikke spildt så mange penge på en ny telefon, der er så ustabil. Måske kan TELIA bare ikke lide mig - eller Skotland smiley

    Jeg kan sagtens forstå, at den nemmeste forklaring er, at jeg har gjort et eller andet - trykket på en forkert knap på et forkert tidspunkt et forkert sted mellem Kastrup lufthavn og Edinburgh. Jooo ja smiley

    Hvordan undgår du MitId, Anni? Jeg vil SÅ gerne slippe for at være afhængig af telefonen til andet end at ringe. Mobilpay er smart, men jeg lever nok uden det. Men MitId skal vi vist alle helst have, så jeg vil rigtig gerne høre alternativer til at have det på mobilen.

    Udlandstelefoni er en del af den Teliapakke, jeg har, Malene. Det havde jeg tjekket, før jeg tog til Skotland. Men desværre var/er der noget galt med såvel mit sim-kort som min telefon - ifølge Telia.
    Telefonen har jeg så efterfølgende lavet det der gendan/fabriksindstillinger med. Der er stadig noget galt, så den bliver indleveret til reparation - og efterfølgende nok solgt. Jeg har aldrig haft problemer med Samsung, så jeg vil rigtig gerne tilbage til Samsung.


  • #30   18. jul 2024 Isabelle, jeg har MitIde på pc'en

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 274
    #31   19. jul 2024 CBB i mange år - aldrig problemer

  • Radar
    Radar Tilmeldt:
    feb 2024

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #32   19. jul 2024 Greentel fungerer upåklageligt, så egentlig har jeg ingen grund til at skifte selskab, og jeg orker heller ikke lige bøvlet med nyt simkort osv. Men før eller siden vil jeg altså skifte til Greenspeak, fordi jeg synes virkelig godt om hele konceptet (ligeløn, lønloft, og, ikke mindst, at de donerer overskud til natur- og miljø-organisationer ) .

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #33   20. jul 2024 DET vil jeg også have, Anni - MitId på PC'en.
    Tak for tip til alle smiley


  • #34   20. jul 2024 hvilken tlf er det nu du købte ?

    altså er man en der rejser eller er væk nogle dage og ikke slæber sin pc med så er det nu altså smart at have mit id på tlf, mener når nu vi SKAL have det ...

    Kan du ikke få en søn eller datter med og til at slå i bordet i butikken, så ny en tlf bør ombyttes ..


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 30 Emner: 49 Svar: 912
    #35   20. jul 2024 Kan snart fejre 25 år med Unotel smiley

    Har kun været dem utro en gang det holdt under 24 timer, havde fået et godt tilbud fra fæ anden udbyder men de havde ikke ordentlig dækning hvor vi bor smiley

    Jeg har fået nyt simkort gratis nogen gange pga loyalitet smiley

    Min mand har til gengæld været hos næsten samtlige udbydere i DK i samme periode, da han bruger udenlandsk telefoni dagligt og her har der været store besparelser ved at skifte smiley i dag er der ikke den store forskel smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #36   20. jul 2024 Jeg rejser ret sjældent og vil fint kunne klare mig med MitId på PC'en, Hanne. Jeg mener heller ikke lige at have haft brug for det, da jeg tog til Skotland.

    Det er en Google-telefon.
    I skrivende stund virker den med et alternativt telefonnummer. Yousee har lovet, at mit gamle telefonnummer virker fra på mandag.
    Desværre er alle mine telefonnumre røget i forbindelse med alt dette rod. Dvs jeg har TO - min exmands og min datters. Jeg må sende nogle mails til sønnerne, min søster og vennerne og få deres numre igen.
    Kan I gamle huske dengang, vi havde sådan nogle fikse små bøger ell.lign. med telefonnumre? smiley
    Kan I huske, dengang vi betalte med penge? smiley
    Nittibs indlæg om Kastrup Lufthavn fortæller præcis, hvor såbare vi er, nu alt er lagt i teknikkens hænder. Microsoft har nedbrud, og så kan ingen tjekke sig selv og bagagen ind smiley


  • #37   20. jul 2024 er man en der rejser eller er væk nogle dage og ikke slæber sin pc med så er det nu altså smart at have mit id på tlf, mener når nu vi SKAL have det .

    Det fungerer eller helt fint for tusindvis af andre mennesker ikke at have det på telefonen.
    Endvidere, så kan man jo også gå ind på MitIde på telefonen på samme måde som fra pc.


  • #38   20. jul 2024 Det jo ikke fordi jeg ikke ved der er andre måder, og jeg synes også det er sårbart.. der er så bare ting og udviklinger vi ikke kan kæmpe mod ..
    jeg er også rimelig ikke fan af fx I phone, men i lethedens navn købte jeg en fordi mange ting bare fungerer på den ..
    på mit arbejde har vi også systemer hvor medarbejdere skal registrere fx sygdom selv, det kører på I phone mens de der har Android ofte har problemer. Om man kan lide det eller ej, der er bare ting jeg føler det forgæves at kæmpe mod, deriblandt at det er nemt at have mange ting ved hånden uanset hvor man er, altså at have det på ens tlf ...
    Men ja orker da ikke tanken om at den lige pludselig smadres ...


  • #39   20. jul 2024 Man må jo gøre lige det man vil, jeg syntes bare det er usmart at gøre sig totalt afhængig af en mobiltelefon smiley og det er ikke nødvendigt, der er rigtig gode alternativer smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #40   20. jul 2024 Jeg er meget enig, Bodil - og var det også for et par uger siden - dvs FØR jeg oplevede, hvor belastende det er, når mobilen ikkke arter sig.


  • #41   21. jul 2024 m<n er jo afhængig med nutidens teknologiske systemer, om det er på tlf eller pc ... det skal være tilgængeligt og det skal fungere .. alt kan gå i stykker ..

  • #42   22. jul 2024 Isabelle, har du fået løst dit mobil problem ?

  • #43   23. jul 2024 Vi har haft Telenor i mange år. Men efter at de har slettet butikken og kun har en stand i Bilka, er servicenivauet faldet drastisk.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #44   23. jul 2024 Ja, Anni. Det lykkedes i går eftermiddag på næsten magisk vis. Jeg fik fat i en Yousee-medarbejder, der på et øjeblik fik mit gamle telefonnummer til at virke smiley smiley
    Dermed kunne jeg også bruge MitId mv.
    STOR lettelse smiley Jeg takkede ham mange gange, og han lød ret forvirret over mit takkeri - anede ikke, hvor meget bøvl jeg havde været igennem jo. Han mente, han bare lige havde lavet en lille bitte rettelse. Den var KÆMPE for mig smiley


  • #45   23. jul 2024 Det var dejlig at det hele nu virker.
    Håber du bliver glad for din nye telefon..


    STOR lettelse smiley Jeg takkede ham mange gange, og han lød ret forvirret over mit takkeri -

    De er nok hellere ikke vant til takkereri, men mest til at få skældt ud.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #46   23. jul 2024 Det tror jeg også. Jeg gør en del ud af IKKE at lade frustrationer gå ud over sagesløse medarbejdere - og undskylder, hvis jeg har lydt vrissen - med cirka: "jeg ved godt, det ikke er din skyld. Jeg er bare så frustreret lige nu". Så mødes jeg altid med forståelse over, at jeg ikke oser af solskin og overskud i situationen smiley

    PS. Jeg har lige været på apoteket, hvor der var påhæftet en seddel på nummerautomaten. På sedlen bad personalet os kunder om at tale pænt - ikke lade vrede over ventetid gå ud over de ansatte.
    Det er anden seddel, jeg ser her i byen om dette i løbet af de sidste tre uger smiley
    JA, det er kedsommeligt at vente, men det er s.. da ikke en fejl fra personalets side, at der kommer "ti" kunder samtidig.
    Hvis Tesladrengene og Audipigerne ikke gider vente, må de sende deres aupairpiger - når disse er færdige med at lufte hundene smiley


  • #47   23. jul 2024 jeg synes også mere og mere man ser de opfordringer på den ene eller anden måde om at tale pænt osv ... og nej det er ikke personalets skyld, MEN måske noget af det også skyldes ejere der vil tjene mere og ikke ansætte nok folk ... der er flere undersøgelser hvor når man spørger ansatte hvad der fx kunne øge deres lyst til at blive i jobbet, eller gøre dem gladere så er det hhv løn og flere kolleger ..

  • #48   23. jul 2024 Jeg synes ikke at det er så slemt at vente, bare der er en stol man kan sidde på, for kan ikke stå op i særlig lang tid.

    På "mit" apotek er der altid mange mennesker, hvilket betyder kø. De havde ingen stole.
    Jeg spurgte hvorfor, for mange af kunderne er jo gamle og syge.
    Det med stole havde de ikke tænkt over, men næste gang jeg kom havde de fået 4 stole.

    Her i byen har vi også et drive in apotek, der er sjældent kø.

    Er der alt for mange i køen foran og man ikke har lyst til at vente, så kan man jo bare gå og så komme på et andet tidspunkt, hvor der ikke er så mange.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #49   23. jul 2024 Jeg er helt enig, Anni. Et par stole gør underværker, hvis der er lang ventetid. Jeg satte mig på en af de to i apoteket i dag - og ja, jeg har bandet lidt af mig selv et par gange over, at jeg kommer ved 10-11 tiden, for det er vist rushour på mange apoteker.

    Spørgsmålet er, Hanne, om folk har lyst til et par timers arbejde dagligt - eller butiksejere har råd til at ansætte folk i mange flere timer, end der er behov for.
    Fremover vil jeg tage på apoteket ved fx 14-15 tiden og se, om der ikke er halvtomt da smiley


  • #50   23. jul 2024 @ Isabelle, der er ret mange der søger fx fleksjob få timer/ugen, de siger ofte "hvem vil ansætte nogen så få timer" mens netop det blandt arbejdsgivere er en udbredt misforståelse at der ikke er nogen der evt vil arbejde få timer ...

    så ofte tror jeg det er udbud og efterspørgsel der mangler en ordentlig koordinering ...

    jeg synes altid der er mange mennesker på de 3 apoteker jeg bruger mest ...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #51   23. jul 2024 Spørgsmålet er så, om der er apoteksuddannede, der søger deltidsarbejde i et yderområde som mit.
    Men det kan da gerne være smiley

    I min gamle by, Farum, kom jeg hurtigt til, hvis jeg kom udenfor de mest populære tidspunkter. Farum er så heller ikke en turistby, så i Hornbæk er rushhour lige en tand værre smiley Mens jeg var i det ganske lille apotek, kom 4-5 kunder til - os 5-6 der var der i forvejen. Til to ansatte er det en del kunder, synes jeg, fordi nogle apotekskunder jo tager lang tid - har brug for rådgivning og vejledning.


  • #52   23. jul 2024 man kunne måske give nogle lidt efteruddannelse og så lave kasser med almen køb og specialiseret køb .. ikke alle kommer jo efter medicin de ikke kender i forvejen, eller har brug for vejledning .. ved det ikke men nogle gange mangler fantasien også veje til at løse problemer ..

    desuden tror jeg ikke de der står der ved alt om alt ... der er sikkert mulighed for at slå op på skærmen og finde vejledning der ..


Kommentér på:
Anbefal et teleselskab

Annonce