Anbefal et teleselskab {{forumTopicSubject}}
Jeg har været OK tilfreds med Telia i flere år - men de er droppet nu. Jeg kunne hverken ringe eller SMS'er fra Skotland - og heller ikke da jeg kom hjem igen. Telia havde ingen ide om hvorfor, så jeg opgav efter at have brugt en ret stor del af dagen i går på at løse problemet (det tager sammenlagt 40 minutter at køre til Teliabutikken. Der var jeg tre gange).
Nu har jeg så Yousee - som HELLER ikke virker. Måske kan det løses. Måske går der bare flere timer, end sælgeren sagde. Men jeg vil gerne være på forkant: Har I nogle anbefalinger af teleselskaber, hvor nettet/telefonien virker stabilt og godt?
PS. Jeg sidder på 20'ende minut i kø hos Yousee. Det er en meget alternativ kø, hvor man går fra at være nummer 6 til at være nummer 8 i køen
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Eneste grund til jeg fra tid til anden overvejer at skifte er, at de simpelthen ikke har en så lille "pakke" som reelt ville passe til mig... jeg får aldrig brugt en brøkdel af det data og andet skrammel der er i deres mindste. Før havde jeg sådan en lille pakke til 59 kr, som de jævnligt forsøgte at opgradere mig fra, men jeg stod imod i mange år (den startede på 39 kr, så med kun 20 kr prisstigning gennem 10 år e.l. er det da ret ok).
Nu har de dog lukket og slukket min lille pakke og tvunget mig over på noget større, hvor prisen så også er højere - 109 om mdr tror jeg... ikke en formue, men det er jo blevet en principsag nu
Men service, signal osv har ellers altid fungeret upåklageligt i de 15-20 år jeg har haft dem
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Speciel inden tiden, hvor mobiler var hver mands eje, og hvor der kunne være svært at få forbindelse langt ud på landet hvor jeg arbejdede, der havde Telia den bedste dækning.
Inden da havde jeg TDC, men det blev så til Telia på grund af dækningen. I dag er det vist ligegyldig hvilket selskab man har, der er god dækning over det hele.
Min søster havde Yousee og var tilfreds med dem.
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 162 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.048
Har kun oplevet problemer én gang og det var i weekenden, hvor vi var i Polen. Der var netværksfejl på udenlandstelefoni, min veninde med et andet selskab havde samme problem.
okt 2022
Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 539
Man skal ret eksotiske steder hen hvis ikke det er til hjemmetakst. Primært Afrika.
Jeg har aldrig været uden net i de mange år vi har haft 3 herhjemme
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.794
Jeg er meget tilfreds.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.291
Jeg har haft Telia, siden de hed noget andet, fra midt i 90´erne, har aldrig problemer, heller ikke i udlandet, USA, Japan og de steder vi har været i Europa ..
nov 2023
Følgere: 111 Emner: 1 Svar: 405
For 440 kr har jeg fri data og taletid/sms og 4 streaming tjenester.
Der kan så skifte i mellem deres udvalg.
Så har jeg 2 data delingskort som sidder i mine routere 2 steder i huset. Så det gør så jeg har internet igennem mit mobil abonnement.
Jeg er så glad for Telmore
okt 2023
Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
okt 2023
Jeg er hamrende frustreret - har brugt sååååååååå mange timer uden at finde en løsning hos hverken Telia eller Yousee. I morgen må jeg begynde forfra.
Det mest forbandede er, at man ikke KAN slippe for at have en mobiltelefon. Det er kafkask
Jeg ville faktisk lidt elske bare at have en fastnettelefon - har ikke behov for at være tilgængelig 24/7 eller kunne få fat på mennesker, mens jeg går i skoven, sidder på en café eller er i Netto
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.597
okt 2023
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.483
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 2.362
okt 2023
At jeg overhovedet har adgang til mobilen i dag skyldes, at jeg for en sikkerheds skyld har lavet et nyt abonnement. Det koster mig 79 kr om måneden EKSTRA - at der nu kan ringes til mig (på et andet nummer, som ingen kender
okt 2023
Jeg ANER ikke, hvad faen jeg stiller op, hvis jeg ikke får det til at virke. Hvor henvender man sig?
Det er ikke mobiltelefonbutikkerne, der skal sørge for, at det virker.
Det er ikke kommunen, der skal sørge for, at det virker.
Det er ikke banken heller.
Selv kan jeg ikke sørge for det.
Hvad i alverden stiller man op?
- Og hvad stiller man op, hvis man slet ikke HAR en mobiltelefon?
Jeg vil gerne deltage en bevægelse mod mobiltelefonernes og teknikkens tyrani!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er glad for min mobil, men jeg synes da godt nok, at den har taget lige lovlig meget styring
Man identificerer sig med sin mobil (MitId).
Man har sit kørekort på mobilen.
Man betaler med sin mobil.
Man finder vej med sin mobil.
Man har kontakt med familie og venner via sin mobil.
Man tager billeder med sin mobil.
Man overfører penge med sin mobil.
- og meget meget meget mere.
jan 2019
okt 2019
Følger: 148 Følgere: 198 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 301
okt 2023
Selv har jeg heldigvis stadig et kørerkort i papir.
Kontanter - åh, det lyder altså lidt dejligt
feb 2011
okt 2023
Hvis jeg orker, kører jeg igen, igen, igen, igen til Helsingør i morgen og afleverer telefonen - til reparation, hvilket er hvad de tilbyder. Så kan jeg få en lånetelefon.
Jeg bliver jo desværre nødt til at acceptere deres tilbud om reparation, men jeg ville ønske, jeg kunne slippe for den Googletelefon - ærgrer mig SÅ meget over ikke at have købt en Samsung, som jeg jo aldrig har haft problemer med. Googletelefonen TAGER bedre billeder, men hvad hjælper det, når den ikke kan det væsentligste: Bruges til at ringe til og fra med
maj 2009
Man behøver ikke at have kørekort, mitid, betalingskort mm på telefonen.
Jeg har ikke, og det går helt fint. Jeg bruger så sjælden kontanter, men dankort.
Og som Hanne spørger, er du helt sikker på, at det er teleudbyderen og din telefon det er galt med ?
Jeg synes at det lyder derhenad, at det wr fordi du ikke rigtig kan finde ud af at "indstille/programmere" din telefon.
Kan man ikke selv finde ud af at indstille/programmere sin telefon, må man bede om hjælp. Eventuel af en bekendt eller et familiemedlem, som ved hvordan og hvorledes.
Kender man ikke nogen, så er der mulighed for at betale for at få hjælp.
Jeg mener at du engang nævnte at du er medlem af ældresagen. Hvis det er rigtig, så kan du få gratis hjælp der.
Jeg har fået hjælp hos dem to gange.
En gang med at gøre min nye tlf køreklar og en gang, hvor jeg havde problemer med min pc.
Jeg kan på det varmeste anbefale wt medlemskab hos ældresagen. De hjælper også med små reparationer hjemme, og der er mange tilbud, hvor man får rabat hvis man er medlem.
For nogle år tilbage fik jeg endda rabat på bilen.
maj 2009
Da jeg købte min nye tlf fik hwg den hellere ikke til at virke. Jeg troede også at der var noget i vejen med den. Men det viste sig, at jeg havde gjort et eller andet forkert da jeg gjorde den køreklar.
Jeg fik så hjælp hos ældresagen som startede helt forfra og så virkede det.
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.794
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.465
Vi har fri tale, 120GB data hjemme og 25GB i EU FOR 119 kr. Vi bruger aldrig al dataen, da vi bruger wifi hjemme. De har en del forskellige abonnementer - lidt for enhver smag
Mener det er 3s billig-selskab, men er ikke helt sikker.
jan 2019
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.823
Udlandsdata og roaming skal være en del af pakken og skal desuden aktiveres for at kunne bruge telefonen i udlandet.
okt 2023
"I stedet for at genstarte telefonen kunne du prøve at gå tilbage til fabriksindstillinger og starte helt forfra igen. "
Som skrevet har jeg været flere gange forbi fysiske butikker i går og i dag, Anni. DE har instillet/programeret telefonen. Efterfølgende er jeg gået tilbage til fabriksindstillinger og startet forfra. ("indstillinger - nulstil - gendan/fabriksindstillinger" - lærte jeg i Teliabutikken ved andet besøg). Jeg ville virkelig ønske, at det var mig, der pludselig ikke kan finde ud af at tænde en telefon mere - eller sender dårlige vibrationer der gør, at lige præcis min telefon ikke kan finde noget internet, modsat fx min venindes telefon - og at de skotske søde folk, der prøvede at få min telefon til at virke OGSÅ gjorde noget helt forkert.
I så fald havde jeg ikke spildt så mange penge på en ny telefon, der er så ustabil. Måske kan TELIA bare ikke lide mig - eller Skotland
Jeg kan sagtens forstå, at den nemmeste forklaring er, at jeg har gjort et eller andet - trykket på en forkert knap på et forkert tidspunkt et forkert sted mellem Kastrup lufthavn og Edinburgh. Jooo ja
Hvordan undgår du MitId, Anni? Jeg vil SÅ gerne slippe for at være afhængig af telefonen til andet end at ringe. Mobilpay er smart, men jeg lever nok uden det. Men MitId skal vi vist alle helst have, så jeg vil rigtig gerne høre alternativer til at have det på mobilen.
Udlandstelefoni er en del af den Teliapakke, jeg har, Malene. Det havde jeg tjekket, før jeg tog til Skotland. Men desværre var/er der noget galt med såvel mit sim-kort som min telefon - ifølge Telia.
Telefonen har jeg så efterfølgende lavet det der gendan/fabriksindstillinger med. Der er stadig noget galt, så den bliver indleveret til reparation - og efterfølgende nok solgt. Jeg har aldrig haft problemer med Samsung, så jeg vil rigtig gerne tilbage til Samsung.
maj 2009
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 274
feb 2024
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
okt 2023
Tak for tip til alle
feb 2011
altså er man en der rejser eller er væk nogle dage og ikke slæber sin pc med så er det nu altså smart at have mit id på tlf, mener når nu vi SKAL have det ...
Kan du ikke få en søn eller datter med og til at slå i bordet i butikken, så ny en tlf bør ombyttes ..
sep 2020
Følgere: 30 Emner: 49 Svar: 912
Har kun været dem utro en gang det holdt under 24 timer, havde fået et godt tilbud fra fæ anden udbyder men de havde ikke ordentlig dækning hvor vi bor
Jeg har fået nyt simkort gratis nogen gange pga loyalitet
Min mand har til gengæld været hos næsten samtlige udbydere i DK i samme periode, da han bruger udenlandsk telefoni dagligt og her har der været store besparelser ved at skifte
okt 2023
Det er en Google-telefon.
I skrivende stund virker den med et alternativt telefonnummer. Yousee har lovet, at mit gamle telefonnummer virker fra på mandag.
Desværre er alle mine telefonnumre røget i forbindelse med alt dette rod. Dvs jeg har TO - min exmands og min datters. Jeg må sende nogle mails til sønnerne, min søster og vennerne og få deres numre igen.
Kan I gamle huske dengang, vi havde sådan nogle fikse små bøger ell.lign. med telefonnumre?
Kan I huske, dengang vi betalte med penge?
Nittibs indlæg om Kastrup Lufthavn fortæller præcis, hvor såbare vi er, nu alt er lagt i teknikkens hænder. Microsoft har nedbrud, og så kan ingen tjekke sig selv og bagagen ind
maj 2009
Det fungerer eller helt fint for tusindvis af andre mennesker ikke at have det på telefonen.
Endvidere, så kan man jo også gå ind på MitIde på telefonen på samme måde som fra pc.
feb 2011
jeg er også rimelig ikke fan af fx I phone, men i lethedens navn købte jeg en fordi mange ting bare fungerer på den ..
på mit arbejde har vi også systemer hvor medarbejdere skal registrere fx sygdom selv, det kører på I phone mens de der har Android ofte har problemer. Om man kan lide det eller ej, der er bare ting jeg føler det forgæves at kæmpe mod, deriblandt at det er nemt at have mange ting ved hånden uanset hvor man er, altså at have det på ens tlf ...
Men ja orker da ikke tanken om at den lige pludselig smadres ...
jan 2019
okt 2023
feb 2011
maj 2009
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1458 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.531
okt 2023
Dermed kunne jeg også bruge MitId mv.
STOR lettelse
maj 2009
Håber du bliver glad for din nye telefon..
STOR lettelse smiley Jeg takkede ham mange gange, og han lød ret forvirret over mit takkeri -
De er nok hellere ikke vant til takkereri, men mest til at få skældt ud.
okt 2023
PS. Jeg har lige været på apoteket, hvor der var påhæftet en seddel på nummerautomaten. På sedlen bad personalet os kunder om at tale pænt - ikke lade vrede over ventetid gå ud over de ansatte.
Det er anden seddel, jeg ser her i byen om dette i løbet af de sidste tre uger
JA, det er kedsommeligt at vente, men det er s.. da ikke en fejl fra personalets side, at der kommer "ti" kunder samtidig.
Hvis Tesladrengene og Audipigerne ikke gider vente, må de sende deres aupairpiger - når disse er færdige med at lufte hundene
feb 2011
maj 2009
På "mit" apotek er der altid mange mennesker, hvilket betyder kø. De havde ingen stole.
Jeg spurgte hvorfor, for mange af kunderne er jo gamle og syge.
Det med stole havde de ikke tænkt over, men næste gang jeg kom havde de fået 4 stole.
Her i byen har vi også et drive in apotek, der er sjældent kø.
Er der alt for mange i køen foran og man ikke har lyst til at vente, så kan man jo bare gå og så komme på et andet tidspunkt, hvor der ikke er så mange.
okt 2023
Spørgsmålet er, Hanne, om folk har lyst til et par timers arbejde dagligt - eller butiksejere har råd til at ansætte folk i mange flere timer, end der er behov for.
Fremover vil jeg tage på apoteket ved fx 14-15 tiden og se, om der ikke er halvtomt da
feb 2011
så ofte tror jeg det er udbud og efterspørgsel der mangler en ordentlig koordinering ...
jeg synes altid der er mange mennesker på de 3 apoteker jeg bruger mest ...
okt 2023
Men det kan da gerne være
I min gamle by, Farum, kom jeg hurtigt til, hvis jeg kom udenfor de mest populære tidspunkter. Farum er så heller ikke en turistby, så i Hornbæk er rushhour lige en tand værre
feb 2011
desuden tror jeg ikke de der står der ved alt om alt ... der er sikkert mulighed for at slå op på skærmen og finde vejledning der ..
Anbefal et teleselskab