Gaver .. {{forumTopicSubject}}
Hvilket slags gave mennesker er du ?
grunden til jeg spørger er at jeg i går talte med en veninde, hun er ret gammeldags ... og sagde hun købte de gaver hun synes folk skulle have, bl.a til hendes barnebarn .. at hun var ligeglad med ønskelister..
jeg har det derimod sådan at jeg elsker Ønskeskyen så man kan købe det ønskede og minimere risikoen for det skal byttes ved man kan reservere ønsker så ikke 2 køber det samme ... jeg synes det er spild af mine penge hvis jeg køber noget til folk der bare ligger det ind i et skab, så vil jeg hellere de bytter det hvis det endelig skulle være, så pengene ikke er spildt ..
Hun mente derimod det var lidt utaknemmeligt at bytte ..
sep 2017
Følgere: 527 Emner: 141 Svar: 10.326
Men det er kun folk jeg kender rigtig godt, som jeg tør finde på selv
okt 2023
Følgere: 90 Emner: 24 Svar: 2.647
Jeg har lige været i Hillerød - BR for at hente ønskegaver til to af børnebørnene. På vej hjem fik jeg den idé at give min datter og svigersøn et gavekort på 1000-1500 kr til Helsingør handel - dvs en masse butikker og caféer i byen. De kan så selv bestemme, om de vil købe tøj eller ting og og/eller gå på café De har ikke ret mange penge, så jeg ved, at de vil bliver super glade for sådan en gave.
okt 2023
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 947 Svar: 17.529
okt 2023
Jeg husker min ældste søn en juleaften. Han var 5-6 år og fik en bog af min søster. David var (og er) venligheden selv og gav hende den høfligt tilbage med et "jeg tror ikke, den er noget for mig"
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.552
Om man vil bytte gaven er vel helt op til den, der modtager. Selvfølgelig vil jeg helst ramme plet, hvilket jeg oftest gør.
okt 2023
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.244
feb 2011
Men ja "magien" blandt de voksne er der ikke ...
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.105
mar 2023
Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 71
Kender jeg personen rigtig godt og falder over noget jeg ved de vil blive glad for, så kan jeg godt finde på at gå udenom ønskelisten.
Vil helst købe noget jeg ved folk kan bruge.
Nogen gange ville det være bedre folk fulgte en liste eller spurgte andre tæt på hvad man er til, end bare at købe, for har været ude for et år at få et smykkeskrin i gave, problemet er jeg slet ikke går med smykker, så aner ikke hvad jeg skulle bruge den til.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.244
Jeg har ingen børn på min gaveliste, men jeg kan helt klart se din pointe
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.781
Jeg køber små ting ud fra hvad jeg tænker folk kan lide og ønsker det samme tilbage.
Store gaver til jul holder vi kun mellem min mand og jeg og det er også uden ønskeliste.
Ville gerne at julen blev til mere end blot gaver. Hygge, samvær og god mad over gaver til enhver tid
okt 2023
Mit ældste barnebarn taler i øvrigt stadig om, hvor meget han elskede stemningen i mit "nissehus" i reolen som lille. Gaverne taler han ikke om.
okt 2023
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 60 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.305
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.781
Jeg husker som barn hvordan min mor skulle pakke 40+ gaver ind til alle os børn i familien og hvordan hun stressede frem for at nyde julen og være der sammen med os. Det er det jeg vil væk fra. Jeg har ikke selv børn, så det er selvfølgelig nemt for mig at sige.
jul 2012
Jeg vil hellere vide, hvad de mangler.
okt 2023
"jeg bytter aldrig gaver"
Hvad gør du så med de ting, du ikke kan bruge til noget?
jan 2019
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.352
Vi voksne giver ikke hinanden så mange gaver i vores familier, der er mere sådan et eller andet symbolsk eller noget man lige har spottet ville passe. Men ungerne får gaver og jeg elsker at give dem et eller andet det bliver overraskede over og glade for
Det jeg slet ikke kan have er ønskesedler, hvor afsender har sørget for at ikke alle får det samme at 'vælge' imellem. Eller at man bliver ringet op af en anden af dem, der skal give gaver fordi vedkommende lige vil koordinere hvem der giver hvad.
jan 2019
jul 2012
okt 2023
Hvis man selv har den, er jeg ret sikker på, at de får den.
Heldige dig, Bodil - at du aldrig har fået noget, du ikke kan bruge - at du altid har haft mennesker omkring dig, der gjorde sig umage
jan 2019
okt 2023
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.655
min mor samler fx på de der klarborg nisser og jeg har ingen ide om hvad hun har og ikke har, så der sender jeg fx link til en nisse jeg vil give og spørger om hun har den..
Hvis hun ikke har skriver jeg at det får hun så
Jeg eeeeeeeeeelsker når gaver åbnes, og især når det er mig der åbner, indholdet er faktisk mindre vigtigt for mig
Og selvom jeg ved hvad der er i, så får jeg et dopamin kick af en gave åbnes
Jeg åbner sjældent gaver pænt og roligt, men elsker at flå dem op..
Det ved min familie godt, og en gang tapede min bror min gave fra ham ind i gaffatape..
Jeg syntes det var sjovt, men de andre blev træt af tape lyden og skældte nærmest ud over jeg åbnede den
Så sagde til min bror at skulle det gøres igen måtte det åbnes hjemme hos ham
Til min fødselsdag havde han 3D printet nogle kageudstikkere og hans kæreste pakket hver enkelt ind i en lille gave for sig..
Min bror gav så gaverne til mig da jeg alligevel var til hans fødselsdag, men kun 1 af gangen og han gav de andre gæster en gave, som de skulle give mig
Det var også ret sjovt
Jeg er en der har lært man siger pænt tak, og så bytter man ikke medmindre det er tøj man ikke kan passe og så helst til noget der ligner, men i rette størrelse.
jul 2012
okt 2023
mar 2023
Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 71
Jeg elsker hyggen ved julen, samtalerne, maden, og hvad vi ellers finder på.
Jeg elsker give gaver, jeg stresser slet ikke over det overhovedet, da det for mig er hyggeligt.
feb 2011
igen kan jeg høre der er meget forskel, jeg skal mest give til børn, og de har mange ønsker, så det er ikke sådan man får et og så er det det man skal give, der er noget at vælge imellem ..
Vi har givet børn og deres kærester gaver, men næste år er der 5 børnebørn, og jeg er kommet på seniorpension, så de har fået besked på det er sidste år vi giver julegaver til de voksne, fr tjener væsentlig mere end min mand og jeg ... måske vil jeg til den tid finde nogle små lækkerier .. men ellers bliver det kun til deres fødselsdage fremover ..
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.352
Til jul er det allervigtigste for mig stemningen, maden og hyggen. Det har det nok egentlig altid været. I min barndom blev det med gaver holdt på et rimeligt lavt niveau. Vi fik aldrig tonsvis af gaver. 1 eller 2 og de var mest tøj. Til gengæld gjorde mine forældre virkelig meget ud af at julen var en tid hvor vi hyggede os sammen. Gik nogle gode ture, spillede brætspil eller kort, sang eller læste højt.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.421
Hvilket egentlig er mit princip med gaver. Jeg er ikke glad for konventionelle ting, det må gerne være lidt ekstra -kreativt, omsorgsfuldt, betænksomt.
Og så er der alligevel også altid undtagelser.
Som når min søster ønskede sig en masse basisting -undertrøjer, alm. t-shirts osv. Og jeg ved at hun virkelig mangler, men den slags drukner i en børnefamilie med begrænset budget.
Eller min mosters mand der har alt... men altid sætter pris på hvis man finder en særlig flaske vin der ikke lige er til at få fat i.
Jeg tror bare det er så individuelt hvad der glæder folk. Jeg vil dog som andre her også meget hellere have folk bytter gaver end har noget der ikke bringer dem den glæde jeg gerne ville give dem. For det er sgu da det vigtigste.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.259
F.eks. Er min brors ønske hvert år: ting med/til hest. Et år fandt jeg pastaer formet som heste. Der var bare sådan en lille for sjov gave til 20 kr, men det er stadig den de alle snakker om, ingen snakker nogensinde om de ting jeg gav ham fra hans ønskeliste (selvom jeg ved han også blev glad for dem).
Min veninde sagde sidste år at hun ønskede sig noget sjovt, så det fik hun. Jeg lavede en masse små pakker med ting hun kunne bruge, men som alle passede til noget af en sangtekst. Hun blev så glad og sagde det var den helt perfekte gave.
Jeg ved stadig ikke hvordan jeg skal toppe den i år, men jeg finder jo nok på noget.
Min mand ønsker sig gerne ting han mangler, så det får han, og så forkæler jeg ham lidt igennem året i stedet.
Samtidig går jeg op i at få så meget for pengene som muligt, så når jeg har ønskelister (som jeg altså går ud fra, selvom det ikke altid er det de får) så har jeg et mål om at få så meget fra den som muligt for de få penge jeg har at gøre godt med, det er blevet lidt en konkurrence med mig selv men vi må også gerne købe brugte ting, når det giver mening, bøger f.eks. Så er det lidt nemmere at få pengene til at række lidt længere.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Annoncer: 4 Emner: 1 Svar: 53
Så kan de / forældre købe, hvad ungerne ønsker sig.
Der er ikke andre, jeg køber julegaver til, de er jo voksne.
Zippy derimod, han forkæles med kalendergaver og julegaver.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.466
Hvis jeg pludselig får en god ide, eller falder over noget, jeg synes passer lige til den ene eller anden, så er det da det, de får.
Men ønskesedlen er rar at have at læne sig op ad, hvis jeg nu ikke lige får den der gode ide.
Og så savner jeg da mine nevøer og niecer var små, for det var en ren fryd at finde på gaver til dem. De ønskede sig så mange ting, og blev glade for også de ting, de ikke lige selv havde tænkt på.
Min ene nevø skrev altid en kæmpelang ønskeseddel, der altid sluttede med: "og i øvrigt alt fra BR's katalog". Jamen så er det jo forholdsvis nemt at ramme rigtigt.
Det blev sandelig noget sværere at ramme rigtig uden ønskeseddel, da de blev teenagere og nu unge mennesker.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 248 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.537
I lørdags modtog jeg en lille gave fra min ældste datter. Ting hun selv har lavet, bla Hilde i stof rester, og et bæger fyldt med " lykkepiller", hvor jeg skal åbne en hver dag.
Der er så en helt personlig hilsen fra min datter.
Der var også et glashjerte. Den havde mit mellemste barnebarn set i genbrug og havde tænkt på mig, så den fik jeg
Jeg elsker sådanne gaver, og tanker
Jeg har haft det vanvittigt hårdt specielt siden august, hvor min far har været rigtig syg, røget ind og ud af sygehus og aflastning, og sidst var jeg medindlagt.
Så lige præcis sådan en gave med alle de personlige tanker til mig, ramte mig helt ind i hjertet og de viste jeg havde brug for det
okt 2005
feb 2011
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.105
okt 2005
Så at de stadig er der for mig, betyder jo alt.
Det med at udplukke ting betyder så meget
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.516
For at få en fantastisk datter kræver det jo også en fantastisk mor.
Gaver ..