{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Gaver .. {{forumTopicSubject}}

Hvilket slags gave mennesker er du ?

grunden til jeg spørger er at jeg i går talte med en veninde, hun er ret gammeldags ... og sagde hun købte de gaver hun synes folk skulle have, bl.a til hendes barnebarn .. at hun var ligeglad med ønskelister..

jeg har det derimod sådan at jeg elsker Ønskeskyen så man kan købe det ønskede og minimere risikoen for det skal byttes ved man kan reservere ønsker så ikke 2 køber det samme ... jeg synes det er spild af mine penge hvis jeg køber noget til folk der bare ligger det ind i et skab, så vil jeg hellere de bytter det hvis det endelig skulle være, så pengene ikke er spildt ..
Hun mente derimod det var lidt utaknemmeligt at bytte ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gaver ..
  • #1   29. nov Det kommer an på. Som regel følger jeg ønskerne, men det sker at jeg får en ide til en gave, som jeg véd rammer totalt plet, selvom vedkommende ikke ved at det er et ønske. Som da vi købte en varmevest til hundeklubbens formand i 70 års fødselsdagsgave smiley Eller da jeg købte en RC bogstavkop til min moster smiley

Men det er kun folk jeg kender rigtig godt, som jeg tør finde på selv smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 90 Emner: 24 Svar: 2.647
    #2   29. nov Jeg er begge dele. Fra børnebørnene får jeg ønskesedler. Mine sønner er ikke til julegaver til voksne. Jeg har hidtil købt gaver til dem (og svigerdatter) alligevel, men det tror jeg ikke, jeg vil gøre i år - vil respektere, at vi ikke er på julegaver.
    Jeg har lige været i Hillerød - BR for at hente ønskegaver til to af børnebørnene. På vej hjem fik jeg den idé at give min datter og svigersøn et gavekort på 1000-1500 kr til Helsingør handel - dvs en masse butikker og caféer i byen. De kan så selv bestemme, om de vil købe tøj eller ting og og/eller gå på café smiley De har ikke ret mange penge, så jeg ved, at de vil bliver super glade for sådan en gave.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#3   29. nov Det med at finde en perfekt gave, nogen ikke har ønsket sig er såååå fedt. I foråret fik jeg pludselig en skør idé - mit ældste barnebarn skulle have to droner, man kun lave dronebattle med. Jeg var uendelig stolt af min fantastiske idé - og så ødelagde ungen det fuldstændig smiley En uges tid før fødselsdagen, satte han droner på sin ønskeseddel. VIRKELIG tarveligt!!! smiley

• #4   29. nov ja det er fedt hvis man rammer rigtigt uden vedkommende ved det ... men ufedt hvis man rammer helt ved siden af og vedkommende ikke vil være bekendt at bytte, eller ved giveren bliver fornærmet..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#5   29. nov På en måde synes jeg, at det er tarveligt IKKE at bytte. Så har giveren da totalt spildt sine penge. Men åhhh - vi mennesker gør indimellem en dyd af at lyve for hinanden smiley

Jeg husker min ældste søn en juleaften. Han var 5-6 år og fik en bog af min søster. David var (og er) venligheden selv og gav hende den høfligt tilbage med et "jeg tror ikke, den er noget for mig" smiley

• #6   29. nov Jeg vælger primært efter ønsker. Men sådan en som min mand ønsker sig aldrig noget, så da lægger jeg mærke til, hvad han godt kunne bruge. Måske noget, der er gået i stykker, eller noget i den stil.

Om man vil bytte gaven er vel helt op til den, der modtager. Selvfølgelig vil jeg helst ramme plet, hvilket jeg oftest gør.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#7   29. nov Nu har jeg fundet mandelgaven: det gode gamle OG sjove spil "Kaste gris" smiley Det kan give sjov til alle lige fra yngstebarnet på 4 til ældstekonen (mig) på 68 smiley

• #8   29. nov Jeg synes det bare er en bestillings seddel og ganske uinteressant ... hvis jeg på den måde skal "dikteres" synes jeg at man ligeså godt kan købe et af de her super-gavekort (hedder de vist ? ) - så kan folk selv shoppe og det kan umuligt blive mere upersonligt smiley

• #9   29. nov @ Martine ... jamen men enig, det er mere end bestillingsseddel, men nu kan fx de mindre/små børn jo ikke shoppe selv, og de vil jo også gerne pakke op, samt der skal være noget under træet ...
    Men ja "magien" blandt de voksne er der ikke ...

• #10   29. nov Vi giver det folk ønsker sig. Måske lidt kedeligt men det fungerer.

• #11   29. nov Jeg køber efter hvad folk ønsker sig, så følger en ønskeliste. smiley
    Kender jeg personen rigtig godt og falder over noget jeg ved de vil blive glad for, så kan jeg godt finde på at gå udenom ønskelisten. smiley
    Vil helst købe noget jeg ved folk kan bruge. smiley

Nogen gange ville det være bedre folk fulgte en liste eller spurgte andre tæt på hvad man er til, end bare at købe, for har været ude for et år at få et smykkeskrin i gave, problemet er jeg slet ikke går med smykker, så aner ikke hvad jeg skulle bruge den til. smiley

• #12   29. nov #9

Jeg har ingen børn på min gaveliste, men jeg kan helt klart se din pointe smiley

• #13   29. nov Jeg hader ønskelister så meget. Både at give eller modtage fra en ønskeliste. Det føles som en bestillingsliste mere end noget andet og det ødelægger lidt hyggen for mig.

Jeg køber små ting ud fra hvad jeg tænker folk kan lide og ønsker det samme tilbage.
    Store gaver til jul holder vi kun mellem min mand og jeg og det er også uden ønskeliste.

Ville gerne at julen blev til mere end blot gaver. Hygge, samvær og god mad over gaver til enhver tid smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#14   29. nov For de fleste af os voksne ER det bedste ved julen vist hygge, samvær og god mad. For mange børn er julen også hygge, stemning og traditioner - men hvilket barn sætter gaverne som nummer 3-4 stykker? smiley

Mit ældste barnebarn taler i øvrigt stadig om, hvor meget han elskede stemningen i mit "nissehus" i reolen som lille. Gaverne taler han ikke om.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#15   29. nov Det faste juledekorationskaos jeg inviterer til hver december, husker børn og børnebørn vist også - mere end hvad de tilfældigvis har fået i gave juleaften smiley smiley

profilbillede
  • #16   29. nov Jeg køber ikke efter bestillings seddel, noget af det jeg hader mest er de der elektroniske beskeder med link til den gave du skal købe til personen! En gave skal være købt og valgt med hjertet smiley jeg bytter aldrig gaver, jeg går ud fra at den som har givet gaven, har tænkt over hvad de har lyst til at give mig, jeg bliver vitterlig aldrig skuffet;) gaver er glæde, både at give og modtage, en bestillingsseddel tager jo overraskelsen ud af gaven, så kan man lige så godt give en kuvert med penge:(

• #17   29. nov Jeg ved godt at for børn er gaver utrolig vigtige til jul, men ville ønske at vores fokus sammen med børnene ville blive skiftet væk fra gaver og mere hen på hygge som du viser her Isabelle.

Jeg husker som barn hvordan min mor skulle pakke 40+ gaver ind til alle os børn i familien og hvordan hun stressede frem for at nyde julen og være der sammen med os. Det er det jeg vil væk fra. Jeg har ikke selv børn, så det er selvfølgelig nemt for mig at sige.

• #18   29. nov Hvis jeg ikke fik en ønskeliste, ville gaverne med garanti blive byttet. smiley

Jeg vil hellere vide, hvad de mangler. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#19   29. nov Min datter og svigersøn har ikke råd til at give deres børn "alt" det, de ønsker sig - det kan fx være en helt særlig sweatshirt, basketbold, hobbyting ol. Når jeg så får et ønske om en af disse særlige ting, kan det gerne være, at JEG finder ønsket kedeligt, fordi jeg ikke sådan selv har fundet på det - men jeg giver denne særlige sweatshirt med hjertet - og hvis jeg vælger at give min datter og svigersøn et gavekort, så de kan få en særlig og dejlig dag sammen - med indkøb af noget, de ellers ikke har råd til, er det f....... (undskyld, men du provokerer mig lidt, Bodil) også givet med hjertet.

"jeg bytter aldrig gaver"
    Hvad gør du så med de ting, du ikke kan bruge til noget?

• #20   29. nov Jeg tror en af de virkelig vigtige ting vi bør lære vores børn, er glæden ved at give:) jeg husker stadig mange af de gaver jeg gav mine forældre og søskende som barn, glæden ved at give er en af de største glæder i verden;)

• #21   29. nov Jeg følger nogen gang ønskesedler men ofte finder jeg selv på noget. Min gemal og Jeg kan sagtens finde på at give hjemmelavede gaver - også til de voksne smiley En af de gaver der har vakt mest jubel gennem tiden var da min lille niece var 3 år og hun ønskede sig en tryllestav i julegave. Jeg lavede selv en tryllestav af et stykke asketræ. Den blev lakeret og der blev strøet glimmer på lakken inden den tørrede. Så blev den pakket i en fin æske og jeg skrev en lille historie om træet den kom fra og stavens egenskaber. Hun rendte rundt og 'tryllede' hele julen og resten af vinteren. Eller da vi gav min venindes knægt, som nærmest er familie, en gammeldags håndskubber græsslåmaskine i fødselsdagsgave (vi spottede at han var virkelig vild med den vi havde i sommerhuset). Den vakte stor begejstring og ungen slog græs og slog græs og slog græs smiley smiley smiley smiley Jeg tror det var da han fyldte 6 år (nu er han ved at tage kørekort smiley ).
    Vi voksne giver ikke hinanden så mange gaver i vores familier, der er mere sådan et eller andet symbolsk eller noget man lige har spottet ville passe. Men ungerne får gaver og jeg elsker at give dem et eller andet det bliver overraskede over og glade for smiley
    Det jeg slet ikke kan have er ønskesedler, hvor afsender har sørget for at ikke alle får det samme at 'vælge' imellem. Eller at man bliver ringet op af en anden af dem, der skal give gaver fordi vedkommende lige vil koordinere hvem der giver hvad.

• #22   29. nov Jeg har aldrig fået noget jeg ikke “kan bruge til noget” smiley jeg tror egentlig at dem jeg får gaver fra, kender mig godt nok til at de finder noget jeg bliver glad for, jeg giver og modtager aldrig praktiske ting, som strygejern, gryder m.m smiley

• #23   29. nov Tja som barn vidste jeg godt, at jeg ikke fik alt fra ønskelisten. Jeg fik måske en enkelt ting, og var jeg heldig så to. Mine forældre kunne ikke give mig, alt hvad jeg ønskede. Så hvorfor skulle mine børn ikke også få noget af det, de ønsker dem?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#24   29. nov "Jeg tror en af de virkelig vigtige ting vi bør lære vores børn, er glæden ved at give:)"

Hvis man selv har den, er jeg ret sikker på, at de får den.

Heldige dig, Bodil - at du aldrig har fået noget, du ikke kan bruge - at du altid har haft mennesker omkring dig, der gjorde sig umage smiley

• #25   29. nov Jeg tror egentlig at forskellen er, at for mig er gaver ikke “noget man mangler” gaver er overraskelser givet for at overraske ikke for at udfylde en mangel smiley jeg kan fx sagtens finde på at give mine børn tilskud til noget de mangler, men ikke til jul eller fødselsdag smiley og ikke pakket ind:)

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#26   29. nov Jeg tror, vi taler et lidt forskelligt sprog her, Bodil smiley

• #27   29. nov Jeg vil allerhelst købe noget fra en ønskeliste når det er til fødselsdag og/eller jul. De fleste jeg er på gave med har en ønskesky, ellers spørger jeg.

min mor samler fx på de der klarborg nisser og jeg har ingen ide om hvad hun har og ikke har, så der sender jeg fx link til en nisse jeg vil give og spørger om hun har den..

Hvis hun ikke har skriver jeg at det får hun så smiley

Jeg eeeeeeeeeelsker når gaver åbnes, og især når det er mig der åbner, indholdet er faktisk mindre vigtigt for mig smiley

Og selvom jeg ved hvad der er i, så får jeg et dopamin kick af en gave åbnes smiley

Jeg åbner sjældent gaver pænt og roligt, men elsker at flå dem op..

Det ved min familie godt, og en gang tapede min bror min gave fra ham ind i gaffatape..

Jeg syntes det var sjovt, men de andre blev træt af tape lyden og skældte nærmest ud over jeg åbnede den smiley

Så sagde til min bror at skulle det gøres igen måtte det åbnes hjemme hos ham smiley

Til min fødselsdag havde han 3D printet nogle kageudstikkere og hans kæreste pakket hver enkelt ind i en lille gave for sig..

Min bror gav så gaverne til mig da jeg alligevel var til hans fødselsdag, men kun 1 af gangen og han gav de andre gæster en gave, som de skulle give mig smiley

Det var også ret sjovt smiley

Jeg er en der har lært man siger pænt tak, og så bytter man ikke medmindre det er tøj man ikke kan passe og så helst til noget der ligner, men i rette størrelse.

• #28   29. nov Gaver udenfor jul og fødselsdage kan man vel sagtens give, selvom man giver dem julegaver, de kan bruge og har ønsket dem?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#29   29. nov Du er sgu så sød, Frk Jensen smiley

• #30   29. nov Jeg køber fra hjertet om det er fra en liste eller om jeg selv finder på, jeg bruger meget tid på at udvælge den rigtige gave ligegyldig hvilken vej jeg går, så jeg køber skam med hjertet. smiley jeg går meget op i at folk skal kunne bruge den gave de får, og en ønskeliste kan være en godt hjælpemiddel.

Jeg elsker hyggen ved julen, samtalerne, maden, og hvad vi ellers finder på. smiley
    Jeg elsker give gaver, jeg stresser slet ikke over det overhovedet, da det for mig er hyggeligt.

• #31   29. nov jeg synes sagtens man kan give med "hjertet" selvom ønsket har stået på en liste/seddel, netop, når nu det er det du vil have, vil jeg glæde mig til at være den der giver det ..

igen kan jeg høre der er meget forskel, jeg skal mest give til børn, og de har mange ønsker, så det er ikke sådan man får et og så er det det man skal give, der er noget at vælge imellem ..
    Vi har givet børn og deres kærester gaver, men næste år er der 5 børnebørn, og jeg er kommet på seniorpension, så de har fået besked på det er sidste år vi giver julegaver til de voksne, fr tjener væsentlig mere end min mand og jeg ... måske vil jeg til den tid finde nogle små lækkerier .. men ellers bliver det kun til deres fødselsdage fremover ..

• #32   29. nov Jeg både elsker at få og give gaver smiley Men det jeg elsker allermest er at enten få eller give noget som er en komplet og dejlig overraskelse. Noget som enten man ikke selv havde set at man rent faktisk ønskede sig. Men som bare rammer plet og som vækker glæde. Min mand er supergod til den slags. Jeg har fået nogle virkelig gode gaver af ham på den konto. Fx. elsker jeg den gave han gav mig til min 50 års fødselsdag. Min kick-bike. Jeg havde snakket om at jeg gerne ville prøve 'en dag', men egentlig ikke ønsket mig en. For pokker den har givet mange dejlige ture med Penny smiley
    Til jul er det allervigtigste for mig stemningen, maden og hyggen. Det har det nok egentlig altid været. I min barndom blev det med gaver holdt på et rimeligt lavt niveau. Vi fik aldrig tonsvis af gaver. 1 eller 2 og de var mest tøj. Til gengæld gjorde mine forældre virkelig meget ud af at julen var en tid hvor vi hyggede os sammen. Gik nogle gode ture, spillede brætspil eller kort, sang eller læste højt.

• #33   29. nov Jeg er en af dem der helst selv vil finde den perfekte gave til folk og helst en der overrasker dem og de havde glemt de manglede. Så det er kun hvis jeg ikke kan finde noget (evt. fordi jeg ikke kender dem så godt eller det ikke lige ryger ind på lystavlen indenfor en vis tidsfrist -og måske er der jo lige netop det som jeg tænker vil gøre dem mest glade.

Hvilket egentlig er mit princip med gaver. Jeg er ikke glad for konventionelle ting, det må gerne være lidt ekstra -kreativt, omsorgsfuldt, betænksomt.
    Og så er der alligevel også altid undtagelser.
    Som når min søster ønskede sig en masse basisting -undertrøjer, alm. t-shirts osv. Og jeg ved at hun virkelig mangler, men den slags drukner i en børnefamilie med begrænset budget.
    Eller min mosters mand der har alt... men altid sætter pris på hvis man finder en særlig flaske vin der ikke lige er til at få fat i.

Jeg tror bare det er så individuelt hvad der glæder folk. Jeg vil dog som andre her også meget hellere have folk bytter gaver end har noget der ikke bringer dem den glæde jeg gerne ville give dem. For det er sgu da det vigtigste.

• #34   29. nov Jeg er en god blanding. Men jeg elsker nok allermest når folk giver mig en udfordring og ret frie hænder smiley
    F.eks. Er min brors ønske hvert år: ting med/til hest. Et år fandt jeg pastaer formet som heste. Der var bare sådan en lille for sjov gave til 20 kr, men det er stadig den de alle snakker om, ingen snakker nogensinde om de ting jeg gav ham fra hans ønskeliste (selvom jeg ved han også blev glad for dem).

Min veninde sagde sidste år at hun ønskede sig noget sjovt, så det fik hun. Jeg lavede en masse små pakker med ting hun kunne bruge, men som alle passede til noget af en sangtekst. Hun blev så glad og sagde det var den helt perfekte gave.
    Jeg ved stadig ikke hvordan jeg skal toppe den i år, men jeg finder jo nok på noget.

Min mand ønsker sig gerne ting han mangler, så det får han, og så forkæler jeg ham lidt igennem året i stedet.

Samtidig går jeg op i at få så meget for pengene som muligt, så når jeg har ønskelister (som jeg altså går ud fra, selvom det ikke altid er det de får) så har jeg et mål om at få så meget fra den som muligt for de få penge jeg har at gøre godt med, det er blevet lidt en konkurrence med mig selv smiley men vi må også gerne købe brugte ting, når det giver mening, bøger f.eks. Så er det lidt nemmere at få pengene til at række lidt længere.

• #35   29. nov De to børnebørn på 11 og 7 får hver 500 kr. tl fødselsdage og jul.

Så kan de / forældre købe, hvad ungerne ønsker sig.

Der er ikke andre, jeg køber julegaver til, de er jo voksne.

Zippy derimod, han forkæles med kalendergaver og julegaver.

• #36   29. nov Jeg er glad for at få en ønskeseddel, fordi jeg ikke altid ved, hvad folk ønsker sig, har brug for eller bare vil blive glad for. Men det betyder da ikke, at jeg nødvendigvis holder mig til ønskesedlen, det er jo trods alt ikke en bestillingsseddel.
    Hvis jeg pludselig får en god ide, eller falder over noget, jeg synes passer lige til den ene eller anden, så er det da det, de får.
    Men ønskesedlen er rar at have at læne sig op ad, hvis jeg nu ikke lige får den der gode ide.

Og så savner jeg da mine nevøer og niecer var små, for det var en ren fryd at finde på gaver til dem. De ønskede sig så mange ting, og blev glade for også de ting, de ikke lige selv havde tænkt på.
    Min ene nevø skrev altid en kæmpelang ønskeseddel, der altid sluttede med: "og i øvrigt alt fra BR's katalog". Jamen så er det jo forholdsvis nemt at ramme rigtigt.
    Det blev sandelig noget sværere at ramme rigtig uden ønskeseddel, da de blev teenagere og nu unge mennesker.

• #37   2. dec Jeg elsker at give gaver. Både dem de ønsker sig, og dem jeg selv finder på.

I lørdags modtog jeg en lille gave fra min ældste datter. Ting hun selv har lavet, bla Hilde i stof rester, og et bæger fyldt med " lykkepiller", hvor jeg skal åbne en hver dag.
    Der er så en helt personlig hilsen fra min datter.

Der var også et glashjerte. Den havde mit mellemste barnebarn set i genbrug og havde tænkt på mig, så den fik jeg

Jeg elsker sådanne gaver, og tanker smiley

Jeg har haft det vanvittigt hårdt specielt siden august, hvor min far har været rigtig syg, røget ind og ud af sygehus og aflastning, og sidst var jeg medindlagt.
    Så lige præcis sådan en gave med alle de personlige tanker til mig, ramte mig helt ind i hjertet og de viste jeg havde brug for det

profilbillede
  • #38   2. dec Maleriet på pilleæsken har min datter også selv malet smiley

profilbillede
  • #39   2. dec det er da også en virkelig fin gave ...

• #40   2. dec Rigtig fine og personlige gaver.

• #41   2. dec Den betyder helt enormt for mig. For alt i mens jeg er ved min fars side, svigter jeg jo også andre.

Så at de stadig er der for mig, betyder jo alt.

Det med at udplukke ting betyder så meget

• #42   2. dec Staffordshirre, at du har en fantastisk datter er jo ikke kommet af ingenting.
    For at få en fantastisk datter kræver det jo også en fantastisk mor. smiley

profilbillede
Kommentér på:
Gaver ..

Annonce