{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak nr. 5 2025- forårets komme
  • #1   1. mar I lige måde

profilbillede
  • #2   1. mar Jeg skal på ferie lige om lidt, det har jeg ikke været i næsten 100 år. Min slidte krop trænger til varme. Som med nærmest alt andet, er heldet med mig.... Vejret lige præcis dén uge, hvor jeg er der, er fuldstændigt atypisk. Der loves kølige temperaturer, regn og sågar sne i bjergene smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #3   1. mar Emotionel blackmail face smiley

profilbillede
  • #4   1. mar Svigerfar har fået flere blodpropper. Familien er blevet kaldt sammen. smiley

• #5   1. mar Det lyder ikke godt Susanne. smiley

• #6   1. mar Jeg går på en uges ferie i morgen og FUCK hvor har jeg sjældent haft så stort behov for det!

Jeg mistede meget uventet min far i starten af januar, 72år gammel. Den ene dag var vi ude og shoppe sammen, den næste dag fik jeg et opkald om at han var død.
    Med død følger en masse praktisk l*rt, som man bare ikke har lyst til at klare og dét er vi ikke færdige med endnu - jeg står umiddelbart til at miste min bil i det.

Oven i er der jo et fuldtidsjob at passe, en hund som nu er for meget alene hjemme (min far plejede at passe ham) - så der følger en god omgang dårlig samvittighed med. Så står jeg også midt i en flytning (i morgen) og har haft både ny og gamle bolig at gøre klar.

Så ferie, JA TAK - selvom en uge vist ikke er helt nok.

• #7   1. mar Anni, de kan ikke længere hjælpe ham, så det er kun spørgsmål om tid. smiley

• #8   1. mar Tilla siger, at det allerede dufter af forår og jeg vil give hende ret, solen skinner og nu har jeg også hørt lærken her smiley

profilbillede
  • #9   1. mar trist Susanne ... det er en hård tid ..

• #10   1. mar Susanne, håber, at det går hurtig .....

• #11   1. mar smiley Glædelig forårsdag til alle smiley Sidder lige og får en leverpostejmad. Just hjemkommet fra træning med Penny. Fokus på rondering smiley smiley Whats not to like. Siden havee jeg mit B hold. Fokus på Fri ved fod momenter og Positionen “stå” under gang. Fik givet dem noget at gå hjem og nørde med hver især og to fik lidt en AHA oplevelse. Det er FEDT når man kan hjælpe folk videre med deres øvelser smiley Og så gik vi lige i klubhuset og fik en fastelavnsbolle og lidt snik snak smiley
    Og så tror jeg ellers jeg finder på noget at lave udendørs i solen resten af dagen smiley smiley smiley

• #13   1. mar Susanne, det er nok det bedste for svigerfar. Jeg håber din mand er ok, trods omstændighederne smiley

Åh Erika, kondolerer med dit tab smiley Mange, mange tanker til dig smiley

• #14   1. mar Jeg har været ude for at hjælpe min veninde med at pakke de sidste 20 år af hendes liv ned, så hun i huj og hast kunne flytte fra sin kommende eksmand. Vi var mødt en flok mennesker op, havde en masse kasser, bobleplast og et par trailere. Det gik som det nu går, men da hun sagde på gensyn til sin store søn og sine 2 hunde og brød sammen, gjorde jeg også smiley

Hun bor pt i en venindes kælder på Als, men min bror og jeg blev enige om, at hun kan tage ud i vores sommerhus i noget tid, så hun ikke behøver ligge i en mørk og fugtig kælder, når nu livet er træls nok i forvejen smiley

• #15   1. mar Shit shit shit. smiley
    Mit dankort virker ikke smiley
    Jeg kan ikke handlet i butikker, købe noget på nettet og hellere ikke hæve noget i pengeautomater, hellere ikke mobilepay kan jeg bruge. smiley
    Og lige netop nu hvor jeg for engangs skyld ikke har nogle kontanter hjemme. smiley

Det startede her til morgen i Lidl, hvor jeg ikke kunne betale for mine varer. smiley
    Men må sige, at servicen i Lidl er uovertruffen. smiley
    Der var en af medarbejderne som betalte mine varer for mig. smiley smiley
    Tænk, at betale varer for flere hundrede kroner for et fremmed menneske. smiley
    Hvor er det dejligt at der stadig findes sådanne mennesker. smiley
    Og selvfølgelig får hun pengene igen når jeg engang får et nyt kort. smiley

• #16   1. mar Øv Anni, jeg har kontanter hvis du mangler noget, du kan bare hente

• #17   1. mar Tusind tak Bodil. Hvor er du sød smiley smiley smiley

Jeg plejer eller også have kontanter hjemme, men lige nu har jeg selvfølgelig ingen.
    Men jeg klarer mig fint.

Det er bare så pinligt at stå I butikken og man kan ikke betale. smiley

• #18   1. mar Anni, de mente alt imellem timer til et.par dage.

Anne, min mand har afskrevet sin far for flere år siden, da han stod ved vores dør og truede med, at han aldrig ville se ham igen.

Men jeg er lige kommet hjem fra sygehuset, og min søn tager det hårdt på.

• #19   1. mar I lige måde smiley Vi har været på nogle ture i det dejlige vejr. I dag havde vi en legeaftale i skoven inkl. god gåtur så vuf er træt nu smiley

• #20   1. mar Det har da været fantastisk vejr i dag smiley
    Vi gik tur i formiddags, og havde min mands søn, svigerdatter og barnebarn til frokost.
    Eftermiddagen blev brugt på at fejre Theodors 4-års fødselsdag.
    Lige nu slapper jeg af med en varmepude og en god bog.
    Jeg har heldigvis rester til i morgen - Arlas opskrift på "marry me chicken" kan anbefales smiley

• #21   2. mar I dag er det Fastelavn og jeg skal på job og holde børnegudstjeneste og tøndeslagning og ungerne skal spise for meget slik.

Vi går og håber det snart bliver torsdag, så skal skønheden her scannes så vi kan se om ikke hun bærer på nogle små mirakler indeni.
    Det er hendes sidste kuld og det er snart 2 år siden vi havde hvalpe sidst så vi er jo altså noget skruk!

profilbillede
  • #22   2. mar Her til morgen har svigerfar fået fred. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#23   2. mar Kondolerer for jeres tab

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#24   2. mar Venner smiley

De to er så gode for hinanden. Chihuahua er ikke en race til børn men lige vores barn og Perle er perfekte sammen fordi Zara er vant til katte og ved hun ikke kan løfte mm på hunden selvom hun er lille hund

Det er skønt at se sådan et venskab

profilbillede
  • #25   2. mar Kondolerer, Susanne smiley

• #26   2. mar Kondolerer Susanne.
    Selv om det gør ondt at miste, så er det godt for ham at han har fået fred.
    Giv din søn et stort kram og sig at jeg også sender varme tanker til ham.

• #27   2. mar Tak Lens og Linda.

• #28   2. mar Mange tak Anni. Han er hårdt ramt, så jeg skal nok give ham et stort kram. Han fik også et stort kram i går, da han stod med tårer i øjnene.

• #29   2. mar Det gør mig ondt Susanne. Om man har tæt kontakt eller ej, så er det altid et stort tab. De varmeste tanker til jer.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 168
    #30   2. mar Drengene i skoven. smiley

profilbillede
  • #31   2. mar kondolerer Susanne .. sorg tager den tid den tager ..

• #32   2. mar Kondolerer Susanne

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.421
    #33   2. mar Jeg kondolerer, Susanne.

• #34   2. mar Mange tak til jer alle.

Familien er lidt problematisk. Og helt ærligt føler jeg mig ikke velkommen. Han var min svigerfar, så selvfølgelig er jeg påvirket af hans død. Han har trods alt hjulpet os noget med huset og tilbragt en del timer her.

Og søsterens bemærkning i går skal hun være glad for, at jeg ikke hørte, for så havde jeg ikke holdt min mund. Hun spurgte, om de skulle vædde på, om han døde før eller efter deres mors dødsdag den 5. Marts.Hun er en ægte blondine, selvom hun er mørkhåret. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#35   2. mar Vi er ikke i mål men se lige Perle Før og efter barf

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#36   2. mar Og efter

Det er især øjnene jeg bemærker

profilbillede
  • #37   2. mar Ja Sikken en forskel Lens smiley

• #38   2. mar Kondolerer Susanne.

• #39   2. mar Vi er til fødselsdag i dag, så Sam er hos min søster, de hygger med lang tur i skoven og nyder solskinnet ??

profilbillede
  • #40   2. mar ??

profilbillede
  • #41   2. mar Mange tak Lene.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#42   2. mar 'Ja Sikken en forskel Lens <3'

Min barf gør hunde blodtørstige bror kan ikke se forskellen så dejligt andre kan smiley

Jeg synes jeg det er meget bedre - hun lignede en Dark metal dødninge hoved hund før :)))

Og ja det er der stadig men det skal vel nærmest gennem pels skifte før det kan være helt væk... men altså... han kommer aldrig til at sige et eneste godt ord om barf så....

• #43   2. mar Jeg købte et lækkert okseben til hunden. Den valgte så at gå ud og grave det ned i haven. Nå.. jeg er spændt på hvornår den kommer ind med det igen smiley

• #44   2. mar Kondolerer Susanne smiley

• #45   2. mar Iligemåde smiley det begynder ligne noget smiley

profilbillede
  • #46   2. mar Mange tak Kirsten.

• #47   2. mar Kondolerer Susanne smiley det gør mig ondt...

• #48   2. mar Lens ja jeg tænker da også at de misfarvede hårstrå skal fældes før, og nu komme frem inden det forsvinder helt.

• #49   2. mar Lens, hun ser meget bedre ud nu.

• #50   2. mar Mange tak Obster.

• #51   3. mar Jeg kondolerer Susanne.
    Og håber din søn kommer fornuftigt videre, det er aldrig sjovt som mor, når ens børn er ulykkelige.
    Kram herfra.

• #52   3. mar Varme tanker herfra Susanne smiley

• #53   3. mar For pokker hvor har det været en dejlig weekend smiley Var 'alene' hjemme for gemalen var på trædrejekursus. Ronderingstræning lørdag med Penny. Spor i går med både Penny og Clinton. Udfordrede Penny med vinden og spor diagonalt på sårækkerne og både knæk og spidser. Clinton gik bare et langt hyggespor. Hyggede med køerne på i solen på folden mens lærken sang. Igår aftermiddags gik jeg en dejlig skovtur med vovserne. Fodrede køerne med hjælp fra min fine lille 'Blå' - en indisk Solis; en fed lille traktor smiley Den er jeg lidt mere dus med en den store tunge Ferguson, hvor der ikke skal ret meget fumleri til så har man lavet en stor bule i laden (ups) eller væltet noget af stakken med wrap baller - mangler smiley der ruller med øjnene smiley
    I aften skal jeg til rally med Penny - glæder mig smiley

• #54   3. mar Jeg er også gået i totalt forårs-mode. Udover LP-træning med begge drenge og fastelavns-arrangement med Sheena, har jeg tilplantet ca.15 krukker med stedmoder/hornvioler.
    Så fik jeg (forhåbentlig) sneglesikret mine jordbærbed, så jeg ikke behøver gå i krig om nogle måneder!

Og er SÅ klar til at forspire sommerblomster og grøntsager, men det er nok en lillebitte smule for tidligt endnu.

• #55   3. mar "Og er SÅ klar til at forspire sommerblomster og grøntsager, men det er nok en lillebitte smule for tidligt endnu." - Jeps, nye forspriningsbakker er indkøbt (sådan nogle solide nogen der kan genbruges - købte et par sidste år som et forsøg; de er geniale smiley Men venter lige lidt med frøene for ellers kan jeg nok ikke vente og kommer til at så det hele lidt for tidligt smiley Her skal forspires majs, spidskål, tomater og græskar smiley

• #56   3. mar Jeg går også og tripper for at komme igang med haven for alvor. Der er heldigvis nok at lave allerede nu, selv om det er for koldt til at så det meste.

Tomatfrøene er fundet frem, de bliver sået i løbet af ugen og så har jeg et lille projekt, der inkluderer opsætning og fyldning af ca. 50 pallerammer, som jeg købte billigt i efteråret, de skal ende med at huse en miniplanteskole, hvor jeg kan så og opformere stauder, buske mv.

Da jeg var syg det meste af sidste sommer, har jeg også lige 400-500 hjemmehørende stauder, der står i bed og potter, som jeg skal have plantet ud på matriklen + ca. 50 buske og træer og så kom jeg lige til at bestille 14 roser og 10 birketræer i weekenden smiley

Jeg fik også kigget til Dahlia knoldene, som har overvintret i flamingokasser i garagen og alle ser fine ud og skal deles på et tidspunkt i løbet af måneden smiley

• #57   3. mar Ja, og drivhuset kan man også gøre klar; det skal vaskes ned og der skal sættes nogle flere 'rammer' til tomatplanter derind og de skal fyldes med jord. Vi har opgivet vores projekt med at lave vores udplantningsjuletræer selv. Der er et eller andet om at få dem til at trives vi ikke ved smiley Så nu har jeg 30 kvm drivhus til tomater og agurker smiley

• #58   3. mar Mange tak Dorte og Mette.

• #59   3. mar Varme tanker herfra Susanne.

• #60   3. mar Hold da op, hvor får man efterhånden en elendig servicen de forskellige steder. smiley

Jeg kører til banken med mit dankort som ikke virker, og så hænger der et skilt på døren hvor der står: personlig betjening torsdag fra 13 - 15
    smiley smiley smiley
    Og det hjælper nok ikke engang at skifte til en anden bank, for de har vel samme dårlig service.

Så nu sidder jeg her og kan ikke handlet ind før på torsdag. Godt at jeg har nok kattemad hjem og hurra for fryseren. smiley

Ja, ha, ja, så siger i at jeg jo bare kan ringe.
    Nej, det kan jeg ikke, for på grund af min hals er jeg ikke ret god til at tale i telefon. smiley

• #61   3. mar Manhe tak Lise-Lotte.

Anni, kan naboen ikke ringe for dig? Du skal jo blot bekræfte, at det er på vegne af dig. Det gør vi her, fordi jeg ikke så godt kan høre.

• #62   3. mar Jo Susanne, det kan jeg, men nu viser det sig, at man hellere ikke mere kan ringe til dem og få hjælp

Godt nok dårlig service at man kun kan få personlig betjening torsdag timer om ugen

• #63   3. mar Da russerne fik en "god" ide under 2 verdenskrig.
    Ja, ja, ja, og så kommer der nok de samme kommentarer der plejer at komme om msn, om hvor useriøse de er. Men det er nu ikke kun dem der skriver om russernes "gode" ide.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/bizar-krigsstrategi-fra-anden-verdenskrig-sovjetunionens-anti-tank-hunde/ar-AA1A84Kb?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=485ea75cec744da4b266234594091c41&ei=24

• #64   3. mar Vi kan heldigvis stadig ringe til banken.

• #65   3. mar Der er en tæve i læbetid, så Balder taber sig pænt hurtigt. smiley

• #66   3. mar Har banken ikke sådan en chatfunktion? Og kan du ikke se i netbank om kortet står som aktivt?

Jeg har Nordea, som nok har den ringeste platform af alle banker, men selv hos dem kan man tjekke kortstatus, og de har en chatfunktion som er bemandet det meste af døgnet.

• #67   3. mar Jeg har i øvrigt af samme årsag oprettet en konto ved Lunar. Det er gratis, og der følger et Visa-kort med, både et fysisk og et virtuelt. Jeg har som regel omkring 1.000-2.000 stående på den konto, så jeg altid har et ekstra kort, i fald mit vanlig kort bliver spærret eller forsvinder (det er sket for mig 2 gange på et år, så derfor oprettede jeg kontoen i Lunar). Man kan selv bestemme koden på sit kort, så man har samme kode på begge kort.

Jeg har hørt om folk der har bøvl med fx Lunar, hvis de flytter store summer. De er åbenbart lidt sløve til at frigive penge, hvis der har været mistanke om hvidvask. Men når det bare er småbeløb, er der ikke problemer smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#68   3. mar Du har min dybeste medfølelse, Anni. Det er SÅ frustrerende, når kortet ikke virker - og at være så afhængigt af, at det gør smiley

Mit Dankort blev spærret i går, da nogen havde forsøgt at hacke det. Heldigvis har jeg et ekstra - som jeg blev opfordret til at få lavet, da jeg tog til Skotland sidste sommer.
    Jeg sørger også for altid at have en portion kontanter, hvis "systemerne" bryder sammen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#69   3. mar Mit ekstrakort er knyttet til samme konto som det spærrede kort, Anne - og samme bank. Er der en grund til, at du valgte en anden bank til dit ekstrakort?
    Jeg har også samme kode på kortene. Heldigt, så jeg ikke behøver forvirres over en ny kode smiley

• #70   3. mar Isabelle, jeg har prøvet en enkelt gang, at der var blevet hævet i omegnen af 56.000 kr fra min konto, så derfor var min konto også spærret smiley Så kan man have nok så mange kort, men hvis kontoen er spærret, er man lige vidt. Så 2 kort til 2 forskellige konti smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#71   3. mar DET giver mening smiley
    I mit tilfælde var det heldigvis kun et kort, der var spærret.

• #72   3. mar Og så har jeg stor respekt for bandit-hackere, og hvis de kommer ind i min rigtige bank, kan de finde ud af ALT om mit liv. Hvis de kommer ind i min Lunar-konto, tror de at jeg lever af Temu-varer og sære hundegodbidder smiley

• #73   3. mar Jeg plejer altid at have et tusind eller to tusinde hjemme i kontanter - bare ikke lige her, hvor kortet ikke virker. smiley

Det er ikke et problem at kortet ikke virker og at jeg ikke har kontanter hjemme. der er muligheder nok hvor jeg kan låne.
    Endda Bodil herinde har tilbudt mig at låne smiley

Det jeg er virkelig sure over er, at kunderne - som bankerne jo lever af kun har to timer om ugen, hvor de kan komme i kontakt med et levende menneske. smiley
    Jeg synes at det er direkte uforskammet, speciel over for gamle mennesker som ikke kan alt det der med pc mm. smiley

Jeg er exklusiv medlem af min bank, det vil sige at jeg ikke betaler gebyrer af nogen art og at jeg skulle have en masse fordel frem for "almindelige" kunder.
    Så jeg skrev en mail til min bankrådgiver og brokkede mig over deres elendige service og at mine penge for eftertiden vil blive gemt under madrassen. smiley
    Så gik der godt nok ikke ret lang tid og jeg blev ringet op af banken og blev hjulpet. smiley

Egentlig også total ulogisk at blive så irriteret over at kortet ikke virker.
    Jeg skal jo ikke bruge det lige nu og de næste par dage. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#74   3. mar Det ER også helt absurd - at bankerne har sparet så mange filialer væk. Her i min by er der ikke en eneste bank.

• #76   4. mar På turen i går stødte jeg på tre viber - endnu et af de skønne og sikre forårstegn smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#77   4. mar Muskvittens sang er mit forårstegn smiley også selv om den KAN finde på at starte lidt op allerede i januar smiley
    Solsorten synger sange om skønne sommeraftner smiley

• #78   4. mar Musvit, blåmejse o.lign. synger hele året her, synes jeg smiley

• #79   4. mar Muskvittens

Er det Elon-udgaven? smiley

• #80   4. mar #79 ... Fniiis

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#81   4. mar Jeg aner ikke, hvorfor jeg jævnligt får et k ind i musvitten - men jeg gjorde det også FØR ham den underlige smiley smiley

For mig er musvittens sang et forårstegn - men jeg hører den så heller ikke hele året smiley
    Iflg. "naturguiden" starter hannen sin sang i januar. Så tidligt husker jeg heller ikke at have hørt den, men det ER da muligt sådan en sjælden gang smiley

• #82   4. mar @ Anni, hvad er det for en bank .. vi har Danske Bank og de har da ihvertfald i større byer en hverdagsåben afdeling samt en døgn service man kan enten ringe til eller chatte med via ens netbank .. og så har vi også et ekstra kort ...

spørger nok dumt men når ens kort er spærret virker mobile pay så heller ikke ...

• #83   4. mar Her starter musvit hannerne med at synge lige efter nytår, vi har mange og de er ret tillidsfulde. De sidder tit og kigger ind ad vinduerne, sikkert fordi de også piller insekter og edderkopper ud af sprækkerne mellem karm og vinduesramme. Her en han øverst med bred sort stribe på brystet og en hun nederst. Billederne er taget gennem mit stuevindue smiley

profilbillede
  • #84   4. mar @82: Mange af de lidt mindre banker har ikke ret mange filialer og ikke ret meget åben for personlig kontakt.
    Mht mobilepay og spærret kort. Så vil jeg da formode at mobilepay ikke virker når kortet er spærret; den er jo tilknyttet kortet.

• #85   4. mar Jeg tror at det her en en muskvit smiley

profilbillede
  • #86   4. mar Jeg har godt hørt musvitten - så lyder det af forår for mig smiley

• #87   4. mar Stakkels min mor. Sønnike kastede pludselig op og selvfølgelig stod hunden lige i skudmål. I bad med både hund og barn og i nyt tøj. I kampens hede lukkede jeg hunden ud i haven for at den kunne tisse. Gæt hvem der havde rullet sig ''tør'' i vores kartoffelbed... smiley Det passede lige med at jeg skulle på arbejde og efterlade min mor med dem

• #88   4. mar Hanne, jeg har Danske bank.
    Man kan ikke ringe til dem, for at få hjælp, men det er rigtig, at man skal chatte med netbanken.
    Og nej, de har ikke en hverdagsafdeling hvor der er åben. Det havde de engang men ikke mere.
    Det er virkelig en utrolig dårlig service bankerne har i dag.
    Der er masser af mennesker som ikke kan finde ud af at chatte og at ordne alt over komputeren. Og at man kun har mulighed for at komme i kontakt med et rigtig levende menneske to timer om ugen synes jeg er en frækhed.

Og nej, når kortet er spærret, så virker mobilepay selvfølgelig hellere ikke, for ellers nytter det jo ikke at spærre kortet.

• #89   4. mar Vi kan sagtens ringe til Danske Bank. smiley
    45 12 51 90 nummeret til Danske Bank.

Dit kort er vel ikke spærret Anni, når det "kun" er holdt op med at virke?

• #90   4. mar Det er chippen på kortet som er defekt

• #91   4. mar Ja Susanne, men hvad hjælper det når ikke man kan få hjælp på det nummer ?

• #92   4. mar Hmm mystisk. Det kan vi.

• #93   4. mar jeg har altså også fået hjælp via tlf ved Danske Bank ... ikke lige fornyligt ganske vist med dog både herhjemme og fra udlandet .. men jeg er bestemt ikke uenig i at servicen er ringe .. de tjener styrtende, det er krav at vi har nem-konto og når de er på røven får de bankpakker ... det burde være en forpligtigelse at kunderne kan komme i kontakt minimum mandag-fredag indenfor en rimelig tidsramme

• #94   4. mar dette hedder Dk Bank Kundeservice :
    70 12 34 56

Kontakt kundeservice hele døgnet på +45 70 123 456

https://danskebank.dk/privat/find-hjaelp/ring-til-os

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#95   4. mar "spørger nok dumt men når ens kort er spærret virker mobile pay så heller ikke ... "

Nej, det tror jeg ikke - medmindre man har mobil pay koblet til en anden konto end det spærrede korts konto.

• #96   4. mar HG har fået en ny dronning af brok smiley

• #97   4. mar Er der nogen af jer der har erfaring med ældre hunde med nedsat nyre funktion?

• #98   4. mar MC - ja, det har jeg.
    Hvad kan jeg hjælpe med?

• #99   4. mar Karina, tak! Min gamle hund på snart 15 år har forhøjede tal. Eller egentlig er det kun urea der rigtig er forhøjet. De var let forhøjede for 3 måneder siden, nu en fordobling. Creatinin er også en smule forhøjet. Alle andre tal er flotte. Jeg var som sådan ikke vildt bekymret, jeg tænkte det var hans alder, alm slid og at han så skulle på nyrediæt.
    Men dyrlægen lyder bekymret, og hun mener ikke der er alm slid. Så hun vil lave en masse videre undersøgelser og synes ikke jeg skal sætte ham på nyrediæt.
    Jeg blev helt paf og den situation, så jeg anede ikke lige hvad jeg skulle sige eller spørge om.
    Min mavefornemmelse siger mig, at nyrediæt er det rigtige, og at det er hans alder. Men jeg ved ikke hvor meget jeg skal lade ham undersøge? Han får taget en urinprøve. Men jeg ved ikke hvad der ellers giver mening?
    Har du erfaring med nyrediæt?

• #100   5. mar Anne 85? lammegrib? alle fugle er så smukke undtagen gribbene altså....den er jo virkelig GRIM.

• #102   5. mar Når der lukkes en dør, åbnes der også en anden…

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#103   5. mar #102 smiley ???
    Der må være nogle indlæg, jeg er gået glip af smiley

• #104   5. mar jeg ved heller ikke hvem Anne mener ...

@ MC .. jeg har ikke erfaring, men her hvor vi bor er der en med en meget gammel hund, den fik for nogle år siden, vil tro 2-3 år siden konstateret dårlige nyrer ... hun satte sig ind i nyrediæt og laver selv mad til hunden, den bliver 16 år næste gang ..

• #105   5. mar Jeg har ikke delt noget før nu, Isabelle smiley

Min familie er i opløsning…efter 19 års samliv meddelte kæresten pludselig og uden forvarsel, at vi ikke længere skulle være en familie smiley

Huset skal sælges, vi skal flytte og jeg skal nu undvære mit barn 1/2 delen af tiden smiley

Jeg kæmper og er i knæ…er for første gang i mit liv helt nede og bide i græsset smiley

Men jeg skal nok klare det. Det skylder jeg både mit barn, men også mig selv smiley

Lige nu er alt bare kaos…

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#106   5. mar Åh, det gør mig frygtelig ondt for dig, Linda smiley
    Jeg håber inderligt, at du har gode mennesker omkring dig, der kan støtte i din grusomme situation smiley

• #107   5. mar Det gør mig ondt Linda, men jeg er dybt imponeret over din indstilling, den skal nok hjælpe dig igennem ..

• #108   5. mar For pokker Linda, sikke dog en kaotisk og forfærdelig tid du er midt i smiley

Når situationen er som den er, håber jeg i får et hurtigt salg, så du kan komme videre. Du har heldigvis din datter at kæmpe for smiley

• #109   5. mar Jeg er blevet grebet af både familie, veninder, kolleger og ikke mindst ledelsen på mit arbejde. Og derfor står jeg stadigvæk smiley

At vide, at min arbejdsplads vil gøre hvad de kan for mig og accepterer, at jeg i perioder går tidligt og måske arbejder mere hjemme, så jeg ikke skal bruge min dyrebare tid i trafikken, men kan bruge den sammen med mit barn, er simpelthen guld værd!

Jeg har også investeret i et mentorforløb ved en fantastisk kvinde smiley Det gør ondt og er barskt, men det giver mig de rette værktøjer til at kæmpe og vælge mine kampe med omhu smiley Det er ikke kønt, men jeg kommer stærkere ud på den anden side og ved, at jeg i det mindste kan se mig selv i øjnene og være stolt af, hvordan jeg har tacklet det hele smiley

• #110   5. mar Åh nej Linda, det gør mig ondt.
    Du har den helt rigtige indstilling, og heldigvis lader det til, at du har rigtig god opbakning smiley

• #111   5. mar Det gør mig ondt, Linda. smiley

Godt du har gode folk omkring dig. Jeg er sikker på, at du nok skal komme stærk ud på den anden side,

• #112   5. mar Nej, nej nej Linda, det gør mig ondt.
    Det lyder godt at du har gode venner, familie og arbejdsplads som er der for dig. smiley
    Hvis jeg kan gøre noget som helst for dig, så sig til.
    Håber, at I kan skilles uden alt for mange problemer.
    Stort jamen og varme tanker til dig og dit lille menneske. smiley

• #113   5. mar Hvor er I altså søde alle sammen smiley

Jeg har heldigvis fået fingrene i et lejet rækkehus til mig og mit lille menneske fra 1/6, så lige nu, sparer jeg alt det op, jeg kan. Det bliver dyrt og noget stramt, men det bliver vores og kun vores smiley

Der er lille have til og lige ud til legepladsen. Alle de grønne områder er beplantet med sommerfugle og insekt venlige planter og sommer blomster. Så føler mig en lille bitte smule heldig midt i alt kaosset smiley

Med alle de mennesker, der tror på mig, så kan jeg ikke andet end at komme stærkere ud på den anden side smiley Vi skal bare lige igennem kaos først…

• #114   5. mar Alt det BEDSTE til dig Linda smiley

• #115   5. mar Årh ha Linda, av det må være en svær tid smiley
    Føler med dig. Du lyder dog til at tackle det mega sejt og tager hånd i hanke med de svære ting!

• #116   5. mar Tanker til dig, Linda smiley

Hvis du og minimennesket har brug for en gratis ferie i Sønderjylland, så sig til. Det er super børnevenligt dernede, og tæt på fx Danfoss Universe. Der er fine badestrande, der er mange børn og så er der verdens sødeste naboer, som man også kan tage en snak med og få vendt de tunge tanker.

• #117   5. mar Anne .... jeg er VILD med du også lige får udlånt naboerne smiley smiley

• #118   5. mar MC - min gamle tæve fik konstateret svær nedsat nyrefunktion, da hun var 13,5 år. Hun kom på nyrediæt og levede til hun var næsten 16.

Hvis din mavefornemmelse siger, at nyrediæt også er vejen frem for din hund, så ville jeg gå med den. Udvalget her i DK er ikke ret stort, men der er mange varianter, der kan købes hjem fra Tyskland. Min tæve fik lidt mad-lede (det følger tit med), men når jeg bare kunne give hende afvekslende foder (som hun altid havde været vant til) så gik det fint.
    Maxi-Zoo har deres eget fodermærke, hvor de også har både tørfoder og vådfoder i nyrediæt. De har endda godbidder smiley

Alt det bedste til jer smiley

• #119   5. mar jeg er VILD med du også lige får udlånt naboerne

Men det ér vitterligt de BEDSTE naboer smiley

Genboerne er hhv. pensioneret psykiater og psykolog. Den første nabo er ambulancelæge (narkoselæge) og den næste er pensioneret praktiserende læge. Naboen til den anden side er snusfornuftig bankrådgiver, som sidste år blev forladt af sin vatpik af en mand. Og så er der campingmutter og campingfatter, som er bundsolide.

Ens for alle er, at de mener det meste kan fikses med en GT og en dukkert i havet smiley Ej, der er seriøst ikke de problemer, som de ikke kan hjælpe med. Nogle er roligt og omsorgsfulde, nogle er sjove og glade og til sammen er de bare helt perfekte smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#120   5. mar Mange tanker Linda - du har ret I at nye dører åbner sig. Du er stærkere end du nødvendigvis ved pt. Kram.

Trekløveret hygger - og jeg forsøger at vænne mig til at jeg har fået en hund der altid ser sådan her ud når hun ser på mig smiley just another evening with my awkward dog... lol det er altså intenst :))

Havde ellers sværget jeg ikke gad det igen efter min bc og her er vi... smiley

profilbillede
  • #121   5. mar Karina, tak. Det lyder virkelig som et "mirakel" foder smiley Men dyrlægen siger fortsat nej. Jeg forstår det ikke helt. Kan det skade, hvis nyren ikke fejler noget? Jeg har købt foderet fra Hills, men ikke taget hul på det endnu.
    Men der må vel være noget med nyren, når det ene tal stiger så meget.
    Han har heldigvis ingen symptomer, ud over let forøget drikkelyst. Det er opdaget tilfældigt, ved den årlige blodprøve.
    Urinprøven var helt normal, så dyrlægen er i tvivl om hvad det er og hvorfor.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#122   5. mar MC jeg tillod mig at spørge en meget dygtig veterinær jeg kender og hun siger at du kan prøve at undersøge nyrer diæt fra specific- iflg hende har hun gode erfaringer med det, og bedre end fx virbac (som ellers har været det de sælger så hun er ikke farvet af salg men erfaring:)) Hun siger jeg også bør skifte min gamle kat til det så er selv ved at undersøge og jeg kan godt se at fordelingen af indhold er noget anderledes end mit nuværende

Jeg kan ikke forstå du ikke anbefales en diæt. Hvis jeg har forstået det korrekt. Følg din mavefornemmelse

Jeg fodrer fx min hund med råt mod betændelse i bugspytkirtlen og nu må vi se hvad blodprøverne viser i næste uge men umiddelbart er det et valg jeg har taget - og lever med, også hvis jeg tog fejl

Jeg mener en god dyrlæge lytter til ejeren og min har sagt at hun ved lidt om råt men at fedtprocent skal være lav. Og så kan jeg prøve det.

Så følg du din mavefornemmelse for du kender din hund bedst

Jeg satte også min gamle kat på nyre diæt selvom urinprøve og blodprøve var normal. Hun tissede kæmpe søer og skovlede vand ind

Det stoppede hun med og hun har tisset og drukket normalt i et år nu. En kat er ikke en hund men jeg kan ikke forestille mig at en hund på 15 kan tage skade af det heller.

• #123   5. mar Jeg er i bad standing smiley ja han fandt en død fugl og stank - nu er han lækker

profilbillede
  • #124   6. mar Av for pokker Linda smiley Men godt at hører at du trods alt har en stor og dejlig kreds af mennesker der har kunnet gribe dig og hjælper dig smiley Livet slår altså nogle gange nogle kolbøtter som man ikke lige havde set komme. Håber du kommer helskindet igennem smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#125   6. mar I skal lige se den her smiley

https://youtu.be/1LzhCLzfJFg

• #126   6. mar Lens, tak smiley
    Jeg forstår heller ikke helt det med foderet. De ville ringe igen enten i dag eller i morgen, så vil jeg spørge. Så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan urea stige hvis de får for meget protein. Og så ville det jo give mening med nyrediæt. Og det kan da bare være han ikke kan nedbryde samme mængde protein som da han var yngre. Måske. Jeg har ikke forstand på det. Men jeg har også bare svært ved ikke at gøre noget, når jeg kan læse de nyrediæter skulle være så gode.

• #127   6. mar Så fik jeg købt frø til urtehave, drivhus og blomsterfrø til sommerens buketter smiley
    Tomater, salater, gulerødder, rødbeder, græskar, agurker, meloner, kål, ingrid ærter, tatsoi, feldsalat, stangbønner, spinat, majs og ærter.
    Blomster: Lathyrus, zinia, asters, skabiose.
    Uuuh glæder mig til at komme igang. I første omgang er der jo en hel del der skal forspirres. Dejligt at have noget rart og hyggeligt at se frem til smiley Man trænger lidt til en modpol til at det trælse man hører om i nyhederne.

• #128   6. mar Der kan jo være mange ting galt med nyrene og ikke alt kræver samme behandling. Så jeg ville bestemt forhøre mig lidt mere hos dyrlægen inden jeg kastede mig du i diverse forsøg.
    Jeg har selv haft en hund med dårlige nyrer: Min gamle Dobertøs havde nedsat nyrefunktion det meste af hendes liv efter en leptospiroseinfektion hun havde som 13 mdrs unghund (en bakteriinfektion der bl.a. ødelægger nyrene). Sort uheld og temmelig skræmmende, at vi rendte ind i den bakterie et eller andet sted i vores lokalområde. Nå, sidespring. Hun skulle have en diæt der ikke indeholdt for meget protein og det der var skulle være let tilgængeligt og let nedbrydeligt.
    Hun blev 9 år gammel og levede altså det meste af livet af RCs renal og lidt kød som godbidder (det var ikke nyrene men en kræft i milten der tog livet af hende). Jeg holdt hende på nyrediæten og hun fik checket sin nyrefunktion 2-3 gange årligt hele livet. Tallene var hele tiden i den høje ende med inden for skalaen på nyrediæten så jeg vovede at bruge lidt kød som træningsgodbidder (mest bagt kylling) i samråd med dyrlægen. Som almindelige godbidder på gåture osv brugte jeg hendes nyrediæt (heldigvis en megamadglad hund som også var let at belønne med bold og leg smiley ).

• #129   6. mar Mette, tak for dit svar smiley
    Jeg tør heller ikke kaste mig ud i alt muligt. Derfor har jeg heller ikke taget hul på fodersækken endnu.
    Men samtidig tænker jeg også bare, kan det skade med det foder, selv hvis nyrerne så ikke skulle fejle noget smiley

• #130   6. mar Jeg har en nyresyg hund, hun får barf smiley hun har været på rc renal, men ville simpelthen ikke spise det, nu har hun været på barf i 1 1/2 år, hun får kød, ben og kogt græskar, hun får alle mulige forskellige proteinkilder og har aldrig været så frisk som nu, drikker stadig rigeligt, kan ikke holde sig så længe af gangen, men ellers er hun helt frisk smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 111 Emner: 1 Svar: 405
    #131   6. mar Vi har lige haft en dejlig morgen tur til havet.
    Det er så smukt med solopgang og fugle og dejlig bølge lyd smiley

profilbillede
  • #132   6. mar Er der nogle af jer med nyre hunde/katte, hvor det kun er urea der er steget og ikke de andre værdier?

• #133   6. mar Hvornår flytter i unghund over på voksenfoder? Jer der tørfodrer smiley Jeg hører SÅ meget forskelligt og husker ikke fra min sidste hvalp

• #134   6. mar Pernille - Jeg tror det er forskelligt fra race til race og fra individ til individ smiley

Mine gravhunde kom på voksenfoder når de var 6-8 måneder gamle, whipperne når de er 9 måneder-2 år.
    De unge whippets har ofte svært ved at holde vægten på voksenfoder, så der fortsætter jeg til de begynder at se voksne ud i deres bygning

• #135   6. mar Mine kom på vokse foder når de af sig selv begyndte at spise mindre eller når de begyndte at blive for tykke smiley oftest omkring 6 måneder.
    Nu får de barf og her er det bare mængden som reguleres

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#136   6. mar Er der nogle af jer med nyre hunde/katte, hvor det kun er urea der er steget og ikke de andre værdier?

Ved min var værdierne i blod og urin normale men vi valgte at prøve diæten da hun drak som en hund og tissede som en gal... og det virkede som sagt. Det sære var at vi så nogle symptomer men intet i prøverne

Det er en kat på snart 16 år.

• #137   6. mar Forårs rengøring smiley

profilbillede
  • #138   6. mar Det kan altså noget at blive tilbudt et job efter endt (efter)uddannelse/specialisering.. sådan 9 måneder før man er færdig. Og med absolut (med)bestemmelse omkring udformningen af ens egen stilling... smiley

Så bliver det spændende med lønforhandlingerne - der jo i sagens natur ikke kan ske før engang til december. smiley

• #139   6. mar Obster, tillykke med jobbet smiley

• #140   6. mar tillykke Obster godt gået ...

• #141   6. mar Jeg glæder mig til Maj. smiley

• #142   6. mar jeg får nok 2 nye børnebørn til Maj, håber jeg når at få opbygget nogle kræfter inden da ..

jeg synes det er sjovt så mange der gennem årene har haft en vis kropsvolumen, og et mere robust udseende, nogle overvægtige andre bare "større", nu er det lige kendte jeg tænker på, som så er blevet ikke alene super-slim men også har ændret virkelig meget kropsfacon, ikke mindst ansigt-facon, fra "normalt" til nu markeret ... meget af dette mens Ozempic/Wegovy har gået sin sejrs gang ... men samtidig har en del af dem meget travlt med at sige at de sørme ikke har været på vægttabsmedicin .. ja undskyld, jeg tror ikke på det .. ikke når det for nogen er så stor en ændring af hele kroppens og ansigtets femtoning ...
    Indlægge på baggrund af noget jeg har læst om Sofie Linde ...

• #143   6. mar Jeg vil bare sige tusind, tusind tak for alle jeres søde beskeder smiley Tænk at så mange “fremmede” hepper på os og sender os kærlige tanker…det varmer midt i alt kaosset smiley

Jeg har lige pakket en taske og gjort klar til, at jeg skal undvære mit barn den næste uge fra i morgen eftermiddag. Det er hårdt og jeg forudser, at jeg nok kommer til at bruge en god del af turen til arbejdet med tårer i øjnene smiley

Min datter er dog glad og glæder sig til en uge hos sin far og dennes nye kæreste (som han forlod mig for uden at ville indrømme det smiley ).

Jeg håber dog, at det kun er mig, der får det svært i næste uge. Har lagt nogle hyggelige aftaler ind i kalenderen i næste uge…for at gøre noget godt for mig selv smiley

• #144   6. mar Det er hans tab, tro mig. smiley

• #145   6. mar Tillykke Obster smiley

Og tillykke med de ekstra børnebørn, Hanne smiley

Jeg har ikke læst det med Linde, men kender flere som du, der nægter at tage medicinen, og som på magisk vis taber sig voldsomt smiley Jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke indrømmer det?

Jeg er så heldigt indrettet, at jeg holder op med at spise når jeg er stresset. Og jeg er kæmpe stresset lige nu, på alle parametre. Så for at forsøge at holde lidt styr på at få spist, har jeg hentet Lifesum. I dag har jeg indtaget 550 kcal. Det burde jo ikke være til at leve af, men jeg føler ingen sult og ingen overdreven træthed. Men måske skal jeg bestræbe mig på at spise bare lidt mere fremover. Bevares, jeg kan sagtens holde til at tabe 8-10 kg, men ikke på den her måde smiley

• #146   6. mar Linda, der er et helt særligt sted i helvede for folk som ham smiley Karma rammer ham en dag - det gør den altid smiley

• #147   6. mar Jeg har været i Børkop for at få KST til Ellie i dag. Det er en tur på lidt over en time på motorvej med konstant vejarbejde. Men det var det hele værd smiley Min lille hund artede sig så fint, og jeg kunne se på hende at der var effekt. Så nu krydser jeg for at hun har lavet mirakler på min hund smiley

Vi har en tid igen om 3 uger, hvor Dorit også skal dimses. Det prøvede KST-damen nemlig lige, selvom jeg fortalte at Dorit er en satan, der bider både kiro’er, fysser og massører. Men her var hun blød som smør, og nærmest en slags kælen og kærlig smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#148   7. mar Tillykke Obster. Du har helt sikkert fortjent det smiley

Åh, det er barsk, Linda smiley Heldigvis bliver det nemmere og nemmere smiley

Jeg har ikke læst det om kendtes vægttab, men hvis Sofie Linde siger, at hun ikke har taget vægttabsmedicin, er det vel fordi, hun ikke har taget vægttabsmedicin smiley
    Som du skriver, Anne, kan man sagtens tabe sig - altså indtage færre kalorier, end man forbruger uden medicin.
    I øvrigt taber man sig ikke at Wegovy ol. sådan bare. Midlet nedsætter behovet for mad, men spiser man af andre årsager end sult, hjælper det ikke en skid smiley

• #149   7. mar Jeg vil tro at folk har svært ved at indrømme at de er på Wegovy fordi det måske føles som et nederlag at man ikke kan tabe sig uden at 'snyde'. Jeg er ikke bange for at indrømme at jeg får gevaldig hjælp fra Wegovy. Jeg evnede ikke at stå imod og præstere mådehold, når det handlede om mad. Almindelige slankekure havde jeg opgivet for mange år siden. Over årene havde kiloene lige så stille hobet sig op. Et par skader gjorde det svært at dyrke så meget motion som jeg plejede at gøre dengang jeg sagtens kunne holde vægten. Egentlig var jeg fint tilfreds og gik ikke rundt og havde det skidt med mit udseende. Men altså mine knæ og fødder var bestemt ikke glad for de ekstra kilo og det højre knæ blev så slidt at noget måtte gøres. Og strengt taget er det jo heller ikke vildt fedt at ryge i den kategori der hedder svært overvægtig så man fx kunne få en covidvaccination fordi man var i en risikogruppe smiley
    Så jeg tog en ret hurtig beslutning, da jeg sad hos ortopædkirugen, der sagde at jeg SKULLE altså tabe mig og komme igang med træning, hvis det knæ ikke skulle skiftes inden for 1-2 år - operationer er ikke lige noget der står højt på min ønskeliste.
    Jeg har tabt 12,5 kg på 9 måneder. Jeg har det bedst med 'stille og roligt'. Det er virkelig noget jeg kan mærke på min krop og jeg elsker det.
    Jeg spiser egentlig som jeg plejer. Bare i meget mindre mængder og jeg oplever noget jeg aldrig har oplevet før; der kan stå noget lækkert foran mig og jeg kan godt tænke på andet end at spise det. Det har givet mig en åbenbaring i hvor meget mad egentlig fyldte i mine tanker. Jeg har altid haft det sådan lidt 'yeah - right' når folk sagde at de spiste mørk chocolade fordi så spiste de kun lidt. Nu kan jeg pludselig godt forstå det. Min gemal er også på wegovy og det er seriøst noget vi kan mærke i vores husholdningsbudget. Vi køber ganske enkelt bare mindre mad og nogle af de lidt smådyre ting som fx vin og slik er skåret næsten helt væk; vi har ganske enkelt ikke lyst til det mere. I gamle dage kunne vi godt dele en pose chips fredag aften. Nu stiller vi nogle fredage skålen på bordet - og bære halvdelen ud igen når vi går i seng.
    Og ja jeg forventer at være på wegovy eller noget tilsvarende resten af livet; så kan jeg styre hvor meget jeg spiser smiley Jeg synes det er fedt at man kan få den slags hjælp til at tabe sig smiley

• #150   7. mar Mette, kan man være på det hele livet? Vil kroppen ikke på et tidspunkt selv nå frem til, at den ikke har brug for at spise så meget og spise de ting? Eller?

• #151   7. mar Lægen sagde at det som udgangspunkt var noget livsvarigt. Men man kan da håbe at man kan klare sig uden engang i fremtiden. Måske det faktisk kan blive en indgroet vane ikke at spise alt det der er tilgængeligt, men kun det man har brug for smiley

• #152   7. mar Jeg vil så gerne på Wegovy. Men jeg har ikke højt nok BMI. Jeg skal tabe 15-20 kg. Og jeg har forsøgt i så mange år. Jeg kan ikke selv. Heller ikke med hjælp. Jeg tænker selv medicin kunne hjælpe mig. Men det må jeg ikke. Desværre.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#153   7. mar Tillykke med vægttabet, Mette smiley

Min datter startede på Wegovy for lidt over tre måneder siden og har nu tabt omkring 15 kg. Selv har jeg tabt 10 kg på to måneder - så nu mangler jeg "kun" 10-15 stykker smiley
    Jeg ser intet flovt i at have brug for en hjælpende hånd til at tabe sig.
    Det er lidt forskelligt, hvad der siges mht hvor længe, man skal blive ved med at bruge Wegovy, men et års tid eller to til at vænne kroppen til de nye spisevaner er nok et minimum.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#154   7. mar Hvis du har brug for at tabe 15-20 kg, må dit BMI da være højt nok til Wegovy, MC smiley
    Hvis du har en meget skrap læge, kan du prøve at kontakte en vægttabsklinik. Her skal du dog så betale for mere end bare medicinen.

• #155   7. mar @ Linda ... jeg er så imponeret over din tilgang ... virkelig ... du griber det bare så rigtigt an, er sikker på du er den der kommer stærkest ud på den lange bane ..

@Vægttabsmedicin ... jeg har intet imod det, men fatter ikke man ikke bare står ved det ... og er man kendt og har fundet den gyldne løsning uden, hvorfor så ikke fortælle om den ... den kan måske hjælpe andre der ikke kan få, eller kan tåle vægttabsmedicin (som mig) ,

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#156   7. mar Hvem er det, der ikke vil stå ved brugen af vægttabsmedicin, Hanne?
    I øvrigt rager det vel ikke os andre, hvem der bruger det smiley heller ikke selv om de andre er kendte, og jeg er 99% sikker på, at hvis én af dem gik ud og anbefalede vægttabsmedicin, ville de fluks få en masse mennesker og holdninger på nakken.
    Og Sofie Linde bliver hetzet uanset hvad, hun gør.

• #157   7. mar Isabelle, nej slet ikke. Men det nok også forkert sagt, når jeg siger jeg SKAL tabe 15-20 kg. For at opnå et vægt jeg selv er tilfreds med, er det 15-20 kg. Men for at være helt "normal" vægtig ift. bmi behøver jeg ikke tabe mere end måske 10 kg.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#158   7. mar Nåhhhhhhh OK, MC smiley

• #160   7. mar Man skal have et BMI på over 30 for at kunne få Wegovy. Men det er dælme lidt pudsigt at man bruger BMI som mål for det er ved gud ikke noget særlig godt mål for om man er overvægtig eller ej. Det er blev konstrueret til at vurdere 'huldet' på soldater en gang for hundrede år siden. Altså unge mænd i god form. Det passer ikke særlig godt til fx kvinder, børn og ældre mænd. Jeg har et temmelig højt BMI. Men helt så slemt ser det nu altså ikke ud. Heller ikke når jeg ser på billeder af mig selv, hvor man jo ellers kan få et chock smiley Jeg er ret barmfager (og det var jeg også før jeg blev tyk smiley ), hvilket snyder BMI beregneren smiley

• #161   7. mar Jeg har fået tilbudt vægttabsmedicin i sprøjter. Men jeg har ikke økonomiske midler til det, så jeg har takket nej. Og jeg spiser så langt fra alt jeg får tilbudt. Pt får jeg for det meste kun en bolle til morgenmad og aftensmad.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#162   7. mar Hvis du kan klare dig med en bolle til morgenmad og aftensmad, burde du nemt kunne tabe dig uden sprøjter, Susanne - men det er ikke så vildt SUND mad at spise. Man har brug for kostfibre - for noget tarmene kan arbejde med og for varieret kost. At nedsætte forbrændingen hjælper ikke på vægttab - sådan cirka tværtimod.

• #163   7. mar Nu er jeg altså ved at nærme mig decideret sommer-stemning, og ikke bare forår. Én ting er temperaturen, men oveni har jeg set ikke mindre end fire sommerfugle - tre forskellige arter smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#164   7. mar Jeg har lige været på planteskolen - inspireret af det fantastiske vejr OG af en jubelgul citronsommerfugl smiley

• #165   7. mar Åh, jeg skal også på planteskolen senere i dag - efter hundenes skovtur. smiley
    Der MÅ være noget, man kan gå i gang med at forspire nu smiley

• #166   7. mar @162: Der kan jo godt være mange kostfibre i en bolle smiley Og ja, wegovy er lidt pebret (på et eller andet tidspunkt kommer det sikkert ned i pris). Så jeg er egentlig bare glad for at jeg har midlerne til det også uden at jeg behøver at prioritere helt vildt i mine andre udgifter.
    Og ja, DET er bare så meget forår lige nu og alle mine bestilte frø er nu landet i pakkeshoppen. Det væltede ind med sms'er om det for 5 min siden. Jeg er simpelthen nødt til at hente dem idag. Og jeg har det som dig Karina; der MÅ være noget af det der kan forspires nu nu nu smiley
    Nå, tilbage til arbejdet smiley

• #167   7. mar Ja, det er da et fantastisk vejr vi har igen i dag, men det er også fredag, og derfor har Sia fået "fredagsslik", som består af en kalkunhals.
    I formiddags var Sia og Emmily på snusetur i haven - der var spredt kalve-barf derude. Det kan de så også snuse rundt efter i morgen. For selvom de har ædt det hele, så dufter det godt i flere dage smiley

profilbillede
  • #168   7. mar Isabelle, jeg kan slet ikke tabe mig, med mindre jeg stopper med at spise. Jeg har prøvet vildt mange gange, så nu gider jeg ærlig talt ikke prøve længere.

• #169   7. mar Jeg har vist valgt en god uge at flytte i + have ferie. Det er da fantastisk vejr!

Mellem al udpakningen, får vi gået nogle gode ture og får udforsket vores nye område. I dag er vejret så skønt, at jeg har terrassedøren stående åben og Tucker hygger sig SÅ meget i haven smiley

• #170   7. mar @Isabelle ... jeg spiser faktisk ikke særlig meget, ofte spiser jeg for ikke at få for lavt blodsukker ... jeg får også gået en del (når jeg ikke er syg syg) ... men kombi af stofskiftesygdom og insulin gør bare at det der med at tabe sig er ekstremt svært .. selv i perioder hvor vi har prøvet at leve meget bevidst efter vægttab ... da jeg startede insulin røg der 10 kg på ... det var surt da jeg faktisk inden da havde kæmpet 30 kg af over mange år ..
    Så nej selv megen lidt kost er ikke = vægttab ...

tja jo hvad rager det os ... nogen gange ryger der en djævel i mig mht til folk der gerne vil leve af at være kendte ... jeg er nok lidt "feed up" med at man gerne vil være det når det kan betale sig, men bliver man spurgt ind til noget der ikke lige passer en så bliver man tøsefornærmet ... "Se her er mit liv " for det kan jeg leve af at dele ud af, men kun på mine præmisser .... ganske som man oplever med mange influencere i dag, ja jeg følger nogen mest for fænomenet interesseret mig (fordi jeg ikke kan forstå man kan leve af det) og jeg følger de debatter der af og til er i deres kølvand, de elsker deres følgere for dem lever de af, men mange af dem blokere de følgere der evt stille kritiske spørgsmål eller kritisere et valg ...
    Jeg mener det er at ville blæse og have mel i munden samtidigt ... er man kendt må man tage det sure med det søde, ihvertfald hvis det man er kendt er en del af det man lever af ... (ikke Linde specifikt)

• #171   7. mar Tak alle sammen. Jeg glæder mig nu til at blive færdig... og efter en lille selvbetalt pause... at starte op i et nyt job smiley ...til januar smiley

• #172   7. mar forøvrigt tænker jeg at hvis man har fundet en metode der er SÅ god at man kan ændre sig så meget som en del kendte har gjort (inkl også kendte i udlandet) ... mener en del af dem jeg tænker på har faktisk måske ikke været "tykke" men mere almindelige i kropsbygning og nu har de pludse fået markerede ansigter, hvepsetaljer og ja modelagtigt udseende kva en mindre krop, jamen så del det da med andre så Novo ikke tjener på det hele ...
    Men det man læser er ikke " nej jeg har ikke taget vægttabsmedicin, men nu skal I høre hvad der virkede for mig....."

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#173   7. mar "Der kan jo godt være mange kostfibre i en bolle"

Ja. Jeg kom vist bare til automatisk at tænke på de helt hvide boller uden den slags.

Jeg har virkelig ondt af de mange, der har problemer med at tabe sig. Selv synes jeg afgjort ikke, det er nemt - og SLET ikke at få en normal mave (= ikke en a la højgravid) smiley

• #174   7. mar der har over nogle gange den sidste til været noget i Go Morn tv om kropspositivisme og trenden man har forsøgt at få til at tage fat i flere år med at skubbe kropsidealer, uden dette har lykkedes, bl.a for år tilbage at modebranchen skulle sætte fokus på det, men at modellerne er mindst lige så tynde ..
    Jeg har virkelig også ondt af de der ikke kan tabe sig, hvis det er noget de virkelig ønsker sig, men jeg har faktisk mere ondt af at trenden at elske sig selv ud fra den man er og ikke ud fra man skal måle sig udseende og vægt op mod andre hele tiden ikke er slået igennem ..
    Nogle af dem der var i tv havde lavet en podcast der hedder "Lille Spejl" hvor kvinder skulle se sig i spejl og forholde sig til deres krop ... det var meget fint, MEN mig/modsat (det føler jeg mig ofte som) blev irriteret over den megen snak de havde om at "MAN" jo gerne vil spejle sig i hinanden, bryster, mave, bag, ben osv, jeg reagerer på MAN for jeg er så uendelige ligeglad, det kan godt være "man" er flertallet, men når det siges som faktum, så bliver det også til at andre der ikke føler sådan tænker " åh måske jeg skal til at se mig omkring, tage mig af hvad andre tænker om min krop" ... det kan have den modsatte effekt end det måske egentlig er tiltænkt ... det er altså ikke alle der går op i det, men det er som om det er det "normale" og specielt for de unge piger synes jeg det er trist ..

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#175   7. mar Når ens favorit-menneske er til filmaften med klassen og to timer føles som for evigt smiley

profilbillede
  • #176   7. mar Hotellet her på Gran Canaria er fyldt med katte. Sådan er det jo de fleste steder i udlandet, hvor der er turister. Jeg havde hjemmefra undersøgt det med kattene på vores hotel, for jeg magter ikke at se stakkels dyr. Vores hotel neutraliserer og fodrer alle deres katte. De er smukke og velplejede. De vil gerne ligge og hygge, og selvfølgelig siger de ikke nej til noget lækkert, men de får tydeligt den mad, de har behov for. Gid det var sådan alle steder smiley

profilbillede
  • #177   7. mar Rikke, seriøst, du ER et godt menneske smiley

Jeg ELSKER at du tjekker sådan noget inden afrejse, og at du også følger op på det dernede smiley

Hvis turen en dag går til Thailand, så kan jeg anbefale at tage til Koh Lanta og gå op på dyreinternatet og hygge om dyrene. De sætter pris på al den hjælp, de kan få smiley

• #178   7. mar Åh, kæmpe knus og tanker til dig, Linda smiley sikke en situation lige pludselig at stå i bare lige sådan... godt, du har nogen omkring dig smiley

• #179   7. mar Rikke, hvordan har du konkret undersøgt det? Sådan noget som vilde katte/hunde er altid sådan noget, jeg også kan spekulere på, inden jeg skal til udlandet

• #180   7. mar Ida
    Jeg spurgte i nogle grupper, hvordan kattesituationen var i området. Flere nævnte at mange faktisk er begyndt at neutralisere kattene i området. Så søgte jeg på det hotel, vi havde udset os. Jeg fandt en katteelsker, der havde boet på hotellet flere gange, han var begejstret, så vi valgte det hotel smiley
    Katten på billedet er en ung hankat, så han er flot slank. De andre er lidt mere fyldige smiley

Vi hentede take away mad her til aften, restauranten havde også 2 katte, der var neutraliserede. Da vi stod og ventede, kom den ene kat spankulerende…..vimsede rundt et par gange foran restauranten….straks kom en af tjenerne med en pose vådfoder smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#181   7. mar I istanbul var der også taget hånd om gadedyrene

Så mangler vi bare at man gør det i DK ved katte

Disse tre blev fundet i en papkasse ved Søndersø i Viborg i går

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#182   8. mar Hvor er det livsbekræftende at læse dine indlæg, Rikke smiley smiley smiley
    Jeg har en masse lyst til at rejse sydpå, men bare tanken om hjemløse hunde og katte, der strejfer rundt, kan få mig til at blive hjemme. Oh sådan at kunne finde et sted, hvor jeg ikke behøver få ondt i hjertet ustandselig smiley

• #183   8. mar Jeg er sikker på, at der stadig findes en masse sølle dyr i området, men vi har virkelig ikke set ét eneste tilfælde endnu. Alle hunde, vi har set, har haft ejere med smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#184   8. mar Vennerne smiley

profilbillede
  • #186   8. mar Indica dog smiley er der noget vi kan hjælpe med?

• #189   8. mar Slå plat eller krone om det... den følelse du får når du får resultatet plejer at fortælle om hvad man egentlig ønskede udfaldet blev smiley

Jeg elsker mit lille hus, lidt ude -men i en lille by og savner på ingen måde storbyen -MEN jeg kan også altid tage derind, og mit arbejde er så rigeligt socialt til mig smiley

• #190   8. mar har du ikke mulighed for at fremleje din lejlighed og prøve det af ...

jeg vil sige lige nu skal man måske passe på, for forår, sommer og tildels efterår kan gå afsides, men er man ikke 100% til det kan perioden oktober-marts være drøj .. har du bil, eller er der nemt til off transport der i Ry ...

På den anden side kan det jo være Ry er nok ... jeg er sådan at jeg vil helst bo i ro og tage til larm og liv, end bo ved larm og liv og skal hjemmefra for at finde ro og natur ..

• #191   8. mar Vi har et skønt hus i en bette ny på landet. Dejlige stuer men et meget meget lille badeværelse 2x2 meter. Vi har 3 drengen nu 14, 17 og 20 år gamle. Jeg vil bare sige, at store badeværelser er lækre, men vi har bare erfaret, at det er ikke dér vi opholder os. Tillige er der ikke ret meget der skal gøres rent smiley
    Jeg er egentlig ret introvert, men hilsner og sludrer lidt med naboen i ny og næ. Det passer mig fint. Ry er en super hyggelig by, og jeg er da sikker på, at det er muligt at få lokale venner/bekendte. Jeg ville vælge det sted der giver dig ro og velvære. Det betyder virkelig meget.

• #192   8. mar Louise - I vores tidligere hus lå badeværelset i det tidligere spisekammer, det var ca. to kvadratmeter og vi overlevede i fin stil også med tre hjemmeboende drenge og i perioden de to ældstes kærester smiley

Min mand jokede altid med at jeg måtte få så mange Whippets som der kunne være med på badeværelset, når jeg gik på toilet, det har han fortrudt nu hvor vi har et badeværelse på knap 8 kvadratmeter, der kan være mange Whippets på den plads smiley

• #193   8. mar Vores badeværelse er noget større end 2 x 2 m nærmere omkring 8 m2. Det måtte ikke have været mindre. Nu hvor jeg ikke kan stå mere end få sekunder uden at få ondt, er det lækkert, at der er plads til min badestol ved håndvasken, og at der er plads til os begge på en gang, når vi gør os klar til natten. Ja, vi har kun det ene badeværelse. Min mand bor der næsten, så et gæstetoilet havde været fedt.

• #194   8. mar Indica, hvis du kan gøre som Hanne foreslår, så kunne det være en rigtig god løsning smiley

Jeg ville uden tvivl gå med huset på landet. Men jeg elsker også mørket og roen højt smiley

• #195   8. mar Min hjerne er HELT smadret! Vi har haft træner dag i dag, og jeg var nok ikke helt begejstret. Det er virkelig op ad bakke at bruge 8 timer af sin fritid på noget, hvor man lidt føler at man spilder tiden smiley

Men heldigvis er lyset vendt tilbage, og det var den smukkeste eftermiddag at gå tur på engen smiley Og så fik jeg gået lidt amok i haven da jeg kom hjem. Jeg har en mulle der har lavet maaaaaaange skud, som skal jævnes inden jeg skal slå græs i morgen (og forhåbentlig skræmme mullelorten væk). Hvis den ikke forføjer sig, bliver der sat fælder, og så må den lade livet. Der er åbenbart rigeligt af dem for tiden, så jeg har ikke engang dårlig samvittighed over at slå den ihjel smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#198   8. mar Se lige hun er næsten ikke rød ved øjnene, i ørerne og om munden mere- selv min far der ikke går op i hund spurgte om det var samme hund

Det er dejligt at se hende forvandles

Og så er nogen måske ved at sætte en pels som jeg ikke havde forventet smiley Jeg håber ikke der kommer for meget - ser sødt ud men arbejde arbejde :))

profilbillede
  • #199   8. mar Indica: jeg har aldrig været så meget i kontakt med naboer op og ned langs vejen som jeg er efter at være flyttet ud af kbh.
    Jeg boede 5år på Østerbro uden nogensinde at møde eller sågar se mine naboer på samme etage. Da jeg flyttede til Fredensborg stod begge naboer med blomster og velkomstord på flyttedagen(!)

Må jeg tilføje at der gik over et år inden jeg vænnede mig til det? smiley Her 4år senere er vi jo så rimelig vant til hinanden og niveauet af samtale er faldet på plads:)

• #200   9. mar Anne, undskyld min stalker tendens men var du og Ellie ude at gå/træne ved græsset ved Gørrilds allé i går? Jeg synes det lignede jer smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#201   9. mar Tillykke med din beslutning, Indica. Dejligt, at du kan mærke, hvad der er det rigtige. Det er så belastende at gå og være i tvivl.
    Det HELT rigtige hus skal nok komme - og det ville jo være ret surt, hvis det kom kort efter, at du var flyttet til noget ikke helt rigtigt smiley

• #202   9. mar Haha, Pernille, sådan noget sker som regel kun i corgikredse smiley Men nej, det var ikke os. Den her uge har været alt for crazy til at vi har kunnet finde tid til at træne “ude i byen”.

• #203   9. mar Nå men så har i dobbeltgængere i Randers smiley

• #204   9. mar Vi cyklede til og fra hundetræning i går - 17 km. Kan godt forstå den lille vuf er træt i dag

profilbillede
  • #205   9. mar jeg hoster og sprutter stadig .. m børn osv er vi 11 personer, fra tirsdag sidste uge til dato har de 8 været nede med feber, en del dage og høj feber .. fredag nat hævede min søn i den ene siden af kæben/kinden og fik mega ondt, vagtlæge sagde spytsten, og er nogle piller og er det ikke faldet indenfor en måned så Øre,Næse, Halslæge .. i nat fik han så 40 i feber og hævede i den anden side, så nu ligger han på Viborg sygehus og afventer hvad der skal ske ..

• #206   9. mar Ej Hanne, krydser for sønnen smiley

God bedring til resten af jer. Det kan da ikke nemt selv at være skidtmads, når sønnen er indlagt smiley

• #207   9. mar God bedring med jer alle Hanne.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#208   9. mar Det lyder voldsomt, Hanne. Stakkels din søn smiley
    "Spytsten" har jeg godt nok aldrig hørt om smiley
    God bedring til jer begge/alle smiley

Årets forkølelser trækker vist ud - og ud - og ud. Jeg er også ved at være træt af min smiley

• #209   9. mar tak alle ... reviderer lige, den 9. har lige ringet, hun måtte til vagtlæge i går .. inf tal på 70 og bi-hulebetændelse ...
    så de 2 der ikke er/har været syge er den gravide svigerdatter, og min ældste der er læge, fatter ikke hun ikke bliver syg, hun har 3 derhjemme der er nede som hun passer

• #210   9. mar Vi var på vej i skoven men bilen brød sammen inden vi kom afsted. Vi tog ned i parken i stedet. En legeplads, grønne områder og lidt træning. Skønt alligevel smiley

profilbillede
  • #212   9. mar Vi var i hundeskoven i dag, det blev til knap 2 timer i det skønne vejr.
    Vi mødtes med mindst 15 goldens ved p-pladsen, så gik vi en god tur til et dejligt legeområde hvor der står et bord/bænkesæt.
    Nogle havde medbragt kaffe, småkager, sodavand, og masser af godbidder til hundene.
    Hundene løb rundt og legede, nogle hoppede i vandet, nogle gik rundt og tiggede godbidder, kæl og nus smiley
    Det er simpelthen så hyggeligt, og det er en stor fordel at have en hund, der ikke ligner de andre, Sia er den eneste sorte golden retriver smiley

• #213   9. mar Det kan godt være at det er mig det er galt med, men jeg kan virkelig ikke se et formål med at man træner sådan noget med sin hund, og at det er en glæde for hunden at blive udsat for den træning.

https://www.facebook.com/share/v/18sZgYMzYP/

• #214   9. mar Umiddelbart ser jeg heller ikke noget formål med den træning, men måske er det en redningshund, som trænes i at komme frem i mørke og utilgængeligt terræn?

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#215   9. mar Omend vores hunde ikke går i så ekstreme, så går vi også over bånd/snore smiley

Det er sjov og spas, god hundetræning med balance og kropskontrol. Og hundefører/hund forhold.

• #216   9. mar Det er en politihund der skal turde stole på sin fører uanset hvad den udsættes for

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#217   10. mar #215
    Er det sjov og spas for hunde at have bind for øjnene? Det tror jeg simpelthen ikke på.

• #218   10. mar Det er sjov og spas, god hundetræning med balance og kropskontrol

Det der er ikke sjov og spas for hunden, og når det der er så god hundetræning for balancen, så har vi mennesker da i allerhøjeste grad brug for det.
    Så alle jer der synes at det må være så sjovt for hunden, kom selv i gang med det, og måske vi også skal sætte det på skoleskemaet så vores børn kan få en bedre kropskontrol.

• #219   10. mar Frk Jensen, sikke da noget vås.
    Det der får hverken en politihund eller andre hunde nogensinde brug for.
    Og nej, hunden behøver IKKE at udføre det fordi den stoler på hundeføreren.
    Den kan ligeså vel udføre det på grund af angst for hundeføreren.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#220   10. mar Jeg tror bare det er en ejer der har racen som potensforlænger og derfor træner sådan nogle ting- måske fordi ejeren ikke er god nok til at træne det hunden er skabt til

Men det er bare et gæt

• #221   10. mar Jeg må tilstå jeg har en smule svært ved at se det vildt problematiske i hunden på snorene. Altså vi lærer jo vores hund mange sære ting bare fordi vi - og de - kan. I virkeligheden er bindet for øjnene formegentligt komplet ligegyldigt: hunde ser ikke ting tæt på særlig godt. Deres øjne er designet til at se bevægelse på stor afstand. Så uanset bind for øjnene eller ej så ville hunden bruge sine følesans til at finde rebet.
    I lørdags hørte jeg spørgsmålet; jamen hvad er formålet med fremadsendelsen (i forbindelse med DcH programmet). Ja, hvad er formålet? Jamen der er jo ikke andet end at man kan få point til en konkurrence for at kunne sende hunden fremad i lige linie, dække på kommando, komme tilbage og sætte sig på plads på kommando. Det er muligt at det engang havde en eller anden baggrund i noget funktion. Men nu er det bare noget vi gør for sjov og har en fest med smiley Hunden på snorene har sikkert også en fest med sin ejer når den har klaret opgaven.
    Og sikke en fantastisk week-end det har været smiley Helt vildt skønt vejr, så jeg har været ude hele dagen begge dage. En masse træning med hundene, hygge med køerne og lidt arbejde i haven. Bla fik vi endeligt flået dyrehegnet om vores frugthave ned. Det blev sat op midlertidigt i 2017 før vi havde hele ejendommen indhegnet. Det har hele tiden været meningen at det skulle ned igen og det kom det så igår smiley Vi er ved at gøre vores drivhus klar til udelukkende grøntsager (de sidste små juletræer er kommet ud). Så der er nu lagt et gulv i den ene trediedel (til potter, krukker osv) og så kommer der 'højbede' i de to trediedele til tomater og agurker og meloner og og og..... Højbedene er klar vi skal bare lige have vasket huset ned og lagt udkrudtsdug ud der hvor højbedene ikke 'slutter tæt' (højbedene er genbrug af nogle gamle rammer vi har haft juletræes småplanter i udenfor). Glæder mig til at begynde at fylde planter ind når foråret er noget mere fremskredet.

• #222   10. mar Det her er altså balsam for sjælen

profilbillede
  • #223   10. mar Jubas er 6 mdr til den 17, hvilket loopemiddel et mindst skadelig men effektivt til sådan en lille gut? Har lige fanget 6 styk, vil helst ikke fylde så meget gift på, men der er så mange nu.

Han er heldigvis ikke så plaget, klør sig meget lidt, men Molly gik grusom eksem så må hellere få renset hjemmet og behandlet ham asap.

• #224   10. mar Anni ja 2 timers linedans i skolen hver uge hahaha

• #225   10. mar Altså, fremadsendelse har da i den grad en funktion, det gør det muligt at sende hunden i en given retning, uanset om der lige er noget bestemt at sende den i mod, fx når den skal sendes frem for at afsøge et specifikt område i eftersøgningen smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#226   10. mar I disen over Øresund lå et mystisk fartøj helt stille her til morgen. Har nogen et bud på, hvad sådan et "skib" foretager sig?

profilbillede
  • #227   10. mar Altså, fremadsendelse har da i den grad en funktion, det gør det muligt at sende hunden i en given retning, uanset om der lige er noget bestemt at sende den i mod, fx når den skal sendes frem for at afsøge et specifikt område i eftersøgningen

Arh smiley I eftersøgning skal hunden være styrbar, men skal være bevidst ulydig, hvis dens snude siger at der er noget den skal undersøge. Det er ret ligegyldigt om den løber præcis hvor den får anvist, eller om den tager en afstikker til en side - bare den finder figuranterne (eller fig+død). I fremad skal hunden lukke for snude og øjne, og bare gøre som der bliver sagt. Ren lydighed, ingen hjerne og intet selvstændigt arbejde.

• #228   10. mar Jeg har lige hentet sønnen på skadestuen. Han blev akut indlagt i nat men er ok nu og hjemme.

• #229   10. mar Hvad var der nu galt med sønnen Susanne

• #230   10. mar Susanne god bedring med ham.

• #231   10. mar Han fik voldsomme smerter i brystkassen og blev vågen ved, at han ikke kunne trække vejet. De mener, at det kan være refluks.

• #232   10. mar @225: Jo, for os der skal bruge det til et konkurrenceprogram har en fremadsendelse et formål. For mig har fremadsendelsen ikke specielt meget at gøre med eftersøgningen. Det er to temmelig forskellige øvelser for mig og mine hunde. Men andre kan jo godt have det anderledes. Men har en mistanke om at hun lidt bedre Men spørgsmålet gik mere på sådan helt overordnet hvad man dog skulle lære hunde at løbe fremad for. Rigtig meget af det vi lærer vores hunde har jo ikke rigtigt noget 'højere' formål end at vi skal lave noget sammen med dem og have det sjovt med det.
    For nogle af os er det virkelig vigtigt at vi har sådan noget sammen med vores hunde. Spørgeren i mit tilfælde var lidt ovre i at det var 'naturstridigt' smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#233   10. mar "vi skal lave noget sammen med dem og have det sjovt med det."

Og DET giver en masse mening i mit hoved. Selv om jeg ikke går til noget med mine hunde, laver jeg noget sammen med dem og nyder det - ligesom de gør smiley

"Men nu er det bare noget vi gør for sjov og har en fest med"

Jeg stiller mig meget tvivlende overfor, at hunden med bind for øjnene har en fest, mens den kæmper sig over de to reb.

Har den en fest, når det er overstået? Ja selvfølgelig må den være jublende glad for at få fast grund under fødderne igen - og få synet tilbage.

• #234   10. mar Vil du have top point i e klasens eftersøgning så skal hunden starte ud i præcis den retning du angiver og må kun afvige ruten hvis den får færd smiley du skal kunne vise at hunden afsøger hele feltet efter din anvisning smiley

• #235   10. mar Anni - polizei er altså politi

profilbillede
  • #236   10. mar Bodil, så du mener at første udslag er en fremadsendelse - løb uden sanser, indtil du får andet at vide? Og man får kun 10 i øvelsen, hvis første udslag er perfekt?

• #237   10. mar Jeg snakkede lige med en fra PU, som fortæller at kravet om ubetinget lydighed i ES blev taget ud omkring 2010. Så hvis din søster bliver dømt efter stram lydighed i ES, skal hun indgive en protest til PU smiley

Det er ikke nævnt i hverken øvelsesvejledning eller generelle bemærkninger, og det er heller ikke nævnt under faste træk.

Fair nok at man stadig træner efter det princip (og det gør man jo automatisk i B), men ingen udslag i ES skal udføres som en fremadsendelse smiley

• #238   10. mar # 235
    Frk Jensen, hvad vil du med det opslag ?
    Jeg ved så sandelig godt politi/polizei er.

At det er politiet har sku da ikke noget som helst at gøre med at hunden aldrig nogensinde for brug for at balancere over liner med forbundne øjne.

• #239   10. mar Anni - Det var som svar på det du skrev, da jeg skrev det er en politihund.

• #240   10. mar Frk. Jensen, hvorfor mener du at du skal oplyse mig om at det er en politihund ???
    Det er mig, som har lagt linket op, så jeg er udmærket klar over, hvad jeg har lagt op uden at du behøver at udpensle det for mig

• #241   10. mar Anni - Jeg forklare hvorfor det bliver gjort. Så slap du bare helt af istedet for at blive sur.

• #242   10. mar Du forklarer da ikke hvorfor det bliver gjort.
    Du oplyser mig om at det er en politihund ????
    Hvilket jeg jo godt vidste ikke forvejen

• #243   10. mar Jo jeg gør..

profilbillede
  • #244   10. mar Frk Jensen
    Tag nu lige og læs dit 235 igen.
    Du oplyser mig om at det er en politihund.
    Hvorfor, det fatter jeg ikke.........

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#245   10. mar Havde jeg forudset.. eller burde jeg måske have gjort... at mine ord skulle vendes og drejes så det blev negativt havde jeg ikke skrevet...

Det er ren sjov og hygge for mig, når min hund laver sådan et cirkus med at gå på to spændebånd. At det giver en god kropskontrol og samarbejde oveni - er bare fedt.

Vi har jo disiplin omkring vores hundes fysik, og derved morgen gymnastik for at de får bedre kropskontrol osv. stræk krop, sund hund = mange år i arbejde!

Jeg har hverken bind for øjnene eller hunden har - det tror jeg alligevel min er for vims til. smiley

• #246   10. mar Anni - Prøv selv at læse det igen. Jeg gider simpelthen ikke gentage mig selv igen og igen.

• #247   10. mar Anni - Desuden var det ikke skrevet specifikt til dig.. Men generelt til hvorfor den trænes til det..

Du kommer med dit sædvanlige det er vås, og at politiet ikke gør det.. Direkte til mig.

Jeg svare herefter på det opslag, præsis som jeg nu svare på det indlæg du skriver direkte til mig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#248   10. mar "Havde jeg forudset.. eller burde jeg måske have gjort... at mine ord skulle vendes og drejes så det blev negativt havde jeg ikke skrevet..."

Dine ord er ikke blevet hverken vendt eller drejet. Hvor synes du, at de er blevet dette?
    Jeg har bare skrevet, at jeg ikke finder det OK at give hunden bind for øjnene - hvilket du så heldigvis heller ikke gør smiley

• #249   10. mar sønnen, som grundet hævet underhovede kalder sig Pelikanen kom hjem i går, og i dag til akut øre-næse-hals ... denne sagde det lignede Fåresyge, men da han er fuldt vaccineret så kunne det enten være en sær reaktion på virus, eller Sarkiodose som måske skal behandles med binyrebark .. det må tiden vise .. han skal videre til egen læge om en uges tid.. og selvfølgelig reagere hvis det bliver værre ....

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#250   10. mar Åh at få min Kenia hjem på besøg smiley smiley smiley og smiley fordi jeg godt ved, at hun ikke kan blive her. Jeg skal bare lige passe hende nogle dage.
    Vilma var jublende glad for at se Kenia - der var jublende glad for at se mig smiley
    Alt ånder fred og fordragelighed - men jeg tør ikke et øjeblik stole på, at fredsommeligheden også holder på skovture. Her og nu vil jeg bare nyde at have mine to hunde hos mig smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#251   10. mar Stort kram til dig - og din søn, Hanne smiley

• #252   10. mar Frk. Jensen, når du skriver
    Anni - polizei er altså politi
    Så går jeg da ud fra, at det er speciel til mig at du skriver.
    Og jeg har IKKE stillet spørgsmålstegn til hvorfor du mener at det trænes, så stopper lige det.
    Jeg har stillet spørgsmålstegn til, hvorfor du mener, at du bliver nød til at oplyse mig om, i # 235 at det er en politihund ?
    Det svarer du så ikke på, men kommer med alt muligt andet.
    Men slut herfra, det er simpelthen for dumt at du ikke gider at svare, men kommer med alt muligt andet..........

• #253   10. mar Anni - Ja fordi det var et svar til det du skrev til mig.

Jeg syntes du skal læse mine svar til dig igen, det er nemmere end at jeg skal gentage mig selv..

• #254   10. mar Hanne, krydser for at din søn snart er frisk igen smiley

Min bror blev for nogle år siden indlagt med fuld udrykning, fordi har havde kæmpe hovedpine og hans pande begyndte at bule ud. Det viste sig at han havde noget så simpelt som pandehulebetændelse, der åbenbart besluttede sig for at bule ud smiley

Jeg håber din søns er lige så harmløst smiley

• #255   10. mar Åh Isabelle, hvor er det både dejligt og trist smiley

Nyd dine hunde smiley Og husk at du traf beslutningen for jeres alles skyld smiley

• #256   10. mar Vi har også nydt det skønne vejr i weekenden med dejlige lange ture ??

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#257   10. mar Techichi - statue fremstillet af Toltekerne, som var et ældgammelt indiansk folk, der dominerede meget af det centrale Mexico mellem det 10. og 12. århundrede e.kr.
    Statuen forestiller racen, der var chihuahuas forfædre.

Elsker at de har formået at få temperamentet med?????? Og tendensen til overvægt ??

profilbillede
  • #258   11. mar Nu har jeg godt nok ikke selv været i E-klassen endnu. Men jeg har mange nære træningskammerater der er i E-klassen og trænede på A/E hold med Perle (og det kommer jeg også til med Penny smiley ). Perle fik da 10 i nogle eftersøgninger - godt nok i A-klassen - uden at løbe snorlige ud, når jeg sendte hende. Hun kunne godt finde på at løbe uden om en forhindring på sin vej.
    Mht hunden på linerne med bind for øjnene så har jeg altså som sagt virkelig svært ved at se problemet. Er det bindet der er så stort et issue eller? At vovsen har bind for øjnene er som sagt temmelig ligegyldigt; den bruger ikke sin synssans til den øvelse alligevel; den vil ikke kunne se rebene selv med åbne øjne.
    Min Clinton er virkelig god til at klartre på stiger. Egentligt ikke specielt praktisk; det hænder at han nogen gange står et lidt uheldigt sted og skal hentes ned smiley . Men vi kan jo ikke lade være med at belønne ham ved at give ham opmærksomhed, grine lidt af ham og stikke ham en godbid, når han gør det. For det ser da lidt sødt ud når han klatre efter gemalen op på trælageret. Mens han klartrer ser han megakoncentreret ud; det er han jo også. Når han hopper af stigen er han; 'Så så man lige Clinton: Verdensmesteren i stigeklatring'. Megaglad og megastolt af sig selv smiley

• #259   11. mar Var til Rally igår aftes med Penny. Vi træner en hel masse på de nye skilte der er kommet (DcH ved ikke om de også er i DKK) i øjeblikket. Øj, de er svære mange af dem. Men med en hund som Penny er det jo bare en sjov udfordring smiley Det er fedt at træne med sådan en hund smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#260   11. mar Så gik vi i skoven, Kenia, Vilma og jeg. Det gik super fint og fredeligt, men to gange syntes jeg, at Kenia skulede lidt til Vilma, og så kom først hun og siden Vilma i snor et par minutter. Tanken strejfede mig da, at MÅSKE ville det kunne lade sig gøre at beholde Kenia her - men nej. Usikkerheden er alt for stor, og begge hunde fortjener at kunne være løse uden risiko - og det kan de kun, hvis jeg er 100% opmærksom konstant (på ture). Vilma skal også kunne lege frit med hundevennerne. Men det er fantastisk dejligt at have Kenia hjemme sådan lige et par dage smiley og de to hunde tager sig nogle skønne legeture i stuen og i haven smiley

profilbillede
  • #261   11. mar det var forøvrigt et eks på at der er tossede ting i vores sundhedsvæsen da min søn natten til lørdag fik høj feber og hævelse ... han ringede til vagtlæge, fik besked på at køre til Gødstrup, højgravid kæreste kører så med ham der har 40 i feber, de kommer til vagtlægen der, han siger indlæggelse, men at han ikke kan blive indlagt i Gødstrup fordi de hører til i Viborg, så kører de midt om natten til indlæggelse i Viborg. Da der ikke er øre-næse-halslæge vagt i weekenden tilses han søndag af en yngre læge der undersøger og filmer mens han er i kontakt med ØNH vagten i Gødstrup ... jeg synes det er grotesk man ikke beholder ham i Gødstrup i første omgang når det er der ønh-lægerne er ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#262   11. mar Det lyder fuldstændig vanvittigt, Hanne - ren Kafka smiley smiley

• #263   11. mar ja

• #264   11. mar Hanne, det er ikke første gang jeg hører om sådan noget. Jeg har selv været udsat for noget lignende mens jeg var i kræftforløbet og inden jeg fik tuben. Somme tider er det virkelig grotesk

Der var en nat jeg måtte akut indlægges fordi jeg blev kvalt.
    Jeg blev kørt til Kolding sygehus, hvor de så et par timer senere fandt ud af, at jeg nok hellere måtte sendes videre til Vejle, for der havde de mere erfaring med kræft
    Efter nogle timer i Vejle fandt de så ud af, at jeg nik hellere måtte til Odense, for det var jo der specialisterne sad og det var der jeg var i behandling.
    Hvor tåbelig kan systemet være, de vidste jo allerede da ambulancen var på vej første gang at jeg var i behandling i Odense, så hvorfor ikke sende mig til Odense med det samme frem for at køre med mig tre gange til 3 forskellige sygehuse.

En anden gang jeg var indlagt kørte de mig til Vejle med det samme. Derfra skulle jeg så køres til Odense til stråler og kemo med ambulance her dag og tilbage igen.
    Det satte de gudskelov en stopper for i Odense, hvor jeg fik et kort, hvor der stod at jeg skulle til Odense med det samme, hvis jeg igen skal indlægges.

Somme tider kan man undte sig over, at der i det offentlige ikke tænkes mere logisk, det kunne da spare dem en del penge. Tænk hvad det kar kostet at køre rundt med mig fra sygehus til sygehus den nat.

• #265   11. mar vanvittigt ... spild af ressourcer og gene for patienterne ..

• #266   11. mar Her er hundene lige blevet mishandlet på det groveste.
    Jeg skulle have en røget ribbensteg med grønt, så da ovnen alligevel skulle tændes, lavede jeg hundegodbidder, nogle med hytteost og nogle med torskerogn.
    Så tænkte jeg, at jeg lige kunne lave nogle pølsehorn til mine børnebørn.
    Mens pølsehornene stod til hævning, og der duftede lækkert i køkkenet, hørte jeg noget udenfor, og i løbet af de 2 sekunder det tog, nåede Sia lige at snuppe et ubagt pølsehorn. Jeg generobrede pølsehornet, smed dejen ud, og da Sia havde glemt det hele, fik hun så lige en pølse.
    Livet er ikke kedeligt, når man har en Sia smiley

• #267   11. mar Holy moly en hund der kan klokken til aftensmad kan være.. noget for sig smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#268   11. mar Det kan de fleste hunde vist - hvis de får aftensmad på nogenlunde samme tidspunkt hver dag smiley
    Vilma synes, at klokken fem er et passende tidspunkt for aftensmad - for det er cirka da, hun oftest får maden.

• #269   11. mar Vores får heldigvrs ikke mad på.bestemt tidspunkt. smiley

• #270   11. mar Her får kattene vådfoder et sted mellem 7 og 7.30 så der begynder de så småt at løbe frem og tilbage mellem køkkenet og soveværelset smiley

tørfoder får de via en foderautomat med tidsintervaller.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#271   11. mar Det fantastiske mht mad til hundene er jo, at det med tidspunkter bestemmer man FULDSTÆNDIG selv smiley og mine må gerne sige, at de er sultne. Det går jeg ikke i stykker af smiley

• #272   11. mar Husk hvis i vil have indflydelse på sundhedsvæsnet -så er det ultra vigtigt i stemmer de rette ind til næste lokal og regionsvalg... det er den eneste måde at påvirke de nye sundhedsråd på...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#273   12. mar Vilma vil såååååååååå gerne lege med Kenia smiley

profilbillede
  • #274   12. mar åh, se mig, se nu her, kom nuuuu ... det kan blive så sjovt ..

kender det lidt fra Oda og vores venners golden, Oda vil så gerne lidt hundekontakt, Donna kigger lige hen over Oda og efter det næste menneske .. den gider overhovedet ikke andre hunde .. det er lidt synd synes jeg ..

• #275   12. mar Jeg er ret vil med Vilma smiley Hun er bare sådan en sød, glad, lever-i-nuet type, som synes alle skal elske hende smiley

Er du egentlig helt sikker på at hun ER en eurasier? smiley

• #276   12. mar Synes der er for meget at bekymre sig over for tiden smiley vores dreng har gennem et stykke tid ikke ville i børnehaven, som han ellers har været glad for. Gav udtryk for at det larmede for meget, men også at blive drillet. Og i går blev vi så informeret om, at han om mandagen havde været udsat for, hvad jeg vil kalde et overgreb eller grov mobning (selvom det jo nok ikke er det, når de er så små..) så nu har vi et møde i morgen

Så går det heller ikke så godt med Elvis og hans kontrol over bagpartiet. Han slæber for meget med bagbenene smiley så nu skal vi til Orthovet mandag for første gang. Er så bange for, at det er ved at være tid.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#277   12. mar Jubiii Perle har fået taget kontrol blodprøver i dag og hun er helt rask :))

Barf er bare vejen for hende

Dyrlægen kommenterede også at hun er mindre rød ved øjnene

Vi er så glade smiley

Vi fortsætter med VOM og lidt vådt low fat samt fedtfattige gnave ting og så håber vi det aldrig kommer igen

Og hun klarede det uden mundkurv i dag - hun er bare kommet langt

Også mødte vi Aslan derude. Han havde knækket en tand og han godkendte lige Perle - jeg må sige jeg følte jeg var ham utro men skønt at se ham. Han er 13 nu:)

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#278   12. mar "Er du egentlig helt sikker på at hun ER en eurasier?"

Hvis jeg ikke kendte Vilmas opdrætter, ville jeg virkelig være i tvivl, om der ikke er blandet lidt fx lalleglad labrador i hende smiley Der kunne også være en sjat mynde (hvis man ser bort fra Vilmas nooooooget kraftige bygning smiley ), for hun elsker at løbe - bare for at løbe. Hun tonser op i klitterne, ned på stranden, op igen og rundt og rundt smiley Afslutningsvis pisker hun så ud i vandet og står der og ser glad ud smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#279   12. mar Åh for pokker, Ida. Stakkels jer. Det er så forfærdeligt, når vores børn (og dyr) har det skidt - og vi ikke bare kan sørge for, at de får det godt smiley
    Jeg håber inderligt, at pædagogerne kan sætte en effektiv stopper for drillerierne.

• #280   12. mar Det er jo ikke for ingenting at "de andre" kalder os Labrador-opdrætterne blandt eurasierne haha.

Vi er glade. Der er 7 hvalpe på vej, som melder deres ankomst lige før påske. Morhunds sidste kuld inden hun bliver pensionist.

Vi skal ikke selv beholde nogen og det er heldigt nok for de 6 er allerede reserveret.

Her er en datter fra sidste kuld, hun bliver 2 år til maj og jeg håber hun får sit første kuld inden 2025 er omme!

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#281   12. mar "Labradoropdrætterne" smiley smiley smiley

Stort tillykke med de syv i Hinas mave smiley

• #282   12. mar @ Ida K , øv håber det "bare" er en kort periode .. vores mellemste barnebarn havde en periode nærmest hele sidste vinter, det endte med stue-skift og det har været godt for ham. Håber der er gode pædagoger i jeres institution..

• #283   12. mar Tak Hanne og Isabelle. Normalt er han - og vi- glade for børnehaven, men synes de virker lidt fraværende i det her eller som om de ikke tager det seriøst. Men nu må vi se i morgen. Han har heldigvis virket glad nok i går og i dag

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#284   12. mar Ida: selvom det jo nok ikke er det, når de er så små..

Det er jo en evig debat men egentligt har vold fx ikke en alder, og deres institution er at sammenligne med deres arbejdsplads hvor man naturligvis skal kunne møde op tryg. Og ikke konfronteres med sin overfaldsperson igen og igen

Jeg har undersøgt det efter flere rigtig grimme episoder i mit barns klasse. Det er lidt ældre børn men når man nævner politiet så kommer der sandelig pludselig skred i tingene - selvom det naturligvis kan virke mærkeligt at skulle true med at anmelde en 8 årig så er kvælertag så et barn ligger besvimet i egen opkast mm jo ikke acceptabelt uanset alder. Det jeg har oplevet er at pågældende barn fik den nødvendige hjælp og familien også så skolen undgik en anmeldelse.

Så skru du bare bissen på i inklusionens hellige navn - det er nogen gange det der skal til før kommuner mfl får fingeren ud og grebet ind før sådan et barn ender med at blive 17 år og begå rigtig alvorlig kriminalitet fordi det ikke fik hjælp i tide

Vi har et godt forhold til pågældende barns forældre i dag for de havde råbt på hjælp i flere år selv uden at få den

Jeg håber jeres barn finder trygheden igen. Det kostede vores barn et halvt års arbejde for at undgå skolevægring at overvære sin veninde blive overfaldet og være tryg igen, og her har skolen været en kæmpe hjælp

Så tag aktion er mit råd smiley

• #285   12. mar Åh Ida, det må være så frustrerende når ens barn ikke trives I børnehaven.
    De tilbringer trods alt mange timer der.
    Jwg håber, at I får det løst meget hurtig.

Og pøj pøj med Elvis.

• #286   12. mar Vi har både prøvet kvælertag i børnehaven, mobning i skolen ja sågar en lærer, der har vredet armene om på vores 10-årig, og politiet er da ligeglad.

• #287   12. mar smiley smiley

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#288   12. mar Susanne

Anmeldte I det?

I vores klasse gjorde vi ikke. Vi brugte SSP til sammen med forældrene til barnet at lægge pres på sagerne - og det virkede

Vi havde møder om det og henholdte os til de ting her

https://nyheder.tv2.dk/2012-05-11-vold-i-skolen-gode-raad-til-foraeldre

Jeg tror alle kommuner har SSP men jeg ved det naturligvis ikke

Uanset - moden det blev håndteret var god for alle. Det er hele klassen glade for

• #289   12. mar Tak for jeres opfordringer ift. at tage affære. Det er virkelig også noget, jeg har tænkt mig at gå videre med, ift. at høre hvordan de konkret vil undgå, at det sker igen, så han kan trives igen. Men nøj, hvor er det svært at erkende, at man ikke kan beskytte 24/7, men vi må gøre vores bedste. Han har heldigvis nogle rigtig gode venner der

• #290   12. mar Lens, læreren anmeldte vi ja.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#291   12. mar Det lyder mærkeligt at dagen ikke blev undersøgt

Uanset - SSP har vi gode erfaringer med hvis det andet fejler smiley

• #292   12. mar Jeg plejer at spille badminton med min mand, Thomas, men hans sæson sluttede tidligt, da hans akillessene sprang i januar. Ved siden af vores bane spiller en flok pensionister. En af dem fandt frem til mig for et par uger siden, for at spørge, om jeg ville vikariere på deres bane. Her til aften var jeg så af sted med 3 pensionister på omkring 78 år. De snød så vandet drev og de bryggede deres egne regler, men det var sjovt smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#293   12. mar Snobbenæse vi elsker dig smiley

profilbillede
  • #294   13. mar 8 år i dag. smiley

profilbillede
  • #295   13. mar tillykke til fødselslaren ..

• #296   13. mar Mange tak Hanne. smiley

Min gråmule.

profilbillede
  • #297   13. mar Tillykke med ham Susanne. smiley
    Hvad har han fået i fødselsdagsgave ? smiley

• #298   13. mar Mange tak Anni. smiley
    Ingenting endnu men jeg skal forbi Agrosam senere. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#299   13. mar Tillykke til og med fødselsdagshunden smiley

• #300   13. mar Mange tak Isabelle. smiley

• #301   13. mar Tillykke Balder smiley

• #302   13. mar Har nogen af jer et bud på, hvordan man afgør, om aggression mellem (han)hunde er hormonelt betinget?

• #303   13. mar I dag er det 7 år siden, at disse herlige skabninger kom til verden. Hold op hvor tiden går stærkt!

profilbillede
  • #304   13. mar 302: Altså Sam blev kastreret da han var 5,5 år grundet sygdom.
    Han har ikke kunne med særlig mange hanhunde efter han blev 1,5 år.
    Også selv om han havde kendt dem fra hvalp.
    Den dag i dag kan han med alle hanhunde, selv store hanhunde som han hadede før.
    Så jeg tænker bestemt der er noget der, med at det kan være hormon betinget.

• #305   13. mar SYV år ... jeg kan godt huske kæmpe-kuldet, men det var da liiige for ikke så længe siden smiley

• #306   13. mar Tillykke Balder smiley

Louise, er der virkelig 13 hvalpe smiley

• #307   13. mar Mange tak Anne og Lise-Lotte. smiley

• #308   13. mar Møde med børnehave veloverstået. Der havde været nogle misforståelser, så episoden havde slet ikke været så slem som antaget heldigvis. Men de er stadig opmærksomme og har taget fat i det andet barns forældre.

• #309   13. mar Min nyeste kat smiley

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#310   13. mar Karina bedste målestok er hvornår adfærden startede

Jeg havde en hund med hormonelle forstyrrelser. Det viste sig i hele hans liv og kvalitet deraf... der tog dyrlægen en blodprøve og da han blev kastreret var han normal hund. Vi testede med en kemisk først

Det sidste kan man jo også prøve

Blot skal man være obs på at efter ca tre uger kan adfærd forværres og hunde der ikke tidligere var aggressive kan blive det kortvarigt

Kommentér på:
Snik snak nr. 5 2025- forårets komme

Annonce