{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak 9, 2025
  • #314   2. maj Staff - jeg håber du får et svar på hvad hun fejler og snart har en helt symptomfri og frisk lille hund igen.

Jeg sidder på et hotelværelse i Langenhagen og håber nu, at Daisys vellykkede date med lækre Lukas resulterer i et kuld små hurtigløbende piratfisk omkring 1. juli smiley

profilbillede
  • #315   2. maj Tak.

Jeg har det godt nok svært med det her. Overvejer at finde et andet sted.
    Men hvor pokker skal man finde et godt sted

• #316   3. maj Staffmom, det med at gå underligt, er det noget hun gør imens hun “skærer tænder”? Eller opstår de to ting hver for sig?

• #317   3. maj Staff mom prøv evt denne gruppe. Der sidder flere dyrlæger,.og de kan måske komme med input. De svarer selvfølgelig ikke med det samme. Måske der findes noget tilsvarende oppe i filer. Der ligger emner. Håber hun har det bedre i dag.

https://www.facebook.com/groups/hundedyrlaege/?ref=share

• #318   3. maj Tak Louise. Jeg har ansøgt.
    Jeg synes hun var sig selv i nat og da vi stod op, men der er lidt underligt igen

• #319   3. maj Hanne, jo, det var min Coco. Hendes symptomer kunne måske minde om Staff Mums hunds, men jeg kan ikke helt overskue den lange tråd, nu jeg ikke er herinde så ofte.

Staff Mum: hvis hun skal bedøves (altså let bedøvelse) ifm andre undersøgelser, kan du bede dyrlægen om at plukke øret helt i bund og tjekke om der er et fremmedlegeme i et af dem.

• #320   3. maj Hun var bedøvet den første dag hvor de lavede røntgen og tandrensning.
    Han kiggede hende i øret i går og sagde der ikke var noget

• #321   3. maj Vi havde en lidt dyr fredag.
    Sia havde et par dage kradset sig på begge "kinder", jeg rensede det, men det blev ikke bedre, så i går måtte vi lige besøge dyrlægen.

Vi fik heldigvis en tid hos Sias yndlings dyrlæge, Mads.
    Jeg kunne kun sige, at Sia blev klippet for knap 14 dage siden, og at hun måske havde fået "barberknopper", som så yderligere måske blev "rappet" lidt, da vi mødte en lidt vild hund i hundeskoven for en uge siden.
    Sia rystede sig desuden, både med hele kroppen og også bare hovedet.

Dyrlægen kiggede først i ørerne, men der var ikke noget.
    Så overvejede han, om Sia skulle have noget beroligende, så han kunne rense i bund på "kinderne/halsen". Men som dyrlægen sagde; det er jo Sia, så vi prøver lige uden beroligende. Det gik fint smiley

Nu står den på vask med medi skrub, antibiotika og kløestillende.

Det er skønt at have en hund, som elsker sin dyrlæge, og som bare finder sig i nærmest alt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.395
    #322   3. maj Hvad sker der, når hunden bliver "rappet"? smiley

DYGTIG Sia smiley
    Min Kela var også sådan - eksemplarisk hos dyrlægen. Vilma og Kenia er ikke HEEELT sådan smiley

Det er så dejligt at have Kenia hjemme - og hun nyder at have Vlima at lege med. Det er gensidigt - men på ture er Vilma ikke helt tryg ved Kenia, dvs ikke helt tryg ved at tage sine spurteture.

profilbillede
  • #323   3. maj Kirsten, åh, jeg ønsker mig sådan en piratfisk!!
    Krydser alt hvad jeg kan.

• #324   3. maj #322

Rappe:
    1) (dial.) skrabe, kradse, rive (især med kløer, negle).

• #325   3. maj Der var faktisk en anden dyrlæge, der prøvede at kapre Sia, men jeg holdt nu på at vi skulle ind til Mads smiley

Den anden dyrlæge har faktisk for næsten 20 år siden mere eller mindre vaccineret mig mod rabies. Dyrlægen stak igennem hundens hud, og vaccinen landede på briksen/mig smiley
    Hunden fik en ny vaccine.
    Måske skulle jeg få lavet en tiltertest smiley

• #326   3. maj Staff mum, bare FYI: hvis det er et græskorn, som er gledet ned i øret som ved Coco, kan man ikke se det ved bare at kigge ned i øret.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#327   3. maj Jeg føler mig snart for gammel til HG smiley
    Der er flere og flere udtryk, jeg ikke fatter - men må google. Æv smiley

"Bare FYI" smiley
    For Your Information - fandt jeg ud af.

• #328   3. maj Tak. Jeg samler alle tanker op og siger det på mandag. Jeg vil simpelthen have at de undersøger hende ordentligt nu

Jeg har haft fat i vagtdyrlægen og han siger at sådan som hun er nu, tør han godt se tiden an.

Jeg kan altid ringe igen hvis hun bliver dårlig.

Indtil nu vil jeg have blodprøver for flåtbårene sygdomme
    Samler lort i 3 dage, er startet i dag
    De skal tjekke hendes livmoder
    De skal tjekke hendes ører helt grundigt
    Aflevere en frisk urinprøve

• #329   3. maj Jeg føler sgu også, at jeg er ved at være for gammel - sådan alt i alt.

Min yngste nevø skal konfirmeres i næste weekend, og jeg er ved at fylde fryseren med kagerne til desserten.
    Jeg fatter ikke, hvorfor min bror altid inviterer 60- 70 gæster smiley

Nå, men nu har jeg leveret kagerne til de to stores konfirmationer, så nu er der jo kun den "lille" tilbage og han skal selvfølgelig også have kager smiley
    Men jeg kan godt mærke at alderen trykker smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#330   3. maj Flot, at du gider bage kager for din bror, Lise-Lotte - især når han vælger at invitere SÅ mange gæster.

Det må væremeget svært og frustrerende, Staff smiley Jeg håber inderligt for jer, at I finder såvel årsagen som en behandling snart smiley

• #331   3. maj Vi har lige været på den bedste gåtur længe. Fræk og fremme i snoren som hun plejer. Jeg forstår ingenting

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#332   3. maj Hjerte- lungeorm kan give den slags symptomer - altså symptomer on and off. Ormene generer ikke hunden konstant.

• #333   3. maj Jeg har altid holdt meget af at bage, og det har aldrig været et problem, selvom vi er en stor familie. Hvis vi kun er de nærmeste, er vi en tredive fyrre stykker, så med svigerfamilie, et par venner og bekendte oveni, så bliver vi hurtigt mange. Mens min far levede, blev vi hurtigt over hundrede smiley

Jeg må dog indrømme, at energien ikke rækker så langt mere, men heldigvis kommer man langt med god planlægning smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#334   3. maj Forhåbentlig er I også en velhavende familie - jeg mener - det må koste en del at invitere 100 gæster OG et ret stort hjem smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#335   3. maj Han er en idiot - med humor dog smiley
    Dette billede har Trumpeten delt hist og her i forbindelse med snakken om, hvem der skal være ny pave smiley

profilbillede
  • #336   3. maj Vi er såmænd ikke specielt velhavende, det er nok mest et spørgsmål om, hvordan ens prioriteter er.

• #337   3. maj Isabelle, jeg bad dem teste via blodprøven i går, og den var negativ. Men man kan ikke være helt sikker, så jeg er i gang med at samle lort til på mandag hvor jeg har bedt om yderligere undersøgelse.

Har nogen med tæver oplevet blærebetændelse eller krystaller?

• #338   3. maj Vi har i dag mødtes med 3 andre hundeejere og deres hunde til en mini vandretur på 9,6 km i Smidstrup skoven, vi mødes via en Facebook gruppe, det var simpelthen så hyggeligt smiley

profilbillede
  • #339   3. maj Så lige til den delikate afdeling, hvordan foregår det, når I samler Høm hømmer til tjek for hjerteorm?
    Jeg spørger fordi vi, indtil nu, ikke rigtig har oplevet det på Fyn, men jeg vil fremover få l..... tjekket 2 x om året.

Så; er det 3 x en fuld portion l..., eller er det bare 3 x en mindre portion?

Og hvordan med opbevaring?

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 344
    #340   3. maj lise-lotte K: vores dyrlæge i søndersø har lige haft skrevet om et tilfælde på en hund i næsby, så det er her desværre. smiley

• #341   3. maj Mette, ja, det er også på Fyn, men det lader til, at det er endnu værre i Østjylland.
    Jeg har dog ikke tænkt mig at vente med at få det tjekket, da vi kommer meget i hundeskoven, går til træning, og så har jeg en hund, der selv plukker og spiser mælkebøtte smiley

• #342   3. maj Jeg er i gang med at samle og jeg har fået at vide, at de Ca skal bruge 10 g pr portion. Den skal helst ikke have berøring med græs, sand eller andet.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#344   3. maj "Har nogen med tæver oplevet blærebetændelse eller krystaller?"

Ja, det har jeg.

• #345   3. maj Vi har oplevet blærebetændelse og struvitter.

• #346   3. maj Lise-Lotte, en mængde svarende til ca. 1 spsk, som helst ikke må have været i berøring med underlaget. Det opbevares på køl (eller ved 5-20 grader). Det er vigtigt at temperaturen holdes, for larverne kan gå i opløsning og testen vise falsk negativ, hvis de opbevares ved forkert temperatur.

• #347   3. maj Tak Anne, det kan jeg forholde mig til smiley

Jeg spurgte jo dyrlægen i går, hvad han anbefaler, og han sagde 2 x om året. Jeg glemte bare at spørge, hvor meget de skal bruge smiley

Så må jeg bare fange lidt i en frysepose smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 167
    #348   3. maj Endelig hjemme efter 3 dages figurant kursus (og bid)...
    Fyldt med ny viden, og erfaringer... og en hel del blå mærker smiley

• #349   3. maj Louise og Isabelle, hvordan har i oplevet hundene?
    Altså hvordan kunne i se der var noget galt?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#350   3. maj Hvad mener du med "På køl (eller ved 5 - 20 grader)", Anne?

Jeg samler så meget pølse jeg kan, der ikke er græs, blade ol. på, Lise-Lotte.

• #351   3. maj Staff Hmm primært hyppig vandladning ved begge del, og med lidt blod i. Hende med struvitter satte sig ofte, men der kom ikke så meget ud. Ellers synes jeg ikke rigtig, at der var noget at mærke. Det er jo terriers, så de kan. godt snyde i deres symptombillede.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#352   3. maj Kela blev lidt hurtigere forpustet, men det KUNNE lige så godt have været varmen. Nogle tydelige tegn så jeg ikke.
    I disse dage laver Vilma jævnligt "bræklyde" en gang eller to på lufteture. Den slags kan være tegn på ormeangreb.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#353   3. maj Nåååå - jeg misforstod lige, Staff.

Hyppig vandlandning var eneste symptom.

• #354   3. maj @ Staff skiftede I ikke antibiotika ? synes jeg du skrev, det kunne så passe med hun bliver bedre i dag ..

• #355   3. maj Ja hun er kommet på det de kalder tunge skyts. Det kan sagtens være derfor hun er frisket op. Hun var nu også frisk da vi stod op, men så fik hun smertestillende og antibiotika og så blev hun underlig.

Jeg analysere og analysere konstant, så hvad der føre til det ene og andet, aner jeg simpelhent ikke.

Jeg glæder mig til mandag, og så skal hun delme tjekkes igen.

• #356   3. maj Isabelle, det nemmeste er at smide dem i køleskabet, hvor man er sikker på at temperaturen er inden for rammen. Lægger man dem ude på denne tid af året, kan man risikere at en solbeskinnet plet sniger sig vel over 20 grader, særligt for pøllen i en pose.

Lise-Lotte, jeg kan bare sige, at uanset hvor mange poser, bokse og andet man finder på, så stinker lort af lort, også i et køleskab smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#357   3. maj "så stinker lort af lort, også i et køleskab"

Så jeg skal saftsuseme ikke have lort i køleskabet smiley bwadr smiley

Pølseprøver lægges i skuret, hvor temperaturen er ret stabil - altid nogle grader over frysepunktet og aldrig over 20 af slagsen smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#358   3. maj Jeg krydser fingre for jer, Staff smiley

• #359   3. maj Isabelle, så er det en god ide at ofre en køletaske eller lignende, så temperaturen kan holdes lidt mere stabil. Hvis temperaturen ikke holdes inden for rammen, bliver prøverne ødelagt (uden at dyrlægen kan se at prøven er ødelagt).

• #360   3. maj iiiih skærmen på min mobil er løs, mobilen virker heldigvis endnu, men har ikke pengene til en ny lige nu smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#361   3. maj Temperaturen er ret stabil i skuret, vil jeg mene - men selvfølgelig forskellig afhængig af årstiden. Altså måske er der 4-5 grader om vinteren, 11-12 grader forår og efterår og 18-19 grader om sommeren - sådan cirka.

• #362   3. maj Vi fik trodset regnen og gået en smuk eftermiddagstur

profilbillede
  • #363   4. maj Anne, jeg fik besked om at ligge dem på det kølige gulv i mit skur?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#364   4. maj Skal det obligatoriske helbredstjek for bilister over 75 år genindføres?
    Hvad synes HG-panelet?

Jeg fylder 70 til næste år. Så skal mit kørekort fornys. Det kræver intet andet end at møde op i borgerservice og bede om fornyelse. Herefter kan jeg køre bil, til jeg fylder 85.
    Jeg synes, det er lidt lemfældigt og synes bestemt, at helbredstjek skal genindføres.

• #365   4. maj Staff, jeg kan se at anbefalingen er ændret til “frostfrit og ikke over 10 grader, men optimalt i køleskab”.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#366   4. maj Hvis anbefalingen siger ikke over 10 grader, må jeg hellere tjekke mit skur, når jeg opbevarer afføringsprøver dér om sommeren. Jeg er ret sikker på, at der er varmere end 10 grader.

• #367   4. maj Isabelle, det er nok bedst at høre dyrlægen ad, for at være sikker smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#368   4. maj Ja. Jeg vil spørge, når jeg får svar på prøven, jeg indleverede onsdag.

• #369   4. maj Min lille Hilde er tilbage til den underlige tilstand igen smiley

Glad, men ængstelig, vil ikke gå tur, bider sig i låret når vi skal gå, vil hjem, kravlede under sengen og skraber, men logre løs når jeg interagerer med hende.

Jeg har skrevet tjek af Analkirtler på hende, tjekke afføring for blod,
    Tjek tarmene for forstoppelse på listen

• #370   4. maj Skønt syn at blive vågen til. smiley

profilbillede
  • #371   4. maj Min elskede trold, bliv så frisk igen Hilde

profilbillede
  • #372   4. maj #364

Det er helt skørt, at man bare får fornyet sit kørekort. Der burde indføres et tjek, og det skal udføres af en uvildig læge - ikke ens egen læge.

Som det er i dag, skal den enkelte selv afgøre, om han/hun fortsat bør køre bil, og fx mennesker med demens, er ikke realistiske.
    Så skal familie, venner, naboer etc gribe ind, hvilket sjældent ender i fred og fordragelighed.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#373   4. maj Det gør mig så ondt for dig, Staff - og jeg håber på bedring lige straks smiley

Jeg er helt enig, Lise-Lotte. Tjek af syn, hørelse, reaktionsevne og eventuel begyndende demens burde være standard når kørekortet skal fornys - og fornyelse hvert femte år fra man fylder 70.

"Jeg troede, jeg var et andet sted," sagde den ældre dame, der kørte ind i en bil, jeg sad i, da jeg var ung. Hun drejede til venstre uden at tjekke, om der kom ligeudkørende i krydset. Det gjorde der. Min kæreste og jeg smiley

• #375   4. maj Ja Isabelle, forleden skulle jeg igennem en rundkørsel, og bilen til venstre for mig kørte meget langsomt, blinkede og kørte ind mod afkørsel til venstre for mig. Da jeg kørte ud i rundkørslen, valgte den anden bil at fortsætte rundt i rundkørslen. Mine bremser virkede heldigvis upåklageligt. (Lille rundkørsel, hvor afkørsel/indkørsel er meget tæt på hinanden).

Den ældre herre, som kørte i en BMW sportsvogn, fortsatte med knap 50 km/timen på landevejen smiley

Kommentér på:
Snik snak 9, 2025

Annonce