{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

det der med at hunden hurtigt glemmer. {{forumTopicSubject}}

OG at den ikke kan bære nag - det tror jeg ikke på mere!

Jeg var "ondskaben selv" i går aftes, og rensede Trøffels ører - hvilket i hendes verden er mindst ligeså ondt, som når jeg tager hende med til dyrlæge! - og hun var også pænt fornærmet og bange i går aftes!!!

OM morgenen er hun ALTID overlykkelig for at se os, og stopper ikke med at logre og slikke på os - før vi er stået op!

Men her til morgen lå hun i sin kurv og stirrede på os, uden at halen bevægede sig, og da vi havde kaldt på hende for 5. gang kom hun endelig op - med halen mellem benene!!!

Det kan jo være, at der er en anden sammenhæng, men kan ikke lige gennemskue hvad??... (HUn er begyndt at tø op nu - og har været henne for at hilse på mig og få sin morgenmad, men er stadig ikke glad!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det der med at hunden hurtigt glemmer.
  • #1   21. nov 2007 Det skal jeg ikke kunne svare på, men jeg har aldrig selvoplevet det.

Når jeg er "ond" ved mine slutter jeg altid af med lidt vild leg og brydekampe (det bedste de ved) og så er alt glemt og moar er den beeeeedste i verden som hun var før ;o)

• #2   21. nov 2007 Jeg gør også som Janie.

Men på mig lyder det mere som om der er noget andet galt

• #3   21. nov 2007 Det der lyder ikke normalt.. Luna har glemt det igen efter få minutter.. vi slutter også af med enten leg eller en godbid.

Jeg tror altså også, der er noget andet galt..

• #4   21. nov 2007 det er altid bedst at slutte af med noget godt , som janie skriver.. smiler

kunne godt forestille mig at hun husker hvad du gjorde ved hende igår...

• #5   21. nov 2007 Jeg sad med et kyllinge-bjerg ved siden af mig i aftes, da jeg gjorde det - men hun vil ikke spise hverken før under eller efter seancen! - og at lege bagefter vil hun slet ikke - hun vil ud i sin kurv og gemme sig!!

Hun har i øvrigt altid været så bange her for det! (hun har bare ikke normalt været fornærmet i SÅ lang tid)- - da hun var lille havde hun øremider, og skulle ofte havde renset ørerne - så hun har da prøvet det mange gange:-( Vi kan sagtens få lov til at nuldre hendes ører og vende dem op og ned- uden det rører hende - men når vattet og flasken med ørerens kommer frem, så....

• #6   21. nov 2007 Jeg tror da også noget andet trykker hende.......tror ikke det er øre rensningen.

Når jeg har ex klippet negle på Emma.......hvilket hun hader voldsomt.........så bliver hun fuldstændig vild bagefter (ja det er faktisk muligt *S*).......hun spunser rundt og er helt pjattet.........lykkelig for at hun endnu engang overlevede........og så tager vi da lige en vild "slogskamp" :o)

• #7   21. nov 2007 jeg fik en gang klippet den ene af chrissies negle for tæt, (uden det dog blødte) men det gjorde ondt på hende... siden da har jeg arbejdet på at saksen ikke er farlig.. men når jeg tager den frem, forsøger hun alligevel at smutte...
    så hvis din hund forbinder ørerensning med smerte, vil den huske det...

• #8   21. nov 2007 Rie.....hvordan rensede du dem ?.......og ynkede du hende ?........måske kunne hun mærke på dig, at du syntes det var synd for hende og så forstærkede det hendes reaktion.

• #9   21. nov 2007 MIn første tanke i morges, var da også at hun måtte have ondt et eller andet sted - indtil jeg huskede på i går!!!

• #10   21. nov 2007 Luna kan bestemt heller ikke lide at få renset ører og ryster og sitrer imens.. Men det er da overstået et par minutter efter.. Så jeg nægter at tro på at det er årsagen til hendes reaktion i dag..

• #11   21. nov 2007 Man kan vel ikke udelukke hun reagerer så voldsomt?

Vi oplever jo alle forskellige situationer hvor vores hunde absolut ikke glemmer hvad der er sket.

Rie......HVIS det er øresituationerne der er så slemme for hende, så ville jeg personligt få en anden til det.
    Nogle vil nok være uenig med mig, men jeg sætter ikke mine hundes tillid på spil ved voldsomme reaktioner. Lad dem hade andre, bare de elsker mig ;o))

Carlos er panisk angst for negleklippere (selv om der ALDRIG er sket noget) og jeg betaler pænt 500 kr hver 3. måned for at få det gjort under beroligelse hos dyrlægen.

Det er synd for jer alle, så måske det ville være en mulighed?

• #12   21. nov 2007 Susie;

Hun kan da højst sandsynlig mærke at jeg synes det er synd for hende - men er da ved at være ekspert i at snakke helt notmalt til hende og rose hende, når hun er utryg - (eks. hver gang vi møder en anden hund)

Renser ørerne med "epi-otic" - noget fra dyrlægen, som ligeså stille skal sprøjtes ind i øret - og så skal man nuldre ørerne lidt bagefter, hvorefter jeg tager en lille tot vat, og kører lidt rundt i øret -

Når vi finder "udstyret" frem, så ved hun det MED det samme og flygter hen i sin kurv - til trods for at vi forsøger at lade som om alting er helt normalt! - Og ja... det ender jo med at være en ubehagelig fornøjelse, for vi forbryder os jo lidt - ved at være nødt til at gå hen til hendes kurv, for at "tvinge" hende til det her!

Da hun var lille trænede og trænede vi det her - TOg flere gange om ugen flasken med ørerens og vat frem, og bare stillede det ude på gulvet - lod nogle gange som ingenting og roste Hende når hun godt turde gå forbi det! - Vi har så mange gange forsøgt at kalde på hende - og have godbidder parat når hun tør komme hen imod flasken - Men det har ikke hjulpet en disse...

-Og tror skam at denne metode ellers virker - for hun havde det i starten på samme måde med den handske vi bruger til at børste hende med - den var hun også sindssygt bange for - og vi benyttede præcis samme "fremgangsmåde" - og den har hun intet problem med i dag - og vi sørger altid for at lege efter børstningen - og benytter sådan set de råd i har givet!!

• #13   21. nov 2007 Et halvt døgn efter? Okay, det ville jeg mene var umuligt..

Men det der med at få en anden til at gøre det, er da en god ide..

• #14   21. nov 2007 Jeanette; Tidligere har hun altså også været godt og grundigt ked af det i MANGE mange timer efter - det er bare "første" gang at jeg har oplevet, at det har strukket sig over en nat!!!

• #15   21. nov 2007 Som Janie ville jeg vælge at betale mig fra det hos dyrlægen når nu hun reagerer voldsomt ved det hver gang.

Som hun siger, der er ingen grund til at det er DIG der skal gøre det ubehagelige og at tilliden derfor ryger på gulvet.

• #17   21. nov 2007 Janie,

det er en god idé - det kunne være at man skulle give de 500 kroner en konsultation koster - dyrlægerne hader hun jo alligevel:-/ - og har også overvejet det før - men liiige i forhold til det her, så er jeg nok lidt nærig....

• #19   21. nov 2007 Rie: okay, det har jeg aldrig hørt om.. Men så ville jeg nok gøre, som andre siger.. få en anden til at rense ørerne fremover..

• #20   21. nov 2007 Fie er også væk når jeg finder flasken med ørerens frem, men hun kommer dog og sætter sig når jeg kalder, men hun hader det og bagefter laver hun lidt "overspringshandlinger", så leger vi lidt og slutter af med en godbid, derefter er der intet at mærke på hende.

• #21   21. nov 2007 Nu renser jeg ikke sådan ørerne på mine hunde. De bliver tjekket efter hos dyrlægen når vi er til den årlige vaccination, og de er altid fine. Så jeg ville også lade dyrlægen tjekke når man er der alligevel.

• #22   21. nov 2007 ... Kan ikke lige komme på nogle af mine venner, som jeg vil be omj at rense hendes ører - kunne være man skulle lave en aftale herinde på HG......

• #23   21. nov 2007 Hvorfor ikke lave en aftale med dyrlægen, forklar dem hvordan hun reagerer, fortæl hvor ofte det skal gøres, og hvis du så har en sød dyrlæge kan man lave en fast aftale til en betydelig lavere pris (sålænge hun ikke skal have beroligende)

• #24   21. nov 2007 Ja Luna er væk bare jeg finder vattet frem.. Men hun kommer da hen og ryster godt nok, så jeg har svært ved at ramme øret... men som René siger, så bliver det gjort, Luna laver også overspringshandlinger og danser rundt.. Hun får en masse ros og en godbid og så er det glemt (indtil jeg rører flaske og vat igen)..

Kan du ikke få dyrlægen til det, Rie? Hvis Luna havde reageret som Trøffel, så ville jeg gå til dyrlægen og betale mig fra det..

• #25   21. nov 2007 Det tilbud gav min dyrlæge mig da jeg lige fik Monique hjem og hun var angst for alt og intet.

Det blev så ikke nødvendigt da hun relativt hurtigt fattede tillid til mig, nej hun er ikke lykkelig, men ved det skal gøres og at det altid slutter med en lille brydekamp og en guf.

• #26   21. nov 2007 -JA, må se om jeg ikke bare kan lave lidt hyggeligt med hende i dag - selvom jdet er lidt svært at være skide sjov, når man stadig hoster, harker og har feber - Men kan da træne en lille smule med hende - og har et stort tyggeben liggende - som vi jo kunne "dele" senere:-)

• #27   21. nov 2007 Jeg er overbevist om en god dyrlæge ikke tager mange basører for sådan en lille sag........

Jeg betaler prisen for bedøvelse og "vågn op" sprøjte, men under normale omstændigheder hvor der bare skal klippes negle giver jeg en sølle 50'er.

Herre gud, det tager 2 min for en prof......og man slipper for hunden forbinder det med en selv.

• #28   21. nov 2007 Jeanette......det er vel ikke glemt når hun reagerer på vattet næste gang?

Jeg tror ikke på de glemmer, de takler bare situationerne forskelligt.........

• #29   21. nov 2007 Jeanette;

Det skader i hvert fald ikke at spørge dyrlægen:-) - og som miss fich siger - så kunne det jo være at man kunne få en eller anden aftale om måske at betale liiiidt mindre!

• #30   21. nov 2007 Janie;

Det kan godt være - forestiller mig bare at de vil tage 500 for det - som en konsultation koster - men jeg har jo heller ikke spurgt dem:-)

• #31   21. nov 2007 Tror mere hundene reagere på vores ubevidste kropsprog, ved fra mig selv med negleklip at jeg en lang periode skulle "tage" mig sammen og efter jeg er begyndt at bare tage det som det kommer er reaktionen slet ikke lige så slem.

Ørene bliver ikke renset så tit, så der sender jeg nok også en del forkerte signaler til Fie.

Det er ihvertfald en af mine teorier, men kan da godt være den uden problemer kan skydes i sænk *G*

• #32   21. nov 2007 Nej, men hun reagerer da ikke med halen mellem benene og ørerne nede, når flasken og vattet er væk.. og det er de jo et par minutter efter..

Der kan jeg da sagtens gå hen til hende og hun er glad og fro igen.. Det var det jeg mente... smiley

Men så kan man måske sige, at hun tilgiver hurtigt? *S*

• #33   21. nov 2007 Rene.........Tror det er forskelligt fra hund til hund :o)

Her ved jeg med sikkerhed det er klipperen Carlos er skrækslagen for.

Jeg har testet om det skulle være mig ved at give folk udenfor familien der intet kendte til problemet klipperen i køkkenet og bede dem tage den med ind i stuen for mig.

Carlos skal lige se skyggen,og jeg har en hund i panik.

Det er skisme sært da vi aldrig har haft en dårlig oplevelse med den.

• #34   21. nov 2007 Luna er heller ikke glad for klipperen.. Og jeg har meget svært ved at klippe hendes negle, men det er fordi jeg reagerer på hendes signaler.. Hun reagerede nu på samme måde, da dyrlægen gjorde det ved årstjekket..

Så det er måske en naturlig skræk.. jeg mener.. ikke noget vi har tillært dem..

• #35   21. nov 2007 Jeanette......Hun tilgiver, men hun glemmer ikke.

Du skriver selv "Ja Luna er væk bare jeg finder vattet frem.. Men hun kommer da hen og ryster godt nok, så jeg har svært ved at ramme øret...."

Ergo kan hun sagtens huske vattet og ved hvad der skal ske. Hun har ikke glemt ;o))

• #36   21. nov 2007 Ja vattet.. Men som jeg så skriver, så reagerer hun jo ikke som Trøffel gjorde i morges.. med ikke at ville komme hen og hilse og med halen mellem benene smiley

Så glemmer var nok det forkerte ord..

Ligesom naturlig i "naturlig skræk" i mit indlæg ovenover også er forkert, men kunne ikke lige finde et mere egnet ord.

• #37   21. nov 2007 Ok.........jeg lagde så for meget i ordet "glemmer", forstår dig nu :o)

Men reaktionerne er jo så forskellige fra hund til hund. Carlos kan "bære nag" i timer, Effie kan bestikkes med en godbid på stedet :o/

Så jeg vil ikke bare udelukke Rie har ret i det er hvad der sker her.........Som jeg heller ikke vil udelukke det kan være andet ;o))

• #38   21. nov 2007 Jeg er ikke i tvivl om, at hunden kan huske, hvad der er sket.

Ikke nødvendigvis detaljerne i ørerensningen, men det tillidsbrud den angiveligt har oplevet ved at blive tvunget til noget, den på ingen måde bryder sig om, glemmer den ikke bare lige.

Min gamle hund hadede at komme i bad. Han kædede det, at min mand tog sine bukser af sammen med at komme i bad, og på trods af, at han trods alt kun kom i bad hvert halve til hele år, så reagerede hunden HVER aften når min mand klædte sig af for at gå i seng. SMUT hen i kurven, og kom først frem igen når min mand lå under dynen.

Vi skal ikke undervurdere vores magt, når vi gør ting ved dyrene de ikke bryder sig om.

Anbefaler bestemt også at få andre til at rense ørerne på hunden, for det komplicerer tydeligvis jeres forhold til hinanden.... ;o)

• #39   21. nov 2007 Hvorfor skulle hunden ikke kunne "huske" og forbinde vattet med noget negativt, som noget hun der bange for?

Det omvendte er jo det, vi benytter os af hele tiden. Det er ikke anderledes end at hunden kommer hen til guffer-skabet, når det bliver åbnet.
    Den ved, at når det sker, så venter der noget godt.

Den ved også, når vattet dukker op, så sker der noget skidt...

• #40   21. nov 2007 Janie: ja men det er sgisme heller ikke let at forklare på skrift *GG*

Luna bærer ikke nag så længe, bare der er en guffer i nærheden *S*

• #41   21. nov 2007 Glemmer, nej det tro jeg ikke hunden gør...

Da babett var 10 uger gl. mødte vi en mand, der gik med en krykkestok.

Da babett ikke havde snor på, gik hun hen for at snuse til manden, (det gjorde hun ved alle, hun mødte på sine vej).

Manden slog ud efter Babett med sin stok, så hun piv.. selføllig blev jeg sur over denne behandlig..

I dag hvis vi møder den samme mand, så og Babett får øje på ham, så skal han ikke komme nærmere, for Babett vil mget gerne snakke et alvors ord med ham..

Hvilket hun ikke får lov til..

Jo hunden kan godt huske.

• #42   21. nov 2007 Jeg vasker Louis ´s store hotspot x 3 dagligt pt ( sidste billeder på hans profil) Da jeg kom med remedierne i morges, da viste han nu godt hvad der skulle ske...Han drønede hovedet ned i gulvet inden jeg havde kaldt på ham....

Kommentér på:
det der med at hunden hurtigt glemmer.

Annonce