{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Kunstig befrugtning... {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver Studieretningsopgave om kunstig befrugtning i fagene biologi og dansk.

Er nået til at diskutere det etiske i forbindelse med kunstig befrugtning. Nogle der har nogle meninger og argumenter de har lyst til at dele?

Skal en kvinde, der tidligere har fået nedfrosset æg i forbindelse med kunstig befrugtninf, i øvrigt have lov til at få et barn mere med disse æg, hvis hendes mand er død imellemtiden?

Håber der er nogle der vil sætte en diskussion igang smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kunstig befrugtning...
  • #1   14. dec 2007 Jeg mener ikek man SKAL have børn og/eller det er en ret at have det..

Jeg mener hvis man ikke kan få det naturligt skal man ikke have det..

Jeg mener så også der er nogle folk der slet ikke brude have børn, men det er så en helt anden tråd smiley

• #2   14. dec 2007 JA, forfor skal barnet have en far som det ikek kan få af vide hvem er... Og når de nu er der så brug dem dog, så kan barnet få afvide hvem faderen er.

• #3   14. dec 2007 Tanja, sikken en holdning at have sig.

Hvis man ikke selv kan få børn............?

Hvorfor skulle man så ikke have lov til at få hjælp til det?
    Der er da ingen der skal lege Gud !

Og i det mindste dem der ingen børn kan få og får hjælp til det er da tit bedre foældre end dem der skider unger ud på stribe !

For de har ønsket sig det barn og får det ikke "bare" fordi de kan !!!

• #4   14. dec 2007 ( undskylder sproget )

• #5   14. dec 2007 og med alle de hormoner der er i alting idag er det da klart folk får probs med at formere sig selv.

Shampoo, tandpasta osv osv er fyldt af alt muligt.

piger ned i 7 års alderen får bryster, og drengene er også tidligt udviklet...

• #6   14. dec 2007 Jeg mener også at der er mange som bare får børn som ikke burde... Men mange af dem som ikke kan de vil bare blive de bedste forældre...

Vi har et sæt venner som ikke kan, og hun skal igennem nogle homon behandlinger og hvis ikke skal hun kunstig befrugtes... Jeg de vil da blive de bedste forældre de skal da ikke straffes fordi de ikke kan selv...

Så menger jeg også at selv om man har fået et barn hvor man blev det skulle man også kunne få nummer 2 uden selv at skulle betale. (det er jo ikke lalle der er så heldige at det bliver tvillinger)

• #7   14. dec 2007 * Spirrevippen * - Jeg mener så NETOP det er at lege gud når man får kunstig befrugtning..

Der findes alternativer som adobtioner.. og man kan sagtens adobtere et dansk barn.. Så hvism an ikek selv kan få børn, syntes jeg det er iorden at adobtere istedet for at være selfisk og få det kunstigt..

Og jeg snakker absolut ikek om gode eller dårlige forældre :S

• #8   14. dec 2007 Det er da ikke folk´s skyld de ingen børn kan få Tanja ???

Det er da alt det lort de putter i alt muligt idag...............

• #9   14. dec 2007 Jeg fik hvis ikke lage forklaret mig ordenligt... Hvis homon behandlingerne ikke hjælper skal ik kunstig befrugtes...

• #10   14. dec 2007 Nej det er det ikke.. Det er udviklingens skyld.. Men jeg syntes det stadig er at lege gud, når man får kunstig befrugtning i forhold til "bare" at adobtere og faktisk hjælpe de børn der har brug for det..

• #11   14. dec 2007 Så skal man altså sige til sine børn du kan ikke få vasket hår, tøj eller lege med legesager fordi jeg vil være bedstemor engang om 30 år.

Groft sagt!

• #12   14. dec 2007 Karin & Molly - Nej det ville jeg ikke.. jeg kan fint leve et helt liv uden børn.. jeg låner af og til min nevø, og der får eg fint min børnelyst stillet smiley

• #13   14. dec 2007 Nå så behøver jeg ikke gå til lægen med min menstruations problem når jeg en gang skal ha børn, for jeg må ikke føde mine egne børn...

Det ville jeg godt nok blive rigtig ked af hvis det var sådan :o(

• #14   14. dec 2007 Brug for det...........Hvis du mener fra den 3.verden?

Så er der sku vist mere brug for de blev steraliseret end vi heflere deres unger til Dk og de så laver nye !

• #15   14. dec 2007 Vel må du så Anita !

• #16   14. dec 2007 Ja man kan da sørme bare adoptere -det koster så heller ikke lige en halv bondegård vel?!?!?!

Folk skal sgu have ret til kunstig befrugtning, fx. hvorfor skal en kvinde "straffes" fordi hun har vaglt en mand der måske desværre viser sig at have en dårlig sædkvalitet, så må hun (selvom hun selv er sund og rask) ikke få lov til selv at prøve at være gravid eller hvad?!?

• #17   14. dec 2007 Den er sørme en svær en.

Jeg kan godt forstå kviden at hun havde en mand som hun elskde højt og gerne vil videreføre hans gener, men på den anden side hvordan mon hun ville håndtere at se et barn daglig som minder så meget om sin kæreste hverdag...jeg ved ikke om jeg ville kunne klare det...

Og hvordan mon barnet vil have det når det får at vide at barnets far var død da hun blev befrugtet....ville barnet føle traumer, være forstålig eller noget helt andet.

Der skal jeg have mere tid til at gennem tænke den.

• #18   14. dec 2007 Der er man jo så forskellige...

Jeg vil ikke kunne undvære børn... Og jeg vil da helt sikkert vælge at blive kunstig befrugtet inden og overhovedet overvejer adoption...

Det er da ikek at lege gud... Alle har ret til at få børn.... om de kan eller ej...

• #19   14. dec 2007 * Spirrevippen * - Nej, det gør jeg ikke.. jeg mener danske børn hvor forældrene enten ikke kan eller vil tage sig af barnet..

Du syntes ikek det er at lege gud når man sterillisere folk?

• #20   14. dec 2007 Når man i forvejen er halv død af AIDS eller andet Tanja ?
    Skal vi så klappe i vores hænder og betale dyrt medicin så det barn de venter ikke risikere at blive smittet ?

For derefter at få barnet til DK ????

• #21   14. dec 2007 Karin & Molly - Jeg har ikek sagt det genere mig, jeg sagde bare min mening smiley Nu findes der jo andre alternativer hvis man vil have børn end en kunstig befrugtning

Anne T * Hundenes profiler opdateret * - Og du tror det er gratis at have børn? og som skrevet før mener jeg ikke det er en ret at have børn smiley

Sigga! Med hus til salg !
    - Jeg mener så ikek det er en ret.. ligesom det ikek er en ret at have kæledyr smiley

• #22   14. dec 2007
    Karin & Molly Næ det er da heller ikke andres folks sag at blande sig i det.

• #23   14. dec 2007
    * Spirrevippen * - Øh, læs hvad jeg skriver :S Jeg snakker ikek om børn udenfor DK

• #24   14. dec 2007 Ratster Zoo -
    Nej gu er det da ikke gratis at have børn, men efter min mening ville det da være noget mere fornuftigt at bruge penge på BARNET end på at KØBE det.....!

• #25   14. dec 2007 Hvor mange børn bliver da bort adopteret indenfor Dk´s grænser os danskere imellem Tanja ???

SU lige på den !
    Er nemmerlig nødt til at smutte.

• #26   14. dec 2007 Men kan love dig jeg ser frem til dit svar Tanja !

• #27   14. dec 2007 Anne T * Hundenes profiler opdateret * - Hvis man virkelig genre vil have barn, er der jo ikek andet for at spare op.. mange folk betaler o også klere tusind kroner for en hund, så hvorfor ikek også på et barn?

* Spirrevippen *
    - Den er der faktisk rimelig mange af.. Der er bare ikek så meget fokus på det..

• #28   14. dec 2007 Jeg synes mere det er en ret at få et barn end at gå ud og købe en hunde... Det er børnene der gør at vi overlever det gør hunden ikke...

Og alle skal have ret til at gøre det vi er sat i verden til og det er jo sjovt nok at føde børn...

• #29   14. dec 2007 Og jeg gider absolut ikke suge på noget fra din side af :S Jeg syntes det er for dårligt du ikek kan finde ud af at bruge et ordenligt sprog i en debat, vi er trodsalt voksne menensker

• #30   14. dec 2007 Karin & Molly - Nej jeg er ikek genere, jeg siger min mening smiley Så må man tage og tage livet beslutninger med løftet hoved..

Sigga! Med hus til salg ! - Det er så din menign ikke min.. Jeg mener ikek vi er lavet for at få børn, men for at være her.. Je ser ikke livet som et "fød så mange unger du kan for at arten overlever" tilværelse.. For ærligtalt, så syntes jeg ikke det er den bedste tilværelse vi mennesker har lavet til de næste gennerationer, og man har jo nærmest diverse sygdomme, rygerlunger osv, før man bliver født..

• #31   14. dec 2007 Karin & Molly - Nu var det ikke summen af pengene men princippet smiley

Hvorfor vil folk ikke betale mange penge for et barn, men vil genre rende ud og bruge flere tusind kroner på en hund.. Er dyret virkelig mere værd end et barn?

• #32   14. dec 2007 suge...........?

Og er det mig du mener ?

• #33   14. dec 2007 Nu er der jo altså også en væsentlig pris forskel på en hund og et barn, -ud over at hunde kan fåes til næsten lige den pris man ønsker... Men bortset fra det mener jeg stadig at det ville være mere fornuftigt at bruge pengene på barnet end på købet af det...

Når det er sagt, vil jeg da gerne indrømme at jeg heller ikke mener at det nødvendigvis er en menneske ret at få børn, MEN, jeg syntes stadig at folk skal have muligheden for kunstig befrugtning, især ved sådan nogle tilfælde som både jeg selv og "Karin & Molly" nævner....

• #34   14. dec 2007 En hund er da slet slet slet ikke det samme som et barn !

Nå så er jeg ude igen

• #36   14. dec 2007 Tanja
    Hvis du kigger helt til bage og ikke på den måde vi laver nu så er vi sat i verden for at finde hinanden og lave børn... Slut længere er den ikke... Hvad så hvis der var ingen der fik børn så kunne vi jo ikke være her og leve som vi gør nu... Der er en gund til at vi skal føde dem og at de ikke bare komme dumpene ned oppe fra himlen...

Jeg vil slutte nu...

Jeg håber at du den dag du ændre din mening (og det gør du højst snadynligt når du bliver "voksen") kan så hvor hårdt det er for de foældre som ikek selv kan få deres ejne børn... For man adoptere ikke bare et barn det er en virkelig hård beslutning af de i øjnene at amn ikke kan få det barn selv... Det er det vi er lavet til og det ligger så dybt i os, om vi vil det eller ej...

• #37   14. dec 2007 Tanja: Det er jo nemt nok at ha den holdning hvis man ikke selv har problemer med at få børn og samtidig ikke ønsker det.

• #38   14. dec 2007 Lige præcis Anita Æ :o)

• #39   14. dec 2007 Tanja...

Men adoptere ikke bare...
    Først skal man tage den meget svære beslutning... Så skal man godkendes (tager meget lang tid), så sakl ven venter på barnet (kan godt tage 2-3 år)

Og hvad hvis man ikke kan blive godkendt?

Det er ikke bare sådan lige og der er forsked på at købe en hund til 10.000 eller et barn til 50.000-100.000...

• #40   14. dec 2007 Tanja

jamen sødeste??

min søster er gravid med tvillinger, og hende og hendes kæreste har fået hjælp med inseminering og hormon behandlinger.... min søster kan godt blive gravid, men kan ikke holde på æggene.

jeg er på ingen måde i tvivl om at hun bliver en perfekt og kærlig mor, og må give spirrevippen ret i at dem der kæmper for at få børn som regel er bedre forældre end dem der bare leger baby fabrik og er bedøvende lige glade om deres graviditet og deres barns ve og vel.

er du klar over hvor svært det er at adoptere?
    min bedste veninde er adoptere... og det tog hendes forældre næsten 7 år at blive godkendt ud over at hun så også kostede 300.000 tusind kroner at få hjem fra Korea!

De går ikke bare ind og bedømmer hvem du er de, undersøger ALT i din familie.... og det er ALT!
    har du en straffe attest fra du var ung og stjal en knallert, hvor længe har du arbejdet hvor du arbejder, hvor meget skylder du i banken... går du til psykolog etc

Jeg er så taknemlig for at man kan kunstigt befrugte, og hvis man kan hjælpe dem der ikke kan selv, så gør det dog.

så fordi man er for lav til at nå den øverste hylde i køkkenet så er der ingen der må gi dig et løft... for det var bare ikke meningen at du skulle kunne nå, den øverste hylde???

• #41   14. dec 2007 Hvis folk ikke kan få børn på naturligvis skal de da have lov at få kunstig befrugtning... Det er langt fra alle der kan godkendes til adoption...

Mht nedfrysning af æg og bruge en død´s donor sæd.. så er den vel ikke værre end dem der får Ukendt sæd?
    Ifg min mening... =)

• #42   14. dec 2007 @Sigga:

"og hvad så hvis man ikke kan blive godkendt"

Ja hvis man ikke kan blive godkendt til at adoptere fordi man ikke er egnet som forældre, så var det bedre hvis man var blevet kunstigt befrugtet og fået barnet selvom man er uegnet forældre!! Eller hvad mener du?! Forstod ikke det spørgsmål?!

• #43   14. dec 2007 hahahaha......fordi man bliver afvist til at adoptere er det sgu ik ensbetydende med man ikke er egnet som forælder!!!!!!

• #44   14. dec 2007 F'B'I

måske ikke, men kommer vel an på hvorfor man blev afvist

• #45   14. dec 2007 mads og elise>> ja så afgjort...

• #46   14. dec 2007 EJ IGEN:

@F*B*I

Hvad så hvis man ikke godkendes til adoption?! Hvis man vurderes ikke-egnet som forældre?! Så mener du at så er det da synd man ikke må blive kunstigt befrugtet?!

Prøv lige at uddybe den med at: hvad så med dem der ikke bliver godkendt til at være egnet som forældre, hvad skal de gøre hvis de ikke kunne få kunstig befrugtning!

Vil gerne vide hvad i mener med det!

• #47   14. dec 2007 F*B*I

Så man bliver afvist fordi at man har dårlig humor?! Eller at ens yndlingsfarve er lilla?! Eller?!:D Forstår ikke hvor du vil hen!

Man bliver da afvist ift evnen til at tage sig af barnet! Om så det er økonomisk, fysisk, psykisk eller andet!

• #49   14. dec 2007 Hvad så hvis man ikke godkendes til adoption?! Hvis man vurderes ikke-egnet som forældre?! Så mener du at så er det da synd man ikke må blive kunstigt befrugtet?!

svar: så absolut ikke...

• #50   14. dec 2007 Til tråden:

Men kvinden der vil have det nedfrosne æg har jo børn med den døde mand allerede... Problematikken ved hende går jo på at hun har fået en kræft behandling og er kureret. og derfor ikke HAR flere æg tilbage af hendes egne(ødelægges af kemo). Så de eneste æg hun har er dem som er befrugtet med hendes mands sæd! Derfor er hun ked af hun ikke må få hendes æg....

Og de æg ville give børn som er søskende til hendes nuværende.. dvs indenfor familiens rammer med samme bedsteforældre osv...

Tror nu egentligt jeg ville synes det var værre at have børnene med "ukendt far" fra sædbank eller have børnene med en far i hver havn, hvor ungerne skulle sendes i hver sin retning hver weekend og skilles af hver jul osv

• #51   14. dec 2007 Nu sættes der lidt større krav til at skulle adoptere mht økonomi etc etc...

Hvad så hvis de ku ha fået et naturligt... måtte de så ikke det fordi en rådgiver har stemplet dem uegnet?

• #54   14. dec 2007 Jeg vil lige ligge ud med start spørgsmålet.
    Jeg syntes der ligger flere tinf i det. Hvis Manden er død og hun ikke har fundet en ny efter en årerække, så syntes jeg det er fint at hun bruger mandens æg, men hvis hun lever i et nyt forhold hvor der er problemer med at blive gravid syntes jeg ikke man etisk kan forsvare det.
    Nina-Oline: Du kommer med nogle rigtig gode overvejelser som bestemt skal tænkes dybere smiley

Jeg har forsøgt at blive gravid i et ½ år uden held (endnu) og vi er da begyndt at snakke om at det kunne gå hen og blive sådan at vi behøver hjælp.
    Jeg syntes det er super at man kan få den hjælp. Mere er der ikke at sige om det.

Med hensyn til adoption, så er der mange ting i det. Jeg vil bruge et af mine vennepar som eks.
    De er lige omkring de 30 da de beslutter at de gerne vil have et barn. Hun bliver ikke gravid og de begynder at få hjælp efter ca. 1 år. Man konstaterer så at det er hans sædkvalitet den er gal med og efter 1 kunstig befrugtning, der mislykkedes, tager de en pause for at tænke tingene igennem. Vi skal huske på at den slags tager hårdt på menneskers psyke.
    De gør nu en masse ting for at forbedre deres chancer.
    Han holder med at ryge, de opsøger en diætist der ligger et skema for dem, som de spiser efter i mange mdr. Skipper kaffe, the osv. Ja idet hele taget gør de en stor indsats, men ingen baby kommer der.
    Dette står på et års tid og de forsøger så igen med den kunstige befrugtning, igen uden held.... både 2 og 3 gang.
    Igen går de i tænkeboks og beslutter sig for at de gerne vil adobtere.
    De har ikke 500.000 til et dansk barn, så de vælger et udenlandsk til den nette sum af 250.000 (wee halv pris) Ej sorry... spøg til side.
    Da de endelig er godkendt til adoption nærmer de sig begge 35 og så må man sgu ikke få et spædbarn.....
    Næ, så måtte de få børn på over 3 år fordi de er game.

Lige nu er alt på standby igen og jeg tror at de ender barnløse og det er sgu ikke fair.

Hvis man mener at dette forløb er fair eller at de bare ikke var ment til at få børn, så er man i mine øjn hjerteløs.

He he det blev vist en længere smøre ;o)

• #55   14. dec 2007 Ea A

Ja for nogle af de tin gman kan dumpe på som ikke ejnet har ikke noge med at gøre om du kan tage vare på et barn...

Har du ikke det den udsendelse om dem der adpotere(det er mange år siden) Der var en som fik fjrnet sim livmoder inden hun fik børn, og detfor fik hun en depration ober at hun aldrig ville kunne få børn. Det gik over og mange år efter ville de adoptere det kunne de ikke fordi hun havde haft en derpresion for så mange år siden...

Det er da ikke fair... Og hvor mange penge, om du slog en ned i en brænderet da du var 18, går dig da ikke en dårligere forældre...

Jeg kan godt se at kravene til adoption skal være skrappe, men hvis du ser på nogle af dem som får børn i dag. De skulle da aldring have haft lov, men det er jo okay fordi kan jo selv eller hvad?

• #56   14. dec 2007 *Uuh det er koldt* **Jannipigen**

Jeg kan ikke give dig mere ret...

• #57   14. dec 2007 janni pigen

min bedste venindes forældre adopterede først en dansk dreng på 3 år fordi de var over 30, og blev så godkendt til et spædbarn bagefter smiley

• #58   14. dec 2007 Janie... Dit kendskab til adoption forstår jeg slet ikke ... begge mine svigerinder har adopteret fra udlandet til den nette pris a. 100000 kr pr barn... De har begge fået små babyer og de var over 35... Mener alderen er 40 år....
    De har begge 2 stk...

Hvis det nu er moderen der dør skal faderen så have lov til at benytte de nedfrosne æg ??

Der har været flere tilfælde her i vestsjælland hvor forældre har fået hjælp til kunstig befrugtning, hvor kommunen har været på banen omkring " støtte" til familierne..... Lægerne der indstiller og udfører kunstig befrugtning tager ikke stilling til den sociale situation....

• #59   14. dec 2007 Ratster Zoo *stavespasser (Tanja) *

Skrevet: 14-12-2007 14:30:11

Karin & Molly - Nej jeg er ikek genere, jeg siger min mening smiley Så må man tage og tage livet beslutninger med løftet hoved..

Sigga! Med hus til salg ! - Det er så din menign ikke min.. Jeg mener ikek vi er lavet for at få børn, men for at være her.. Je ser ikke livet som et "fød så mange unger du kan for at arten overlever" tilværelse.. For ærligtalt, så syntes jeg ikke det er den bedste tilværelse vi mennesker har lavet til de næste gennerationer, og man har jo nærmest diverse sygdomme, rygerlunger osv, før man bliver født..

Skal vi så bare lade os uddø????
    så vil jeg da lige indskyde at der heldigvis er folk af anden mening......
    Men det da fint du ikke ønsker børn.....
    Jeg kan ikke selv få dem (har fået en arbejds skade) Men har da bestemt tænkt mig at bruge mine egne æg....hvis man kan det hvorfor skulle man så ikke det???

• #60   14. dec 2007
    Sigga! Med hus til salg !..... de sager som har været vist i fjernsynet, kan man overhoved ikke regne med... Alle tingene bliver ikke fortalt...

• #61   14. dec 2007 Tanja/ Ratser so'
    Jeg ser næsten rødt med den holdning du har. Du har åbenbart ikke haft det tæt inde på livet. Og med den indstilling du har så ville jeg sku ønske at du kommer til at opleve det.
    Som i nok kan høre så har jeg det selv tæt inde på livet.
    Jeg er lige blevet gravid efter 2 års kamp. Jubi.
    Skulle jeg ikke have ret til at opleve at blive mor bare fordi at ens krop ikke altid vil som man selv vil.

• #62   14. dec 2007 Det er jo også lige meget, men hvis man ikke kan blive ejent som forældre hvis ma vil adoptere kan jeg ikke se at man ikke burde få børn for så er man jo ikek ejent...Men så burde de lave en test på alle kvinder der godt kan selv for at de om de er ejnet, og hvis ikek skulle de steraliseres eller hvad? (ment på en pæn måde)

Det er det jeg mener...

• #63   14. dec 2007
    Sigga! Med hus til salg !..... nu er det et meget stort ansvar at påtage at hente et barn fra et fremmet land , med bla en personlighed som man slet ikke kender... Der er så mange aspekter i det... Når jeg ser på mine små niecer og ene nevø ..... så er det ikke bare det samme som " dem man selv laver" ...... Derfor skal de forældres godkendes.... Nu er adoptionsreglerne også lavet om....

• #64   14. dec 2007 Tak for jeres input.
    Dejligt med nogle flere argumenter.
    Ja der er mange ting i det. Jeg synes det er et rigtig spændende emne.

• #65   14. dec 2007 Klart ,at man skal hjælpe barnløse - alt andet ville være en skændsel fordi man kan !

Seeeeee.. hvad min niece lige er blevet beriget med - et ønskebarn uden lige...dagen før hun blev 35 år og er den lykkeligste kvinde i verden - faderen den lykkeligste mand ;O))))))))
    (link fjernet)

• #66   14. dec 2007 Ja ja, men det det gik på var at hvis man ike kunne blive godkendet var det heller ikke okay at få et selv... For jeg kan godt se hvorfor reglerne er der... Men derfor skal alle ikke godkente dømmes som dårlige forældre...

• #67   14. dec 2007 Sigga... Der er det så jeg mener at der er en meget stor forskel på at få sine egne og adoption.... Alle har ret til at få børn på den ene eller anden men om det er en samfundsopgave at betale gildet, det er så en helt anden diskussion.....

• #68   14. dec 2007 Ja ja...

• #69   14. dec 2007 Har ikke læst tråden så jeg gentager muligvis noget der allered er sagt.
    Grundlæggende har jeg den holdning, at hvis man ikke via naturens vej kan få børn så bør man adoptere, da der er mange børn ude i verden som har brug for ordentlige levevilkår - og for mig selv er det ikke en nødvendighed at jeg skal være biologisk mor til det barn jeg opfostre - besidder ikke specielt en trang til at være mor.
    Når det er sagt så har man åbnet mulighed for at barnløse kan gøre brug af denne mulighed, og så mener jeg at alle bør have lige mulighed for at gøre brug af denne behandlingsform.

Desuden mener jeg at adoptionsreglerne er alt for stramme, og at disse bør lempes.

/ Trine

• #70   14. dec 2007 Trine... Adoptionsreglerne er lavet om for nogle år siden... Det er blevet " lettere" ...

Min ene svigerinde har adopteret fra Kina som enlig mor. I dag har hun 2 skønne piger

• #71   14. dec 2007 Det var da en dejlig nyhed... takker for opdateringen!

• #72   14. dec 2007 Trine... Vi har været dybt engangeret i det , som jeg skriver længere oppe begge mine svigerinder har adopteret fra udlandet.... Deres ældste piger er 7 år og den ene har yderligere en dreng på 5 og den anden en pige på 3 år... Man kommer i dag på nogle weekendskurser o.lign....Thomas mener så at adoptionslandene har strammet deres krav til landene som " deres børn " kommer til....

• #73   14. dec 2007 Min veninde har to drenge fra Vietnam og var for nogle år siden formand for en forening med adoptionsbørn herfra.

• #74   14. dec 2007 Trine... Min svorger og svigerinde har fra Indien,, han er også med i bestyrelsen for deres forening.. Den anden svigerinde har piger fra Kina.. Kina er et af de eneste lande der tillader enlige adopdanter... de er alle på flere træfture om året hvor de møder børn fra samme lande. Har også indtryk af at de par de mødte da de hentede deres børn, er blevet til venner....

• #75   14. dec 2007 Ja jeg synes jo det er fuldkommen forrykt at man ikke skal kunne adoptere et barn fordi man er enlig forsørger... Nå må heller logge af igen og passe mit sygelejde!

• #76   15. dec 2007 Det her er et potentielt dumt spørgsmål men i får det alligevel:
    Hvis man nu er resultat af en ukendt sæddonor, og forelsker sig i et andet sæddonor"barn", hvilke muligheder har man egentlig for at undersøge slægtskab (for at undgå indavl).
    Er donortjansen ikke anonym?

• #77   15. dec 2007 Og for lige at holde mig til emnet

Jeg synes at alle burde tvangssteriliseres indtil de findes egnet til at have børn. Børn har mere ret til ordenlige forældre end de voksne har ret til børn...
    Hvordan man gør det ved jeg ikke, men det må kunne lade sig gøre (i fremtiden måske?), og når først man er godkendt synes jeg at det er op til den enkelte at afgøre hvordan de selv ønsker at gøre det.

• #78   15. dec 2007 raster soo- tydeligt at du ikke ved hvad du snakker om, både med IVF og adoption.... Ved IVF er det bestemt ikke alle der ''bare'' bliver gravide. 1 ud af 3 bliver gravid. Når lægen osv. har gjort hvad de kan, så er resten op til naturen.
    Ang. danske børn er det meget få børn der bliver adopteret i DK, der imod er der flere plejebørn, som er noget helt andet... Hvis man vil adoptere skal man vælge mellem et dansk barn eller udenlandsk, man kan ikke begge dele... Så det er skam ikke så lige til som du udlægger det...

Kommentér på:
Kunstig befrugtning...

Annonce