{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.039 visninger | Oprettet:

Kunstig befrugtning . {{forumTopicSubject}}

Så er imorgen måske den heldige dag hvor sille, min fars tæve, er klar . Vi har i hvert fald tid hos dr dyr kl o9.3o .
så første kuld fra oskar og sille er forhåbentlig i vente snart smiley

nogle herinde der har fået hvalpe på denne måde ? Via insemenering (staves?) . For så vil jeg gerne høre lidt om det . Vi skal til første imorgen, og så sagde dr dyr at sille skulle igennem det ca hver anden dag i en kort periode ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kunstig befrugtning .
  • #1   28. jan 2008 vi har prøvet både hos dyrlæge og privat.

hvad er det du gerne vil høre om.
    selve proceduren eller ?

• #2   28. jan 2008 Er kunstig befrugtning og insimination det samme ??? Jeg troede kunstig befrugtning er æg der befrugtes i laboratorie og sættes op i livmoderen efterfølgende. Har aldrig hørt om man gøde det på hunde ..... ?

• #3   28. jan 2008 Sabrina - glemte at spørge: Ja, hvad er det du gerne vil vide ?

• #4   28. jan 2008 Det er sæd fra min hanhund som skal bruges til min fars tæve . Fordi oskar af en eller anden grund ikke kan udføre selve akten på naturlig vis desværre .
    ville bare høre lidt om hvordan det foregår osv . Hvor sikkert det er . Sådanne generalt bare hvordan og hvorledes .

• #5   28. jan 2008 den ene gang vi har fået det gjort ved dyrlæge, lykkedes det faktisk ikke, tiltrods for at vi var hos en meget anerkendt dyrlæge.
    min opdrætter kan gøre det selv og der har det lykkedes lige så tit som ved almindelige parring. jeg har været med til flere, som tæve hundeholder. for det er et stort arbejde.
    altså først skal sæden tappes fra hanhunden. Lidt forskelligt hvad de syntes om det, så skal sæden holde legmestemperatur.
    tæven skal have et langt rør op i skeden og sæden tages op i en sprøjte og bliver sprøjtet ind i røret.
    Herefter skal tæven stå mere eller mindre på hovedet i en ½ time. de første 10 minutter står min opdrætter med en finger oppe for at stoppe for at det løber ud igen.

vil sige der skal en godt grund til for at bruge insimination istedet for alm. parring. kan din far ikke finde andre hanhunde eller er din han så speciel at det skal være ham? Har i fået tjekket Oscars sædkvalitet?

• #6   28. jan 2008 Hej
    Jeg kan også insiminere og hjælper dyrlægen med det.
    Nogen gange er det svært for dyrlægen at tappe, da der er så mange lugte i en klinik at det forstyrrer en del.
    Nogle dyrlæger lægger kun sæden ind i skeden,men men man skal føre kartederet op i livmodren. Kan også lykkes på den anden måde men sker sjældent!
    Så forhør dig om hvordan din dyrlæge gør det for det er ikke ligemeget hvordan det bliver gjort.
    mvh
    Lotte

• #7   28. jan 2008 Connie - han er vidst rigtig dygtig ham de bruger til det ved min dyrlæge . Men det lyder som at garantien for hvalpe er rimelig lille . Min far vil ha' oskar på hende . Da oskar, selvom det i sig selv er en lille race, er ekstra lille, og ham vi har mødt der følger race beskrivelsen .

jeg må håbe på det bedste, og lige give dyrlægen et kald så jeg er sikker på det bliver gjort på den rigtige måde . Og så krydse fingre .

• #8   28. jan 2008 nej garantien for hvalpe er ikke rimelig lille.
    Der er jo aldrig garanti, ikke engang selvom hundene parre sig med hinanden på naturlig vis.

Som jeg sagde så virkede det ikke for os hos dyrlægen, men det betyder da ikke at det ikke gør det for jer.

hos min opdrætter er der lige så stor chance for hvalpe på den metode som på "natur"-metoden

held og lykke

• #9   28. jan 2008 jeg har brugt inseminering med min hund, og der kom 6 hvalpe, efter første forsøg. Har tidligere også prøvet det med andre racer, og hver gang med held.
    et godt råd.. få undersøgt hanhundens sædkvalitet før i inseminerer. det kan spare jer for mange ærgelser

• #10   29. jan 2008 Ved inseminering med frisk sæd, altså hvor hanhunden lige bliver tappet og sæden derefter bliver lagt i tæven, er chancen lige så stor for drægtighed, som den er med en almindelig parring, hvis personen der udfører det. behandler sæden korrekt.

Lotte M, det sker ikke sjældent at det lykkes, hvis man kun lægger det i skeden, og ikke helt ind i livmoderen. Ikke når det er frisk sæd, det ville være rigtig, hvis det havde været frostsæd, da denne sæd ikke er så aktiv som frisk sæd, hanhunden lægger det jo heller ikke direkte ind i livmoderen:-)

Kommentér på:
Kunstig befrugtning .

Annonce