{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

skader/sygdomme... hvor mange.. {{forumTopicSubject}}

Sad og lurede i regninger fra dyrelægen og tænkte... Louise! du har valgt en forkert uddannelse.. Du skulle have været dyrelæge, de tjener jo kasen..
Den første hund Pumba jeg har fået.. har været en billig investering.
Pumba (labrador): Slugt et glasskår som hvalp, Stukket af en hveps,watertail, øreproblemer, kasteration, fedtknuder,og på sine gamle dage: allergi og er fast på Prednislon.
Nanny(Sct bernhard): Epelepsi og forhøjer stofskifte, aflivning- 6 mrd. gammel.
Pippi (Grand danois): Akut nyresvigt. aflivning. 6 år gammel.
Ugly(Grand danois): Operation i øjet, er derefter blind på H. øje, røntgen af lunger pga. hoste, Dyrelægefejl, tror hjertet er forstørret, scanning af hjerte= resultat godt!, Stadig hoste, røntgen af lunger= Bronkitis, får efter 7 besøg hos 7 forskellige dyrelæger, konstateret allergi, er multiallergiker, mange komplikationer+ stærke Prednisolon kure, mange bivirkninger. Mavedrejning, aflivning, 2 år gammel. Beløb 40,000 på under 2 år.
Bufas (Grand danois), Tandproblemer, overbid, været i foderspand= Udpumpning,hindbærøjne, øjenskrab x 12, flækket rovko= operation, kasteration, brækket bagtå= røntgen, luftvejsinfektion, analkirtelinfektion.
Groggy (Grand danois): Hindbærøjne= Øjenskrab x 7, Hvalpeknopper, allergisk reaktion på Kamillethe, og meget snart kasteration...
PUHA og udover der kommer Vacciner, chip og tjek..
Kan i så forstå, at jeg er fast inventar hos dyrelægen he he, og mine mapper med regninger er blevet mange...
hi hi Hvad med jer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skader/sygdomme... hvor mange..
  • #2   9. feb 2008 Cille: årlige vaccinationer og sundhedstjek.

    Hun er billig i drift smiley


  • #4   9. feb 2008 Så tag da en kiks... : hvis du har haft mange problemmer med din GD'er, hvorfor bliver du så ved med at købe dem?
    Ved godt hvis man er faldet for racen osv.


  • #5   9. feb 2008 Sidst jeg regnede ud, der kostede Fie i gennemsnit 10.000 om året, er dog stoppet med at regne sammen *G*

  • #6   9. feb 2008 Det eneste man kan sammenligne af alle mine GD,er er deres øjnenproblemer.. Hindbærøjnene, men de vokser fra det.... Groggy har det ikke mere.. Bufas har meget mule og hængehoved, så han er lidtt længere tid om det..
    De andre ting er jo uheldige situationer og Ugly var jo bare ekstrem..


  • #7   9. feb 2008 Tør slet ikke tænke på hvad Valdemar har kostet mig det 1'ste år her .... Gyser bare ved tanken

  • #8   9. feb 2008 JA ok.

  • #9   9. feb 2008
    7-9-13 har der ikke været noget med Oscar, endnu... smiley


  • #10   9. feb 2008 Puha...
    Da vi havde Balta, fik vi godt nok også betalt en masse regninger fra dyrlægen.
    Har ikke helt styr på hvor mange penge, men nok ca 15000 i det hele...
    Daisy har aldrig fejlet noget. Hun fik lidt skab i efteråret sidste år, men det forsvandt hurtigt med advocate (staves?)
    Så med hende har det heldigvis kun været ved det årlige tjek + vaccine, vi har skulle af med penge til dyrlægen


  • #11   9. feb 2008 andet end sundhedstjek selvfølgelig

  • #12   9. feb 2008 Puha, det lyder som om jeg har været heldig. Udover vaccination og revaccination, har vi ikke været til dyrlæge.

  • #13   9. feb 2008 Jeg tror vist ikke jeg kan klager over dyrlægeregninger på sygbom og skader... :o)
    Flica (Tervueren): Én gang diarré og så har hun haft mistet alt huden på trædepuderne - dyrlægen anede ikke hvad det var, men den samlede pris på de to ting har været mellem 1000,- og 1500,- på 6 år... :o)
    Cody(Australian Shepherd): Eksem/udslæt 2 gange på den ene pote og én gang på testiklerne = Ca. 3000,- til 4000,- på 4 år.
    Chivas(Australian Shepherd): En forstuvet albue = 500 - 600,- på knap 2 år.
    Gaia(Australian Shepherd): Fjernelse af to avn eller hvad det hedder - sådan noget plante/stå noget i øret, i bedøvelse om aftenen = 1400,- på godt ½ år.


  • #14   9. feb 2008 Jeg kan tapetsere hele huset med alle mine hundes dyrlægeregninger. Den tidligere dr. Dyr i Vemmelev fik da både installeret jacusi og sauna med alle de penge vi har lagt... spøg til side, men det er blevet til noget i årenes løb. Jeg tør slet ikke begynde at nævne alle de gange de har været ved dr. Dyr.

    Men det værste var nok dengang Baloo og Belvedere legede med Cherie, min Chi jeg mistede i december pga. alder, imens de var alene hjemme. De var ikke ondsindet på nogen måde, men Chi'ere er noget skrøbelige især hvad angår øjne. Så ved et uheld fik de trykket hende på struben så det ene øje hoppede ud af øjeæblet. Det var grimt, men min nye dr. Dyr skal sammen med hans kone, som også er dyrlæge, have store roser for at de fik sat det på plads med næsten ingen varige skader. Det var en dyr omgang, men jeg var ikke i tvivl om at hun skulle lappes sammen. Det kostede en bondegård, og han kunne have taget for dobbelttid, da vi ringede lige lidt over kl. 5, hvor nattevagten starter, og hun blev opereret kl. ved sekstiden - men vi betalte kun normal takst. Det kalder jeg skisme at være "large" for han havde været i sin gode ret til at charge for akut tid.


  • #15   9. feb 2008 Det gider jeg slet ikke regne ud.. men et efterår røg der maaaaaaaange penge alt for mange på 2 tæver.. Har været sluppet billigt med dem jeg har nu indtil videre smiley

Kommentér på:
skader/sygdomme... hvor mange..

Annonce