{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muhammed tegninger???
  • #1   13. feb 2008 Det skulle være for t påpege at ytringsfriheden i DK ikke kan flyttes

  • #2   13. feb 2008 Og i sympati med ham tegneren, som de ville have slået ihjel. Fatter det ikke rigtig.

  • #3   13. feb 2008 vel som en protest efter der er blevet anholdt 2 personer, som havde planlagt at slå tegneren ihjel

  • #4   13. feb 2008 Jeg vil da også mene det er pga. af at vi har ydrings frihed at det er blevet gjort igen.

    De har jo ikke bare trykt billederne igen de har dyppet tændstikkerne i benzin :S


  • #5   13. feb 2008 Den ene tegner er truet på livet, så for at vise andre lande at aviserne holder på ytringsfriheden, viser de tegningerne igen.

  • #6   13. feb 2008 Den tegner der var truet stod selv frem igår og sagde de ville trykke billederne for at vise at linjerne af ytringsfrihed i DK ikke bare kan flyttes med, dem der er anholdt for at ville dræbe ham, gjorde det fordi de længe har talt om de skulle trykkes igen... Eller nogle i Århus har vidst det og snakken går hurtig

  • #7   13. feb 2008 Jeg har boet der hvor den ene gut er blevet anholdt ... Oooi .. på Tjelevej Dennis ! smiley hehe


    Men syntes sq det et dumt de har trykt dem igen


  • #8   13. feb 2008 Huh? troede det var i brabrand de begge kom fra :S

  • #10   13. feb 2008 Det handler jo ikke bare om at en tegner er blevet truet på livet - det handler om en decideret planlægning på at slå ham ihjel... Og han ville være den første - og hvor mange tegninger var der dengang? Jeg kan ikke engang huske det.. Men hvad så hvis det pludselig var samtlige tegnere af muhammed tegningerne der stod for tur?

    Det handler om, at vi i DK har ytringsfrihed (dog ikke helt her på HG) og det viser aviserne ved at bringe tegningerne igen. Vi vil IKKE bukke under for terrorister som mener at de skal ty til mord for at vise deres muhammed respekt!
    Og efter min mening er det altså bare tegninger - hvor tit har vi ikke set karikaturer af Gud, Jesus, Dronningen, statsministeren, den amerikanske præsident osv uden nogen form for ballade????


  • #11   13. feb 2008 Så i hvertfald at de snakkede om det , og så var det udeforan tjelevej de stod .. smiley

  • #13   13. feb 2008 Heidi: Helt ærligt - kan det så være rigtigt at VI skal ændre den danske holdning og de danske rettigheder af FRYGT for ikke at træde en flok terrorister over tæerne??? Ej helt ærligt!!!!

  • #14   13. feb 2008 Må tilskutte mig Heidi M... Syns også det for dumt at trykke de tegninger igen, det smider bare mere brænde på bålet, og hvordan blir reaktionen mon denne gang!

  • #17   13. feb 2008 hvad så når lille dk bliver bombet pga. det? så skal det lige pludselig gå ud over os alle..

  • #18   13. feb 2008 Det er ikke fair at nogle aviser skal snakke for hele DK og sige at vi alle syntes det er fair .. Det går jo ud over hele DK hvis vi bliver boykottet på samme måde som for 2 år tilbage eller hvor lang tid det nu er siden smiley

  • #19   13. feb 2008 Jeg synes slet ikke jeres eksempler på tegninger af gud og jesus holder, for det tegnes af folk der er opvokset i et kristent samfund, så det er selvironi, det er noget andet.
    Når man gør det overfor andres religion er det ligefrem neglicerende.
    Det ville være det samme som hvis jeg stod og talte med en, og vi begge havde børn. Hvis så jeg sagde noget der kunne virke nedsættende om mit barn i skæg, som han er en lille grisebasse, og så den anden sagde noget i samme stil om sit barn og jeg gav ham ret. Så ville han også føle sig krænket fordi jeg talte sådan om hans barn.

    Det er uden sammenligning. Jeg synes ikke det er rigtigt at lave terror mod danmark pga. en tegning, men jeg synes også det er unødvendigt at provokere til terror. De beder jo selv om det et sted.
    Og tegningerne var planlagt at skulle trykkes FØR de prøvede at dræbe ham.. Så det andet er bare for at feje for egen dør.


  • #23   13. feb 2008 Altså jeg så tegneren i live tv igår og der sagde han ord-ret at tegningerne ville blive trykt idag for at vise at grænserne for ytringsfrihed ikke kan rykkes i Danmark

    Han sagde ikke noget med at vise hvilken tegning det drejede sig om det sørgede TV2 for hele aftenen igår,


  • #25   13. feb 2008 JA det er kun en tegning, men den tgning er også nok til at få det hele gjort til noget kæmpe stort.
    Og jeg kan ikke se hvordan medierne laver noget, når det er tegneren der sidder i interview og selv udtrykker det på hans egen måde... Det er den eneste måde jeg gider forholde mig til. Han fik lov at udtrykke sig som han ville, og det gjorde han med ovenstående sætning.


  • #26   13. feb 2008 Daisie: Jeg er SÅ enig med dig...

    Kald mig hvad I vil.... Men jeg er typen som nægter at bukke nakken ned for sådanne "mennesker"... Og her taler jeg om ekstremisterne... Jeg bakker fuldstændig op om medierne i denne sag....! Også selv om det påvirker de danske virksomheder...


  • #28   13. feb 2008 Jeg siger sgu ikke det er iorden folk går så meget amok over de tegninger, men han havde selv magten til ikke at stå i det lys, at være martyr, og nu trækker han de andre tegnere med sig ned fordi han finder det nødvendigt at hans mohammed bombemand tegning skal trykkes igen for at understrege at man kan det i Danmark, bevidst om hvad det resultere i...
    Så handler det ikke mere om ytringsfrihed, det tror jeg simelthen ikke på.


  • #30   13. feb 2008 Så vidt jeg er orienteret er det IKKE tegneren der har påråbt sig at tegningen skal bringes igen - men medierne... Det er medierne der råber på ytringsfriheden her og står sammen om den...

    Herhjemme lever vi i demokrati... Og de som vil komme til vores land har alverdens plads til, at bevare deres egen kultur - men det giver dem IKKE ret til at ændre på vores.... Ja, der skal være plads til alle - men først og fremmest skal der være plads til det danske demokrati og den danske kultur i DK...


  • #31   13. feb 2008 DE andre står ikke frem og bevidst bliver ved at køre i det, de lader det gå over af sig selv.
    Hvis man kan gøre noget der krænker folk så meget, for derefter at kalde det ytringsfrihed, kan man også selv tackle problemerne der kommer ud af det UDEN at et helt land skal lide af det.
    Bare min mening.


  • #33   13. feb 2008 Er bedøvende ligeglad.. Går ind for ytringsfrihed.. og vil de bombe os, gør de det skisme alligevel, de har bare ikke haft held til det endnu, men sad PET på deres flade røv hele dagen, havde KBH og andre storbyer i landet nok været et stort krater nu!!
    Nu mener de bare de har en større undskyldning for, at gøre det..



  • #35   13. feb 2008 som jeg også skrev i den anden tråd igår.
    Jeg er selvfølgelig ked af der er blevet lavet tegninger af profeten (saw).

    Men nu er det sådan at os der er muslimer må ikke tegne vores profet (saw), men dem der har lavet de tegninger er jo ikke muslimer. Så vi kan ikke blive sure over de ikke følger vores trosprinsipper... det kan man ikke forvente altså.



  • #36   13. feb 2008 Prøv at spørg faderhus Ruth mht. tegninger af gud, og jesus...

  • #40   13. feb 2008 Nej men jeg tror danskere ville brænde pakistanske flag herhjemme hvis de havde samme religiøse forhold som de har i eks. pakistan, hvis det var pakistan der tegnede den slags.
    Selvom kristendommen siger man bare skal vende kinden til tror jeg sgu at danskerne ville føle sig krænket, ytringsfrihed eller ej..


  • #42   13. feb 2008 jeg syntes at mange muslimer gjorde det forkerte ved at hidse sig sådan op og lave ballade da det giver et forkert indtryk på vores religion, der netop handler om at undgå vrede, at respektere at andre ikke har samme tro som os selv osv, kan forstå de blev sure hvis det var en muslim der havde gjort det. men man kan ikke blive sur over at ikke-muslimer ikke følger islamisk trosprinsipper. kristne personer flipper jo heller ikke når vi holder ramadan osv

  • #44   13. feb 2008 Daisie: Det var da utroligt så enig jeg er med dig....!!!! :O)

    Og som du skriver, så ved vi godt herhjemme hvilken vej vi skal gå i sådanne situationer - og det er bla. der vi bruger vores ytringsfrihed....!

    Og nej - vi er ikke i større risikozone nu end vi var efter 9/11... Selv eksperterne siger det samme... Denne gang er der ikke en flok imamer (hedder det så´n?) som tager hjem og spreder ordet om tegningerne... Det var hvad de sagde i nyhederne imorges...


  • #45   13. feb 2008 jonas: ok nu er jeg ikke lige en af dem der har lavet ballade men hvor skulle jeg rejse hen? smiley

  • #47   13. feb 2008 Jeg synes bare stadig det er at sparke på folk der ligger ned

  • #49   13. feb 2008 Tja jeg synes sgu det er i orden. Sjove tegninger kan man ikke få nok af, om de så tegner gud, buda, jesus, thor, muhhamed, allah, og hvad alle de der tros ting nu hedder, så kunne jeg ikke være mere ligeglad udover jeg synes de er sjove. Hvorfor slå nogen ihjel pga en tegning, så er man sgu da ikke normal.
    Man skulle lære at tage tingene lidt lettere og lære at smile af ting i stedet for at føle så truffet og såret.


  • #50   13. feb 2008 Fam J: Hvor ligger de ned henne???? Herhjemme ihvert fald???

  • #52   13. feb 2008 Hvornår er de blevet trykt igen??

  • #53   13. feb 2008 Én tegning er blevet gentrykt idag Uni....

  • #55   13. feb 2008 okay... Tjah, jeg syns jo det er dybt latterligt at de skaber sig over et par tegninger.. Det er vel ikke værre end når vores politikere eller kongelige bliver satirisk tegnet....

Kommentér på:
Muhammed tegninger???

Annonce