724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Køb af Beagle... Køb af Beagle...

Mig og kæresten er efterhånden ved at være enige om vi skal have en ny Beagle, som kan holde Aiya med selskab og muligvis afhjælpe hendes alene hjemme problemer..

Vi vil først lige have Aiya igennem hendes løbetid, men er allerede nu begyndt at kigge lidt..

Jeg udstiller jo, og derfor er det meget vigtigt at få en flot udstillingshund, men samtidig en hund med et godt sind og roligt temperament..

Der er jo masser af hvalpe lige i øjeblikket og forventede kuld, så det med at finde en hund er ikke problemet, men hvordan finder man den rigtige?

Aner ikke hvad jeg skal kigge efter og er jo ikke så frygteligt meget inde i det forskellige kenneler, så hvad anbefaler i?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Beagle...
  • #1   19. feb 2008 Tjaaah, jeg anbefaler ihvertfald, at I tænker jer rigtigt godt om.

For hvis Aiya har alene-hjemme-problemer er der meget meget stor sandsynlighed for, at I pludselig står med TO hunde, som har alene-hjemme-problemer. Den lille har desværre en tendens til at lære af den store. Også når det er negative ting...

Hvis I er vant til at komme på udstillingerne, ville jeg da ellers bruge det som mulighed til at lede efter lige den type, I kunne tænke jer, og så finde ud af, hvilke linier og hvilken kennel den stammer fra smiley

• #2   19. feb 2008 Karina: Ja, det ved jeg, men grunden til vi gerne vil have nummer 2 nu, er netop fordi Aiyas problemer kommer af ensomhed, så en hund mere burde kunne løse det, men vi ved godt det er 50/50% chance..

Vi har bare ikke udstillet meget på det sidste, da Aiyas pels er blevet klippet og hun ser forfærdelig ud, så jeg har ikke rigtigt have mulighed for at se de andre kenneler..

• #3   19. feb 2008 Har I overvejet at købe en voksen hund? Så kan I med det samme se, om den har udstillingspotentiale, og hvis det samtidig er en fornuftig hund uden problemer med at være alene hjemme, så er der efter min mening 90% chance for, at det samtidig vil løse Aiyas problem.

Vi har selv passet et par beagler i årenes løb (udover vores egne) som har haft alene-hjemme-problemer derhjemme, men som har haft det fint ved os, hvor der var ældre tæver at "læne sig op af".

• #4   19. feb 2008 Karina: Vi har tænkt på det, men vil hellere have den fra hvalp, så vi selv kan præge den osv.. Er også bange for det vil give problemer i og med at Aiya er noget dominerende og helt klart vil forsøge at tage lederrollen..

• #5   19. feb 2008 Me and: Ulradi's har jeg hørt om før..

Er der nogen der ved noget om hvilke kennelhunde der vinder meget?

Jeg har hørt navnene Ulradi, Ob-La-Di, Skanshøj, Gold Line og Red Baron en del syntes jeg...

• #6   19. feb 2008 1 hund et problem.
    2 hunde 2 problemer.
    Sådan tror jeg desværre det ender.
    Jeg ville vente til den i har nu kan begå sig ene hjemme.

• #7   19. feb 2008 Zeus: Ja, men problemet er at hun har kunne være alene uden problemer, men efter jul er det gået helt galt for hende.. Og det er netop fordi hun føler sig ensom når vi forlader hende og så går hun i panik og bliver frustreret når vi er væk.. Hun skal have noget til at holde hende med selskab.. Og eftersom kæresten ikke kan tåle vores katte når de er inde, så må vi finde på noget andet..

• #8   19. feb 2008 Husk på at de kenler du nævner, som vinder meget også laver ret mange hvalpe om året. Af disse hvalpe beholder de selv de "bedste" enten hjemme hos sig selv eller ved udstationering... Det er derfor du hører dem tit smiley

• #9   19. feb 2008 Louise: Ja det er selvfølgelig rigtigt nok :o)

• #10   19. feb 2008 Kender dem der har denne kennel - www.freestride.dk -

Kommentér på:
Køb af Beagle...

Annonce