548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kødben eller ej ? Kødben eller ej ?

Er min hund unormal?????
I går købte jeg et rigtigt lækkert kødben til hende hos vores slagter . Han kan så godt li' hende , så det var ekstra lækkert med rigtig meget mørt kød på, næsten 2 cm over alt. Så jeg troede at nu blev Angel glad. Men næ nej... Damen vil da godt spise kødet , HVIS vi piller det af og giver hende det. Men ikke om hun gider gnave i det selv...Det er jeg sådan set lidt ked af , dels er det jo godt for tænderne , dels har jeg besluttet at , hvis hun viser det mindste tegn på allergi, vil jeg barfe. Men det kan jo ikke lade sig gøre , hvis hun ikke gider spise det.... Er der nogen der har gode ideer til , hvordan jeg kan få hende til at spise det ?
Jeg har tildligere haft hunde , men de har alle været rigtig glade for kødben .
Og Angel vil gerne gnave i oksehudsben....

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af seng og skabe 6.500 kr.
  • Skifte ben på en sofa 830 kr.
  • Gardin ophæng 350 kr.
  • Opsætning af loftlampe 650 kr.
  • Låsesmed - udskiftning/reparation af udvendige lås 1.000 kr.
  • Rensning af tagrender på 96 m² bolig 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kødben eller ej ?
  • #1   24. feb 2008 Buddy er heller ikke meget for det. Jeg finder gerne et tæppe frem han kan ligge på og så prøver jeg på at få ham til at synes kødbenet er interessant.. piller lidt i det og får ham til at slikke på det.. Pludselig vil han godt...

• #2   24. feb 2008 Ny gruppe - hunde i Ribe og omegn. !
    Det hart jeg også prøvet. Det hjælper ikke engang , at kattene snuser til det , hn jager dem bare væk....

Hun er ellers glad for røget ben og dem af oksehud , så det kan ikke være fordi hun ikke vil gnave .

• #3   24. feb 2008 Ja jeg tror din hund er unormal *G*
    nej jeg ved ikk', har aldrig været ude for en hund der ikke var helt vild med friske ben - men lad for guds skyld være med at pille kødet af og gi' ham..... han er da bare super doven og vil ha de gode sager serveret *S* Lad ham hellere vente lidt med aftensmaden så....

• #4   24. feb 2008 Er det det første rigtige ben hun får?

Hvis, kan det være hun ikke helt ved hvad hun skal gøre med det ; )

Da koen første gang fik præsenteret en hel kylling vidste han heller ikk lige hvordan det skulle gribes an, men med lidt guidning og opmuntring blev alt spist =)

• #5   24. feb 2008 Hvis hunden ikke normalt har noget imod at gnave i ben, så tror jeg faktisk bare det er en tilvænning, der skal til..

Prøv næste gang med et ben med lidt mindre kød på - og så bare lad hunden blive inspireret selv ;o)

Tror ikke man skal pille af og give den det - det skaber bare et kunstigt behov...

• #6   24. feb 2008 lulu elsker ben, så derfor købte vi også et kæmpe et hos slagteren og jeg troede det kunne holde en hel uge.
    men nej, det er simpelhen for overvældende for hende. så efter en dag måtte køresten skære det i mindre stykker. det hjalp, så det kan være du kan prøve det.

• #7   24. feb 2008 altså vi fik et stk hesteben hos vores slagter bekki viste ik lige hva det var til at starte med da hun ik har prøvet det før men efter et par dage gik hun i gang med det
    tro ikke hun vidste helt det var ´til hende og nu er det run guf for tænderne *SS*

• #8   24. feb 2008 ps det et ben på 2 kg og bekki kan fint slæbe rundt med det

• #9   24. feb 2008 et okseben er også meget hårdt, hvis du prøver lam, eller måske et ribben er det også lettere for dem at spise.

du må ikke give op, der er så mange fordele ved at de gnaver i ben

• #10   24. feb 2008 Nogengange synes de faktisk også det er sjovere, når benet har ligget og "modnet" lidt.

Og nogen hunde går ikke i gang med projektet medmindre den har fuldstændig fred til det.... Og selv vælger, hvor den skal ligge...

• #11   24. feb 2008 Pina vil rigtig gerne have kødben...
    Elsker at ligge og tygge i det =)
    Første gang hun fik et, lagde jeg mig ned ved siden af hende, snuste til det og det samme gjorde hun... Da jeg så lod som om jeg spiste det begyndte hun også =)
    Lige siden har der ikke været problemer...

• #12   24. feb 2008 Tak for de gode råd... jeg tror at jeg vil prøve det med leverposteg først...det elsker hun nemlig...

Grunden til at vi pillede lidt kød af er , at hver gang hun skal ha' noget nyt er at hun altid lige skal ha' et par bidder fra hånden først...

Kommentér på:
Kødben eller ej ?

Annonce