513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Katte spørgsmål.. Katte spørgsmål..

Vi har en hankat på 8 mdr. og nu er vi lige flyttet i hus.
Vi vil jo gerne have at han på et tidspunkt kan komme ud, men hvordan skal vi bære os ad med det, så han ikke løber væk?
Han har være udekat da han var helt lille killing, før vi fik ham. Men har siden kun været indekat.
Vi har boet her en måned nu og tager ham ud i haven i flexiline hver dag.
Han bliver kastereret inden han får lov at komme ud.
Men hvor lang tid skal der gå endnu før vi kan 'slippe ham fri', uden at han måske bliver væk og ikke kan finde hjem igen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte spørgsmål..
  • #1   2. mar 2008 Man plejer at sige 2 til 3 uger, så jeg vil mene at han har fundet ud af hvor han bor.

• #2   2. mar 2008 jeg ville sige at når han er faldet til så kan i godt, han ved jo hvor han får mad =) jeg har godt nok kun indekatte men mine forældre har kun haft udekatte, og de lukkede ud så snart de var faldet til

• #3   2. mar 2008 Tror at det er ok at lukke ham ud nu, så fat i knoglen og ring til dyrlægen, så han kan få noget skåret af, og igen nyde det frie udeliv:-)

Kan helt sikkert godt forstå, at han skal kastereres, da der er mindre risiko for at han bliver kørt over, strøjfer osv.

• #4   2. mar 2008 Okay =o)
    Hvor lang tid er det så normalt at en kat bliver væk, før den kommer hjem igen og vil have mad?

Jeg kan bare ikke lide at han måske så kommer hjem og gerne vil ind når vi er på arbejde =o/
    Er jeg for pylret? hihi

• #5   2. mar 2008 Ja, han skal også chippes og vaccineres. =o)

• #6   2. mar 2008 Vores kat kommer og går MANGE gange i løbet af en dag. Bare rolig, jeres kat skal nok holde sig til hvis han er sulten

• #7   2. mar 2008 Gitte.. det er han!!!!!!!!! Faktisk hele tiden.. han ruinerer os i foder *G*

• #8   2. mar 2008 Så ville jeg ikke være nervøs. Start i en weekend hvis I er hjemme der, og så gå stille og roligt frem. Gå med ham ud de første par gange, og lad evt døren eller et vindue stå åben selvom I er hjemme, så han bare kan gå ind når han vil

• #9   2. mar 2008 Okay. det vil vi gøre! Tusind tak for hjælpen =o)

• #11   2. mar 2008 jeg tror faktisk at lige i starten er de bare lige ude og vende, og undersøger haven osv, så ja, jeg ville også gøre det, når jeg havde fri, og gå med ham ud de første par gange

• #12   2. mar 2008 Vi har jo haft ham ude i flexiline mange gange og nu er han begyndt at ville ud af haven.
    Han var meget utryg i starten og mavede sig nærmest hen ad græsplænen, men det hjælper på det nu=o)

Lajla. hahaha.. møg kat ;o)
    Ihhh han har bare ikke at blive væk i flere dage min 'mio'.. så kan jeg sgi da ikke sove om natten. Han er virkelig mors lille kærlige kælemis.. suk.

Nåh.. jeg må stoppe mit pyller.

• #13   2. mar 2008 ikke for at være lyseslukker men vores kat (ude/indekat) kom ud og den blev kørt over ;'( den overlevede ikke ;(

• #14   2. mar 2008 Kunne i ikke sætte en kattelem i døren så han bare kan komme og gå ?
    Det gjorde vi og vores kasteret hankat kom og gik som han havde lyst......og var vi ikke hjemme en weekend så gav naboen ham bare mad......
    Han kunne dog sagtens være væk i 1-2 uger af gangen om sommeren....men typisk kom han hjem 2 gange i døgnet for at tanke op og få en lur.

• #15   2. mar 2008 Team T: Stakkels missen =o(
    Der er heldigvis ikke nogle store veje i nærheden hvor der bliver kørt stærkt.
    Men der er til gengæld tæt bebygget, så jeg er mest bekymret for om han ikke kan finde hjem igen.

Vi har ikke mulighed for at sætte kattelem i, da dørene er af glas.

Men jeg tror at jeg vil vente et par uger endnu og fortsætte med at lufte ham i snor til han er lidt mere tryg. han skal jo også lige nå at kommer sig over kasterationen osv. =o)

• #16   2. mar 2008 vi bor også langt fra en stor vej, men vi var bare uheldige..

• #17   2. mar 2008 Åh nej =o(

• #18   2. mar 2008 jeg lige begyndt at lukke mine 3 ud, den ene er væk når jeg åbner døren og 3-4 timer dukker han op igen, de 2 andre når dårligt ud af døren før de inde igen , men det hjælper,

vi bor op af en tæt trafikeret vej, men de går altid den modsatte vej, vi har mange katte i nabolaget og indtil videre har vi ingen problemer haft, med andre katte,veje eller at de stukket af,

kommer de ikke når jeg kalder, skal jeg bare tage deres madskål med udenfor og fylde fodre i så er de der med det samme,

• #19   2. mar 2008 det så 4 uge vi er igang med nu, de er alle 3 drenge (neutraliseret)

• #20   2. mar 2008 Mine mislinger kommer aldrig ud på egne poter ført de har lært at komme når jeg kalder.
    Jeg vil nemlig ikke have de sådan bare forsvinder. Så mit råd til dig. Lær katten at komme når du kalder. Lad den ikke være ude metre en en 1 time til at starte med. Den skal være sulten når du lukker den ud. Så kalder du og den får noget mad når den kommer, Så giver du længere tid, og fortsat mad når den kommer.

• #21   2. mar 2008 anitta N: så håber jeg at du bor LAAAANGT væk fra mig, for min kat kommer ud hver dag og hun NYDER det !!!

• #22   2. mar 2008 når vi har flyttet har der kun gået et par timer, for så kunne vi ikke holde ud og høre på det skaveri mere.

den første gang vi flyttede, var da mine forældre blev skilt, og der flyttede vi til den anden af byen, og der blev der tit ringet fra vores gamle hus om vi ikke savnede noget.. så var løbet derop, så min mor måtte hente ham.

anden gang vi flyttede, flyttede vi langt væk, og der gik 14 dage før han kom hjem igen, der var jeg godt nok ked.. vi troede at han var blevet kørt over, siden han ikke kom hjem..

men hjem skal de sgu nok finde, men der kan gå lang tid.

Kommentér på:
Katte spørgsmål..

Annonce