{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

At blive sparket til når man er nede.. {{forumTopicSubject}}

Som nogen af jer ved så arbejder min kæreste i Glostrup dér hvor røveriet blev begået på Loomis igår... Og desværre var han også på arbejde lige netop igår..

Det var en ret traumatisk oplevelse og der var ikke den store hjælp at hente efterfølgende på poiltistationen hvor de alle sammen blev sendt hen..
2 timers afhøring og 3 timers venten på ingenting... Ingen hjælp til at komme hjem ( hans pung ligger stadig på arbejdet for det hele blev jo lukket ned med det samme så de nåede ikke at få deres ting med og kun 3 fik deres biler ud inden det blev afspærret )
Da han så endelig nåede hjem var han sådan set ved godt mod.. Han havde det selvfølgelig meget underligt og det hele var totalt súrrealistisk....
Efter en times tid gik vi begge op og lagde os til at sove ( jeg var også helt bims i hovedet, havde bare siddet og ventet på ham hele morgen/formiddag )

Så pludselig mens vi ligger og sover hører vi en fremmed mandestemme anråbe min kærestes navn, INDE fra vores hjem...
Jeg vågner først og lister efter et lille minuts holden-vejret ud og kigger hvem i alverden det er der står indenfor smiley
Der er ingen.. Så går min kæreste ned og kigger ud og der står der 2 kampklædte politimænd og venter på ham..
"Vi kommer for at hente din telefon" siger de brovtent.. Min kæreste siger øh okey og går ned for at hente den, Politimændene skynder sig efter og udbryder hårdt "Nej, du skal ikke røre den, bare lad os ta' den"....
Vi er begge ret chokerede over at de i det hele taget bare er vadet ind og står og uddeler kommandoer til min kæreste som var han en anden kriminel....
De siger at de ikke ved hvornår han får den igen og så takker de ellers pænt af og lader os stå der og føle os som et par narkobaroner i en stor sag.....

Det er fandme flot at bryde ind i en traumatiseret mands hjem ( Som de i øvrigt da slet ikke må uden en kendelse mener jeg ) og så kommandere rundt med ham, efter at der få timer forinden er brudt maskerede mænd med fuldautomatiske våben ind på hans arbejdsplads..... Flot klaret Polizia, dejligt at i udviser så stor medmenneskelighed !!!

Min kæreste kunne slet ikke sove bagefter og havde det bare SÅ dårligt og kunne ikke forstå hvorfor at han skulle behandles på den måde....

Og han kunne så heller ikke komme i kontakt med nogen fordi at han jo ikke havde sin fon med arbejdskolleager og sin chefs numre ( Han er driftsleder så det er jo meget smart hvis folk kan få fat på ham ) ....
Endelig efter et par timer fik han fat på et par stykker over nettet efter megen søgen....

Men hold da kæft en latterlig oplevelse OVEN PÅ i nat smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At blive sparket til når man er nede..
  • #1   2. apr 2008 Aj for fanden.. tænk at behandle et menneske sådan:-(

    stakkels din mand, Stine.. Det var da en underlig opførsel:-(


  • #2   2. apr 2008 Hold da op mand........de ejer da vist ikke situationsfornemmelse :o(
    Fik i slet ingen forklaring på, hvad de skulle med hans telefon ?.......det er sku da ikke ham der har røvet........og røverne har næppe lånt hans telefon..........


  • #3   2. apr 2008 Jeg tror grunden til de henter hans telefon er pga det kæmpemæssige beløb der er stjålet! De er nødt til at undersøge alt og alle, og sikkert især dem som arbejder der... smiley Tænk hvis der er insider-viden bag det her..

    At det er hårdt for din mand, er der ingen tvivl om!! Men, se det fra deres side.. Ss


  • #4   2. apr 2008 hold da op, jeg vile da ringe til politiet og klage!! sikke en behandling! Ja politiet skulle noglegange ha lidt mere indsigt i hvordan det må føles at være den de står overfor smiley

  • #5   2. apr 2008 Jeanette - Ja det er totalt uforståeligt !!

    Sussi - Da de var inde til afhøring efter det var sket, blev deres telefoner også gennemkigget og deres sim-kort kopieret. Fair nok. Det er jo så præcist og proffesionelt udført det kup så insider kunne det måske også være ( selvom at jeg tvivler stærkt på det )
    Og det er da også HELT fint at de efterfølgende kommer og henter telefonen igen hvis det er sådan de kører tingene...

    Men de kunne sgu da godt ha' behandlet os med lidt respekt og tænkt på at min kæreste lige har været ude for en frygtelig oplevelse :-S


  • #6   2. apr 2008 FRK Sjørslev - Jamen vi har ingen indvendinger imod at de tog den. Det er mere den måde de behandlede en i forvejen traumatiseret mand !

  • #7   2. apr 2008 Desværre har det jo været sådan at der har været røverier med medarbejder indblandet, men stadigvæk er det en grim måde at opsøge jer på.....
    Håber han/ I får talt det igennem og at han får prof. hjæp hvis det er nødvendigt...


  • #8   2. apr 2008 De har nok hentet alle medarbejdernes tlf. for at gennemgå alle ind og udkald - for at finde ud af, om nogen indefra har hjulpet røverne med oplysninger osv. - men fanme en underlig måde at gøre det på, dem kunne de da have bedt om, da de var på politistationen skulle man mene.

    Sikke en grim oplevelse for jer - der burde da sættes en Psykolog ind, som alle ansatte kunne tale med, sådan en oplevelse skal man da ikke gå allene med.

    God bedring til jer begge.


  • #9   2. apr 2008 Marianne - Netop, mærkelig opførelse.... !
    Sidder og venter på at han vågner, har lyst til at gå op og kramme ham men det er nok bedst at lade ham sove...
    Listede også rundt da jeg fik vækket Malik og skyndte at køre ham i dagpleje..


  • #10   2. apr 2008 Ulla - Jo tak..
    Han er langt om længe blevet tilbudt krisehjælp. Men kun fordi at han selv satte spørgsmålstegn ved at de i nyhederne udtaler at medarbejderne har det godt og har fået tilbudt krisehjælp....

    Halvdelen af det der stod i aviserne stemte ikke overens med hvad der egentlig var sket..


  • #11   2. apr 2008 Stine...når ja....de skal jo selvfølgelig tjekke om der er en indenfor der er med i det.....godt jeg ikke arbejder ved policen.......banditterne kunne sku nemt løbe om hjørner med mig *GG*

    Men måden de gjorde det på er da under al kritik


  • #12   2. apr 2008 Stine - den er rå den der :0( det gør mig ondt at han/i nu skal den trædemølle igennem - som det er at være under mistanke.

    Politiet behøver ingen kendelse for at gå ind nogen steder - de må gå ind hvis de har en formodning om en forbrydelse.
    Men de må ikk konfiskere noget - uden han har fået en konfiskations kendelse - så jeg håber han har fået en kvittering for sin tlf. For ellers har de begået en stor fejl.

    Jeg vil anbefale at man ALTID forlanger at se politiskilt - noterer sig navnene Og Man skal ALTID have en konfiskationsblanket udleveret til dokumentation.

    Jeg syntes de er grove i deres fremfærd overfor jer - og ekstra bladet ville elske at høre jeres historie


  • #13   2. apr 2008 Stine....tog han på job i nat ?

  • #15   2. apr 2008 Altså jeg er da et eller andet sted glad for at vi ikke har en stor Rottweiler for den havde da ikke fundet sig i at en fremmed mand bare vadede ind i vores hus.. Og hvad så hvis den havde bidt ham ? Havde de så også skudt hunden for at gøre oplevelsen fuldendt ?! ....
    Laura var selvfølgelig bare henrykt over at få besøg af de rare mænd....


  • #16   2. apr 2008 Det lyder godt Stine og den skal han tage imod, og måske du også skulle tage med, det berører jo selvfølgelig også dig dybt, hvad kunne der ikke være sket ham ?

  • #17   2. apr 2008 Stine

    Hvis han er i fagforening, så kan han højst sandsynligt blive henvist til hjælp via dem, der er flere der har tilknyttet en psykiatrisk skadestue og de tager folk ind meget hurtigt.

    Det kan lyde vodsomt, men hellere få det bearbejdet nu


  • #18   2. apr 2008 Charlotte -
    Vi kom også til at snakke om at de da ikke bare måtte ta' den....
    Nej han har hverken set en kendelse eller en kvittering.. Han har bare fået at vide at der går lidt før han får den igen............................. Så måske ser han den aldrig igen, vi har jo ingen beviser for at de kom og tog den...
    Du har ret i hvad du siger med at notere sig hvem der kommer brassende ind, men vi er ikke vant til at politiet kommer ind på den måde og forlanger vores peronlige ejendele så tror at vi var for chokerede til overhovedet at tænke i øjeblikket.....

    Sussi - nej der er ingen sikkerhed sålænge at der er et stort hul i muren.. Ved ikke hvornår han skal arbejde igen. Vist ikke sådan lige i løbet af de næste par dage.. Nok også meget godt !


  • #19   2. apr 2008 René -
    Tak for tippet , men han har snakket med sin chef og har fået et nummer af hende. Og det vil han benytte sig af ..


  • #20   2. apr 2008 Stine - Så skal han idag ringe til Politiet og bede om at få den kvittering på sin tlf - for ja de kan til hver en tid nægte de har hentet den.

    Men - HVIS de igen skulle dukke op, så sørg for at få noteret navn og deres id nummer - OG sørg for kvittering på det de konfiskerer.
    Har i en advokat i vennekredsen, eller en i kan kontakte - så ville jeg nok gøre det - for jeg har haft kollegaer der før er endt i den trædemølle - og det er ikke morsomt - et er det man har været udsat for i sit job, et andet er så alt det der kommer efterfølgende - og jeg ved at flere har sagt at det er det bagefter der har været det værste.

    For det man bliver udsat for ved et røveri - uanset hvor voldsomt det så end er, det er overstået meget hurtigt - og man kan igen trække vejret og abejde på at komme over det

    MEN at blive behandlet som en MISTÆNKT - at opleve at andre ser på en som en KRIMINEL - at gå og spekulere i uvished på om den slags i lige har være udsat for i jeres eget hjem, vil ske igen - at føle andre kigger på en fordi politiet dukker Kampklædt op foran ens dør osv osv - det er virkelig noget der kan køre folk ned psykisk


  • #21   2. apr 2008 Stine - jeg er nu heller ikke vant til den slags Gg men jeg kender retsplejeloven - og mine grundlovssikrede rettigheder - og har du brug for en at snakke med - så er jeg lige her.

    Du smider bare en pb -


  • #22   2. apr 2008 Charlotte - Tak for rådet !!!
    Jeg vil sige det til ham når han vågner. Altså at han skal ringe til stationen.
    Jamen han var egentlig rimelig afklaret da han kom hjem igår, men efter politiet havde været her, havde han det rigtigt skidt !


  • #23   2. apr 2008 Charlotte - Ja, kan godt se at det er en fordel at kende loven nogen gange ...
    Og tak for støtte, det vil jeg huske smiley


  • #24   2. apr 2008 Stine - det er klart - hvem ville ikke føle sig skidt tilpas efter den behandling

    Man sætter en ære i sit job, og så skal man Mistænkes og føle at man bliver behandlet som en kriminel - det kan da få enhver til at gå i stykker


  • #25   2. apr 2008 Det var godt nok hverken særligt flinkt gjort, eller professionelt. Men de tænker åbenbart ikke på at folks følelser kan sidde uden på tøjet efter sådanne omgange.

    Jeg mener da heller ikke at de bare må vade ind i jeres hjem.....

    Håber at han snart får det bedre........


  • #26   2. apr 2008 Hej Stine.
    det var dog skrækkeligt..... godt der ikke skete din mand noget......
    men en forfærdelig oplevelse...... havde i ikke låst yderdøren?? siden de bare kunne komme ind ??
    stor medfølelse med jer og trøsterkrammer herfra.


  • #27   2. apr 2008 Altså set helt udefra kan jeg godt "følge" politiet´s måde at gøre det på i første omgang.

    Alle er jo under mistanke og derfor skal man ikke have mulighed for at bortskaffe evt. beviser, måske derfor de går direkte ind og selv vil tage telefonen, eller man kan vende den lidt om og sige der blev brugt våben ved røveriet og tænk hvis det var en af røverne de gik ind til....

    Hvad jeg så ikke forstår er hvorfor de ikke lige bruger en 5-10min. på at forklare hvorfor de handler som de gør.

    Men det er nemt for mig at sidde her og være bagklog, når jeg ikke har det inde på livet.


  • #28   2. apr 2008 Renè - jeg kan også godt "følge" måden - til dels - det jeg ikke forstår er at man lige har haft manden til afhøring i to timer - hvorfor konfiskerer man ikk tlf´erne der - hvis det er så vigtigt at få fat i den??

    Jeg mener også helt klart at det kunne være gjort på anden måde - når først de står der.



  • #30   2. apr 2008 Daisie - det er helt korrekt - og nej der er bare ting vi alm dødelige ikke er herrer over :o)
    Men der er regler der skal overholdes - for alle - jeg har læst loven på kryds og tværs - da det altid har interesseret mig - min mand arbejder tæt sammen med politiet - og min svoger er betjent Gg så jeg dømmer bestemt ikke politiet.

    Tilgengæld har jeg ondt af mennesker der skal udsættes for den slags som Stine og hendes kæreste bliver udsat for nu.
    For ja en ting er det der skete under røveriet - det er jo the Bad Guys - så det er til at forholde sig til
    Men at dem som man betragter som beskyttere med et bliver alt andet end the good guys i ens hjem - det er ikke nemt at have i hjernen

    For så står man med et meget alene


  • #31   2. apr 2008 Sikke en rigtig træls oplevelse I har haft :((

    Jeg håber I får snakket der her igennem mange gange.
    Det har været en slem oplevelse for din mand, men det er meget tydeligt at læse, at du også er utroligt meget berørt af situationen..

    Sender en varm tanke til jer, og jeg håber, I kommer godt ud af denne oplevelse med tiden.



  • #33   2. apr 2008 Selvom politiet selvfølgelig skal passe deres arbejde, og de har sikkert nogle procedurer i sådan en alvorlig sag, så bør de ikke agere så voldsomt. De tænker ikke over om nogen vil få det dårligt bagefter.

    Jeg forstår godt I er chokerede. Håber han får en forklaring i dag på hvorfor de netop har været hos jer, og hvorfor den telefon var så vigtig for dem at få. Men de har sikkert været andre steder også, men det er ikke nogen trøst. Besked om hvad der var årsagen og hvad der vil ske nu, er det mindste han kan bede om at få at vide.

    Håber I kommer over sådan en ubehagelig oplevelse.



  • #34   2. apr 2008 Daisie - jamen her syntes jeg jo så netop ikke de har ageret mere proff - men jeg ved ikk hvilke hensigter der liger bag.

    Jeg syntes bare det er sørgeligt for de mennesker der står midt i det.

    Og netop for at skulle slippe for selv at skulle "kæmpe" med politiet - så vil jeg i deres situation tage kontakt til en advokat. for lige at få en sådan med ind over - hvis der skulle blive mere hen af vejen i efterforskningen.
    Og så masser af samtale - med proffesionelle - så alt det kan arbejdes ud af kroppen.



    Gitte - præcis


  • #35   2. apr 2008 Stavefejl er gratis i dagens anledning

  • #36   2. apr 2008 Tanker til jer, Stine..

    Om politiet har handlet rigtigt eller forkert - det må under alle omstændigheder være en uhyggelig voldsom oplevelse....

    Sikke dog et døgn.



  • #37   2. apr 2008 Åh jeg var blevet stjerne tosset hvis der pludselig stod to betjente i mit hus mens jeg sov.

    Det er da helt i orden at de indsamler alt der kan være til hjælp, men det skal denuntehylemig gøres ordenligt, og det mener jeg ikke er tilfældet hos Jer.

    Jeg ville klage over den behandling. Var det mig, ville jeg være mærket for evigt over sådan en oplevelse, da jeg på det punkt er meget følsom, og jeg er med garanti ikke den eneste der har der sådan.

    Bare at lære din beretning gør mig så rasende at jeg har lyst til råbe de betjente meget højt ind i hovedet, at sådan behandler man bare ikke andre.

    Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. fu.k jeg er harm.


  • #39   2. apr 2008 Daisie - jeg kan godt se hvad du mener - og vi mener stort set det samme

    for netop en advokat man kan henvende sig til - fremfor at stå med tingene alene - er med til at skabe ro - da det jo så er noget man kan skubbe over på advokaten - hvis der bliver mere.

    Stella - jeg ville også reagere meget voldsomt psykisk på sådan en oplevelse - da jeg har været udsat for overfald i mit hjem - dog ikk af ordensmagten Gg men af en psyko på stoffer der mente at det der var mit var til hans rådighed.

    Havde jeg oplevet det Stine og hendes kæreste har oplevet nu, ville jeg bagefter have siddet som et rystende nervevrag - og det er bare ikke fair at man skal opleve den slags.
    Og ja Politiet skal efterforske - og de skulle da også afhente tlf´en når de mener den er vigtig - men der er grænser for hvordan den slags skal foregå.
    Og at de så heller ikk har fået en kvittering på at tlf´en er konfiskeret - så er der ikke bare begået en men flere fejl.




  • #40   2. apr 2008 Charlotte>> Selvom det helt klart er en stor sag de står med, så bør politiet kunne holde hovedet koldt og tænke på, at der faktisk er menneskelige følelser med, og loven før overholdes, da især i sådan en lille ting som at hente en mobil.

    Det er simpelthen utilgiveligt den måde politiet handlede på. Ja, hvorfor beholdte de ikke bare telefonen til afhøringen.


  • #43   2. apr 2008 Nu hedder det i DK at man er uskyldig til det modatte er bevist. Så ligemeget hvad, så bør de mennekser man undersøger behandles med respekt.

    Forestil dig lige hvis der var børn i familien. Nej nej nej, jeg vil slet ikke tænke på hvad det kunne have gjort ved et barn.

    Skulle min kæreste være mostænkt for noget, så ville jeg heller ikke finde mig i at jeg skulle straffes for det.

    Selvfølgelig skal de ansvarlige findes og straffes, men det kan vel gøres uden at tromle alle ned på vejen dertil.


  • #44   2. apr 2008 Daisie - ja det er insider viden de søger - men de lod manden tage tlf´en med sig efter afhøringen - så om de lige tog den lidt med ro når de kom til adressen for at hente den - habde vidst ikk betydet så meget - altså for andre end Stine og hendes kæreste, der havde fået en mindre behaglig oplevelse ud af det.

    Og hvis Stines kæreste havde ville slette spor Gg så havde han jo nok kylet tlf´en i bugten på vejen hjem - tror jeg da ;o)

    Så hvis det havde været en medskyldig - ja så havde de nok misset muligheden ved ikke at konfiskere tlf´en allerede ved afhøringen


  • #45   2. apr 2008 Og når man har har vadet ind og fundet et ubevæbnet overrasket par, ville det mindste da være at forklare hvorfor, og lige vise en menneskelig side, og ikke bare en kampklar råbende robotside.

  • #47   2. apr 2008 Man er uskyldig til det modsatte er bevist.......

    Selvfølgelig skal politiet gøres deres arbejde, men at have en truende adfærd gavner INTET - men skader derimod de mennesker, ´som det er deres job at passe på.

    Politiet er jo til for vores skyld - de skal hjælpe borgerne.

    Og her skal de så hjælpe med at opklare en sag - men det er ikke automatisk carte blanche til at opføre sig så utilstedeligt.

    Og MÅSKE der er en medarbejder involveret -men skal samtlige medarbejder så udsættes for et sådant pres - oven i købet efter en traumatisk oplevelse ? Det er ikke ok i mine øjne.

    Jeg var gået til Ekstra Bladet.........


  • #48   2. apr 2008 Nette - ja som jeg har skrevet længere oppe - ville Ekstra Bladet elske at tage sådan en historie

    Stine - jeg håber bare at du og din kæreste er okay - og at i får talt det her ud.
    Og at i får den hjælp og støtte i har brug for nu.

    Tanker herfra


  • #49   2. apr 2008 Tak for jeres støtte og tanker alle, skriver update imorgen - Er lidt bombet nu..

  • #50   3. apr 2008 Stella...der er børn i familien...de har en søn!

    stine...sikke noget smiley er dælme ked af at læse om det hele! hold op nogle grimme oplevelser smiley :( smiley du ringer bare hvis du har lyst til eller brug for at snakke! kæmpekram her fra


  • #51   3. apr 2008 Stine P:

    Puha, det er bestemt ik´ke rart når der pludselig står politi i ens hjem..

    Har selv prøvet det samme for mange år siden, hvor de havde ransagningskendelse med og rodede ALT!!! igennem, og vi var absolut ikke ude i noget rod.

    Det er meget ubehageligt sådan en oplevelse og kan godt forstå din mand har fået det rigtig dårligt. Det er aldrig rart at føle sig mistænkt for noget man ikke har haft del i.

    Det bedste de kunne have gjort var da at tale i en pæn tone og forklare det hele for Jer, og hvorfor de gjorde som de gjorde.

    Jeg synes bestemt i skal ringe til en af dem der har med sagen at gøre og få Jer en god snak om hvorfor der er blevet gjort, det som er gjort.

    Håber snart at sagen bliver opklaret og din mand får fat i sine kollegaer og får snakket det igenem med dem også.


  • #52   3. apr 2008 Godmorgen alle smiley

    Igår formiddag blev jeg ringet op på min tlf af en poitimand der skulle ha' hjælp til at åbne min kærestes tlf.. ( meget svært når det er verdens ældste Nokia uden pinkode *G* ) Nå men mens jeg talte med ham vågnede min kæreste og kom ned og overtog samtalen..
    Det viser sig så at være lige præcis dén politimand som havde snakket/afhørt min kæreste i timerne efter kuppet og ham der havde bedt Ringsted politi om at hente hans tlf på vores bopæl..
    Min kæreste fortalte om oplevelsen og kom af med sin galde.. Han fik en undskyldning fra politimanden som var helt enig med at det ikke burde ha' forgået på den måde... Han sagde også at de ville komme og aflevere telefonen igen lige så snart de var færdige..
    Efterfølgende har min kæreste været ved godt mod igen..
    Og igår aftes var vi inde på arbejdet til infomøde ( jeg var bare med som støtte og var ikke inde til selve mødet ) og vi så også hullet i væggen.. Godtnok vildt !


    Stella - Som M T skriver så hár vi en søn, men heldigvis var han i Dagpleje der...

    Nette - De må ikke udtalte sig om detaljerne til pressen.. Der er nok historie i dét pressen har skrevet allerede...

    Chevie - Nej hvor ubehageligt at få gennemrodet sit hjem ubegrundet smiley Det sætter da også spor sådan noget....


    Men igen tak for alle jeres søde ord og forståelse i vores retning.. Vi har det meget bedre idag !! ( også igår allerede efter undskyldningen fra politiet )



    Og hvis det var min kæreste der havde været med, er jeg sgu ærligt talt lidt skuffet over at jeg ikke engang har fået en buket blomster.. Det er godtnok nærigt når man tænker på hvor mange penge han skulle ha' smiley



  • #53   3. apr 2008 Stine - godt at høre at i er ved godt mod

    Og jeg mener nu nok blomsterne er på sin plads - uanset hvad Gg


Kommentér på:
At blive sparket til når man er nede..

Annonce