{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.489 visninger | Oprettet:

Heidi Petrea S
Heidi Petrea S
Tilmeldt:
20. nov 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

HJÆLP/RÅD søges, min hund er blevet sparket af hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Nu jeg ikke kan sove, kommer dette indlæg med stor interesse i at høre jeres mening.

Min kære hund Uffe (Verdens sødeste og gladeste lille hund) og jeg var henne ved vores nabo 4 huse væk fra hvor vi bor inde i en lille landsby ved en lukket vej inde i byen. Vi skulle hen og passe min venindes dyr da hun lige havde født. Vi går altid den tur uden snor da jeg altid har fuld kontrol over ham. Da vi er på vej hjem fra at have passet dyrene, kommer der i mørket en ridende. Hun råber Hej til mig og da jeg ser det er min veninde gennem hele livet råber jeg Hej tilbage. Hun stopper hesten ved mig og min hund og antager til at ville snakke. Uffe står ved siden af den og jeg siger "Uffe kom her" da han er tæt på hestens ben. I det sekund jeg siger det sparker hesten ham og han skriger og ryster og det er tydeligt at det er helt galt med poten. Min "veninde" skynder sig at sige hesten ikke må blive kold så hun må hellere komme hjem. Og her sidder jeg så grædende med min hund der skriger og ryster. Jeg får ringet til min kæreste, som jo blot er et par huse væk og ber ham skynde sig at komme med bilen og vi får huhej kørt vores lille elskede hund på dyrehospitalet sent en mandag aften. Han havde 4 brud i poten og skulle dagen efter opereres. Jeg var sønderknust og ringer til min "veninde" og prøver hulkende at fortælle hvad der var sket ham. Hun er ked af det på mine vegne og så snakket vi ikke mere. Da han bliver opereret siger dyrlægen at han mener hestens ansvarsforsikring burde dække dette, da den jo under alle omstændigheder har forvoldt denne skade på vores hund. Da jeg skriver til min "veninde" forsøger hun at snakke udenom og skriver at hendes forsikring dækkede, såfremt Uffe havde været i snor, på trods af at jeg har tilbudt at betale hendes selvrisiko også. jeg tænker ikke mere over det og koncentrere mig om Uffes operation og at få ham passet, men inderst inde er jeg utrolig ked af det og skuffet over min såkaldte veninde som vender en ryggen i denne situation. Nå nevermind, vi er ikke længere veninder, men tænker derfor. Burde hendes heste ansvarsforsikring dække når hesten forvolder skade? Og hvad hvis hun ikke har den lovpligtige forsikring?

Jeg kontakter en advokat på mandag, da jeg efter hendes opførsel egentligt ikke vil lade hende slippe afsted med det her hvis hestens ansvarsforsikring skal dække.
men vil meget gerne høre jeres meninger??


Kommentarer på:  HJÆLP/RÅD søges, min hund er blevet sparket af hest
Kommentér på:
HJÆLP/RÅD søges, min hund er blevet sparket af hest

Annonce