{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

HJÆLP råd søges! {{forumTopicSubject}}

Hej min kæreste og jeg har for lidt tid siden købt en lille Cavalier King Charles Spaniel hvalp, som nu er 11 uger (snart 12). Vi bor i en lejlighed og søger råd om hvordan man bedst muligt kan gøre den lejlighedsvenlig som b.la. at den ikke gø'er så ofte, og specielt hvordan vi bedst muligt kan lære den og være alene hjemme uden den bliver til gene for de andre af lejlighedens beboer.

Vi håber i kan hjælpe. Mange tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP råd søges!
  • #1   26. maj 2019 beløn tavshed. I kan fx banke i bordet og når hunden ikke gør belønne. osv. arbejd under dens strestærskel dvs før den reagere.

    ang alene hjemme. gradvis tilvænning og film. så kan I holde øje med om det går som det skal


  • #2   26. maj 2019 Tak for svar, vi har prøvet det med at belønne tavsheden, men synes lidt det har gjort det værre smiley

  • #3   26. maj 2019 så belønner i ikke tavshed men en kæde. gø stille gø.

    man kan bryde kæden ved at bede hunde sit eller dæk og belønne øvelsen

    men det er nemmere at en viser jer hvordan

    Jeg synes i skal få en træner til at vise jer hvordan


  • #5   26. maj 2019 Få venner og familie til at hjælpe jer.
    Få dem til at rende op og ned af trappen og rumstere lidt i trappeopgangen og beløn hunden for ikke at gø.

    Alene hjemme træner du allerede nu, og der er flere måder at gøre det på.
    Giv hunden et godt kødben eller anden tyggebeskæftigelse.
    Jakke på, ud af døren og ind igen. Efterhånden trækker du tiden længere og længere. Gå i et andet rum luk døren og ud igen.

    Evt køb et trappegitter, som faktisk er en god investering, hvis hunden ikke skal gå over hele huset når den er alene hjem, eller man vaser gulv mm.
    Så kan hunden være lukket væk, men stadig følge med i, hvad der foregår.
    Kan bruges til alene hjemme træning.
    Luk hunden på en side af gitteret med et godt kødben eller anden god beskæftigelse.og dig selv på den anden. Ril at starte med, så bliver du i nærheden af gitteret, efterhånden så går du væk, og i andre rum.

    Og tillykke med den lille nye, håber, at i får mange gode år sammen


  • #6   26. maj 2019 Herhjemme har det været super mod gøen, at give hunden en udkigspost. Når der er en lyd der kræver reaktion, så render han hen til vinduet og kigger ud og ser om der overhovedet er grund til yderligere reaktion. Der er desuden NUL gøen på den post, så bedes han gå ned/fjernes.

    Er gøen begyndt, får han et "nej" i helt alm. tonefald. Fortsætter han, bedes han gå i kurven. Er han helt "hysterisk" så starter vi en lille træningssession med sit/dæk, så han kommer på andre tanker.

    Min hund er af alarmrace og vi bor i lejlighed. Med ovenstående metoder er det meget begrænset hvad han reagerer på. Han må gerne give et vov når han hører posten eller nogen banker på. Udover det, så er det kun helt nye ukendte lyde han reagerer på og der tjekker han som regel min reaktion, for at se om det fortsat kræver en reaktion fra ham.


  • #8   26. maj 2019 Det er en king charles, hans far har bare 1/4 mops i sig, det er derfor han har den farve smiley


  • #9   26. maj 2019 Tak for de forskellige råd, vi må prøve os frem med dem. Han gø'er kun når vi ikke giver ham opmærksomhed. Han gø'er ikke ved de forskellige lyde som kommer fra andre i opgangen smiley

    Vi går til hundetræning, men fik af vide man ikke måtte reagere på at han gøede da det så ville give ham det han ville have. Men det havde ikke hjulpet, det er derfor vi lige søger nogen råd her smiley


  • #11   26. maj 2019 Det er en king charles, hans far har bare 1/4 mops i sig, det er derfor han har den farve

    Så er han ikke en King Charles, men en blanding.


  • #12   26. maj 2019 Afled - NEJ - ignorere
    3 metoder der kan stoppe gøen - afhængig af i hvad situation.

    og som CF siger - lad være at gøre et kæmpe nummer ud af det.

    her løb vi hverken på trapper - stampede - bankede - borrede eller andet.
    Her har hundene fint uden problemer lært lydende - dengang vi boede i lejlighed.

    jeg har heller aldrig brugt gnaveben eller andet aktivitet til når jeg går ud af døren.
    (jeg ville så også være bange for hunden ville kunne komme galt afsted med et kødben)

    det samme igen - lade være at gøre et stort nummer ud af det.
    i skal allerede nu begynde at ligge afstand imellem jer - start med små ting - som at i går ind i et andet rum - lukket døren - og igen straks kommer ud derfra.
    og så stille ligge mere tid på i er væk.

    da jeg boede i lejlighed og skulle til at gå ud af hoveddøren - så startede jeg med at gå ud, og sidde musse stille ude på trappen. lige ved døren - så jeg kunne høre hvordan der blev reageret.


  • #13   26. maj 2019 ikke at det er så relevant om han er blanding eller ej. Men det står i alle papir vi har med ham, at han er King Charles, så det er det jeg går ud fra smiley

    Tak for rådet Malene K, vi har haft øvet det med ham fra vi fik ham, men så snart man runder de 30 min, begynder han og gå amok med at pive og hyler en gang i mellem.


  • #14   26. maj 2019 Pernille du kan strengt taget skrive hvad du vil i papirerne, altså racemæssigt. smiley

  • #15   26. maj 2019 Okay, men ønsker ikke og starte nogen diskussion omkring hans race. Det er ikke relevant i forhold til tråden. Om han er en blanding eller ej, er for mig ligegyldigt han skal ikke bruges til avl eller noget, og jeg går ikke specielt meget op i om han er 100% ægte king charles. Han mor er 100% king charles og hans far havde kun 1/4 mops i sig, så i mine øjne er han bare en king charles når der bliver spurgt efter hvilken race han er. smiley

  • #16   26. maj 2019 Pernille - så må i evt prøve og skrue lidt ned igen på tiden.
    Han skal helst ikke nå at blive bange/ked af det. - så bliver det en dårlig oplevelse for ham


  • #17   26. maj 2019 Ja det prøvede vi også i dag og i går. Vi vil forsøge det med bare og tage jakke på og gå ind og ud de næste dage

  • #18   27. maj 2019 Nogen racer er født til at "alarmere", og derfor gø meget - Så jo, det er relevant hvilken race der er tale om smiley

    Men kan se i har fået masser af råd allerede - Håber nogen af dem kan bruges smiley


  • #19   27. maj 2019 At hunden er af alarmrace betyder ikke at den skal gø meget og af alt. Det ville intet have gavnet i tidernes morgen, hvis hunden havde alarmeret af alt smiley
    - Min egen er alarmrace.

    Hunden lærer lynhurtigt hvad der er hverdagslyde og disse bør ignoreres. Lyde der ikke plejer at være, er så dem den kan fortælle om.


  • #20   27. maj 2019 Helt enig smiley
    Men derfor synes jeg nu stadig det har relevans for tråden hvilken race der er tale om smiley


  • #21   27. maj 2019 Du skriver han gør, når han ikke får opmærksomhed - og hvad sker der så?
    I reagerer på hans gøen - og det giver ham præcis den reaktion, han ønsker.

    I er møgheldige at I ikke står med en hund, der belønner sig selv med sin gøende adfærd - her er det bare jer, der skal lade være med at lade jer opdrage af hunden smiley

    Så længe hans gøen afstedkommer reaktion fra jer, så længe vil han gø.


  • #22   27. maj 2019 Nu ved jeg ikke om vi er møgheldige, har på intet tidspunkt sagt vi har givet en reaktion når han har gø'et, har primært bare gået min vej eller kastet med noget legetøj. For mig har det bare ikke virket og sidde stille og ignorerer ham, som jeg havde fået af vide jeg skulle. Derfor skriver jeg herinde, for at høre folks forskellige råd. Der findes forskellige måder og træne sine hunde på, og jeg søger bare nogen af de forskellige måder.

  • #23   27. maj 2019 Kastet noget legetøj = belønning.
    Belønning = forstærkning
    Forstærkning = mere af samme adfærd.


  • #26   28. maj 2019 Tak for rådet Julie S!

    Men tror nu ikke det er fordi han keder sig, vi holder ham ret aktiv, med 2-3 gåture om dagen, leg i have, leg indenfor og passende træning smiley


Kommentér på:
HJÆLP råd søges!

Annonce