{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Hjælp/ råd søges... {{forumTopicSubject}}

Hej i forummet.
Jeg er nyankommet her på siden.
Mit første indlæg er faktisk et råb om hjælp.
Jeg har en dejlig Grand danois han, på 15 mdr. Han er glad og frisk og med et godt sind.
Mit problem består i at han er meget tynd. Han har aldrig været en hund med andet end ribben og knogler, og så er han en træg spiser. Jeg har i en periode skiftet foder, fra royal canin til eukannuba( staves) Mens han var på royal canin, gik jeg fra unghundfoder, til babydog, uden nogle forandringer. Så har jeg prøvet at lave foderskift, som sagt. Har været i snak med dyrelægen, som siger jeg skal prøve mig frem.. Han fejler intet ellers, ingen orm af nogle slags.
Nu kommer spørgsmålet, nogle af jer der har gode erfaringer med et speciel godt fodermærke?? Gerne nogle med Grand danois erfaring.
Hjælp...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp/ råd søges...
  • #1   3. jun 2008 da Albert ikke var så interesseret i foder som unghund og var for mager, fik han noget fra Olivers med ekstra power i. det betød at han skulle spise mindre for at få samme energi som adult fodret.

  • #2   3. jun 2008 sakset fra deres hjjemmeside
    15 kg OLIVER'S MAXX ENERGY
    Til hvilke hunde:

    Hunde med et højt aktivitetsniveau som derfor har brug for et foder, der giver maksimal omsættelig energi.

    :
    kr. 449,00

    Læs mere
    OLIVER’S MAXX ENERGY er også velegnet som opfedningsdiæt til hunde, der har brug for mere "krop", og til hunde med et højt stofskifte.

    Det perfekte valg til den drægtige eller diegivende tæve

    Med sit meget lave stivelseindhold, er MAXX ENERGY det bedste bud på færdiglavet BARF foder.

    Særligt at bemærke:
    Indeholder glukosamin, kondroitinsulfat og MSM, da hunde af alle racer i deres voksne liv med fordel kan drage nytte af disse tilskud.

    Fremstillet med frisk kylling der giver den originale OLIVER’S smag og duft.

    Inkluderet på ANIMAs liste over etisk korrekt udviklet foder, dvs. uden brug af dyreforsøg.

    Indeholder ingen animalske biprodukter, kun rene og reelle ingredienser, der alle er godkendt til menneskeføde.

    Ingen genmodificerede råvarer.




  • #3   3. jun 2008 Hvordan fodrer du din hund? Står der mad fremme hele tiden eller får 1/2 måltider om dagen?

  • #4   3. jun 2008 Har Royal Canin ikke et specifikt GD foder? Har du prøvet det?

  • #5   3. jun 2008 nu skal man jo passe på at de ikke vokser for hurtigt, men det er jo ikke lige frem problemet her. men en overvejelse kunne være at begynde at råfodre den. så regulere de selv vægten og vokser i det rigtige tempo, uden hd.

    jeg ville kontakte hedvig i helsingør, hun er rigtig god til hunde der både er overvægtige eller for tynde og alle andre problemer. så får du en madplan der passer til DIN hund og du kan altid ringe og spørge hvis man er i tvivl om noget.

    www.barf-butikken.dk


  • piipi p
    piipi p Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 78
    #6   3. jun 2008 Har du prøvet barf ? altså råfodring..

  • #8   3. jun 2008 Ej hvor er i gode. Og hurtige til at hjælpe. TAK.
    Jeg fodre ham 2 gange om dagen, selv om der altid ligger foder tilbage i skålen fra den 1. fodring.
    Da jeg fodrede ham med Royal canin, brugte jeg det mærke som er specielt til GD.


  • #9   3. jun 2008 Anita -
    Nu har jeg en meget madglad beagle og det er måske et farligt emne at komme ind på, men prøver alligevel...
    Så ville jeg helt sikkert fjerne skålen fra ham lige så snart han går fra den. Så skal han hurtigt finde ud af, at hvis ikke man spiser op er det bare ærgeligt.
    I ulveflokken har maden en utrolig stor betydning og kan vise, hvem der har magten. Først spiser alfaparret - når de er mætte kommer de næste til osv. Altså: hvis han lader maden stå (og du ikke fjerner det) har han konstant adgang til mad og dermed er han "alfaen". (Egentlig burde du spise lige før han spiser)
    En hund kan godt finde på at gøre disse slags "tricks" for at teste ejeren! Ser du ham nogle gange gå hen og tage en mundfuld, lige når du kommer hjem?


  • #10   3. jun 2008 Hej Stine.
    Sådan har jeg aldrig set det... Hmmm.
    Jeg har godt nok ikke lagt mærke til om han spiser lidt når jeg kommer hjem. Det vil jeg kigge efter næste gang...
    Men han har tit slet ikke rørt sin mad, før ved aftenstid..


  • #11   3. jun 2008 prøv at lade ham arbejde for maden, træn inden du giver det, eller i en bold. græsset er også godt hvis man har det

  • #12   3. jun 2008 Oh - er der ikke en opdrætter af racen du kan kontakte?
    Normalt ville jeg råde at give et høj-energi foder (som f.eks. Connie nævner). Men med en race som GD ville jeg have en opdrætter med inde over først - det stiller jo nogle krav, når man skal blive så stor med tiden i forhold tilvækstrate osv.

    Håber i finder ud af det smiley


  • #13   3. jun 2008 I de "gode gamle dage", inden bassen herhjemme blev kastereret havde jeg virkelig problemer med at få ham til at spise og følgelig var han en smule tynd.
    Jeg fik så det råd at jeg skulle bruge Lakseolie eller tun i olie i hans mad og jeg må virkelig sige at det hjalp. Både på hans lyst til at spise og på hans smækre figur. smiley


  • #14   3. jun 2008 Jeg har ikke læst hele indlæget.... Men har dog lige snakket med dyrlægen om det samme, for en venninde også med en tynd GD.... deres råd var: prøv med et foder til aktive hunde, og af et godt mærke!

  • #16   3. jun 2008 Endnu engang rigtig mange tak for jeres gode råd.
    Min Maximus kan ikke tåle dåse mad, eller så meget andet end tørfoder. Men du har helt ret Lone, hvis jeg smider lidt våd kost oveni hans tørfoder, så bliver det også spist med det samme. Måske jeg skulle prøve med lidt tun i olie, at hælde oveni.


  • #17   4. jun 2008 hej.¨
    jeg ville nok gå tilbage ti royal canin og bruge det med de har til kæmpe racer. ( den lilla pose) da eukannuba ikke er et lige så godt kvalits foder som ex. hills og royal canin.
    og så måske blande lidt a38 i bare en lille klat, hvis hans mave kan tåle det.
    ellers kan du altid spørge der, hvor du køber dit foder.
    arbejder selv i en dyreforretning.
    håber det lykkes for dig. smiley


  • #19   4. jun 2008 Hej alle. TAk igen igen.
    Er virkelig glad for jers råd.
    Nu har jeg idag hældt lidt tun i olie rundt i hans mad, det blev spist rub og stub.
    Nu krydser jeg fingrene for at han kan tåle det. XXXXXX
    Jeg har fået rigtig mange gode råd, som jeg vil prøve mig med. Men nu må tiden vise om det virker.

    Knuz


Kommentér på:
Hjælp/ råd søges...

Annonce