{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

GODE RÅD SØGES {{forumTopicSubject}}

Hvordan skal jeg dog starte? Jo min dejlige Mille som er døv er begyndt at blive meget utilregnelig. Hun udviser det ved fra at være den søde hund som alle hunde kan hilse på til at være den der bare ser andre hunde som noget der skal dræbes.
Hun går sammen med min hanhund og der er der ikke nogen problemer. De bliver nogen gange luftet sammen og andre gange alene.
Vi har ikke haft hende mere end 4½ måned og træner med hende hver dag. Vi træner alt det vi normalt træner med vores anden hund. Dog bare bruger vi tegn.
Hver gang hun kan det hun skal prøver vi at finde noget mere hun kan lære. Ja så hun får nye udfordringer.

Vi hentede hende på Internat men det står inde på hende side her.

Hun er pt 16½ måned og ja lige nu er vi grædefærdige for hvad vi skal gøre hvis der ingen hjælp er at hente.....


Kun seriøse svar, da vi ikke har brug for noget negativt ang. vores Mille tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GODE RÅD SØGES
  • #1   5. nov 2007 Det er meget normalt for begge racer. Men hvis hun begynder at blive modbydelig i leg overfor andre hunde skal hun fjernes fra stedet, så hun ved at når man opfører sig sådan så må man ikke lege med. Det kan være at hun bare ikke kan lide anre hunde end jeres anden og så må man acceptere dette selvom det ligger en dæmper på fælles aktiviteter!

  • #2   5. nov 2007 Og ellers som tina siger en adfærdsterapeut da de færreste herinde har erfaring med døve hunde.

  • #3   5. nov 2007 Der var en adfærdsekspert ind over hende da hun var på internat og lige da vi fik hende hjem. Og vi taler stadig med internatet og deres ekspert om hende.

  • #4   5. nov 2007 Hun bliver fjernet og med tegnsprog får hun af vide at det hun gør er forkert. Men hun har meget svært ved at forstå at hun ikke må "dræbe" andre hunde.
    Jeg har ingen problemer haft med mine andre hunde som også er i kamphunde racerne. Dette gælder både ham vi har nu og hans forgænger.


  • #5   5. nov 2007 Hej

    Jeg er selv adfærdsbehandler og jeg vil nok råde dig til at se om du kan finde andre der har døve hunde og høre om de har nogle råd.
    Som adfærdsbehandler kan jeg give dig en masse råd til hvad du kan gøre (bare skriv en mail), men jeg vil med det samme sige at jeg ingen erfaring har med døve hunde og derfor synes jeg at du først skal høre om det er et normalt problem for døve hund.


  • #6   5. nov 2007 M S >

    <b>Hun udviser det ved fra at være den søde hund som alle hunde kan hilse på til at være den der bare ser andre hunde som noget der skal dræbes.</b>

    Se - det er jo en af mine kæpheste ... at hunde IKKE skal hilse på alle hunde de møder - og især slet ikke en race som Mille. Find langt hellere et par rigtig gode hunde som hun kan få et forhold til og hygge sig sammen med, i stedet for at hun skal hilse på en masse hunde.

    Hver gang to fremmede hunde mødes, ved de ikke om den anden er venlig, og det er derfor en belastning for hundens nervesystem at skulle tage stilling til dette gentagne gange på en gåtur - og hvis hunden så oven i købet er døv, er det jo yderligere svært for den.

    Jeg selv gør det, at mine hunde kun for lov til at hilse på de hunde jeg kender godt, og som jeg ved de kommer til at mødes med masser af gange - det vil for mit vedkommende sige, at de kun løber løs med andre hunde fra redningshundetjenesten, da de mødes 2 - 3 gange om ugen og er på weekender sammen - så hundene får dannet deres egen lille flok, hvor de så også med tiden lærer at arbejde sammen om at finde forsvundne personer.

    Møder vi andre hunde som mine ikke bryder sig om, så lærer jeg dem i øvrigt at gå om bag ved mig, så det er mig der står med front ud mod de hunde de ikke kan lide - og kommer der andre hunde hen til dem, så går jeg imellem og "skræmmer" den fremmede hund væk. På den måde ved mine hunde, at det ikke er dem der skal tage stilling til om en fremmed hund skal have bank :o).
    ___

    <b>Hver gang hun kan det hun skal prøver vi at finde noget mere hun kan lære. Ja så hun får nye udfordringer.</b>

    Husk også at gå tilbage i træningen af og til, og holde på et stabilt niveau ... hvis man hele tiden bare bygger ovenpå, kan man nemlig også nemt bygge noget frustration op i hunden.


  • #7   5. nov 2007 Carina G * Capones profil opdateret *
    Sjovt du siger det, jeg gør det samme men troede det var mig der var sart og pivet overfor min hund...


  • #8   5. nov 2007 De hunde Mille har hilst på har været hunde som vi kender i forvejen. Netop fordi vi ikke ville igennem det vi er igennem nu.
    Mille har ikke haft den nemmeste barndom, ja det ved vi fra internatet. Hun fik tæsk og hendes gamle ejere var faktisk bange for hende.

    Vi træner vores gamle ting hver dag. Netop for hun stadig bliver fyldt med sejre og en masse ros. Vi har gjort alt for at rose hende mere end at skulle skælde ud. Skælde ud bruger vi kun når det er meget nødvendigt.

    Jeg vil ikke bare give op og lade hende aflive. Dette kommer absolut først på tale når alle og jeg mener alle andre ting ikke hjælper.


  • #9   5. nov 2007 M S >

    OK - så kan jeg jo stille dig det samme spørgsmål som jeg selv fik stillet for ca. 15 år siden, da jeg havde min gamle hund (labrador/rottweiler/ruhåret hønsehund), som også havde aggressionsproblemer overfor stort set alle hunde han mødte incl. små hvalpe:

    <b><i>HVORFOR SKAL din hund hilse på andre hunde ???</i></b>

    Mit svar dengang var - at det skulle hunde da, og <b>JEG</b> syntes det kunne være hyggeligt. Nå, men jeg tog jo spørgsmålet til mig, og holdt helt op med at lade ham hilse på andre hunde - med undtagelse af en gul labradortæve han var glad for ... og tænk sig, om problemet ikke løste sig selv, han endte med at kunne gå samme med andre venlige hanhunde ... når bare ikke han blev presset ud i en masse hilsesituationer dagligt :o).

    Så måske du skulle overveje om Mille har nok i jeres anden hund, og slet ikke skal hilse på andre hunde - men "blot" lære at gå forbi og ignorere de andre ?!?

    /Carina


  • #10   5. nov 2007 Carina:
    Som altid: jeg er enig!:-)


Kommentér på:
GODE RÅD SØGES

Annonce