413 visninger
|
Oprettet:
Dyre mishandling {{forumTopicSubject}}
Jeg syntes det er uhyggeligt at se at nogen kan være så onde...(link fjernet)
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 1.568
jan 2008
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 120
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
En ting man i hvert fald kan gøre, er at transportere dem til det nærmeste slagteri (selvom det selvfølgelig kan ligge et stykke væk, med alt den centralisering i samfundet) istedet for at sende dem til udlandet...
Man skal også sørge for at der er PLADS i bilen til de dyr der skal med...
Syge dyr skal ikke bare losses på lastbilen og sendes med, men istedet behandles eller aflives på stedet
Og i det hele taget BRUGE HOVEDET!!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 321 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.772
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
Sørgeligt hvad et par ekstra kroner kan gøre......
jan 2008
Hvis der er for meget plads i lastbilen. løber grisene ret meget rundt. og hvis lastbilen laver et sving, løber de over til den forkerte side. og lastbien vælter. hvilket jeg synes er endnu mere syndt. for så hedder den klap jagt på grisene, for når de først er kommet ud af lastbilen må de ikke komme tilbage pga sygdomsfarer.
I dk er der faktisk ret strenge regler for at transportere dyr og søger for deres ve og vel..
Jeg står ikek inde for de brodne kar i industrien.. men synes lige man skal tænke på at det ikke er alle der transportere deres dyr sådan.
Jeg ved der er inde økonomisk god grund til at sende en syg gris til slagtning i danmark. da man får en bøde fra slagteriet, og man ikke for kødprisen da dyret bliver destrueret samme nemd de andre grise den har stået i transport boks med, som man så heller ikek for nogle penge for...
Man skal altid overholde reglerne
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 767
Køb kød der er opvokset OG slagtet i DK. eller næstbest kød som er slagtet i det land, de er opvokseti forudsat, at det er et land med mange dyreregler f.eks. Tyskland eller New Zealand.
Når din hest (eller hvad du nu har gående derhjemme) skal slagtes, så sørg for, at den bliver aflivet i DK. Hvis du ikke kan holde ud, at se på det, så få en ven eller bekendt til at stikke hovedet ind bagefter og tjek, at det er den, der er død.
jan 2008
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Eftersom det er de "ualmindelige" transporter tråden handlede om, og du ikke angav at du talte "offtopic" så svarede jeg ud fra de informationer jeg havde.
hvordan skal man kunen transportere dem til det nærmeste slagteri, når de alle sammen lukker i dk ?
Har allerede sagt at der kan være længere til det nærmeste slagteri, pga centralisering, men der er forskel på at køre adskillige hundrede kilometer for at få lidt mere i kassen, eller køre til det nærmeste storslagteri
Hvis der er for meget plads i lastbilen. løber grisene ret meget rundt. og hvis lastbilen laver et sving, løber de over til den forkerte side. og lastbien vælter. hvilket jeg synes er endnu mere syndt. for så hedder den klap jagt på grisene, for når de først er kommet ud af lastbilen må de ikke komme tilbage pga sygdomsfarer.
Sagde ikke at de skulle have en hel vogn for sig selv, men at de ikke skal overfyldes, som der er set flere eksempler på
I dk er der faktisk ret strenge regler for at transportere dyr og søger for deres ve og vel..
Ja og der findes vognmænd der skider de regler et langt stykke, og landmænd, der er ligeglade med hvad der sker med deres dyr når de har forladt gården
Jeg står ikek inde for de brodne kar i industrien.. men synes lige man skal tænke på at det ikke er alle der transportere deres dyr sådan.
Sagde jeg heller ikke, men som sagt, er det de "brodne kar" som tråden handler om
Jeg ved der er inde økonomisk god grund til at sende en syg gris til slagtning i danmark. da man får en bøde fra slagteriet, og man ikke for kødprisen da dyret bliver destrueret samme nemd de andre grise den har stået i transport boks med, som man så heller ikek for nogle penge for...
Ja, nu er der, men der dukker stadig dyr op med sår og lignende...
Man skal altid overholde reglerne
Sagde jeg også
jan 2008
Gav skam også vores gamle chafør en overfysning fordi han bare tog en gris i hoved og halen og smed den op på vognen fordi han havde glemt den.. der blev jeg sur
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
jan 2008
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Jeg tror ikke almnindelige mennesker kan lave sådan noget. Kun nogle følelseskolde sataner.
jan 2008
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Svar: 1
Dyre mishandling