2.667 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
handicaphjælper handicaphjælper
jajaaa. nogle gode råd hvis man skal til jobsamtale ?
Det er hos en familie i deres hjem noget jeg skal lægge specielt vægt på ?
0 synes godt om
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 1.228
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 165 Svar: 873
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 165 Svar: 873
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 471
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.095
- Det er vigtigt at du taler til den handicappede og ikke f.eks. spørg 'Hvad laver Camilla i sin fritid?', spørg den handicappede !
- Øjenkontakt er vigtigt.
- Jeg har altid stillede underlige spørgsmål f.eks. 'Hvad er din ynglingsfarve?', på den måde kunne jeg fornemme hvor frisk hjælperen er på at få ligegyldige spørgsmål.
Det er også meget vigtigt som handicaphjælper at man er fleksibel, på den måde at man ikke bare ligger sig syg pga. hovedpine. Tænk over at det er den handicappede det går ud over, og det er IKKE sjovt at have vikar.
Giv udtryk for om du vil jobbet i en længere periode eller kort periode.
Og ja, det er SÅ vigtigt at du er dig selv.
Det er også meget vigtigt at du respektere privatlivet hos familien. Min mor ville f.eks. ikke have at hjælperne gik i stuen og køkkenet uden min eller min mors tilladelse og jeg skulle helst være med dem. Man må også forholde sig til at man nogle gange hører forældre der skændes, men du må under ingen omstændigheder blande dig.
Respekter også hvis den handicappede vil være alene med familie eller venner. F.eks. hvis i er på restaurante, så spørg om du skal sætte dig ved et andet bor !! ..
Du må gerne skrive privat til mig hvis du har spørgsmål !
Og en sidste ting, jeg syntes det er rarest at have en jobsamtale uden at hjælperen har forberedt 20 spøgsmål. Kom og vær dig selv og stil de spørgsmål du vil under samtalen, du behøver ikke forberede dig !
handicaphjælper