Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  handicaphjælper
  • #1   1. jul 2008 dine kvalifikationer.. og noget de sikkert spørger dig om er, "hvorfor skal vi vælge dig?"..

• #2   1. jul 2008 Du skal først og fremmest være dig selv, og udstråle ro og ærlighed. Hvis du har en svag side så vær ærlig omkring det. Vær lyttende, så de føler de bliver hørt, og dernæst er det vigtigt at der en kemi imellem jer.

• #3   1. jul 2008 Og for øvrigt, held og lykke :o)

• #4   1. jul 2008 Bare slap af og vær dig selv. Når man skal arbejde så tæt på et andet menneske og tilmed i deres eget hjem handler det vist mest bare om kemi!

• #5   1. jul 2008 Jeg er født med muskelsvind og har haft handicaphjælpere i 8 år. Jeg har haft VIRKELIG mange hjælpere til samtale og vil gerne fortælle om hvad jeg ligger mærke til og hvad de får mig til at vælge hjælperen.

- Det er vigtigt at du taler til den handicappede og ikke f.eks. spørg 'Hvad laver Camilla i sin fritid?', spørg den handicappede !
    - Øjenkontakt er vigtigt.
    - Jeg har altid stillede underlige spørgsmål f.eks. 'Hvad er din ynglingsfarve?', på den måde kunne jeg fornemme hvor frisk hjælperen er på at få ligegyldige spørgsmål.

Det er også meget vigtigt som handicaphjælper at man er fleksibel, på den måde at man ikke bare ligger sig syg pga. hovedpine. Tænk over at det er den handicappede det går ud over, og det er IKKE sjovt at have vikar.
    Giv udtryk for om du vil jobbet i en længere periode eller kort periode.

Og ja, det er SÅ vigtigt at du er dig selv.

Det er også meget vigtigt at du respektere privatlivet hos familien. Min mor ville f.eks. ikke have at hjælperne gik i stuen og køkkenet uden min eller min mors tilladelse og jeg skulle helst være med dem. Man må også forholde sig til at man nogle gange hører forældre der skændes, men du må under ingen omstændigheder blande dig.
    Respekter også hvis den handicappede vil være alene med familie eller venner. F.eks. hvis i er på restaurante, så spørg om du skal sætte dig ved et andet bor !! ..

Du må gerne skrive privat til mig hvis du har spørgsmål !

Og en sidste ting, jeg syntes det er rarest at have en jobsamtale uden at hjælperen har forberedt 20 spøgsmål. Kom og vær dig selv og stil de spørgsmål du vil under samtalen, du behøver ikke forberede dig !

Kommentér på:
handicaphjælper

Annonce