1.448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Handicaphjælper? Handicaphjælper?

Er der nogen af jer herinde, der ved hvilke kvalifikationer, det kræver? Og hvor man bærer sig ad med at søge?

Min nevø overvejer det nemlig, og jeg lovede at prøve at undersøge det - og hvor er så mere naturligt at spørge, end på HG? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handicaphjælper?
  • #1   24. aug 2010 Og hvordan kommer han ind som vikar? Hvor søger man henne?

• #2   24. aug 2010 det kræver ikke noget særligt at blive handicaphjælper... alt efter hvad brugeren fejler..
    jeg har været hjælper i 3 år. fandt jobbet i avisen..
    men det gør jeg aldrig mere...
    loven er lidt utydlig på mange punkter så man kan godt blive udsat for lidt af hvert.

• #3   24. aug 2010 Og hvordan finder man de lokale bosted? Er det gennem kommunens social- og sundhedsforvaltning?

• #4   24. aug 2010 Rikke B - Det lyder da absolut ikke rart!

• #5   24. aug 2010 der er også tit nogen der søger personlig hjælper og nej det kræver ikke noget bare afsted med nogen ansøgninger smiley

• #7   24. aug 2010 nej... hvis han vil ud som hjælper vil jeg anbefale et bosted og ikke privat. ham jeg passede var spastiker og epileptiker. loven siger du skal gøre det brugeren ville ha gjort hvis han/hun kunne. dvs støvsuge og den slags alt efter hvor slemt handicappet er.. men han boede hos hans mor (han er 28) og hun mente han ville ha malet hendes hegn hvis han kunne. han ville ha flyttet rundt på sten hvis han kunne. han ville ha hjulpet med at lave ny terrasse hvis han kunne... kommunen gjorde ikke noget ved det selv om vi sendte mange klager. så man skal passe på derude. tror jeg var meget uheldig men de findes

• #8   24. aug 2010 Tak for hjælpen allesammen. Jeg vil straks give info videre til ham! ,-)

• #9   24. aug 2010 Rikke : Pas på din tavshedspligt... Du må ikke udtale dig om hvad der sker/er sket på din arbejdsplads til folk der ikke har noget med det at gøre. Tingene skal blive indenfor husets 4 vægge.

Jeg arbejder som handicaphjælper ved 2 personer, som tilfældivis har den samme sjældne sygdom. Den ene har respirator, den anden får snart.

Jeg er ansat gennem et vikarbureau, som har opgaven udliciteret fra kommunen, det hedder www.formidlingen.dk. De har opgave i hele landet.

Det er et krav at man er fysisk og psykisk stærk, fleksibel, empati, kan tilsidesætte egne behov, omgængelig og generelt er en flue på væggen. Man er brugerens arme og ben, og skal få hverdagen til at fungere på deres præmisser. Det er ikke et job, som på papiret kræver de store kvalifikationer, men som menneske er det ikke det nemmeste arbejde.

Held og lykke til din nevø smiley

• #10   24. aug 2010 der er mange steder de søger.. Jeg leder selv efter et ekstra job som handicapmedhjælper men jeg mangler kørekortet :S

• #11   24. aug 2010 han ska forresten lede under omsorg når han er inde på diverse sider

Kommentér på:
Handicaphjælper?

Annonce