6.537 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Handicaphjælper Handicaphjælper

Nu har jeg endelig fået job som handicaphjælper:-)
Ville bare hører de af jer herinde som arbejder som handica/personlig hjælper, hvor mange vagter I har på en måned??
Om det er 12,18 eller 24timers vagter??
Hvis I gider også gerne hvad I får udbetalt??
og hvad gør I med hundene imens??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handicaphjælper
  • #1   21. jul 2009 Jeg har 172 timer i den ene måned, og 188 i den anden. Sådan skifter de lidt. Det er 10-14 timers vagter, og kun fordi jeg har en til at passe hunde når jeg ikke er der.
    Lønnen afhænger af hvor man er ansat, altså kommunen. Jeg får i gennemsnit 180,- i timen.
    Pt. holder jeg ferie grundet hvalpe smiley

Tillykke med dit job, der er meget givende på det personlige plan.

• #2   21. jul 2009 Tak for dit svar:-) Jeg har 12timers vagter, så mange jeg vil ha:-) og Diva skal passes hos nogle rigtig gode venner, som er rigtig glad for hende og de har os hunde hun kan gå sammen med:-) så hun lider hvert fald ingen nød:-)

• #3   21. jul 2009 Hvor meget erfaring/uddanelse har du før du startede som hjælper?

• #4   21. jul 2009 1½års erhvervserfaring fra hjemmeplejen..

• #5   21. jul 2009 Ved siden af min skole, er jeg fuldtidshjælper, hvor vagterne er af 25 timer, på en mdr er en fuldtidsstilling 6 vagter. Jeg plejer at have de der 6-7 vagter om mdr. og har ca. 13000-15000 udbetalt, afhængig af om jeg udelukkende har haft hverdagsvagter eller mange weekendvagter. Så er det self. også individuelt, hvor stort et fradrag du har.
    Da jeg bor sammen med min kæreste, er han jo bare hjemme ved hundene.

• #6   21. jul 2009 Hvor er det lækkert, stort tillykke med det smiley

• #7   21. jul 2009 Johanna S - Nu ved jeg jo ikke, hvorfor du spørger. Men det kræver ihvertfald ingen erfaring for at af et hjælper job - da man altid vil blive lært op, hos den enkelte. Da jeg fik mit første hjælper job for 2 år siden, havde jeg intet erfaring. Jeg var lige gået ud af HHX og skulle bare arb. et sabat år. Jeg blev ansat hos en mand der var lam i hele kroppen, brugte respirator og kunne ikke tale, kun kommunikerer med øjene. Så idag der har jeg prøvet alt, hvad man kan prøve som hjælper:-)

• #8   21. jul 2009 Tak:-) Vil nok bare høre om det er synd for diva at jeg f.eks arbejder 4 vagter om ugen og har 3 hele dage fri.. Diva er som sagt hos et hold venner, som vil gå spor med hende, træne hende, og alt muligt godt:-)

• #9   21. jul 2009 Jeg vil anbefale denne gruppe..også for at få lidt gang i "snakken":))

http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2598

• #10   21. jul 2009 ...altså snakken i gruppen mener jeg;))

• #11   21. jul 2009 Nu er jeg ikke lige hjælper MEN jeg har 2 stk ansat her hjemme til min søn. og de er 10 timer pr gang. Sammenlagt er de her 40 timer om ugen på faste dage.
    De har været her i henholdsvis 5 ½ år og 1½ år og de er her på lige fod med mig og jeg tror da de er glade for at være her...
    Har da ikke fået nogen klager fra dem af ...lol
    Eftersom vi selv har hund i hjemmet ( en stor af slagsen ) så må de ikke have hund med her ... ville dog bære over med hvis der opstod et prpb. for den ene der har hund, men det har ikke været på tale endnu i de år.
    Mine hjælpere er blevet oplært af mig og var på prøvetid i 3 md oss for at se om det var noget for dem

• #12   21. jul 2009 Cille & daniel,

Nogen arbejdsgivere kræver altså erfarring indenfor det pågældende område, det kan også sagtens være respirator-kursus, første-hjælp osv.

• #13   21. jul 2009 min veninde arb 7 døgnvagter om mdr og tjener 23000 kr om mdr på det mener jer. hun siger det er nemt så har hun andet arb ved siden af så hun tjener kassen.... kender mange der gør det sådan 7 døgnvagter svarer vidst til fuld tid som hun siger eller er det 8 vagter hun har ik mere i hvert fald

• #14   21. jul 2009 Nybagt hunde-mor - Ja det vil jeg give dig ret i. Dog har jeg fået indtrykket af at det ikke er størstedelen af hjælperjobbene, hvor der er krav om erfaring før ansættelse. Bla. fordi det er meget individuelt fra job til job, hvordan fx. den personligepleje skal være, liftning osv. Bare fordi jeg ved hvordan jeg går i bad herhjemme, betyder det jo ikke at du går i bad på samme måde;-)
    Men men men, hvis man bor i kbh kommune eller omegnen, synes jeg da det er en god de at benytte sig af alle de gratis kurser som handihelp.dk og formidlingen.dk tilbyder. Jeg boede i Odense da jeg startede ud som hjælper os der er ikke nogen der tilbyder disse kruser gratis, som ovenstående.

Kommentér på:
Handicaphjælper

Annonce