{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

En slem forskrækkelse.. {{forumTopicSubject}}

KL 23 tænkte jeg at hvalpene lige skulle have et sidste kig inden jeg lullede i dynerne.. Jeg kunne så kun tælle til 9 og gik helt i panik.. Morhunden lå så oven på en hvalp.. Kæmpede en brav kamp for at få mor til at flytte sig, og da jeg så endelig fik den fri havde den munden helt åben og tungen hang bare ud af den, mens den hev efter vejret.. 25 rædselsslagne minutter skulle der nu gå før den trak vejret normalt.. Har aldrig grædt så meget før, og heller aldrig hørt en hvalp skrige så meget af smerte.. Puha, troede godt nok den ville dø for mig..
Så nu får jeg ikke sovet i nat, men vil sidde og overvåge den lille..

Til mit spørgsmål - Er det normalt at mor lægger sig så meget på hvalpene ? Hun har en rigeligt stor kasse at have dem i, og selvom der er plads rundt om sigter hun bevidst efter at lægge sig på dem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En slem forskrækkelse..
  • #1   16. jul 2008 Og det er der slet ikke nogen der ved.. Hvor dælen skal man så spørge henne ?

  • #2   16. jul 2008 Vi har prøvet både med aviser og tæpper.. Hun lægger sig på dem ligegyldigt hvilket underlag det er.. Og så vil vi helst have det er et tæppe, så bliver deres hoved i det mindste ikk mast lige ned i træet..

  • #3   16. jul 2008 Jeg tror ikke det er fordi hun VIL lægge sig PÅ dem, hun vil bare ligge så tæt på, at de kan komme direkte til patterne og så sker det tit at der kommer en el. 2 i klemme. Det gjorde min tæve, men jeg gik oz helt i panik når jeg ikke ku finde et par af hvalpene, men de er altså heller ikke for kløgtige ;o) de lægger sig selv de mest tossede steder så tæven kan ha svært ved at se dem når den selv lægger sig.
    Husk at læs ironien imellem linierne ik. *Ggg*
    Kan hun ikke ligge hvor der er en radiator hvor hvalpene kan gemme sig under, så ka hun ikke lægge sig på dem, det gjorde jeg og den hjalp gevaldigt, ku jeg ikke finde en hvalp, så sku jeg bare løfte op i gardinet som går ned til gulvet, og der lå der gerne et par hvalpe under radiatoren med gardinet eller tæpperne over dem.
    Det er faktisk samme princip der bliver brugt i en grisesti så soen ikke kan lægge sig på ungerne. De bruger bare en slags stav der er 10-20cm over gulvet ude i siden.


  • #4   16. jul 2008 Puha, sikke en forskrækkelse :o( Håber den lille er OK.

    Mange knus herfra.


  • #5   16. jul 2008 Nå så blev mine rovdyr lige luftet :o)
    Jeg sidder lige og tænker på at jeg aner jo ikke hvor gamle de er, så jeg kan ikke råde så godt som hvis jeg havde kendt deres alder. Så ta mine råd som det de er, en lille form for guide..
    Ang.tæpper. Så skal de ha et tæppe så de kan putte sig og holde sig varme når mor ikke er der til at holde dem varme, de er ligesom nyfødte børn, de kan ikke selv regulere deres kropstemperatur, og de har bestem ikke godt af at blive kolde, og man skal lige tjekke ind imellem, at de ikke får gemt sig under tæppet midt på redepladsen, for så kan mor ikke undgå at lægge sig på dem, forestil dig at ha 4 ben og 10 babyer der ligger rundt omkring, det er sgu svært at undgå de små der vil hen til mors mælkebar. Nu er det heldigvis sommer så der er ikke de store muligheder for at blive alt for kolde, men hvis i har vinduer stående åbne om natten hvor mange hunde foretrækker at gå ud for at spise og drikke så kan et skravl godt blive kold, og husk de må heller ikke ligge i træk. *Gs*
    Der er godt nok mange ting man skal tænke på hvis man vil være sikker på at give sine hvalpe den optimale opvækst ik. ;o)


  • #7   16. jul 2008 uha. jo desværre høre man jo om tæver der ligger på deres hvalpe.

    vores fødekasse er opbygget sådan. først aviser, så et tæppe (wetbed, er det sådan det staves, det der opsuger væsken, så tæppet altid er tørt) og til sidst et stræklagen som kan nå op om siderne på kassen. så undgår du at hvalpene kommer under tæppet.

    håber i har sovet lidt i nat trods alt


  • #8   16. jul 2008 Jeg har lagt og sovet lidt ved siden af fødekassen så jeg kunne være der med det samme hvis der var en hvalpe der gryntede lidt for højt end normalt.. Jeg vidste overhovedet ikke det med pindene, men det vil jeg da straks få lavet!

    Vores bund i fødekassen består af en rullemadras, så en voksdug, et lag aviser og så en tynd rullemadras med dynebetræk på..

    Den lille er okay, og patter lige som alle de andre smiley


  • #9   16. jul 2008 sørg for at der ikke er så stort hul mellem kanten og pindene, at et lille hovede kan sidde fast der. det har jeg prøvet.


  • #10   16. jul 2008 Jeg sidder lidt og tænker om det ikke bare var at få banket nogen brædder på ? 5 cm brede, hele vejen rundt på kassebnn ? Vil nødigt de skal sidde fast mellem pindende..

  • #11   16. jul 2008 nej der var også lige ved at gå panik i mig, da.

    jo nogle brædder et stykke oppe af kanten, ville kunne gøre det.


  • #12   16. jul 2008 Det vil jeg da så lige se om jeg kan få ordnet smiley

  • #13   16. jul 2008 Mor-hunden vil vist bare holde hvalpene tæt på sig for at beskytte dem.
    Og nu er det jo også et STORT kuld hun har liggende, så det kan være svært for hende at undgå at træde på dem.

    Men det er netop derfor mange opdrættere er ved hundene/hvalpene heeele tiden den første uge.
    Derefter er de små så store, så de kan få sig møvet væk eller i det mindste gi et ordentligt skrig fra sig, så moar flytter sig.

    Håber at du er kommet dig ovenpå forskrækkelsen og at den bette er helt ok igen.
    Og SÅ er det ellers med at få sat pinde i den fødekasse ;o)


Kommentér på:
En slem forskrækkelse..

Annonce