{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

en stille eftermiddag - ja goddaw ! {{forumTopicSubject}}

hundene lå og sov, sad ved computeren og alt var stille selvom hoveddøren var åben , lige indtil ................... en kattekilling stod pludselig i gangen ! jeg har et børnegitter for hoveddøren, så den må være hoppet over - jeg har også et børnegitter fra stuen hvor vi var og ud til gangen og heldigvis for det, for hundene var ved at gå helt grassat over den lille killing, der blev så forskrækket at den sad fast i børnegitteret, men kom heldigvis fri og løb væk - det har taget lang tid for hundene at falde til ro - men tænk om de havde fået fat i killingen ...... den havde ikke overlevet og hvis ville skylden så være ? pyha, en forskrækkelse man kunne have været foruden i varmen .............

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en stille eftermiddag - ja goddaw !
  • #1   31. jul 2008 10 - 12 uger vil jeg tro - har ikke set den før ............

• #2   31. jul 2008 Mon ikke du er uden skyld i det?

• #3   31. jul 2008 Den havde du vist ikke været skyld i.
    Kattens ejer skal holde sin kat på egen grund..

• #4   31. jul 2008 Tine L - ærgeligt at så mange katteejere ikke lever op til deres ansvar ? Hvad mener du med det ?

Min nabo kom og sagde med et smil ¨på læben at min ene mis havde været inde at hilse på i deres gang ! Ikke så smart da hun er bange for ham da han er ret stor ! Jeg sagde selvfølelig undskyld og at det var jeg da ked af - men jeg kan jo ikke holde dem inde i denne varme ! Det ville være synd - en snor duer heller ikke da de kan blive kvalt ! Og en volier´ville være dyrplageri da de har været vantil at rende frit altid - så det er enten en "sikker" Ked af det kat der sidder inde i varmen - eller en glad og tilfreds kat - med risiko for at blive kørt ned eller spist af hunde !

• #5   31. jul 2008 helt ærligt, så synes jeg at katte ejere ikke er så gode til at passe på deres katte, der sagtens kan bo indendørs - jeg har tidligere haft orientalere og de var altid indendørs, så det er et spørgsmål om at vænne katten til enten at være en indekat eller udeka - udekatte fungerer bare ikke så godt i et parcelhus område ............... nok sagt om det, - den lille killing kommer forhåbenligt ikke igen ............

• #6   31. jul 2008 forrig sommer kom min kæreste hjem, og fandt til vores store skræk en død kat i vores stue.. Den var hoppet ind af vores kælder vindue og hundene havde desværre slået den ihjel.. Der søgte ejeren af katten om erstatning for den, men fik det ikke.. Der gælder samme lov for katte som der gør for hunde.. Og det med man ikke kan have katte i snor holder ikke helt.. Jeg var på camping i weekenden, var der en som havde sin kat med, den havde sele og snor på som en hund ville have haft det.

• #7   31. jul 2008 gad vide om den overhovedet har en ejer når den er så lille?

• #8   31. jul 2008 Tumling-LilPigen - killingen bor i opgangen ved siden af - men det, der gør mig lidt vred er, at katte ejere ikke tænker på hvilke traumaer andre udsættes for hvis f.eks. man kører en kat ihjel, eller ens hund får fat i en kat ............ bare fordi man mener, at en kat er dens egen og bør kunne gå frit ude og ind, passer ikke ............ det er ren og skær dovenhed hos mange, at de ikke skal have et ansvar for et dyr hvilket mange indrømmer når man spørger hvorfor de har kat ! og som Mamma skriver, kan en kat sagtens gå i sele - Det er om at være ansvarlig som katte ejere ..................

• #9   31. jul 2008 Min ene kat har jeg i snor.. DE andre vil ik have sele p¨å så de ska vendes til det..

Og mine katte er indendørs katte og der er ingen problemer med det..

Pia: Jeg ka kun give dig ret.. Jeg er kun glad for at mine er indendørs katte.. OG flytter jeg i hus eller stue etage så bliver der bygget så de ka komme derud og ik andre steder end der og inde

• #10   31. jul 2008 jamen så er du jo en ansvarlig katte ejer :-))

• #11   31. jul 2008 En kat uanset om den har aldrig har været ude - en trang til at komme ud og jage ! Det ligger i deres natur - forstil jer at sidde i en lejlighed eller hus på en meget varm dag og ikke kan komme ud - jeg startede skam også med snoren, men da den ene var ved at blive kvalt fordi han ville efter et eller andet var det slut !

Som mine forældre siger - du kan være så glad ved dit dyr at det bliver dyremishandling tilsidst - hvilket hende der har kattensværn i sønderborg giver dem ret i ! Mine katte kommer ind efter aftensmad og kommer ikke ud før næste dag - dog KUN når vi er hjemme ! I morgen kommer de ikke ud da vi ikke er hjemme hele dagen ! Så kan jeg ikke holde øje med dem !

• #12   31. jul 2008 Jeg har selv prøvet at køre en kat ned og det var bestemt ikke sjovt, alligevel holder jeg ikke min kat på egen grund, han er inde/ude kat og det indebærer naturligvis en risiko. Gør det mig uansvarlig?

Det er altid forbundet med en risiko når man vover sig ud i trafikken om man går tur med hunden eller kører i bil.

• #13   31. jul 2008 My: JEg vil ik give dig ret.. Jeg har haft en kat indtil han døde og der var aldrig snerten af at han ville hoppe ud i friheden eller noget..
    Min kat der går i sele hopper heller ik ud af vinduet bare fordi det står åben.. Så vil ik give dig ret

• #14   31. jul 2008 Tumling - nej, men så må din kat simpelthen være et særtilfælde - du skal ikke bilde mig ind at du kan have din hovededør åben uden den vil prøve at komme ud ! Men det er så heller ikke pointen - jeg mistede min lille misse pige den 02-06-08 og jeg var fuldstændig færdig - jeg lå i sengen en uge ! Det gjorde MEGET ondt - og det gik desværre ud og baby da jeg ikke turde lukke ham ud - men dr.dyr sagde at hellere en glad kat der måske ikke blev så gammel - end en deprimeret kat der lever til den bliver gammel - lille-my var lykkelig da hun døde !

Og det da fint hvis din ikke vil ud - men mine sidder og skaber sig som en tosset ved døren da de har været ude inden jeg fik dem - de var voksne ! så er det skisme synd ikke at lukke dem ud !!!!!

• #15   31. jul 2008 Jeg tror også min ville blive skør hvis han ikke kunne komme ud, men han er også vant til at komme det.

Den kat jeg havde før blev iøvrigt 16 år og levede også som inde/ude kat.

• #16   1. aug 2008 Laila det er også fint din kat blev så gammel - jeg ved ikke hvor du bor, men det er da ansvarsløst at lade ens kat løbe rundt og hoppe ind til naboer, eller lade katten grave et nyanlagt grøntsagsbed op fordi der vil katten besørge, eller gøre det samme i en sandkasse i en børnehave ? samtidig bærer katte på lopper og smitter med ringorme ved jeg af bitter erfaring ............ Eller er du totalt ligeglad med dette? bare fordi din kat skal være fri ? ja, jeg spørger bare - "Rotternes" katte kan jo sagtens finde sig i at være indendørs hvor man ved hvor man har dem ......... sådan havde jeg også mine katte ........ og nu stiger jeg ned af min sæbekasse for idag :-))

• #17   1. aug 2008 det er jo klart at du ik ka vende en ude kat til at blive indekat.. Det er da lige så ondt!!
    Det handler om at hvus katten ALTID har været inde ka du sagtens få den til at fungere til at være indekat uden den lider af det

• #18   1. aug 2008 rigtig glad for at høre, at der findes fornuftige katte ejere -

• #19   2. aug 2008 Nu har jeg så ikke hørt nogen her klage over løse katte. Min er kastreret og kommer til sundhedstjek en gang om året. Derudover bliver han dryppet i nakken med loppegift og får ormekur, så jeg håber sandelig ikke han har lopper og ringorm.

Man kan naturligvis holde en kat inde hvis den aldrig har prøvet andet, jeg mener dog man så skal have mere end 1.

Jeg gad egentlig nok vide hvor mange mus og rotter der ville være hvis alle katte blev holdt inde.

Kommentér på:
en stille eftermiddag - ja goddaw !

Annonce