{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Er så glad og lettet! (ikke om hund)!! {{forumTopicSubject}}

For ca. 4 mdr. siden blev min far fundet bevidstløs og efterfølgende fandt man ud af at han var blevet stærkt dement. Han boede på Fyn og min bror og jeg som bor på sjælland ville gerne have ham herover, da man havde anbefalet en plejebolig. Vi ansøgte i fælleskab om en plejebolig og han fik en tilbudt for ca 3-4 uger siden. Vi har efterfølgende brugt weekenderne på at pakke hans lejlighed ned og flytte hans ting herover.

I dag oprandt den store dag!! Han kom herover, og jeg ventede på hans værelse til han kom. Vi havde brugt de sidste par dage på at gøre hans værelse hyggeligt og rart, og jeg var spændt på om han syntes at det var ok. Han kom smilende og glad ind, og jeg viste ham de forskellige ting og forklarrede ham hvor hans ting lå. Vi hyggede os, og da det blev tid til at sige farvel for i dag, krammede han mig og græd. Han græd ikke fordi han var ked af det, men som han sagde, "tak for det i har gjort, tak for at i hjalp mig med at få mine ting herhen og for at i har gjort det så hyggeligt for mig."

Jeg måtte bide mig selv i læben for ikke at begynde at græde også.

Jeg havde gjort disse ting fordi jeg syntes det var en selvfølge....han er jo min far!!! Men min far har nok været usikker på om han fik sine vante ting og sager med og har åbenbart været bange og usikker.

Måske er det dumt at oprette en tråd om dette, men jeg er ligeglad. For jeg er ligenu så glad og lettet, for min fars øjne sagde alt. Det vi har valgt at gøre var det rigtige. Og nu kan vi besøge ham så tit vi har lyst, og vi kan køre hjem igen og vide at han er glad for det vi har valgt og gjort. Så kan tingen da ikke blive bedre!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så glad og lettet! (ikke om hund)!!
  • #1   1. aug 2008 Det lyder da rigtig dejligt.... godt at høre at der nogen der vil tage sig af sine ælder smiley

  • #2   1. aug 2008 Det var da ikke en dum tråd smiley

    Håber din far falder godt til!


  • #3   1. aug 2008 Det forstår jeg godt smiley
    Der er ikke noget bedre end at have sine forældre tæt på.. Har selv en syg mor..
    Forstår godt din glæde smiley


  • #4   1. aug 2008 Hvor er det flot gjort af jer. Jeg havde gjort det samme for min far hvis han havde levet.
    I har grund til at være stolte.


  • #5   1. aug 2008 snøft...bliver da helt rørt.
    Hvor er det en dejlig historie og kan godt forstå du er glad......i har virkelig gjort noget for ham som har meget stor betydning.


  • #9   1. aug 2008 Hvor skønt at I har fået din far så tæt på:-)) Vi må påskønne hvert et minut vi har med vores forældre, når de kommer op i alderen. Vi bor ved siden af mine forældre, som begge er 80 år og vi nyder det. Vi kan gå til hånde hos hinanden, når vi har brug for det, men samtidig har vi hver vores privatliv:-))

  • #10   2. aug 2008 Har måttet sande at ordsproget "når nøden er størst så er hjælpen nærmest"!!!

    Selv min mor og hendes nye mand hjalp til. Min mor hjalp med at gøre rent,og hendes mand hentede et af deres haveborde og nogle stole, så min far havde noget at sidde på når han ville være ude på sin lille terrasse. Min mor havde købt en blomst og plantet den i en af min fars messingkander, som hun havde rengjort og pudset. Det at opleve at min mor og hendes "nye" mand også gerne ville hjælpe, varmede mig.

    Jeg har altid været nært knyttet til min far, og det har været hårdt at se ham i denne situation. Men...jeg ved at der er en hel del personer, som jeg ikke havde regnet med, som er parat til at stille op og hjælpe og støtte hvis det bliver nødvendigt, så nu kan det kkun gå fremad med min far. Plejepersonalet har sagt at med den rette pleje, kost og livsstil kan min far få det bedre, så der er mere lys forude.

    Takker for jeres indlæg, det er rart med positiv respons!!!!


  • #11   2. aug 2008 syntes det er en sød lille historie.. forstår godt hva du mener med, om du skulle oprette tråden, Men syntes bestemt ikke du skal tænke over det, i har gjort et flot stykke arbejde, -og du ved nu at der er nogen til at se efter ham og passe på ham ;o) forstår så inderligt at du har det godt indeni..

  • #12   2. aug 2008 doglover, græd osse lige en glædes tåre, blev så glad da jeg læste det. flot gjort af jer...

Kommentér på:
Er så glad og lettet! (ikke om hund)!!

Annonce