{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Lorte regler om su {{forumTopicSubject}}

Hold kæft hvor det latterligt....

jeg er kommet til at tjene for meget så nu får jeg 1000 kr minder resten af året... og hvis jeg arbejder betaler jeg fuld skat af min løn.... hvordan fanden vil de have at man skal kunne leve på su... ja jeg spørg bare....

skulle bare lige ud med det... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lorte regler om su
  • #1   8. aug 2008 hov 1000 kr minder om md resten af året...

• #2   8. aug 2008 Husk at SU er din løn for at gå i skole. Du kan jo bare melde den fra hvis du ikke kan lide den. Så må du tjene ligeså meget du vil.

• #3   8. aug 2008 jeg syntes det er mærkeligt at man får mere i kontant hjælp end man gør når man får SU!!! DET er for dårligt!

• #4   8. aug 2008 Altså jeg synes da at man må tjene okay ved siden af, og nu er det jo bare fedt at vi bor i et land hvor vi får penge, mens vi går i skole smiley

• #5   8. aug 2008 Line H og Kennet S>> Hvis man er under 25 år, er udbetalingen stort set det samme..

• #6   8. aug 2008 Ceteris Paribus - Cleo the VID - Very important dog:

Tænke netop det samme da du havde skrevet smiley To sjæle - én tanke *s*

• #7   8. aug 2008 Nu har jeg selv en datter der er på su, og man må faktisk tjene temmelig meget inden de trækker af su´en. helt nøjagtigt 76440 kr.

Så jeg undre mig over, hvad du brokker dig over, for med den indtjening burde du have penge nok.

Samtidig undre det mig hvordan du har tid til at arbejde så meget, når skole og lektier også skal passes.

Det der er urimlig i su lovgivningen er at det går efter forældres indkomst til i er 20 år og at man skal have over 20 km til skolen for at kunne få udeboende su.

• #8   8. aug 2008 Line og Kenneth: Hvis man er under 25 får man det samme beløb som udeboende SU. Du skal også tænke på, at dem over 25 ikke nødvendigvis er nogle der bare vil nasse, det kunne også være en enlig mor med børn som har lejlighed og andre regninger og skal kunne forsørge sine børn og som uheldigvis har været nødt til at gå på kontanthjælp i en periode pga nogle omstændigheder. Der er ikke nogen der gør det for pengenes skyld for man får sgu ikke mange. Desuden skal man arbejde 37 timer i ugen for klatskillingen nøjagtig som hvis man gik på arbejde og samtidig søge mindst 4 jobs pr uge.
    Ikke ment surt på nogen måde, bare lidt at tænke over. SU'en får man jo bare for at gå i skole, det er der trods alt ikke mange steder i verden man gør.

• #9   8. aug 2008 Endnu en ting. Kontanthjælp er en ret lav indkomst. og der må man ikke tjene en krone ved siden af om man så havde mulighed for det. Desuden trækker de penge fra hvis man kommer det mindste for sent eller er nødt til at gå til tandlæge i arbejdstiden osv.

• #10   8. aug 2008 ceteris paribus...... hvordan i al verden ka man ha masser af penge på su uden at arbejde? det fatter jeg da hat af...

• #11   8. aug 2008 sæt forbrug ned.

• #12   8. aug 2008 Trådstarter..... Hvor er duuuuuuu????

Var det fordi du ikke fik medhold i at det er hårdt?

• #13   8. aug 2008 hmmm.... 5200kr før skat for et 37 timers-arbejde??? Er det fair???

Det er jo på ingen måde realistisk at man skal kunne overleve på en sådan løn...
    der er flere års ventetid på studieboliger med en husleje på under 3000kr... så medmindre man lever på gaden mens man venter på sådan en, så bliver man jo nødt til at arbejde ved siden af...
    og med den smule man kan tjene ved siden af, kan man liiiiiige hustle sig igennem en tilværelse.
    Jeg synes på ingen måde det er fair!!
    "Og så kan jeg bare hoppe fra"? Ja, det kan jeg jo godt, men i dagens samfund er det jo stort set alle steder krævet at man har et astykke papir som bevis for sine færdigheder og kunnen. Man kommer ikke langt idag uden en færdiggjort videregåendeuddannelse.

• #14   8. aug 2008 Præcis... man burde da belønne de hårdtarbejdende, dvs. fjerne reglen om hvor meget man må tjene ved siden af SU'en. Lad folk selv bestemme hvor meget de vil knokle og tjene.

• #15   8. aug 2008 og forresten, framelder man sig SU er man jo stadig underlagt regler om hvor meget man hvor tjene!!!!!!! Hvor latterligt kan det lige blive??

• #16   8. aug 2008 ...

• #17   8. aug 2008 Karina: ja, det med at man STADIG er underlagt regler om hvad man må tjene, selvom man har meldt su fra, mærker jeg nu.

jeg fik SU i Januar og Februar af 2007, da jeg gik på udd. Så kom jeg ind på mit drømmejob, og sprang fra, og nu siger de gudhjælpemig at jeg skal betale min SU tilbage, fordi jeg tjente over 15000 et eller andet om måneden de sidste 10 mdr af året. Hvorfor i alverden skal de blande sig i det? jeg kan forstå det hvis jeg stadig fik SU at de skulle blande sig, men bagefter? Det er mig helt uforståeligt.

Så nu ligger jeg i tovtrækkeri med dem... suk... Synes det er ærgerligt... smiley

• #18   8. aug 2008 Cemile: jeps pisse surt!! De har jo lavet den nye regel, at er man færdig med sin uddannelse i starten eller midten på året, så er man ikke underlagt su-reglerne, netop fordi de fleste kon i klemme når de var færdiguddannede i juni-juli på uni, og derefter fik job, så måtte de ikke få deres løn...
    men den nye regel træder først i kræft mener det er i 2009, men hæng mig ikke op på det. ;0)

Og forresten, velkommen i en tråd. ;0)

• #19   8. aug 2008 jeg vil nu sige det er hårdt at være på SU!
    når du står med alle regninger selv og ingen som kan hjælpe!
    (havde flere penge end min mor, da jeg var på su)

en husleje på ca 3600 så kommer transport til uddannelsen, så skal der lige mad på bordet, tlf reg., (hvis man har) banklån og vupti så er pengene faktisk væk... med job vedsiden af!

det er surt at være på su når man selv kæmper for at få en uddannelse og overleve samtidig, og nogle af dem som går på gymnasiet bruger det på druk og gucci....

altså fred være med dem, men siden jeg kom på su er den blevet brugt på overlevelse og ikke druk m.v.

• #20   9. aug 2008 Jeg kan bare ikke se... hvorfor man kun må tjene en vis del ....
    når man gerne vil arbejde ved siden af... hvorfor så ikke få lov til det ?

Og til dem der siger det er ens ejet valg at være på su...
    sikke engang LORT!!!! at lukke ud..

• #21   9. aug 2008 doggymom riiimelig svært at sætte sit forbrug ned når man har en lejlighed der render med det meste af su'en.. så er der ikke noget forbrug ved siden af.. og billigere lejlighed, jaja, prøv det i århus eller kbh..

• #22   9. aug 2008 haha... hvordan sørensen skal det hænge sammen når man går i skole fra 8-15 og herefter har studiegruppe til kl 17 og herefter lektier og opgaver??? Hvordan faen skal man kunne tjene omkring 8000-9000 udbetalt??
    Det går jo på ingen måder op!
    Så frivilligt og frivilligt... det er nok ikke et ord jeg vil bruge omkring SU!! Nu må vi altså lige være realistiske og ikke ord-flue-kneppere.

• #23   9. aug 2008 så forstår jeg ikke pointen nej...
    det er umuligt at arbejde fuldtid ved siden af et fuldtidsstudie, så man er tvunget til SU, men SU er ikke nok i sig selv efter kirkeskat, arbejdsmarkedsbidrag og skat,så man må arbejde, men staten skal styre hvor meget man arbejder ved siden af...
    jeg mener stadig de skal blande sig uden om!!! Fuldstændig! Har man lyst til at knokle sin røv ud af bukserne for at have råd til f.eks. en rejse, større bolig eller hvad det nu er, skal man da have lov til det! Det må man da selv styre.
    Og har man ikke lyst til det, ja så kan man leve af sins SU... få sine ca 4500 udbetalt plus minus, betale 3000 til studiebolig og så spise vandgrød for resten og lige have råd til tandlæge engang imellem.
    Det ør man da bare lie i fx 7 år på uni. Jeps jeps... klart.
    Hvad andre gør i andre lande... I don't care... jeg er her... og det forholder jeg mig til... andre har det værre og andre bedre i de forskellige lande!!
    Forkælede? Hmmm... måske... viste jeg ikke var forbudt... jeg vil bare mene man skal have lov til at arbejde hvis det er det man vil, og det skal da ikke bremses eller man skal blive straffet for!

• #24   9. aug 2008 jammen så kan jeg jo kun gentage det jeg har skrevet en gang: Det er utopi at tro man kan arbejde nok til at dække den lille hjælpe med su og et studiearbejde...
    så ar sige at SU er frivilligt mener jeg er forkert!!!!
    Det du skriver I've, kan jo ikke lade sig gøre i den virkelige verden...
    det ved du jo egentlig godt.... tror jeg?

Nå, men vi bliver ikke enige. ;0) Det lyder bestemt også som om vi stemmer forskelligt politisk.. haha...
    så lad os være enige om at være uenige. ;0)
    I det mindste har de som tidligere skrevet, fjernet loftet omkring hvad man må tjene når man i et SU-år bliver færdiguddannet plus at de hæver satsen for hvad man må tjene ved siden af SU'en... så det går da fremad!! ;0)

• #25   9. aug 2008 Hov, men vil give dig ret i så meget: Det er ens ansvar selv at holde styr på indkomst og SU-satser og lofter!!!
    Jeg sidder selv hver måned og regner og regner og tænker fremad, om jeg skal afmelde en måneds SU for at kunne tjene i ferierne osv osv... nu er jeg så i lønnet praktik, så der skal der også regnes og tages hensyn til SUen.. men det er mit ansvar... og er endnu i de mange år ikke røget i klemme. ;0)

Kommentér på:
Lorte regler om su

Annonce