9. okt 2006 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Hjælp til job-valg? {{forumTopicSubject}}
Nu må jeg have en helt objektiv mening med indover her...
For knap et år siden søgte jeg job hos et firma, beliggende i Horsens. Jeg var til samtale med lederen fra stedet samt regionschefen. Jeg fik afslag da de, mellem linjerne, ikke ønskede en så ung pige.
Meningen var at to afdelinger i Horsens på sigt skulle lægges sammen i sprit nye faciliteter i år 2008, og blive til den største og mest moderne afdeling i Skandinavien.
To dage efter jeg havde fået afslaget, blev jeg så kontaktet af denne regionschef igen, og han havde et job til mig på deres afdeling beliggende i Vejle, her troede de på mig og mine evner fra dag et. Et meget mindre sted, færre kolleger og noget gammelt L-O-R-T....
Så jeg startede der, og er idag meget glad for mit job! -Desværre er lederen af afdelingen ikke den rette mand til jobbet, og han bliver derfor afskediget, og en ny kommer til her inden længe. Om jeg så harmonerer med min nye leder, aner jeg ikke.
Nu bliver jeg ringet op af regionschefen idag, der gerne vil tilbyde mig min nuværende stilling, dog i Horsens på det sprit nye sted, og til 4000,- mere i måneden som udgangspunkt. Lederen deroppe er ovenud ivrig for at få mig derop, da han nu har set mine evner an i et lille års tid...
Sikke dog en beslutning... Idag kan jeg cykle til og fra arbejde, mens jeg har 28 km til Horsens... Jeg forøger dermed også min transporttid med minimum en time hver dag. Dog får jeg en leder jeg kender, og synes rigtig godt om. Jeg aner jo intet om den nye leder i Vejle hvor jeg er nu...
Hvad ville I gøre? Ville I tage springet og prøve det nye, med bedre udviklings- og karrieremuligheder og løn, eller ville i blive i det gamle, meget mindre men sikre miljø, dog med ny, ukendt leder og mindre løn?
Nøj, hvor er jeg i vildrede! Hvad havde I gjort?
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Emner: 52 Svar: 1.023
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Emner: 52 Svar: 1.023
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 615
I bund og grund er kun du den rette til, at afgøre det... :o)
Men jeg ville helt sikkert prøve det nye, du skriver at det giver dig flere muligheder for fremtiden. Det er da et meget stort plus og nok den vigtigste faktor i mine øjne... At der er 28 km, det betyder vel ikke så meget, det er jo ikke meget.
Jeg ville helt sikkert springe ud i det.
Men held og lykke, håber du finder den rigtige beslutning :o)
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
okt 2006
Jeg kan desværre ikke vente med at give svar til efter den nye starter, da det betyder omrokering i hele koncernen samtidig, når der skal en ny leder til...
Så jeg er tvunget til at tage beslutningen inden jeg kender den nye...
Og ja, ham i Horsens er helt og aldeles fin...
4000,- var som udgangspunkt, er det en succes er der endnu en lønstigning i sigte...
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Det er da smigrende, men der er også en årsag til du blev valgt fra først. Det vil jeg have in mente hvis det var mig der skulle overveje det.
okt 2006
De 4000,- er ekstra almindelig løn, derudover får jeg kørselsbidrag oveni...
-Dog er der flere med den samme jobfunktion som mig i Horsens, og der er bedre muligheder for at få fri hist og her hvis man har noget man gerne vil i arbejdstiden. I Vejle er jeg den eneste med min funktion, og selv at holde ferie er svært at få lov til...
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Mht. hvordan det går når du skal have ferie og alm. andet fravær, så er det ledelsens problem og ikke dig. Man kan planlægge sig ud af meget. Hvis du ikke siger fra, så bliver det på deres præmisser. Nogen gange får man mere respekt ved at sige fra end at sige til. For så bliver man let misbrugt. Forstå mig ret.
Det skal være din mavefornemmelse der skal være afgørende for hvad du vælger. Held og lykke.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
Der er måske ting som du ikke ville kunne nå , måske ikke den samme mængde overskud osv ..
Men ellers lyder det da rigtig spændende , og jeg ville nok have svært ved og se bort fra de ekstra penge og nye muligheder ..
Men held og lykke , håber du bliver rigtig glad - uanset din beslutning !
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 1.045
Lav evt. en list med for og imod for begge jobs.
Men var det mig, ville jeg nok tage springet - du er ung og hvorfor ikke prøve?
Undrer mig dog over, at du har bekymringer omkring, hvorvidt du kan med den nye chef - jeg har aldrig tænkt sådanne tanker.
Om mht. om I får børn engang?
Den tager du da bare til den tid.
Pøj pøj
okt 2006
Som mine arbejdtider er nu, er der allerede en del ting jeg ikke kan nå, hverken før eller efter arbejde. Som f.eks: Tandlæge, læge, posthuset osv ;o)
Jeg er i den situation i Vejle, at fordi jeg er den eneste med min funktion, er der også kun mig til at arbejde over, og er faktisk ofte først hjemme kl. 17.30 fordi jeg ikke går før jeg er færdig med mine ting... Så på den led ændrer det sig nok reelt ikke meget.
Kim arbejder som tagdækker, men vil gerne søge nye veje, da det er hårdt ved kroppen. Han er pt. væk hjemmefra fra ca. 7.30 til 16.00 hver dag, og jeg er væk fra 7.00 til 17.00 typisk, men ofte længere...
Ja, børn er helt klart noget vi har planer om at forsøge at producere inden for de næste to år...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
Ta det job i Horsens og se hvad det kan give dig
Måske du ville ende med at fortryde det hvis du skal være i det gamle "kedelige" firma ...
okt 2006
Elena: Jeg tænker meget over min fremtidige karriere, og der er der ingen tvivl om at det er Horsens der er valget. Der får jeg 17 mand under mig, større ansvarsområder og bedre ergonomisk arbejdsmiljø :o)
-Det med chefen... I den organisation jeg er i har vi 50 afdelinger fordelt i hele landet. På de afdelinger er vi alt i alt ansat 4 kvinder. Derfor jeg er bekymret for chefen. Er han af den gamle skole, er en pige ikke velset, og det er det mine skrupler bygger på...
okt 2006
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 1.224
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 544
Hvis det giver bedre udviklingsmuligheder så er det da vejen frem.
Hjælp til job-valg?