1.347 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 93 Svar

studier og hund?? studier og hund??

Hej allesammen!
Jeg blev desværre nødt til at aflive min hund her for en måneds tid siden og savner allerede nu at have en, så er faktisk begyndt at lede efter min fremtidige race! Det skal være en lille hund som har det fint i en mindre lejlighed, som ikke er dyr i drift og som ikke kræver al for megen motion. Jeg skal til at studere fra 1. september og står i øvrigt i en rigtig dum bolig situation, så køb af hund bliver slet ikke realistisk foreløbig da jeg både mangler boligen og økonomien til det. Der vil ihvertfald gå et år da jeg selvfølgelig selv har tænkt mig at se tiden an omkring mine studier, men vil godt høre om jeres erfaringer: Er der nogen her som både har hund og studie på enten uni eller semi? Kan det lade sig gøre? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  studier og hund??
  • #1   18. aug 2008 Hvad med en tøjbamse ?

Aii skal nok være sød - men ikke kræver særlig meget ?
    ikke meget motion osv.

Måske du bare skulle vente !

• #2   18. aug 2008 Lille My: Det var dog godt nok noget barnligt noget at skrive. Jeg kunne da sagtens gå ud og købe en hund nu, men det gør jeg ikke fordi jeg vil se tiden an omkring min økonomi og min tid. Hvis jeg finder ud af at jeg ikke har tid og penge til at ha en hund, kunne jeg da aldrig drømme om at anskaffe mig en, synes selv det er dybt uansvarligt. Men men, nu er der jo folk som både studere OG har børn, så synes ikke mit ? er helt til grin! smiley

• #3   18. aug 2008 Hm.. min første indskydelse er mops, men jeg ved ikke hvor gode de er til at være alene hjemme

• #4   18. aug 2008 Det er hvad DU har skrevet !

Det skal være en lille hund som har det fint i en mindre lejlighed, som ikke er dyr i drift og som ikke kræver al for megen motion.

• #5   18. aug 2008 Hvad er der i vejen med mine kriterier? Du får det til at lyde som om jeg ikke har tænkt mig at gå tur med min hund eller træne med den?

• #6   18. aug 2008 Jeg har læst på veterinærstudiet i de 3 år jeg har haft min og det går fint! Der er jo forskel på studier... min søster læser jura og de har ikke mange forelæsninger og har derfor meget tid de selv kan planlægge - fint, når man har hund!

Mit studie har været meget skolebænk og mødepligt til øvelser, men det har dog sjældent strakt sig over 7-8 timer pr. dag (= normal arbejdsdag). Det er gået fint med at have hund, men så har man altså heller ikke tid til meget mere !

Og det er nok i virkeligheden det vigtigste budskab at få frem - Som studerende, er der mange sociale ting og mange af dem, må man sige nej til, når man har hund. Man kan jo ikke være i skole fra 9-16 og så tage på café med pigerne bagefter. Man kan heller ikke være væk fra 9-16 og så tro man skal ud at spise og i bio om aftenen.

Jeg har sagt nej, til mange ting, når jeg ikke har kunnet have hunden med eller holde arrangementet hos mig. Jeg har set det som et tilvalg - ikke et fravalg, men jeg ved, at mange ryster på hovedet af mig.

Så tænk over det! En hund kan du altid få - din studietid er kun en kort periode af dit liv.

• #7   18. aug 2008 Ja! Det skrev jeg! Hvad er der i vejen med det? Ikke alle hunde har brug for to timers motion og aktivering.. Mine kriterier er sgu da for hundens egen skyld så den ikke lider..

Søster..: Tak:) Ja har også overvejet den race. Men har bare læst et eller andet sted at de ikke er til at træne med og kunne godt tænke mig at træne agility:)

Vil lige pointere endnu engang at køb af hund først bliver om ihvertfald et års tid, måske to alt efter hvor meget overskud jeg har:) Hvis jeg får overskuddet vel at mærke:)

• #8   18. aug 2008 Jeg går på pæd semi og har en livlig lab. det kan altså godt hænge sammen. hvad studie skal du på.?

• #11   18. aug 2008 Lille-My: Nu synes jeg ikke du er helt fair... jeg gider da heller ikke en eller anden speed-hund, der kræver stor fysisk aktivitet hver dag. Min cavalier kræver noget, men dog ikke så meget, som f.eks. en border collie - det er da en realitet!

(at jeg så synes folk ofte neglicherer cavalierens (og lignende hundes) behov, er en anden sag...)

• #12   18. aug 2008 Majbritt: Ja det er fuldstændig rigtigt;) Man skal passe på med at være asocial når man studere ellers kan man hurtigt køre surt i det, men har aldrig nogensinde været typen der går meget i byen, så vil ikke se det som en ulempe.

• #13   18. aug 2008 Hej Geser (anne) smiley Ja rebebcca geser går på min årgang og det er ikke noget problem. man skal bare ikke regne med at der er så meget tid til det sociale efter skole. sådan er det jo..

• #14   18. aug 2008 Ja sorry, men jeg tænker lidt det samme som lille My.... Må ikke være dyr i drift..... det er hunde nu engang.. Og hvad vil du gøre hvis den så bliver syg? Aflive den fordi du studere?
    Hvis ikke man har råd og tid så synes jeg virkelig at man skal vente. For din og for dyret skyld....... Og det er slet ikke ment surt eller noget, men du kan jo altid få hund om 2-3 år. Det har jo ikke nøde at være her og nu hvor tingene bare ikke lige passer til det.....

• #15   18. aug 2008 Geser: Hvor er jeg glad for at høre det. Jamen jeg skal læse engelsk på uni i tre år. Ved ikke om jeg vil læse videre endnu men ellers bliver det fem år! Og fem år uden en dejlig hund er næsten ikke til at bære:/

Gider ikke ha en hund hvis jeg kun lige kan klare dens mindste behov, for leg med andre hunde og træning er vigtig for mig at finde tid til:)

• #16   18. aug 2008 Det man kan gøre er at sætte et lille beløb af i mdr til uforudsete udgifter som akut dyrlæge så er det ikke et problem.

• #17   18. aug 2008 Camilla: Der er altså forskel på, om en pose foder holder 1 mdr. eller 1 uge...

Og med sygeforsikring er man ret godt dækket ind mht. de udgifter.

Men man skal selvfølgelig altid have en buffer (i mit tilfælde et par forældre, som gerne hjælper :o) )

• #18   18. aug 2008 Jeg læser på 3 år på københavns universitet.
    Jeg synes det er optimalt at være studerende og have hund, og frygter for den dag jeg skal til at arbejde. Jeg har kun undervisning ca 14 timer ugentligt, resten er afsat til at være hjemme og læse, så min hund er meget lidt alene hjemme (min kæreste er også studerende og meget hjemme)
    Økonomisk er det ikke svært men det skyldes også at jeg arbejder på en dyreklinik og derfor får det meste meget billigere.
    Jeg bruger enormt meget tid på at træne hende, ofte 2-3-4 aftener om ugen og det har flere af mine venner svært ved at forstå. Men det må man tage med når man har valgt sig en aktiv race.

• #19   18. aug 2008 Hvad med en kat?

• #20   18. aug 2008 Maj-britt, helt enig. Der er meget man selv kan gøre for at lette det for en selv.... Men man kommer aldrig uden om at hunde er dyre....
    der er forsikring,
    foder
    dyrlægen - også når den bliver syg lørdag aften
    så er der træning som også koster
    legetøj og ting man vel køber lidt af løbende (der kan man self spare)

Men der er bare mange ting man ikke kommer uden om....

• #21   18. aug 2008 Camilla: Har lige aflivet min hund p.g.a fysiske og psykiske problemer så bliver nok lidt fornærmet når du spørger mig om jeg vil aflive min hund så jeg kan studere! Som jeg skrev længere oppe, går der ihvertfald et-to år!! For sulan da;) Ej, selvfølgelig koster en hund penge. Men har jo tænkt mig at vælge en mindre race (havde en am bull før) så er det klart at sammenligner man en mops fx med en am bull så er der kæmpe forskel med hensyn til de penge der skal bruges.

• #22   18. aug 2008 Du behøver jo ikke få dig en hvalp som jo kræver meget af dig i starten

• #23   18. aug 2008 Jeg går på sem, har en forholdsvis aktiv race og bor alene (altså ingen køreste/mand til at lufte hund og dække udgifter)

Jeg har ikke problemer med at få det til at nå sammen. Reiki er på en lang dag alene i 8 timer... Me det sker sjældent, som regel er det 4-6 timer.
    Vi træner 2-3 gange om ugen (på hold altså) og så self alene derhjemme + gåture og aktivering.

Men det kommer jo meget an på hvor mange adre aktiviteter du har. Hvis du er typen der går meget i byen eller har mange andre hobbyer (der kræver du er hjemmefra) så er det nok ikke realistisk med hund

Jeg vil freslå dig at købe eller låne et hundeleksikon og så starte fra en ende af. Streg de hunde fra listen som ikke passer til dine krav og hvad du kan tilbyde, og så skulle du jo gerne ende op med en lille håndfuld mulige racer du så kan tage ud at opleve irl

• #24   18. aug 2008 Mette: Nope;)

• #25   18. aug 2008 Rebecca, den må jeg lige ha igen?? Der er stor forskel på pengene man bruger på en mops og en am bull??????

Så skal du måske lige sætte dig lidt mere ind i selve det at holde hund, og så i racen mops.....

• #26   18. aug 2008 Så kan jeg ikke hjælpe dig..

• #27   18. aug 2008 Hov -vil så tilføje at eg har valgt at sygeforsikre min hund. Det koster self lidt hvert år, men tilgengæld er jeg sikker på at skulle der ske noget alvorligt så er min sparsomme SU ikke årsag til at han må aflives da jeg ikke har råd til behandling.

• #28   18. aug 2008 Christel: du har tydeligvis ikke læst hele tråden så vælger bare at lade være med at kommentere:)

Michelle: Godt at høre. Går faktisk aldrig i byen og mine venner er sjovt nok alle hundeelskere eller har selv hund, så tror nu ikke det bliver et problem. Men ser tiden an;)

Gitte: Ja det er en god ide, man kommer ikke ud fra dyrlægen uden en fin lille regning på 500 eller der omkring hehe

• #29   18. aug 2008 Sygeforsikring er guld værd! Nej, den dækker ikke alt (surprise!) men det meste og til knap 100 kr. pr måned, er det dumt at lade være!

• #30   18. aug 2008 hilton - Sofus brækker benet - 8000kr

Chi brækker benett - 8000kr

ahaaaaaaa ;o)

• #31   18. aug 2008 Camilla: Læs hvad sascha skrev. Er det så svært at forstå? Gu da os, undskyld mig, men der er nogle folk herinde der får det til at lyde som om jeg er fem år.

• #32   18. aug 2008 Lille-My: Sygeforsikring = lige meget!

Men foderudgifter er en stor del af hundehold og der er forskel på at fodre på en hun på 10 kg. og en på 30.

• #33   18. aug 2008 Hilton -
    Chi får dårlig mave lørdag aften.......
    Berner får dårlig mave lørdag aften.........

Chi skal gå til træning....
    Berner skal gå til træning.......

Chi skal ha kurv, legetøj, sele, snor mm......
    Berner skal ha kurv, legetøj, sele, snor mm.........

Ahhhaaa ikke nogen prisforskel..... smiley

• #34   18. aug 2008 lille my: sygeforsikring aha;)

• #35   18. aug 2008 Maj-britt -netop. Reiki blev fornyligt påkørt = søndagsbesøg hos dyrlægen + narkose + 4 fjernede tænder... Hold da op jeg er glad for min sygeforsikring, for DET kan jeg ikke lige hive ud af budgettet på en SU.

Jeg har nogen dejlige forældre som sikkert ville træde til med et lån hvis det gik helt galt... Men de har jo heller ikke et pengetræ i baghaven så jeg er nu glad for min sygeforsikring:o)

• #36   18. aug 2008 Maj-brit nej det er jo ikke heeelt lige meget, for en sygeforsikring tager jo ikke hele regningen... Men ca 80%..... dvs lad os bruge lille my's brækkede ben, at man minimum skal af med 1600.... Kan da godt være svært at finde på SU.....

• #37   18. aug 2008 Canilla: Har du set prisforskellen på ting i hhv. str. small og str. x-large?? Ikke samme pris!

• #39   18. aug 2008 Camilla: Det meste af det du nævner er faste udgifter elle udgifter der kommer sjældent. Det kan godt være jeg har formuleret mig dårligt, men når jeg siger "ikke så dyr i drift" ja så mener jeg nu egentlig bare mad, foderudgifter;) Der er der altså stor forskel, havde en am bull og min mor en papillon så det ved jeg..

• #40   18. aug 2008 har os sygeforsikring på ;o)

haha - var bar sjovt at skrive ahaaaaa

• #41   18. aug 2008 Maj-britt, ej men så kan vi da også begynde at finde link hvor en snor er billigere end et andet sted og så videre.....
    Sagens kerne er jo stadig at hvor lille hunden end bliver så koster den penge og den koster tid......

• #42   18. aug 2008 Hilton meget muligt hun ike vil ha.... Men har man penge så kan man få, og har man ingen så må man gå....... smiley

• #43   18. aug 2008 Man kan godt grave et par tusind frem på en SU - eller må man tage SU-lån i nogle måneder. Det er et spm. om prioritering.
    Mange får aldrig et større rådighedbeløb end de har, mens de læser. Men huslån, billån, børn mv. bliver en almindelig løn hurtigt spist op.

• #44   18. aug 2008 Camilla: ved da godt der skal prioiteres meget både med tid og penge, men heldigvis er der en tre-fire stykker som har overbevist mig om at man sagtens kan have en hund og studere. Har nu stadig ikke tænkt mig at købe en foreløbig, det kan også være jeg personligt ikke finder tid til hund, for som sagt gælder det om at prioitere:)

• #45   18. aug 2008 Camilla: Ja, selvfølgelig koster en hund penge, men jeg synes nu stadig trådstarters overvejelser om hunderacer er meget relevante!

• #46   18. aug 2008 Altså slap nu lidt af folkens.

Jeg må da ærligt indrømme at her i huset er foder en af de store poster på hundebudgettet (udover træning) og jeg havde ikke råd til at fodre på en skt bernhard det er helt sikkert.

Jeg lægger lidt "hunde-penge" til side hver måned til uforudsete udgifter. Men dette havde jeg jo ikke råd til hvis jeg skulle give 500/mdr for foder

Dertil kommer trimmeracer. Vil man give 4-500 hver 4. måned fr trim?

osv...

Det er da realistiske overvejelser i forhold til at have hund

• #47   18. aug 2008 i dag kan man få sådan en smart robot hund, den skal ikek aktiveres så meget, koster kun lidt i bateri, sviner ikke, og kan gemmes væk når man ikke gider mere... kan dog også være i en lille fin hånd taske.... super god ide ik...

• #48   18. aug 2008 Camilla: virker jeg økonomisk uansvarlig gennem det jeg har skrevet? smiley vil virkelig gerne ha et svar for mener jeg er direkte det modsatte, men det er svært at forklare på com.

• #49   18. aug 2008 ... og når man har hund, bruger man heller ikke så mange penge på caféer, byture, smart tøj (til at have på i byen) mv... Så der er lidt at give af der :o)

• #50   18. aug 2008 Jeg synes du skulle finde en race der passer til det liv du vil få under uddannelse. evt en voksen hund som du ikke skal ligge så mange kræfter i. Hvad med at kigge ud på et internat og gør en god gerning? smiley

• #51   18. aug 2008 Haha pernille -

jeg bruger alt i alt ca. 1000 kr på foder og grus til mine dyr ! Og det er royal canin og de får ikke opmålt - de har stående altid

• #52   18. aug 2008 Pernille: Har du læst hele tråden? Ellers synes jeg ikke du skal kommentere noget som helst! Jeg sletter den her tråd hvis folk ikke kan finde ud af at snakke pænt til hinanden, jeg beder om råd, ikke sarkasme og billige kommentarer!

• #53   18. aug 2008 Gitte: Ja det har jeg bestemt også tænkt mig, altså vil godt nok helst ha en hvalp, men kun hvis det passer med hvornår jeg har nogle uger fri:) Den skal jo lære en masse ting;)

• #54   18. aug 2008 det er da blevet en hel børnehave herinde!! smiley nu synes jeg vi skal sætte os i en stor virituel rundkreds og snakke ud om det vi har på hjerte. hvem vil starte. (siger den pæd. studerende smiley

• #55   18. aug 2008 Hov -og den næste ting er så... hvem siger man SKAL have nina Ottesen trælegetøj, kong, hunter læderline og div andet dyrt tilbehør?

Reiki har et par retrieverliner til mellem 15 og 50 kr stykket, en masse legetøj fra tidligere ejer, men ellers bare pinde, bolde, sokker med knude på osv... Og han er nøjagtig lige så glad for det billige sm det dyre legetøj.

Foder køber jeg self god kvalitet.

Men mange af udgifterne drejer sig mere om hvilken type hundeejer man er, end om hvorvidt man har råd til at holde hund

• #56   18. aug 2008 jep jep har læst hele tråden. meget underholdene.... lol

• #57   18. aug 2008 Nemli Michelle smiley enig

• #58   18. aug 2008 Gitte jeg er på - er også pæd studerende !

• #59   18. aug 2008 Gitte -sætter mig som den første og tager dig i hånden

Mvh en anden pæd.studerende ;o)

• #60   18. aug 2008 Pernille: Ja det synes jeg også;)

• #61   18. aug 2008 Gitte: Haha, ja lad os det;)

Michelle: præcis. alt der der "luksus" pjat er hunden skide ligeglad med, man kan sagtens lave sjove øvelser og aktivering med ting man har derhjemme:)

• #62   18. aug 2008 Michelle: Hørt! Canis' bedste legetøj er en plasticurtepotte :o)

(... men har dog - i mit stramme stramme dyreplager-SU-budget fundet plads til Hunter, dyr træning og mange udstillinger... for ikke at tale om en hund med tavle... og køber endnu en af slagsen i næste måned! Oh ve, oh gru! :o) )

• #63   18. aug 2008 Rebecca -nemlig. Og jeg tror nu ok du kan finde dig en race der passer til dine behov:o)

Bare tænk på IKKE at spare på indkøbsprisen så du ender hos en hundehandler... Så kan dyrlægeregningerne nemlig hurtigt blive store...

• #64   18. aug 2008 ... men det går også kun fordi jeg prostituerer min hund og tjener styrtende med penge på det ! ... øh... NOT! ... men det er sjovt :o)

• #65   18. aug 2008 Michelle: Det har jeg gjort en gang og det endte i en afliving, så det gør jeg aldrig igen! Nej nej, det her bliver med tavle og hele svineriet;) Men tak for rådet..

• #66   18. aug 2008 Majbritt H din pimp!! hihi

• #67   18. aug 2008 Rebecca: Hvis du lægger 500 eller 1000 kr. til side fra nu af og et år frem, har du måske nok til en god hund (afhængig af race) og ellers til en god udbetaling og du har bevist for dig selv, at du kan undvære de penge hver måned - en win win :o)

• #68   18. aug 2008 Maj-britt -mit stramme SU-budget har osse luft nok til både masser af træning, indtil vider ikke så mange udstillinger (men det kommer) og masser af sjove guffer, ben mm...

Og Reiki's yndlings er faktisk en sok med knude på samt en fodbold naboens unger engang har fået smi over plankeværket... Reiki fangede den straks og fik bidt hul, så vi fik lov at beholde den... ganske gratis

• #69   18. aug 2008 Gitte: I know ;o)

• #70   18. aug 2008 Jeg har ikke læst alle indlæg, men jeg synes godt nok nogen er lidt hysteriske herinde..

Skal vi være enige om at små hunde per definition ER billigere i drift end store hunde? Jeg tror ikke at trådstarter snakker om dyrlæge regninger osv, men om foder, transportpris osv.. Godt, take a chillpill, guys.

Herhjemme er der da tydeligt forskel på udgifterne, med min 30 kgs hund og min roomies 9kgs hund.

Vi studerer begge to, og det er intet problem. Selvfølgelig er der ting man skal planlægge anderledes end ellers men sådan er det jo at have hund ligemeget om man studere eller arbejder fuldtid.

• #71   18. aug 2008 Michelle: Men hvad med pfthalaterne??? Og parabenerne??? Man ved aldrig, hvad der er i sådan noget ukurant legetøj ! FY dig, at du ikke køber økologisk ... eller noget :o)

• #72   18. aug 2008 Rilou: Præcis :o)

• #73   18. aug 2008 Ville nødigt have betalt en børnebillet for alle de gange jeg har kørt tog og bus med Canis.

• #74   18. aug 2008 Maj-britt -puha ja jeg er slem. Jeg har osse fornyligt foræret noget af min barndoms (sandsynligvis ikke-testede) legetøj til en bekendts unger tsk tsk

• #75   18. aug 2008 Rilou: Tak;) Ja det var præcis det jeg snakked om.
    Michelle: Er allered igang med at spare;) også selvom det måske ikke bliver til noget endnu.

• #76   18. aug 2008 Rebekka: Du kan jo altid spare op. Selv om du så beslutter ikke at skulle have hund, er det rare penge at have ... har jeg hørt... har aldrig selv haft en af de der "opsparinger". Jeg har en konto, der hedder "opsparinger", men sys ikke rigtig der sker noget der... ;o)

• #77   18. aug 2008 hov undskyld!! Med c da! Rebecca :o)

• #78   18. aug 2008 Haha majbritt, er vant til værre;) Ja nemlig.

• #79   18. aug 2008 Watson (Shetland sheepdog 8-9kg)

200kr/md for foder (råt)
    1400/år forsikring (udvidet ansvar + syge med selvrisiko på 300kr)
    500kr/år årlig dyrlægetjek
    -------------------------
    3100/år (ca 260/md) for nødvendigheder

Selfølgelig er der mange udgifter, men slap nu af med at gøre det værre end det er. Halsbånd og line behøver ikke koste en bondegård, og det er trods alt en engangsudgift - og man behøver ikke mere end ét sæt. Kurv? Det samme. Min hund sov det første halve år på en pude jeg gav en 20'er for i IKEA. nu har han et bur der fungerer som kurv, hule og rejsekasse som jeg også har købt på tilbud.
    En mindre hund er også gratis at have med i bussen da man kan smide den i en taske.

Jeg ville ikke have råd til at eje en sankt bernhard, men jeg klarer den fint med sheltien.

• #80   18. aug 2008 Netop Søster:o)

• #81   18. aug 2008 McFluff: Dejligt at få nogle tal på bordet!! ;o) ... I må ikke se mit hundebudget...det skulle nødigt ryge i hænderne på min bankmand ;o)

• #82   18. aug 2008 Går selv på semi og har Basse. Men der er en del fridage. Tror jeg er mere hjemme ved hunden i forhold til hvis jeg havde et 37timers job. Så tid tror jeg nok du skal få. Så er det så bare om du vil priotere hunden fremfor så meget andet når du har fri :o)

• #83   18. aug 2008 LOL maj-britt... Mit er nu ligeså hemmeligt for mig selv som for bankdame tror jeg... Jeg foretrækker ikke at vide præcist hvad jeg giver *G*

Men vil tro mine udgifter er ca de samme som Søsters. Dertil kommer så de frivillige udgifter som træning, udstillinger osv...

• #84   18. aug 2008 Haha... Jeg nævner gudhjælpemig hellere ikke hvor meget jeg har rbugt på legetøj, ekstra børster, udstillinger og andet tingeltangel, men det er godt nok hellere ikke en nødvendighed (en enkel eller to børster er når det gælder min race, men det koster hellere ikke ret meget). En enkel kong eller et marvben er godt nok som legetøj (men jeg ejer alligevel næsten samtlige nina ottesen ting)

• #85   18. aug 2008 Søster -nej netop. De øvrige udgifter forbliver hemmelige... osse for mig selv *G*

Ved min race er en børste eller to nødvendigt. Jeg har hele to Nina Ottesen ting -den ene fik jeg i fødselsdagsgave sidste år.
    De ting er helt sikkert sjove. Men om hunden skal flytte en kop/tallerken eller en træklods tror jeg faktisk den er ligeglad med:o)

• #86   18. aug 2008 Søster, pånær at det er 360 kr om måneden og pånær at du har glemt træning.....

• #87   18. aug 2008 Camilla

Nu er det ikke altid død-nødvendigt med betalt træning hvis man har et gratis alternativ.. men ja, der var en regnefejl. Du har ret i at det bliver 360, ikke 260. smiley

• #88   18. aug 2008 Nej rigtig, men så er det heller ikke altid det er nødvendigt med at betale dyrlægen hvis man har et gratis alternertiv og sådan kan man blive ved jo.......

• #89   18. aug 2008 Camilla

Ja... Og?

• #90   18. aug 2008 Camilla -Nu ER det jo ikke en nødvendighed attræne i klub. Ganske mange mennesker kan godt selv træne deres hunde. Så imo er træning altså et frivilligt valg.

De udgifter søster har skrevet er jo det nødvendige udgifter. Alt derudover er frivilligt

Og beklager men at holde hund er jo altså heller ikke dyrere end man gør det til...

• #91   18. aug 2008 Når man skriver "en hund der er billig i drift", så mener jeg ikke at man regner dyrlæge regninger med - udover de obligatoriske vaccine shots. Selvfølgelig skal der være råd til dyrlæge, men mon ikke også de fleste kan skaffe de penge hvis det blir nødvendigt.

Jeg betaler 300 kr for en sæk foder om måneden, forsikring 1.600 kr om året, og årlig vacc til 380. Jeg går ikke til træning, så det bruger jeg ikke penge på, men de blir brugt på togbilletter i stedet for smiley

• #92   19. aug 2008 Jeg skal gerne forklare fuldstændigt hvad jeg mener med udelukkelsen af træning fra regnskabet. Vi er enige om at hvalpesocialisering er vigtigt, men derudover er træning noget man selv kan dyrke når man går ture (så på den måde er det en engangsudgift, ligesom sygebesøg hos dylle). Det er trods alt de færreste der dyrker "seriøs" træning hele hundens levetid, og der er ingen skam i at "nøjes" med at aktivere hunden selv og supplere med "legedates", bare man vælger en race der ikke er i den svære ende af skalaen.

• #93   19. aug 2008 Nå Rebecca, du skal nok ikke vælge mopsen, de er åbenbart dyre i drift og dyrlægebesøg. Jeg vil gerne anbefale en sheltie, de er nuttekære smiley

• #94   19. aug 2008 Udremig lige over om alle dem der mener man ikke kan studere og have en hund, selv går hjemme?

Jeg mener da jeg studerede var jeg mere hjemme end nu, hvor jeg arbejder.

Men min faster havde en gravhund, syntes meget godt den infrier dine ønsker. Den havde det fint med at være alene, når hun var i dagcenter og de dage hun var ude på lange gå ture var den glad for det og når hun ikke kunne lå den altid og hyggede i sin stol.

En malteser er også en mulighed, det er i hvert fald en meget populær hund på den kollegiejeg boede på før. De er ikke ret dyre i drift og il helst ikke gå for meget.

Ud over det, en stor hund behøver jo ikke vildt meget plads, bare den får den motion den har behov for. Jeg mener min mands brors hund har masser af plads, men den er nu altid i samme rum som dem så den har ikke behov for 200m2.
    Og rent faktisk kommer vores mere ud og gå sammen med os end deres gør. D lukker bare deres ud o haven for det meste, og ja når hunden skal ud her så ska den ud og gå.

Vi har ikke været til træning med vores hund endnu, der har simpelthen ikke været pladser på et hold endnu, men vi tager til gengæld i hundeskoven hver dag (vi har en tæt på) og der leger/træner vi med andre hunde, det er helt helt gratis.

Jeg ville klart vælge en hvalp, du får masser af tid din Lange sommerferie og i dine læseferier til at tilvende ham der. Så lange perioder med "fritid" er jo lige det der skal til. og ja du sover jo ikke ret meget i dine læseferier, så er et godt at have en hvalp der husker dig på at tage en pause.

Hmm seriøst, hvis man ser bort fra det økonomiske, tror jeg faktisk du er mere sammen med hunden som studerene end som enlig arbejdende hundeejer.

Økonomisk set, kn du jo njes med at tage SU lån et par måneder om året, det gjorde jeg feks. når jeg skulle købe nye bøger eller lignende.
    Det er en god ting at vide man kan bruge som nød penge, skulle hunden komme tilskade.

Jeg gårud fra du måske har lidt rester fra den gamle hund? Tror ikke de nye har noget imod at lege med brugt legetøj eller sove i en brugt kurv.

• #95   19. aug 2008 Maria N.: Jeg er helt enig!

Jeg får aldrig mere tid til min hund, end jeg har nu og og får nok heller aldrig flere penge til mig selv, end jeg har nu. Med billån, huslån og måske børn, kan selv en dyrlægeløn hurtigt få ben at gå på :o)

• #96   19. aug 2008 Maria: Tak for dit svar;) Ja jeg mener jo fuldstændog det samme som dig. Synes der er nogen herinde der får det til at lyde værre end det er, altså det er en hund vi snakker om. Den skal have det godt, helt sikkert, men jeg er altså ikke i færd med at planlægge bryllup og trillinger samtidig med mine studier;) Har faktisk også kigget lidt på malteseren og gravhunden - skønne racer!

Kommentér på:
studier og hund??

Annonce