769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Om at drikke Alko under graviditeten.. Om at drikke Alko under graviditeten..

Jeg så noget af et engelsk program igår om det at drikke alkohol under graviditeten..

I England hedder det sig at det er ok at drikke 1 til 2 genstande om ugen ( Hvilket jeg fatter hat af )

Og på det program lignede det at der var mange gravide der drak. De interviewede flere gravide kvinder i nattelivet og deres svar var "nej jeg drikker kun alkoholsodavand" - Som Barcardi Breeze, Smirnoff Ice osv.. Som om at det gjorde det meget bedre...
Det havde også lavet en rundspørge blandt noget med 1000 gravide og der var der skræmmende mange der havde "drak en del" som svar...

Så er det jeg tænker over. Her i Dk anbefales det jo at man slet ikke drikker noget under graviditeten.. Men er der nogen der går i byen og fester med alko som i dét program.. I min verden er det helt naturligt at man ikke drikker.
Jeg har bare aldrig mødt nogen eller set nogen der er gravide og drikker..
Altså jeg tror ikke at fosteret springer i luften eller noget fordi at man har drukket een øl eller to på de 9 mdr. Jeg tænker mere sådan hvis det er regelmæssigt som var man ikke gravid..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Om at drikke Alko under graviditeten..
  • #1   26. aug 2008 jeg kender en, som drak et enkelt glas vin engang imellem.... men ikke noget vildt....

men ja smøger og alkohol hører ikke sammen med graviditet efter min mening...

for hvorfor tage chancen?

• #3   26. aug 2008 Jeg har ikke en eneste gang drukket i mine 3 graviditeter heller ikke i det lille års tid efter hvor jeg ammede. Jeg tror heller ikke på at der sker noget ved et glas champanne nytårsaften eller et glas vin hist og her. Jeg gør det bare ikke. Jeg har det bare sådan, man ved aldrig.....

• #4   26. aug 2008 Graviditet hænger bare ikke sammen med alkohol og røg.

Sunhedsstyrelsen kører lige pt en kampagne der skal sætte fokus på, at man skal holde sig helt væk fra alkohol hvis man tænker på at blive gravid eller er det.

• #5   26. aug 2008 Ja netop, hvorfor tage chancen ?!

Pinky - Man har seriøst et problem hvis man ikke kan lade være med at drikke øl.. Og når det "kun" var een om dagen så er det jo et egoistisk behov smiley

Ja hvad jeg sammenlagt "lavede" under mine to graviditeter :
    Røg en ½ smøg efter jeg havde fundet ud af at jeg var gravid.. ( Holdt op med at ryge da jeg fandt ud af at jeg var gravid med nr 1 )
    Og drak et halvt glas af min mors øl i sommers..

• #7   26. aug 2008 Der er ingen undersøgelser der kan vise, om det er en enkelt øl igennem hele graviditeten, en øl om dagen eller en kasse om dagen der skader. Det er meget individuelt, nogle børn tåler det bedre end andre og får større eller mindre skader, synlige eller indre. Så hvorfor tage chancen???
    Jeg har ikke drukket nogen former for alkool igennem nogle af mine tre graviditeter og jeg kan derfor med god samvittighed sige at jeg ikke har gjort det sværere for mine børn at lære at læse eks.

• #8   26. aug 2008 Ja det er slemt at tænke på men det der program er det ikke 5 år gammelt ?

Så mon ikke det er lavet om der over også ?

Godt jeg slet ikke drikker eller ryger! smiley hehe

• #9   26. aug 2008 jeg var ude og få et par fyraftens drinks (et par er to) fredagen inden jeg opdagede at jeg var gravid om mandagen.. siden da har jeg fået et glas cider med 0,4% alkohol i og det er alt hvad jeg har fået indtil nu og jeg har to måneder igen... jeg forstår heller ikke det med at tage i byen når man er gravid... var inde på en bar med min kæreste og hans kammerat efter en biograftur.. de fik øl og jeg fik æblejuice... og det passede mig sådan set fint...

• #10   26. aug 2008 Jeg synes personligt folk der drikker eller ryger under graviditeten laver grin med folk der ikke kan få børn! De burde prise sig lykkelig over muligheden for at få et raskt barn. Hvorfor udfordre skæbnen?? Altså et glas champagne nytårs aften og en eller to smøger er så hvad det er.

• #11   26. aug 2008 jeg syntes heller ikke at man skal hverke ryge eller drikke under en graviditet, men jeg vil da godt indrømme at jeg drikker et lille glas rødvin engang imellem, absolut ikke noget jeg gør hver uge men hvis vi laver en rigtig god middag så kan jeg godt tage et lille glas. jeg røg også før jeg blev gravid men holdt op da jeg fandt ud af at jeg var gravid og nu bliver der slet ikke røget inden for længere :0)

• #12   26. aug 2008 jeg drak et par glas vin mens jeg var gravid, det var ikke hver uge og når jeg endelig gjorde det, var det måske et halvt glas jeg drak.. Det var fx hvis vi sad og grillede med nogen gode venner, men tror måske under hele min graviditet, drak jeg 6 glas vin.. Jeg syntes det er fint at der er nogen som kan holde sig helt væk, men jeg havde utrolig svært ved at helt lade være.. Jeg ryger ikke så det kan jeg ikke sige jeg stoppede med, for har aldrig startet.

• #13   26. aug 2008 Jeg var i byen en gang inden jeg fandt ud af jeg var gravid, havde været to eller tre uger henne, og fik det simpelthen så dårligt da jeg fandt ud af det.Som en siger, så ved man ikke hvor meget der skal til, før barnet tager skade, og selvom det ikke var alkoholen der var skyld i det, hvis barnet fejlede ngoet, så tror jeg at jeg ville have skyldfølelse alligevel.
    Vi var så lige til 2. scanning igår, og alt ser fint ud..

• #15   26. aug 2008 Efter min mening høre alkohol og smøger ikke sammen med graviditet.....Faktisk synes jeg at hvis man ved man vil til at prøve med at blive gravid "bør man holde med alkoholden og skære ned på smøgerne.....Men nu kan jeg også nemt være hellig da jeg ikke ryger og drikker sjællent....

• #16   26. aug 2008 Nu har jeg aldrig røget og drikker kun sjældent, men da jeg igennem mit arbejde har mødt mere en et barn med FAS så har det med at drikke aldrig været noget jeg så meget som ville overveje da jeg var gravid. Jeg drak en halv julebryg fordi det er en ting jeg har tradition for, men derudover rørte jeg intet.
    Det sjove er faktisk at jeg kender en del som efter deres graviditet stadig ikke drikker til fester og lign. fordi det simpelthen er blevet en vane at lade være. smiley

• #17   26. aug 2008 he he... jeg drak skam vin under graviditeten.. i ny og næ....

derudover havde jeg problemer med , at sove... der var en ½ øl inden sengetid godt... det sagde jordemoderen... men det hjalp nada.. så ingen øl... jo hvis jeg havde nisseøl... det elsker jeg nemlig... gggg

• #18   26. aug 2008 Ok kan godt se at i det store hele så hænger det engelske program ikke helt sammen med vores holdninger her i lille Danmark... Det er jeg glad for at finde ud af, for blev sgu helt underlig bagefter !

Kommentér på:
Om at drikke Alko under graviditeten..

Annonce