5.213 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

OPSIGELSE AF JOB OPSIGELSE AF JOB

Hej.
Jeg står nu i et problem. Jeg har lige fået nyt job i dag. Og skal starte allerde på lørdag. Men jeg har ikke sagt op på det andet endnu.
Jeg siger self. op i dag. Men kan jeg godt sige at jeg vil stoppe fra dags dato?
Det er i et supermarked. Lidl.

Det er et helvede at arbejder der. Der er dårligt arbejdsmiljø. Og folk tænker kun på sig selv.
Da jeg blev ansat dernede. havde jeg det samme problem med at få sagt på det andet sted. Men Lidl, sagde at jeg bare skulle stoppe fra dag til dag, da det jo var det nye arbejde der var vigtigst. Hvilket jeg gjorde.
Men min chef som sagde det, er lige blevet fyret. Så skal sige op hos mi sou-chef.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OPSIGELSE AF JOB
  • #1   11. sep 2008 stavefejl er gratis i dag smiley

• #2   11. sep 2008 Det kommer an på hvor længe du har været ansat, og hvad der står i din kontrakt....

• #3   11. sep 2008 Hvad siger din ansættelseskontrakt?

• #4   11. sep 2008 M&S S
    Undskyld. Det vidste jeg ikke man kunne.

Der står ikke noget i min kontrakt.
    jeg har været ansat i 8 mdr.

• #5   11. sep 2008 Har du været ansat længere end 3 mdr, har du 1 måneds opsigelse.

Dvs. siger du op idag skal du arbejde der måned ud og oktober måned.

Så du kan sdan set først starte job 1. november.

Du kan risikere at skulle betale dem for at have en vikar der udfylder din plads hvis du ikke kommer på arbejde.

Arbejdsgiver skal jo have mulighed for at finde en ny inden du stpper.

• #6   11. sep 2008 Du e forresten ansat efter funktionærloven *S*

• #7   11. sep 2008 Hmm.. Jeg har osse arbejdet hos Lidl og mener bestemt der står en opsigelsesfrist (det gjorde der i hvert fald dengang)

Mener den hed en måned når man har været ansat mere end ½ år. Men uanset synes jeg det er temmelig unfair at sige op med SÅ kort varsel.

• #8   11. sep 2008 Har lige set at der i min personale,/medarbejder håndbog står :

Fratrædelse sker med de i kontrakterne fastsatte varsler. Det er vigtigt, at fratrædelse sker på en gog og ordentlig måde for både medarbejder og virksomhed.
    medarbejderen forpligter sig til at aflevere bla bla bla

• #9   11. sep 2008 Du kan også sige til din sc at du har det pisse dårligt og du ikke kan li at være der.. Og det er iorden med ham/hende at du ikke kommer mere...

Der plejer aldrig at være noget i vejen for det..

• #10   11. sep 2008 Det er som jeg skriver måned ud + en måned.

Det er funktionærloven. Kig evt. på hk hjemmesiden der kan du også læse det.

• #11   11. sep 2008 Kan godt se at det er unfair.
    Men det er bestemt ikke rart at være dernede. Jeg har måttet sygemelde mig, pga jeg fik så ondt i min mave når jeg skulle derned. Og det kan de jo heller ikke bruge til noget.

Og på den anden side. Det var sådan at min chef ville have at jeg forlod mit gamle arbejde.

• #12   11. sep 2008 Grundlæggende har du jo en mundtlig aftale med den person der ansatte dig...
    Den gælder vel stadig.

• #13   11. sep 2008 Christina -du kan prøve at snakke med dem om det kan lade sig gøre. Men hvis de siger nej så er du forpligtet til at møde op en måned frem. Så kan man self sygemelde sig eller finde andre smuthuller. Men bliver det opdaget at du er sygemeldt, mens du arbejder et andet sted så kan det give en hel del problemer

• #14   11. sep 2008 Jeg vil prøve at køre ned og snakke med dem om det nu.
    Jeg vil heller ikke smække med døren.

Tak for jeres råd.

• #15   11. sep 2008 Er du timeløns ansat eller fuldtidsansat ?

• #16   11. sep 2008 Timelønnet ansættelse
    Ved timelønnet ansættelse er der intet krav om varsel. Men hvis der er en konkret aftale om en given tjeneste, og arbejdsgiver ikke annullerer denne med mindst 4 timers varsel, har den ansatte krav på løn for det antal timer, der var aftalt.

• #17   11. sep 2008 du kan jo bare melde dig syg.. hvis du ikke kan få lov at sige op med det samme

• #18   11. sep 2008 Iben K, men man jo ikke arbejde når man er syg.

Er detefter 3 dage ens arbejdsgivr får penge fra komunerne? dvs. hvis man så arbejder imens man er syg, så laver man sådan set socialt bedrageri.

• #19   11. sep 2008 Det er da en fornurlig holdning, at have til tingene, at man bare kan sygemelde sig, hvis man ikke kan få lov til, at sige op med det samme....

• #20   11. sep 2008 Det er muligt, at det er mig der misforstår og gør jeg det, så trækker jeg mine ord i mig igen...

Eller jeg mener selvfølgelig fortsat, at det er en pudseløjerlig holdning, at have til tingene, at man bare kan melde sig syg, men den hører så ikke til her, hvis ikke det er det der menes ;o)

• #21   11. sep 2008 Hej alle.
    Jeg har jo også skrevet at jeg ikke bare vil sygemelde mig. Jeg vil ikke smække med døren når jeg går.
    jeg har nu været nede og snakke med min sc og han forstod mig goodt. Han sagde at det var godt jeg tænkte på ig selv. Og ikke lod det kører ig helt ned. (jeg har haft en depression i 2 år)
    Han sagde at reglerne var at jeg kunne stoppe en mdr. efter opsigelse. Men vi lavede en aftale, SOM HAN FORESLOG. at jeg bare stoppede fra i dag af. og så self ikke får løn mere.
    Så det er både han og jeg tilfredse med. Og jeg forlod det på en ordentlig måde.

• #23   11. sep 2008 Christina, mit indlæg omkring en sygemelding var ikke en respons på noget, af det du har skrevet, men en kommentar til et indlæg fra en andnen *S*

Dejligt, at i har fundet ud af det i mindelighed, held og lykke med det nye job :o)

• #24   11. sep 2008 Karina. Det ved jeg godt smiley vqr også mere et svar til hende, om at jeg ikke ville sygemelde mig.

Geser.
    Hvad mener du med feriepenge i næste mdr. Kommer de ikke først til næste år ?

• #25   11. sep 2008 Lisa -nu var sygemelding jo ikke en mulighed for at løse problemet eftersom hun jo i så fald møder på arbejde et sted mens hun er sygemeldt et andet -derfor nævnes socialt bedrageri.

Nu var det så heller ikke det trådstarter havde tænkt sig at gøre, og jeg er da glad for i fandt en løsning.

Men til trådstarter vil jeg blot anbefale næste gang at gøre sådanne ting i god tid. Du risikerer en dag at stå med en arbejdsgiver der ikke er så forstående (nogen dage osv kan man i reglen snakke om, men at sige op få dage før man har tænkt sig at stoppe, ja det er ikke altid den går)
    -og held og lykke med det nye job:o)

Geser -det ved jeg nu ikke. Jeg har osse arbejdet i Lidl, og jeg synes nu det var en udemærket arbejdsplads. Ok det er ikke det mest spændende arbejde i verden, men det ville det (for mig) heller ikke være hvis det var i netto, fakta eller hvad ved jeg.
    Men vi blev behandlet ordentligt, lønnen kom til tiden hver måned og jeg havde nogen gode kollegaer og en fin chef -så intet at udsætte herfra.

• #28   11. sep 2008 Hold da op. det er noget af en tur du har haft. Det lyder bestemt ikke rart.
    Jeg må se hvad der sker. Jeg kom heldigvis ud af det på en rigtig fin måde. Og er ikke uvenner med nogen der nede.

• #29   11. sep 2008 Geser -det lyder til du har været temmelig uheldig med ledelsen i "din" butik. Den slags problemer havde vi på intet tidspunkt.
    Selv var der lidt stress i starten med lige at få arbejdsplanerne til at gå op i en højere enhed, så alle blev tilfredse -det var jo nyt for alle eftersom butikken ikke engang var åbnet endnu. Men da først det var på plads kørte det egentlig uden de store problemer.Ikke andet de småting der jo er at finde på enhver arbejdsplads og det løser man jo hen af vejen

• #32   11. sep 2008 Jeg var i Skjern. Vi havde en udemærket BC og DC, men jeg lod mig fortælle at de blev skiftet ud ikke længe efter jeg stoppede (var der i ½ år), da BC skulle være med til at åbne en ny butik i Esberg eller noget

• #34   11. sep 2008 Geser -vi havde en dame (DC altså), men der kom en mand et par gange når hende vi normalt havde holdt ferie.

• #36   11. sep 2008 Jo jeg tror faktisk det var sådan han hed. Hende vi havde hed Dorthe så vidt jeg husker. Og så kom ham den anden nogen få gange da hun havde fri...

• #38   11. sep 2008 Geser -jeg husker ham ikke så godt, men som jeg husker det var han flink nok, men havde bare ikke styr på sit job. (altså ok perso, men komplet uegnet til at være DC)

• #40   12. sep 2008 Heh.. Dengang jeg var i Netto havde vi ikke de problemer.. Tværtimod.. Mit personale kom på arbejde uden at ville ha løn for det.. Det er sgu svært at hamle opimod..
    Desværre fik vi en Dc som bare ikke kunne li mig, så han flyttede mig fra butikken og så gik den ellers i opløsning og er blevet kørt i sænk..

Kommentér på:
OPSIGELSE AF JOB

Annonce