{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
246 visninger | Oprettet:

Når et fag er for svært. (Skole) {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Nu ved jeg ikke om der er nogen herinde fra som går på vuc som jeg..

Men tænkte på om der er nogen af jer der har kendskab til det..
Jeg begyndte på vuc for en måneds tid siden, og har så mange problemer med mat, at det snart hænger mig langt ud af halsen.. Har altid haft svært ved det fag, og har svært ved at fokusere på tal, og forstå opgaver.. Og at vi knapt nok når at lære en ny ting, før vi går i gang med næste, gør det ikke nemmere for en som mig.
Jeg skal ha møde med en vejleder omkring det, på torsdag. Men blev nys, om der er andre der har prøvet noget lign.
(Jeg er ved at tage det trin der svarer til 9'ende, da jeg aldrig fik eksamen i folkeskolen).

Er der nogen der ved hvor vigtigt det er at tage mat, i denne forbindelse? For hvis det fortsætter på denne måde, vil jeg med garanti dumpe i det.. Og så er det i mine øjne tidsspilde, at have det fag, fremfor et andet som man kunne få noget ud af.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når et fag er for svært. (Skole)
  • #1   22. sep 2008 Jeg er osse lige startet på VUC og har matematik... Jeg har heller aldrig kunne finde ud af det.. Men min kæreste er sød til at hjælpe mig.. Jeg tager det svarende til 10. klasse..

Men jeg talte med en studievejleder omkring uddannelse og hvad man kunne blive og vi nåede faktisk frem til at gå på Handelsskolen HG. Der har man ikke matematik.. smiley Og det tager 2 år.. Har man erhvervserfaring kan man komme på et turbo hold (1 år) og så har man huen smiley Men nye hold starter først til Januar og igen til August

Men det er jo individuelt hvad man vil bruge sin uddannelse til..
    Skal du bruge din VUC til noget specielt så skal du selvfølgelig blive der, snakke med en studievejleder og se om du evt. kunne få et andet fag (ved ikke om det er oblikatorisk matematik)

• #2   22. sep 2008 Tina T, Ja så er det let at blive skoletræt.. Er netop også sådan jeg fik det i folkeskolen... Og det nægter jeg bare denne gang, pga ét fag.
    De andre fag trives jeg jo fint med..

Men tænker bare hvor vigtigt det egentlig er, at have mat med i eksamen.. For jeg skal under ingen omstændigheder have et job fremover, som kræver noget videre med mat i hverdagen..

• #3   22. sep 2008 Pia N: Hvad skal du bruge VUC til? Er det til at komme på en videruddannelse? Eller er det bare for at lave noget?

• #4   22. sep 2008 Sejer ., Okay.. det var jeg ikke klar over smiley
    Jeg ved bare ikke hvor valgfrit det er, på vuc.. Mht mat.

• #5   22. sep 2008 Sejer . Det er udelukkende for at have min 9'ende.. Og muligvis 10'ende. Og ellers bare for at være beskæftiget, til jeg finder ud af hvad jeg helt præcist vil, på længere sigt.

• #6   22. sep 2008 Okay, det er osse rigtig godt at have en 9. klasse..
    Jeg sprang selv fra i 10. klasse, så den er jeg ved at tage nu på VUC og arbejder ved siden af for bor jo ikke hjemme mere som man gjorde da man første gang gik i 10. klasse.. Så jeg bliver nødt til at arbejde ved siden af smiley havde jeg gjort det dengang kunne jeg bare arbejde nu og komme tidligt hjem smiley

Så hæng i og få det overstået .. smiley for jeg har fortrudt jeg ikk fik det gennemført dengang.. Nu må jeg slide for det..

• #7   22. sep 2008 Sejer ., Kender det.. Står og skal til at flytte i lejlighed indenfor de næste 14 dage smiley Og har pt kun en SU at leve af. (Men til gengæld en sød og hjælpende fam.)

Men nu må jeg se hvad vejlederen råder mig til, på torsdag.. For der er ingen tvivl om at jeg bliver og får eksamen i dansk og engelsk i hvert fald.. Men mat har jeg virkeligt mine tvivl om.. Og hvor meget er den værd at have i 9'ende, hvis man dumper? For den vej kommer det til at gå, sådan som det ser ud.

• #8   22. sep 2008 Altså jeg tog en 2-årig HF på VUC som jeg blev færdig med i august 08. Kender dog ikke til det med at have et fag der er så svært at jeg overvejede at droppe ud, og slet ikke med matematik (Jeg tog det på B-niveau som valgfag 2. år).

Men altså synes du skal hænge i! Er der ikke noget der hedder lektiecafé hvor du kan få ekstra hjælp? Det var der på min skole... Ellers så forhør dig rundt omkring om ikke der er nogen der kan hjælpe dig - hvad med de andre på dit mat-hold? Kan de ik hjælpe?

• #9   22. sep 2008 Maiken nu på hormonkur ~ R.I.P. Basse smiley ~, Jeg dropper skam ikke ud.. Men overvejer at skifte mat-faget ud med et andet.. For hvis det fortsætter på den måde, det hidtil har gjort, har jeg intet ud af det.. Overhovedet.
    Der er lærer-mangel så det batter, så "lektie-hjælp" er der ikke noget af.. Kan godt få hjælp til tingene engang imellem, når familien har tid.. Men det kræver MEGET tid, før jeg forstår idéen i bare én opgave. Og vi får konstant nye ting kastet i hovedet, inden man fanger fidussen i det man er i gang med.. Det går virkeligt stærkt. Og til jul, blir det endnu sværere.

• #10   22. sep 2008 Det med at spørge om hjælp, af dem fra holdet, er ikke lige noget jeg har lysten til.. For enten kan de heller ikke hitte ud af det, eller også får man i hovedet hvor langsom man er. Og dét gider jeg ikke høre på..

Har før snakket med nogle som mener jeg kan være "tal-blind", da jeg har meget svært med koncentrations-evnen når det kommer til tal, generelt. (Ved dog ikke om der er et begreb der hedder "tal-blind". G

• #11   22. sep 2008 Man kan være talblind.. Ligesom man kan være ordblind, det kan hæmme en nøjagtigt lige så meget.. Mit råd er at få fat i din studie rådgiver, jeg ved ikke om du er blevet tildelt en tutor? Eller om det kun er for de fulde HF studerende.. Men jeg er sikker på at din rådgiver nok skal hjælpe dig så i kan finde en løsning som vil hjælpe dig smiley

• #12   22. sep 2008 Din & Min , Har tit overvejet om det er derfor jeg har så svært ved mat.. Men vidste ikke om det fandtes..

Det kan f.eks være når jeg skal skrive et nr ned.. Jeg skal altid tænke 2 gange, når jeg enten skal skrive "70" eller "90". bytter rundt på de tal.
    Og når der står store tal foran mig, giver hjernen op på forhånd. Det hele blir bare til volapyk, og fatter ikke meningen, eller fidussen i at løse opgaver med høje tal.
    Selv regnestykker er jeg længe om.. Det lykkes, men det går ikke hurtigt.

• #13   22. sep 2008 Jamen bare det lykkedes smiley
    Det er også dejligt at du har familien til at hjælpe selvom det kræver meget tid, ellers må du læse det hårdere derhjemme smiley Men brug noget mere tid på det, øvelse gør mester smiley

• #14   22. sep 2008 Men nu vil jeg tage på VUC smiley
    Du må ha en rigtigt go dag!

• #15   22. sep 2008 Din & Min , problemet ligger bare i at det går for hurtigt med de ting vi skal gennemgå.. Folk som mig, når netop ikke at forstå de opgaver vi arbejder med, før vi får nyt i hånden.. Det er mega forvirrende, og så får man ikke den tid det kræver.. Det er begrænset hvor mange timer jeg ka bruge dagligt, på den slags hjemme, når jeg også har 4 andre fag, og en aktiv hund der skal passes. (OG hive fat i folk der kan hjælpe, som også har en travl hverdag).
    Men må se hvad vejlederen siger smiley

Tak i lige måde.

• #16   22. sep 2008 Har du prøvet at sige det til din lærer?.. Bare et eller andet med at "det går lidt for stærkt for mig der her" ..?

• #17   22. sep 2008 Din & Min , Nej det har jeg ikke.. Vores lærer er der nok hver 2 gang vi har faget, og ellers er der vikar på..
    Tror også det mest effektive er at snakke med vejlederen om det smiley
    Er i hvert fald det vi har fået besked på fra start, hvis noget skulle være for nemt eller for svært.

Kommentér på:
Når et fag er for svært. (Skole)

Annonce